A ládába TravelBug helyezhető. Wap: Ahol a gyalogjáró korlátja véget ér - már az Ipoly túloldalán - a lábad alatt találod a hagyományos 10x10x6 cm-es patent záródású világoskék tetős dobozdobozkát; csak térdelj a lépcsőre... Megközelítés: A Köztársaság utcából egészen a Vízházig jó úton éred el az ajánlott parkolót N 47° 49,224' E 18° 51,637' 115 m [GCSPH+parkoló] ; innen már földúton kell tovább haladnod. Nem kell átmenned a síneken, mivel az út a híd alatt kanyarodik fel a gyalogjáróra. Vonattal érkezőknek a rozoga vasúti átjárót leküzdve kerülsz a Vízházhoz. Csak saját felelősségre elérhető a híd a sínek mentén is egyenesen;azonban ne feledd: ez munkaterület,ahol személy-,és tehervonatok közlekednek! Bár a síneken nem kell átkelned, kérlek vigyázz a vonatokkal! "-Schengen után megnyílt a határ" mondták ismerőseim, amikor Szlovákiába akartam tekerni. Igen ám, de messze van az Esztergom-Párkány, valamint a Letkés-Szalkai híd; nem volt mindig jó vízjárás az Ipolyon a gázlón való átcipelésre...A Burdát ezen a hídon ajánlatos felkeresni! Persze bringával, vagy gyalog! Valószínű még jó darabig - míg az Ipoly hídak el nem készülnek - így lesz. Nem volt egyszerű sorsa eme hídnak sem...Ha az alapok mesélni tudnának!
Ez a vasútvonal hazánk egyik első és egyik legfontosabb vonala, így nem véletlen, hogy a régióban az Ipolyt keresztező vasútvonalak közül ez az egyetlen, amely már a III. katonai felmérés idején (1869.-87.) is működött. A felmérési térképeken is jól követhető a nyomvonala és megtalálható rajta az Ipolyon átívelő vasúti híd is Szob és Helemba között. A híd igen fontos vasútvonalon fekszik,így nem véletlen, hogy egykor az itt álló híd volt építésekor a Kárpát-medence legnagyobb szabad nyílású vasúti hídja. Azonban ez már a negyedik hídszerkezet ezen a helyen. A vasútvonal építése - Az első híd fából
Hazánk első gőzüzemű vasútvonala 1846. július 15-én nyílt meg Pest és Vác között. Az elkészült vasútvonal a Pestet Pozsonnyal összekötő vasútvonal első szakaszaként épült meg. A vonal továbbépítése azonban csak a szabadságharc leverése után folytatódhatott. 1850. december 16-án adták át a Vác-Párkánynána szakaszt. Egy évet sem kellett várni, 1851.szeptember 6-án átadták Pozsonyig a vasutat. Ezzel megindulhatott Bécs és Pest között a vasúti közlekedés. Végül 1851 szeptemberére elkészült a vasútvonal egészen Pozsonyig, így megindulhatott a vasúti közlekedés Bécs és Pozsony között. A nyomvonal végig viszonylag sík terepen, a Duna bal partján vezetett, így elkerülték a nagy földmunkákat és a költséges Duna-híd építést. A legnagyobb feladatot így a Duna bal parti mellékfolyóinak (Nyitra, Vág, Garam, Ipoly) áthidalása jelentette. 1859-ben az Ipoly feletti fahidat vasszerkezetű híddá építették át. Új híd hegeszvasból (1859-1900)
A rácsos vashíd 1859. április 7.-én készült el. A hidat 1859-ben kétvágányúra építették, holott a vasútvonalat csak egyvágányúra építették ki, 4,9 méter földmunka koronaszélességgel 1850-ben. Később 1872 és 1885 között építették meg a második vágányt Párkánynána- Pozsony szakaszon. A vonal többi részén a második vágány építését már a MÁV végezte el az államosítás után, 1893-ban. Így több mint három évtizeddel "előre" épült meg a kétvágányú vasúti híd, mielőtt elkészült volna a vonal második vágánya.
A háromnyílású híd folytatólagos gerenda szerkezet, szabad nyílásai rendre 141,00 - 180,00 - 141,00 láb (1898-as felmérés adatai szerint: 44,459 -56,830 - 44,600 méter). A híd ezzel a középső nyílással (56,83 méter) 1867-ig a Kárpát-medence legnagyobb nyílású vasúti hídja volt. A híd kis teherbírása a század végére tarthatatlanná vált. Az 1898-ban készített felmérések már a híd átépítésének előmunkálatainak tekinthetőek. A hidat végül 1900-ban elbontották. Új híd folytvasból (1900-1945)
A kétvágányú híd helyett a vágányok független szerkezetet kaptak. Az új hidakat 1900. november 27-én adták át a forgalomnak. A pálya egyenes, 0,253 ezrelékben esik. Az északi híd (bal vágány) külső oldalára konzolos gyalogjáró készült. Az előző hídszerkezet (1859) nyílásbeosztását és alépítményeit az új hídhoz megtartották. A trianoni békeszerződéssel a hídból határhíd lett. A határ az Ipolysodorvonala, azaz a középső nyílás középkeresztmetszete. A két állam megegyezése alapján mindkét vágányban a középső és a magyar oldali nyílás a MÁV kezelésébe került.
A II. Világháborút megelőzően, a bécsi döntéssel a teljes hídszerkezet visszakerült Magyarországhoz. A hidat 1945-ben az alépítményekkel együtt felrobbantották. Újjáépítés, a jelenlegi hídszerkezet - Sávoly-híd (1948-tól)
A felrobbantott híd helyére a háború után új szerkezet épült.
A robbantás következtében a falazatoknak csak az alapjai maradtak épen. Ezeket az újjáépítéshez felhasználták. Az új híd terveit Sávoly Pál készítette el 1946. december 2-ra. A hidat "A" jelű (7*25 t) ideális mozdonyterhelésre méretezték. A híd gyártása 1947-ben elkezdődött. A vasanyagot a Rimamurány-Salgótarjáni Vasmű Ózdi Vasművek folytacélból gyártotta. A szerkezet gyártását és szerelését a győri Magyar Waggon és Gépgyár Rt. végezte el. A híd nyílásbeosztása és helyzete a korábbi két vashíddal azonos. Az újjáépített híd nyílásai rendre: 44,50 - 56,82 -44,59, támaszköze: 46,5- 59,4 - 46,5 méter.
A főtartók párhuzamos övű rácsos tartók, felső- és alsó szélráccsal. A főtartók magassága 7200, illetve a középső nyílásban 9300, a főtartók távolsága 5600. A kereszttartók távolsága a szélső nyílásban 4650, a középső nyílásban 4950 mm. Valamennyi nyílásban a hossztartó felében megszakítás, negyedeiben pedig féktartó van. A három kéttámaszú nyílás fix saruja Szob felőli, a gördülő saruja pedig a Párkány felőli oldalon van.
A jobb vágányt 1948-ban, míg a bal vágányt 1949-ben adták át a forgalomnak. Az államközi megegyezés értelmében a jobb vágány hídját (Duna felőli) a hídfő utáni első sínillesztésig a magyarok, a balvágány hídját az első sínillesztésig a szlovák fél tartja fenn. Gyalogjáró csak a balvágány (északi, szlovák fenntartású) hídján van.
Végül, de nem utolsósorban - ha nem vonattal jönnél - végigutazhatod a Budapest-Szob vasútvonalat otthon is. Köszönetemet fejezem ki Hajós Bencének, és a kisvasut.hu szerkesztőinek!'
