Megye/ország: Veszprém
Elhelyezés időpontja: 2008.03.30 15:30
Megjelenés időpontja: 2008.04.05 04:24
Utolsó lényeges változás: 2022.12.05 10:19
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: zsorzs
Ládagazda: Game Over Nehézség / Terep: 1.0 / 1.0
Úthossz a kiindulóponttól: 60 m
Megtalálások száma: 881 + 3 sikertelen + 14 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 1.0 megtalálás hetente
Ez a geoláda a Magyar Honvédség Böszörményi Géza Csapatgyakorlótér Parancsnokság (2023 előtti nevén: MH Bakony Harckiképző Központ) Lő- és Gyakorlóterületén található.
A Magyar Honvédség legújabb fejlesztéseinek eredményeként a megnövekedett tűzerő miatt a központi lőtér fölötti gerincen kifejezetten veszélyessé vált tartózkodni, illetve a gyakorlótér egyéb részén is fokozott óvatossággal közlekedjetek. Általában is a Központi Lő- és Gyakorlótér területén csak a kijelölt utakon (turistaút, szilárd burkolatú, erdészeti gerincút) szabad közlekedni, bejelentett lőgyakorlat idején még ott sem. Ha túrázás közben esetleg fel nem robbant tüzérségi- vagy egyéb lövedéket találsz, akkor jelentsd be a MH-nek.
Hasznos információk: - A Központi Lő- és Gyakorlótér területe a turistautak.hu térképén rózsaszín satírozással kiemelve. - Ha fel nem robbant lövedéket találsz, itt tudod bejelenteni: +36-88-549-555 vagy +36-88- 549-500 vagy +36-88-549-583 - Az időszakos korlátozásokat, azaz a lőgyakorlatok időpontját itt tudod ellenőrizni
Wap:
A LÁDA MEGSZŰNT! Wap vége
Megközelítés:
A LÁDA MEGSZŰNT!
Ajánlott parkoló:
A LÁDA MEGSZŰNT!
Bevezető
FIGYELEM!
A Magyar Honvédség felszólította az egyesületünket a kiképzési területén lévő egyes geoládák felszámolására 2022.12.15 -i határidővel.
Sajnos ennek értelmében a GCEJE megszüntetésre kerül.
A rejtés tartalék pontja ugyan kívül esik a lezárt területen, de mivel az emlékmű és legendás Pumák egykori Messerschmitt Bf. 109-es reptere ílyen módon elérhetetlenné vált, így nem látom értelmét további erőlködésnek.
A leírást mementóként megtartom.
Sajnálom.
A geoládák általában szép, érdekes helyre kalauzolnak el bennünket. Ez a láda nem ilyen. Sőt, a ládához vezető út és a környék nekem kimondottan nem tetszik. A Veszprémtől északra elterülő köves, füves pusztaság több mint egy évszázada katonai gyakorlótér. Nem jó ez másra. A sivár, mindig szeles mezőt talán csak a háttérben magasodó Papod-hegy látványa teszi elviselhetővé. Tehát ide nem a hely szépségéért érdemes eljönni. Ez a geoláda azoknak állít emléket, akik letették a magyar katonai ejtőernyőzés alapjait. Ha nem olvasod végig a leírást, a helyszínt sem fogod értékelni...
Jutasi harangláb
A magyar katonai ejtőernyőzés születése hivatalosan 1938 szeptemberére tehető, amikor Szombathelyen ejtőernyős kiképző keret létesült vitéz Bertalan Árpád százados vezetésével. 1939 októberében Pápára tette át a székhelyét az akkorra századdá bővült alakulat, 1940 augusztusától pedig már zászlóaljként szerepelt a Magyar Királyi Honvédség hadrendjében. Első bevetésük tragikus végkimenetelűvé vált, hiszen az akcióra induló négy szállítógép közül a vezérgép közvetlenül felszállás után lezuhant, és Vitéz Bertalan őrnagy zászlóaljparancsnok, valamint 15 ejtőernyős és a repülőszemélyzet négy tagja a roncsok között lelte halálát.
A tragédia helyszínén Jutaspusztán 1991. óta harangláb emlékeztet a több mint hatvan éve történt eseményekre. Itt találkoznak évente az aktív és veterán pilóták, ejtőernyősök. Emlékeznek a tragédiára, ahol a magyar katonai ejtőernyőzés megalapítója Vitéz Bertalan Árpád őrnagy és tizenkilenc társa vesztette életét. Sajnos ilyen szomorú eseménnyel kezdődött az első magyar katonai ejtőernyősök harci alkalmazása.
Történelem
1941. április 11-én 14 órakor a magyar III. hadtest alakulatai támadást indítottak a Duna-Tisza által határolt jugoszláv területek, a baranyai háromszög, valamint a muraközi területek elfoglalására. A hadművelet során az első magyar ejtőernyős zászlóalj bevetésével is számoltak. A terv az volt, hogy Bácskában, a Ferenc József csatorna egy fontos hídját (Szenttamás) az ejtőernyősök 104 fős harccsoportja egy meglepetésszerű támadással elfoglalja és a saját csapatok beérkezéséig megtartja.
Az esőzések miatt a füves pápai repülőtér talaja felázott, így a csapatszállító gépek csak terhelés nélkül, üresen tudtak felszállni, ezért a repülőtéren állomásozó 5 db Savoia-Marchetti SM-75 repülőgép 1941. április 11-én parancsot kapott a Veszprém melletti Jutas repülőtérre történő átrepülésre, mivel ennek talaja köves volt. Az E-105 lajstromszámú gép motorhiba miatt csak másnap tudott átrepülni a jutasi repülőtérre, így az eredeti tervtől eltérően Veszprémben már csak 4 db SM-75 repülőgéppel készültek az ejtőernyősök a bevetésére. Az ugróállomány átszállítása Pápáról Veszprémbe tehergépkocsikkal történt.
1941. április 12-én a reggeli órákban a magyar légierő Önálló Távolfelderítő Repülőosztály egy Ju-86-s gépe felderítést hajtott végre a tervezett bevetés körzetében. A pilóta jelentése szerint a hídon a visszavonuló jugoszláv katonák özönlenek, és az átkelő felrobbantására utaló előkészületek is jól észlelhetők.
A négy csapatszállító repülőgépet Jutason feltöltötték üzemanyaggal, elhelyeztek bennük négy-négy, egyenként 100 kg-os ejtőtartályt lőszerrel, nehézpuskákkal és géppuskákkal. A bevetési terv szerint a négy gép kötelékrombuszt repül, két ajtón át egyszerre dob, s ezzel megakadályozza a deszant szétszóródását. A 4 x 26 fő 60 másodperc alatt elhagyja a gépet.
A tragédia
A 17 órára szóló bevetési parancs 15 óra 45 perckor érkezett meg géptávírón. A deszant 16 óra 45 perckor beszállt, majd a pilóták a motorok bemelegítése után megindultak. A gépek egymás után jobbra fordultak, elgurultak a repülőtér város felőli végébe, ott bal fordulattal szembefordultak a széllel és a bakonyi Papod tetővel, majd az E-102 lajstromjelű első gép-fedélzetén Bertalan őrnaggyal - nekifutott, és a hangárok vonalában felemelkedett. Közben a második gép nekifutásban, a harmadik gurulóban volt, az utolsó éppen hogy megindult, amikor a vezérgép hirtelen meredeken emelkedni kezdett felfelé, elveszítette sebességét, 50-80 méter magasan átbillent, jobbra dőlt és lapos szögben, de működő motorokkal a talajt érintve csúszott. A gép légcsavarjai leszakadtak, a jobb motor levált, és benyomódott a kabin oldalába. A gép alsó burkolata felszakadt, az alsó géppuskaállás leszakadt, a kiömlő benzin pedig a forró alkatrészektől lángra lobbant.
A baleset alig két perc alatt zajlott le. 17 óra 1 perc volt. A gépből a hátsó ajtón keresztül négy fő menekült ki, a légi lövész a hátsó géppuskaállásból a gép oldalán lecsúszva talált kiutat. A belső térből a lángokon keresztül még öt főnek sikerült kimenekülnie. Az egyik katona - akinek már sikerült kimenekülnie - visszament, hogy a parancsnokot kimentse az égő gépből, de ő is életét vesztette. A mentést nehezítette, hogy a repülőtér nem volt felkészülve a balesetekre, hiányzott a tűzoltó osztag és a tűzoltó felszerelés. A sebesülteket a veszprémi kórházba szállították. A balesetben 20 katona halt hősi halált.
A helyzetet bonyolította, hogy a vezérgépen voltak a hadműveleti dokumentumok, részletes térképek, célfotók, amelyek mind elégtek. Azt az elvet, amelyet a németek alkalmaztak, hogy a parancsnok később induljon, de elsőnek ugorjon, itt nem tartották be. A baleset után a rangidős tiszt, Kiss Zoltán főhadnagy vette át a parancsnokságot. Ő, az egység önbizalmának és presztízsének helyreállítása érdekében, a bevetést javasolta, de kisebb erőkkel. Ennek megfelelően folytatták az előkészületeket, csökkentették a létszámot és a ledobásra kerülő anyagot. Közben a III. hadtest parancsnoksága úgy döntött, hogy a bevetést végrehajtják.
A megmaradt három gép 19 órakor elemelkedett a veszprémi kifutóról, és már szürkületben folytatta az útját a Ferenc József csatorna hídja felé. Az egyik gép motorja akadozni kezdett, ezért lemaradt, de a kötelék így is eljutott Bácskába, a hadműveleti területre. Azonban navigációs hiba miatt az eredeti cél előtt 15 km-rel, 3 perccel korábban történt az ugrás és Csantavértől délre értek földet az ejtőernyősök. A korábbi kiugrás következtében a deszantosok már csak előrenyomuló "földi" csapatokkal érték el a kijelölt célterületet.
