Wap barát verzió:
4V+1H multiláda. Az első, a második és a harmadik ponton a készítés évszámának az utolsó két karakterét kell feljegyezned egyenként. A negyedik jelszórészlet a világháborús emléktábla utolsó sorának első szava. 5. jelszórészlet a dobozban.
Tömegközlekedéssel:
Az 1-es pont az Örs vezér tere (metró végállomás) felől ezekkel a járatokkal érhető el: H8, H9, 176E, 276E, 908. Továbbá megállnak a 92, 92A, 996, 996A járatok is. Mátyásföld, Imre utca H megállónál kell leszállni.
Az 5. pont közelében a 45-ös, 46-os és 146-os busz Diósy Lajos utcai megállója van. Viszont, ha még van kedvetek csavarogni, akkor a réten átvágva megkereshetitek a
GCFRTS multit is. ;)

A ládába TravelBug
nem helyezhető.
Sétáljunk együtt!
Sétánkat Mátyás király téren kezdjük ahol a névadó mellszobrát találjuk
N 47° 30,715' E 19° 12,088' 159 m [GCMaty-1] Első jelszórészlet: A mellszobor készítési évszámának utolsó két karaktere.
Innen tovább gyönyörűen felújított Erzsébet-ligetbe jutunk, ahol a megújult művelődési ház és a sportpályák szomszédságában 2007-ben megnyitott korszerű uszodát nézhetjük meg, melytől a nem messze található ötvenhatos emlékművet kell megkeresnünk
N 47° 30,548' E 19° 12,244' 163 m [GCMaty-2] Második jelszórészlet: A szobor készítési évszámának utolsó két karaktere.
Az épületek között kisétálva a parkból, érdemes kis kitérőt tennünk a kerület villanegyedébe, melynek építését Paulheim József tervei alapján kezdték meg és beállt növényzetükkel a budai negyedeket idézik. Rövid sétánk végén elérünk egy kis teret, ahol a kerület megálmodójának szobrát járjuk körbe.
N 47° 30,499' E 19° 11,795' 153 m [GCMaty-3] Harmadik jelszórészlet: A mellszobor készítési évszámának utolsó két karaktere.
A Pilóta utcán jutunk el a repülős emlékműhöz
N 47° 30,305' E 19° 11,908' 150 m [GCMaty-4]. Negyedik jelszórészlet: A világháborús emléktábla utolsó sorának első szava.
A dobozt a repülőtér szélén egy bozótos részen rejtettem el, mivel nagy a forgalom a környéken.
N 47° 30,087' E 19° 12,280' 142 m [GCMaty-5] Ne talajszinten keresd! Alternatív jelszó: A 25. számú vasúti szelvénykő mögötti korlát hátulján.
Mátyásföld története:
A mai Mátyásföldnek a Kerepesi úttól délre eső részét 1887-től fokozatosan a Kunkel Imre és Paulheim József által vezetett Mátyásföldi Nyaralótulajdonosok Egyesülete vette meg és nagy telkeken, széles utakkal, közművekkel csodálatos villanegyedet alakítottak ki. E területek tulajdonosai a századforduló eklektikus stílusában és erdélyi stílusjegyek, vagy a szecesszió magasfokú alkalmazásával építtették fel remek épületeiket. A megmaradt Beniczky birtokrészeket a Szilas-pataktól keletre Beniczky Gábor özvegye, gróf Batthyány Ilona, a nyugatra lévőt pedig Beniczky Gábor unokahúga, gróf Pejácsovics Márkné Beniczky Mária parcellázta fel és adta el az 1930-as évek elejére.
A Mátyásföldi Nyaralótulajdonosok Egyesülete egyre nagyobb területeket vásárolt meg. 1898-ban felépítik iskolájukat és 1905-ben a katolikus templomot. A Kerepesi út északi oldalán lévő földjeit a XX. század elején gróf Pejácsevicsné parcellázta és létrejött Új-Mátyásföld. A XX. század elején a nagyvendéglő mögötti Erzsébet-ligetben megépül a fürdő és a különböző sportlétesítmények. Az 1910-es évek közepén Ó-Mátyásföld déli részén kiépül az ország első repülőtere. 1912-ben megkezdte működését Mátyásföld második iskolája, az Arany János utcában, majd 1927-ben a Baross Gábor utcában újat építettek. A két rész lakossága együttesen az 1930-as évek elejére elérte a 4000 főt és 1933-ban elszakadva Cinkotától, önálló nagyközséggé vált. Még 1915-ben a repülőtérnél megkezdi működését a Magyar Általános Gépgyár. 1932-ben a nagyszállóban létrejön a gimnázium. 1943-ban költözik Új-Mátyásföldre az Ikarus elődje, az Uhri Testvérek járműgyára.