Állapot: kereshető
1 játékos jelölte kedvenc ládájának
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
+
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
-
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Két hét kényszer pihenő után alig vártuk már, hogy kimozdulhassunk a lakásból. Még nagyobb túrára nem vállalkoztunk. Beültünk a kocsiba és elindultunk.....valamerre! Itt kötöttünk ki. Mondhatjuk, Ipoly-napot tartottunk! Az ajánlott parkolóból a kerékpár úton indultunk a láda keresésre. Egy élmény volt a "kövér" folyó felett átsétálni egy másik országba. Köszönjük!
Szobig vonattal mentem, onnan gyalogosan közelítettem meg a ládát. Mikor felmentem a hídra, határőrök voltak a másik oldalt. Szép lassan mentem át a hídon, addigra a határőrök bementek a híd alá, aztán onnan figyelgettek, mit csinálok. De gondolom tudták. :)
Köszi a rejtést!
Zebegényben töltöttük a mai napot, ott béreltünk biciklit, majd tekertünk el idáig. Minden szépen és jól ment, a ládát is sikerrel megtaláltam. Utánfutós biciklivel jó kis kihívás volt megfordulni a hídon, de végül sikerült. :-)
Szob környéki kirándulás Csillaggal. Kirándulásunk elején átsétáltunk ezért a ládáért Szlovákiába. Különleges élmény volt átsétálni. Köszönjük a rejtést!
Amikor ma elindultunk kincsetkeresni, még nem gondoltuk, hogy Szlovákiában is járni fogunk. :) Nekünk nagyon tetszett a hely. Azért ha jön egy tehervonat, ne a híd alatt hallgassátok. :)
Az előző nap a Garamon eveztünk le Kéménd előtti hídtól Szobig. Akkor nem álltunk meg az Ipoly torkolatnál. Most haza utazás előtt és reggeli után siettem el a (GCIptr) ládát megkeresni. Ez a láda olyan közel került, hogy nem hagyhattam ki, így elsétáltam oda is. Vissza a kempingbe futva mentem, mert a kis csoport már összepakolva, indulásra készen várt.
Köszönöm, két élmény volt! :-)
Érdemes az állomásnál átmenni a felüljárón a másik oldalra, ahol egy jó minőségű bicikli út elvezet a hídig, a hídon pedig járda vezet át a "határon".
:-)
[Geoládák v3.12.5]
A láda elázva be volt hajítva a bokrok közé és hiányzott a logbook a jelszóval. Felhívtuk a rejtőt, egyeztettük a jelszót és pótoltuk a füzetkét MGKE egyesületi készletből és kitakarítottuk a dobozt. Visszarejtettük praktikus rejtekébe.
Nagyon különleges ez a két sínpáros határmenti bemutató, köszönjük szépen. Évi ♡ Toti [Geoládák v3.11.3]
Látványos a híd és az Ipoly felülről. Épp jött rajta vonat. A dobozban a rejtővel egyetetve MGKE cserefüzettel pótoltuk a logbookot. [Geoládák v3.11.3]
Köszönöm a rejtést!
Tetszik a régi híd.
A környezet már kissé lepukkadt, de a rejtés nagyon jó. Nem volt könnyű megtalálni. Közben meg lehetett sülni a 35 fokban. :)
Hamar meglett, a fiúknak tetszett a sok vonat, épp amikor átkeltünk, nem jött szerencsére. Kisbicajokkal továbbtekertünk Ipolydamásd felé, nagyon szuper a kerékpárút. Köszi!
Sikerült a két gyereket elvinnem egy kis kiruccanásra, így próbáltam nem túl hosszú útvonalakat szervezni. Ez a láda is bele esett a választásba. A fiamat érdekelte, hogy át tudunk menni egy másik országba, így izgatottan jöttek velem a hídon. Aztán volt nagy csodálkozás, hogy "Ott vagyunk már?" :) Köszi a rejtést!
Ma a Szob - Márianosztrai kisvasutat akartuk kipróbálni. Így a nagy tesóval az Eurocity Metropolitán járatával érkeztünk Szobra, ahol azonnal meg is találtuk a kisvasút állomását... De volt még egy kis időnk az indulásig, úgyhogy átsétáltunk a hídon Szlovákiába... Nem tudom, hogy milyen besorolásba volt éppen Szlovákia, de 2 perc múlva visszaszöktünk sülőhazánkba... COVID tesztet nem csináltattunk a határátlépés miatt... :) :) :) Na jó, a hídon nem találkoztunk senkivel, de jó érzés volt végigmenni a hídon. Az Ipoly látvány is tetszett, főleg úgy hogy már ott egyszer volt szerencsém evezni is... :)
Köszi a rejtést! [g:hu 1.6.7]
Folyó is, híd is, vasút is, határ is, geoláda is - imádom az ilyen misztikus helyeket. Már csak akkor lehetett volna jobb, ha vonat is átdübörög velünk a hídon. :-) Ahogy alattunk a kenusok, három nap múlva mi is áteveztünk a híd alatt.
Vízi úton közelítettünk, az Ipolyról is fel lehet sétálni a ládához. Épp egy nagy vihar közelített, a nagy nyárfák félelmetesek voltak a szélben. Végül csak az oldalszelét kaptuk. Aznap 48km-t eveztünk Tésától Nagymarosig, fárasztó volt, de nem ma kezdtem... Az órám 33km után merültek ki ennek linkje https://flow.polar.com/training/analysis/4936778136
Leküzdve a tériszonyomat, s az egyedüli utamat az ártéri részen megtaláltam!Volt minden: egy és több kutyát sétáltató férfi, jeges pocsolyás út, ahonnan időben kijöttem, irtó hosszú tehervonat..., csak akasztott ember nem volt! Szerencsére!
Örültem a rejtésnek, mert már sokszor áteveztem a híd alatt, szóval ismerős volt az objektum!
Megtaláltuk! Köszönjük a rejtést.
Szob felől mentünk gyalog Helemba és Garamkövesd felé. Az utunk jórészt párhuzamosan haladt a vasútvonallal, így feltűnő volt, hogy milyen sok vonat ment ezen a szakaszon (főleg tehervonatok).
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Mai második láda a szobi Panorámafutás után, GCIPTR-t követően. Legközelebb biciklivel is kipróbálom a hidat. [Geoládák v2.2.5]
Hú, ez szuper hely. Én mentem a hídon s jött a szerelvény fával. Valaki vigyen egy kicsi négyfüles dobozkát, melyet előre is köszönök. Nem volt erőm vissza menni, jött a zápor. Nem ázik be a rejtés, biztonságban van. Köszi szépen a lehetőséget.
Ezt is megtaláltam! Köszönöm a rejtést. Nem volt hiába eljönni ide. :)
Részletek és képek hamarosan.
Az elsődleges cél a nap során Nagymaros volt, de láttam hogy van egy láda közel a szlovák határhoz, így kicsit módosítottam a napon, tehát megvan az első szlovák találatom is. :) Nem gondoltam bele, de itt tényleg aktívan járnak a vonatok, találkoztam is néhánnyal. Amúgy tetszett a kis híd, a folyó, jó hely. Viszont nem csak vonattal, gyalog is elég aktív a híd, több embert is láttam jönni-menni. A ládával meggyűlt kicsit a bajom, szerintem sikerült az egyetlen csalánba belenyúlni. :D De természetesen később előkerült, ügyes rejtés. [Geoládák v2.2.4] 971.