Szakemberek szerint a vezérgép lezuhanását nem a túlterhelés, hanem műszaki hiba okozta. A hivatalos vizsgálóbizottsági jelentés szerint: " a gép magassági kormány trimm (kiegyenlítő) rendszerének meghibásodása okozta a tragédiát. A vezérlőrendszer, vagy a csőrendszer hibája miatt hirtelen faroknehéz helyzetbe jutott a repülő, és csak a motorok teljesítménye emelte felfelé. A meredek állásszög miatt azonban a sebessége elégtelenné vált." Tény, hogy a megmaradt 4 db SM-75 repülőgépből kettő még 1941-ben műszaki ok miatt lezuhant.
A veszprémi légikatasztrófában 1941. április 12-én hősi halált halt katonák névsora:
Ejtőernyősök:
1. Vitéz Bertalan Árpád őrnagy
2. Horváth Gyula szakaszvezető
3. Kerekes Imre szakaszvezető
4. Koscsó Lajos tizedes
5. Auth Károly örvezető
6. Molnár András örvezető
7. Németh János örvezető
8. Szabó György őrvezető
9. Czakó Mihály ejtőernyős
10. Fejes József ejtőernyős
11. Horváth Mihály ejtőernyős
12. Pados Géza ejtőernyős
13. Pomázi Imre ejtőernyős
14. Radványi Mihály ejtőernyős
15. Sándor Sándor ejtőernyős
16. Varga Gyula ejtőernyős
Repülők:
1. Kelemen Károly százados, pilóta, szállító-repülőszázad parancsnok
2. Bene László főhadnagy, navigátor
3. Petri Károly örmester, rádiós
4. Döbör János szakaszvezető, szerelő
Vitéz Bertalan Árpád őrnagy az ejtőernyős zászlóalj parancsnoka a budapesti Farkasréti temető Felső temetőrész (Hóvirág út) új 15. parcella 3. sor 36. sírhelyen (N47 29,115 E18 59,763), míg az ejtőernyősök és a repülők földi maradványai a veszprémi Vámosi úti temető katonai parcellájában találhatók.
Nem kötelező program
Ha időtök engedi, látogassatok el a veszprémi temetőbe, amely a város DNY-i szélén, közvetlenül a körgyűrű (8-as főút) mellett fekszik. A főbejárat N 47° 4,925' E 17° 53,807' 279 m [GCEJE+parkoló2] mellett találtok parkolóhelyet. Innen a temetőben táblák vezetnek a német katonai temetőig, melynek egy önálló parcellájában nyugszanak a magyar honvédek. Az ejtőernyős fa emlékoszlop N 47° 4,775' E 17° 53,886' 286 m [GCEJE+2] mögött 7 db kőkereszten olvashatjátok a tragédiában elhunyt ejtőernyősök és repülők nevét.
Ha felkeltette érdeklődésedet a kor, illetve az ejtőernyősök története, olvasd el Bárczy János: Zuhanóugrás című könyvét. (Tények és tanúk. Magvető könyvkiadó, Budapest 1981. Alföldi Nyomda), illetve Bárczy egy másik művét a Vádindítvány -t. (Magvető Könyvkiadó, 1979))
Forrás: 1.) Simon László ny.alez.:
A magyar katonai ejtőernyőzés 1945-ig
2.) Suba János:
Ejtőernyős hadművelet tragédiával
A geoláda rejtekhelyétől É-i rányba tekintve láthajuk a 646 m-es Papod-hegyet. 2013. október 17-én avatták fel a hegy csúcsán a Vitéz Bertalan Árpád kilátót, amelyet a HM VERGA Veszprémi Erdőgazdaság Zrt. készített. A kilátóból csodálatos körpanorámában gyönyörködhetünk! A kilátót legkönnyebben Hárskútról lehet megközelíteni a piros jelzést követve.
------------------------------------------------------------------
2011.07.02-án 12:00 órakor újra rejtve, más helyen!
------------------------------------------------------------------
2013.06.01-én 17:30 órakor kicseréltem a beázott ládát!
------------------------------------------------------------------
2014.12.24-én 10:45 órakor kicseréltem a ládát!
------------------------------------------------------------------
2016.01.08-án 10:40 órakor kicseréltem a ládát!
------------------------------------------------------------------
2020.01.13 04:00 - Ládaellenőrzés, kereshető.
------------------------------------------------------------------
2022.06.30 11:00 - Pótoltuk a tartalék lehetőséget a sarokoszlop tövében.
------------------------------------------------------------------
2022.12.05 10:20 - A LÁDA MEGSZŰNT
Állapot: megszűnt
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
+
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
+
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
A ládát rejtő kőhalom szét volt dobálva. A doboz tetejét kb. 60 méterrel arrébb találtuk meg. Az egyik rögzítőfül letört. A füzet elázott, de a jelszó és a bejegyzések olvashatóak. A vizet kiöntöttük a dobozból, szépen visszarendeztünk mindent és elrendeztük a környezetet. Lehet, hogy nem ártana a füzetet lecserélni.
Köszönjük szépen a rejtést!
Pótoltuk a tartalék lehetőséget a sarokoszlop tövében. Az oszlopon térdmagasságban elhelyeztünk egy kis táblát is a jelszóval.
Kérjük ügyelj a visszaálcázásra!
A rejtőtől kellett segítséget kérnünk aki nagyon kedves volt. Sajnos nem leltük a pótjelszót, a gyerekekkel pedig példamutatás miatt nem szerettünk volna bemenni.
Rengeteget jártam erre régen, emiatt szubjektíve nagyon sokat jelent nekem ez a környék: gyerekkori barátommal sokszor bicikliztünk át a lőtéren keresztül Gyulafirátótra, Hajmáskérre; apámmal toronyiránt felmentünk a Papodra (még bőven nem volt ott kilátó), aztán friss jogsival is jókat lehetett itt bohóckodni, satöbbi. A frissen elhagyott laktanyaépületekben cirillbetűs újságokat és sok más érdekességet lehetett találni. Kalandozásaink első pontja általában ez az emlékmű volt. Köszönöm, hogy az alapos ládaoldalnak köszönhetően jobban megismerhettem az emlékmű és és a korabeli ejrőernyősök történetét. A bementelt tiltó táblát komolyan vettem, a pótládát viszont nem találtam meg, pedig a lehetőségekhez mérten átnéztem a helyét (hótakaró borította a tájat). Erős, jeges, metsző szél fújt, úgyhogy nem tágítottam nagyon a keresés területét, főleg, hogy a ládagazda írta is, hogy elfogadja a helyszínen készült fényképet is. Szeretnék élni ezzel a lehetőséggel. Köszi a rejtét!
Hivatalosan nem lehetne bemenni az emlékműhöz, mert kint van a tábla, hogy életveszélyes ott tartózkodni, de láttuk, hogy éppen semmi nincs a környéken, arra az 5 percre bementünk. Brutális meleg volt, mikor ott voltunk és a ládát kerestük, árnyékban (egy darab fa volt) 40 fok volt, nagyon kemény volt, de meglett. Köszönjük a rejtést!
FIGYELEM! A területet a katonaság lezárta, a kérdezett katonai rendészek szerint az éppen zajló "műveletek" idejére. Az emlékmű és a láda tehát megközelíthetetlenné vált. Kérek mindenkit, hogy amíg az első két képen látható tábla az úton a jelen formájában látható, ne közelítsétek meg a haranglábat!
Kihelyeztem egy tartalék jelszót a lezáráshoz közel, könnyen megtalálható GPS nélkül is, nem kell sokat kutakodni. A lezárást jelző táblától néhány méterre visszafelé az úton láthattok egy facölöp oszlopos drótkerítést. Az álcázott kapszula a sarokoszlop tövében van, kérem jól rejtsétek vissza!
N 47° 07,803 ; E 17° 53,625
A megadott pontól ráláthattok az emlékoszlopra.
A megtalálást akkor is elfogadom, ha töltetek fel egy képet a lezárásról.
Remélem, hogy a lezárás nem állandósul, ha mégis, úgy sajnos el kell gondolkodunk a GCEJE megszüntetésén vagy átalakításán.
Sajnálom.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Az út katonai gyakorlat miatt egy ponton le volt zárva, de dél felől szabadon megközelíthető volt a helyszín. [Geoládák v3.10.5]
A honvédség gyakorlatot tart, az útra az emlékmű előtt beton bójákat és figyelmeztető táblát helyeztek ki. Mivel mi két kisgyerekkel keressük a ládákat, nem akartuk megoldani "okosba'". [Geoládák v3.7.6]
Nekem speciel tetszett a környezet is, csak a sok idióta által eldobált szemét volt kiábrándító. Bár ez sajnos Magyarországon minden város mellett így van.
Mindenesetre köszi a rejtést, érdemes volt kijönni ide.
Ezt a területet már ismertem, mert itt versenyeztem egy pár éve a Hungária Kupa tájfutó versenyen. Akkor még nem tudtam, hogy itt van egy ejtőernyős emlékmű is. Nagyon megható a harangláb, meg is kongattuk a harangot egy rövid ideig. Köszi a rejtést!
A közeli autószervízbe volt dolgunk, míg az autót reparálták megnéztük az emlékhelyet. A harangláb nagyon szépen szimbolizálja az ejtőernyőt. A leírás nagyon részletes, elolvasva megint szembesültünk a háború borzalmaival. Bár minden elismerésem az ejtőernyősöké, én azért egyet értek Mazursky őrmesterrel a Halálra ítélt szakasz c. könyvből. /szerinte bolond az, aki kiugrik egy jól működő repülőgépből :-) /. A láda és a logbook jó állapotba van, a szemetet kiszedtük belőle. Kár, hogy a környékbeliek viszont szemétlerakónak használják a területet :-(.
Köszönjük a rejtést!
Gabi , és RIPTOR
Zenobios és Zala társaságában...
A láda nélkül nem biztos, hogy eljutottunk volna ide is... Köszönjük!
Az üres, törött ládát kövek alatt találtuk. A jelszó a dobozon volt.
Új ládát és logbook-ot helyeztünk ki, a rejteket közelebb raktuk a bokor tövéhez. Azonban ideálisabb volna egy távolabbi hely az úttól és az emlékműtől is.
