Elhelyezés időpontja: 2008.05.18 19:00
Megjelenés időpontja: 2008.05.19 20:10
Utolsó lényeges változás: 2019.07.22 10:06
Utolsó változás: 2023.04.09 10:53
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+4V)
Elrejtők: pecso66
Ládagazda: pecso66 Nehézség / Terep: 2.5 / 2.0
Úthossz a kiindulóponttól: 6000 m
Megtalálások száma: 385 + 2 sikertelen + 1 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.5 megtalálás hetente
WAP: Győrladamér-Dunaszeg
1. A kereszt állításának évszáma
2. A pirossal jelzett útvonal hossza.
3. Az út menti gesztenyefák száma
4. Jelszó a dobozban
5. A híd pillérjeinek száma
Ezzel a multival egy ma már csak az emlékekben élő szigetközi kisvasút-hálózat nyomába eredhetünk.
A geoláda a Győrladamér-Dunaszeg-Gyulamajor-Öttevény útvonal legszebb szakaszán található (nagyon magas vízállás esetén a láda víz alá kerülhet, illetve még az utat is le szokták zárni). Kirándulásunk során két, a vasútvonalra jellemző, ma is fennmaradt építményt, illetve két, az útvonal mellett található emlékhelyet kell megkeresni.
A XX. század elején a Szigetközben Óvárt Győrrel összekötő vasút terve az állami és helyi érdekeltségű támogatások hiányában nem valósult meg. A vasútban rejlő lehetőségeket azonban az egyes szigetközi földbirtokosok (Khuen Héderváry Károly, Wenckheim Frigyes )felfedezték és a magángazdaságaik számára kiépítették. A földjeikről így a terményt gazdasági kisvasúton szállították el Szigetközből a legközelebbi nagyvasúti állomásig.
Ma is áll két kisvasúti híd, amelyen egykor a szerelvények áthaladtak. Az egyik a Dunaszeg melletti Bolgányi híd, amelyen Dunaszegről és környező földekről elsősorban cukorrépát szállítottak Öttevényre. A másik a Lickópusztai híd, amelyen a Hédervárt Lébénnyel összekötő kisvasút haladt.
A vasúti pálya Dunaszegen a töltésen került kiépítésre. A Ladamér felé kiépített pályán egy úgynevezett C 50 -es típusú kismozdony, népies nevén "muki" közlekedett. A motorház egy Csepel D 413 -as jelű, 50 LE-s négyhengeres dízelmotort rejtett. A vezetőfülkében, amely minden irányból jó kilátást biztosított, átlósan két vezetőállást építettek be. A "muki" fékezése - lábbal vagy kézzel - mind a négy kerékre ható mechanikus fékkel történt. A szerelvény biztonságos megállását a szerelvény elején és végén egy-egy "fékes" munkás biztosította.
Az egykori uradalmi, úgynevezett keskeny nyomközű vasúton eleinte mezőgazdasági árut szállítottak. A második világháború után a kisvasutak állami kézbe kerültek, funkciójuk megváltozott, elsősorban az újjáépítéshez szükséges ipari szállítások kerültek előtérbe. A Szigetközben -gazdag kavics és homok lelőhelyeinek köszönhetően- újabb vasúti pályák épültek. Az 1954-es árvíz utáni újjáépítéséhez a kisvasút nagy segítséget nyújtott az árvíz sújtotta falvaknak.
Az 1968-as közlekedéspolitika sajnos megpecsételte több kisvasút, így a szigetközi sorsát is. Az árufuvarozás áttevődött a közutakra, következményeként közel 2000 km mellék- és keskeny nyomtávú vasút felszámolását kezdeményezték.
Az országban több kisvasúti pálya, köztük a szigetközi kisvasút is 1969. jan.1-jétől megszűnt véglegesen. A pályákat lassan felszámolták, a síneket felszedték.
A szigetközi kisvasútról további képek Dunaszeg község honlapján a galériában láthatók.
Útunkat Győrladamér és Dunaszeg határában kezdjük, ahol a VÖRÖS KÖRÖSZT nevű emlékhely található
Autóval érkezők a főútról letérve álljanak meg a földút szélén N 47° 45,520' E 17° 33,000' 115 m [GCBOLG+P1]innen már gyalogosan kell megtenni kb 150 métert a réten, majd az erdőben.
A Fenyősi legelő szélén nem messze az országúttól a fák, bokrok között megbújó kis halmon áll egy kereszt, melyet az idősebbek "Vörös-köröszt"- ként emlegetnek. Az emlékművet a hívek hálából állíttatták azoknak a magyar katonáknak a dicsőségére, akik a falunk határában lefolyt 1848-as csatában estek el. A kereszt valamikor vörös színű volt, de mára már kifakult. (Igazából nincs köze a kisvasúthoz, de mint a vasút mentén található emlékhelyként került be a multiba...)
A főúton tovább haladva Dunaszeg nyugati határában a Méri-tavak bejáratánál találjuk meg a közlekedési emlékhelyet, amit 2009 máj. 31-én ünnepélyes keretek között adtak át. Ezzel a motormozdonnyal adózva a ma már csak emlékekben élő kisvasúthálózatnak. Az információs táblán látható pirossal jelzett vasútvonal hossza (csak a szám) lesz a jelszavunk második része.
Természetjáróknak pecsételő hely! Pecsételés a tóparti horgászboltban lehetséges.
Innen Gyulamajorba vezet az útunk. Itt a régi TSZ-majorban találjuk meg a kisvasút egyik indítóállomását. Ma az épületben raktár működik. A portán nyugodtan bemehetünk, körbejárhatjuk az épületet (nem nyújt valami fényes látványt). A jelszó második része a főúttól a portaépületig tartó út melletti gesztenyefák száma.
Ha bemegyünk a majorba egy régi, elhagyott kovácsműhelyt is találhatunk. Bemenni nem lehet, mert zárva van, de az ablakon bekukucskálva láthatjuk az elhagyott berendezéseket.