A mai GCpikk kerékpár túrát Szob vasútállomáson fejeztük be. A 13:30-as vonattal terveztünk visszaindulni Budapestre, és mivel csak negyed órával ezt megelőzően értünk be az állomásra, így erről a pontról már le is mondtam. Amikor viszont a hangosbemondóból meghallottuk, hogy a vonat 15 percet késik, kaptam az alkalmon, és futva tettem meg a távot oda-vissza logolással együtt szűk 10 perc alatt :)
Kösznöm a rejtést!
Remete-barlang túra során találtam meg a ládát. Zebegényről vonattal éreztünk Szobra, onnan sétáltunk át a vasúti hídon Helembára, ahonnan származom. Imádom az Ipolyt, a közeli Dunát, a helembai pincéket, a Burda hegységet. Nektek is tetszeni fog :-) Köszi a rejtést.
Megtaláltam. Mai karika 3/3. Ááááá, terepjáróval voltam, gondoltam mit nekem aparkoló, menjünk beljebb. Nem mentem el egészen a gyalogos hídig, mert már korábban többször azt éreztem, a sáros, pocsolyás úton fogok ragadni. Hiába a 4x4, ha a gumi utcai. Íg y végül dupla élvezet volt, láda is, terepezés is.
Szeretem az efféle rejtéseket, helyeket. Nagyon tetszenek a ládaoldal régi fotói is.
Az ajánlott koordinátákon parkoltunk, innen 900 m volt a séta (nem 550) a ládáig. A földúton simán tovább lehetett volna hajtani, jó minőségű. A ládához a balvágány gyalogjáróján minden veszélyeztetettség nélkül el lehet jutni. A rejtek biztonságos, száraz, a leírás alapján könnyen megtalálható. A koordináták talán a sok fém és villanyvezeték miatt nekünk erősen szórtak, így jól jött a segítség. A doboz rendben. Tettem bele tollat, laminált mugli infót, ajándékot.
Hát ez egy elég kavaros találat volt. A ládát rendben találtuk a helyén, de mikor a találatot akartam bejelenteni, akkor "hibás jelszó" üzenetet kaptam. Segitségkérésemre 19izs73 nem válaszolt, igy egy héttel később újra ránéztem a lapra, hogy van-e azóta találat. Akkor láttam, hogy a rejtő kb egy órával előttünk járt itt ládaellenőrzésen, és estig valószinűleg nem irta át a lapon a jelszót. Igy ujra megpróbáltam a bejelentést, ezuttal sikerrel.
Rejtély...mai túrám előtt felkészültem pótládával, hogy javíthassam dobozomat. Köszönöm, aki pótládát is tett ki, ami eltünt. Nos meglepve láttam, pótlásra semmi ok; a láda a helyén! Kicsit megviselve ugyan, de megvan; ez a dobozka immár öt éve...
Márianosztra-i kirándulásunk utolsó ládája lett volna, ha megtaláltuk volna, de sajnos hiába térdeltem a lépcsőn a kis kék fedélűt nem találtam. A képek alapján kérem a rejtőt, hogy a megtalálást fogadja el. Köszönöm
Kerékpáros ládászás az Ipoly mentén és Márianosztrán 10 találattal, ez volt a második. Szegény hídnak elég hányatott sorsa volt, remélem a mai formájában még nagyon sokáig állni fog!
Dél-börzsönyi bringázás alatt kerestük fel a hidat, mindig is tetszettek a korabeli fotókkal illusztrált láda oldalak, ez keltette fel leginkább az érdeklődésemet!
A megtaláláshoz szó szerint követtem a rejtő wap-os segítségét, "csak térdelj a lépcsőre" és lám, elő is került a láda! :) Logoláskor bónusznak még átrobogott egy vonat is a hídon!!! Köszönet a rejtésért!
Börzsönyi kisvasutas túra előtt, átszállásra várva megtalálták "a Nyulak" :)
Elfelejtettem a netes logolást anno, most meg a képemen szereplő, akkori jelszót nem fogadja el a rendszer... Kérném képek alapján a találat utólagos elfogadását!
Mint ládadoki a geoládát utolsó logjai vizsgálata alapján betegre állítottam. Ha van rá lehetőséged, kérlek javítsd. További tudnivalók a beteg ládákról. Üdv: ládadoki
Szuper volt ez a láda! Ipoly, nagyszerű híd, és még végén egy vonat is befutott! Géza tobzódott! Már régóta mondom, h Géza pályatévesztett;) Azért az nagy szerencse, h én nem a híd alatt voltam, mikor a vonat végigszáguldott. Nem részletezem, mi történt volna az alsóneműmmel;) Köszönjük a rejtést!
22 km evezés (Ipolytölgyes - Szob) 33 km biciklizés (Szob - Vác). Az evezős túrát most csináltuk meg harmadjára két héten belül. Nagyon jó vízállás, gyönyörű környezet, remek csapat.
8/8. Ez volt az utolsó láda ma és már majdnem besötétedett, mire odaértünk. És milyen jó volt, hogy nem adtuk fel, mert fantasztikus élmény volt. Mivel a bányát privatizálták, arra már nem lehet menni, így végig a sínek mellett/között kell gyalogolni, ami néha/néha kicsit ijesztő. Láttunk még mozdonyt Szlovákiában is, mert épp a hídon voltunk amikor egy magyar mozdony száguldott vissza Magyarország felé. A rejtés ügyes és köszi érte!
A ládaoldal sok érdekes információt ad a híd történetéről. Szerencsére még sötétedés előtt értünk a hídhoz, így a láda is könnyen meglett. Magyar és szlovák oldalról is láttunk közlekedő vonatot. Köszönöm a rejtést és a lehetőséget.
Lányaim lestek hogy átsétálunk szlovákiába, nem értették mi az. Bezzeg amikor én gyerek voltam, a Skoda minden porcikájába el volt valami dugva. csak visszafelé:)
Családi kirándulás ifjakkal, unokákkal a Börzsönybe - kisvasút, ásványásás és persze láda keresés. Ide csak egyedül mentem, a többiek már a vonaton ültek - meg útlevél se volt náluk ... :)
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Szob - Márianosztra - Budapest 96 km kerékpártúra 5/2 találata.
Erre még nem jártam korábban, szép környék. Az Ipolyban nem sok víz csordogál...
Megtaláltam. Nekem még most is dobogott a szívem, amikor átmentem a másik oldalra. A híd északi oldalán van a biztonságos gyalogjáró, erre figyeljetek! Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Konkrétan csak visszafelé találtam meg a gyalogos sávot a hídon, a jobb oldalon, Szob felől közelítve. Azért így elég ijesztő volt. A láda gyorsan meglett, nagyon jó helye van. Ahogy lejöttem a hídról persze a vonat is megérkezett. Köszi!
azt hiszem megint nem a "hivatalos" úton jöttem, többször majdnem belecsúsztam a folyóba, a part csupa sár, csúszik, ragad és büdös. aztán amikor megpróbáltam lemosni a sarat magamról a folyónál, megint bele... aztán megtaláltak a szúnyogok is. Na idén is voltam külföldön :)
Éjszakai szarvasbőgés-túrát szervezett a Hazajárók természetfilm-sorozatból ismert társaság, amihez Ádám fiammal mi is csatlakoztunk. Ilyen élményben eddig még nem volt részünk és az éjszakai túra nagyon jól sikerült. A szarvasbőgés megfigyelését ajánlom mindenkinek, ritka szép élmény.
A túra kiinduló pontja Nagybörzsöny település volt, odafelé menet két útba eső ládát kerestünk meg, ez volt az első.
Korábbi túrákon ez a hely valahogy mindig kiesett a szórásból, most sikerült levadászni. A hely érdekes - főleg a megközelítése -, de mint aki nem rajong a vasutakért, nem fogott meg annyira. A folyó sem mutatta igazán szépnek magát, iszapos, zavaros barnás vize lassan folydogált a szürkületben.
