geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés
  
  
  
 
FAQ
2805. Magyar Motorok (GCMAMO)

Még,pár lépés.

Még,pár lépés.

Bejárat

Bejárat

Felújításra vár.

Felújításra vár.

Belülről a múzeum

Belülről a múzeum

Verseny Pannoniák

Verseny Pannoniák

Fényképek

Fényképek

Retro sisakok

Retro sisakok

Az új Pannonia

Az új Pannonia

Panni

Panni

Tünde

Tünde

Danuvia

Danuvia

Berva

Berva

Csepel 250

Csepel 250

Az utolsó 1975 okt.24.

Az utolsó 1975 okt.24.

Gyári fotó

Gyári fotó

Járművásár :-)

Járművásár :-)

A lányom:Vivien

A lányom:Vivien
Szélesség N 48° 4,708'
Hosszúság E 19° 17,664'
Magasság: 155 m
Megye/ország: Nógrád
Térképen: TuHu - OSM - GMaps
Koordináták letöltése GPS-be
Közeli ládák
Közeli pontok

Elhelyezés időpontja: 2010.08.07 12:35
Megjelenés időpontja: 2010.08.07 12:37
Utolsó lényeges változás: 2011.07.25 20:57
Utolsó változás: 2021.05.16 12:12
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: csabataxi
Ládagazda: Csabataxi
Nehézség / Terep: 1.0 / 1.0
Úthossz a kiindulóponttól: 100 m
Megtalálások száma: 407 + 1 sikertelen + 3 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.7 megtalálás hetente


Waposoknak: Pannónia Motorkerékpár Múzeum címe: Balassagyarmat, Kossuth u.1.

VÁLTOZÁS:
A múzeum ELKÖLTÖZÖTT!!!!!!
Az Alternatív jelszó ettől függetlenül KERESHETŐ: a bejárattal szemben (a kapualjban ) a falon keressetek valamit, amihez a mágnes ragaszkodik.
Amint újra kinyit a múzeum az új helyén, módosítom az adatokat. Wap end.

Parkolás: N 48° 4,685' E 19° 17,694' [GCMAMO+parkoló]

Évek óta lelkesen gyűjtögetem a ládákat, és már épp itt van az ideje, hogy én is rejtsek egyet. A szívemhez a legközelebb a motorok állnak, ezért gondoltam, hogy egy "motoros láda" lesz az első saját rejtésem.

Magyar Motorkerékpárok a teljesség igénye nélkül: Csepel "Turán", Mátra 100, D Csepel 125, Csepel 250/U , Danuvia 125 , Méray, Panni , Tünde , Berva , és végül de nem utolsó sorban a Csepeli legenda : A Pannónia motorkerékpár!!!!!

Csepel. Legtöbb ember számára csupán egy földrajzi név - bár akad, aki azt is tudja, hogy Árpád főlovászát hívták így. Másokban munkásmozgalmi legendák kelnek életre e név hallatán, mi viszont leginkább motorkerékpárokra gondolunk.

A csepeli Weiss Manfréd művek a maga idejében korszerű gyáróriás volt, ahol a varrótűtől a repülőgépig úgyszólván mindent gyártottak. Becsületére váljon a Rákosi Mátyás Művek Motorkerékpár-gyárában munkálkodó szakembereknek, hogy igyekeztek minél jobb gépeket készíteni ebben a csaknem konkurencia nélküli világban. Csaknem - merthogy az export gazdaságilag fontos szempont marad, ezért kellettek a korszerű termékek.
1954 februárjában megjelent az első híradás az új, 250-es kísérleti Csepelekről és az őszi Párizsi Szalon közönsége már megcsodálhatta az ezek alapján készült Pannóniákat. Még a motorkerékpár-gyártás nagyhatalmának tartott Angliában is sikert arattak ezek a valóban korszerű gépek. 1955-ben a Dunai Hajógyárban elkészültek a Pannóniákhoz tervezett szép vonalú Duna oldalkocsik mintapéldányai és az új Csepel motorcsalád kísérleti darabjai, de az ígéretes 350-es és 175-ös blokkok gyártásából semmi sem lett. 1955-ben a 125-ös motorkerékpárok gyártását Csepelről áthelyezték az Angol utcába, a Danuvia-gyárba, ahol egy évvel később már a 10.000.-dik D-Csepel elkészültét ünnepelhették. Persze a csepeliek sem pihentek a babérjaikon, hiszen 1956-ban megjelent az új TL Pannónia.
Ugyancsak 1956-ban a Bol d'Or 24 órás versenyén kategóriagyőzelmet arat egy Pannónia.(Erről később még esik szó)