A majorból visszaindulva a főúton áthaladva induljunk tovább (ez már az egykori kisvasút megmaradt nyomvonala), egy rövid szakaszon földúton kell haladnunk. Ha kereszteztük a Dunaszentpálra bevezető utat, már aszfaltozott úton haladhatunk tovább. Elérve a Mosoni-Duna töltését( itt kapcsolódott egymáshoz a Győrladamér és a Gyulamajor felől érkező sínpár) a legszebb szakaszhoz érkeztünk. A Kunsziget felé vezető szakaszon a vártnál nagyobb forgalomra számíthatunk.
Mivel az út elég keskeny javaslom, hogy az autóval parkoljunk le az út azon szakaszán, ahol mindkét irányban lehajtót építettek ki. N 47° 46,172' E 17° 31,198' 115 m [GCBOLG+parkoló] Innen már csak 300 m-re van a rejtekhely. Ha odaértünk a megadott koordinátákhoz, akkor nézzünk a lábunk elé...illetve alá! A ládát egy "barlangban" rejtettük el.
Ha logoltunk, haladjunk tovább, még 150 méter és máris elérjük a hidat. A Szigetközben Győr felől nézve ez az első híd, amelyen személyautóval is át lehet kelni a Mosoni-Dunán.
A hidat 1990-ben teljesen felújították. A deszkapadlózatot és a síneket felszedték, helyükre aszfalt került. A pilléreket megerősítették és teljesen új festést is kapott a műtárgy.
Kunsziget felől érkezőknek a bejárást fordított sorrendben ajánlom.
Állapot: kereshető
+
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
+
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Nem mertem gyalog átkelni a hídon, így két parkolással oldottam meg az utolsó kettőt.
A rejtés ötletes, a megfogalmazás nemkülönben.
A nagyobb, törött ládába átraktam a szemetet, majd elhoztam. A kisebbikbe belefolyt valamilyen tinta, de már kopik a kezemről. :) Nagy részét a berakott zsebkendőkkel kitöröltem, de maradt még azért, csak óvatosan.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]
Mekkora jó rejtés és történet! Milyen kár, hogy a múlté a kisvasút...
Nagyon élveztük a keresést, a meredekség és a szúnyogok sem szegték kedvünket. Köszi nagyon, hogy megmutattad. A fák parkolás előtt, útközben számoltuk meg, utána Dunaszegen tettük le az autót és pattantunk két kerékre. Előtte a kedvező árú, megmosolyogtató kávés szünettel.. :D A kisvonat olyan jó emléket állít.
Olyan jó, hogy Kunsziget felé menet megálltunk és keresgettünk, visszafelé nehezebb lett volna. A régi és az új láda is megtalálható, de azért csak óvatosan keresse mindenki, nem könnyű rejtés... :)
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10] (doboz törve, elázva minden, rejt.helytől távol volt. Amit tudtam összeszedtem, vissza tettem a "föld alá") Különben meg szuper volt, tetszett!
Egésznapos autós-bringás-gyalogos keresgélés GYMS megyében. Hát a számolgatás nem ment jól, de azért kitaláltam mennyi az alsó ág. A híd felé menet majdnem elütött egy autó, az nem volt kellemes, viszont ez a rész nagyon hangulatos hely. Köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.6]
Nem pont a megadott sorrendben, és nem egy időben, de megkerestük.
Az 1. ponthoz kissé kalandosan jutottunk el, visszafelé hamarabb megtaláltuk az utat (meg nagyon sok csodaszép őszi kikericset).
A 2. pont mellett többször oda-vissza elmentünk más rejtések útvonalán.
A 3. pontnál két nagy juhászkutya meg néhány ott dolgozó ember ugatta/nézte, hogy mit keresünk ott. El is tévesztettük a számolást, köszönjük a kesser-kolléga segítségét.
A 4. pont már nagyon régóta megvolt, szerencsére nem változott.
Az 5. ponthoz lekanyarodtunk a vízpartra.
Győrzámolyon parkoltam, gyorsan összeraktam a bringámat és már tekertem is a szigetközi ládákért a megtervezett 67 km-es körön. Ez a multi is útba esett, így végigjártam. Az első pontnál ember nagyságú volt a gaz az utolsó 50-100 méteren, így leraktam a bringát és beküzdöttem magam a kereszthez. A második ponton a kisvasút nagyon tetszett, ráadásul van ott egy remek com.-os rejtés. Kár hogy a hu-n csak tábla leolvasós, hisz mint látjuk lehetne ötletes láda is. A 3-as ponton meg kellett küzdenem két őrkutyával, ezt annyira nem élveztem, de nagy nehezen sikerült. A láda nagyon ötletes és az utána lévő híd is nagyon tetszett a Mosoni Dunán.
Megtaláltam! Fercsipeter társaságában kétnapos ládászós körút Győr környékén. Érdekes helyszínek, jó kis multi. A számolgatós virtuális jelszavakat nem szeretem, de a láda helye tetszett.
A platánfa ágaiban nem voltunk biztosak, a keresztet meg nehezen találtuk meg:-) de aztán szépen megoldódott minden. Remek multi, pazar környezet, Oldfoxxal köszönjük!!
Jó volt bebringázni ezt az útvonalat. Sajnos magát a ládát nem találtuk, kérjük a találat elfogadását a rejtőnek küldött email alapján. // Köszönjük a rejtő segítségét.
Győr környéki csavargás Beával, Anitával és LionDaddyvel. A csodás kirándulóidőben remekül éreztük magunkat. 3-2-1-4-5 sorrendben kerestük meg a láda pontjait. Döbbenet, hogy milyen károkat tud okozni egy-egy rossz döntés. Köszönöm a rejtést.
Remek napos, de nem túl meleg, szinte ideális időben kirándultunk egyet Győrben és környékén Anitával, Beával és Kectammal.