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget. A többit majd otthonról... :)
(tettem bele tollat) :) [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Sok-sok év után most ismét átmentem ezen a hídon, igaz, most gyalogosan. Nagy élmény volt, szerencsére két vonatot is tudtam fényképezni odafent. Érdekes volt, nagyon tetszett, főleg, hogy ez volt az első "külföldi" ládám... :)
Köszi még egyszer a rejtést! :)
A külföldi nyaralás a láda megkeresésére korlátozódott : )
3 percnyi szlovákiai tartózkodás után hazatekertem M.o.-ra és folytattam a börzsönyi ládák felkeresését. Legjobb itthon. Mára már csak Damásd vára maradt. Köszönet a rejtésért. : )
Megtaláltuk.
A hétvégére börzsönyi ládázást terveztünk, több kevesebb sikerrel.
Sajnos a GPS ma nem működött igazán rendesen.
Nem töltöttem fel rá a Szlovák oldali ládákat, de az internetes leírás alapján igy is könnyen meg let a rejtek.
Mai kutyasétáltatás közben kerestük meg, másik két .com-os ládával együtt. Jót sétáltunk a napsütésben, a kutya is élvezte, mindig be akart ugrani az Ipolyba.
Köszönjük a rejtést.
Megvan. Visegrádi pihenésünk alatt ma a Szob-Márianosztra kisvasutat kerestük fel, természetesen időt szakítva erre a ládára is. A híd könnyen megközelíthető. Érdekes volt gyalog átmenni rajta, eddig csak vonaton haladtam át. A hídon jómunkásemberek tevékenykedtek, hogy szlovákok voltak-e, vagy magyarok, azt nem tudom, mivel mindkét nyelven ment a duma. A láda könnyen meglett. Visszaúton a melósok valamit nagyon hangosan röhögtek, közben folyamatosan engem néztek, és szlovákul karattyoltak. Ők tudják, mit. Köszönöm!
Szob - Budapesti bringázásunk külföldről indult, hála ennek a ládának. :) Sajnos a "kütyün" lévő ládákat Pest megyére szűrtem, így ennek koordinátája nem szerepelt, csak a leírásra emlékeztem, de az alapján viszonylag könnyen meglett. Nagyon köszönjük a rejtést
Biciklitúra közben levadászva.
Szlovák oldalról érkeztem a hídhoz. Az utolsó faluból kiérve kb. 2km-t földúton kell megtenni. A láda könnyen meglett, utána át a hídon, egy kis biciklicipelés a sínek között a szobi állomásig és tekerés tovább Vácra.
3 nap, 85km gyaloglás, és 32 találat az ibolya illatú Börzsönyben.
Mivel a láda határon kívül van, ezért nem volt benne a kütyüben, szerencsére emlékezetből sikerült megoldani
Megtaláltam -(tuk) Kedvesemmel egy nagybörzsönyi kirándulás előtt szlovák oldalról. Az állomásépület is rejt némi érdekességet. Majd az előttünk haladókról / 7-8 fő / próbáltuk meg eldönteni, kesserek, vagy "diverzánsok" Szlovákiába érve nem térdeltek le, hanem a híd alá mentek, tehát a loggolást szabadon megtehettük. A hanghatásból ítélve a szomszéd falu felé vették a kertek alatt az útirányt, mert aznap téltemető buli volt.
Odafelé a megadott úton mentünk a jó saras-latyakos úton. Meglepetésünkre nem is egy autót láttunk a híd alatt, a horgászok nem féltek attól, hogy beleragadnak az árterület sarába. A hídon vonat épp nem közlekedett, a közepén megálltunk kicsit vizet nézni, ami nekünk régi jó szokásunk. A pontos leírásnak köszönhetően hamar meglett a láda. Tetszett a jelszó is! Visszafelé a sínek mellett mentünk, de ez nem volt jó ötlet, mert az állomás túloldalára csak nagy kerülővel jutottunk vissza.
Köszönjük a rejtést. Nagyon szép a környezet, az ilyenek miatt szeretem a geocachinget :)
A ládikóban találtam egy bugot, amit kiemeltem, cserébe pedig otthagytam egy másikat :D
Köszönjük szépen a rejtést! Nagy Örömünkre szolgált a láda célja, mert megrögzött Börzsöny és Ipolyság járók vagyunk, valamint a dédnagypapám ezen a vasútvonalon volt mozdonyvezető hajdanán.
Nagyon jó a láda rejteke dacára hogy a leírásod ötletessége okán műszer nélkül találtuk meg.
mégegyszer köszi!
Ui.: a logbook betelt!
vadász72 és családja
A lányom ezt a ládát várta a legjobban, lehet mondani mézesmadzagnak használtam a többihez :-). Megtalálta, nem csalódott, jött a vonat is, köszi a lehetőséget.
--Ha majd kivágtuk az utolsó fát,
ha majd megmérgeztük az utolsó folyót,
ha majd kifogtuk az utolsó halat
rájövünk,
hogy a pénz nem ehető.-- [g:hu 1.4.23] [wapon beküldött szöveg]
Mai 33 km-es gyaloglásunk záróládája lett ez a rejtés. Kicsit megázva és megfáradtan értünk ugyan ide, de azért tetszett ez a látnivaló is a maiak közül. Köszönjük!
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.15] [wapon beküldött szöveg]
A GCKop láda gyógyítása kapcsán jártam most erre - tetszett a rejtés - köszönöm! innét egy csak-com-on regisztrált End of Ipel ladahoz mentem, de sajnos azt nem találtam meg -szerintem elveszett...
Piedonéval közös találat.
Várak a Börzsönyben levadászása közben.
Még nem jártam itt, de megérte eljönni.
Így az Ipolyt még nem láttam.
Gyors, könnyű találat.
Tb-t kivettem, jön velem.
Kovácspatakra jöttem biciklivel, vagyis útba se kellett ejtenem a ládát (ő ejtett útba engem.)
Vicces, hogy már a M|SR tábla áll a híd közepén, korábban MK|SR volt (amíg köztársaság voltunk). Erre a rövidítésre mondta egyszer nekem valaki a párkányi hídon, hogy az nem Magyar Köztársaság és Slovenská Repuclica, hanem a Magyar Királyság Szlovákiai Részei...
Kösz a rejtést, nagyon ötletes! A Bazilika 40 és a Burda 20 teljesítménytúra ezen az útvonalon halad, így jópáran néhány centire megközelítették a ládát :-)
Aznapi 3. találatunk: az idő egyre morcabb lett és mi nagyon éhesek voltunk, ám a kíváncsiság győzött! Nem bántuk meg: némi tériszonyt leszámítva, határátlépéstől sem visszariadva leltünk rá. A térképünkön szereplő étterem rég bezárt, ám a szomszédos pizzériába érdemes betérni (nem pusztán a berendezés miatt)!
Köszönjük!
Reggeli találat. Szob-Márianosztra-Kóspallag-Királyrét túra első ládája.
Gyerekkorom óta vonz a vasút és a vele kapcsolatos dolgok. Ez a láda több szempontból is nagyon tetszett. TB "csere" történt, ugyanis az általam letett bogár nem fért már be, ezért elhoztam egy másikat :) Ez úton is kérem Bellu&Yankele felhasználót, hogy jelentse be a .com-on, hogy a közelmúltban betett ide valamit. Ha valakinek kedve lenne elvinni a babocskát, kérem nagyon vigyázzon rá!
