Elhelyezés időpontja: 2008.10.07 11:00
Megjelenés időpontja: 2008.10.07 14:53
Utolsó lényeges változás: 2016.04.05 23:23
Utolsó változás: 2020.03.29 19:30
Rejtés típusa: Multi geoláda (3H+2V)
Elrejtők: Attibati
Felhasználó: Attibati Nehézség / Terep: 3.0 / 2.0
Úthossz a kiindulóponttól: 40000 m
Megtalálások száma: 267 + 2 sikertelen + 16 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.4 megtalálás hetente
WAP
1. Az új Megyeri hídon egy oszlopon levő felirat .
2. Nagy fára felfutott borostyán ágai között talajszint közelében geopalack.
3. Gátnál a kőkorlátban.
4. Pollack Mihály sírján a felirat utolsó sorának első szava.
5. Láda a szigetcsúcs közelében. Ládaméret: 20*20*10 cm
Jelszó: Az egyes pontokon talált jelszórészletek egybeírva.
A ládába TravelBug nem helyezhető.
Az útvonal:
A Szentendrei-sziget kiváló terepet nyújt kerékpártúrákhoz. Kisforgalmú, felújított utak vezetnek a szentendrei révtől egészen Kisorosziig.
A sziget megközelítését az új Megyeri-híd is megkönnyíti a pesti oldalról érkezők számára. A hídra a Fóti úttól kerékpárút vezet amelynek kezdőpontja N 47° 34,936' E 19° 4,901' 148 m [GCSZEI+Kerékpárút kezdete] A kerékpárút a híd északi oldalán vezet. A szigetre a hídról sajnos nem építettek lehajtót, ezért egyelőre csak a távolból csodálhatjuk meg uticélunkat. A hídon található a multi első virtuális pontja N 47° 36,488' E 19° 5,477' 120 m [GCSZEI-1] . Az oszlopon található feliratot kell feljegyezni (4 karakter).
A hídon áthaladva Szentendre felé folytatjuk utunkat. A N 47° 37,101' E 19° 4,769' 104 m [GCSZEI+Kerékpárút kereszteződés] kereszteződésben eldönthetjük , hogy Budakalász felé indulunk és a nem túl jó minőségű de végig aszfaltozott régi kerékpárúton érjük el Szentendrét vagy a kátyúkkal borított és néha földúton vezetett , de a Dunához közeli Eurovelo 6 kerékpárúton haladunk tovább.
A két kerékpárút Szentendrén a 11-es út Dera-patak hídjánál találkozik. A N 47° 38,730' E 19° 4,180' 106 m [GCSZEI+Dera patak kerékpárút] pont közelében kezdődik a 11-es utat elkerülő, a Dera-patak majd a Duna töltésén vezetett új kerékpárút. Az út több pontjáról is megcsodálhatjuk a szentendrei Dunaágat. A multi második pontját borostyán indái közt találjátok talajszint közelében, itt egy geopalackot kell keresni. N 47° 38,559' E 19° 4,677' 105 m [GCSZEI-2]
A kerékpárút a Bükkös-patak hídjánál éri el Szentendre belvárosát. Utunkat továbbra is a Duna partján folytatjuk a révállomásig. N 47° 40,233' E 19° 4,766' 106 m [GCSZEI+Révátkelés ] Itt átkelünk a szigetre az óránként járó kishajóval. (Hamarosan gyalogos híd épül Szentendre és a sziget között.) A szigeten átvezető jól járható földúton Horány felé vesszük az irányt. A multi harmadik pontját a szigetet védő körgát lábánál helyeztem el. A kőkorlátnál keresgélj. N 47° 39,901' E 19° 6,005' 116 m [GCSZEI-3] Mivel ez a pont már többször eltünt, megadok egy alternatív ládahelyet is, itt korhadó farönkben levő orvosságos dobozt kell keresni. N 47° 39,932' E 19° 6,011' 106 m [GCSZEI+alternatív ]
Ne felejtsétek el megnézni a horányi révátkelő közelében található római őrtorony maradványait N 47° 39,505' E 19° 6,747' 106 m [GCSZEI+Római romok ]
Visszagurulunk a szigetet védő körgátig, majd a gáton vezető aszfaltúton észak felé fordulva Szigetmonostor felé vesszük az irányt. A falun áthaladva frissen felújított kitűnő minőségű aszfaltúton haladunk Tahitótfalu felé. Az útról szép kilátás nyílik a Pilis hegységre, majd később a Naszály tömbje is feltünik.
Az útvonal Szigetmonostortól Kisorosziig végig kutak mellett halad el. Az utakról letérni tilos, erre sok helyen tábla hívja fel a figyelmet. A kutakat fegyveres őrség vigyázza.
