Elhelyezés időpontja: 2008.09.04 00:00
Megjelenés időpontja: 2008.09.13 21:23
Utolsó lényeges változás: 2012.10.27 11:03
Utolsó változás: 2012.11.16 08:05
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+1V)
Elrejtők: H. Gábor
Ládagazda: H. Gábor Nehézség / Terep: 2.0 / 1.5
Úthossz a kiindulóponttól: 140 m
Megtalálások száma: 520 + 1 sikertelen + 9 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.6 megtalálás hetente
Wap:
A ládát (12x12x6 cm-es, kb 1 l-es műa. doboz) a reptér kerítésen találjátok.
A második pont, az adott koordinátán, a régi reptér területén álló emlékmű, ennek a keleti oldalán található évszám első három számjegye a jelszó második része.
Bejelentéskor a jelszót szóköz nélkül, egybe kell beírni!!!
A első ponthoz menet itt ér véget az aszfalt, érdemes itt parkolni N 45° 59,450' E 18° 14,012' 199 m [GCPRPT+parkoló] , innét földúton 300 méteres sétával éritek el a ládát.
A második pontnál rendelkezésetekre áll egy egész városrész a parkolásra, válasszatok ízlésetek szerint.
A pécsi repülőtér története:
Pécs városának lakói először 1907-ben, az akkor megrendezésre került mezőgazdasági kiállításon találkoztak légijárművel, ami egy hidrogénnel töltött léghajó volt. Az első világháború után kijelölték a repülőtér helyét, ami a mai Uránváros helyén terült el.
Az 1920-as évek második felében, már rendszeresen szálltak fel repülőgépek innen. 1929-től, az akkor még titokban szerveződő légierő is telepített ide felderítő repülőgépeket, később pedig egy repülőszázad állomásozott a repülőtéren Vörös Kakas néven.
1930. április 15-én Leszáll a pécsi repülőtéren az első utasszállító gép. A repülőtér gyakorlatilag egy nagy füves mező volt a Mecsekalján, a mai Uránváros helyén, és az akkori pécsi légi irányítás korszerű navigálási eszközökkel sem rendelkezett. A hangár- és repülőgép-avatás ünnepségén részt vett Vitéz Nagybányai Horthy Miklós kormányzó is.
Érdekesség, hogy a világháború végén 1944-ben kényszerleszállást hajtott végre egy amerikai "Liberátor" bombázó a pécsi repülőtéren.
A második világháború után 1946. augusztus 1-én a Közlekedési Minisztérium hatáskörébe került a sportrepülés, és vele a Pécsi Repülőtér is. 1947-től Magyar-Szovjet Polgári Légiforgalmi Részvénytársaság, a Maszovlet beindította Budapest-Pécs menetrendszerinti járatait, Li2P típusú gépekkel.
Nevezetesség, hogy az első hazai repülőgép-eltérítés a Budapest-Pécs járaton történt 1948-ban, a Rákosi-rendszer kezdetén: az egyik gépet az utasai Münchenbe kényszerítették. Ettől kezdve állambiztonsági tisztet is rendszeresítettek a gépekre.
Légiszerencsétlenség is fűződik a pécsi járathoz, ami 1949. novemberében történt.
1948-ban megalakult a Pécsi Vasutas Sportrepülő Egyesület, ám a hatóságok, a határ közelsége miatt betiltották a repülést. A belföldi légi forgalom tovább bővült, amikor 1952 áprilisában beindult a Szeged-Pécs járat is. 1953. szeptember 26-án újra engedélyezték a sportrepülést Pécsen, megalakult a Pécsi MÁV Lokomotív Repülőklub, így megkezdődhetett mind a vitorlázó, mind a motoros repülés. A belföldi légi közlekedés vonzó jegyárai egyre több utast eredményezett. 1954 október 4-től beindult, a Budapest-Pécs-Kaposvár járat is.
Az 1955-ös évtől a repülőtér közelében egyre több emeletes ház épült, ami jelentősen befolyásolta a repülést, így 1956 tavaszán a korábbi repülőteret megszüntetve egy újat alakítottak ki, a belvárostól 10 km-re délre, Pogány falu határában lévő réten. Itt kerültek kialakításra fogadóépület, irodák, hangár, majd üzemanyag tároló is.
A rendszerváltásig sport és hobby repülőtér volt, a rendszerváltás után már mezőgazdasági célokat is szolgált, de 1994 április óta légimentő bázis is üzemel itt. Az önkormányzati tulajdonban lévő repülőtér, az elmúlt években jelentős fejlődésen ment keresztül, hiszen 2003 áprilisától kezdődően megépült egy 1500 méter hosszú, 31 méter széles aszfaltborítású futópálya, 2004-ben pedig elkészült a légikikötő fény- és navigációs rendszere.
A 2005. év őszétől 2006 tavaszáig tartó időszakban épült új fogadóépület elkészültével, és átadásával egy időben, nemzetközi menetrendszerinti járatot is fogadott a repülőtér, jelezvén, hogy ezzel bekerült, a világ légi közlekedésének hálózatába.
Szép túrát és jó időt kívánok nektek! És semmi rohangálás, csak szép nyugodtan, mindent megnézni.
Forrás: Részben, Pécs Pogány Airport
Állapot: kereshető
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
+
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
+
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
+
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Meglelve
A városi pont még évekkel korábban megvolt, és csak most volt érkezésem az új repteret meglesni.
----------
XVII. ÖrdögKatlan túra:
Kaposvár - GCPRPT - GCZSK - GCtuat - GCNAPI - GCTSzl - GCSIK5 - GCSKLV - GCHARB - GCTere - GCOCRD - Kaposvár
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.5.0]
Villányi hétvége, a környéken ládázással. Ma GCOCRD - GCpell - GCkesu - GCPRPT - GCUJPG útvonalon, többször tavak mellett....
A tavakat elhagyva szárazabb "vizekre eveztünk", így következett a régi és az új reptér színhelye, utóbbi helyen alaposan felzavartuk a a fürge ürgéket....
