Elhelyezés időpontja: 2010.10.09 13:00
Megjelenés időpontja: 2010.10.12 16:33
Utolsó lényeges változás: 2016.05.01 15:55
Utolsó változás: 2017.06.27 12:32
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+2V)
Elrejtők: Anna, Gábor és Mira
Ládagazda: Mira Nehézség / Terep: 2.0 / 3.0
Úthossz a kiindulóponttól: 26000 m
Megtalálások száma: 312 + 7 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.4 megtalálás hetente
WAP:
Három pontos multi geoláda. Jelszórészletek sorrendben, egybeírva:
1. Kálvária: a megadott ponton egy évszámot keress
2. Vonatles: hagyományos műanyag konyhai dobozt (5x8x15 cm) a 2. jelszórészlettel egy klasszikus rejtekben találjátok
3. Ivókút Pátyon: a megadott ponton található évszám
A ládába TravelBug nem helyezhető.
A Zöldutakról:
BudaVidék Zöldút egy kerékpározásra is használható, útjelzőkkel kijelölt úthálózat, amely a forgalmas közutaktól elszakadva összeköti a Zsámbéki-medence szomszédos településeit, és felfűzi a szép tájképi részleteket, természeti és kulturális örökségünk értékeit. Az úthálózat gerincét történelmi útvonalak, régi szekérutak alkotják. A Buda-vidéki Zöldutak felfedezését az útvonalak mentén elhelyezett útjelző kőoszlopok segítik. Az útjelző kőoszlopokon általában a legközelebbi települések nevei láthatók.
A láda leírása:
Az első ládánkkal a Zsámbéki medence déli részére szeretnénk titeket invitálni, ahol egy izgalmas kirándulás keretében összegyűjthetők az három pontos láda jelszórészletei. A túra mind kerékpárral, mind gyalogosan teljesíthető, bár nedves időben a földutak nehezebben járhatók, kérjük ezt vegyétek figyelembe.
Országúti bicikli nem erre a túrára való, mivel az út nagy része terepen vezet. NEDVES IDŐBEN SÁROS LESZEL!
Megközelítés és parkolás:
Budapestről távolsági busszal vagy autóval. Mivel körtúrát terveztünk, így a kiinduló pontnak javasoljuk Pátyon a Széchényi teret, ahol könnyen találtok helyet a parkoló autónak. A legközelebbi megállóhely a busszal érkezőknek a Somogyi Béla utcánál, 2. megálló.
A túrát folytatva a Z3-et felváltja a P+ turista út, majd továbbra is délnek tartva egy újabb Budavidék Zöldút oszlophoz értek N 47° 28,318' E 18° 49,937' 123 m [GCBZD+útjelző oszlop2]. A Viaduktnál javasoljuk, hogy a pillérek közötti lépcsőt másszátok meg, így gyönyörű kilátásban lesz részetek az építmény tetejéről. Ezt követően nyugat felé, a régi vasút nyomvonalán induljatok tovább. A földút az Ybl Miklós sétányban folytatódik, aminek az elején érdemes megtekinteni a Faluházat, ami korábban a vasútállomásként funkcionált. A sétány végén az utat keresztezi egy sorompó, így itt délnek kell fordulnotok. A domb tetejéről a Biatorbágyi-tavat láthatjátok. Guruljatok le az aszfaltos útra és haladjatok 2. pontig, a hagyományos geoládáig. Logolás közben a vonatbarátoknak jó alkalma nyílik egy kis vonatlesre. Figyelem: legyetek óvatosak a láda környékén!
Folytatva a túrát keresztezzétek az 1-es utat és Herceghalom legszebb utcáján haladjatok egészen a Pátyot jelző Budavidék Zöldút oszlopig N 47° 30,173' E 18° 45,105' 156 m [GCBZD+útjelző oszlop3] . A jelzett irány, Páty felé fordulva az aszfaltos úton menjetek át, majd a N 47° 30,325' E 18° 45,697' 123 m [GCBZD+letérés2] pontnál térjetek le a földútra és menjetek egészen a Kozáromi-tóig, ahol lehetőség adódik kicsit megpihenni, piknikezni a tóparton. A tó horgász tó, ezért kérjük, hogy a horgászok nyugalmát ne zavarjátok, köszönjük!