Volt itt ma sok minden... Matuzsálem fák, vasút-történeti és tűzoltó emlékekhelyek, hajóversenyek és belvárosi séta cégérek sokaságával, közben rétesezés, jeges kávézás és lángosozás. Szuper nap volt, remekül éreztük magunkat, mint mindig. 8/3. találat
Megtaláltam, köszönöm a rejtést.
A kereszt gyalogos megközelítéséhez, és logolásához szükséges 4-5 perc alatt több szúnyog talált meg, mint a kiliti-i kempingben töltött 1 hét alatt. :(
3-2-4-5-1 sorrendben.
Érdekes multi, főleg, hogy jónéhány comos rejtés is lapul a pontok közelében. A láda rejtése nagyon jó helyen van! Az indítóháznál valamit elnéztem, ezúton is köszönöm a rejtő segítségét!
1. Jól eldugták a keresztet, de jelenleg jól megközelíthető.
2. Infó tábla rendben.
3. A platánfa egyik alsó ágát levágták. Nem szerencsés az ilyen számolgatós pont.
4. A doboz rejtése ügyes!
5. A híd pillérek alján itt is sok hód-rágta fa volt.
Megtaláltuk!
Egy másik ládával egybekötve kerestük meg, így a végére egy jó kis séta kerekedett belőle.
Nagyon szép ez a környék, köszönjük a rejtést. [Geoládák v2.2.4]
58,7 km-es bringás ládakeresés Győrből indulva és oda visszaérkezve, öt találattal, ez volt az ötödik. Párhuzamosan gyűjtöttem be ennek és a Tündérvár multinak a pontjait, egészen kiváló kerékpárutakon haladtam. A leírásból tudni lehetett, hogy a láda a föld alatt keresendő, de azért meglepődtem, mikor megpillantottam a rejtekhelyet. :) A logolásnál volt egy kis problémám, mint kiderült a platánfa ágait, ill. a gesztenyefákat nem jól számoltam meg. Aztán másodikra már sikerült.
Az ötlet és a látnivaló ok. Viszont a virtuális pontok nem annyira jöttek be. A ládarejtek tetszett, a helye kevésbé. Jó lett volna egy kis vasutat is látni. Köszi a rejtést!
Szigetközi bringatúra közben 9/10 [wapon beküldött szöveg]
Egy régi túratervem sikerült a mai napon megvalósítani. Reggel korán Győrbe autóztunk, az állomás mellett hagytuk az autót és vonattal tovább mentünk Mosonmagyaróvárra. Innen indítottuk a szigetközi bringatúrát Máriakálnok, Kisbodak, Dunaremete, Lipót, Darnózseli, Hédervár, Mecsér, Dunaszeg, Győr útvonalon. A teljes táv ~90km lett, ezalatt 10 ládát sikerült megkeresni, közte több sok pontos multit. A végére kellemesen elfáradtunk, így jól esett a fagyi Győrben :)
Jól összeállított multi. Nekem főleg a 4. és 5. pont környezete tetszett.
Gyakorlatilag azt tudom írni, amit Karcsi9641, Péter60 és még mások is, de ha sokszor mondjuk, talán egyszer majd eléri a rejtő ingerküszöbét.
A virtuális pontok nem sok keresésélményt adnak, mindegyik helyszínen simán elférne egy kis dobozka is egy jó jelszórészlettel. Persze, azt karban is kellene tartani, ami, úgy tűnik, az egy szem hagyományos pontnál se nagyon megy. :-(
1. pont: ez még tegnapi bringás találat. Tetszett, de hogy mi köze a kisvasúthoz, arra se a leírásból se a helyszínen nem jöttem rá.
2. pont: kb. a jelzett koordinátákon egy szaggatott barnáspiros vonallal jelzett útvonalat találtunk a térképen. Nem ez kell. Amire tényleges kiváncsi a rejtő az 74 m-rel arrébb van, itt: N 47° 46,387' E 17° 32,032'.
3. A platánfa alsó ágainak száma változott a rejtés idejéhez képest. Kedves rejtő fáradj ki, tekintsd meg - és talán inkább rejts el valamit, ha már arra jársz!
4. Egyszerű, de ötletes rejtés egy szép, keskeny, de jó minőségű aszfaltút mellett, amin valóban meglepően nagy a forgalom. A tönkrement logbook helyett tettem újat.
5. A híd pillérjeinek száma. Jaaaj! Azért ez nagyon gagyi jelszóképzés. Egy hídon rengeteg rejtekhely, de akár megszámolni való is adódik! Pont ez kellett?
"A LÁDÁT AZ ÁRVÍZ KISSÉ TÖNKRETETTE! PÓTLÁSÁIG FELTETT KÉPEK ALAPJÁN FOGADOM EL A TALÁLATOT!
LÁDA PÓTOLVA!!"
Ez 2013 óta nem releváns információ. Jó lenne végre törölni.
"... található -egy papírdoboz..." És ez így ment át moderáción?! Érdekes, hogy egyik moderátort sem aggasztotta, hogy mi lesz a papírdobozzal magas vízállás esetén. Szerencsére már nincsen papírdoboz, jó lenne a leírásból is kiszedni.
Klassz ládaötlet, viszont a kivitelezés necces.
1. pont: rendben
2. pont: durván elmérve, némi körüljárással megfejthető
3. pont: jó lenne tisztázni ezt az ág-helyzetet
4. pont: a láda rendben, ötletes helyen. A leírásból miért nem tud kikerülni az árvizes megtévesztő szöveg?
5. pont: nehezen téveszthető.
Kellően gondozva ez egy szuper multi lehetne!