Lehangoló volt a sok száraz koszorú, amit valamikor kitettek, de most a szél elfújta több méterre. A láda alja-teteje törött, logfüzet nincs benne. Már elfogyott a pótló készletem mára.
Lefülelve :-)
Veszprémben keresztül-kasul: jó volt újra e gyönyörű város köveit koptatni.
Szomorú hely, szomorú látvány: a láda elemi szanaszét, a jelszót a tetejéről lehet leolvasni :-( És sajnos sokan járnak ide szemetelni :-(((
Köszi a rejtést
Ezt a ládát már 2010-ben, majd 2015-ben is megtaláltam. Most breimanne-vel közös találat, fényképezni is sikerült. Végre nem kellett a látnivalótól kilométerekre bozótharcot vívni. Köszi a rejtést!
Csak a véletlenen múlt, hogy a Parancsnok, és nem helyettese, az apósom, ábránfalvi Ugron István százados vezette az akciót, és veszett oda. Köszönöm a láda-elhelyezést.
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget. A többit majd otthonról... :) [g:hu 1.5.2x] [wapon beküldött szöveg]
Oda-vissza gyalog döngettem ki az emlékműhöz Veszprémből, jó kis séta volt... :)))
Volt nálam pótláda, csak kicsi, amibe nem fért volna toll, így inkább hagytam a cserét. A láda belseje most száraz volt, a jelszó pedig jól olvasható!
Köszi a rejtést! :)
A leírás szerint szegényes környezet, de élvezetes a leírás és a megtalálás, pontos koordináta. Sajnos a ládika teteje törött, szegényes (néhány lapból áll) a lobook, az is nagyon elázott. Köszi
Köszönjük a rejtést és a történelmi ismertetőt!
Hihetetlen hogy a ma látható terület egykor milyen események helyszíne volt...
A visszarejtésnél legyetek óvatosak, mert a nemrégiben kicserélt láda már sajnos megrepedt!
Elszomorító, hogy sokan nem képesek a természetet "békén hagyni" és szemétkupacokat hagynak maguk után...
Köszönjük rejtést megtaláltuk nagy nehezen!De a ládát 10x könnyebb volt,mint az emlékművet magát!!
Semelyik sorompónál sem kell SEMERRE kanyarodni!!!A hegyek felé meg pláne nem,mert arra egy olyan "hobbitelek" van amit ha a Walking Dead stábja felfedezne,itt forgatnák le az összes hátralévő évadot!!A körforgalom után végig a sorompókon keresztül,és tovább egyenesen kell menni!!!Csak az aszfaltos úton!!
Azért így kalandosan 3km kerülővel is megérte,csak nagyon hideg volt már.
Még a GPS is átvert a sorompóknál,mert légvonalban balra mutatta a ládát ami ott is volt,csak nem tudtunk légvonalban közlekedni!!
Megtaláltuk. Köszönjük szépen a lehetőséget. Sajnos a láda eltörött és beázott. A napló is vizes. Reméljük, hamar meg lesz kicsit szervízelve. :-) [g:hu 1.5.1w] [wapon beküldött szöveg]
A törött tető sajnos sok vizet átengedett a dobozba. Érdemes lenne egy ládakarbantartást megejteni.
Sok érdekességet megtudtam az oldal segítségével.
Köszönöm a rejtést.
A láda teteje meg van repedve,így az egész belseje nedves.A rejtés elég bátor.Az oldalon lévő infókat érdeklődéssel olvastam,sok érdekes dolgot tudtam meg.
Füredről hazafelé jövet ejtettük útba a ládát, még egy "kis"GEOnyuszival is találkoztunk,aki szintén ládászni szeretett volna :), kicsit megbúj kivárt,majd eliszkolt,mikor látta,h mi többen vagyunk :) köszönjünk a rejtést! :)
Többször jártam már Horizont szülővárosában, több ládát már együtt is felkerestünk ebben a gyönyörű városban. Most, a felkeresett négy ládát gyalogosan jártam végig, Horizontra emlékezve.
Szomorú története van a helyszínnek, méltó emléket állítva a hős ejtőernyősöknek. A ládaoldal leírásából sok információt tudtam meg a helyszín történelmi jelentőségéről. A rejtés módja nagyon meglepett, lehet, hogy szerencsésebb lenne a bokor tövébe helyezni.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Bakonyi kerékpártúra bevezetéseként néhány Veszprémi és környéki láda került megtalálásra. Bakonybél felé félúton (na jó, negyed úton...)
A környéken lévő katonai területen 1996-ban jártam egy hadgyakorlat keretében...
Útközben Őzet, nyulakat és rókát is láttam. Sajnos, nem engedtek közös képet készíteni.
Igen! (Bár ennél "néhány árnyalattal fennköltebb" jelszót is el tudtunk volna ide képzelni...!) (Mondjuk a rejtés "ötletességétől" sem estünk hasra...!) A doboz teljesen össze van törve, cserélni kellene, tiszta víz minden, hiába van két nejlonban is, (toll sem ártana bele)!
Azért köszönjük!
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget.
A láda elég rossz állapotban van, több helyen meg van törve, és a dupla zacskó is kívül-belül nyirkos, vizes, lehet megérne egy cserét, logolni emiatt nem is tudtam a book-ba :( [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Ez egy műsoron kívüli ládamegkeresés volt molkával. Szomorú az apropója ennek a rejtésnek! Nagyon igényes az emlékmű és a rejtés is nagyon jó, mert nagyon közel van a bemutatni kívánt látnivalóhoz! A helyszínen működés közben megcsodáltunk egy rádió-távirányítású helikoptert! Köszönet a rejtésért!
Igazán ötletes emlékhely. Sokan voltak a környéken, kutyasétáltatók, modell helikopter reptetők. Így még inkább becsülhető ez a módfelett bátor rejtés. Köszi!
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést. Veszprémiként szégyenszemre még nem jártam itt... Most a lányaimmal ejtettük útba. Jelzem a ládika kissé rommá törve, a zacskó szanaszét luggatva. Sajnos nem volt nálam semmi, hogy orvosolni tudjam. A megtalálóknak óvatosabban kéne visszarejteni, nem ráhajigálni a köveket.
TFTC! A Jutasi Hagyománytisztelő vándor emléktúrán vettünk rész a haverommal. 30 kmnek indult, de több lett belöle, szalagozás hiányában. A láda szerencsére gyorsan meglett, bár a pontőrök nem értették miért megyünk más irányba :)
Logolni sajnos nem tudtunk mert toll nem volt nálunk :S De megjegyzem hogy mindig legyen nálam :)
Gyors családi találat, az egyik kutyanyelven parkolva. Korábban többször jártam itt, amikor a szolnoki helikopteresek az emlékműtől vagy 200 méterre települtek ki hadgyakorlatokra. Sajnos a harang leszakadt a haranglábról :-(
Köszönöm a rejtést!
Veszprém megyébe szólított ma a munka. A berhidai gázátadó állomásról útban Ajkára megkerestünk néhány könnyebben megközelíthető ládát. 8/6. találat.
Szerencse, hogy a veszprémi utak kövesek, murvásak így még ilyen nyálkás időben is lehet rajtuk haladni. Kár, hogy az időjárás ennyire szürke és komor volt, szinte semmit nem láttunk a környezetből, viszont nagyon is ismerős volt mivel többször jártam már itt ilyen időben Mikulás rallye-n.
Veszprém-Balatonkenese 76 km kerékpártúra során megtalálva! Pesten a Déli pályaudvarig végig szitáló ködben tekertem, s bár hiába bíztam benne, mégsem tűnt el a köd mire Veszprémbe értem. Így kilátás nem jutott, de emlékmű igen. Feltűnően nagy volt az autóforgalom a katonai gyakorlótér felé... Köszönet.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.23] [wapon beküldött szöveg]
Megint egy megdöbbentő történet keserű történelmünkből. Gratulálok a ládaötlethez és az oldalhoz! A rejtés viszont nem kápráztatott el. A jelszó meg végképp nem illik ide.
Ma Balatonalmádi és Veszprém között található ládákat kerestem gyalogosan. A táv 43 km. Balatonalmádi vasútállomástól indultam. Mai nap utolsó ládája. Vonat indulásig több mint egy óra hossza volt, nem akartam az állomáson várakozással tölteni az időt, bevállaltam még ezt a ládát.
Köszönjük, ide tényleg a "geotalálat" hozott el minket. A hely szelleme tényleg megérdemli a ládát. De a rejtés elég feltűnő (egy külön kőkupac) és a jelszó nem illik a helyhez.
Az emlékmű elég rossz állapotban van, a függő része leszakadt!
A Hungária Kupa tájfutó és a Pannon Kupa tájkerékpár verseny alatti találat. Torokszorító volt emlékezni a szerencsétlenül járt ejtőernyősökre. Köszönöm a rejtést és a tragédiáról szóló kitűnő leírást!
Életem tizenötödik ládikája. A megtalálást hűvös, kissé szeles időben, telefonos GPS segítségével hajtottam végre, egy kellemes biciklizés alkalmával. A birkanyáj még csak közeledett felém, sikerült még az odaérkezésük elött belogolni:))
A ládika kitűnő állapotban van, látszott hogy tegnap fel lett újítva. Abból nem vittem el semmit, lévén semmi cserecucc nem volt nálam. A rejtést átlagosnak tartom.
A ládika elhelyezésének alapjául szolgáló téma feldolgozása és velünk való megismertetése példaértékű.
Köszi a rejtést, és minden jót kívánok az összes "kincsvadász"-nak.
Érdekes volt a sztorit elolvasni.
Régebben a környéken terveztünk telket venni, de aztán más lett a befutó. Sokat jártunk errefelé futni is, régóta futottunk már el itt mellette, jó volt most megállni egy kicsit.
