10 cm magas, 6 cm átmérőjű műanyag henger. A Tunel keleti bejáratától 30 méterre észak felé, egy juharfa üregében, talajszinten.
A Tunel egy 14. századi eredetű rövid bányaalagút a Körmöci-hegység sziklás gerince alatt. Annak idején itt szállították az ércet a besztercebányai bányákból a körmöcbányai királyi pénzverőbe. Az alagutat Görgey építtette ki: csapatai 1849 januárjában ezen keresztül jutottak át Besztercebányára. Ezért Görgey-alagútnak (Tunel Görgeyho) is nevezik.
Az alagutat néhány évtizede rendbehozták, de 2014-ben újra beomlott. 2016 júniusában újjáépítették. Az alagúton a sárga turistajelzés vezet át - átbújva a gerinc tetején vezető piros jelzés alatt.
Megközelítés:
A Tunel közkedvelt célpont: télen sífutóléccel, nyáron hegyikerékpárral és egész évben gyalog sok turistaúton elérhető. A Körmöci-hegység főgerince alatt vezet át: nyugatról Körmöcbánya (Kremnica), keletről Besztercebánya (Banská Bystrica) felől közelíthető meg. Sível, biciklivel és gyalog is át lehet kelni a hegységen, és így mindkét várost meg lehet látogatni. (Nagyobb kirándulásokhoz érdemes megvenni az 5-ös számú 1:25000 méretarányú "Kremnické Vrchy" turistatérképet.)
A legkönnyebb útvonal Szkalkáról (Skalka) a piros jelzésen (télen ratrakolt sífutóúton) vezet a ládához (kb. 1,5 km, gyengén lefelé). Parkolni a szkalkai síközpontnál lehet (2022 óta fizetős, 4 EUR/nap): N 48° 44,333' E 18° 59,274' 1170 m [GCtune+Skalka]. Szkalka télen egy nagyon jó, olcsó, családias síközpont volt különböző (kéktől a feketéig) lesiklópályákkal és legalább 50 km sífutópályával - sajnos ezt a hangulatot az új tulajdonos, a nagy beruházások (ülős lift, szallodák) eléggé tönkretették, de a sífutó pályarendszer még most is nagyon klassz. Nyáron a sífutóutak hegyibicikliutakká változnak. Szkalkára Körmöcbányáról (Kremnica) vezet országúti kerékpárral és autóval is járható aszfaltút (menetrendszerű buszközlekedés is van, télen hóláncra szükség lehet).
Szkalka közelében néhány éve klettersteig utak is létesültek, amelyek tavasztól őszig útbaejthetők a Tunel felé menet.
Körmöcbánya (Kremnica) aranybányáiról és pénzverdéjéről híres, régi város. Ma is itt működik a szlovák pénzverde. A várfallal körülvett régi belváros fölé magasodik a várost uraló gótikus stílusban épült erődített templom.
Egy másik, az előzőnél kicsit hosszabb, és fárasztóbb, de még így is rövid útvonal Tajó (Tajov) felett indul. A rejtéskor Mikulással ezt választottuk. Parkolni a Chata Tajov mellett lehet: N 48° 45,300' E 19° 1,525' 780 m [GCtune+Tajov]. Ide Besztercebányáról (Banská Bystrica) lehet kijutni: a városon átvezető gyorsforgalmi útról a belvárosi leágazás után (észak felé haladva) a következő kijáraton kell letérni Králiky, Tajov, Kordíky felé. Tajó (Tajov) után tovább kell menni Kordíky felé, majd egy táblával jelzett helyen (Hotel Lesak) balra kell letérni N 48° 45,355' E 19° 3,405' 530 m [GCtune+Tajov-elagazas]. Ez az út már egyenesen a megadott parkolóhoz vezet. Innen a régi ércszállító utat követő sárga jelzés szerpentinezik fel szép egyenletesen a gerincre (kb. 4 km, 370 m szint) a Tunelhez. Télen túraléccel, nyáron hegyibiciklivel is járható az út.
Besztercebánya (Banská Bystrica) a Garam partján fekvő régi város. Az elmúlt években nagyon szépen rendbe hozták, a főtéren és környékén nagy élet van, sok régi épülettel, vendéglőkkel, sörözőkkel. Engem családi szálak is kötnek ide: apai nagyapám 1882-ben itt született.
