WAP: a 18*18*6 cm-es konyhai doboz a Vérmező és a Várfok utcák találkozása deltájánál levő örökzöld bokor takarásában található.
Megközelítés
A tér átépítésének ideje alatt a legkevesebb zavarást a 2-es metró szenvedi el
N 47° 30,411' E 19° 1,486' 125 m [GCUjep+10] metrólejárat - "legyező"! Ezt ajánlom, innen számoltam a megközelítés távolságát:) A villamosok, buszok ideiglenes végállomásokon lesznek. Kocsival aztán végképp nem ajánlatos mostanában erre közlekedni, a környékbeli fizetős parkolásról meg már nem is beszélek!
A rejtő szándéka
Ez a geoláda az új építések, jelentős átalakítások megörökítésének gondolata jegyében fogant. A Megyeri híd, a 4-es metró építése után most a Széll Kálmán tér átépítése bemutatásának szándékával került a jelenlegi helyére. A terep adottságai lehetővé teszik (persze az építkezés során nem mindenkor) az építkezés felülről, mintegy cirkusz nézőteréről történő figyelemmel kísérését a következő helyekről:
N 47° 30,378' E 19° 1,493' 132 m [GCUjep+látványos terület]
N 47° 30,375' E 19° 1,479' 138 m [GCUjep+híd]
N 47° 30,394' E 19° 1,461' 135 m [GCUjep+útpont]
N 47° 30,407' E 19° 1,425' 128 m [GCUjep+kereszteződés]
Mi lesz itt?
A tér Buda legfontosabb közlekedési csomópontja, a budai körút részeként itt találkoznak a hegyvidéki vonalak az Észak- és Dél-Buda irányából jövő közösségi viszonylatokkal. Nem beszélve a domborzatból adódó egyéni közlekedési utak találkozásáról. A tér felújítása már régóta esedékes volt, azonban csak most sikerült az átépítéssel kapcsolatos igényeket oly módon csökkenteni, hogy össze lehessen egyeztetni az anyagi lehetőségekkel. Tehát a tér már jócskán lepusztult, mivel a városvezetés a nagyarányú építésre várt évtizedek óta.
A Budapesti Közlekedési Központ által kiírt pályázat célja "a Széll Kálmán tér mértéktartó, de funkcionális és városképi szempontból teljes értékű megújítása" volt.
Milyen lesz?
"A munkálatok eredményeként új arculatú, magas szolgáltatási színvonalú, a mainál sokkal jobban használható tér jön létre, mely erősíti a közösségi, a gyalogos- és a kerékpáros közlekedés szerepét a térségben.
A projekt részeként
Akadálymentes kapcsolatokat hozunk létre valamennyi irányban, ehhez kapcsolódva mozgólépcsőt és liftet építünk a Várfok utcai autóbusz-megállók felé.
Az utasok szempontjait előtérbe állítva alakítjuk ki az autóbusz-végállomásokat és a villamosmegállókat.
Csökkentjük az autóbusz-parkolók területének nagyságát. Átépítjük a tér északnyugati (Szilágyi Erzsébet fasori) sarkában található közúti csomópontot.
A kerékpárosok számára minden irányban kényelmesen és biztonságosan átjárhatóvá tesszük a teret.
Megszüntetjük a rendezetlen bódékat, egységesítjük a tér építészeti arculatát, és növeljük a zöldfelületek arányát.
Megteremtjük a lehetőséget a fogaskerekű új, Széll Kálmán téri végállomásának kialakításához."
"A teret a pályázaton kiválasztott új építészeti-arculati koncepció modern eleganciával, igen egyszerű építészeti eszközökkel teszi emberközelibbé és jobban használhatóvá. A metrólejárat jelenlegi épülete átalakul, megszűnnek az oldalsó épületszárnyak. A jelenleg szétszórtan elhelyezkedő funkciókat egy új, a tér északnyugati sarkán felépítendő szolgáltatóépületben helyezzük el. A peronok részben fedettek lesznek. A téren áthaladó gyalogosokat a burkolatba rejtett LED-világítású sávok vezetik majd. Törekszünk a tér eredeti funkciójának megtartása mellett a lehető legtöbb zöldfelület kialakítására.
A teret határoló utakat és a villamosvágányok nyomvonalát a maihoz hasonló módon, de részleteiben jobban átgondolva alakítjuk ki. A téren belül a Vérmező utcai rézsű tövében kerékpárutat jelölünk ki, mellette MOL Bubi állomást telepítünk.
A tér bontási munkálatai 2015 elején kezdődtek meg. Buda legforgalmasabb tere várhatóan 2016 tavaszára újul meg."
Mi volt itt?
A tér történetét indulás előtt, letöltéskor érdemes tanulmányozni: nagyon érdekes, hogy miként lett az egykori bányából teniszpálya, illetve közlekedési csomópont!
Linkek
A Moszkva - Széll Kálmán tér története videóval
Történet képekben
Teniszpályán villamosvégállomás
Száz év
*****************************************************
A láda a korábbi helyén, a 4-es metrónál
A láda ideiglenesen megszűnik (a helyét a metró építésével kapcsolatban eldózerolták), hogy egy új építés helyszínén aztán megint feltámadhasson!14.03.08.
WAP: a 18*12*6 cm-es konyhai doboz a Metró4 Infócenter bejáratánál levő tűzcsap szerelvény szekrény tetején van.