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! A második pontnál egy hete voltam, most visszajöttem a DDP folytatása miatt, így ma volt egy fél napom, hogy ezt a pontot is megkeressem. A reptéren nagy volt a forgalom, csak kapkodtam a fejem. Meleg volt ma is nagyon, de volt szél is, gondolom ezért volt sok repülő a magasban.
Ha már a légikatasztrófás ládát kerestük ezen a napon, akkor már ezt a rejtést is megkerestük. Fura volt a régi reptér területén arra gondolni, mi volt ott régen, hiszen most nyüzsgő városrészben álltunk egy emlékműnél.
GCLI2 volt az egyik fő célpont ma,aminek első pontja ezen láda 2.pontja mellett van,akkor keressük meg ezt is,így itt kezdtük a napot.Nem tudom,hogy a reptéri őrszolgálat tud-e a ládáról,de(szerintem joggal)úgy éreztük figyelnek minket,mondjuk egy reptér esetében jogos is.A 2.pontnál ma már nehéz elképzelni,hogy ott reptér volt.
Két részletben sikerült. A repülőgép katasztrófás ládánál vettük észre, hogy a zebra túloldalán is van egy jelszórészlet, s ma ezért erre vettük utunkat, hogy a másik fele is meglegyen.
A mai napra pár fébemaradt multi befejezését terveztem. Ennek a ládának a városi pontját még a nyáron találtam meg. Ma aztán kocsiba ültem, és elautóztam reptérre. Nagy szél volt, így csak az üres repteret láttam.
Mindkét pont meglett könnyen. A másodikig is egész hosszan be lehet autózni, nem kellett sokat gyalogolni. Érdekel, hogy valaha lesz-e ide menetrend szerinti járat.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.1.2]
Atlétikai versenyre jöttünk Pécsre a hétvégén, de néhány láda megkeresése is belefért, ez volt a nyolcadik. Az Uránvárosban még szombat délelőtt voltunk, a ládát már vasárnap délután hazafelé kerestük meg.
Mai utolsó zsákmányunk, az emlékműről az évszám egyszerű és könnyű volt, a jelszo másik részének megtalálása a reptér kerítésén lévő ládában azonban nem volt egyszerű a térdig érő gazban, szandálban és sortban. köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.0.2]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]
Először a 2. ponthoz autóztunk, ahol azt gondoltam, hogy valamit rosszul töltöttem le, mert itt a Légikatasztrófa a Jakab-hegyen (GCLi2) első pontja van. De nem, minden stimmelt. Utána elautóztunk a repülőtérre. Mikor kiszálltunk az autóból egy vitorlázó suhant el felettünk. Micsoda szerencse, így legalább nem lesz unalmas a kerítés menti séta. Aztán nem jött több, de nem unatkoztunk. Jaj de szép virágok nyíltak a réten, és szépen összetekert szalmabálák.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Ötletes multi láda, bár kicsit fura, hogy ilyen nagy távolság van az alap láda, és a 2. pont között.
A wap leírásban nem ártana erre vonatkozóan valami hint, hogy az emlékmű az bizony nem a Pécs-Pogányi reptérnél van, hanem Pécsen, Uránvárosban.
Pécsi vagyok, de én sem tudtam, hogy a régi repülőtér hol volt, és az emlékműről se tudtam, hogy annak állít emléket, pedig napi szinten megyek el mellette.
Az is kissé fura, hogy időközben a reptér mellett létesült a Magnus Aircraft telephelye. A ládához pont ennek a hátsó kerítése mellett visz el az útvonal, a biztonsági kamerák látóterében. Mikor hátra mentem a dobozhoz, rá 5 percre meg is jelent a biztonsági őr, és szúrós szemmel nézte, hogy mit mókolók ott a kerítésnél. Érdemes lenne átgondolni a láda helyét, esetleges áthelyezését.
Valamiért az ragadt meg bennem, hogy GCLi2 ládának az első pontja a pogányi reptérnél van, így a 2. és 3. pontért folytatott kirándulás után kiautóztam oda és parkolóban vettem elő a telómat, hogy megnézzem, mit is kell keresni. Akkor döbbentem rá, hogy a 1. pont Uránvárosban a régi reptér helyén van valahol. De mégis emlékeztem valami repülős multira, aminek itt van egy pontja. Megnéztem a Geomapot és láttam, hogy ez a "Pécs reptér tegnap és ma" nevű multi, aminek a másik pontja szintén Uránvárosban található. Nosza megkerestem a reptér kerítésén ezt a pontot is és innét visszaautóztam az uránvárosi emlékműhöz a két multi két pontjáért. Így végül háromnegyed hét körül lett meg az első pont. A rejtés az számomra semmilyen élményt nem adott. Talán, ha lett volna idő és kivárok egy felszállást, vagy landolást, az adhatott volna némi érdekességet. De mivel Pogányban van a hétvégi telkünk, így gyerekkoromban éppen elég "attrakciót" láttam itt. Most fáradt voltam és siettem. De a régi "uránvárosi" reptéren Keresztapám még repült vitorlázó repülőgépen, így a multi megkeresésének mégiscsak van/volt számomra érzelmi töltete. Köszönöm a rejtést!
Megvan!
A 2. pontot még tegnap levadásztuk, ma kiautóztunk a városból a reptérhez, hogy befejezzük a multit. A mellékúton parkoltam, találat után ahogy mentem vissza a biztonsági szolgálat már a kocsinál várt... Kérdezte az úr, hogy mit is csinálok én ott, de aztán gyorsan kiderült, hogy tudják mi a geoláda, és azzal nincs semmi gond, ha valaki azt keresi. Ez a kis kaland még izgalmasabbá tette a megtalálást.
Köszi a rejtést!
Sajnos repülőt nem láttunk, valószínűleg azért, mert már késő volt, mire ideértünk.
A virtuális és a hagyományos pont is rendben. Köszi a rejtést!
mmccl
Megtaláltuk. Köszönjük a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]
A reptérnél két hölgy mellett autóztunk el, akik a rejtés felől jöttek. Később gondoltuk a találat bejelentésekor, hogy cosinus0 játékostársunk lehetett az, aki néhány perccel előttünk járt itt.