Official 23rd Birthday Ámokfutás 10/10 Chubby és vittorio2112 társaságában! Nagy dilemma volt, hogy most buszozzunk-e vagy sem, és mivel kiment az orrunk előle az a busz, ami jó lett volna, így átcaplattunk egész Veszprémen. Miután átértünk, persze hogy az utolsó láda előtt kezdett rá a szél, és a hidegfront, szemből, de végül kiértünk, és nem siettünk, lévén hogy hallottuk a 2 órási vonatot elmenni. A láda szemet szúr kissé, de mivel se köze se távol semmi sincs, így megfelelő. Visszafele láttunk autóval két kessert, akik a ládához mentek. Köszi a rejtést! :)
Délutáni vonatos-buszos ládázás Istvánnal, 5 találattal.
Ösküről Kolontárra vonatozva volt Veszprémben 1 óra 6 perc átszállási időnk, gondoltuk, megpróbáljuk. Sikerült, bár jót rohantunk. Azért volt kis időnk nézelődni, és útközben a jutaspusztai sziklák is tetszettek.
A Városlőd-Gerencpuszta kisvasút multiládáját indultunk ma bejárni Győrből. A veszprémi vasútállomáson több mint 1 órás átszállásunk volt, így kitöltöttük az időt egy kis ládakereséssel. Könnyű találat volt, a GPS-t el sem vettem :)
Sajnos, mondhatni hogy tipikus magyar haditörténet. :-( Milyen érzés lehetett lényegében újoncként két órával azután felszállni, hogy a társaid 1/4-e meghalt? :-(
A szomorú esemény jóval szebb emlékművet és sokkal igényesebb rejtést érdemelne.
A megközelítés egyszerű. Hogy legyen benne egy kis séta is, az első leszállóhelyen landoltunk, bár nem helikopterrel érkeztünk. :) A rejtés meg kicsit bátornak tűnik, de ha kiállta az idő próbáját, és működik, akkor nincs gond... :) Köszönjük!
Megtaláltam. [g:hu 1.4.13] [wapon beküldött szöveg]
Mai negyedik ládánk témáját, apropóját régóta, Bárczy egykor nagy port felkavart könyvének megjelenése óta ismerjük, a szerencsétlenség helyszínén azonban most jártunk először. Az emlékmű megindító érzéseket kelt az emberben. Nagy kár, hogy az akkori barátoktól "olcsón" beszerzett, konstrukcióhibás gépek miatt ennyi bátor ember hunyt el...
Megtaláltuk!
Az odavezető út néhány résztől eltekintve nem is vészes (főleg, ha nem jár arra senki más és szabadon lehet lavírozni a kocsival).
Amúgy nem rossz hely, egészen érdekesek ezek a rétek. A sok madárcsicsergés pedig kifejezetten javított a hangulaton :)
Sajnos a lada kornyezete nagyon kopar, az odavezeto ut Veszprem hataraban pedig nagyon szemetes. Persze ezt nem lehet a lada rovasara irni. Egyebkent kellemes seta volt. Koszi a rejtest!
Bakony, volt katonai terület, tele mtb-s utakkal, szívemnek kedves hely, ráadásul ejtőernyős emlékhely. Ha helyi lennék, biztos csinálnék ide, egy kerékpáros multit:) Minden elismerésem a ládaoldalhoz! A jelszó is korrekt.
Fantasztikus rejtés, sík terepen 10-es! A megtaláláskor muglik jöttek, ezért a hónom alá szorítottam a ládát. Néztek rám, mintha gyogyós lennék, de nem jöttek rá, mit csinálunk ott. Autókáztunk finoman az erdőben a megtalálás után, csodálatos ez az erdőrész, bár csak terepjáróval érdemes bemenni, vagy gyalog. A murvabányánál jutottunk ki, ami szintén lenyűgöző volt a szokatlan novemberi napsütésben. Köszönjük!
ATKJ, V.Gyugyi, Vince
Késett a vonat ('40) a 9-es busz megszűnt - meg óránként jár .. így nekigyalogoltam a rejtésnek. Nyugodt hely - csak egy ejtőernyős hajtogatott a közelben.
Megnéztem az elfűrészelt régi rejteket . . . éppen akkor jött ki a sűrűből egy kerékpáros "vasgyűjtő munkás", talán nála a hiányolt láda?
Ez a láda igazából csak egy trófea mivel a látvány tényleg nem valami szép. Mindenesetre így 30 évvel azután hogy Veszprémbe költöztünk ideje volt megtudnom hogy miért is állították ezt az emlékművet. Köszi a rejtést és az infokat :)
Először mi is a korábbi helyén kerestük, sejtettem, hogy az oszlopban volt, amit lefűrészeltek, aztán frissítettük a koordinátákat és már az újat találtuk meg, felavattuk a szűz logbookot, köszi.
Hihetetlen, hogy Veszprémhez mennyi hadi meg történelmi esemény kötődik, olyanok is, amiről eddig nem tudtunk.
Lehet, hogy nem jó helyen kerestem, de nem lett meg. Találtam egy kerek dolgot, ami koordinátára és térkép szerint is stimmelt, de az tőből le volt fűrészelve.
Telefonon nem értem el sem a rejtőt, sem a legutóbbi megtalálókat.
A rejtés elég trükkös. Bár kibontva sérülten másik oldalon találtuk meg. Amennyire lehetett helyreállítottuk (csomagolást igen, ceruzát nem tudtuk pótolni) és az eredeti helyére raktuk vissza. Köszönjük a rejtést.
Egyik útitársunk nagypapája az első magyar ejtőernyősök közé tartozott, ezért a gps-re nem volt szükségünk a ládához jutáshoz.
A hősi halált haltak sírjaihoz is eltévedtünk, miközben nemrég elhunyt kesser társunk sírját látogattuk meg.
Köszönjük a rejtést!
Gyönyörű napsütéses délután úgy gondoltuk ananauval és feketegerével,hogy kisétálunk ehhez a ládához. Én már jártam régen itt, akkor még nem volt láda. Ide a hely szellemisége miatt érdemes kijönni.
A környék számomra nem igazán barátságos, de az emlékmű valamint a rejtés tetszett. Szerencsére szép időnk volt, de hazafelé már fáztunk :)
A logfüzetbe sajnos valaki rajzolt egy ocsmány dolgot... megpróbáltam átalakítani, hogy ne rontsa annyira a füzetet.
Köszi a rejtést!
feketegere
Nagggyon jó hely! Kisfiam rajong a katonákért és a katonaságért.
Hát most nagyon jó helyre találtunk. A rejtés és a terep is igazán tetszett. A történet is annyira jól le van írva, hogy az ember teljesen beleélheti magát...főleg, hogy ott olvastam el. Éppen gyakorlatoztak. Hatalmas élményt nyújtott a fejünk felett elrepülő majd leszálló két (asszem) MIL MI-24 harci helikopter. Köszi
Első találásom kis segítséggel:) Jó időnk volt, bringával voltunk, mások is keresték, ők is megtalálták :) Nagyon ötletes a rejtés!!! Remélem még sok ilyet találok/unk.
Ezt egy elhagyatott helynek gondoltuk, pedig többen járnak ide kikapcsolódni. Láttunk egy íjászt, aki míg ott voltunk az ellőtt nyílvesszőjét kereste kitartóan a fűben; volt aki csak napozott a domboldalban, s volt aki a nyáját terelgette. Igaz a pásztort csak kicsit később vettük észre, miután fiainkra kiabált, akik teljes erőbedobással próbálták a birkákat a kolompolós csacsival együtt haladásra kényszeríteni.
[wapon beküldött szöveg]
4 napos kirándulást tettünk Veszprémben és a Bakonyban. Sajnos az időjárás többnyire rossz volt, de így is sikerült sok szép és érdekes helyet felkeresni.
Végre egy ötletes rejtés. A hely is nagyon tetszett. Köszönjük. Murus és Cica
Sajnos csak második alkalommal sikerült megtalálnunk ugyanis nem olvastunk leírást és így kicsit nehéznek bizonyult a rejtés. Mindenképpen ötletes a hely.
Gyalogos kupa: 29.5 km
Ismételten felkerestük a Jutas őrmester körjárata alatt.
Az őrt álló katonák már tudták miről van szó. Bár be nem engedtek, de mosolyogva kihozták a ládát.
Száva lett a legfiatalabb Jutas őrmester, így katonákkal is fotózkodott.
Nemzetközi hadgyakorlat közben... A jószívű magyar katona úgy 10 méterre bengedett az általa őrzött területre! Rendes kincskeresőhöz méltóan megköszöntük néki!
A mai nap nagy kalandja volt ez a doboz :-)
Hadgyakorlat volt a tetthelyen. Pontosan a rejtek mellett állították fel az IFOR erők az akadályt. Sorompót, olyan gurigás drótakadályt, sátor, a közelben helikopterek... Már amikor parkoltunk, arra tekintgettek. Aztán odamentünk és megkérdeztük, bemehetünk-e?! természetesen elutasító választ kaptunk, tettünk egy kis kört, az akadályokon kívűl, de a Gps csak visszavitt bennünket a sorompóhoz. Akkor már az egyik gépfegyveres katona figyelmeztetett bennünket, jobb lenne, ha máshol mászkálnánk. erre azt feleltem nekik, hogy itt van dolgunk. Oldfox még hozzátette, itt van amiért jöttünk, és magabiztosan elővette a rejtekből a dobozt. Nagy blama lett volna, ha nincs ott.... erre már a két katona kedvesebb, és érdeklődöbb lett. Elmagyaráztuk a dolgot /kénytelenek voltunk,/ közben olasz magasrangú katonatisztek kavartak a közelben.. 2 méterre :-) Szóval, nagyon bátrak, és elszántak voltunk, és istenien éreztük magunkat.. még este is azon nevettünk otthon, milyen képet vágtak a katonák, hogy nem tudtak elhessenteni bennünket. Persze látszott rajtunk, hogy nem kémek, vagy terroristák vagyunk, hanem egy kicsit őrült, de azért joviális család, két lánygyerekekkel, a saját melletti vendégkislánnyal.