A Pátyra vezető földút már felkerült a turistautak.hu térképére is, akinek ez nincs meg, annak javasoljuk, hogy vegye az irányt az autópálya felüljáróig N 47° 29,911' E 18° 48,020' 123 m [GCBZD+felüljáró], onnan már nehéz elvéteni a falut. Az utolsó pontot Páty központjában találjátok.
2011.05.29 20:05 Ládakarbantartás
A dobozt a helyén találtuk, szépen visszarejtve, amit nagyon köszönök. Egy-két bringás ajándékkal frissítettük a láda tartalmát.
2013.04.14: A ládát pótoltuk a 3. ponton. A kisméretű (5x8x15 cm) műanyag konyhai dobozt az eredeti ponttól 6m-re, egy klasszikus rejtekben találjátok.
2016.05.01: A korábbi 2. pontot (tábla a hídromnál) kivettem a multiból, mivel a régi vasútnak ennek a szakasza nem járható.
Sajnos nekünk sem sikerült megtalálni a 2. pontot. Az 1. és a 3. gond nélkül meg lett.
A 2. pont kicsit irreálisan távol van az másik két ponttól. Voltunk a síneknél, a pillér tetején, oldalán, a viadukt alatt de sajnos nem lett meg a láda. Tiszta gaz a környék és akácos továbbá fa rönkök és gallyak vannak bedobálva.
A képek alapján kérném a megtalálás elfogadását.
Sajnos a 2. ponton hosszas keresés után sem találtam meg a ládát.
Emailben elküldtem a képeket és az 1. és 3. pont jelszavát, ez alapján szeretném kérni az elfogadását.
Köszönöm!
Ezt a multit 2 év alatt, 3 részletben sikerült "felgöngyölítenem". Az 1. pontot, az elhanyagoltságában is bájos Régi torbágyi (vagy más néven Katalin-hegyi) Kálváriát egy esős tavaszi napon, 2021. május 23-án kerestem fel, autóval, Budajenőre (GCJENO) menet - egyébként messze ez a pont tetszett a legjobban a 3 közül. A 2. pontot, a szári vonatlest 3 hete, egy rettentő forró Budapest Gazdagrét-Szárliget-Tata biciklitúra keretében (lásd az előző logot). A 3 pontot pedig ma, egy kivételesen hűvös, októberre emlékeztető szeles napon találtam meg - mivel a pátyi Cukorborsó étterembe jöttem vacsorázni (nem ajánlom, árához képest semmi extra), és utána Páty eddig még ismeretlen nevezetességeit látogattam meg. A Budavidéki Zöldúton, illetve a ládaoldalon felsorolt, de multiponttal nem ellátott többi látnivaló többségét pedig máskor, más utak alkalmával volt szerencsém látni.
Én nem vagyok egy terepbiciklis alkat (országúti bringám van csupán), ezért nem tudom megmondani, hogy mennyire jók a "zöldutak", de azt látom, hogy mintha jelentősen lanyhult volna a témával kapcsolatos, 2015-16 környéki lelkesedés. A rejtő által belinkelt http://zoldutak.hu oldal 2016-ban frissült utoljára, a Budavidék Zöldút linkje pedig már halott - pontosabban átköltözött a http://budavidekzoldut.hu címre, de ott sem látszik igazán nagy aktivitás az elmúlt három évben.
Az ajánlott útvonal hosszához képest a három pontot kevésnek érzem, és érdemi látnivalóhoz csak az 1. pont, a kálvária kötődik (a 2. pont "rétegfüggő", bár én vasútkedvelő vagyok), a 3. pont meg eléggé esetlegesnek tűnik (legalább Páty főteréről, illetve a kútról lehetett volna valami a leírásban.
Összességében nem rossz, de messze nem is a legjobb multiláda ez a geocaching.hu-n - nem véletlen, hogy Budapest közeli fekvéséhez képest elég alacsony a megtalálók száma, és azok döntő többsége se a Budavidéki Zöld déli körének ajánlott kerékpárútján találta meg őket... Ezzel együtt, tisztelem a rejtő szándékát, és köszönöm a rejtést, különösen a Kálváriásat, ahova tényleg sose mentem volna, ha nincs a geocaching...