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget. Jó kis multi. Még nem jártam a reptérnél köszi , hogy itt is van rejtés. A terep nem volt nehéz, megküzdeni csak a derékig érő gazzal kellett. a ládába került néhány ajándék. A második pont sem jelentett gondot . Minden rendben volt.
[g:hu+ 2.7.14]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Szerintem jó kis rejtés, tetszett az emlékmű is és az is, hogy a pogány reptér közelébe invitáltál. A dzsindzsa minket nem érdekelt, egy kessertúrán ilyennel találkozhat az ember lánya olykor. Örültem, a rejtésnek, köszi a munkád! [Geoládák v3.11.3]
Pécsi kesingtúra 2021. GCEKF2-nél levő parkolóból először ennek a multinak 2. pontját, az emlékművet kerestük meg. Ez után autóztunk ki a reptérhez, az első ponthoz, ami szinte drive-in. Először a kerítésben lakó darazsakat kellett jó nagy ívben kikerülnünk, majd a "ládáig" tartó, térdig érő dzsindzsával kellett megküzdenünk. A rejtés... hát, elég igénytelen. Folyamatosan hallgattuk a 126,915-öt, a jól érthető forgalmazást a torony és a gépek között, kisebb részben magyarul is. Sajnos csak egy leszálló gépet láttunk, de a gaz és az épített környezet elemei azt is részben eltakarták előlünk.
A mai napot a Malomvölgyi tavaknál (GCMALT) fejeztük be.
NZs & Dóri
Megtaláltuk, köszi a rejtést! Kicsit szúrós-gazos a terep, reptérhez alkalmas rövid nadrág helyett hosszúban érdemes megközelíteni. Repülőbaráti üdv LHSS-röl. [Geoládák v3.11.3]
HEURÉKA! Köszönöm a rejtést! A ládánál pont végeztem a logfüzetbe írással, amikor megjelent egy szippantós kocsi üríteni. El is húztam gyorsan a csíkot. Az emlékmű nagyon igényes kivitelezésű. Hihetetlen, hogy pár évtizede itt még reptér volt.[Geoládák v3.10.5]
80+21 kilométeres kerékpártúra a Siklós - Nagyharsány - Beremend - Old - Eperjespuszta - Matty - Drávaszabolcs - Harkány - Siklós útvonalon valamint levezetésképpen egy kis gckupázás Pécsett
Az első pontot még Siklósra menet találtam meg, a reptéri parkolóból indulva egy kis kerékpározással. A láda kb 80 méterig műúton megközelíthető de azon a 80 méteren teljesen aláztattam a cipőmet a harmatos füvön.
A második pontot a nap végén kerestem fel. Az egyik közeli lakásból hangos veszekedés hangjai szűrődtek ki - mit szűrődtek, zengett tőle a környék - csörömpöltek a tányérok, így nem időztem sokat az emlékműnél.
A második fele már több mint egy éve megvan, a ládát ma kerestük meg. Teljesen váratlanul ért minket, hogy amúgy éppen ma volt az éves repülőnap, szóval ládakeresés közben bónuszként láttunk egy műrepülős légi bemutatót is. A biztonságiak mondjuk gyanúsan nézték ahogy a kerítés felé közelítünk, de nem lett baj ,így végülis jó élményként maradt meg ez a nap. Köszi!
Éppen építkeznek az első pontnál. Az őrök érdeklődtek a játék felől, nem nagyon értették, hogy minek mászkálnqk be emberek a dzsindzsásba. Szerintem jól szórakoznak a keresőkön. :-)
A rejtés egyébként jó, köszönjük.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.3]
A reptéri kerítés mentén a ládáig 1-1,5 méteres a fű / gaz :( ; az építkezés miatt lehet a kesserekre 'figyelő szem' :)
A reptérnél építkezés folyik, meg is szólított egy biztonsági őr, hogy mit keresünk mi ott. Felfedtük a célunkat, amire csak pislogott, mert nem tudott a ládáról. A jövőben valószínűleg nehezebb lesz megközelíteni az 1. pontot. THX.
Álmomban sem gondoltam volna, hogy a régi reptér szinte a város közepén volt. Az első pontot, még Harkányba menet találtuk meg. A vizes logbookot kidobtuk belőle, a nylonban lévő száraz és használható. A második pontját csak ma, a pécsi csavargásunk végén néztük meg.
Köszönjük a rejtést.
12/8. A jelenlegi reptéren hamar meglett a láda, de ezek után egész meglepődtem, hogy milyen messze volt az eredeti reptér. Valahogy nem regisztrálódott nálam ez a tény. Az emlékmű tényleg szép és elgondoltató. Köszi a rejtést!
Irány az ország legdélebbi pontjára című háromnapos drive-in ládagyűjtögetés egy hasonlóan lelkes túratárssal - csodaszép, különleges, de itt-ott érdekes helyeken.
3 nap = 58 ládatalálat, de az élmények amiket átéltem az ennek az ezerszerese!
3. nap Pécs és környéke
Miután kitúrtam/elcsomagoltam a ládát és visszaültem az autóba, megjelent egy Gripen átstartolást gyakorolni
Ha 10 perccel korábban jön mikor a kerítésnél guggolok, lehet hogy összetojtam volna magam :-d
Két részletben levadászva.
Az első pont 2014.03.16 -án került terítékre, családi autós átutazás közben, amolyan lábkinyújtóztató pihenőként. Akkor az emlékmű kedvéért nem mentünk be a városba.
Ma arrafelé jártam, így több mint két évvel később meglett a második részlet is.
Őszintén szólva nem igazán kedvelem az olyan rejtéseket, ahol ilyen távol vannak egymástól az egyes felkeresendő pontok, de kellemes időtöltés volt. :-)
A ládát a fűben találtam, eltörött. Nagyon nehéz volt kinyitni, mert az oldalán, egymással szemben a tetőig fut két hosszanti repedés és amikor marokra fogva próbáltam a tetőt letekerni, vészjósló csikorgással riogatott, féltem, hogy mindjárt eltörik és elvágja a kezem. Végül is sikerült, de a logbookból csurog a víz, teljesen elázott. Azért köszönöm a rejtést!