Nem akartam a ládát városi virtuális pontokkal multivá alakítani, de aki eljön a ládát megkeresni, az ne hagyja ki a két várost se!
Állapot: kereshető
+
történelmi nevezetesség, várrom, épület
+
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
+
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
-
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
+
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
+
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Tájfutóverseny, skalkai kirándulás, klettersteigezés után meglátogattam a ládát. A logbook betelt (el is hoztam), most csak a jelszó és pár üres lap van a ládában. A kikészített cserelogbookot sajnos otthonhagytam.
Ha készülsz menni (most a GCpant mozgó is a közelben van), akkor előtte kérlek, keress meg emailben. (A láda mérete miatt csak kicsi logbook fér el benne.)
A hosszú hétvége első túranapján útba tudtam ejteni a környéket, kerestem, és szerencsére meg is találtam a ládát. Köszönöm a rejtésbe fektetett munkát, mely felhívta a figyelmemet erre a helyre! Bővebben később. Tamás [Geoládák v4.5.0]
A Királyka sípálya parkolójában tettük le az autót, ahol rajtunk kívül senki sem volt délelőtt tízkor. Sajnos a kirándulás elején alaposan eláztatott az eső. Ha nem lett volna rajtunk esőkabát, akkor sem lettünk volna vizesebbek. Szerencsére hideg nem volt, és a felfelé menet során gyorsan ki is melegedtünk, szóval tudtuk folytatni a túrát. A láda könnyen meglett. Az alagút csak egy kis szintemelkedés megspórolását tudja biztosítani, de az akkoriak biztos tudták, hogy miért vágnak egy ekkora munkába.
Tovább folytattuk a kört a GCSISA felé. Útközben a függőhidat is megtekintettük, de nem mentünk fel rá. A csúcson a lányok ittak egy a zápor után jóleső meleg teát. A csúcs környékén és a vasalt utak felé volt kicsit nagyobb a forgalom, egyébként csendes útvonal.
Tegnap egy nagyon élvezetes vadvízi evezést tettünk a Garamon. Tájón (Tajov) volt a szállásunk, és mivel a mai napi evezést a hűvösebb és szelesebb idő miatt lefújtuk, volt időm felszakadni ehhez a ládához.
Már régóta nézegettem ezt a ládát, de mivel a társaság nagy részének, akikkel Szlováiában szoktunk kirándulni már megvolt, így eddig valahogy nem sikerült erre kanyarodni. Ma reggel végre ez is összejött.
Korán, napkelte előtt valamivel indultam, hogy mire a társaság feltápászkodik, már vissza is érjek. Nagy sebességgel haladtam a cél felé. Sehol, senki nem volt még, csak két őzzel futottam össze. Ahogy egyre magasabbra emelkedett a nap, úgy lett egyre szebb színe a tájnak.
A tervezett idő előtt elértem az alagutat. Először a ládára mentem rá. Kicsit kellett keresni, de azért viszonylag gyorsan megtaláltam. Aztán át"túráztam" az alagúton is, hogy mindkét oldalról megnézhessem. Kicsit csalódás volt. Arra a régi, fagerendás látványra számítottam, ami a ládaoldalon is szerepel, de sajnos azóta felújították, és modernebb külsőt kapott! Nekem az old school design jobban tetszett, de azért így is érdekes volt!
Lefelé menet már magasabban járt a nap, így nagyon szépek voltak a lombok színei. A terveimnél korábban visszaértem a szállásra. Pont jókor. A társaság éppen reggelizett, így én is tudtam csatlakozni.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Sakalkáról indultam ahol szerintem csak én fizettem nyáron a parkolóért ki a 6 eurot, mert akit megkérdeztünk senki nem vett jegyet. De jobb a nyugalom, így megvettem. GCtune felé mentünk és a GCSISA felöl vissza a kocsihoz, így egy kis körtúrát sétáltunk, ami cirka11km és 550m szint lett a vége.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Besztercebánya felől érkeztünk az elő napi Rozsutec túra után. A Királyka melletti kis gyakorló síugró sáncnál töltöttük az éjszakát majd reggel felautóztunk a sípálya aljánál lévő nagy, ingyenes parkolóba. Táborozókon kívül senki nincs itt nyáron. Onnan a nagy síugró sánc érintésével megmásztuk a Skalkát 400m szint árán. Az előző napi 1400 után jól is esett. Majd meglátogattuk a Tunelt és a jó állapotban lévő ládát. A logbook hamarosan betelik, a következő megtaláló hozhatna bele egy kis méretűt. Látványos az alagút, tetszett. Utána még az új via ferrata pályákat másztuk végig, ami szintén nagy élmény. Köszönjük a virtuális idegenvezetést! [Geoládák v3.12.10]
Ezt a ládát már rengetegszer meglátogattam. Az alagút beomlása és újjáépítése után pótoltam, és át is helyeztem. A .com-on sokkal több megtalálása van, onnan is kapok visszajelzéseket.