Az első pontot már vagy két éve megtaláltam, s mivel ma a 2. pont mellett vitt el az utam, ráadásul kerékpáron - ha nem is a Budavidéki Zöldön, aminek nyomát se láttam, hanem a 8101. számú, Biatorbágy-Tatabánya közötti, kerékpározásra kiválóan alkalmas országúton -, gondoltam, megkeresem ezt a pontot is.
Végül így is lett, a láda megvan, rendben van (igaz, hogy a benne levő, 2013-ban "telepített" logbook 3. pontnak "nevezi magát", vélhetően azért, mert egykor 4 pontosként indult ez a ma már csak 3 pontos multi.)
Az már más kérdés, hogy egyáltalán nem olyan egyszerű felmászni a "vonatmegfigyelő helyre". Meredek, szűk ösvény visz fel az egykori vasúti töltésre, illetre hídfőhöz, ahonnan a mai nyomvonalon szinte ötpercenként közlekedő vonatokat lehet fotózni. Ráadásul akácos, gyomos is, és a bal oldalról felvezető, egyszerűbbnek tűnő ösvény valóban darázsfészek mellett halad el, tehát onnan most nem ajánlatos a közelítés. A jobb oldalról azonban, némi kínlódás árán, szintén fel lehet jutni a szikla tetejére, és pont a felérés előtt 3-4 méterrel, kövek között "figyel" a láda. (Azért írom le ezt így, mert az, hogy "klasszikus rejtek", ami a leírásban szerepel, minden, csak nem segítség egy ilyen benőtt, susnyás, lehetetlen helyen, ahol a leírás alapján még az se egyértelmű, hogy a "földszinten", vagy középen, a volt vasúti híd egykori pillérjénél, vagy fent van a láda...).
A harmadik pont remélhetőleg már könnyebb lesz - valamikor, ha Pátyra visz az utam... :-)
3-1-2 sorrendben próbálkoztam. A két virtuálissal nem volt gondom. A 2. ponton azonban a GPS által jelzett írányban egy fém panel mögött/körül méhek rajzottak. Mivel kölcsönösen nem kedveljük egymást, így nem merészkedtem közelebb... :(
A rejtőnek elküldtem a jelszórészleteket, illetve tovább képeket.
Ha így a találat elfogadható, azt köszönöm!
71 km-es téli bringázás a hideg, de napos időben. Ez a multi adta a keretet. Mivel nem tudtam, hogy a nap mennyire olvasztotta meg a földutakon a felszínt és csinált belőlük csúszós sarat, valamint jártam is sokat ezekben az erdőkben, most inkább az aszfaltutakra lőttem.
A 3. pontot látogattam meg elsőnek, innen az M1 győri iránya felé praktikus levágást jelentő aszfaltozott mezőgazdasági "átvágóutat" vettem igénybe - a helyiek még mindig előszeretettel használják autóval is. Kis herceghalmi kitérő után következett a láda. Nem csak az álca klasszikus, hanem a megközelítése is retrósan csúszós, akácos. :) De végül is jópofa a hely. Bián az 1. pont már adta magát, itt láttam először végre olyan kőoszlopokat, mint a ládaoldalon. Innen már csak vissza kellett tekerni, ebbe a szakaszba a BuBa vontkozó szakaszát is belevettem. Köszönöm, jó kis edzés volt.
Erre bóklászva ezt is sikerült előkotorni. :) [Geoládák v3.12.10]
A (mostani) harmadik pontot még 9 és fél éve találtam meg Pátyon, azóta meg csak szemeztem ezzel a multival. Most, hogy a Geokarácsony Biatorbágyra esett, és ennek apropóján ez az éjszakám mindig szabad, az első és második pontot egy éjszakai túrára feltűzve kerestem fel. Rendben volt, köszi.
Ládák pátyolgatása Páty körül. Kösszi a rejtést!---- A vonatos ponttal megküzdöttem, de végül kézre került. Feljutni kerülővel, lejutni gravitációval...