Utóbb jutott eszembe, fotózni kellett volna, a két kiscsaj remekül mutatott volna a katonákkal egy közös képen, de biztos nem járultak volna hozzá. :-)
Szóval a hely szomorúsága ellenére, vidámra sikeredett a dolog, köszönjük..
Igazából harmadik és befejező ládaként a lókúti kálváriát szántuk, de oda nem engedtek fel: morc rendőrök és bűnügyi helyszínelők állták el utunkat az odavezető országúton: valaki porhüvelyét éppen fóliába csomagolták, nyugodjon békében.
Aztán inkább békésebb vidéke indultunk. Sokak véleménye ellenére nekünk a tájjal sem volt bajunk (lhet, a vastag hólepeltett ebben.)
Ide tényleg nem a természeti szépségek miatt kell elmenni. A láda telepítésének indokát megismerve fontosnak tartottuk felkeresni a helyszínt és tisztelegni a hősi halottak előtt. A rejtés tényleg ötletes, de egyből (kettőből) rögtön kiszúrható. A hozott ajándék sajnos nem fért bele a kisméretű üvegbe.
Köszönjük a rejtést!!!
A mai bakonyi kirándulással - 29 km - még világosban végeztem, ezért hazafelé menet még autóval levadásztam ezt a pontot. Először Zircről jövet Gyulafirátót felől próbálkoztam de mint a helyszínen kiderült ez egy katonai út ami le volt zárva. Veszprém felöl már több sikerrel jártam , kitűnöen elrejtett ládáig tudtam autózni.
A láda megjelenése napján határoztam el, hogy eljövök ide. Kicsit késve, de végül sikerült ideautóznom.
Van némi katonai ejtőernyős multam, ezért elfogult vagyok ezzel a ládával.
A katasztrófa történetét jól ismerem, olvastam róla.
A helyszínen épp vmi gyaroklatozás folyt, így volt lehetőségünk megtekinteni pár helikoptert is.
Sajnos a rejtek mellé kialakítottak egy illegális szemétlerakót, de erről természetesen nem a rejtő tehet!
Közös Veszprém környéki ládázás andreasse-vel, 9/6. Egyszer jártam már ugyan erre, de akkor még nem tudtam az emlékműről és szomorú apropójáról. Köszönjük a rejtést!
Közös találat Hocsa-val. Köszi a rejtést, nekem nagyon tetszett a hely. A láda nélkül ezt a helyet és a hozzá kapcsolódó történetet sem ismertem volna meg.
Az emlékhelynél több alkalommal jártam már, de a szomorú apropót nem ismertem, köszönet érte és a rejtésért is. Toll hianyzott pótoltam. Ottjártamkor érdekes esemény zajlott, egy hölgy élvezte a panorámát egy kosaras autó kosarából.
Hiányos történelemtudásunknak köszönhetően nem ismertük eddig ezt a történetet, de köszönjük, hogy most módunk volt pótolni. Az emlékmű is nagyon tetszett, köszönjük a hely és a történet megismertetését!
57.
Szép, mondhatni vidéki utacska és környék, tetszett. Tiësto koncert előtt beiktattuk a vonatállomástól "gyorsba" ezt a röpke ~5km-es sétát a ládához. Köszönjük a rejtést.
MátraiL, Jig$aw
Megleltem, és valóban nagyon ötletes a rejtés! Íróeszközt elfelejtettem vinni magammal, úgyhogy egy megszenesített gyufaszállal írtam a logbejegyzét :)
Öcsém, és húgom is elkísért erre a ládázásra, remélhetőleg ők is rákapnak majd a geocaching ízére :) Köszi a rejtést!
Remek rejtés, köszönjük. Sokszor voltunk már errefelé
a Pumák repterének maradványai közt bóklászni,
a láda miatt se most jöttünk először de végre nem a földön
kerestük és nem állták utunkat szekrényforma emberek sem
holmi rallyra hivatkozva :)
Majdnem másfél évvel ezelőtt ez volt kislányunk első ládája, most újra megkerestük egy kis délutáni kerekezés ürügyén. A rejtés még mindig tetszik, de sok kincs nem fér el.
A GPS 0 méter távolságot jelzett. Perceken át kerestük a bokrok ágain, majd feleségem megkérdezte: nem ott van? Természetesen ott volt. Köszönjük a rejtést. Marika és Imre
Veszprémben nőttem fel, mégsem hallottam még sem az ejtőernyős emlékhelyről, sem az ejtőernyősök tragédiájáról. A leírás igazán informatív, köszönet érte. Tetszett!
Köszi a rejtést.
Biciklis találat Istyu, és Gábor75 barátommal.
Ötletes rejtés, és természetesen ezt is én találtam meg:))
Érdekes egy hely, és érdekes a története is.
Jó nagy pusztaság, és nagy meleg várt ránk, de abszolváltuk.
Bringás találat Gábor75 és Blue Mali kesser- és tettestársakkal. A kádártai ládától kerekeztünk át ide, a menet közben begyűjtött akáctüskékkel sikeresen perforáltam az első kerekemet. A defektjavítás során három tüskét sikerült kioperálni a gumiból. A lőtér most csendes és kihalt képét mutatta, így némi történelem leckével és a néphadsereg állományában megélt sztorival próbáltam társaimat szórakoztatni. A kánikulai meleg megpróbáltatásait itt még az erős pofaszél is tetézte, ami ezúttal sem esett valami jól. A rejtést most is a legfiatalabb és legszemfülesebb Mali kollégának sikerült levadásznia. Sokakkal ellentétben nekem nincs különösebb bajom a környezettel, szerintem csak a megfelelő helyen kell értékelni a látnivalókat. A leírás kellően informatív, ismét tanultunk valamit a magyar repülés történetéből.
Bringatúra Veszprém körül. A hely most teljesen elhagyatott. A környezeten nincs sok látnivaló, de az esemény és az emlékmű megérdemel egy rövid látogatást. A rejtés ügyes.
Könnyű találat Veszprémtől Eplény felé ahol biciklis és mobilos tájfutóversenyen vettünk részt. Már 1 hete megpróbáltuk megfogni a ládát de tőle kb 13.4 m-re megállítottak minket mivel rally-verseny volt a területen. Nem adtuk fel, visszatértünk. Szerintem magasabban van mint 1,5 m :). Aztán elsétáltunk az emlékműköz és megcsodáltuk hogy milyen hangulatos ez a rét és a környező kis dombok a fenyvesekkel. Köszi a rejtést.
Egy hete már próbálkoztunk a ládával, de rally verseny végtelenül felelősségteljes és fontoskodó biztonsági emberei nem engedtek a ládához (attól 100 méterre). De most üres volt a környék, és könnyen odajutottunk, utána még felmentünk az emlékműhöz, majd egy kicsit még gyönyörködtünk a tájban.
Kalandosra sikerült! Nem tudtuk még reggel, hogy a Veszprém rally pont most van, de gyorsan belefutottunk már az elején a Litéri-domboknál. Az egész környék le volt zárva. Átterveztük az útvonalt és mentünk tovább. Majd ide felé jövet úgy este 6 felé megint szembesültünk a lezárással. Először csak 1500 ft megfizetése után akartak az emlékműhöz engedni, de meggyőztük őket, hogy nem fogjuk nézni közben ingyen az arra autózókat, így beengedtek. Közben egy szimpatikus ember jött oda, hogy kérdezgessen miért akarunk annyira az emlékműhöz menni és tudjuk e miért van ott. Hát tudtuk! Kiderült, hogy az emberünk az egyik alapító, Szabó Gábor, aki túl van 5100 ugráson. Anti miután évek óta érdeklődik a téma után fel tudott sorolni néhány csapattársát is, így a végén már majdnem vörös szőnyegen vittek az emlékműhöz.
Hivatalos ügyeim végeztével irány a környékbeli ládák! :)
Mikor jöttünk, épp repülőgépszárnyakat fuvaroztak, érdekes volt a látvány. A rejtek szuper, bár nem nyúltam be rögtön a ládáért, kicsit tartottam tőle, hogy esetleg láda helyett darázsfészket lelek majd.
Megvan. Mai 5. láda, szakadó esőben, erős szélben. Az ajánlott parkolóban áltam meg, igy nem drive-in volt, és az utolso száz méteren sikerült is bőrig áznom, de ha már eddig eljöttem...A rejtés nagyon tetszett, sztem jó ötlet volt oda tenni ahova... A helyszin értékeléséhez tényleg el kell olvasni zsorzs által irtakat, mert enélkül tényleg nincs sok látnivalo. Sajn fényképezni sem lehetett sok mindent ilyen időben, igy be is fejeztem a mai ládavadászatot. Köszi a rejtést! Robi
Hát igen szomorú vagyok h egy ilyen emlékművet mint ez ennyire jellegtelen semmis helyre tették akik tették, vagy ha mindenképpen ide kellett tenni akkor miért nem tették olyanná a környezetét h illő legyen.
Szemét hegyek, kiszáradt fák, bokrok, szétperzselt fű és mondhatni semmi a köbön.
Weboldal szépen kialakitott kár h a hely egy elég jellegtelen környék.
Első kincsesláda amit megtaláltam!Ahhoz képest hamar meglett,valószínüleg mert én is odaraktam volna ahol van:) Láttunk gyakorlatozó helikoptereket is.Pont akkor kerekezett arra egy félkatonai erdőkerülő ember aki gratulált ,hogy hamar ráleltünk ,és kis helyi beszámolót tartott a helyi dolgokról,plusz ajánlotta következőnek a Csatárhegyi kilátót,mert ott is van láda tudomása szerint.Meg is fogadtuk tanácsát:)
A "Jutasi Őrmester Benedekhegyi kŐrjárata 30" elnevezésű teljesítménytúra alkalmából jártam erre. Az emlékhelynél volt az ellenőrzőpont, így nem kellett nagy kitérőt tenni a ládáért.
A rejtés ötletes, de - tekintettel a mai esős időjárásra, - egy kissé nedves.
Egy TB kapcsán kellett találkoznom egyik veszprémi barátommal, s ő hozott el kocsival ide.