Most a sikeres magyar logok után az új szabályok alapján én is bejelentem a megtalálást. Persze, ha majd javítani kell, jövök újra.
A legutóbbi egyéb logok:
2019.03.15 12:00
Idén hihetetlen jók a hóviszonyok Skalkán. A közel 100 km-es pályarendszer minden része remekül síelehető volt - ha nem is mindig minden egyszerre. Gyönyörű, változatos, szintes pályák: van finoman hullámzó rész is, de van, ahol 4-5 km-en át döngethetsz lefelé - aztán persze ugyanilyen hosszan fel kell újra futni.
Másfél hónapon belül most ötödször jöttem ki egy-egy napra sífutni (így eddig összesen 258 km-t futottam itt idén). Ma hajnalra 25 cm friss porhó hullott, amit jó 30 km-en szépen végigjárt a ratrak is. Nagyon nagy élmény volt!
Amióta a Tunel átépítése miatt az alagúton kívülre kellett költöztetnem a ládát, télen, nagy hóban nehéz megtalálni. Ilyenkor természetesen elfogadok fényképpel dokumentált jelszónélküli megtalálásokat is. Még most is 70 cm hó van, érdemes jönni!
2017.01.21 13:50
Az alagút teljesen elkészült, átjárható/átsíelhető. Viszont az új szerkezet nem teszi lehetővé az alagúton belüli rejtést, így a doboz marad az új helyén.
Szkalkán kíváló hóviszonyok vannak, érdemes menni sífutni! A pályák állapotáról részletes információ.
Egy nehéz nap nehéz vége! A ládánál olvastam el Dr. Lada kerékbilincses ijesztgető sztoriját, mit mondjak, nem voltam nyugodt, amíg vissza nem értem a kocsihoz. Szerencsére vaklárma volt, van egy tábla ugyan, de mi az előtt álltunk meg a buszmegállónál :-)
Tátrai túránk utolsó állomása ez az érdekes régi bányaalagút. Párduc50-el kerestük fel a helyszínt, a ládához nagyon meredeken lehet feljutni, ezért egy kis segítséget is kértünk. A GCSISA-tól a Skalkán keresztül a piros jelzésen mentünk az alagúthoz. Útközben magyar nyelvű hegyi mentők segítettek a via ferrátásoknak. Nagyon szép hely, a visszafelé útban páratlan szép volt a panoráma, köszönet a rejtésért.
Néhány fontos infó:
Aki nem akar szintet az Skalka felől kis sétával megúszhatja, de, ha azt hiszi könnyű dolga lesz téved. Skalkán a parkolás mára fizetős lett 4 euro és csak sms-ben lehet megváltani, ez pedig csak helyi telefonról lehetséges. A parkolókat a Kremnica mestská polícia ellenőrzi és aki ismeri a városi rendőrség autóit tudja a csomagtartó tele van kerékbilinccsel, szóval jut mindenkinek aki nem fizet. A parkolón kívül tilos megállni, és ott a kresz bírságon kívül valószínű egy természetvédelmit is kiállítanak, arra nagyon harapnak a szlovi hatóságok. Mi szerencsére a mega rendezvény miatt ingyen parkolhattunk, de talán az lehet a megoldás, ha az ember kezébe vesz 4 eurot és egy ott lévő szlovit megkér a telefonjáról az ő rendszámát is küldje el. Elég segítőkészek a szlovik és a többségük beszél angolul is.
N48 44.844 E18 59.757 itt egy 1899-es öntöttvas magyar nyelvű emléktábla van, Görgei honvédseregének emléket állítva (lásd kép). A sárga jelről a kék függőleges csíkon kell felmenni hozzá kb 40 métert. Aki kletterezni jött mehet a kb 20 méterrel odébb induló kék pöttyön is, meredek, de nem kell felszerelés.