1957 -elkészült a Berva, a csepeli kerékpárgyárban pedig a Csepeli Panni mintapéldánya.
1960 - elkészül a 100.000.-ik Danuvia és a 100.000.-dik Pannónia, megjelenik az üzletekben a magyar Tünde robogó. Tündöklése rövid életű, mert 1962 végére, amikor a Berva és a Panni gyártása megszűnik, a Tünde is eltűnik a boltokból. De már Danuvia sincs - 1968-ban megszűnt. Épp abban az évben, amikor elkészült a P20-modellek nullszériája.
A csepeli motorkerékpár-gyárban sorra jelentek meg az új prototípusok - T 250, P20 DL, P11, P24. A motorsport gyorsasági szakágában pedig Szabó II és Drapál után fiatal versenyzők egész sora iratkozott fel a világbajnoki pontlistákra.
Ám a dolgok mégsem a jó irányba haladtak. Például a versenysportban drámaian csökken az események és a résztvevők száma - jellemző, hogy 1975-től hét éven át nem volt gyorsasági verseny Magyarországon. De a hazai motorosélet legnagyobb veszteségét mégis az jelentette, hogy Csepelen megszűnt a motorkerékpár-gyártás. Nagyjából ismertették e döntés gazdasági hátterét, ám a Yamaha korábbi előnyös ajánlatáról, a japán "kérő" visszautasításáról és e döntés indokairól több mint tíz éven át mindenütt mélyen hallgattak...

2010 március 10.-én 82 éves korában meghalt Csabai Béla a Pannonia-gyár híres mérnöke, aki fékpadi kísérleteivel és méréseivel nagyban hozzájárult a Pannónia motorok hírnevéhez.

2010 április 6.-án Várpalotán bemutatták az új Pannóniát !!!

A Pannónia Bol d'Or elnevezésű modellt magyarok tervezték és 90 százalékban a gyártása is hazai, a futóművét azonban Olaszországban készítették, a Moto Racing, illetve Stefano Favaro, Talmácsi Gábor magyar motorversenyző világbajnok menedzsere segítségével.
Ezzel a modellel 1956-ban Franciaországban, Monthléryben rendezett Bol d'Or (aranysisak) elnevezésű, 24 órás versenyen páros győzelmet szerzett Kurucz György (1929-2021) és Reisz János (1929- ).
Nem mellesleg a két "öreg motoros" leplezte le az új modellt.
2011-ben lesz a franciaországi nagy győzelem 55. évfordulója, s addigra éppen 55. darabot szeretnének legyártani.

És végül:
Legyünk büszkék a már régen elmúlt nyolcvan év mindazon motoros produktumaira, melyeket a magyar alkotók technika iránti töretlen érdeklődése hozott létre a motoros társadalom nem kis örömére. És bízzunk abban, hogy mindez a 21. században is megtalálja a folytatás lehetőségeit.

Amit az érdeklődők láthatnak a Balassagyarmati múzeumban:
23 db eredeti állapotú Pannónia motorkerékpárt , 6 db oldalkocsit, 2 db utánfutót, de van a folyamatosan bővülő kiállításon még számtalan gépkönyv, műszaki rajz, kezelési utasítás, és még megannyi műszaki ritkaság, benzinkút, stabilmotorok stb.

A Múzeum Honlapja:
www.pannoniamuzem.hu


Ahová még érdemes elmenni:

- Maróti Motorkerékpár-gyűjtemény 1205 Budapest XX., Nagykőrösi út 91.  N 47° 26,827' E 19° 7,511' 146 m [GCMAMO+Maróti Motorkerékpár-múzeum]

Közel 100 db gyönyörűen restaurált Magyar Motor látható.
www.marotimotor.hu

-Pannónia Park Recsk, Kossuth u.6.
www.pannoniapark.hu

-1975-ben bezárt Pannonia összeszerelő üzem. (volt) Csepel Művek területén található (siralmas állapotba van)
 N 47° 25,503' E 19° 3,262' 100 m [GCMAMO+Összeszerelő üzem]
Állapot: kereshető

KRW értékelés (179 db): környezet: 4.35 rejtés: 4.42 web: 4.59 átlag: 4.45

-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
+
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
+
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
+
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
+
GPS nélkül is érdemes megkeresni
+
kereshető egész évben
+
kereshető 24 órában
-
a látnivalóért fizetni kell


Báthory Ödönke 2021.09.14 11:00 - Megtaláltam
Megvan, köszönöm. A leírásban szereplő "bejárattal szemben" kissé megtévesztett. Egy darabig az utca túloldalán kutakodtam.