A tragédia történetét jó pár éve olvastam a Top Gun című folyóiratban.
Ez esetben is érvényes volt a mondás:
A fel-leszállás a legveszélyesebb a repülésben...
Veszprémi kesingtúra 12/10.
Ez már a hazaút első megtalálása. Leparkoltunk a valaha volt helikopterleszálló betonján, gyalog indultunk a keresésre. Aztán meglepődtünk, hogy milyen közel volt... és lett! :-)
Ötletes, valóban szemtelen rejtés! Kívánjunk neki hosszú életet!
Az említett "Vádindítvány" c. könyvet olvastam még ifjú koromban, de most - ennek hatására - újra elővettem, megint elolvastam. Egy őrült kor, egy totálisan őrült katona, aljas-szemét-gátlástalan katonai/politikai vezetők - és a halálba hajszolt szerencsétlenek... Elszomorító, hogy mennyire nem változott semmi, hogy mennyire ugyanígy lenne ez ma is...
Tetszett nekünk az ejtőernyőt formáló, lengő emlékmű, körbefényképeztük minden oldalról, majd elindultunk Kádártára, az ősi forráshoz (GCKADE).
NZs & KáVé
Kellemes tavaszi napon Szentgáli kőlik látogatás utáni levezetés...
Meglepő az emlékmű formája a pusztaságban.
A bajtársak ma is emlékeznek, most is voltak friss koszorúk...
Tavaszi napsütéses időben, biciklivel Eplény-Lókút-Veszprém útvonalon (~30 km). Az idei év első kerékpáros kirándulása. A Garmin Edge 205-ös kütyümtől megváltam, most egy Nokia E51-el próbálkoztam, Garmin Mobile XT szoftverrel. Többet hátráltatott az út során, mint amennyit segített. Nagy butaságokat tervezett útközben, és makacsul ragaszkodott az elképzeléseihez, így a mai napra betervezett 5 ládából csak 3 lett. Az utat kénytelenek voltunk magunk megtalálni.
Már régóta terveztük levadászni ezt a ládát. Először ezen a helyen a Papod hegyről jövet jártam, akkor még nem volt itt a láda, pár napra rá tette közzé a rejtő. Veszprémi lévén közeli találat lett volna, valamiért mégis kimaradt.. Eddig... :)
Valóban nem a környezetért éri meg ellátogatni ide, a webes leírást - ami egyébként igen jóra sikeredett - áttanulmányozva merőben más értelmet nyer a láda. A rejtés nekem nem tetszett, ha más is a környéken van, teljesen lehetetlen észrevétlenül levadászni. Az első tavaszi napsütésnek köszönhetően az emlékmű körül a csicsergő párok kíváncsi tekintete nagyban megnehezítette a dolgunkat. Gyulafirátót felől jövet az aszfaltozott úton kilométerek után is a 82-es főút felé terelt volna minket a GPS. Köszönjük a rejtést!
Bakony-járás Húsvétkor Bernivel és Akebonoval.
Akebononak ez a láda már régebben megvolt, így ő inkább a haranglábat meg a tangabugyi-bokrot fotózta :)
Farkasgyepűi kirándulásunkról hazafelé jövet egy jó kis (majdnem) drive-in.
Erről a helyről se szereztem volna tudomást,ha nincs itt egy láda...ami ráadásul csakugyan ötletesen van eldugva!
Nagyon ötletes rejtés, szép leírás, így méltó emlék az ejtőernyősök számára. Papod után levetésként kerestük meg. Sajnos szemetes a környék, viszont szép a rálátás van a Bakonyra, és Veszprémre is.
Valahogy - a leírásokból talán - azonnal tudtam hol kell keresni a "ládát". Persze ez mit sem von le a rejtés ötletességéből! Gratula! A leírás, a történeti áttekintés alapos, és érdekes. Ezért is választottam ma ezt az egyik ládámnak. Szinte hallottam a repülőket.... de egy kocsi riasztója megszólalt, és visszarángatott a hétköznapokba.. Sajnos... Köszi a rejtést!
Miksi
Tényleg jól belátni innen egész Veszprémet! Szép hely, csak egy kicsit "kietlen" helyen van. A rejtés nagyon tetszett, minél több hasonlóra lenne szükség (csak nehogy széttörjön az üveg egy óvatlan cacher kezében).
Sajnos én ezt a ládát nem tudtam volna megtalálni, mert még kicsi vagyok. Apával viszont együtt sikerült megtalálni. Tisztelegtem a hősöknek. (Apa nem mondta, hogy jobb kézzel kell!)
[:204:]
A tegnapi teljesítménytúra levetéseként bicajoztam egyet, a láda volt a cél. Persze odafelé végig iszonyaterős szembeszélben kellett tekernem, de azért legyőztem :)
Mai 3. ládám. Könnyedén meglett. Talán túl könnyen... Biztos hogy biztonságos ez a rejtek? Nem messze ijjászkodtak. Furcsa mód egy birkanyáj legelt az emlékművön, ill mellette. Az emlékműnél hagyott koszorúk is meg lettek rágva...
A táj sajnos nem valami szívderítő ilyenkor de a Papod havas teteje azért javít a képen. Nagyon tetszik a hely történetének leírása! Ügyes a rejtés.
Laci
Szép rejtés (ha lehet ilyet mondani)!
Geokarácsony előtt még úgy gondoltuk belefér, Rátótról gurultunk ide, és bizony a ládát is keresnünk kellet. Miután koromsötétben alaposan átvizsgáltuk a lehetséges helyeket, egy jó mozdulattal meg is lett az üveg. Sajnos siettünk a rendezvényre, így a haranglábat ezúttal is ki kellett hagynunk, de mivel itt Jutason dolgozom, biztosan kilátogatok még ide (végül is az utolsó próbálkozásom éppen a Közép-Eu. rali záróetapjakor volt)
Végre nem esett (csak egy kicsit), de azért próbáltunk nem saras célpontokat keresni ma délutánra. GCKADE után jöttünk ide, én már ismertem a helyet. Szomorú, mégis szívmelengető érzés a kietlen pusztaságban a harangláb. Köszönjük szépen!
szepzsuzsi és Hófehér
Veszprémi portya Zsuzsival. Ha magasabb autóval lettünk volna simán kinyúlhattam volna a ládáért a kocsiból. Így kellett legalább 50 centit mennem érte. :) Érdekes hely, köszönjük!
A környék kissé kopárnak tűnt így ősszel (pláne sötétedéskor :P ), bár az emlékmű igen tetszetős. Gratulálok az ötletes és kicsit szívatós :) rejtéshez, továbbá a webes infók is korrekten összeszedettek! Köszönet érte!
Kellemes környék, szomorú apropó. A rejtés tényleg ötletes, sajnos 10 méterrel odébb kint a tábla, hogy éleslövészet, és idegeneknek belépni tilos :( szóval a zavarosban vadásztunk... kissé távolabb szép sorban helikopterek parkoltak.
Egy régi vágy teljesült ezzel a megtalálással. (A Sza résznek.) Egy tábla fogadott a parkolónál, mely szerint éles lövészet folyik a területen, belépni tilos. Beléptünk, nem lőttek, megtaláltuk. Jó rejtés.
Jártunk már itt korábban 1x autóverseny megtekintéséből kifolyólag, de nem tudtunk róla, hogy milyen történések helyszíne a környék, mostmár ezt is tudjuk, köszönhetően a rejtőnek.
Üdv. H.
Mai 2. ládánk.
A kopjafánál Kádártán kissé tovább időztünk. Ezt a ládát ezért gyorsan akartuk megtalálni. Nem csalódtunk. Keresés nélkül lett meg :))).
Még fel ugrottunk a emlékharanghoz, azután indultunk tovább. Siettünk, hogy a mezőn állomásozó helikopter nehogy ránk lőjön!
Régi tartozásomat egyenlítettem ki a mai látogatásommal, bár nem terveztem be előre, így nem tudtam méltóképpen tisztelegni az elesett ejtőernyősök emlékműve előtt. A történet több, mint szomorú, de egyben roppant izgalmas is.
A rejtés kimondottan tetszett! Wapos támogatás is szükségeltetett, bár még utána is a fákon keresgéltem néhány pillanatig.
A leírást elolvasva tényleg érdekes hely. Begyűjtöttünk némi galagonyát, vadkörtét, kökényt és csipkebogyót, hadd bámuljanak az ovistársak. Szép nagy kamionok jöttek-mentek.
A rejtekhely mellett épp bontották a verseny miatt felállított kerítést. Próbáltam feltűnés nélkül kilopni a pulcsim alatt a dobozt (a helyet messziről kiszúrtam), amikor utánam kiáltott az egyik munkásember. Már el voltam szánva, hogy halálig tagadok, amikor kiderült, hogy csak figyelmeztetni akartak, hogy két olasz nő még a pályán van, vigyázzak magamra. Megköszöntem a figyelmességüket, és odébbálltam a ládával.
Valami gond lehetett az időgéppel, mert valóban sárkányt röptettünk, de nem délután ötkor... :)
Megtaláltuk. Nem akartuk drive-in, ezért hangyányit messzebb álltunk meg autóval. Kb 50 méter gyalogoltunk:-). A terepen éppen terepjáróverseny zajlott.
Veszprémbe voltam katona(sportoló) és rengetegszer futottam itt el.Jó volt vissza jönni ide kicsit körülnézni.Amikor még az orosz "ideiglenes" hadsereg itt volt sokszor láttuk őket télen egy szál trikóban futni.Sajnos a ládát nem találtam meg mert egy régebbi leírás szerint kerestem(1,5 m magasan),remélem a rejtő elfogadja.
Mai ládázásunk (útban a Művészetek Völgyébe) 1. állomása volt ez a pont.
Veszprémben már sokszor jártunk, de ezt a helyet még nem ismertük.
Kár, hogy ennyire kinnt van a városon kívül, de egyébként szép hely.