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.7]
Szombatra egy Pátyi ládákat magába foglaló, rövid kerékpár túrát terveztem. Végül részben gyalogtúra lett, mert a z3 ösvény nem igazán kerékpáros barát.
Két részletben kerestem fel a pontokat, mára az első és a harmadik maradt.
Mindkét helyszínen pontosak voltak a koordináták, így nem okozott komoly problémát. A 3. pontnál a ládahordozóból fel is töltöttem kulacsomat.
A 2. pontot kb éve kerestem, emlékeim szerint az sem volt olyan nehéz.
A regisztrálás nehezen ment, mert a jelszóból egy betűt kihagytam. Ezekután részletek sorrendjét próbáltam variálni, de nem lett jó.
Másnap a rejtőt zaklattam, hogy mi lehet a sorrend, mire kicsikartam belőle, rájöttem a kihagyásra.
14 év kesselés után is amatőr hibákat ejtek. Félek, hogy idővel csak rosszabb lesz.
Köszi a türelmet.
A pontok között autóval mozogtunk, valószínűleg ezért nem éreztem a bemutatni vágyott pontok jelentőségét, bár a viadukt és a kálvária tetszett. Köszönjük a rejtést!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.3.2] A 2. pont kisse balesetveszely. Eppen a kanyar kornyeke.... parkolas, megkozelites gyalogosan is. De vegre megvan.
Most a Zsámbéki-medencés ládázás utolsó ládájaként drive-in, ...igen kalandosan!
A pátyi jelszó (3. részlet) sima ügy volt, mielőtt felsétáltunk a borospincékhez, megkerestük az ivókutat!
A geoládázás végeztével elautóztunk az első ponthoz, a kálváriához és itt is begyűjtöttük a jelszórészletet!
A gubanc ezután kezdődött: először is egy számot félreütöttünk az autós GPS-be és nem vettük észre, majd el is indultunk felé. Szerencsére, mielőtt felmentünk volna az autópályára, Mars3696-nak gyanús lett a dolog és félreálltunk. Kiderült, hogy a beállított hely picit az autópálya mellett van, de mellékúton érhető el. Visszafordulva már majdnem odaértünk, de ekkor meg az lett a gyanús, hogy túl közel van a kálváriás ponthoz, ráadásul sehol vasút!
Nosza, újra átnézve a pontokat, immár térképen beállítva az úticélt rohanás! iszonyú mázlink volt, mert épp sötétedés előtt pár pillanattal megtaláltuk! Ha 3 perccel később érünk oda, mehettünk volna vissza érte legközelebb!
Nyaralás előtt egy rövid kerékpáros kanyar Biatorbágyról indulva 2-3-1 sorrendben a GCBIMA ajánlott parkolójából.
A ládáig enyhe aszfaltos emelkedő bemelegítésként. A láda kevésbé bringa barát, nálunk Bogi maradt lent a paripákkal. A terep a GCHZMG-re emlékeztet.
Herceghalomtól jött a terepes szakasz Pátyig. A Kozáromi-tónál nagyon jó volt megpihenni, igazán kellemes hely, amit eddig nem ismertem.
A pátyi pont után jött számomra a fekete leves, ezek az emelkedők most kifogtak a kondimon... Az 1. pontnak helyet adó kálvária nekem nagyon tetszett, szeretem az ilyen régi emlékeket. Innen begurultunk Biatorbágyra, és várt még ránk még egy aljas emelkedő az utolsó gurulás előtt. Késői ebéd Biatorbágyon.
Útjelző oszlopot alig-alig láttunk, így a feltöltött track nagyon jól jött!
Összességében élveztem és levontam a tanulságokat. :D
Köszi
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget. A többit majd otthonról... :) [g:hu 1.6.2y]
Ez volt a mai napi gyalogtúrám legelső találata az ötből... :D
Megrögzött bakancsosként ennek a ládának a pontjait is gyalogosan kerestem fel. Az 1. és 3. pontokon még március 20-án jártam egy Páty - Biatorbágy túra keretében, a 2. ponton pedig ma. És ez a pont tetszett nekem a legjobban, egy nagyon érdekes helyet mutattál meg, amit láda nélkül soha nem fedeztem volna fel. De ekkor még nem tudtam, hogy a mai nap folyamán ismételten leszek majd egy teljesen hasonló régi vasúti híd alatt...