A pontokat autóval jártuk végig 4-5-2-3-1 sorrendben. Érteni vélem a koncepciót, csak ehhez a megvalósításnak is passzolnia kellene. Nekem nagyon tetszett a Bolgányi-hídhoz vezető keskeny út. Igazán hangulatos, ahogy a lombalagútban vezet. A láda rendben volt, de a szemetet kidobáltuk belőle. A hídnál kerestünk (elég sokat és hiába) egy com-os dobozt is. Az itteni jelszórészlet (nincs jobb szavam rá) gagyi. Ahogy igaz ez a platánfa ágaira is. A mozdonynál lévő anomáliára számítottunk, mert olvastuk a korábbi logokat. Ezért egyből a jó helyen keresgéltünk. Itt is találtunk egy com-os dobozt is. Az utolsó helyszín kicsit rejtély, hogy miként került a multiba; nekem elég kakukktojás-jellege van. Alapvetően nem rossz, csak nem érzem, hogy itt lenne a helye. Talán kisebbet kellett volna markolni és akkor sikerült volna többet fogni. Azért ennél sokkal gyengébb multikat (és helyszíneket) is láttunk már Nózi mackómmal.
Szigetközi ládatúra 7.
Autóval gyűjtögettük a pontokat, legjobban talán a Bolgányi-híd tetszett. Már csak egy kérdés: hogy jön ide a Vörös kereszt?
Köszi
Egész hetes nyaralásra indultunk ma délután, így autóval gyűjtögettünk.
Kellemes időben szép helyeken jártunk. És egyik-másik helyről geocache nélkül nem tudnánk (pl vörös köröszt).
A gyűjtögetős, számolgatós multik nem szoktak sikerülni. Örülök, hogy ez igen. :)
Három részletben sikerült begyűjtenem a jelszó elemeit. Mivel kerékpárom nincs, vonat- autóbusz-apostolok lova volt a logisztika. A további keresőknek egy kis segítség:
A második pont koordinátái rosszak. Az ominózus adat a mozdonynál lévő tábláról olvasható le.
A harmadik pontnál a csonkot is hozzá kell számolni az ágakhoz. Az út melletti fasor befelé menet a bal oldalon található, és valóban nincs akácfa köztük, ahogy azt már valaki említette..
A 4. pontnál a láda minősíthetetlen állapotban van. Gyakorlatilag minden szétrothadt benne, szerencsére a jelszórészlet még olvasható.
Köszönöm a rejtést!
Győrből, bicóval, fordított sorrendben. 37 km. Vízvételi hely Kunszigeten, Zámolyon, Újfalun. Visszafele erős ellenszél. A kereszt kicsit félelmetes volt. Közel az úthoz, de mégis mindentől távol. Az elhagyott (?) rókavárról nem is beszélve. Tetszett, köszönöm!
Kellemes, verőfényes napon bicajozás a Mosoni-Duna mentén, a pontokat fordított sorban felkeresve. A 3. állomáson nem túl barátságos lakók méregettek, közben tomboltak a telep kutyái, én meg találgattam a fák számát. A bal oldali egyedek száma épp megfelelő lett. (Akácot nem láttam.) A többi részletet simán megszereztem, az emlékhelynél szemléletesen közölt információkkal is gazdagodtam. A kereszt egy kicsit kiesik a kisvasúti körből, bár a térkép szerint a közelben haladtak a sínek.
Nagyon élveztük, Győrzámolytól mentünk gyalog végig, nem volt túl nehéz se, de azért az utolsónál gondolkozni kellett, és keresgélni. A leírások érthetőek voltak, a képek nagyon sokat segítettek, a láda nagyon aranyos volt. Köszi a rejtést! :)
Az első pont megtalálása volt a legnehezebb,
a rét szélén a hozzá vezető utat szinte teljesen
eltakarják a belógó fa és bokor ágak.
Remek élmény volt, köszönjük a rejtést.
Már régóta készültem bejárni a pontokat, most sikerült! Összességében tetszett, erre a multira is igaz: ide sem jutottam volna el a geochaching nélkül. A láda nincs túl jó állapotban, a logbook teljesen elázott.
Győrön töltött hétvége alatti ládázgatás során levadásztuk. A második pont koordinátáival nekünk is gondunk akadt, kb. 50 m-re mutatott attól az információs táblától, ahol megleltük a választ. Ha már megálltunk ennél a táblánál, bementünk estebédre az étterembe is. :-) Köszi a rejtést!
Megtaláltuk. 4 kisgyerekkel. Pontról pontra , ahogy a leírásban szerepelt.
Minden pontosan úgy volt , ahogy le volt írva.
Ez volt a 3. ládánk. Jöhet a 4.Sok érdekességet tudtunk meg a környékről.
Köszönjük.
A szigetközi bringaúton jöttünk; jó rajta bringázni; jó dolog, hogy van.
A láda felé vezető út nagyon hangulatos volt, tetszett. A rejtés remek! A kismozdony szépen néz ki. Jó emlék ez a láda a volt vasútnak. :)
Végigjártuk, gyönyörű volt :)
Nem akarok kukacoskodni, de a 2. ponton nem a távolság a jelszó, hanem a távolságból az érték! A mértékegység (km) nélkül az csak egy szám!
9/6. A Vörös Köröszt pontot hamar megtaláltuk, a multi többi pontját is "leautóztuk". A kisvasút nagyon szép volt, a mi városunkban is volt a 80'-as években Gazdasági Kisvasút, így mi már láttunk hasonló mozdonyt a környéken! :)
A ládához vezető út szép, csak elég forgalmas és sétánk során is többször le kellett menni az útról, mert autók száguldoztak rajta.
Köszönjük a rejtést!
Szép hely, csak a láda pontjánál kavart meg minket a GPS, ekkor már este 8 óra, korom sötét mindenhol és egy kis lámpával kerestük a ládát... szerencsénkre meglett...
Megtaláltuk a ládát. Ez volt az első.
Jót bicikliztünk a fiammal. Nagyon tetszett neki a "kincskeresés".
További ládákat is fel fogunk kutatni.