Közülünk senki nem olvasta el a szöveget, hogy hol van elrejtve a láda, csak a koordináta volt meg nálam. Nem akartam hinni a szememnek, amikor megláttam, hogy itt csak néhány bokor van szeméttel a tövében, még haza is telefonáltam, hogy leellenőrizzük, jól írtam-e föl a koordinátát. Kiderült, hogy jól. Aztán a rutinnak köszönhetően már hamar meglett a láda.
A kedves rejtő téved, bizony jó ez a hely másra is. Mi éppen a veszprémi rali versenybe csöppentünk bele, így az odavezető úton kértek tőlünk 1000 Ft/fő belépődíjat, de modtuk, hogy mi kirándulók vagyunk, így enélkül is megengedték, hogy oldalt leálljunk. Szerencsére a rejtés a pálya szélén volt, de a szalagon belül, előtte kanyarodtak az autók, így kicsit várni kellett a feltűnésmentes logolásra. A harangláb kívül esett, oda el lehetett menni.
Még egyszer el kell ide jönnünk, mert szeretnénk jobban körülnézni, számunkra ez ugyanis személyes okokból is fontos helyszín, ugyanis egyikünk Édesapja 1939-1945 között itt volt katona, légifényképészként szolgált. Képei között nem találtunk a leírt esetre vonatkozó fotót, de azért maradt jó pár érdekes képe a hadifogság előli bujkálás ellenére is. Sajnos Őt már megkérdezni nem tudjuk, de mi ezen az oldalon szeretnénk Rá is és társaira is emlékezni egy Őt ábrázoló itt készült korabeli fotóval.
Köszönöm! Ötletes rejtés, láttam az ösvényekből, hogy mindenkit megviccelt!
Másodjára találtam meg, mert korábban gyakorlat miatt nem tudtam a közelébe menni.
OK, de ahogy a nyomok is mutatták, nemcsak én keresgéltem a bokor túloldalán... a koordinátákon lehetne kicsit pontosítani... mindenesetre ötletes rejtés.
Pont felszállt egy-két katonai helikopter. Izgalmas látvány volt. Éleslövészet, bemenni tilos feliratú tábla próbált eltántorítani, de nem hagytam magam.
Ahogy elkezdett végra sütni a nap, elindultunk a gyerekekkel. Persze félúton voltunk, smikor megérkeztek a felhők, feleségem utánunk jött kocsival. Mire elértük a célt, már szakadt az eső. Ott már állt egy autó, egy kessertárs - akinek sajnos, a nevét elfelejtettem megkérdezni - épp logolt. A végén odaálltak mellénk a kocsival, és átadták a ládát. Logolás után mi rejtettük vissza.
Majd szeb időben visszanézünk még ide biciklivel a gyerekekkel.
Köszönjük a rejtést!
Meg van. [wapon beküldött szöveg]
Mikor közelítettem a célponthoz, aggódtam, hogy pont ott áll valaki, nem fogok tudni, logolni, ehhez képest megörültem, hogy egy eddigi virtuális ismerőssel élőben is találkozhattam. Akebononak köszönhetően már kézben várt a láda, csak logolnom kellett, és közösen visszarejteni.
Érdekes ez a helyszin és a történet, nem ismertem eddig.
Üdv Mr Zerge.
A geo versenyről hazafelé útba esett. A "ládát" egyből megtaláltam, adta magát. éppen vissza akartam tenni, mikor Mr.Zerge érkezett, úgyhogy neki nem kellett keresgélni.
A Kofola BT bakonyi barangolása a verseny előtt és után.
Tragikus a történelem,főleg a mienk;méltó hely egy ládának.Kicsit nekünk is emlékezni kell a hősökre! E láda nélkül szegényebb lettem volna a háború eme történésével.
A verseny után, de még jóval az eredményhirdetés előtt volt egy csomó időnk, melyet hasznosan szerettünk volna eltölteni. Ezért gondoltuk, hogy ez a láda (is) tökéletes lehetőség erre a célra. A láda helyét azonnal konkretizáltuk, de a nagyon közeli sufni-tunningosok miatt csak egy kis idő elteltével tudtuk/mertük előhúzni a ládát. A rejtés rendkívül ötletes. A helyet és a szomorú eseményt még nem ismertem. A réten több virág is nyílt, de engem csak az árvalányhaj hozott lázba. Az emlékmű jól körüljárható és fotózható. De az is igaz, hogy egy jól eltalált alkotásról beszélünk. Pont szerencsém volt, mert épp akkor húzott el egy röpcsi fenn a magasban, amikor napnak háttal álltam. Mivel a veszprémi temető nagyon kiesett, így az most kimaradt. Köszönjük, hogy a magyar történelem újabb darabkáját ismerhettük meg. Pumbi volt velem.
Mozoval reggel nem túl korán indultunk, ha leérünk a versenyre ok, ha nem, az se gond. Csak azt beszéltük meg, ha útközben valami láda szembejön, elkapjuk :)
16.30-ra értünk alsóperére :-) Valami csoda folytán már nem lehetett nevezni. Mi nagyon jól éreztük magunkat, sok láda, még több nevetés :-)
A láda mondanivalója, története megér egy misét. Gyermekkori szerelmem a repülés, minden ami ehhez kapcsolódik érdekel.
Az emlékmű is nagyon tetszett, meg a hely is szép emlékeket idézett, nem egy rally versenyen voltam már itt. A nevemet a "Bal3"-at is a lőtéren kaptam, de ez már történelem. :-)
Két ügyes ládász naná, hogy odaérkezvén fejest uigrik a bokorba.... majd leírást olvasva 1.0358 mp alatt megtalálja a tökéletesen "rejtett" ládát :)
A parkolóban egy dupla Weberes, speres, sírósváltós, slick-es Zsigulit fúvókáztak, teszteltek épp, forrt a vérem :)
Hű de jó kis nap ez!
Versenyre menet belerugtunk ebbe a csészébe is. Már régóta készültem ide, egyrészt mert repülős családból származom (persze nekem tériszonyom van), másrészt mert szeretem a veszprém környéki tájat. Remek az emlékmű, remélem sokáig megmarad, és nem hordják szét.
A parkolóban épp egy kibelezett ladát készítettek fel szlalomversenyre, gyönyörű hangja volt. Persze megnéztük közelebbről is. :)
MEGTELÁLTAM.
Budaőrsről Sümegre a 811-8-as-as majd nyolcvan négyes úton mentünk.
Alcsút elött felejthetetlenül szép a védett PLATÁN FASOR!
Ajkarendeknél megcsodáltuk a zerge-boglárost ,sok szép sárga íriszben és lilla virágban gyönyörködtünk
Az új sorompó még ragadt a festéktől, a Jutaspusztai úton .
JÓ MERT VOLT NÁLAM KONZERVNYITÓ. :-))
Szépek a skabiózák és az árvalányaj a környéken ! Köszönjük.
A leírás elolvasása nélkül kezdtük el keresgélni. Miután kétszer körbejártuk a bokrot és épp a harmadik körbe kezdtünk bele, amikor Füge odanyúlt, ahová kell! :o) Épp mondani akartam, hogy az nagyon jó helynek tűnik, de már elő is húzta a ládát! :o)
Ezúton is köszönöm szépen issey-nek az egész napos utat és Fügének a társaságot! :o)
Ahogy az elrejtő is írta, a környék nem túl érdekes, de a leírást végigolvasva tényleg megérdemelt a hely egy ládát. Az elrejtést kimondottan ötletesnek találom.
A GPS szerint "rajta álltam" a ládán mégis kb. negyed órába tellett amíg meglett. Pont a trükkössége miatt...
Lilo11
Megtaláltam. A lőtér tényleg semmitmondó hely, bár megvan a maga szépsége (lásd sztyeppe). A rejtés nagyon ötletes! Megtalálni egyszerű volt. Az emlékmű mögött valószínűleg addig maradnak meg az elhervadt koszorúk, míg teljesen szét nem foszlanak! A mezőn sokfelé virít az árvalányhaj, ennyit csak Őskünél lehet látni!
Igaz, hogy a környezet sivár egy kicsit, de a panoráma nagyon szép, távolban látni Veszprémet, főként mert én továbbmentem Gyulafirátót felé, ahova egy hullámzó út vezet, ami nagyon élvezetes és távolban végig látni Veszprémet.
Jutasi őrmester Benedekhegyi kŐrjárata elnevezésű teljesítménytúra során kerestem meg.
A helyhez kapcsolódó "történetet" alkalmam volt a túra során élőben is meghallgatom, ami így még részletesebb és megrázóbb volt! Nagy köszönet a túra szervezőinek érte (nagyon szinvonalas és jó túra volt) és természetesen a rejtőnek is!
A történet miatt érdemes volt kimenni. Hazafelé kb. 100 lőszerhüvelyt találtunk az úton szétszórva (egy részével a néhány gyerek játszott, ezek elkobzásra kerültek).
Alkalmunk volt a tragédia színhelyén elgondokodni a haza iránti elkötelezettségről, hősiességről és a technika fejlődéséről is: érkeztünkkor valamilyen, lóerők százait felvonultató autós verseny folyt a terepen, a légben pedig helikopter körözött könnyedén, éppen ott, ahol talán 67 évvel ezelőtt a katonai szállítógép végzetes manőverre kényszerült. Nagyon köszönjük Zsorzsnak az informatív leírást és a körülményekhez képest tökéletes, igen szellemes rejtést.
Ildi és Gyuri
107 km kerékpár edzés a Városlőd - Márkó - Veszprém - Litér - Királyszentistván - Sóly - Várpalota - Inota - Székesfehérvár útvonalon 5 új ládával. Sajnos egy belsőm végleg tönkrement, Székesfehérvár előtt zivatart kaptam, kullancs fúródott a hátamba; ezek ellenére szép nap volt.
GCVLIG után jött az 1. kerékpáros szakasz GCEJE-ig. A mai napon ettől a ládától tartottam a legjobban Pupu és Jspanyik logjait olvasva. Veszprémet elhagyva a rázós úton nagy volt a forgalom, messziről látszódott a hatalmas felkavart por, mindenütt biztonsági őrök és rengeteg gépjármű.