Kilencből az első a mai napon.
Írtó vicces kaland volt :)
A láda meglett ,ami szét van repedve,kinyitni nem tudtuk,csak a jelszót leolvastuk róla.
A második pontot kissé benéztük,ezért a portástól kértünk segítséget és megtisztelésben részesülve bemehettünk az épületbe, két emléktábla szerűséget lefotózhattuk. Gyanús volt a dolog,ezért jobban elolvasva és megfigyelve a gps-t rájöttünk ,kissé odébb kellene autókáznunk,hogy meglássuk az emlékművet,valószínű a reptéren ezért nem tudtak konkrét emléktábláról,mivel nincs is :) :) Mindenesetre akár ez is lehetett volna. Köszönjük
Harkányi téli pihenésünk és első 2016 évi ládázásunk során 16 baranyai rejtést látogattunk meg.
Az időjárás miatt, most ahol lehetett az autós megközelítéseket lehetővé tevő rejtéseket részesítettük előnybe.
A két ládapont egy kicsit messze van egymástól. Meglepő volt számomra, hogy a régi repülőtér helyén felépült egy városrész.
Köszönjük a lehetőséget és a pontot.
Az ajánlott parkolóig mentünk a repülőtérnél. Autóval húztak fel sárkányrepülőket, és egy kis repülőgépet is láttunk le- és felszállni. Az üveg teteje nagyon rozsdás, alig bírtuk kinyitni. De legalább könnyű megtalálni, hiszen nincs elrejtve. Igaz, gondolom, véletlenül nem jön ide senki. Köszönjük a rejtést.
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget. A többit majd otthonról... :) [g:hu 1.5.1w] [wapon beküldött szöveg]
Ezt a multit két nap alatt oldottam meg. Először az emlékműnél jártam, majd ma busszal kiugrottam a reptérhez a ládáért. Szerencsém volt az idővel, mert a visszabuszra való felszállás után azonnal elkezdett szakadni az eső... :)
Köszi a rejtést!
A városi pontot véletlenül szúrtuk ki a GPS-en, amikor az egyik ládát kerestük. Utána jött az ötlet, hogy akkor gyűjtsük már be és keressük meg a másik darabot is hazafelé menet! :)
A ládát Harkányból már három nappal korábban levadásztuk, a mai pécsi ládázás során kerestük meg a 2. pontot. A logbook lapjait olyan szárazpenész lepi, hogy a golyóstoll nem fog rajta. Nagynehezen egy hátsó lapra sikerült logolni. Át fogok térni alkoholos filcre, mert a nedves logbookokkal ugyanez a gond.
Két részletben gyűjtöttem be a jelszót, az elsőt még a novemberi pécsi ládatúrám alkalmával. Korán érkeztünk a repülőtérre, talán ezért is volt még teljesen kihalt. Nagyon tetszik a web lapon a repülőtér történetének összefoglalása és a rejtés is nagyon ötletes. Köszönöm a lehetőséget.
Feljebb hoztam a listán ( 2011.11.07 ről)- ne kelljen (mélyen) keresgélnem :-))
November 7 - i emléktúra...
Amikor (ha egyszer majd) folytatom a keresést - legyen egy igazolásféle, hogy ottjártam a régi repülőtéri emlékműnél (tudtam az évszámot is, de már elkallódott).
A mai nap Villány környékének szentelve.
Ezek már a búcsú ládái. A 2. ponthoz pedig aztán már csak azért tettük a kitérőt, hogy ne maradjon elvarratlan egy újabb szál.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Gépről megint nem fogadta el a jelszót, csak telóról!
A logbook a helyén, de kissé elázott. Egy műanyag, jobban záródó láda előnyösebb volna!
Megtaláltam! :) Párszor már elmentünk a reptér mellett, most viszont megálltunk, és megkerestük ezt a ládát. A drót sajnos lejött a ládáról, de valahogy visszakötöztük. A rejtő azért ránézhetne, meg amúgy se ártana egy logbook csere. A reptéren épp valami rendezvény volt (talán repülős vagy mentős napok?!), ennek köszönhetően pedig közelről is meg tudtuk nézni a repülőket és a légimentős helikoptert is! :) Ez lett a 200. ládám, méltó volt rá; főleg hogy még rendezvényt is tartottak a tiszteletére!!!... :D Kicsit kevesebb, mint 7 hónap kellett hozzá... :-) Úgy gondolom, hogy ez nem olyan rossz teljesítmény, főleg nem okostelefonnnal!... :D Köszi a lehetőséget.
Pécs déli tekergés bicajjal. A láda merészen szemez a kerítésről, de úgy látszik senkit sem zavar. Valószínűleg a fűnyíró emberen kívül más nem is jár mellette.
Az első pont közelében az autóban vártuk meg, hogy elálljon az eső. Az előttünk megtaláló nagyon jó erőben lehetett, mert alig tudtuk az üveg tetejét letekerni :). Köszönjük a rejtést.
Megtaláltam a ládát, de ember, állat, vagy természeti erő folytán szét volt szórva kb. 5 méteres körzetben a törött doboz és a tartalma. Szerencsére a logbook és a jelszó épségben maradt, de elázott. Más nem volt kéznél, csak egy olívabogyós dunsztos, abba mentettem át, amit lehetett.
De miért pont ott van a láda? Jó sokat sétáltunk a napon, de a rét szépsége miatt megérte! A láda sajna nagyon törött, a logbook beázott, szóval ráférne a javítás....
Köszi a lehetőséget! A reptérnél lévő láda eltűnt, egy zacskót találtunk ami be volt ázva és a füzet is eléggé odavan. Ahogy tudtuk visszacsomagoltuk és megpróbáltuk eső elől kicsit elrakni.
A virtuális pontot 12.24-én találtuk meg, most kilátogattunk a jelenlegi reptérre is. Szerencsénkre épp motoros siklóernyősök szálltak fel, érdekes volt. A ládánál a zacskó még kitart.
Köszönjük a lehetőséget.