Üdv! Francy és Kornél
Három nap evezés a Mosoni-Dunán plusz három nap kalandozás a Szigetközben Istvánnal. Néhány útközben megtalálttal együtt összesen 29 láda.
A hidat már a Mosoni-Dunáról is megcsodáltuk (a lickópusztaival együtt) - bozótból jön és bozótba vezet? Most már tudjuk az okát! Jó kis multi, érdekes, új ismeretekkel.
Két nap alatt kerékpároztuk végig, a 4-es és 5-ös pontokat zuhogó esőben... A legnagyobb gondot a 3-as pont okozta, ahol egy kicsi, de rendkívül harcias kutya a fa közelébe sem engedett... De a gesztenyefákat (úgy látszik) sikerült jól felismerni.
A vasútnak már a nyomát sem idézi semmi (ahogy a tájékoztató tábla is írja), csak a keskeny hídról sejthető, hogy azt nem autóknak építették.
Köszönjük!
Köszönöm Gábor segítségét, bár éjszaka rájöttem, hogy mit láttam duplán :-)
(Úgylátszik megártott az a sok esővíz, amit a keresés alatt az égiektől a nyakamba kaptam:-)
Szigetközi kerékpártúra feleségemmel: Győrből indulva 130 km, éjszakázás erdőben, függőágyban - nagyon jó volt az egész!
Sokat jártunk errefelé, de a kisvasútról most szereztem tudomást. Érdekes volt végigjárni a pontokat. Különösen tetszett a híd és környéke, ezt eddig csak alulnézetből láttuk, kenutúrákon. Mesteri a láda rejtése.
Kellemes szombati keresgélés. A "föld alatti" láda nagyon tetszett!
Kis segítőmnek is majdnem leesett az álla. A seggen csúszást a ládához, lehet kihagytam volna ;)
Családi keresés. Szigetközi kirándulás második állomása. Párszor már jártunk erre, de a láda miatt érdemes volt újra eljönni. Egyedül ami elszomorított, az a Bolgányi híd környezetében, az ártérben felhalmozott, szinte ipari mennyiségű szemét.
Köszönöm a rejtést. Jó száraz helyen van a doboz, de a papír anyag nem túl ellenálló, most is nedves. Mellette megtaláltam a megfeketedett, megpenészesedett (valószínüleg) eredeti logbookot. Ha valaki bele akar írni vigyen magával írószerszámot. Az új füzetben még csak 1 bejegyzés van!
Üdv mindenkinek! Kicsit megettek minket a szúnyogok, de megcsináltuk. Köszönjük a lehetőséget. A platánfa "alsó ágainak száma" kérdéses csupán, mert nem egyértelmű. Két tippünk van, megkíséreljük az elsőt a jelszóban...
Megtalálás sorrendje: 3-2-4-5-1
A 2. pont koo-ja: N 47 46,385 E 17 32,034 szerintem:) , a feladat rendben.
4. pont: A betontömbök alatt nincs láda csak egy elázott, sáros logbook. A jelszó még ép hogy kiolvasható, de a füzet málik szét. A lejutás nagyon meredeknek látszott így fényképezőt nem vittem, pedig sima ügy.
Képek később.
Tetszett ez a multi, bár nem mindegyik pontját találtam meg. A második pontja nem volt teljesen érthető számomra, valamint amikor a negyedik pont közelébe értem, a gps egy szemétlerakó közelébe navigált egy igen dzsumbujos részhez, ahol nem találtam a geoösvényt sem. A többi pontja könnyen meglett, igaz a harmadik pontnál engem sem hagyott a kutyus nyugodtan szemlélődni.
Tetszett a második a pont. A harmadiknál kicsit bizonytalan voltam, mert nagyon gyorsan kellett leolvasni, egy kutya nem hagyta hogy nyugodtan megnézzem. Csak a negyedik ponttal voltak problémák....
Ennél a kisvasútnál már a nyomokat se lehet felfedezni, csak a híd alján látszanak még a talpfák. A képet nem szívesem tettem föl, de sajnos ez is hozzátartozik a tájhoz.
Nos ez a környék (Dunaszentpál - Kunsziget közötti út mentén) felháborítóan szemetes, a szép tájat lehangolóvá teszi nagyon. A szigetközi kisvasút meg nagyon jó lehetett anno... érdemes végig járni, elmélázni rajta. Az egyik GPS koordináta (2) nem pontos (de nem jelent gondot, pláne ha van leírás), az akácfát meg kivágták :-)
Néhány kisvasutat mér felkerestem az országban, a Szigetközben azonban eddig ismeretlen volt számomra az egykor virágzó vasúti hálózat. A gazdasági racionalitás szülte, a birtokszerkezet átalakítása és az akkori vidékpolitika jelentette a végét. Ma akár turisztikailag is hasznosítható lenne.
A visszatérések napja. 2 napja már -mint kiderült- végigjártuk az összes pontot, a GCTUVA kapcsán, de a leírásban szereplő földút miatt, a hóra való tekintettel kihagytuk. Hazafelé mégis újrajártuk a pontokat, mert végiggondoltam az útvonalat, és nem találtam benne a földutat, mert az előzőleg megismert útvonalon mindenhová aszfalton lehet eljutni. A barlang ötletes. A híd már előzőleg is tetszett, é és az egész árterület is. Még gázlómadarakat is láttunk. A körösztöt hátulról közelítettük szűz hóban, pedig szembe vele széles ösvény vezet a főútra, de így sokkal érdekesebb volt :)
A harmadik pont alternatív leírása a majorságban egy picit megsérült, mivel az egyik fát kivágták.
Ha pár évvel korábban jelenik meg a láda, akár a kisvasutas megamulti része is lehetett volna.
Kár, hogy én még meg sem születtem, amikor a kisvasutak megszűntek. Pedig egyre jobban kedvelem ezeket. Az emlékhelyen volt alkalmam alaposan körüljárni a vagont, így megértettem miképp adja át a vonóerőt a következő vagonnak és hogy milyen találékony megoldást alkalmaztak a rugózás biztosítására.