Köszi
Ha csak a technikán múlt volna ide sem jutok el Hz segítsége nélkül. Mivel ez már bőven SR (vagy SK... kiértiezt?) sikerült nem letöltenem, így felvezetéssel, de a megfelelő szintű identitás meghagyásával nagyon hamar meglett a doboz.
A kicist szocrelál környzeten (vasútállomás) való áthaladás ezúttal nem is volt olyan rossz.
A mai "flúgosfutam" utolsó állomása volt ez.
Köszönet a rejtésért!
Verőcéről indított kerékpáros kirándulás közben találtuk meg. Kicsit kétkedve kezdtük keresni a dobozt leírás szerint, de pontosan ott volt, ahol lennie kellett.
Budapest-Szob-Budapest kerékpártúra keretén belül megtaláltuk. Egy sikló őrizte a ládát, nem tudom melyikőnk ijedt meg jobban. :)
Sikerült levideózni egy tehervonatot alulról, ezzel is gazdagítva az élményt.
http://www.youtube.com/watch?v=xkGG2g2lpP0
Szöcskével és Csillagszemmel gurultunk át Zebegényből Szobra. Szerencsére a két csettegő egy nyikkanás nélkül végigcsinálta a túrát. A ládát simán megtaláltuk, nem volt semmi probléma. Köszönjük a rejtést!
Valamit megint elbénáztunk, mert nem találtunk mást, csak egy üres zacskót. Pedig kúsztunk-másztunk a lépcsőn...
Kérem a rejtőt, fogadja el a megtalálást!
Köszi!
ngbriell (és Roland)
Ma Esztergomból indultam rekuval a Chateau Béla, Párizsi mocsarak, Sávoly híd (GCSPH) és Esztergom, belvárosi Kálvária-kápolna játékokhoz. Eszményi időjárásban hajtottam 80 kilométert, nagyon jól esett.
A híd többszörösen is érdekelt! Egyrészt mint közlekedésmérnököt, másrészt mint amatőr történészt, harmadrészt mint bringás túrázót. Már jártam a közelében mindkét oldalról, de csak most mentem át rajta először. Köszönöm az indíttatást!
Bóklász még küzd az allergiájával. Megkérdeztem, hogy vagy? És mondta, mondta, a szemem, az orrom... Meg se mertem mondani, hova készülök. Egyedül indultam. Ennek is megvan a maga előnye, meg némi hátránya, de arról nem beszélünk. Odafelé a felüljárón mentem /vissza már nem/, gyönyörű időben, illatos, madárcsicsergős erdőben. Nagyon jól éreztem magam. Fizikailag ugyan egyedül, de lélekben sosem. Mindig van aki vigyáz rám, van aki fogja a kezem...
Egy vonatot is megvártam. A vezetővel intettünk egymásnak.
A lépcsőn ücsörögve épp írtam, mikor láttam lenn az úton 3 biciklist. Ahogy visszatettem az álcát, megfordultam, hát látom ott állnak mögöttem! Körbe feljöttek a hídra! Sokáig ballagtam utánuk, mert nem ültek fel a bicajra, beszélgetve tolták.
Jó helye van a ládának.
Nagybörzsöny - Kemence túrát terveztem tegnapra, az útba eső lehető legtöbb láda begyűjtésével. Jól indult, a Jeszenszky EC 5 percet késett, emiatt én is lekéstem a Nagybörzsönyi buszt :(. Mérgemben át is szaladtam a szomszédba :) Érdekes ez a piros őrbódé (?) A nap méltó folytatásaként, mikor lelkesen bekukkantottam a bódéba belefejeltem egy méretes pókhálóba, brrrrr...... (és ez még csak az kezdet volt :)))))
Linda's Leisure velem jött, Budapest felé tartunk.
65 km kerékpár edzés 500 m emelkedéssel a Szob - Ipolytölgyes - Letkés - Ipolydamásd - Márianosztra - Szob útvonalon 1 új és 6 régi ládával a mai előadások előtt. Igazi kellemes tavaszi idő volt, mindegyik láda szép élményt hozott.
GCIPIT után hátszélben száguldottam Szobig a -on 54/15 - 54/17 között átlagos 92 rpm ped. és 143 bmp pulz. mellett. A rejtésre emlékeztem, a vasúti létesítmények és kőfeldolgozó megdobogtatták mérnöki szívemet. GCSZKT 1. pontja következett.
szuper rejtés volt! maga a rejtekhely meg a várakozás a vonatra a híd közepén... de sajnos rádöbbentünk hogy rosszkor voltunk ott :) egy vonat nem jött.... pedig kíváncsi lettem volna a gyorsvonatra a hídon.... :o) köszönjük, ide még visszatérünk ha nem a multiláda miatt!!! TB maradt :)
Motorral, több irányból próbáltam megközelíteni, de végül megnéztem a leírást, és szembesültem vele, hogy az első ötlet volt a legjobb.:)
Jó a rejtés, könnyem meglett a dobozka. Ott akartam hagyni egy tb-t, de nem fért bele.
Szob-Márianosztrai kirándulásunkat dobtuk fel egy kis ládakereséssel. A leírás alapján GPS nélkül is megtalálható, ami jelen esetben nem is volt baj (mivel nem volt nálunk megfelelő készülék...)
Nekem mindig izgalmas egy kis ládakeresés. ;)
Köszönjük a rejtést!
100. ládám!
Szerencsére nem volt senki a közelben, így nyugodtan loggolhattam. Visszafelé majd lesodort a hídról egy gyorsvonat, kapaszkodnom kellett a korlátba, hogy ne szippantson be.
Közös túra MGyöngyivel, Palazsuval és Levinnel.
Már sötétben, lámpafénynél mentünk át a hídon, melynek számunkra egyetlen érdekessége, hogy határfolyón ível át.
A láda rejtése jó, nem lett meg azonnal.
Köszönjük a lehetőséget!
A kalandozásokk túrakörrel töltöttük az idei szilvesztert márianosztrán a pálosoknál (Fruzsival /tuulikka) Ma délelőtt a helembai hegységbe kirándultunk át, amihez szobról indultunk. A hídon sétáltunk át a szomszédos helemba faluba. Sajnos csak utólag láttam, hogy a hídon volt egy láda. Egyik barátomtól régebben hallottam, h ezen át lehet kelni, de most már meg is tapasztaltam. A híd közepén felfedezhető a MK/SR felirat :) A helembai hegységben egyébként teljesen összevissza vannak a jelzések. a kék túristaút körbemegy, a táblák szerint csak óramutató járásával megegyezően (helemba a start, és a cél).
700. !
Kicsit várnunk kellett, mert pont a láda mellett ketten száraz izéket szedtek a száraz ágakról, de aztán odébb mentek, jó napot kívánván.
Lementünk a híd alá is, épp jött a vonat felettünk. Ez egész addig jó ötletnek tűnt, míg eszünkbe nem jutott, hogy így a 21. században egy átlagos MÁV toalettnek mi a végkimenetetele (end of material flow), ekkor visítás közbeni gyors helyváltoztatásra tettünk szert. Másra szerencsére nem, mert mint kiderült, teherszerelvényről volt szó.
8/2
Tetszett ez a fene nagy szabadság, hogy csak így sétálhat az ember a "határon", az őrbódéban láthatóan már régen sehol senki, de még megtalálhatóak a régi idők letűnt objektumai.