A multi negyedik pontja a falu híres szülöttének Pollack Mihálynak a sírja. N 47° 44,873' E 19° 5,713' 122 m [GCSZEI-4] Itt a sírfelirat utolsó sorának első szavát jegyezzétek fel. (A sírt körülvevő kerítésen a ravatalozó felé eső oldalon található egy kapu. A sírokkal szemben állva a bal oldali fekvő sírkövön levő feliratot keressétek)
Az emlékművet Ybl Miklós tervezte , védett műemlék.
Tahitótfalut elhagyva lovardák között vezet utunk, majd mintegy 11 kilométeres tekerés után Kisorosziba érkezünk ahol már nem csak a Pilis hanem a Börzöny hegyeire is szép kilátás nyílik.
A ládát a szigetcsúcs közelében rejtettem el egy nagy nyárfa ágvillájában N 47° 48,503' E 18° 59,794' 117 m [GCSZEI-5]
Javaslom, hogy mindenképpen keressétek fel a szigetcsúcsot, páratlan kilátás nyílik a Dunakanyarra és a visegrádi várra.
Az útvonal trackje innen letölthető.
Mivel a multi pontjai több útvonalon is bejárhatók a tevezéshez hasznos lehet a szigeti révek menetrendje Kérem, hogy a multit csak kerékpárral teljesítsétek.
Egy kis kedvcsináló video Puputól.
Története:
A honfoglaláskor a szigeten a hagyományos legeltető, állattenyésztő területhasznosítás folyt. A középkori Magyarország legjelentősebb gócpontja a Dunakanyar, ezt követően Buda volt. A sziget e kettő közötti fontos összekötő szerepet töltött be, A természeti adottságok nyújtotta lehetőségek alapján az itt élők jelentős állatállományt tartottak, amit földmúveléssel egészítettek ki. Emellett hajóépítéssel , fuvarozással, halászattal is foglalkoztak. A török hódoltság végén kialakult a településhálózat, amely mind a mai napig megtalálható a szigeten, A szigetlakók életében jelentős a vízhasználat és az ártéri földművelés. 1870 körül a szigeten alapították az első magyar-bolgár kertészetet. A homokbuckás területeket akáccal és fenyővel kötötték meg. A XIX. sz legelején megkezdődött az árvízvédelmi rendszer létesítményinek kiépítése. 1914-ben megépült Tahitótfaluban a szigetet a szárazfölddel összekötő közúti híd.
Az 1890-es években a szigeten megjelent a Fővárosi Vízmüvek és sorra épültek a kutak. A parti területek védetté válása miatt a gazdálkodás a sziget belsejébe helyeződött át.
Természeti értékek:
A sziget hossza 33 km, kelet-nyugati szélessége 3.8 km, területe 58 négyzetkilométer.
A szigeten található Európa legnagyobb víznyerő területe is,innen kapja Budapest és környéke ivóvize túlnyomó részét.
Geológiai érdekessége, hogy a sziget tömegét alakotó kavicsos hordalékréteget alul agyag, felül homok zárja le, ezáltal természetes vízszűrőként viselkedve kiválóan alkalmas a rajta átszűrődő víz tisztítására.
A sziget északi csúcsa közelében értékes őshonos fűz és nyárfaállomány található.
Váccal szemben található az 1974 óta védett Martuska -sziget, amit ártári ligeterdő és fontos madárvonulási pihenőhely tesz értékessé.
Tahitótfalut és a váci révet összekötő úttól északra helyezkedik el a Pankuti-legelő. A Dunaágak között különböző magasságú ártéri szintektől a homokpuszta gyepekig változatos életközösségek, szegélyező ártéri ligeterdő maradvány védett lágyszárú növényfajokkal, nedvesebb réteken jelentős kígyónyelvpáfrány állomány valamint további védett fajok ( pl. nyári tőzike,sárga nőszirom, tavaszi csillagvirág) , egyedülálló fekete kökörcsiny állomány, homoki kikerics, kései szegfű található.
Tahitótfalu partjainál elterülő Kecske-sziget térsége varázslatos ártári zátony, időszakos holtágvilág.
A váci révkikötőtől délre elhelyezkedő Torda-sziget védett területén ártéri ligeterdő maradvány, gazdag madárvilág, 57 költő madárfaj, számos ritkaság (pl. jégmadár, gyurgyalag, berki tücsökmadár) a térség egyik legjelentősebb madárvonulási állomása található.
Ládakarbantartás: 2016.07.06
A megtalálók visszajelzései alapján az 5. ponton kicseréltem az elázott logbookot. A láda amúgy jó állapotban van, sérülést nem találtam rajta.
A 3. ponton ismét eltünt az összes jelszóhordozó. Utoljára pótoltam a mikroládát és egy alternatív rejtést is kihelyeztem. Ha legközelebb is eltűnik a láda át fogom helyezni ezt a pontot. 2018.04.18
Ládaellenőrzés. A hiányzó tollat pótoltam, a logbook még használható.