A reptéren nem volt nagy forgalom, de azért sikerült elcsípnünk egy leszálló gépet. A doboz elég megviselt (záró fülei letörve, teteje összetörve, a napló beázva) állapotban van. A belvárosi pont enyhén drive-in.
A ládát esős időben a földön fedél és tartó/rögzítő fülek nélkül találtam.
A fedelét rátettem és a kerítésnek támasztottam.
Javításra és szárításra szorul.
Köszönet a rejtésért.
Pécsi hétvége 25/26.
GCEFK2 közben leszedtük a virtuális pontot, majd kiautóztunk a reptérre. Szinte hihetetlen, hogy itt valaha utasszállítók is megfordultak. Ma kihalt volt.
Köszi
Feleségemmel Harkány felé menet találtuk meg a pontokat. Sajnos a köd miatt a repülőtérből nem láttunk semmit, de a láda is eltűnt, csak a szilánkjait találtuk meg. A logbook szerencsére sértetlenül megúszta a fűnyírást, így megtudtuk a jelszót és logoltunk is. A rejtőt értesítettük a láda megsemmisüléséről és ideiglenesen még egy nejlon zacskót ráhúztunk a logbookra.
Mi még megtaláltuk, ugyan csak az apró darabkákra tört dobozt, a logbook zacskóját a logbookkal pedig tőle pár méterre vettük észre. A kerítés mentén fűnyírást végeztek, így törhették össze a ládát. A logbookot visszahelyeztük a kerítés alá egy kis takarással. A minél hmarabbi ládapótlás szükséges lenne mert csak egy zacskó védi a lb-t. Üdv: Dandusz 1. pont megtalálása: 10.31 2. pont: 11.01.
Köszi a rejtést! Szép időben bringatúra 4. ládája.
Sajnos a lába fizikai valója megszűnt, valaki átküldött rajta egy fűnyírót. A logbook még megvan, száraz is az első esőig. Valaki vihetne egy dobozt neki, ha arra készül... nálam sajnos nem volt.
Pécs felé közeledve ez a multi is útba esett. Eddig nem is tudtam, hogy van itt is reptér - tehát erre tökéletesen ráirányította a figyelmemet. Épp nem volt nagy mozgás és a parkolóban is talán ha összesen kettő autó állt. A ládához igen közel lehet megállni, de nem éltünk a lehetőséggel. Viszont a dobozt legalább olyan sokat kerestük (reciprok-értékben mindenképpen), mint amilyen egyszerű a rejtése. Még telefonáltunk H.Gábornak is (csak nem vette fel), majd végül előkerült. A második pont már jóval egyszerűbb és tökéletesen problémamentes volt. Itt egy igen szépen kivitelezett emlékművet láthattunk Kokóval. Nehéz elképzelni, hogy itt, ami most a város szerves részét képezi, valaha reptér húzódhatott. De így volt. Picúrt hoztam magammal.
Érdekes, hogy a 6-os út Pécsen túli szakaszán nem tilos a biciklizés. Ezt ki is használtam, még a forgalom sem volt nagyon vészes... Pécs elején akadt egy benzinkút is, ahol újabb adag folyadékot szereztem be az elfogyott készletet pótlandó. Két biciklis jól meg is nézett az úton elgurulva, lehet, hogy ők kizárólag napenergiával működnek? Én cukros vízzel...
Békés, nyugis, csendes egy reptér, így vasárnap késő délelőtt... Kicsit elbizonytalanított a jelszórészlet, de szorgosan kimásoltam a füzetből... Az emlékműhöz pár órával és dobozzal később értem. Példámon felbuzdulva egy "bennszülött" is körbejárta. Kicsit rövidnek tűnik a kőbe vésett névsor. Ők csak a Pécs környékiek?
Megtaláltuk!
Szörnyű, hogy olyan helyre kerülnek ládák, ahol az emberek a dolgukat végzik! Sajnos sok ilyennel találkoztunk már! Biztos lehetne valami praktikusabb helyet találni neki a reptéren! A doboz és a logbook teljesen elázva, az egész olyan szánalmas, sajnálom... Pedig olyan jó kis hely a reptér!
Gergő+Máté+Roland
Harkány felé tartva ejtettük útba a 2 pontot. A 2. egész jó helyen van. Kicsit a régi idők hangulatát idézi, de kellemesen. A ládát némi bozótharc és kisebb sérülések után sikerült levadászni. Óvatosnak kellett lenni, mert éppen használták az RC pályát.
A láda beázott, kezd penészedni a logfüzet, logolni nem lehet. Visszacsomagoltuk a fóliába, de ettől függetlenül ráférne egy kis karbantartás. Azért köszi a rejtést!
Pécs felé megálltunk, majd én kerestem meg a ládát. Szerintem a jelszó kicsit... Az rc pálya és a reptér is tetszett. Majd a pécsi ládák után megkerestük az emlékművet is.
A 70-es években vitorlázó repülő voltam itt. NOSZTALGIA!!! +Életem első negyed századát a volt reptéren éltem le Uránvárosban, az emlékhely közelében. Sajnos, az emlékművön személyes ismerőseim nevei is szerepelnek. Tisztelettel és szeretettel őrzöm emléküket.
Nagy hal nem akadt, de elnézegettem kicsit a siklóernyősöket, sárkányokat, meg egy kis visító autómodellt, aztán a város felé vettem az utat, hogy a második állomás előtt még Málomot útba ejthessem.
Hmm. A jelszót valamiért nem fogadja el, de 4-nél többször nem próbálkozom, mert még letiltást kapok :) Kérnék a képek alapján elfogadást. Köszi a rejtést.
Legnagyobb csemetémet hoztam ma Pécsre anime-találkozóra. Amíg ő a többi otakuval vidámkodott napközben én ládákat keresgéltem a környéken.
Ezzel a ládával melegítettem be a mai keresgélést. A logbook kicsit mintha penészes lenne. A reptéren csak egy sárga helikoptert láttam álldogálni. Lehet a többiek Kecskeméten vendégszerepeltek.