Nem tudom, de valahogy különös vonzódásom van ezekhez a vashídakhoz, nekem bejönnek.:)
A híd történetének ismertetése nem hagy kívánnivalót. Aztán Barnabás barátunk, amúgy műszaki zseni, lelkesen magyarázta a híd és a sínek egyéb érdekességeit. Egy hosszú-hosszú tehervonattal, és egy 3-4 utast szállító,2 kocsiból álló személyvonattal is találkoztunk. Itt jóval szélesebb az Ipoly, mint például Balassagyarmatnál, de azért nem mondanám, hogy hajózható....! AA
Esztergom-Garamkövesd-Letkés-Szob-Nagymaros-Vác-Göd-Horány-Szigetmonostor-Szentendre-Budapest biciklitúránk keretében sétáltunk át Szobról a ládához. Tetszett a vasúti kapcsolódás és az Ipoly is.
A ládába beraktuk King of Geocaching Geocoint és elhoztuk belőle Enjoy Enfants Geocoint.
Köszönjük a rejtést!
Edit, Kinga, Brúnó, Johannes, Kristóf, Péter, Gyuri
Tavasszal egyszer már próbálkoztunk a szlovák oldal felől, mert nem olvastam el rendesen a leírást, de a Lilivel nem akartam a sínek mellett végigmenni így inkább elhalasztottuk. Most Szob felől símán ment. Nagy élmény volt mert pont jött a vonat. Ráadásul én még az a korosztály vagyok aki naggggyon tudja értékelni, hogy csak úgy sétálgat határokon át.
Megvan!
Vonatot lekéstem, busz később ment, hát geoládára fel! A sínek mentén közelítettem gondos odafigyeléssel. A helyet hamar megtaláltam, csak a kapkodásom miatt a ládát nem, pedig ott tapogattam rajta... Köszönöm a rejtő segítségét. Tollam nem fért be a ládába, de a betétjét benne hagytam. Köszi a rejtést, vasutmániásként minimum volt a meglátogatása, kár hogy csak most jutottam el ide:-(
Nagyon szép az Ipoly. Nővéremék jöttek velem, nagyon tetszett Zsuzsinak, jön máskor is :) Keresztfiamnak elvittem egy cumis hupikék törpikét. Aznap már ketten jártak ott előttünk.
Az Ipolyon túráztunk kenuval, mikor észrevettem, hogy van itt egy láda. Spontán megtalálás... :) Sajnos írószerhiány miatt a logbook-ba nem írtunk.
Köszi a rejtést!
Kora reggeli találat. Szob ezen a hajnali órán még nem "mozdult", senkit nem láttam a környéken. Az állomáson állt bent vonat, a hídon nem haladt át ezen időszakban egy sem. Az Ipoly csendesen hömpölygött a Duna felé, csak néhány szúnyog akart reggelizni...
Sötétedéskor érkeztünk, és a GPS (talán a nagyfeszültségű felsővezetékek miatt?) nem talált magára, de a dobozka a rejtés precíz leírása alapján így is könnyen megtalálható. A hídon éppen két szerelvény is átrobogott, a gyalogos átjutáshoz fölöttébb ajánlott a gyalogjáró használata! :-)
A történeti háttér érdekes!
Köszönjük! Kicsi Gesztenye és Tádé
Hú, de megszívtam.
Szlovákia felől érkeztem és mindenképpen itt akartam belépni Magyarországra, mert az autóstérképem itt határátkelőt jelez.
A navigáció folyamatosan mondta, hogy forduljak vissza, de hát annyiszor tévedett már...
Jól körbeautóztam határ előtti utolsó települést, de nem találtam utat,aztán megkérdeztem egy helybélit, aki aztán felvilágosított, hogy mi a helyzet.
Maradt a szalkai átkelő.
Szlovák oldalról közelítve minden irányt megpróbáltunk, de az áradás miatt még mindig nem lehet rendesen kerékpárral megközelíteni a helyet. A bicikliket leraktuk és a síneken sétáltunk oda Szerkó barátommal. Sajnos toll hiányában mi se tudtunk bejegyezni, aki legközelebb megy vigyen egy tollat és hagyja a ládában. Köszi a rejtést!
A helyszín némi nosztalgiával töltött el. Csehszlovákiában éltem 15 évig, évente jártunk haza látogatóba, átköltözésünk után meg vissza a barátokhoz, így ezen a hídon számtalanszor vonatoztam át. Biciklivel a helyszín könnyen megközelíthető, a híd alatt hagytam, mjad onnan egy jobbkanyarral felsétáltam a hídra. A láda jó állapotban van, csak egy toll kellene bele.
Peti barátomék Malomkertjét rakjuk rendbe, pihenés képpen ellátogattunk a ládához. Elfelejtettünk íróeszközt vinni és a ládában sem volt, így a vasúti talpfán talált szurokkal készítettünk feliratot.
Árad az Ipoly és a Duna, a gyalogúton menten oda, de olyan természetesnek éreztem a környezetet, hogy a túloldalon is kinéztem és a sinek mellett mentem vissza. Mikor az állomásra értem akkor jött egy vonat.
Vigyázzatok!
Ötletes volt a rejtés! Nem tudtunk Szlovákiába továbbmenni, mert ahhoz a kb 1 méter mély vízben kellett volna végigmennünk biciklivel. Ezt már nem vállaltuk be, és azt sem, hogy a vasúti sínek között több kilométeren át cipeljük a biciklit.
Kicsit "disszidálós" doboz... Mások is járnak erre bringával, míg ott voltam ketten jöttek. Szoval a rejtő gondja oldódni látszik. Bár kapcsolódó utak még nincsenek, lehet bringával a vállon lépcsőzni...
CTP kirándulásunk második ládája, szakadó eső kezdetén, de a már áradó Ipolynál. Érdemes kis sétát tenni a torkolathoz, nagyon szép és izgalmas.
A ládát mi rendesen feltöltöttük!
Burda 20 teljesítménytúra keretében. A láda gyakorlatilag üres volt, igaz sok minden nem is férne bele. A hídon egy nagy csapattal találkoztunk, akik szintén oda tartottak.
Érdekes hely, jó rejtés! Nekünk a "sínek melletti" megközelítési irány jobban bejött, mivel a földutat elvétettük: a vágányokhoz legközelebbit követtük, és a bakterháznál kötöttünk ki, ahonnan már nem vezetett sehová.
92 km-es Börzsöny-Dunakanyar biciklitúrán Sanyával és Dugóval.
Hát igen, ha nincs a geokesing akkor magunktól biztos nem jut eszünkbe vasúti hidat mászni. Biciklivel kitúnően megközelíthető, tetszett a környék.
Régóta szerettem volna ezt a ládát. Nagyon örültem, hogy a Teleki túra után sor kerülhetett rá. :) Kedvelem ezt a hidat, többször átsétáltam már rajta. Most is nagyon tetszett és a rejtés is jó.
Pont a híd alatt parkoltam. A hídon mikor a határra értem megérkezet szlovákiából a nemzetközi vonat, érdekes volt ahogy a kerekek a sín találkozásnál zökkentek hallottam a megszokott vonathangot és a lábam alatt ütemesen remegett a lemez. A láda egyből meglett a térdre imára mozdulatsor álltal. Kis koromban sokat jártam a környéken, és a szobi állomásról láttam is a hídat, meg párszor vonattal haladtam is át rajta, de abban az időben elképzelhetetlen volt, hogy sétáljak is rajta, a fényképezésről már nem is beszélve. Most viszont gyönyörködhettem az ipolyban, kedvemre fényképezhettem, és még a határt is átléptem. A ládánál lévő sínre 2000-ben talán Krupinaiak felírták a nevüket, ez külön érdekes volt számomra. Ezek szerint a Szlovákok is felkeresik eme érdekességet.