Tuareg79 2021.09.06 17:04 - Megtaláltam
Köszönöm! [Geoládák v3.11.3]

kismaczu 2021.09.03 11:30 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.16
Reméljük hamarosan megnyílik a múzeum,mert addig nincs mit látni

2805. Magyar Motorok múzeuma BALASAGYARMAT (3)2805. Magyar Motorok múzeuma BALASAGYARMAT (4)
2805. Magyar Motorok múzeuma BALASAGYARMAT (5) 
Feliks 2021.08.27 13:59 - Megtaláltam
Kiszimatoltuk! :) [Geoládák v3.11.3]

woodworkinggirl 2021.08.27 13:59 - Megtaláltam
Kiszimatoltuk Cs&P&G&D [Geoládák v3.11.3]

Gyugyu95 2021.08.13 20:07 - Megtaláltam KRW környezet: 3.5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.17 súly: 3.60
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]

bambii 2021.08.07 18:52 - Megtaláltam
Megvan, köszi a rejtést! :) [Geoládák v3.11.3]

KirályViktor87 2021.08.07 13:03 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]

Túrógombi 2021.07.11 15:45 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést.

BRobi 2021.07.03 18:40 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget. :-)
[g:hu+ 2.7.11]

bubac 2021.07.03 18:40 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.7.11]

FeldmanZ 2021.06.26 17:35 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.5]

ErdőCsöndje 2021.06.12 14:33 - Megtaláltam
Köszönöm!

zsolty23 2021.06.12 07:43 - Megtaláltam
Sajnos hiába kerestem a pótjelszót én nem találtam. Lehet ha kicsit kitartóbb vagyok megtalálom, de nagy volt a mozgás és nem akartam feltünést kelteni.

Kérem a rejtőt a kép alapján hagyja jóvá a találatot.

[Jóváhagyta: geocaching.hu, 2021.07.14 01:26]

gyarmat2 
new.feanor 2021.05.31 11:02 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.5]

csomix 2021.05.25 20:24 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.5]

SuperAnya 2021.05.23 15:50 - Megtaláltam
Köszönjük a rejtést! [Geoládák v3.10.5]

Csg12 2021.05.23 15:27 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.2.2]

Hey-ho 2021.05.15 14:10 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.5]

Gubóék 2021.05.09 14:46 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! ???? [Geoládák v3.10.5]

"J&J" 2021.05.09 10:23 - Megtaláltam
J&J ezt a ládát is< megtalálta!
Köszönjük a rejtést :).
[g:hu+ 2.6.11]

PÉV 2021.05.06 13:29 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.61
"Ahogy körülnézett, felismerte, hogy egy (...)folyosón van, amely végigfutott a ház körül. Görnyedten a legközelebbi (...)ajtóhoz lépett, megpróbálta a kilincset, de zárva találta. Továbbment."

-Réti László ~ Az elnök-

A közeli kisebb bevásárló üzlet parkolójában állítottam le a gépjárművet. Innen már közel volt a múzeum. A rövid séta során több üzlet kirakata mellett kellett elmenni.
A múzeum bejárata egy eldugott kapualjban található, az utcáról nem lehet látni. A kétszárnyú ajtót zárva találtam. A pótjelszót csak második nekifutásra találtam meg, szépen kivitelezett tábla. Logolás után továbbálltam.

Erre jártam - megtaláltam.
Köszönöm.

-MEGVAN!- [Geoládák v3.10.5]

AlanTheWild 2021.05.02 14:05 - Megtaláltam
Családi kirándulás keretében, alternatív jelszóval! Köszönjük!

stikli08 2021.04.19 10:30 - Megtaláltam
Köszönöm a rejtést! Covid miatt sajnos csak alternatív... Kis cserháti bóklászás közben felkeresrem. [Geoládák v3.6.0]

Votom 2021.04.10 16:34 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.2]


A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (411 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail] [impresszum]