Körmöcön van a világ egyik Geocaching múzeuma. Aki ráér menjen be nézze meg interaktív, szóval a LAB alkalmazást előtte töltse le a telóra, meg tudjon valaki közülük angolul. Sok jó rejtést és érdekességet fog látni. Nem győz majd a homlokára csapni, mikor rájön hol a láda mi a jelszó... N 48° 42.730 E 018° 54.521 a bányaudvaron van ahol az aranybánya múzeum is de attól független ez ingyenes.
A szlovi erdei iskola megára jöttünk ki néhány napra. Egyből a kletterrel kezdtünk, sajna csak a függőhídon jutottam át, ami hatalmas élmény volt. A többiről lemondtam mert a függőhídra is kb 1 órát kellett sorba állni. A többit nem vállaltam be mondván rengeteg programról lemaradunk. Szlovi barátaim mondták, hogy az éjszakai játék előtt fogják végigmászni, de nekünk este 8-kor át kellett venni a szállásunk, így örültünk, hogy a játék kezdetére felértünk Skalkára. A játékot meg semmi pénzért nem hagytam volna ki, hisz kaptunk csákányt, meg vödröt és fejlámpával mentünk aranyat bányászni. Bevallom pocsék aranyásók voltunk, mert a vödör aranyunkat letettük az erdőbe, majd senki nem fogta meg, mikor tovább indultunk, így vissza kellett mennünk érte, a célba homokkal együtt vittük be, mert kihagytuk a szitás állomást... Így végül másnap reggel ugrottam neki a kletternek. Nagyon jó utak vannak, mindegyik élmény, még a könnyebbek is. Amikor kiértem a kletterről ismét szlovi ismerősökbe futottam és egyből mondták, fotóztak nekem olyat aminek biztos örülök, ekkor mutatták az öntöttvas táblát a magyar felirattal és térképen meg is mutatták kb hol van. Innen elmentünk a tunel ládához, majd a kicsit odébb lévő multiládát is megcsináltuk, majd felmásztunk a Vyhnatová csúcsra is. Lefelé jövet megkerestük a táblát is. A ládamegtalálás is érdekesre sikeredett akit érdekel a történet a Travel Bug és com fórumban elolvashatja.
Hétvégére jöttünk Besztercebányára a Škola v prírode - Skalka pri Kremnici MEGA eventre és a via ferratázni a ŠVP - T5 VIA FERRATY eventre. Kis levezetésként megkerestük ezt a ládát. Mindkét ládába logoltam.
Köszönöm a rejtést!
Skalkán 16 éve voltam egyszer síelni, de a hó alatt nem látszott, micsoda szuper mászóutak vannak itt!Akkor volt idő elmenni Kölmöcbányára is, erre most nem adódott lehetőség, mert még aznap estére át kellett nyargalni Szlovákia keleti felére a 30 év után megnyitott Kysel-szurdokba is. Akkor még nem tudtuk, hogy Skalka csak bemelegítő volt.
Régi barátokkal fantasztikus 2 napot töltöttünk együtt!
GPS nélkül sikerült rálelnem (egy kessertárs szóbeli eligazítása segítségével). Ferratázás után levezetésnek egy könnyű séta.
A fotó aksi persze most merült le. A képek a másnapi Hernád-szurdok túrán készültek.
A síelést felfüggesztve dabcsiékkal indultunk el Králikyből erre a nem éppen könnyű, de annál szebb téli túrára. Sejtettük, hogy a talajszintre rejtett ládát nem fogjuk megtalálni a méteres hóban, de majd lesz fotó, kérjük ennek alapján a találat elfogadását. Köszönjük.
Északi kiruccanás utolsó napja. Levezetésnek Királykáról sétáltunk egy kört fel a gerincre, majd az 'ősi' úton le. Szerencsénk volt, az Alacsony-Tátrában zivatar tombolt, itt gyönyörű napsütésben túráztunk. Fent valóban létesítettek egy mini ferrata-paradicsomot, legközelebb kipróbáljuk, ha már használható lesz minden végtagom. Az alagutat stabilra megépítették, egy ideig most talán nem omlik be. :) Köszi.
Körmöcbányai kirándulással egybekötve. Sajnos Körmöcbánya már közel sem olyan mozgalmas hely mint Selmecbánya, szerintünk itt elég csak egy városnézésre megállni. A túra a tavaszi nyárban 12 km/ 520 m szinttel +2 sör kíséretében lett teljesítve.
Lefülelve :-)
Útban a Tátra felé ide is beugrottunk...
