Sajnos, az elmúlt években a Csepel Művek területe nagyon megváltozott negatív irányban.
Rengeteg területet elzártak, több terület teljesen elhanyagolt szemetes. Már nincs meg az a környezet, ami megérdemelne egy 5 pontos ládát. Egy ideig 2 pontosként fog üzemelni, ha tovább romlik a helyzet, megszűntre fog változni. Sajnálom.
2024.07.21 gst76
Rejtés teljes ráncfelvarrásra szorul. Bizonytalan ideig nem kereshető. A 3. pont már nincs a helyén. Jelszó megváltozott.
Ha mégis erre jársz, akkor 3-4 fotó esetén elfogadom.Lehetőség szerint 1 képen te is szerepeljél.
2024.05.17. Gst76
WAP:
2 pontos multiláda az egykori gyárterületen.
1. N 47° 25,600' E 19° 03,479' : Fa törzsei között fekete kapszula kb 1m magasan
2. N 47° 25,882' E 19° 03,841' : A szellőző csőre, kb térd magasságában egy apró fekete mikró ládát találsz
A hétvégi keresést javasoljuk, hétköznapokon nagyon nyüzsgő a környék. A kisgyerekes, babakocsis keresés nem ajánlott. Éjszakai találatként csak nagyon extrém kessereknek! Autós teljesítés kizárólag saját felelősségre, kerékpárosok esetleges defektre számítsanak!
A ládába Travel Bug
nem helyezhető.
Játékszabályok:
A két pont tetszőleges sorrendben kereshető A két részlet egymás mögé írva adja ki a teljes jelszót.
Minden pont biztonságosan megkereshető. Nem kell zárt területekre, épületekbe bemenni, kerítést, létrát, tetőt mászni, korláton átbújni, nyitott aknába lemenni! Ha sorompóval, kerítéssel, tolókapuval lezárt utcába jutsz, akkor bizony kerülnöd kell!
A gyár területe autóval is bejárható, de a hatalmas kátyúk, hiányos, macskaköves utak miatt ezt mindenki csak saját felelősségére tegye! A gyár területén a főút (Színesfém utca) kivételével szinte bárhol megállhatsz, parkolhatsz.
A pontok sajnos már nem vezetnek körbe, de ha betévedsz a sikátoros kis utcákba is. Készíts fotókat!
Figyelem!
A kisgyerekes keresést nem ajánljuk, kivéve autós teljesítésnél, ha marad valaki vele az autóban. Nagyobbak esetén a sok balesetveszély miatt (nyitott aknafedők, kiálló rozsdás vasak, omladozó épületek) csak kézenfogva haladjunk! Éjszakai teljesítés csak extrém kessereknek!
Gyalogosan kicsit hosszú, viszont sokkal élménydúsabb az út. Bárhová bekukkanthatsz, fotózhatsz, vagy félhetsz. :)
Autós teljesítéskor az óvatos, lassú vezetést ajánljuk, mivel utak vagy vannak, vagy nincsenek. A kiálló síndarabok, rosszul illeszkedő aknafedők, mély gödrök, megkeseríthetik a keresést. Az autót a gyár kihaltabb, eldugottabb részein ne hagyd őrizetlenül!
Hétköznap 17 óráig nagy a mozgás, ilyenkor igyekezz elvegyülni! Ebben segít a fényképezőgép is. Megszokott látvány a sok kíváncsiskodó, sőt retro esküvői fotózásba is belefuthatsz. Vigyázz, nehogy fémtolvajnak nézzenek!
Hívunk, várunk, gyere velünk te is egy kommunista szombatra! :)
A gyárról bővebben:
Ládánkkal egy sokáig ismeretlen helyre, az egykori Csepel Művek területére invitálunk benneteket. A kommunista- rendszer idején erre a területre csupán az ott dolgozók léphettek be, ezért akkor nagyon nagy élmény volt amikor gyerekként -évenként egyszer, Gyereknapon- bemehettünk oda.
A Csepel Vas- és Fémművek Magyarország legnagyobb ipari vállalata volt, amelynek egyik önálló gyára a Csepel Szerszámgépgyár volt. A Weiss-fivérek (Berthold és Manfréd) 1892-ben alapították mai helyén a gyárukat, amely fénykorában 25-30000 embernek adott munkát. Ma már ipari parkként működik és az egykori zárt, titkos terület teljesen szabadon látogatható.
A bejutás számtalan helyen lehetséges, mivel a terület manapság sok kisebb-nagyobb cégnek biztosít telephelyet. De nemcsak cégek telephelyei, hanem ABC, posta, szálló és pizzéria is működik az egykori gyárvárosban. 2005 mérföldkő volt a Csepel Művek történetében. Egészen addig ugyanis nem voltak hivatalos utcanevek a budapesti viszonylatban is nagy területet elfoglaló ipari övezetben. A gyáróriás privatizációja során több száz vállalkozás volt bejelentve egyetlen címre, a Gyepsor utca 1. szám alá.
