Wap:
A láda Száron egy kilátópontban, facsoport lábánál pihen. 14cmx3cm-es hengert keress! (toll legyen nálad)
A jelszó második része az alagút falában.
Alternatív jelszó, láda eltűnés esetére: N 47° 28,925' E 18° 32,458' 196m.
A láda ötlete már a GC419 kihelyezésekor megszületett, de a kivitelezés eddig váratott magára.
Lassan 10 éve járok Tatabánya-Budapest között vonattal, és 2 éve szinte minden nap eljátszottam a rejtés gondolatával mikor kigurultunk az állomásról.
A pontok Szár állomástól pár száz méterre vannak, a 38. és a 39. vasúti km-szelvény között.
Történelmi háttér:
(zanzásított változatban, ala Hz)
A vasút elterjedése idején, a 19. század első felében, nálunk első alkalommal az 1836. évi XXV. törvénycikk rendelkezik az ország kereskedelmének fejlesztéséhez szükséges viziutak, vasutak és hidak építését elősegítő kedvezményekre vonatkozóan.
Minthogy ez a törvénycikk nem határozza meg Pest-Bécs vonal vezetésének részleteit, nagy vita kerekedik abból, hogy a Duna melyik oldalán fusson a vasút.
Széchenyi a jobb parti vonal támogatója.
1846-ra elkészül a bal parti vonal Pest-Vác szakasza, 1848-as szabadságharc idején nics e tekintetben változás, 1850-re jön létre a közvetlen vasútvonal Bécsig.
1883-1884 között megépül a régóta várt Budapest-Komárom szakasz, amivel létrejön a jobb parti Budapest-Bécs közvetlen kapcsolat.
Annak ellenére, hogy 15 km-rel rövidebb mint a bal parti vasút, a menetidő átlagban 30 perccel hosszabb a sok kis sugarú ív miatt.
Ennek korrekciója 4 szakaszban történt meg.
1. 1884-1919 között megépül a 2. vágány Győrig, változatlan vonalon.
2. 1920-1944 között a kis sugarú ívek korrekciója.(1927-29 Budaörs-Kelenföld között, 1930-32 Bicske utáni 3km-es szakasz)
3. 1945-1970 Szocializmus időszakában, romlik a pálya állapota, 60-as években átfogó tervek készülnek a korszerűsítésre.
4. 1971-1992 között 3 szakaszban változik a pálya.
- első szakaszban 1971-1977 között kiiktatják a Matuska Szilveszter által korábban már felrobbantott, majd helyreállított biatorbágyi viaduktot módosítva ezzel a szakaszt, egészen Bicske alsóig
- második szakaszban a 80-as években nyúlnak újra Bicske utáni részhez, illetve áthelyezik Szár megállóját
- harmadik szakaszban változik a Szárliget-Tatabánya vonal
65 év alatt 64km-ről 60km-re rövidült a Budapest-Tatabánya vonal. A 60km-es pálya közel 48km-en új vonalon halad, ami az összes hossznak 80%-a, ez páratlan a vasút történetében.
Akik vonattal közelítenek értelemszerűen Száron szálljanak le. Ők válaszhatják a kalandosabb megközelítést a sinek mellett haladva, majd ahol lehetőség nyílik, fel.
A láda Száron egy kilátópontban, facsoport lábánál pihen. 14cmx3cm-es hengert keress!. (toll legyen nálad)
A fennsíkon pazar panoráma fogad, a ládától pedig remek vonatles:)
2-1 sorrendben göngyölítettük fel. A vonatot, a sínt, de még az 1-es utat sem láttuk a ködben. Viszont a fennsíkon jót kajáltunk menet közben. Akit megérint a téma, az sima autóval is be tud menni a 2. ponthoz 50 m-re.
A leírás legjobb indulattal is pontatlan, a ládák hanyatló állapotban vannak, illetve ajánlásképp betettem lentebb pár linket, ha már vonatfotós hely. :)
1. pont.
Az oldal szerint: "facsoport lábánál pihen. 14cmx3cm-es hengert keress! (toll legyen nálad)"
Ez már korántsem henger, inkább a szokásos 1L-es ételtartó doboz.
2. pont (ami igazából az ideérkezők 90%-nak 1. pont.
"régi vasútvonal alatt az alagút falában"
Ezt is pontosítanám, illetve a mini láda tartalma itt kb használhatatlan.
************
Kedves erre járó elkövetkező kesser társak!
Ha céltudatosan ide mentek és van lehetőségetek az első pontban lévő vitaminos dobozt és/vagy egy papíron a jelszórészletet, ha tudjátok cseréljétek, nálam ma nem volt. Elég saláta és nedves is. Ahogy néztem egy újabb kapszula, vagy tömzsibb vitaminos doboz is elfér a rejtek helyére amiben talán nem lesz ilyen saláta és átázott a tartalom.