Mivel szűkre szabott volt az időnk, naná, hogy a hosszabb úton jöttünk :D De megérte, nagyon szép kis séta kerekedett a tévedésünkből :-)
Köszi a rejtést
Az alagutat felújították, eközben a régi láda megsemmisült. A bejáratokat még építik, így az alagúton egyelőre még nem lehet átmenni. Az új dobozt ezért az alagúton kívülre helyeztem el, az eddigi helyétől 30 méterre. A fejlécben már az új koordináták szerepelnek, és a leírást is frissítettem.
Kétnapos tájfutó bajnokság a Tuneltől 4 km-re, izgalmas terepen. A vasárnapi verseny után Királykáról (Králiky) Szkalkán át mentem fel a ládát pótolni.
Utam egy 1848-49 es szabadságharcos emléktúrával volt egybe kötve. Meg koszorúztuk az emlékhelyet megállapítottuk hogy a nyugati bejárat még mindig be van omolva a tavalyi koszorúszalag magyar oldala le volt vágva gondosan és az emléktábla is le lett törve.
A befőttes üveget megtaláltuk de az újbóli omlás fadúcok mozgása , fagy miatt feszítővas nélkül egyben kivehetetlenné vált.természetesen nem törtem szét.
Ezen okok és információk alapján kérem az elfogadást.
Húsvét hétfői sífutás Skalkán. Nagypénteken fél méter friss hó esett.
Az alagút a nyugati bejárat közelében sajnos valóban beomlott, a láda csak a keleti bejárattól érhető el (így aki Skalka felől a sífutó úton jön, annak át kell másznia fent a nyergen).
2013.02.03 11:00
Skalkai sífutó hétvége közben ládaellenőrzés.
Szép nagy hó van, érdemes menni!
Gyuri-szülinap a Felvidéken, Zsozsóval hármasban.
Először Körmöcbányán sétáltunk a városban, aztán felmentünk a Skalka-ra, hogy megszerezzük ezt a ládát :-) A Tunelt a gerincen közelítettük meg, ahol a jeges hó időnként lábszárközépig beszakadt alattunk. A dobozt Gyuri hamar megtalálta, a leírásból pontosan tudta, hol keresse. A láda sértetlenül várja az utánunk következőket. Visszafelé a másik úton mentünk a sífelvonóhoz, ami egy kellemes séta volt, mivel a sífutók már laposra taposták előttünk.
Köszönjük a szép helyet, a friss levegőt, meg a nagy havat.
A 2012-es őszi felvidéki geotúra alkalmával megtaláltam. A túra 17. ládája, jómagam 16/12. találata az út során, amit végképp nem gondoltam volna, hogy meg lesz a túra alatt.
Délelőtt a buszon csak fél füllel hallottam valamit egy esti túráról, ami a szálláshelyről indul, de pontosan nem tudtam semmit. A GPS-en megnéztem a szóba jövő ládákat és egyetlen racionális úticél maradt, a GCTUNE, ami 2,1 km volt légvonalban a Hotel Lesák-tól. Ez a OSM térkép alapján legalább 3,5 km úton és kb. 400 m szint, sötétben, normális lámpa nélkül. Normális??? :))
Atipapával úgy döntöttünk, ha már eljöttünk idáig és itt vagyunk, nem hagyhatjuk itt ezt a ládát sem. Vacsora után gyors elemcsere a GPS-ben, telefon feltöltve (még jó, hogy van rajta LED-es lámpa is) majd némi víz magunkhoz vétele után irány a lobby. Itt jött a következő meglepetés, az éjszakai csapat kb. 5 perce elment, nélkülünk.
Sebaj, GPS van, térkép van, megyünk utánuk. A köves, sziklás, vízmosásos úton nem haladtunk elég gyorsan, mert végül nem értük be a csapatot, csak a ládánál. Hinter segítségével - Ő halászta ki a ládát az üregből - aztán logoltunk, lőttem két képet és most már rendes lámpák fényénél indulhattunk is visszafelé. A nehezen megszerzett találat után jól esett néha megállni és gyönyörködni a milliónyi csillaggal telt égboltban. Gyönyörű volt. Igazán csak azt sajnálom, hogy a tájból nem láthattunk semmit, de másnap reggel ezt is sikerült némileg pótolni.