De jo! Meglett! [wapon beküldött szöveg]
Jó társaság, jó idő! Ezzel a felkiáltással indultunk a napnak, gondolván, csak nem kell majd hóesés, és egyéb "akadályok" miatt föladnunk! Úgy látszik, erős volt bennünk a szándék, mert igaz, hogy hidegben, de szép napsütésben ládázgattuk végig a napot.
Egy alkalmas parkolóhely, aztán séta. Az elején kicsit bizonytalankodtunk, de aztán már egyenes út vezetett a hídon át a ládához. Már nem először vagyok itthon is meg másik országban is szinte egyszerre, de még mindig különös az érzés. Nagyon jó, hogy ezt megtehetjük!
Az állomás mögül induló földúton a nagy sárt elkerülendő autóval elmentem a hídig. Örülök hogy ezt meg lehet tenni. Amikor túrázni kezdtem akkor nem tudtam úgy vonatra szállni Szobon hogy ne igazoltattak volna az állomáson.
Jobb így a világ...
Kellemes téli napon "túráztunk", geokarácsonyozás után látogattuk meg a hidat. Érdekes volt csak úgy átsétálni egy másik országba, hogy ügyet se vetett ránk a kutya se. Tetszett a híd, jó a rejtés, jó a jelszó. Köszönjük.
Számomra is izgalmas volt csak úgy átmenni a külföldbe. Pont akkor ért egy bicós csapat a szlovák oldalra, amikor mi is, így előbb megbámészkodtuk a hazafelé tartó, szénnel teli tehervonatot, majd miután ez is és a biciklisek is távoztak, könnyen előkaptuk a ládát.
Izgis volt egy kicsit "határsérteni", mert EU ide, EU oda, a hatóságok biztosan nem szeretik azokat, akik nem a határátkelőkön át közlekednek. Bár ez éppen határátkelő - ha éppen vasúti is. A rejtés egyszerű, de a maga nemében tökéletes, a leírás pedig egyértelműen tökéletes. Köszönjük az új ismereteket és a kalandot:
Ildi (aki a híd alatt magyar oldalon biztosított) és Gyuri
Sokszor mászkáltam már a híd környékén, de eszembe se jutott még gyalogosan átmenni rajta.. most a ládának köszönhetően ez is megtörtént.
Köszönjük a rejtést.
G. Áron, Álmos, Boti, Enikő, Ircsi
Vonattal;) [wapon beküldött szöveg
Vidám vonatozásra adtuk fejünket Őrbottyánból Vácon át Szobra.
Gyermeki énünk elevenedett újra mivel mostanában egyikünk sem utazott túl gyakran a Kincstári Vasúttal. Megérte, sőőt...
Szobi végállomásnál kissé tanácstalanul oda-vissza sétáltunk a vasúti felüljárón, végül is meglelve a helyes csapást a Sávoly felé elértük a hídon az államhatárt, sőt átléptük (ki gondolta volna még tíz éve..., hogy csak így). Láda hamar meg lett, logolás az esőbeállóvá nemesedett határőr bódéban, aztán vissza a hídon az állomásra és már várt is a hazafelé induló vonat. SZÉP NAP: KÖSZÖNET IZSINEK+ A mávNAK.
Újabb (sokadik) térképfehérítést terveztünk be mára. 4/4
Habár rendesen riogattak a meteorológusok a tegnapi időjárás előrejelzésekben, özönvízszerű esőzéseket jósolva, mi azért nem hagytuk magunkat eltántorítani túránktól, és, mint általában, hajnali kelés, majd gyors kávézás, teázás után útilaput kötöttünk a talpunkra, s elindultunk. Azért bíztunk benne, hogy az eső csak délutánra érkezik meg - sajnos tévedtünk. De sebaj, az ember ugye nincs cukorból :)
Könnyű találat, kevés sétával. Ettől függetlenül jó helyen pihen a ládika. Tetszett a híd! Átkeltünk rajta, s az országhatáron is, ha csak pár lépésre is távolodtunk el Magyarországtól. Az Ipoly mindezt csendben, sőt közömbösen figyelte odalentről :) Ottlétünk alatt sajnos egyetlen vonat sem jött :(
Ez volt a mára betervezett utolsó helyszínünk, így sikeres vadászatunk jutalmaként (no meg, hogy kicsit feldobjuk a hangulatunkat e szomorkás, vigasztalanul esős időben) betértünk Nagymaroson az Édeske cukrászdába sütizni-kávézni. Nagyon jólesett (különösen az ízlelőbimbóinknak)!
Ja, a dobozkából kicsentük a benne lapuló TB-t.
Csajos ládázás a szeszélyes esőben (hol esett, hol nem, de főleg hol). A tettestársak: Issey és Zöldfülű. A helyenként egész nyűgös időjárás ellenére remekül éreztük magunkat - köszönhetően nem utolsó sorban a velünk hozott válogatott finomságoknak ;) -, és alkalmazkodva a körülményekhez (nagyon rugalmasak vagyunk!) azért a szinte drive-in és lakott területen belüli ládákkal is sikerült egészen túrázósra koszolnunk a szerelésünket.
Éljen a netkess! :D
6/2. Kicsit körülményesen találtunk parkolót, leginkább azért, mert nekem nehézséget okozott beazonosítani az Ipolyt, mint határvonal, valamint a magyar/szlovák határt, mint Ipoly... ;p No comment, de még egy ex-tájfutó is lehet néha értetlen, bocsi. :) Aztán végül besétáltunk a sínek mentén, és egy gyors találat után visszafelé még egy vonatot is volt szerencsénk látni elsuhanni. :)
Köszi a rejtést!
Fogtam!
Büszke vagyok Sávoly Pál alkotásaira, remek mérnöki művek! Örülök, hogy láda került ide. Hangulatos őszi séta volt egy folyóval és a rajta átjutást biztosító híddal.
Perőcsényig busszal (Szobon az utasok tolták be a buszt, mert nem indult be a motor), onnan Salgóváron, Kisirtáson és Nagyirtáson át Márianosztrára. Kisirtáson véletlenül éppen jött a vonat, így azzal mentünk fel Nagyirtásig, majd végig a régi nyomvonalat követve le Márianosztrára. Onnan újra kisvasút, ami szerencsére 5 percet áll a Mária-kútnál, amíg az utasok vizet vesznek (és logolnak). Zárásképpen séta a nagyvasuti hídon - igazi vasutas nap.
VP Mila Piroska
A legtöbb határközeli célpontot szeretjük. Ez a vasmonstrummal fűszerezett határátlépő is tetszett. Valószínűleg a szabadságunk élvezete az, amit a határmenti ládákban szeretünk
Anikó és Miki
Pont jött a vonat, nagy robajjal és rengéssel, mikor a hídon jöttem át. A vasútállomástól a híd felé menet két jó termésű almafa van, éheseknek jól jöhet. Kösszépen a rejtést.
Kerékpárral jöttünk Zebegényből. Párszor már mentünk át vonattal a hídon, legutóbb augusztusban. Már régóta szerettem volna átmenni gyalog is, a láda most pont kapóra jött. Mikor a láda lépcsőjéhez értünk, éppen jött fel egy bringás a hídra. Jó a rejtés, de erre közlekednek a helyiek is. Logoláskor épp egy tehervonat ment át a hídon.
