Déli-Kárpátokban, a Páreng-hegységben az Udrele hágó melletti csúcs közelében egy nagy szikla repedésében van elrejtve a láda ami egy 15x10x5 cm műanyag konyhai doboz.
A ládába TravelBug helyezhető.
Megközelítés és leírás:
Szászsebes (Fehér megye) felől Déli irányába kocsikázva, a Sebes patak mentén, Obarsia Lotrului felé, elhaladunk a Péterfalvi tó, az Obreja tó, Bistra tó és végül az Oasa tó melett. Az utobbi a három közül a legnagyobb. Érdemes megállni, körültekinteni. Az út ennek a szakaszát Nyugaton a Kudzsiri havasok Keleten pedig a Szebeni hegység hátarolja.
Obarsia Lotrului-nál az útunk keresztezi a DN7A nevezetű nemzeti útat amin 1,5 km-t haladunk Nyugati irányba, majd ismét Dél felé vesszük az irányt.
Innen kezdődik az út izgalmas szakasza ami a Páreng hegységen halad át. Egy ideig az erdőben szerpentinező úton haladunk felfele, majd egy kis idő múlva kitárul elénk a Páring hegység vonulata. Itt már 1600 m felett járunk. Nem marad más hátra minthogy kövessük at utat az Udrele Hágóig (2145 m).
Érdemes megfigyelni a kövekből kirakott átereszeket és a hajtűkanyarokban támpillérekkel megerősített útszéleket. Nem utolsó sorban említenénk meg, hogy ez Románia legmagasabban fekvő nemzeti útja, 115 méterrel magasabbra kúszik fel mint a nálánál jobban ismert Transzfogaras.
Figyelem!!!
- Alpesi útról van szó ami azt jelenti, hogy az évnek csak pár hónapjában lehet használni. (Késő tavasztól kora őszig.)
- Helyenként útjavításokkal találkozhatsz.
- Egyes fényképek a régi (aszfaltozatlan) utat mutatják be.
Az út története:
Mai nevén DN67C nemzeti útnak a története nem tisztázott. Egyes források szerint a római birodalom ideje alatt építették, mások szerint az Első Világháború ideje alatt hadi útnak volt tervezve és megépítve de keveset használták. A két Világháború közötti időszakban volt felújítva II. Károly román király uralkodása alatt. Utoljára a II. Világháborúban volt felújítva a német csapatok által.
Attol eltekintve, hogy ki és mikor építette és javította és hogy milyen célokra használta, szerintünk megérdemli a KIRÁLYOK ÚTJA nevet ugyanis a kilátás királyi.
2013. Július - Eltünt a láda.
>2013.10.13 - Újratelepítve. Köszönet zsoooc-nak és ZoLiza-nak
2017.08.10 - Frissítve a leírás és a fotók. Köszönet Cerberus-nak
2023. március 9. A láda eredeti rejtője, BARLANG-ASZOK kessertársunk, időhiány miatt felajánlotta adoptálásra a ládáit.
Állapot: kereshető
+
történelmi nevezetesség, várrom, épület
+
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
-
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
+
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
-
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
-
gyerekbarát láda
+
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
+
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Kissé későn értünk ide, nagyobb csapattal akik közül csak 3-an ládáztunk... Kerestük de nem találtuk a dobozt. Az útvonal bakancslistás... ;) Csodaszép. Láttunk mindent IS! Gyönyörű időnk volt, bár kergetett egy vihar, de nem ért utol... A kos suzukival leráztam a kanyarokban! ???? [Geoládák v4.0.2]
Fantasztikus egy útvonal. Szombat lévén és a szép időnek köszönhetően gondolom, hogy sokan feljöttek. Láttunk kerékpárosokat, motorosokat és gyalogos túrázókat is.
Sajnos a dobozt hiába kerestük többen is.
Balkáni nyaralásunk romániai napjai. 7 év kihagyás után újra a pásztorkutyák földjén. :)
A mai nap hosszú autózással telt, Neszebárból kellett Petrozsényba átjönni 1 nap alatt, nem volt kellemes, de igyekeztünk feldobni pl. ilyen szép megállókkal. A Transalpina régi bakancslista volt, most az útvonal miatt épp kapóra jött a bejárása.
A mai front miatt dübörgő, jeges szél fújt a hágón, épp csak felbotorkáltunk a dobozhoz, logoltunk és szaladtunk is vissza a kocsiba átmelegedni. :) A forró tengerpart után hirtelen váltás volt.