A szállásra visszatérve még legurult egy-két sör, majd Judith kedves meghívásnak eleget téve kis pezsgővel koccintottunk az Ő 800. illetve Belga 700. találatára.
Ez a láda és az éjszakai kesselés volt a túra második napjának megkoronázása, köszönet kópé1993-nak az ötletért.
Esti fakultatív programként.(by kópé1993) Zseblámpákkal felszerelkezve indultunk a "medvés" programra, hát nagyon jól sikerült. A "tunel" fantasztikus hely, igazán kísérteties. Fotózni próbáltunk, elég mulatságos lett az eredmény! Köszi az élményt!
A 2012. évi őszi felvidéki geotúra hetedik találata. Programon kívüli geoláda, amit a túrázók kisebb csoportja keresett meg sötétedés és vacsora után, a Hotel Lesák felől indulva. Nagyon tetszett, élveztük az utat és a látnivalókat is, bejártuk az alagutat, gyönyörködtünk a csillagos égben, kellemesen kifáradva érkeztünk vissza a szállásra.
Kópé1993 ötlete nyomán szerveződött, előre nem tervezett túra, ami végül a nap fénypontja lett számomra, már ha lehet ilyet mondani a késői időpont miatt! Sajnos nem vittem fel a nagyobb gépet a külső vakuval, így csak a zsebgéppel tudtam fényképezni, ami nem igazán tudott megbírkózni a jelentős fényhiánnyal! Kár érte, mert nagyon szuper hely! Ha ez életben még egyszer erre járok bizos, hogy felmegyek oda nappal is! Persze az eredeti remek társaság hiányozni fog! Köszönet a rejtésért!
Felvidéki geotúra közben! Felvetettem az ötletet hogy a Hotel Lesák-tól fel lehetne menni a Tunelhez a szállás elfoglalása illetve a vacsora után! 12 embert sikerült beszervezni a túrára. Örülök hogy ennyien velem tartottak, és jó hangulatban megkerestük a ládát!
Felvidéki geotúra alatt. Éjszakai ládázás, Kópé1993 ötlete nyomán. Gyönyörű csillagos volt az ég, igazi élmény volt ez a kaland! Köszönjük a rejtést, valamint a szervezést!
A felvidéki geotúra alkalmával kerestük meg. Számomra ez a láda jelentette a három napos túra csúcspontját. Fakultatív éjszakai ládázás keretében csak egy maroknyi csapat vágott neki a hegynek, de senki sem bánta meg. Nagyon sejtelmesen nézett ki az alagút a sötétben. Szerencsére nálam volt a travelbug, amit végre ide betehettem, el is hoztam helyette a benne lévőt, nehogy összevesszenek! :)
Nagy okosan a jelszót nem jegyeztem meg.
Pár órával később a közeli Skala dovery com-os ládát kerestem fel, ahol egy második világháborús löveget találtam - mint később kiderült. A rendőrség szerint ez nem ritka errefelé.
Köszönet a rejtésért!
Balázs
Köszönjük a rejtést.
Fantasztikus volt. A hó megmaradt az erdei utakon és egy kicsit a sípályán is. Lehetett csúszkálni, hógolyózni. Ragyogó napsütés volt, forróság és hóban jártunk. Csak az sajnálom, hogy nem álltunk meg Körmöcbányán.
Eszméletlen sífutóparadicsomban filmet forgattunk.
Az ismeretlen területen GPS-el suhantunk, akkor meg már készültem a ládatalálatra is.
Kössz a rejtést!
Tavaly jártunk már erre, de sérülés miatt nem jutottunk el az alagútig. Most eljutottunk, de a ládát nem találtuk meg. Gyanús volt, hogy hol lehet a hűlt helye, de lehet, hogy csak ügytelenek voltunk.
A leírás alapján könnyen meglett, Skalka felől mentünk a sárga/piroson.
Mindig furcsa hó nélkül látni a sípályákat - elképesztő mekkor tönkönön és sziklákon siklunk keresztül :)
Kicseréltem a törött üveget és a betelt, átnedvesedett logbookot. Gyönyörű őszi színek. Tajovból a sárgán fel, utána a gerincen tovább Skalkára (a piroson, nagyon szép). Furcsa így hó nélkül.
Szerencsére a láda népszerű a .com-on, ott már 120 felett jár a megtalálások száma.
2008.02.23 14:25
Sítájfutó verseny után ládaellenőrzés.
A közvetlen közelben rejtettem el a GCM002 ládát.