Valójában ambivalens érzéseim vannak ezzel a ládával kapcsolatban. Lényegében elérte a célját, mert keresés közben nagyon jól éreztük magunk, ez volt életem első biciklis találata, és maga a láda is jól van elrejtve.
A hosszú hétvégi kerékpáros túra 3. ládája. Jól összeállított tematikus multi. A láda rejtése ötletes. (Közben még a Dunaszegi helytörténeti kiállításra is meginvitáltak. Jókor, jó kocsmában álltam meg. ;-)) )
Az utolsó ládánk a környékről. Egyenlőre. A hely nagyon szép. Még mókust is láttunk menet közben. Az átmenő autó forgalom sajnos borzasztó. Percenként az útszéli bokrokhoz húzódni az autók miatt. Ja, és persze sok-sok a szúnyog. Ettől függetlenül tetszett.
Kellemes, valóban érdekes helyeket bemutató multi. Nekem csak a volt indóház lógott ki a sorból, de vasutb*zi Imre barátom, erről is biztosan csinált volna pár száz fotót. Majd a figyelmébe ajánlom, bár ő mostanában a megszűnés előtt álló vonalakat igyekszik bejárni.
Köszönet a ládáért!
(Viki, Geri, Krisz'), TZ
Rejtői segítséggel, mert a kettes pontnál nem tudtam mit kellett volna leolvasni. Ausztriai vakációból hazafelé Győr környékén ládázgattunk. Ennek a multinak a pontjai szépen felfüzhetők és minden pontja megközelíthető gépkocsival. Kerékpárral lenne azonban ideális. A pontok egyértelműek, jók, nekem a kereszt tetszett legjobban, kívéve a már említett 2. pont. Köszönjük a rejtést!
Bringatúra Magyaróvár-Győr. Hédervár felöl érkezvén a platán szemlézése közben egy acsarkodó kutyus még a gazdik csitítgatása ellenére is nehezen mondott le elfogyasztásomról. A koo-k szerint a tó közepe táján, a kerítésen hiába kerestem piros vonalat, aztán továbbmenve nem volt nehéz az emlékhelyet meglelni. (Mértékegység nem kell!). A keresztnél már bemutatót tartott a szúnyoghad, de a láda környékén haraptak igazán. Sajnos hiába küzdöttem le magam, a ládát csak úszva lehetett volna elérni, így a rejtő készséges segítségére szorultam. A hídnál az előző kalandokhoz képest már csak a vízbepottyanástól kellett tartózkodni.
Jó tematikus multi, szúnyog és árvízmentes időben sokkal élvezetesebb lehet.
Mi még a 4 pontos verziót jártuk végig. A magas vízállás miatt a láda még nem közelíthető meg (kb 30 cm a vízállás), de az SMS-es segítségkérést követően néhány percet belül megkaptam a jelszót. Köszönet érte a rejtőnek.
Általában nem szeretem a multikat de ez most üdítő kivétel!
A föld alatti jelszó kisebb bozótharc után lett meg, érdekes pontok, tényleg klassz multi! Köszi a rejtést!
Szép helyeken kellemes összeállítású multi. A hídpillér bevonását a jelszóba nem igazán tartottam lényegesnek - de megértem. :-) Fiam sokáig kereste a ládát, nem akartam lelőni előtte a poént. Köszönjük a rejtést!
Tetszett a multi, érdekesek voltak a helyek. A pálmát a híd, és a közelében levő rejtekhely vitte el. Eleinte nem is hittem el amit a gps mutatott.
Köszi!
GCdszp-től a fordított sorrend bizonyult ésszerűbbnek, így a vége két ponttal kezdtünk. A Bolgányi hídhoz vezető úton számunkra meglepő forgalmat tapasztaltunk, így megfordulni sem lehetett az autóval, csak a híd túloldalán lévő töltés kereszteződét használva. Nagyon érdekes, hogy a kedves rejtő honnan a csodából tudott ilyen különleges pontokat összeszedni, élén a láda helyével! Tetszett, köszi!
Vasárnap ragyogó napsütésben indultam családot bepakolva megcélozva a három egymáshoz közeli ládikát! A Morotva-tónál azonban elkezdett erősen fújni a szél és villámlani. Mivel GPS nélkül keresgéltem, nem akartam , hogy a vihar a nyakamba zúduljon jobbnak láttam a családot elvinni a rokonokhoz:) Sajnos ez a láda nem lett meg, de aztán nem adtam fel és az esőben sárban végigjártam a 4 pontos multit:) Nagyon tetszett a környék , főleg a híd környezete. Pompás helyet találta rejtő a ládának! Köszi a rejtést!
Húsvét hétfői kirándulás, egész jól sikerült:) Szép időt is fogtunk ki. Kerékpárral teljesítettük a ládakereséseket, így gyorsabb és izgalmasabb volt szerintünk. Ajánljuk mindenkinek errefelé a bicót, mert van bicikli út egész Móvárig!
Üdv:Kitti, Berci, Feri
Győrből bringával mentem. Tökéletes hely a láda számára! Nagyon szép környezet, családosan gyerekekkel is el lehet menni. Érdemes folytatni a túrát Kunszigetre, a faluból a focipályánál a földúton kimenve a töltésre vissza lehet kerekezni Győrbe. Uszodánál érünk ki).
A "vatyatyok" utódaival szerencsére nem találkoztunk! ;-) Jó volt úgy megtalálni a ládát, hogy a tartalma nem volt nedves, külseje pedig sáros, piszkos.
Köszi a rejtést, számomra érdekes multi volt, jókat lehetett fényképezni a 3-4 pontnál. Szép tiszta hideg idő volt, viszont ma én voltam a második, aki felkereste a multit.