1950. január 1-jével a négy nagyközséget- Mátyásföldet, Cinkotát, Rákosszentmihályt és Sashalmot mint a Főváros XVI. kerületét, Budapesthez csatolták. Ekkortól a települések fejlődési iránya jelentősen megváltozott, a súlypont a Mátyásföldön található Ikarusra, majd 1950-től a Déli Hadseregcsoport Főparancsnokságának helyet adó területre (Erzsébet-liget) tevődött át. A nevezett objektumokhoz a közműveket a Kerepesi út két oldalán lévő utcákban építették meg, s ezért e részek fejlődtek elsősorban. Így épült ki a Kerepesi út déli oldalán a Lándzsa utcai, majd Jókai utcai lakótelep. Az előbbi, részben az I. világháborút követően kialakított "állami lakótelep" helyén, míg az utóbbi sajnos nagyrészt a mátyásföldi villaterület egy részén épült meg. Ez hatott a repülőtér területén lévő ipari létesítmények fejlesztésére is. A Jókai utca és Kerepesi út találkozásánál indult meg a kerületi centrum kiépítése, amely elkészültével kialakult Mátyásföld jelenlegi arculata. (Forrás: Lantos Antal helytörténész)
Mátyásföld panorámaképei
2008.10.21
Tegnap végigjártam a pontokat.
Az első pontot áthelyeztem az uszoda közelébe egy bokorcsoport tövébe, hogy ne kelljen a mély magyar valósággal szembesülnünk az eredeti rejtek közelében. Amit valóban én is 25 m-rel beljebb találtam az eredeti méréshez képest. Pedig itt is átlagoltam a Vista HCx-el. Mivel Garmin átok már régóta ül a nyakamon már ezen sem lepődök meg.
A második ponton minden maradt az eredeti helyen, mivel egyszerűen nincs más lehetőség rejtésre a téren.
Amúgy a láda a park felöli oldalról látható, míg az utca felöli oldalról elérhető a "dzsuva" kihagyásával. Vész esetén továbbra is rendelkezésre áll az alternatív pont.
A harmadik pontot megtisztítottam a szeméttől, így a Trabant ajtódarab is lekerült a dobozról, ígéretemhez híven.
2009.07.15
Mai napon felkerestem az első két pontot és következő pontra mutató koordinátákat -Csuhás javaslata alapján- DYMO szalagon rögzítettem a dobozok belsejébe. Remélem ezzel elkerüljük az elhalványuló feliratok okozta kellemetlenségeket!
A záróládáig ezúttal nem jutottam el, legközelebb azt is útba ejtem.
2009.10.24
A láda átalakítását nem halogathattam tovább, hiszen a második ponton a platánfa üregén kertészeti állagmegőrzés céljából egy nedvcsatornát vágtak, amely után alkalmatlanná vált a rejtésre.
Mivel az alternatív pont segítségével továbbra is járható ez az útvonal, nem kellett betegre állítanom a rejtést. (régi leírás alapján keresők figyeljetek, mert az új pontszámozás eltér a régitől, de a záróláda ugyanott van).
Az átalakítás során a záróláda koordinátájához egészen más módszerrel juthattok, okulva a korábbi nehézségekből, melyek a forgalmas helyeken elrejtett dobozok keresésének kellemetlenségéből adódtak.
Egyenlőre a záróláda fizikailag is az eredeti, a következő lépésben azt fogom felkeresni és frissíteni!
2017.11.21
Adoptáltam a ládát. Fixis
2017.12:05.
Egy negyedik virtuális pontot adtam hozzá a multihoz. A végládát áttelepítettem egy városhoz közelebbi pontra, és megadtam a koordinátáit. Így már nem kell matekozni. A jelszót módosítottam.