Az Infócenter nyitva tartása: hétfő, szerda, péntek 14-18 óra, kedd, csütörtök 09-13 óra. Telefon: 06/1/577-78-00.
Alternatív jelszó: a bejárattól jobbra elhelyezett tábla 2. sorában levő összetett szó 3., 8., és 5. betűje
WAP vége
Ez a cache az Új Építés geoláda folytatásaként került telepítésre a 4-es metró építése bemutatásának szándékával. Így kívülről nézve sajnos nem olyan látványos, mint egy hídépítés. A következő láncszem talán az Aquincumi-híd lesz? Vagy ha előbb kezdődne el, akkor az M0-ás déli hídja?
A ládába Travel Bug nem helyezhető el!
Milyen lesz a 4-es (Dél Buda - Rákospalota) metró?
A 4-es metró - hasonlóan a Megyeri hídhoz - egy beteljesülő régi álma Budapestnek. Egy olyan hely, ahol komfortosan közlekedhetünk, egy hely, ahol jól érezhetjük magunkat utazás közben. Modern, automatizált, légkondicionált szerelvények, melyek akár másfél percenként közlekednek. Korszerű, levegős és kevésbé huzatos állomások épülnek, ahol egyedi építésű peronokon várhatjuk majd az új metró kocsikat.
A beruházás nyomán minden állomás környezete megújul, az új metróvonal átalakítja Budapest életét. A 4-es metró tisztább levegőt, csökkenő forgalmat hoz a felszínen és gyorsabb, csendesebb, biztonságosabb közlekedést a felszín alatt. Gyorsabb, tisztább, emberközpontú közlekedés mindenki számára!
A 4-es metró nyomvonala
A budapesti 4-es metróvonal korszerű, az utazóközönség számára vonzó, biztonságos közlekedési eszköz lesz. Létesítményeinek kialakítása, berendezései által nyújtott szolgáltatásai révén alkalmas a számára kijelölt közlekedési feladatok ellátására.
• Megfelel az utasszállítási igényeknek.
• Minőségi szolgáltatást nyújt. Csökkenti az utazások időtartamát, kényelmes, biztonságos, megbízható üzemű.
• Korszerű berendezései révén biztosítja a gazdaságos üzemeltetés lehetőségét.
A Kelenföldi és a Keleti pályaudvart összekötő 7,3 km hosszú első szakasz végig mélyvezetésben épül. A vonalalagutak egymás mellett, többnyire párhuzamosan haladnak, egymástól függetlenek, kör keresztmetszetűek. A 4-es metró első szakaszán 10 állomás épül, többségükben réselt építési technológiával, dobozszerű kialakítással.
Az első szakasz állomásai
Kelenföldi pályaudvar - Tétényi út (itt a legnagyobb a két állomás közötti távolság, 1470 méter) Bocskai út - Móricz Zsigmond körtér - Szent Gellért tér (ez a legrövidebb állomástávolság a vonalon, mindössze 378 méter) - Fővám tér - Kálvin tér - Rákóczi tér - Népszínház utca - Keleti pályaudvar. Itt lesz a vonal ideiglenes végállomása. A Thököly út alatt fordítóvágányok épülnek, melyek fővágányként működnek majd a vonal Bosnyák tér irányába történő meghosszabbításakor.
A második szakasz állomásai
Dózsa György út, Hungária körút, Róna utca, Bosnyák tér.
A vonal legmélyebb pontja a Szent Gellért térnél, legmagasabb pontja a kelenföldi pályaudvarnál található (tengerszint felett 73,75, illetve 96,27 méteren).
A szakasz a későbbiekben három irányban fejleszthető tovább:
• a Kelenföldi pályaudvartól - Gazdagrét érintésével - Budaörs irányába,
• a Bosnyák tértől Rákospalota felé,
• a Bocskai úti állomásból kiágazva - a Fehérvári úton át - Budafok városközpont felé.
Megközelítés
N 47° 27,819' E 19° 1,465' 133m szemben levő (lezárt?) parkoló
N 47° 27,791' E 19° 1,555' 130 m pót parkoló
N 47° 27,809' E 19° 1,436' 133 m kapu
N 47° 27,831' E 19° 1,370' 135 m BKV végállomás, villamosok: 19, 18-56, (49), buszok: 7E, 47-49V, 103, 141, 173E, 907, 941, 972
N 47° 27,826' E 19° 1,359' 135 m Volán pályaudvar
N 47° 27,908' E 19° 1,282' 137 m MÁV Kelenföldi pályaudvar
Linkek
A 4-es metró honlapja
Milyen lesz?
Metró kocsi
Kép galéria
Köszönöm a közreműködést a metró4, a BAMCO és a BKV-metró munkatársainak! A képek az internetről kerültek letöltésre!
Kellemes ládázást kíván
Zergi
2009.07.07. A láda sokáig kint volt, de ismeretlenek elvitték (az ott dolgozók nem tudják hova tűnt).
Hamarosan pótlom, addig marad az alternatív jelszó!
2009.07.09. A láda pótolva, lehet logolni!
2013.01.06. A doboz összetörött, a pótlásig beteg! De nagyon szeretném már "megszűnt"-re állítani:)
2013.01.28. Bubuka kicserélte a dobozt, köszönöm! Kereshető:)