Köszönöm a rejtést! :)
Megvagy! [g:hu 1.5.4]
3-2-1 sorrendben kerestük, Pátyon mindjárt találkoztunk is Mirával, a rejtővel. Sajnos a biciklis keresés egy ideje nem az én műfajom a térdem miatt, így ezt most autóval kerestük. A láda jó helyen van, a hagyományos rejtek nekem eddig rőzsehalmot jelentett, de azt itt nem találtam (ami nem baj). Pont a ládával szöszmötöltem, mikor a vasúti hídon pont átment egy tehervonat, de mire lefozóztam volna elment.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.4]
Korábban már kerestem kerékpárral a 2. pontot, de sajnos akkor nem találtam. És hát nem igazán klipszes cipőnek való a terep. Így most autóval indultam útnak, pár másik ládát is felkutattam, ahova csak túracipővel és nadrágban lehet eljutni.
A Kálvária nekem nagyon tetszett, sétáltam már a közelben, de a láda nélkül nem jöttem volna ide magamtól.
A vonatles izgalmas volt, szerintem nagyon jó a rejtés.
Az én kerékpárom nem alkalmas off-road terepre, így a túraútvonalat nem tudtam bejárni, ezáltal a pátyi állomás nekem inkább csak amolyan muszáj volt. Valószínű, hogy a rejtés eredeti célja során még nagyobb élmény lenne a multi pontjainak felkeresése.
A 2. pont találatért négykézláb felfelé, csúszva lefelé az esőben, az egyébként is felázott talajon!Tetszett a rejtés,bár megszívatott!
Ahogy leértem a híd után a kanyarban óriási csattanás, két autó karambolozott! Szerencsére nem volt emberi sérülés!
Én is " négykerekűvel" teljesítettem a multit,mint előttem egy páran!Köszi a rejtést!
Mi autóval jártuk ezt a multit végig és így is nagyon élvezetes volt. A megszűnt vasútvonalon és alatt való bóklászás izgalmas volt, de végül Párduc50 megtalálta. A kálvária sajnos nagyon elhanyagolt. De azért romantikusan sejtelmes volt ott a hangulat. Köszi a rejtést!
A pátyi pontot pár héttel korábban már megtaláltam, a mai napon ennek a multinak a két pontja adta a keretet a munka utáni, zseblámpás sétára, ahol végigjártam a másik biatorbágyi multi pontjait is.
Szegény kálvária elég lepusztult állapotban van, a vonatlesnél pedig keresgéltem egy jó darabig a sötétben, mire rábukkantam a "klasszikus rejtek"-re. Viszont innen az elsuhanó kivilágított vonatok tényleg élményt adtak.
Ja és ez volt a 600. találatom, méltó a jubileumhoz!
Természetesen biciklivel. Kb. a letöltött tracket követve mentem.
A ládaoldalról letölthető track azért nem jelenik meg a GPS-ben, mert a track neve "ACTIVE LOG 002". Ezt a GPS lenyeli. Én átneveztem MapSource-ban BZD-re és úgy már jó volt.
A lényeg:
Pátyon egy utcával délre (Kossuth Lajos utca) parkoltam le a 3. ponttól, egy óriási fa árnyékában, szuper csendes kis utca. Ajánlom. A végén a Kincsem közön az autóig gurultam. :)
Nekem a legjobban a Páty és Biatorbágy közötti terepes szakasz tetszett. Találkoztam egy rókával, egy gyerekcsapat hangjával és két turistával. A tetőponttól jót lehet gurulni a kálváriáig. Kár, hogy ez ilyen elhagyatott. Biatorbágyon itt találtam ivóvizet: N47 28.552 E18 49.219
A ládánál kicsit stresszelt, hogy az úton kellett hagynom a biciklit. Nem akartam felcipelni magammal és ilyenkor (terepre) nem viszek lakatot (sajnos). Szerencsére nem lovasították meg, bár egy autó lassított és a frászt hozta rám, amíg fent/bent voltam. A méheket én is láttam a vaslap mögött szorgoskodni.