Miután a sísáncnál nem jártam sikerrel, úgy gondoltam, hogy itt könnyebb dolgom lesz. Ezért a meredek K- jelzésen visszaküzdöttem magam a gerincre és ismét a könnyen járható P- jelzésen mentem a sípályák tetejéig. A térképen lévő legrövidebb út továbbra is a P- volt. Ezért úgy döntöttem, hogy ezt fogom követni. Igen ám, de itt nem volt letakarítva az út. Csupán egyetlen sípárnyi nyom vezetett előttem. Így minden egyes lépésnél féllábszárig süllyedtem a mély hóba. Nem haladtam túl gyorsan. A Tunelhez vezető út jobb oldalán sziklák egész serege áll, melyekről pazar a kilátás keleti irányba. De a kijutás igen fárasztó, s a nagy hó miatt veszélyes is a sziklák szélét megközelíteni, mert nem egyértelmű, hogy meddig a szikla és honnan a hó. Annak ellenére, hogy folyamatosan lefelé mentem, nehéz volt gyalogolni. A Tunel feletti elágazás után a kereszt és az esőház felől mentem be a vágatba. Onnan eleinte úgy tűnt, hogy teljesen belepte a hó. Csak pár méterről láttam meg a bejáratot. A láda könnyen meglett, így már csak vissza kellett jutnom Szkalkára. Úgy gondoltam, hogy arra megyek vissza, amerről jöttem, mert ott már vannak nyomok. Nos, igen... Csak hegynek felfelé más a lépéshossz, mint lefelé. Így gyakorlatilag taposhattam új nyomot. Eléggé elfáradtam, mire felértem a sípálya tetejéhez, ahol még több ember volt, mint korábban. Innen viszont gyorsan a kocsinál voltam. Egy igazi élmény volt a szó lelki és fizikai értelmében is. Mityónak sem volt utolsó a kaland.
Lelkesen jöttem sífutni, előzetesen bejelentve ládakeresési igényemet :)
Nem mondom, hogy nagy belharcok dúltak, ki tart velem, de szerencsére egy egy emberből álló különítmény látott fantáziát az (egyébként kiváló :) ) ötletemben, és velem tartott, hogy egyúttal felderítsük az északi oldali pályákat.
Nem volt kedvem tájolót előszedni, így először nem jó irányba mentünk, és az ott talált jeges út meg mindenféle csonk gondoskodott róla, hogy ne rontsak az esési statisztikámon :)
Aztán a körből visszatérve rátaláltunk a helyes útra, és a sípályán átevickélés után hamarosan elértük a Tunelt. Nagyon tetszett, kicsit megrökönyödtünk, hogy - a nyomokból ítélve - van, aki ezen száguldozik át (tekintettel rá, hogy még nekem is le kellett hajolnom a bejutáshoz).
Ezután még körbejártuk a környékbeli pályákat, majd a helyi kellemetes vendéglátó-egységben vártuk meg, míg a többiek előbukkanak az éj sötétjéből.
Hétvégére egy börzsönyi kirándulás lett tervezve, de ismét elmaradt. Most egy szülinapi meglepetés hétvége miatt. Donovalyban töltöttük a hétvégét. A szülinapos a kocsiban próbálta kideríteni, hogy merre tartunk. Jól éreztük magunkat, jókat kirándultunk. Ősszel legszebb a természet, mindenféle színben pompázik. Nagyon szuper volt az idő is.
Mai 2/2., összesen 372. megtalálásunk. Kraliky felől közelítettük meg a helyet, az ott ajánlott útvonalon, a , majd az jelzésen. A láda hamar meglett. Benne találtunk egy kis vörös gyíkot, melyet el is hoztunk. Visszafelé a , majd a jelzésen mentünk. A sísánc közepén megy a turistaút, ismét gyönyörködtünk egy kicsit a panorámában.
Szomorú látni, hogy a síelés miatt mennyi erdőt pusztítanak el.
Könnyű séta volt, persze csak úgy, hogy felautóztunk az 1170 méter magasan levő parkolóig... A piros turistaút keresztülvezet egy most épülő új sípályán, érdekesen néz ki. Maga az alagút is tetszett, bár nem túl nagy.