Állapot: kereshető
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
+
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
+
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
-
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
-
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
-
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
-
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
+
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Két részletben lett meg, elsőre az 1. és 2. pontok még bő egy héttel korábban, most a többi. Jó helyeket mutatott meg a láda, és bár most nem úgy alakult, hogy biciklivel teljesítsem, biztos vagyok benne, hogy fogok még úgy is erre járni. Köszönöm a munkád, amit a ládába fektettél, hogy bemutattad a szigetet!
A kört még valójában augusztus 9-én tettük meg, de a második pontot sikerült otthagyni, mert nem a kerékpárúton, hanem a 11-es úton mentünk be a szentendrei dunakorzóhoz. A hiányzó jelszórészletet októberben, egy kis szentendrei sétálgatás alkalmával pótoltam.
Köszönet a kísérőknek mindkét alkalommal :-)
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.6.0]
Nagyon érdekes rejtések voltak. A 3-asssal volt probléma, nem volt meg. Az alternatív rejtés beázott, ott sem találtam semmit. Mai nap arra jártam, megbeszélve a rejtővel kiraktam egy új orvosságos dobozt az alternatív helyre és benne a jelszó. Ja és ami a legfontosabb nekem ez volt az első multim is :)
Kiválóan összeállított multi, jó helyszínekkel, és útvonallal.
Több részletben teljesítettem. Szerencsére az utolsó ponttal kezdtem, kedden. Ekkor még a spiccen tudtunk fürdőzni. Két nap múlva már 3 métert emelkedett a vízszint. A füzet teljesen penészes volt, kicseréltem. A láda jó állapotban van, szerintem csak valaki rosszul tehette vissza a tetejét.
A 3. ponton nem volt láda, de az alternatív pont a helyén volt.
A többi ponttal nem volt probléma.
Köszönöm a rejtést.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! A végládában a füzet teljesen elázott, a jelszót tartalmazó lap is így a jelszó nehezen olvasható! Ráférne a ládára egy kis frissítés.[Geoládák v3.4.1]
A 2-es kivételével minden pontot levadásztam 2018. augusztusában és szeptemberében, viszont a kettest akkor nem leltem. Most megint arra jártam, és mivel nincs levél már a fákon, megtaláltam a 2-es pontot rejtő odút is (a palack kicsit viharvert, de a jelszórészlet olvasható), úgyhogy kalandom itt véget ért.
Bringás szezonban majdnem minden hónapban végigbiciklizem a szigetet, szóval csoda, hogy ezt eddig húztam. :)
A Kisorosziba vezető út egy részen kriminális, folt és kátyú egymás hegyén-hátán, forgalmasabb nyári napokon nem könnyű úgy szlalomozni köztük, hogy az autósokkal se nagyon szúrjon ki az ember. Szerencsére ez a rossz szakasz nem hosszú (kétszer pár száz méter lehet összesen), ezt leszámítva tényleg jó minőségű aszfalton lehet csapatni.
Protip: télen (ill. csapadékosabb időben) a szigetcsúcsnál a parkolóig vezető út nehezen járható (gödrös-murvás-saras-pocsolyás), ahogy az autóforgalomtól már elzárt szigetcsúcsi út is (az leginkább saras-iszapos). Mindkettő abszolválható, de egyrészt tiszta retek lesz a bicikli, másrészt a fentiek miatt haladni sem igazán lehet, gyök kettővel célszerű végigcsorogni, ha az ember nem szeretne a feje búbjáig saras lenni.
Hatalmas élmény volt!
Újpesten parkoltunk a kocsival, onnan indultunk el a biciklikkel. Régóta nem tekertünk, így kellett 2-3 kilométer, míg átestünk a holtponton.
Az alábbi sorrendben tettük meg a kört:
1. pont simán meg lett
2. pont is, de ez lehetne igényesebb
Tahitótfalunál a hídon mentünk át
5.pont már régebben megvolt
4. ponton egy kis ideig kerestük a sírt, aztán rájöttünk, hogy kiszúrja a szemünket...
Ezután ebédeltünk egy jót
3. pont csak az alternatív lett meg.
Innen komppal mentünk át Dunakeszire, aztán vissza a kocsihoz Újpestre.
Egy szerződést kellett Pestre hoznom, az időjósok jó időt mondtak, hát felhoztam a bicajt is. Az idő tényleg remek volt, a 2. és az utolsó pontnál azért volt sár. A Balaton körüli kerékpárutakon is van néhány hupli, meglepődtem, hogy errefelé is jutott belőle.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.5]
Még a 2018-as év legelején kezdtem a Megyeri-hídnál és most sikerült a hiányzó láncszemet is felkeresnem.
A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (285 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.
Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.