Kerékpárral közelítettem meg a helyszínt, sajnos annak ellenére, hogy a reptér szélén van igen forgalmas a modellező pálya miatt. Jobban rendbe tarthatnák a környéket, ja igen a láda beázik próbáltam szárítgatni.
Köszönöm a rejtést
Hát gyerekek, ide ládát tenni, a semmi közepére ...
Az emlékmű érdekes, azt városnézés közben érdemes felkeresni.
Nade a reptér melletti gokartpálya mögött az akácost ...
A ládát egyébként GPS nélkül, emlékezetből találtuk meg, mert lemerült.
És benne félnarancs félnarancsát, ami annyira élethű, hogy majdnem beleheraptam !
Kicsit várnom kellett a ládánál, amíg egy "beszélgető" pár elhajt a láda közeléből, addig a repteret fürkésztem... Aztán a Dakota nem akarta a másik pont koordinátáit bevenni, így oda már Nokiával navigáltam! :-)
Végre megjött a jó idő. Egy kis szombati ládázás 1/6.
A láda helye felejtős, de a virtuális pont nagyon tetszett. A láda mellett már 1000x elmentünk, de sose gyűjtöttük be, mert a virtuális sosem esett útba. Most végre ezt is letudtuk.
Köszi a rejtést!
Harkányi gyógyüdülésem kapcsán hazafelé tartva adta magát a lehetőség. A reptérnél a láda autóval megközelíthető, ha a körforgalomból a reptéri benzinkút irányába hajtunk ki, majd a második körforgalom első kijáróján haladunk tovább. Vitorlázó repülő lévén sok szép emlék fűz ide, többek között Nemzeti Bajnoki cím is....
Köszönöm a rejtést: vt54
Az első pont nagyon lehangoló, rengeteg szemét között kell kotorászni, csak erős gyomrúaknak. A második viszont érdekes még sosem érdekelt, hogy ez milyen emlékmű, pedig már párszor eljöttem mellette.
Máriagyűdi t.túránk másnapja. Van, akinek másnaposan... ;-) Be kell, hogy valljam: végigtelefonáltam a ládát. Fontos ügyben kellett intézkedni, így csak kiszálltam az autóból, majd amit a fiúk az orrom alá nyomtak - azt aláírtam. Lehet, hogy nem kellett volna?!? :-) Az emlékműnél már teljes koncentrációval voltam - érdekes volt. Köszönöm a rejtést!
Megtaláltam, nagyon tetszik az ötlet, hogy legyen valami a régi és valami az új reptér helyéről, ennek a ládának örömére ma megyek légikatasztrófát keresni:D A pogányi reptérnél a láda környéke sajnos nagyon szemetes...:(
GCLI2-1 miatt mentem be Pecsre, kozel volt ennek a ladanak a masodik pontja, hat megkerestem ezt a ladat is. Az elso pontnal epp edzett egy apja a fiaval a modell palyan, kenytelen voltam beszedbe elegyedni veluk, mielott loggoltam volna. Hat nem egy olcso hobby ez a modell auto versenyzes...
A láda rejtekhelyét nem találtam túl fantáziadúsnak és örültem volna, ha egy kicsit bővebben ismerteted, hogy merre is leledzik. Szeretek a szememmel is keresni, nem csak a kütyü képernyőjére meredve, a technikára hagyatkozva.
A virtuális láda helyét viszont nagyon köszönöm! Ez az az emlékmű, ami mellett pécsiként gyakorta elmegy az ember, de nem áll meg, hogy tiszteletét tegye előtte. Most jó volt pár percet ott időzni, hősökön, hősies tetteken merengeni.
Pécs repüléstörténetének olvasása szintén nagy élményt nyújtott, nagyon szépen összeszedett, érdekes írás, köszönöm, hogy ilyen gondosan megcsináltad.
A légikatasztrófa párjaként megkerestük ezt is, ha már ilyen közel esett a két multi 1-1 pontja. Azért az a pont jobban tetszett, de ez sem volt rossz. Harkányi szállásunk felé a reptér pont útba esett! :)
"Délvidéki" sárgítás 1. láda.
A leírást nem olvastuk át, így a második pont levadászása a nap végére jutott. A doboz közelében modellautó pálya van kialakítva, óvatosan loggoltunk, nehogy felfedjük a láda helyét. Épp érkezésünkkor szállt le egy gép, de már csak a földön sikerül lefényképezni. A vihar Pécs felöl közeledett, de ennek akkor még nem volt akkora jelentősége... :-D
Mai utolsó ládánk. Gyorsabban meglett, mint gondoltuk volna, szinte belebotlottunk... Most indulunk a jelszó második feléhez. Meglepetés volt a második helyszín, mert itt már sokszor jártunk, de nem tudtuk, hogy itt volt a régi reptér.
Orsi, Csaba
90 km kerékpár edzés 1100 m emelkedéssel a Pécs - Szalonta - Túrony - Márigyüd - Kazármisleny - Pécs útvonalon 7 új ládával. A nap folyamán a böjti szelek által termelt szembeszél okozta a legnagyobb terhelést, de a sok apró húzódás és a hegymenetek is megtették a magukét.
A láda 1. pontját mindjárt reggel GCBEKE közben kerestem meg. Most GCMALM végeztével vitorláztam a reptér felé. Ekkora szélben nincs az a menetirány, amibe ne fújna bele valamelyik irányból oldalszél. Úgyhogy nyomni is kellett, és figyelni is kellett.
A repülőtéren nem sok élet látszódott. Egy Mari néni pihent széliránnyal szemben, a ládánál pedig a szél miatt felborult lelátóval bütyköltek néhányan. A láda azonnal meglett.
Visszagurultam a főútra, és a hátszélben reménykedve indultam GCTUAT felé.
Láttam egy ürgét, deelbújt, mielőttlefényképezhettem volna.
Tájfutó verseny előtt nagy szélben.
Visszafelé láttam szembe jönni egy biciklistát: gyanús volt,hogy Tüdő az, de túl valószínűtlen volt, hogy épp egyszerre jövünk ide. És most utólag kiderült, hogy jól láttam.
A jelszó második részét még 08.09.24. kerestem meg. Régebben a közelben laktam két évig, és éppen most is ide, Uránvárosba költözök.