Megtaláltuk! Erdélyi autós geotúra keretében Ashmelia és Webber társaságában. 7/16
Az egész túrát aköré építettük fel, hogy először ezen az úton végigautózunk északról délnek, majd a Transzfogarasin vissza. Akit csak a ládaoldalon látható régi képek, illetve elavult információk tartanak vissza, az nyugodtan nekivághat, ugyanis az az út Transalpina néven 2017 májusában már hivatalosan is át lett adva a forgalomnak, végig kifogástalan minőségű aszfalt, mintha bármilyen más magashegyi szerpentinút lenne. Egy helyen volt cska útjavítás, ahol nem volt aszfalt, kb. talán 2-300 méter hosszan, de az is járható volt bármilyen autóval. Mindennek köszönhetően meglehetősen forgalmas már ez is, kezd felzárkózni a Transzfogarasi úthoz.
A láda nagyon jó helyen van, szép a kilátás és remek az egész rejtési ötlet is.
Előző nap lentről, a Groapa Seacă menedékháztól mentünk fel a Nagy-Páreng csúcsára - ezen a napon viszont felautóztunk az Udrele-hágóhoz, és onnan indultunk a Páreng-gerinc egy darabjának bejárására. A déltájban esősre forduló időben a Szeteán keresztül a Piatra Tăiăta hágóig mentünk el, ahonnan felmentünk a Coasta lui Rusu csúcsra, majd le a Zănoaga és Câlcescu tavakhoz, végül vissza a főgerincen az Udrele-hágóba.
De a kirándulás előtt még ládakeresés volt.
Az út egy-egy kis szakasz kivételével nagyon jó állapotú - viszont így nagyon nagy a forgalom. Próbáltam elképzelni, milyen lehetett régen ...
Jó volt ez így is. Bár itthon azt olvastuk-utólag :(-, tilos a közlekedés rajta, sehol nem láttunk tiltó táblát-remélem nem gyűjtötte be valaki geoláda helyett- sőt mindenhol ki volt táblázva, merre kell menni. Az odáig vezető út volt katasztrófa, fele fel volt szedve :(, nagyon lassan haladhattunk. A Transzalpin út még nincs befejezve, hiányoznak szalagkorlátok, hajtűkanyarokban az aszfaltcsík is elfogy, nincs felfestés az úton. Át kell engedni a barikat, a csacsik lekezelnek veled, gyönyörű a táj, szóval jobban bejött, mint a Transzfogaras. Kiérdemelte általunk is a Király nevet!
Kerékpártúra keretében (Csabai Bihargók Turista Egyesület) másztuk meg a hágót a Groapa Seaca menedékháztól indulva. Közel 1800 m szint, és 56 km lett a vége. Visszafelé 66 km/h-s csúcssebességet tudtam elérni:) Szép idő volt, és remekül sikerült a túra, a hágón már csak kisebb hófoltok voltak.
Újratelepítettük a ládát. Köszönet érte ZoLizának (http://geocaching.hu/users.geo?id=12816), a felajánlott dobozért és logfüzetért.
Köszönjük, hogy erre jártál.
Igazad van, mostani szemmel nézve buta rejtés, de mentségünkre szólva amikor rejtettük "még a madár sem járt erre" és még mi sem gondoltuk, hogy aszfaltos út fog ide feljönni. A pásztorok is csak azért ülnek ki a csúcsra, mert nincs TV-jük és ők is kell valamit nézzenek :) pl. az arra járó magassarkú, miniszoknyás csajocskákat. (Ezt ők mondták)
Köszönjük a segítőkészséget.
A páringi és a fogarasi mászásaink közti pihenő-utazó napon kergettük végig lomha nagy terepjárónkat. Régóta járom Erdélyt, nem tudom, miért hagytam ki a régi, még felújítatlan állapotot, pedig hallottam róla. Már nagyon sajnálom, így a látottaknak köze sem volt a ládaoldal nyünyörű fényképeihez. Motorral még biztosan visszajövök erre, de a múltba már sajnos nem mehetek.
A rejtés szerintem elég buta, a pásztorok jó időben mindig a csúcsokon üldögélnek. Van ott még odébb pár sziklacsoport...ha tavaszig nem javul meg, majd szólok, ha megyek arra...
Gyulafehérvárról indulva, erdélyi körútunk 2. napján mentünk végig a Transzalpin autóúton...
Ennek az útnak a végig járása már régi tervem volt, és most, végre, elérkezett az idő, hogy bejárjuk...
Az út nagyon szép és "izgalmas" volt.
Sajnos a ládával már nem volt szerencsénk...
Valószínüleg a helyét megtalátuk, ám a ládának nyoma veszett...
Kérnénk a rejtőt, a képek alapján, a találat elfogadására!