Az "alagút" belsejét nem kell jobban szétszedni -lámpával már láttam több megkapargatást, gondolom a GC-t keresve kapirgálhatták meg a korábbi kesserek- a ládát az "innen földút" jelölőtől közelítve a bejárat, szabad ég alatti részén ... :)
A 2.-es pontot/ládát fent a háromszögelési ponttól könnyedén, biztonságosan is el lehet érni, akár gyerkőccel is, mi is így jártunk el ma. Ne aggódj, ha átjöttél az alagúton és jobbra indul az út, amikor a GPS balra mutat, mert a jobbra menő út tapasztalatom szerint igaz picit hosszabb, de sokkal kellemesebben járható (kilátás, emelkedés, egymás mellett sétálva stb), mint a rövidítés balra az alagút kijáratánál.
Aki erre jár és biztosra akar menni vonat téren, vagy csak úgy akarja időzíteni az idejét, hogy vonatot is lásson, annak javaslom, hogy vagy a MÁV APP-ot töltse le, itt a bal menüben a vonatinfó -ra kattintva térképen láthatjátok az erre járó vonatokat (Személyszállító csak), vagy aki nem akar app-ot telepíteni (ládagazda is betehetné a leírásba), annak böngészőből a http://vonatinfo.mav-start.hu/ is jó kiindulás lehet ami szintén személyszállító vonatot mutat csak. Extra vonatfotósoknak a mindent is mutató (gépmenet, teher stb), ajánlott a kicsit lassabb: https://iemig.mav-trakcio.hu/ oldal.
Érdekes volt az alagút, meg aztán az erdős rész is, gyakorlatilag több volt a vaddisznó túrás, mint a rendes út, ösvény híján pedig légvonalban haladtunk. Már a 2. jelszórészlet alapján egyből tudtam, hogy van valami összefüggés a "Letűnt vasúti hidak nyomában" című multival és gondolom az alagút is a régi töltés alatt megy át. Köszönjük a rejtést!
Köszönöm a rejtést. Ládakereső gyalogtúra, 6/3. pont.
Elég keserves volt az utam a szári vasútállomásról (addigra már túl voltam két "hegymászáson" (GCZupp, GCmoat), "tökön-babon, uborkán keresztül" jött a 3. hegy (izé, domb) mászás. Előtte egy ideig a régi vasút még jól kivehető nyomvonalán haladtam. A helyszínre érve ismerős kép fogadott, a ládakereséssel azonban csődöt mondtam, pedig elég extrém helyekre is ki- és bemásztam. Egy elesés/elcsúszás mellett a vonatlest is elmulasztottam, éppen valamelyik facsoportban bujkáltam, amikor a vonat elvágtázott alattam. A pótjelszó sem lett meg, de ott legalább sikerült egy (teher)vonatot el, és lekapnom. Az alagúthoz vezető út is elég keserves volt, az akácerdőben lábszárközépig érő aljnövényzeten küzdöttem át magamat. Kicsit sem csodálkoztam, hogy a 2. jelszórészletet sem találtam meg. Ugyan ügyetlen ládavadász voltam, de a megpróbáltatásaimért cserébe - a mellékelt fotók alapján - kérem a jelszó nélküli megtalálás elfogadását!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.7.6]
A GCmoat-tól jöttem toronyiránt, a vasút miatt kicsit kerületem kelet felé (onnan könnyebbnek tűnt felmászni a fennsíkra). A második ponthoz elnéztem a csapást, igazából nincs is meg az erdőben az alagúttól az út. Ennek ellenére nyugis séta volt, gyönyörű napsütéssel, egy kicsit napoztam is a hegy szélvédett oldalán.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.4.1] Nem csökkentve a hely érdekességét, de ez inkább egy vasúti áteresz, nem alagút. Egykor a vasút nem ÁTMENT RAJTA, hanem fölötte, a merőleges irányú töltésen haladt. Pár meredek lépéssel fölmászhatsz, megtalálhatod a lebontott felsővezeték tartó oszlopok beton alaptestét.
Ötnapos Gerecse-Vértes túrázás közben. Nagyon érdekes hely, az alagút teljesen váratlan helyen bukkant elő, és a régi vasúti töltések is csak fokozzák a titokzatosságot. Visszafelé a második ponttól kicsit elkavartunk, mert már fáradtak voltunk és nem figyeltünk, de némi bozótharc után visszajutottunk az eredeti útra. Köszi szépen a rejtést, ez tényleg egy élmény volt!
Érdekes volt az alagút a 'semmi' közepén.
A kapszulában lévő papír teljesen össze van gyűrve, alig találni meg a jelszót. A dobozban pedig nincs logbook.