Beszterce felől mentünk Alex hajcsárkodása alatt, így jól rádolgoztam az előző nap szerzett izomlázra :)). Szép az erdő és érdekes a hely. A leírás alapján bementünk Besztercére, főteret nézni. A sétálóutca és a főtér is tényleg nagyon szépen van tartva, élvezet volt arra sétálni. A szép nagy templomban épp esküvőztek, skót dudással, kiltes férfiakkal :D. Jót ettünk a téren egy kiülős pizzázóban. Köszönjük :).
(106) Szép túra. Kralikyban sieltünk, és onnan egy a rejtő által nem említett útvonalon kerestük fel az alagutat. A sípálya közepétől indul a zöld túristaút. Ez egy kis kanyargás után a sárgába torkollik. Mi nem vártuk meg, míg a két út összeér, hanem ahol a gps legrövidebbnek ítélte a két út közötti távolságot, ott hegynek estünk, és kb 110 métert toltuk fel egy havas-jeges kb 45 fokos hasítékban. Fent a tunnel elött sífutókkal is találkoztunk, furcsa hogy még -6 fokban is feltolták a hegyre magukat. Az út az átvágással 4,8km és kb 75 perc alatt abszolváltuk vkovacs kollégával.
Mai második ládánk! A megadott parkolótól sétáltunk fel, Csigusszal zártuk a sort. :) A csatorna őszintén bevallom, nekem kicsit csalódást okozott, de az erdő és a hegy mindenért kárpótolt!
Tátrai ládázás
Radpeter által szervezett jó hangulatú tátrai túra első napján találtuk meg ezt a ládát. Már a kijelölt parkolóhoz vezető út sem volt nehézségektől mentes, kuplungtárcsa próbáló emelkedők követték egymást.
A parkolótól jó két kilóméter volt légvonalban az alagút, de a kanyargós erdei úton legalább a kétszeresét legyalogoltuk ennek a távolságnak.
Az alagút mérete kicsit csalódást okozott, jóval hosszabbra számítottunk. Azon is elgondolkodtunk , miért érte meg ezt az alig 50 méteres alagutat kiásni néhány méterre a gerinc alatt.
Kicsit sajnáltam , hogy nem volt nálamhű kerékpárom, mert a szép környezetben vezető dózerút ideális keékpáros terep.
O.K!
Leparkoltunk a megadott helyen, majd felsétálltunk a hosszú, emelkedő úton. Kb. féltávnál egy nagyon kellemes, hűs vizű forrásnál felfrissítettük magunkat, majd folytattuk a lihegést felfelé.
Mozoval ketten zártuk a sort.
Szép helyeken vezettett az út, menet közben néhány helyen remek panorámát is láthattunk. Amikor felértünk, meglepődtem az alagút rövidségén, én valamiért sokkal hosszabnak gondoltam. Találat után még nézelődtünk egy kicsit majd elkezdtünk ereszkedni.
Ezúton is köszönöm szépen radpeternek a kirándulás megszervezését, Attibatinak a szállítmányozást, a Többieknek pedig a társaságot! :o)
Remek csapattal sétáltunk fel, a poénok feledtették az emelkedés mértékét:-)
Furcsa kis bújócska hely. Az erdő csodás, a friss hűsítő forrásvíz kihagyhatatlan.
Útközben megtekintettük L@zy kedvenc kórházát :-)
Radpeter szervezésében mentünk a Tátrába egy kicsit kirándulgatni. Ez a láda is útba esett, így kötelező volt megkeresni. Megmondom őszintén, láttam már nagyobb alagutat is. :) SŐT!!! Ahhoz kevesebbet kellett mászni. :)
Besztercebánya felől érkeztünk. Az autó a hotel előtt maradt és a jelzésű turistaúton haladtunk fölfelé. Útközben főleg kerékpározókkal találkoztunk. Az utólsó 400 méter kínkeservesen akart elfogyni, arrafelé már tényleg sok a kanyar.
Az alagút igen jól állja a sarat, többször is átmentem alatta. Nekem a benne zajló a diszkrét csöpögés és a bordázat halk pattogása nagyon tetszett.
A lekvárosüveg kiszabadítása kétkezes feladat. A belőle kivett aranyéremnek Anyu nagyon örült.
Visszafelé ráérősen ballagtunk,csak 15 perccel voltunk jobbak a fölfelé mért időnél.
A vonalvezetése és környezete engem a Karancs szlovák oldalát behálózó erdészeti utakra emlékeztetett.
Ez nem a reklám helye, de aki szereti az ilyen jellegű "lyukakat" annak ezt tudom ajánlani.