Ha nincs ez a multi szerintem már nem is tudnánk róla, mert a kisvasútnak a nyomai sem látszanak. Egy kellemes hosszú hétvége Lipóton illetve a ládák környékén.
Ma Győrben akadt egy kis dolgunk, így -utána- felkerestük a multi pontjait. Érdekes volt a "köröszt" is, meg a platán alsó ágainak számlálása is. Utóbbinál egy traktoros érdeklődött, hogy mi van ezzel a fával, mert az utóbbi időben több idegen is járt erre, mindegyik felnézett, megkerülte a fát és távozott?! :-)
A láda remek helyen van, bár az öltöny és a nyakkendő nem igazán célszerű viselet a ládabontáshoz, de mai fő-elfoglaltságunkhoz viszont az volt a megkívánt öltözet. :-)
A híd pilléreinek számolásánál már nem volt zavaró tényező, sikerült hibátlanul mindegyik megszámolni. :-)
Röviden: tetszett az ötlet, és kellemes a környék is!
Érdekes volt az egykori kisvasút bemutatása, a híd és környéke különösen tetszett. Egy kisbusz próbált elhaladni mellettem, így be kellett húzni a hasamat, hogy elférjen:)
Ötletes a ládarejtés is, egyedül a majornál néztek rám érdekesen, mint kívülállóra.
Köszi a rejtést. Még mi sem hallottunk a volt kisvasútról.
Persze a keresés nem ment túl egyszerűen. Először a 3. és 4. pontot kerestük fel (GCDSZP-hez ezek voltak a legközelebb eső pontok), majd megcéloztuk az első pontot toronyiránt, szingóval. Mire kifogyott a kerékpárral járható út alattunk jött a töltés és az ártéri erdő, akkor megvilágosodtam hogy bicóval nem úszunk... Ekkorra már a környék összes szúnyogját degeszre etettük. Töltés tetején vastag sóderen vékony kerékkel vérszegényen hasítottunk vissza a hídig, ahonnan az első két pontot játszva találtuk meg (valamicskét visszaszerezve a szúnyogok és a nap által kiszívott önbizalmunkból.) Tapasztalatul: a 4.pont után visszafordulva keressétek az első kettőt, ha még nincs meg!
Dunaszigetről indultunk biciklivel, a napi össztáv 106 km, ennek jelentős része (Patkányosig) a Duna gátján, visszafele a Győr/Halászi között épített kerékpárúton.
Minden pontot könnyen megtaláltunk, de a majornál az alternatív lehetőséget választottuk a kíváncsian figyelő család miatt. Szerintem szólni kellene nekik, hadd tudják már szegények, hogy mitől növekedett meg ennyire a forgalom. {:-)))
A láda rejteke ügyes, de majdnem lezúztam a fényképezőgépet. Szerencsére megúszta,nem esett rá a betondarab, csupán le kellett porolni.
Nagyon szép környéken autózhattam végig hála a rejtésnek.
Külön köszönet az informatív leírásért, én is a Kisalföldön lakom de még nem hallottam arról hogy kisvasút is volt valaha a közelben.
Mai kerékpáros kirándulásunk (Ásványráró-Dunaszeg-Ásványráró) második találata. A Morotva-tónál jártunk először, majd itt folytattuk. Miután sikeresen begyűjtöttünk - némi fáradtság árán - minden szükséges infot, irány vissza. A láda begyűjtése ezúttal kisebbik lányunk feladata volt, amit némi technikai segítségnyújtás (elég meredeken kellett leereszkedni) igénybevétele után sikeresen teljesített is.
Kisebbik lányom második túrája végül 26 km-esre sikerült, ami a tegnapinál is szebb teljesítmény!
Köszönjük a rejtést, kár, hogy az egykori kisvasútból már csak sejteni lehet valamit!
Dunaszentpálról kétkeréken jártuk be a multi állomásait. A másodikat még két napja; akkor az elsőhöz már nem értünk volna világosban. Ma Abda felé tartva a nagyon szép fasoron és a hídon át vezetett az utunk és szerencsére még elég fény maradt a Vörös Köröszthöz is.
Az idő nagyon szép volt ehez a túrához. A ládát sajnos nem sikerült megtalálni, a többi pontot megleltük, és fel is jegyeztük. A "barlangot" megleltük, de a csatos konyhai dobozt nem találuk sehol sem!
Mai 3. megtalálásunk. Az első pont úgy el van rejtve, hogy majdnem elhajtottunk mellette. Csak a keresztet jelző táblát vettük észre. A második pontnál épp számolgattuk a platán ágait, mikor a sarok mögül előkerült egy kistermetű kutya, aki nem nézte jó szemmel hogy behatoltunk a területére (najdnem letépte rólunk a nadrágot!!!) Aztán előkerült egy nénike is, aki nem túl meggyőzően hívogatta kis kedvencét, úgyhogy jobbnak láttuk sietősen odébbállni. :-) A láda rejteke nem mindennapi, tetszett! A hídhoz vezető keskeny út igazán hangulatos, romantikus. Annak ellenére hogy olyan érzésünk volt mintha a világ végén járnánk elég nagy volt az autós forgalom. Köszönjük!
Kismarton felé.
Vasárnap Kismarton mellett tájfutóversenyt rendeztünk. Szombaton délben és vasárnap reggel felvezetés, vasárnap délután bontás. Közben szombaton éjszakai országos bajnokság Brennbergbányán. Előtte, közte, utána ládák.
Nyugalmas kerékpáredzés a Győr - Bácsa - Vámosszabadi - Medve - Szap - Bős - Csiliznyárad - Nyékvárkony - Dunaszerdahely - Dunatőkés - Dunaszerdahely - Medve - Győr - Dunaszeg - Dunaszentpál - Győrzámoly - Győr útvonalon 145 km-en, 600 m emelkedéssel, 4 új ládával. Délelőtt nagy szél kerekedett, az utolsó 2 ládával megszenvedtem.