A Határon Túra keretében feltekertünk az úton, én meg természetesen nem akartam itt hagyni ezt a ládát megtalálatlanul, így feltoltam a bringát a sziklához. A láda köszöni jól érzi magát. Kicsit vizes, de a logbook száraz volt. Biztos ami biztos beraktam a zacsiba a logbookot is, hogy biztosan ne ázzon el. Beloggoltam, de sajnos egy dolog hiányzott a füzetből, ez pedig a jelszó. Mivel már nincs admin jogom, ezért nem tudtam beleírni a helyes jelszót. Kérném az elfogadást.
A Magyarországi Kárpát Egyesület ötleteként, a Csíki Kárpát Egyesület vezetésével, bicajjal jártuk végig, a Transfogaras, Transkapacina után, az új aszfaltcsíkot ... Azon kétség kívül könnyebb teljesíteni, mint makadám úton, de az is biztos, elvesztette vad szépségét a táj. Síszállók épülnek, mint az Alpok beli hágókon. Tovább a Tartarau-hágón át, olyan érzésem volt, hogy az őserdőben vezetett autópályán gurulok... Hmmm
Összességében azért NAGY élmény volt a 350km-nyi bicajozás, keresztül a Déli-Kárpátok hegységein :)
Kösz a rejtést!
Megtalaltam a ladat, de sajnos aki a fuzetet kicserelte minden logot atirt bele, csak a lenyeget nem a jelszot. Nagy volt az orom, hogy megkaptam, de aztan picit letort, hogy nem volt meg benne a jelszo.Kernem a kepek alapjan elfogadni a megtalalast. Koszi
Fogarasról jövet ejtettük útba a ládát, de a jelszót nem sikerült megtalálni.
Nem egészen szerencsés helyen van a láda, ugyanis mióta majdnem elkészült az út mindenki felmegy ide és a ládát rejtő kövön készítik a családi fotóalbumhoz a képeket. Kivártunk egy jó fél órát mire sikerült elővenni a dobozt, de a füzetet többször átlapozva sem találtunk jelszót.
Ismét jöttek, ezért sebtiben vissza kellett rejtenünk.
A füzetbe beírtunk, a képek alapján kérném a találat elfogadását!
Sajnos leaszfaltozták az egész utat, így minden retkes paraszt ott fog az útszéleken húst sütni.Meglepő amit ott lát az ember, hihetetlen, hogy egyesek mennyi szemetet hagynak maguk után.
A ládikó remek helyen van.
Sajnos kissé borús időt fogtunk ki 2000 méter felett csak időnként bukkant ki a panoráma a felhőből. Kicsit lejjebb ereszkedve viszont már gyönyörű volt minden. Petrozsény felől az Olt völgyébe tartva ejtettük útba a ládát az igazi túra persze a Vidra tó feletti gerinc meghódítása volt. Ezúton jelentjük, hogy az aszfaltcsík már majdnem teljesen kész a ládáig. Igaz ezzel el veszített is igazi varázsából. Kicsit értetlenül állunk látva a pazarlást, amit ennek a sehonnan sehova sem vezető útnak az építésére fordít az ország, miközben sokkal jelentősebb és forgalmasabb útvonalak kritikán aluli állapotban vannak. Nem beszélve a térképeken már 10 éve tervként jelzett autópályákról, amik megépülésének esélye lassan már feledésbe merül. A ládában minden szét volt ázva, így beleírni nem tudtunk. köszi a rejtést
okay [wapon beküldött szöveg]
nem is tom, mit irjak most ide!
egyszeruen leirhatatlan elmeny volt!
a rejto intelmei ellenere elindultunk egy comboval.
a szallasunktol a ladaig tarto utat, kb. 40 km-t 3,5 ora alatt tudtuk megtenni!!!
az ut brutalis de gyonyoru volt!
a teton (2178m) egy felhoben voltunk mikor a ladat kerestuk es olyan eros volt a szel, h siman hatradolhettunk minden tamasztek nelkul.
a havasi idojarasra jellemzoen 4-5 fok volt a homerseklet es a ladatol 200 meterre mar a nap is sutott.
leirhatatlan az oromom a piros egyes miatt es ezuton koszonom meg ocsinek es a rejtoknek is a csodalatos elmenyt!!!!
Tavaly szeptember 5.-én voltunk itt.
Végig jártuk a DN 67 C-t, Sebestől - Novaci-ig!
Fantasztikus volt, csak sajnos a szárazság miatt a tavak ki voltak száradva.
Idén májusban vissza akartam jönni motorral, de havat mondtak, így elhalasztottuk.