Mivel megvolt a "régi" track, így innen már nem volt semmi gond az útvonallal. Illetve a Kozáromi horgásztó után kb. kormányig érő, útra boruló fűben tekertem addig, míg rá nem fordul az M1-en átvezető felüljáró felé vezető útra. Na, ott két fácán - jó szokásukhoz híven - 2 méterre tőlem repült fel, persze hangosan. Ki tudják várni a megfelelő alkalmat a kellő hatás eléréséhez. :))
Innen Pátyig a földút nem volt a kedvencem, olyan "road to nowhere" féle unalmas szakasz.
Pátyon a már említett módon gurultam a kiindulópontig, majd mentem GCiLAK és GCaCO3 ládákat letekerni.
Készítettem egy új track-et, amit megbeszéltem Mirával, hogy kis "csinosítgatás" után átadok neki. Pár helyen én sem az ideális útvonalon mentem: Biatorbágy belterületén például, majd miután kiértem onnan, belefutottam egy sorompós részbe. A tó felőli oldalon éppen hegesztették az új sorompót a földút kezdetén. No, erre nem javaslom a kerekezést.
A gyerekek miatt régóta váratott magára ez a találat, mert bicajjal akartam megtenni. Kalandosra sikerült. A tracket hiába töltöttem le, nem jeleníti meg a gps és a számítógépen sem tudtam leellenőrizni. Pedig nagyon kíváncsi vagyok rá, mert a harmadik ponttól a második felé egyszercsak eltűnt a földút és nem lehetett "hivatalosan" átkelni az 1-es úton. Katalinhegyre is felmentünk feleslegesen. Két őzet, egy rókát, egy kullancsot, szúnyogokat és nagy madarakat láttunk.
1-3-2 sorrendben teljesítettük 30.2 km alatt GCBiaK multi pontjaival.
A megadott parkolóból indultam, a letölthető tracket és leírást követve, ahogy ez anno ki lett találva. Az 1. ponthoz nem találtam meg az utat, ezért bringát a fák közé rejtve gyalogosan közelítettem (egyébként a TUHU-n rajt van az út, csak visszafoglalta az erdő). A ládánál sem volt egyszerű dolgom, mindent beborított a nyárfahó, a láda is alaposan álcázva volt, többször fel-le futottam, nem tudtam melyik szinten kellene keresgélnem és a bringát is féltettem ahol hagytam. A megoldásként kikértem a telefonos segítséget (kösz Mira), a bringát felrángattam a híd alá és elkezdtem benézni minden alá, aztán meg is lett. A 3. pont sima ügy. Nekem Herceghalom és Páty közötti szakasz tetszett legjobban, kösz a rejtést.
Az első ponton a bozótharc annyira nem jött be, a kálváriának viszont fantasztikus a hangulata, nagyon tetszett, kár hogy nem újítják fel. Köszönjük a rejtést!
Hát a pátyi dombságnál akkora sárba ragadtam, hogy az egyik kereket sem tudtam átfordítani, így sokszor cipelni kellett a bringát. Az út felét meg defekttel tettem meg, de végül is célba értem. Nagyon élvezetes, és kalandos volt az egész. Köszönöm a rejtést!
Megtaláltuk Old Eye-jal, és Pajtival (őt nem lehet otthon hagyni). Nagyot sétáltunk a Biatorbágyi tónál, aztán ládakereséssel folytattuk. Sok boldog korcsolyázót láttunk a tavon.
Megtaláltuk. Köszönjük a lehetőséget. A vonatlesnél elidőztünk egy darabig mire megtaláltuk. A kálvária gyönyörű hely! [g:hu 1.5.2x] [wapon beküldött szöveg]
Sajnos a 2. ponton talált ládikó mint kiderült nem az igazi volt (azt hittük kifosztották - az általam feltöltött képen látható is). A mostanság arra járók figyeljenek, a beton fal oldalába méh család költözött, óvatosan a közlekedéssel.