A repteret egy pogányi barátunk meghívása miatt néztük meg. Bár ő a faluba hívott minket fiatalok tehetségkutatójára, mi a repteret vettük először célba.
A láda könnyen meglett. A környezete sajnos elég csúnya. :( Kidőlt tribün, szemét, olajoskannák. A pályán csak egy repülő parkolt, nem sok mozgás volt ilyenkor estefelé már.
A faluba bejutáshoz rossz utat választottunk. Úgy gondoltam, hogy a repteret a kifutópálya felőli oldalról kerüljük meg. Megtapasztaltam, hogy milyen hosszú út is kell egy repülő felszállásához. Teljesen besötétedett mire a kerítés melletti szervízúton (néhol csak szántáson) bejutottunk a falu szélső utcájába. Kalandos volt.
Könnyű multi. A második helyszín több, mint érdekes! Az első pont (doboz a reptér közelében) akár drive-in is lehetett volna, de így a körforgalomnál parkolva egy rövid séta lett. Iszonyú szél fújt! A másik pont, a régi reptér helye szinte hihetetlen a mai terepet ismerve. A Li2 multi első pontjától kb. 20 méterre van, így két legyet ütöttünk egy csapásra! Kösz, hogy megmutattad ezt a helyet! Lefáradtunk nap végére és a két drive-in, potya, városi ládát egy másik kirándulásra hagytuk meg.
Gyors drive-in megtalálás :-)
A betonon egy Cessna várakozott.
Arra gondoltam, hogy a láda lehetne Travelbug Hotel, ami számos repülőtér közelében jól működik, de amíg ilyen "gyér" itt a forgalom, hát...
További képeim, melyeket a repülőtéren készítettem az elmúlt években, megtekintehetők itt.
A láda már messziről látszott egy fatövében. Megpróbáltuk picit álcázni, avatatlan szemek ne lássák meg azonnal. A láda környezete egy lepukkant szeméttelephez hasonlít leginkább, ezért nem lopta be magát a szívünkbe.
A drive-in etalonládája! Meg lehet roppantani az első kerékkel a ládát. Minden autóskessernek bátran ajánlom. A jelszó második fele pedig netkesselhető. Amire emlékezni fogok, hogy ebben a logbookban tudtam először elolvasni Zerind vezér rovott jegyzetét.
Évzáró fagyos kesselés, Málom után már ide is illett eljönni. A repteret ismertem még a POI-m is megvan. Így sikerült túlzottan is drive-in ládát csinálni belőle, amikor megálltam, hogy a GPS-re nézzek akkor már azt írta, hogy 6 méter... :) Az emlékművet most kifeljetettem, tervben volt, de beugrottam nagyszüleimhez s közben elmaradt... De jópárszor jártam már arra. :)
Megtaláltuk, csak árkot kellett ugrani, ürge-vagy micsodalyukas mezőn végigbotorkálni, fázni, tüskebokorba lépni, szeméthegyeket csodálni, stb. Nem a legjobb hely, de a repülőtér érdekes.
Hát... ebben a ládában a jelszó az, ami még tetszett, a többi nem nagyon. Sem a szemét, sem a felhalmozott gumik, sem a tereppálya félig kidőlt lelátója.
Az elso pont konnyen meglett, a masodikat pedig me'g azelott megtalaltuk, hogy gps-el kerestuk volna. Ugyeletet kellett talalnunk, es menet kozben vettuk eszre, hogy milyen erdekes formaju emlekmu, megalltunk, megneztuk, lefotoztuk, majd mentunk tovabb. Ugyelet utan, nah, nezzuk, hol is van a masodik pont, aztan jot rohogtunk, mikor meglattuk, hogy hova mutat a gps ;)
A ládától néhány méterre autó modell pálya van, amin épp repesztettek a kis autók, így csak óvatosan tudtuk a ládát becserkészni. A reptéren már jártunk párszor, ezért most nem időztünk sokat.
Sajnos már ez is a tegnaphoz tartozik..
2006-ban tavasztól őszig egy menetrendi időszakra a mi cégünk üzemeltette a fentebb említett menetrendszerinti nemzetközi járatot.
Pécs-Bécs járat volt. Az volt a legjobb, hogy nekünk kellett lejárni Pestről rampázni. Nagyon szerettük.
Én is gondolkoztam itt egy ládán. Akkor még volt Kivinek itt egy poi-ja egy csomó képpel az első járat körüli felhajtásról. Most már nem találom.
Lassú felfogásommal csak később jöttem rá, hogy 2 pontból áll a feladvány. Bementem a városba és kivégeztem a virtuális pontot is.
Levadászva az "asszony elutazott hétvégére" c. 65 ládás szabadidőprogramom keretében. Két és fél nap alatt őrült módon bejártam Tolnát-Baranyát. Megismerkedtem nagyon sok szép hellyel, várakkal, forrásokkal, hegyekkel, temlomokkal, tanösvényekkel, ártéri erdőkkel, városokkal, stb... Nagyon nagyon köszönöm minden rejtőnek, aki hozzájuttatott eme élményekhez.
Ahogy megláttam, kedves Krupszkájám is ellátogatott a sztyeppékhez hasonlóan izgalmas tájra, a következő géppel utánaeredtem. Pilóta barátomat kevéssé éltette a keresés öröme, hiába is szerelme az aviatika, csak nevetett rajtam... Inkább megmutatta a hangárjukat, ám az efféle gépekhez nem kedveztek az időjárási viszonyok.
Üdvözlettel: Владимир
Némi reklám, hátha valakit komolyan érdekel a repülés vagy annak baranyai története: Aeroclub Pécs Pécsi aviatika
Az utolsó hat kép a kiállításon készült.
A városban lévő emlékmű volt újdonság, a reptéren már járam, meg is néztem akkor fentről, milyen Pécs ;) Azért ha tudom hol kezdődik a földút, lehet h nem másztam volna árkot ;) Bár a kerítés mellett kis fahíd is van :)
Most jöttem a moszkvai géppel, és miután értesültem róla, hogy a magyarok is bekapcsolódtak a mozgalomba, első utam a rejtéshez vezetett. Ám mély csalódottsággal olvastam a jelszót. Azért ezt tán nem kéne.