GCTOVI után oldalpofa szélben jöttem a határig, majd Győrig, innen pedig a -on Dunaszegre. Előbb a Vörös Körösztöt kerestem fel, majd a ládát. A doboz azonnal meglett. A híd pilléreinek számolásához majd' fejest ugrottam a korlátok közül, hátha valami csalafintaság van a dologban. Ezután Dunaszentpálon GCDSZP-t kerestem meg, maradt a 2. pont, az indóház. Ellenőriztem a gesztenyefák és az ágak számát - közben a mezőgazdasági üzem ajtajában tétlenkedő munkások minden bizonnyal nem normálisnak néztek.
Maradt a győri vasútállomásig a vitorlázás hátszélben a -on. A mai 4 láda tiszta körülmények között kereshető volt, elviselték az új GC-cipő + fehér zokni kombinációt :-).
A Szigetköznek ezt, az általunk is kedvelt részét ma a láda kedvéért kerestük fel, és a rejtőnek köszönhetően új oldaláról ismertük meg.
Köszönjük! Kicsi Gesztenye és Tádé
Megtaláltuk.
Azt gondoltuk, hogy a szigetköz minden szegletét ismerjük. Nem igy van.
Elmentünk nagyon sokszor a pontok mellett, de nem is figyeltünk fel rá.Ahol a láda van elrejtve , arra még nem is jártunk.
Köszönjük a rejtést. Tetszik.
Az első pontot a Morotva-tótól idevezető földúton közelítettük meg, aztán jól körbejártuk, mire megtaláltuk a bejáratot. Utána jött a láda, ami nagyon jó rejtés, aztán a híd, végül a platánfa.
Szép helyeken vezetett ez a vasút is. Vagy azért lett szép, mert erre vezetett a vasút? Régen a környezete nagyobb tiszteletet és figyelmet kapott, mint manapság.
MGT első megtalálása a mai nap.A keresztet kalandos volt megtalálni.Még jó, hogy a nehezebb utat választottam(Endless)Kösz a rejtést.Az első két pont tényleg jelentéktelen.Mecséri Geochaching Team
OK
A láda környéke nagyon tetszett, Gyulamjor nem annyira.
Kerestük az indítóháznál a síneket (amit a dunaszeg.hu galériában láttunk), de már nyoma sincs - benőtte az aszfalt.
Szombati kiruccanás Lilo11-el és Berti-vel.
Ismerős terep, a Bolgányi-híd környékén régebben én is gondolkodtam ládarejtésen, de aztán nem volt igazán miért. Csak tetszett a vadregényes táj, meg a csak beavatottak számára ismert híd. Azelőtt még csak földút vitt oda mindkét oldalról, keresztbe fektetett pallókkal volt borítva, emlékszem, hosszasan hezitáltunk, mielőtt teli torokból ordítva áthajtottunk volna rajta először kocsival! :-) Persze nem szakadt le, de azért volt egy kis őserdei lián-híd-feelingje! :-)
Az első ponthoz a könnyű és rövid út az országúttól befelé merőlegesen vezet (most már tudom), viszont ott nem lehet megállni (én nem mertem...) A jelzett parkolótól mi beljebb mentünk egy kicsit a földúton, az útelágazásnál parkoltunk le és a méteres gazon átvágva közelítettük meg a "körösztöt". Hát, nem egy látványos darab...
A második pontnál a fa melletti ház lakói(?) gyanakodva méregettek minket, még egy kis sétát is tettek, hogy megnézzék, mi a jó fenét csinálhatunk..! :-)
A harmadik-negyedik pontnál a parkolás nem egyszerű kérdés - mi Dunaszeg felől érkezve átmentünk a hídon, nem sokkal utána jobbra indul egy út a töltésen, itt, a kereszteződésben hagytuk a kocsit. Jelentős a forgalom a hídon, nem egy élmény gyalog átmenni rajta, amikor autók is jönnek... Miért? Mert keskeny. Nagyon...
A láda egész könnyen meglett, mondjuk, hogy érdekes a rejtekhelye. De mi lesz, ha jön a víz? Mert gondolom, annak építették eredetileg.
Igyekeztünk rekordidő alatt logolni - a Szigetköz összes szúnyogja ott volt és mind minket akart! Huh...
Kár, hogy a vasútból mára már csak a legenda maradt, meg pár régi fénykép. Így a láda apropója gyanánt csak a híd és környékének bemutatása maradt, az első két pont majdhogynem jelentéktelen.
Nagyon jó leírás egy valaha igen hasznos közlekedési eszközről. Gondoltunk a vasút szerepére akkor is, amikor idejövet az M1-esen egymást érték a kamionok. Legtöbbjük tranzit - pl. Hegyeshalomtól Biharkeresztesig vagy Záhonyig. Milyen szép is lenne, ha ezek ismét síneken gurulhatnának át az országon!
A platánfánál mi is találkoztunk érdeklődő helyiekkel (milyen jó, hogy itt nincs láda, ami veszélybe kerülhetne!), a vörös keresztet mi is körbeautóztuk kissé, mire rájöttünk, hogy mi a megközelítés legjobb módja. A hídnál nem is a parkolás volt a gond, hanem a megfordulás, és a pillérek számának biztos megállapítása magáról a hídról. A láda rejtése ügyes, eredeti, de tényleg kérdés, hogy mi történik vele, ha jön a víz... Köszi a multit: Ildi és Gyuri
Megtaláltuk a ládát, meg a pólót is! :) Elvittük ha nem probléma, mert pont jó a méretemben :D A vöröskereszt sajnos igen csak el van hanyagolva, nem nagyon van oda normális út. Köszi az elrejtést, nagyon szép volt!
Mint volt vasutas külön örültem ennek a lehetőségnek. Az első ponton derékig vizesen a kereszthez érve láttam csak meg, hogy hol van a lekaszált megközelítési útvonal. A ládánál viszont csodálatos volt a reggeli madárkórus. A trikó maradt.