Kis családi buli utáni séta. Még egyikünk sem járt ezen a részen, izgalmas volt felfedezni a környéket. Legközelebb bicajjal jövünk és felderítjük a további utat Párkányig. :) A szlovák oldalon lesétáltunk az Ipoly torkolatáig. Valamiért ott helyezték el a határátkelőt jelző táblát (Chl'aba - Szob) - talán az eltévedt úszók kedvéért? :)
A mai nap a váci comos ládák felderítésének volt szánva. Miután ezek gyorsan megadták magukat, a 10 km városi séta után vonatra ültünk. Még Verőcén megnéztük a római kori őrtornyot majd Nagymaroson folytattuk volna a túrát, ha nem lett volna egy baki. Egy GPS elrobogott a vonattal Szobra. Így hát utána eredtünk és így keveredtünk Szlovákiába :-).
Köszi.
* megegyeztünk, Virágk képeket rak fel, én meg írom a szöveget :)
Úgy vártam egy vonatot, de egy csipetnyi sem jött:( Hm. Abban a kis bódéban a határőr üldögélt anno? Hát, nem mondom...!
Visszafelé séta során Virágk éles szeme kiszúrta, hogy alma piroslik a sinek mellet. Olyan, de olyan finom (bio) almát ettünk, hogy irigyelhetitek!
Javuló időjárás mellett kis kirándulás Szob környékén. Pár hete igen kalandosan keveregtem át a hídon Szlovákiából, most csak rövid séta a vasútállomásról. Hangulatos az Ipoly, számos hattyú is él a környéken. A rejtés jó, szerencsére a tehervonat már logolás után dübörgött el mellettem.
Kerékpáros találat. Börzsöny kerülés 187 km 1200 m szint
Nem volt világos, hogy a parkolótol hogyan lehet megközelíteni a hidat ezért a tuhun szereplő , az állomástól induló ösvényt választottam - visszafelé. Odafelé menet kétszer kereszteztem a sineket...
Izgalmas hely, a rejtés kiváló.
Tetszett a kis séta, itt sem jártunk még. Képeket később tudok feltenni.
A második képen lévő traktor a sineken és az uton is tud menni, választhat.
Köszönjük.
Kevával, zsorzsal és Lazy barátommal egy könnyed TT-t terveztünk mára, mely a "Fel a Nagy-Koppányra" névre hallgat. Mindannyian voltunk már fenn ezen a hegyen és természetesen az itt található geobébi-ládát is levadásztuk valamennyien, ennek ellenére nagyon szívensen jöttem fel ide, főleg miután megláttam a kiírásban macikupac (mint egyik szervező) nevét!
Mivel ez a "TT" nem egy egész napos program, így geoládailag is körülnéztünk a környéken :) 10 találattal Lazy volt a nap nyertese, mert neki hiányzott a legtöbb láda. Bemelegítésként a két újonnan megjelent csészét szemeltük ki: a Sávoly-hidat és a Mária-forrást. Mindkettő nagyon kellemes célpontnak bizonyult. Az autót a szobi vasútállomáson támasztottuk le és innen a sinek mentén, könnyyű sétával értük el a ládát. Összeszokott, jó társaságban repült az idő...
Az ajánlott parkolóban hagytuk a gépsárkányt, és mentünk, mendegéltünk, beszélgettünk, tovább mentünk.... és mikor végül odaértünk...Jött a vonat! Majdnem frászt kaptam, de a fényképezőt nem dobtam el...
Mindig nagy álmom,vágyam volt,hogy egyszer ezen a hídon átmenjek...Ez most Crox javaslatára a mai napon megadatott.
Köszönet neki és a rejtőnek,Gyattisnak pedig,hogy elhozott.Crox,gyattis,jeti-matterhorn
Gabcsival és lauraflowerrel egy jól sikerült egyesületi túráról hazafelé álltunk meg. Már régóta kapacitáltam többeket, hogy csináljanak ide egy ládát. Úgy látszik Izsi volt az ötletre a legfogékonyabb. Nem olyan régóta ismerem az objektumot, bár létezéséről volt fogalmam. Először egy szlovákiai bicajozásra menet derítettem fel a terepet, s annyira bejött a dolog, hogy azóta itt járok ki-be a határon. Főként akkor élvez előnyt, ha Esztergom környékére szeretnék tekerni, mert így jóval rövidebb és kevésbé forgalmas az út, mint Szalka felé. Ilyenkor a 12-es útról szoktam lekanyarodni és a rakodón át közelítem meg a hidat. Most is innen érkeztünk. Odaadtam a lányoknak a ketyerét (mégis én találtam rá a dobozra), én meg fotóztam kedvemre. Az Ipoly lassan folydogált a közeli torkolat felé, s az ősz már kezdi bontogatni színeit. Bezzeg tavasszal volt, hogy olyan magasan állt a víz, hogy a töltésen kellett cipelnem a vállamon a bicajt többszáz méteren át, mert nem tudtam lemenni az útra, ugyanis a folyó épp rajta volt. Talán olyankor (tavasszal) a legszebb ez a rész. Gémek, kócsagok töltik itt idejüket. Védett és ritka virágok bontják szirmaikat. Az ártéri rész tele van élettel. Persze a szúnyogok is élénkebbek, mint most, de annyi baj legyen. A mackók közül Forest volt velünk.
Izgis volt ilyen szabadon átsétálni Szlovákiába, anélkül, hogy szervet láttunk volna. A TB-t elvittük. Keresünk Neki valami újabb vasutas helyet. Ez volt az első külföldi magyar ládánk. Kösz a rejtést
40 km kerékpár edzés a Szob - Nagymaros - Vác útvonalon az új ládával. Kevés idő állt rendelkezésemre két előadás között, ez a láda pont belefért.
GCACHE nyomasztó élménye után kis híján abbahagytam a GC-et :-(. Ma reggel, a délelőtti óráim előtt jött az e-mail GCSPH-ról. Letöltöttem a szükséges adatokat, és arra gondoltam, hogy talán itt nem egy kvízjáték, hanem valódi GC-ötlet fogad. Hála az elrejtőnek, így lett, és ezzel visszahozta kedvemet a GC-hez.
A szobi vasúti hidat innen még nem láttam, korábban nem is volt szabad erre a részre merészkedni - hátha Szlovákiába akarok menekülni, mert akkor lelőnek a határőrök. A ládáig tisztán el lehet gurulni kerékpárral, a doboz is azonnal meglett. Annyira futotta időmből, hogy a Dunakanyarnak ezt a csodálatosan szép részét: Szobtól Vácig kerékpárral megtegyem.
A com-os oldalon már néztem tegnap, de csak ma délelőtt szántam rá magam a keresésre. Pilismarót felől jöttem komppal, majd az ajánlott parkolótól elsétáltam a bakterház előtt. A szolgálattevő hangos köszönésemre csak biccentett: mosolyogtam magamban, mikor eszembe jutott, hogy hamarosan nagy forgalom lesz errefelé..:)
A rejtés rendben van, a híd OK, a régi képek különösen tetszettek a ládaleírásban.
A ládából kivettem a German Geocoint és helyére T4 Tiny Tooth TB (kisvonat) költözött.
Lemásztam a híd alá is fotózni, mire visszatértem tudo már logolt.
Köszönöm a rejtést.
Megvan!!! Első szűz ládánk. Csak véletlenül szúrtuk ki az új ládát lakhelyünk közelében. Gyors jegyzetelés, felszerelés aztán irány a láda. Helemba irányából támadtunk. Még erre nem jártunk így fel voltunk készülve mindenre, aztán kellemesen csalódtunk. Helembától 1,6 km a láda, de meglepően jól járható kavicsos út megy egészen a hídig. A ládától pár méterre vasúti munkások vágták a füvet. Nézték mit keresünk ott "hajnalok hajnalán". Óvatosan kivettük a ládát aztán a híd alatt logoltunk. Közben egy biciklis turista is ránk köszönt de nem kérte a ládát.
Köszi a rejtést.