Először az emlékhelyet cserkésztem be, majd egy óvatos gurulással a ládánál voltam. Az őrök ismerték a GC játékot, nem csodálkoztak a ládán sem. Logolás után megnéztem egy pár füstszörnyeteget, aztán indultam tovább Vilonya, GCVLTO felé.
Ha már úgyis le kellett mennem a természetpusztító, pénznyelő Dakar futamra, Veszprémbe, hát útba ejtettem. A pálya ott húzódott néhány lépésnyire a ládától. A határoló sárga szalagot a rejtekre kötötték... Simán meglett, igyekeztem láthatatlan maradni.
A történetet régóta ismerem, a könyveket olvastam. Örülök, hogy zsorzs felhívta a figyelmet erre a tragikus epizódra.
Eddig nagyon tetszik a rejtés, de engem sem engedtek a láda közelébe, mivel kamionos terepbejárás volt. Terelőúton kis rally-utánérzés a Mi autónkkal, és sár. Mivel közel az irodánk, volt szerencsénk egész nap a Dakar-gépeket hallgatni. Nap végére már sok volt, de ide még visszatérek nyugisabb időben.
Pontosabban nem találhattam meg , avagy versenyrendezés magyar módra!
A céltól kb. 250 méterre biztonsági őrökkel támogatott kordon állta utamat és a másnapi verseny előtt egy nappal gyalog sem engedtek be az emlékhelyhez. Sőt, letereltek a szilárd burkolatú útról és csak egy kb. 2 kilóméteres sáros földutas kerülő után juthattam vissza az aszfaltra. Hogy milyen lett az autóm azt nem részletezem, de mehettem egyenesen az autómosóba!
Egyébként úgy látszik a versenyzőkre és a szervezőkre nem vonatkoznak a közlekedési szabályok, mert a pirosan villogó fénysorompónál a várakozó autósort kikerülve csapatostul mentek át az átjárón!
A környezet olyan amilyen én szeretem és jó volt megtalálni mert ez volt az első geoládám amit megtaláltam és GPS és fokmérő nélkül!
Köszz a rejtést!
Matyi
Végre rászántam magam, hogy megtegyem azt az 1 km-t, ami a láda és lakóhelyem között van. Nem volt egyszerű.
Véleményem szerint a közelgő pót Dakar rally miatt nem lesz biztonságban a láda.
Hamar möglett, ügyes röjtés.
A közelben felfedeztünk egy régi temetőt, érdemes azt is megnézni.
(Jó tudni, hogy a lőteret a honvédség lezárt területnek tekinti, meg aztán nem is igen jó egy aknamezőn piknikezni. Az aszfaltúton el lehet menni Rátótig, de az út vége általában le van zárva, tehát kocsival semmi esély kijutni ott.)
Az úton tankcsapdákat kerülgetve, de tengelytörést megúszva sikerült a helyszínre vezényelni a geomobilt. A rejtekhely és a helyszín tetszett. A szemerkélő eső miatt nem időztünk sokáig.
4 óra körül úgy döntöttem, hogy mára elég volt az egyetemből. Hazaindultam, aztán hirtelen felindulásból nem szálltam le a buszról.
Vasútállomásig helyijárattal, onnan gyalog.
Már látszott a helyszín, amikor lekanyarodtam az útról, és inkább a távvezeték oszlopát vettem célba. Mint leendő villamosmérnök megnéztem. Szép "kötelek" tartják az oszlopot, és hallani is az áram zümmögését. Plusz egy magaslaton áll, úgyhogy még körbe is tudtam nézni.
A láda közelébe érve találkoztam az Endresz családdal, akik már aktívan vadásztak. Csatlakoztam, utólag is köszönöm az ajándékot és a fuvart visszafele.
A már majdnem három hetes második csemeténk első GC találata.
Sajna a kinyomtatott papírt otthon hagytam, a GPS-be meg még nem írtam be a koo-t, így hát kicsit bajban voltunk. Szerencsére r.feco közeledett éppen felénk a sikere logolásából, tőle informálódtunk - köszönet a segítségért!
Így pont egyszerre értünk a ládához Arti (junior) kessertárssal. Tényleg nagy a forgalom, rally járgányok száguldoznak fel és alá, motorosok, stb...
Nagy örömmel fedeztem fel az üvegen a (minden valószínűséggel) kis kacsóm által készített GC-matricát! :-D
A délutáni motorozását ejtette meg Hanga ezen a helyen. Felkészülten érkeztünk, már messziről feltűnt a rejtek, hiszen olyan magassan nincs semmi más lehetőség.
A helyszín valóban csak a leírás elolvasása után érdekes, amúgy elég lehangoló. Főleg ha Veszprém felé tekint az ember...
Aki komolyabban érdeklődik a téma iránt, annak tudom ajánlani: Bárczy János: Vádindítvány c. könyvét. A tragédiát dolgozza fel korabeli jegyzetek, mellékletek alapján.
Eléggé driveinre sikerült. Mikor a GPS azt mondta, hogy rejtek 3 méter, akkor ugy döntöttem, hogy nem fogok parkolót keresni tovább inkább kiszállok. Mikor kikászálódtam az autóból akkor ért oda Schaf egy kisebb csoport ismerőssel. A Colorádón rápillantva a leírásra hamar egyértelművé vált a rejtek. Még egy kicsit beszélgettünk aztán búcsúzás után mindenki ment tovább.
Ezt a ládát eredetileg a tegnapi túra (Velencei-hg.) után terveztem levadászni, de akkor már sötétben értem haza, így ma délelőttre csúszott az akció.
Minden előrejelzést felborítva ma is csodás idő volt (talán még a tegnapinál is jobb), így volt némi forgalom a ládánál. A mezőn egy család sárkányt eregetett, néhány fiatal egy tipp-topp állapotú Nivával katonásdit (vagy csak menősdit?) játszott. Sőt, odafele még Kosztával is összefutottam. Avatatlan szemek nem láttak a láda környékére, de biztos ami biztos alapon kb. 50 m-rel odébb, a bokrok közt logoltam.
A láda összerakása trükkös feladat volt, a biztos recept:
1. Mindent kiszórni a ládából
2. Logbook vissza
3. Cerka vissza
4. Minden egyéb vissza :-))
Gyönyörű lévén az idő, elsétáltam észak felé, ahol találtam egy másik emlékművet is, valamilyen vasúti balesetben elhunyt katonákét (ld. fotó).
Ezt a rövid, 2-3 km-s kört itt másoknak is ajánlom, kicsit kompenzálja a láda nem túl szép környezetét. Összességében nekem tetszett a hely.
Visszafele már a parkolónál tartottam, amikor összefutottam a következő keresőkkel is. :-)
Jutas-pusztai révén már terveztem ide láda-rejtést, de mindig húztam-halasztottam. Így jártam.
Egyébként évek óta rendszeresen részt veszek a megemlékezéseken.
Adalékként még annyit, hogy a kifutópályák, és a reptér nagyobb része is közelebb volt a Papodhoz, a mellékelt fotó jól mutatja ezt.
(Képek forrása: netlabor.hu/roncskutatas, illetve aranysas.hu)
bár mi gyakran megfordulunk itt,így nem sok ujat mutatott a hely. A közelben ép illegálisan szemétleraktak. És a láda se lehetne ennél drive in-abb. Szinte ki se kell szálni a kocsiból.
Alig mertük megközelíteni a "rejteket", mert az egyik közeli aszfaltozott helikopterleszálló helyen valakik éppen gépjárművezetői tanfolyamon vettek részt. Gyakorolták a tolatást :))
Atomháború utáni kihalt táj betöltött Nestlévetővel. :-) [wapon beküldött szöveg]
Ismét egy olyan hely, ahová a GC nélkül valószínüleg sosem jutok el, mert nem tudok róla. Köszönet a rejtőnek.
Reggel láttam meg az új ládát. Sajnos, Levi a héten beteg volt, és még nem épült fel teljesen. Ezért egyedül kerestem meg a ládát. Levit majd elviszem, ha teljesen egészséges lesz.
Kerékpárral mentem, kipróbálva a nemrég kapott kütyütartót. Köszönet Rékasi Tibornak!
Az emlékmű környékén már sokszor jártunk. Nagyon ötletes a rejtés!
A környék és az ajánlott parkoló kedvelt találkahelye a szerelmes fiataloknak. Ma is, amikor oda értem, voltak "vendégek". Lehet, hogy a várható kesserforgalom kissé átalakítja a randevúzgató szokásokat?
3. Még éppen összefutottam mjdgm-el is! Végre személyesen is találkozhattunk. Jól ismerem a környéket, rengeteget kerekezek erre. Egyszer egy mozgóládát is helyeztem már ide, meg gondolkoztam egy hagyományos ládán is, de mint látható, ebben zsorzs megelőzött. :)
Hiába közelítettem meg 0,4 m-re a helyet kocsival és hiába írtam be először a logfüzetbe, mégiscsak második lettem, hiszen tomki ismét megelőzött! :-)
Viszont elmondhatjuk, hogy mi láttuk mindhárom dobogóst a rejteknél, hiszen tomkiék távozása után megérkezett baluka is.
A területet ismertük, annak idején számtalan rally-versenyen voltunk itt, s az emlékművet is ismertük már régről.
A rejtés ötletes, talán Kessersztori-n látunk ilyet...
Nem akaratam hinni a szememnek, amikor üres logbookot találtunk a tetthelyen. Ha nem lett volna tervbe véve, hogy Felsőörsre madarász gyűlésre megyünk, el se indultam volna ilyen későn. Korábban meg Orsi még aludt, nem volt szívem felébreszteni (ma én voltam a bébicsősz) :-)
Köszönjük a lehetőséget.
Pápán is van egy emlékművük: N47 19,766
E17 27,345
hozzátartozó irodalom: Huszár János: Honvéd ejtőernyősök Pápán. Pápa, 1993