Tegyél egy sétát a gyár területén és meglátod: garantáltan időutazónak érzed majd magad! A kis utcákon sétálva olyan érzésünk van, mint ha visszarepülnénk az időben néhány 10 évet és akár -ma már vicces, akkoriban viszont még fontos- jelképekre is bukkanhatunk.
Ha rendesen körbejárjuk a területet, felfedezhetjük az egykori bunkerrendszer egyes látható elemeit is. Jó tudni, hogy -bár az 1930-as években készültek- a mai napig eredeti céljukra is használhatóak. A bunkerek sajnos a nagyközönség elől elzártak, azonban lehetőség nyílik egy részüket vezetett túra keretében bejárni. Ezekről bővebben
itt tájékozódhatsz. Ha ez annyira nem is hoz lázba, néhány elhagyott gyárcsarnokba azért óvatosan, önállóan is bekukkanthatsz!
A Budapest Riportban 2004-ben megjelent cikkből ollózva: "A háború 1938-ban már a "levegőben lógott", ezért az állami szervek megpróbáltak felkészülni a légoltalomra, felkészíteni a lakosságot a légitámadásokra. A Weiss Manfréd-gyárban kezdetben TGS (törmelék, gáz és szilánk) óvóhelyeket jelöltek ki, amik lényegében a megerősített üzemi öltözők voltak. Később készülhettek el azok a földfelszín alatti és feletti, különböző befogadóképességű, masszív vasbeton szerkezetek, melyek a gyár területén egyenletesen elosztva épültek, és a mellettük lévő gyáregységekről kapták kezdőbetűjüket (F-fémmű, H-hadianyag, V-vasszerkezet, C-csőgyár, M-motorkerékpár). Olyan vastag faluk volt, hogy a kor legerősebb bombáit is jó eséllyel kivédhették. Vannak olyan többszintes bunkerek, melyek akár 5000 embernek is oltalmat nyújthattak. Az óvóhelyek nemcsak a múltban, hanem ma is készek a csepeliek védelmére Több mint kettőszáz ilyen, többségében a világháború idején épült légoltalmi hely van Csepelen, egy részük önkormányzati, más részük magántulajdonban. A magántulajdonban lévő, jelenleg különböző hasznosítás alatt álló óvóhelyekre is vonatkozik azonban a szabály, hogy szükség esetén 24 órán belül alkalmassá kell tenni őket a védelmi célokra."
Tömegközlekedéssel történő megközelítés:
Csepeli HÉV-vel, vagy a 35, 36, 38, 138, 148, 151, 159, 179-es buszokkal a Szent Imre tér megállóig.
1.
N 47° 25,600' E 19° 3,479' 111 m [GCCsM-1]
2.
N 47° 25,882' E 19° 3,841' 113 m [GCCsM-2]
Reméljük jól érzed majd magad ezen a kis retro-ládázáson! Kérünk benneteket, hogy gondosan ügyeljetek a multi kellékeire és rejtekeire. Ne tegyetek fel olyan képeket amelyekkel eláruljátok a rejtekeket és a kérdéseket! Viszont fedezzetek fel, fotózzatok sok emlékművet, épületet. Mérjetek- és jelentsetek be POI-kat. (Gyárkémények, üzletek, stb...)
Fotózz!
Készíts jobbnál jobb fotókat, mutasd meg mennyi érdekeset láttál! Legyél akár Lenin szobor, aki a bejáratra mutat annak közeléből, esetleg masiniszta egy kivénhedt mozdonyon. Ha lehet ne a szemetet fotózd! Tudjuk, sajnos rengeteg van belőle.
N 47° 25,859' E 19° 3,915' 111 m [GCCsM+parkoló]
N 47° 25,965' E 19° 3,671' 100 m [GCCsM+csarnok]
N 47° 26,105' E 19° 3,538' 100 m [GCCsM+mozdonyok]
N 47° 25,630' E 19° 3,414' 100 m [GCCsM+víztorony]
A felhasznált képek forrásai:
www.csepelmuvek.hu
www.szerszamgepgyartas.hu
www.csepel-sziget.hu
www.ilyenisvoltbudapest.hu
A természetet és a megtalálás élményét beszennyező, ládát beázni hagyó és nedvesen tartó, bepenészesítő, undorító nejlonzacskók nagy ellenzői vagyunk, ezért kéretik ládáinkat megkímélni ettől! Köszönjük! A vízálló dobozaink viszonylag szellős helyekre vannak rejtve, így majd csak megszáradnak maguktól...
'
A láda oldalt és a ládát 2019.07.07-én módosítottam! gst76