Üdvözlettel: Krupszkaja
Nem is tudom mit írjak ehez. - ez jutott most hirtelen eszembe. Semmi különös. Ismerős hely.
De jó volt.:)
(egyébként megfordult nekünk is a fejünkben h ide láda. Megfordult. Aztán tovább is állt.)
Azért a kreativitáshiányom betudható a megfázásnak, a rosszidőnek, meg az anatómia gyakorlatnak is...
Ez igen! Ez így már majdnem olyan izgalmas, mint a kőbányák felső sziklaperemét éjszaka, esőben trekkelni. Vagy a rallye-autókkal szemben menni a versenypályán. Nekem is át tudnád küldeni a koo-kat?
(Az új 2. pont hogy mehetett át a moderáción? Tudtommal mozgó ládára moratórium van...) :-DDD
Kicsit odébb költözött a láda!!!
Remélen nem lesz ez miatt lukrafutó kesser!
Jevica és Gyuszi logbook bejegyzésére reagálva, csak nekik készítettem egy, három pontos multit a reptér trületén, pótolva számukra az odébbhelyezéssel járó izgalom vesztést.
Tehát: GCadrenalin 1. A kifutó aszfaltcsikjának a közepén lévő apróbetüs felirat, 2. A biztonsági őr maroklőfegyverének a gyáriszáma, 3 A jegypénztárban lévő páncélszekrény ajtajának belső felén olvasható számsor. Igazolás módja: a 3db jelszó részlet + a 3-as ponton található nagy mennyiségű, kb: 70x155 mm méretű, dombornyomott papír termék átadása. A kookat mailben küldöm, sok sikert!
Reméljük hosszú életű lesz a láda .. mivel most igen közel van a reptér territóriumához, biztonsági emberek fognak megismerkedni a GC fogalmával azt hiszem :)! Talán szerencsésebb lett volna kicsit távolabb pl a jelenlegi hellyel szemben lévő facsoportba tenni.
Köszönjük a lehetőséget ! (B+B)
Mégiscsak visszamentem, és valóban megelőztek :)
A log szerint csak második lettem (a nagy izgalomban aláírni is elfelejtettem :)), de talán nem is baj. Úgy hallottam, hogy az élen járók kiséretet kaptak a biztonsági őröktől.
A láda megjelenés előtti pillanatokban mail írása a rejtőnek, köszönet a tegnapi szép helyek bemutatásáért, és a mai új ládákért. Főleg a gyerekbarát változatért. Majd vissza a gc.-re Megint egy egy új pont és tízen pár km-re (30). Talán meglesz. Gondoltam a többiek már a hegyen vannak. Gyors pakolás, láda koo és a másik pont bepötyögése a GPS-be. Kapunyitáskor a kutyusok megszöknek, majd visszacsalogatása a helyükre. Na tűz Pogány. Siklós előtt rendőrautó, "megelőzelekvaze", szabályos autózás gyakorlása "térjetekmárle" de csak Gyűd végéig.
Reptér bevezető út körforgalom 1. kijárat gyanús autók, ebből már nem lesz első hely. Találkozás az Éjszakai ragadozókkal, a rejtővel és családjával. Már azért megérte, hogy összefutottunk.
A tanácsokat megfogadva lopakodtam a rejtek közelébe, egy darabig ment is minden simán , de amikor a kütyüre szükség lett volna akkor ő föladta. Én kicsit később.
A reptéren máskor is ennyit rodeóznak a biztonságiak? Ellenőrzés van vagy engem vártak?
Majd máskor újra megpróbáljuk, akkor már teljes létszámmal.
Gyuszi
Miután megjelent Gáborék 2 ládája - ahová este a vadászszezon miatt nem indultunk el - vártam a következő ládát, hiszen tegnap sem álltak meg 2-nél, hátha... Bogee-ék éppen megjöttek az esküvőről, mikor értesültünk a reptéri ládáról. Gyorsan kocsiba pattantunk, ők ünneplőben. Letűztünk a reptérre, mikor egy gyanús autót vettünk észre a láda közelében. Gondoltuk már lekéstünk az első helyről, a sötét autóban Gyuszit sejtve. Elindultunk a kerítés mentén, a reptérről kísért bennünket a biztonsági őr autójának reflektora. Mikor a ládához értünk, megjelent egy másik autó, és számonkérte az őr a kutakodásunkat. Említettük a játékot és jelszót, ettől kicsit megnyugodott, de közölte, hogy magánterületen járunk, és nem ildomos a reptér körül bolyongani. SylverRat a reptér területének fogalmán kicsit vitatkozott, mire a rendőrség kihívásával fenyegetőzött. Igyekeztünk békésen elválni, és telefonon jelentkeztünk a rejtőnél, aki megígérte, hogy a jutalom koordinátáit sms-ben elküldi. Közben megállt Ubul mellett egy gyanús autó. Ahogy közeledtünk, láttuk, hogy egy Tokaji aszús üveg álldogál Ubul tetején, és Gáborék kocsija mellettünk. Mikor levettem az üveget, iszonyatos ricsajjal, két álarcos ugrott elő a kocsi mögül, ránk hozva a szívbajt. Még jó, hogy nem ejtettem el az ereklyét. Mire magunkhoz tértünk a sokkból, Gyuszi is megérkezett Jevica nélkül. Amíg tanakodott a logoláson a biztonsági őrök miatt, láttuk, hogy újabb kesser vadássza le a ládát. Az eső elkezdett esni, de jót beszélgettünk Gábor nyitott csomagtartó ajtaja alatt. Emlékezetes megtalálás marad, köszönet a rejtőknek.
Esküvőről elbúcsúzva alkalmi ruhában elkövetett ládavadászat. Vizes fűben, reflektorfényben logolva... Affér a reptér biztonsági őrével, gyors távozás, majd a jól megérdemelt ajándék begyűjtése Ubul tetejéről. :-))
Esőben beszélgetés a rejtőkkel. Köszi!