A kedves hölgytől (telefonos egyeztetés után) kérnénk egy jóváhagyást. :)
ui.: ha kell a többi pont évszámait meg tudjuk adni.
Biciklis találat.
Budapest - Biatorbágy - Székesfehérvár - éjszakai Velencei-tókerülés ( GCjaro , 4. éjszakai tekerés) - Csopak, 240 km-es út közben. :)
Hazafele Csopak - Bp - Miskolc: 24 óra alatt, 340 km.
Mira, remélem ennyi elég egy logba, ugye? ;)
Bringatúra a Pátyi-Zsámbéki medencében. A ma megtalált ládák sorában a 8/2. találatom lett volna, ha a GPS-re töltött útvonal rendesen működik és a GPS időközönként nem kapcsol ki.
Túrámat az ajánlott parkolónál kezdtem (itt tettem le a kocsit is) és rögtön a multi 3. pontja felé indultam, majd a GCPAPI - GCPABA felé folytattam. A kőbányától már rátértem a letöltött track szerinti földútra, mely a -ben folytatódott. A GCVIAD és GCBIAK pontjainak kerékpáros kupa miatti érintése után folytattam a track szerinti útvonalat, de a 2. pont mellett sajnos az éppen kikapcsolt állapotban lévő GPS miatt elszáguldottam. A pont hiányát már csak Zsámbék előtt vettem észre. Innen visszafordulni már nem tudtam/akartam, hiszen ez jó néhány előre nem tervezett plusz km-rel és többlet idővel járt volna, ami felborította volna túratervemet. Zsámbék után a Tök-Perbál-Budajenő útvonalon további 3 láda felkeresésével zártam be mai körtúrámat.
A képek alapján elfogadod, Mira?
Ígérem, ha legközelebb arra járok, megkeresem a 2. pontot is. :)
Végigjártuk a pontokat. A kálváriához vezető út mellett gyönyörű virágzó vaddohányok ontották bódító illatukat. A kálvária nagyon elhanyagolt, a stációk romos állapotban vannak. A ládát kicsit keresni kellett az alagút tetején, de végül meglett. Érdekes a hely, egymás után jöttek-mentek a vonatok. Köszönöm a rejtést.
Apák napja van, és reggel sírt a lelkem, amikor nem láttam a lányom és még beszélni se tudtam vele igazából. Hogy miért alakult így az mindegy, de rosszul esett, hogy akivel van még ezt az alig ünnepelt valamit is kitörölte belőle. Talán emiatt nem is figyeltem, hogy egy januári ládalistából vettem a pontokat.
Reggel még volt egy kis elintézni valóm az eltűnt telefonom miatt, így kb dél volt, mire a megadott parkolóban Pátyon elővettem a drótcsacsit.
A forgalmas utat szerencsére hátrahagytam hamar és csodaszép vidéken gurultam az első pont felé. Szeretem ezeket a lankás-dombos-erdőfoltos tájakat.
Kicsit féltem, mert az időjósok mindenféle csúnyasággal fenyegettek, ezért robogtam is tovább Biatorbágy felé. A földút kezdetén levő sorompó nem volt bizalomgerjesztő, és kicsit benőttnek tűnt az út is utána. Úgy döntöttem, hogy lecsapok a tó irányába, és a házak után Z alakban megpróbálok visszajutni a régi vasút nyomvonalára. Hát ez bizony hiba volt, bár így egy igazi Rolls Royce-t fényképezhettem. Bán Tibi barátom házát elhagyva egy darabig még szilárd, murvás volt az út, de aztán tulajdonképpen eltűnt a vetéssel egyforma magas fűben. Ezután jött még 1,2km förtelmes tekerés a magas fűben, belógó ágakkal, stb. Mindössze 75 méterre voltam az általam második pontnak gondolt helytől, de a magas fal tetején és nyakig a gazban. Kisebb nehézségek árán lejutottam a Biatorbágyi tó melletti műútra és azon robogtam tova, mert teljesen beborult és féltem, hogy bőrig ázom, vagy megcsapkod a villám. Kihagytam a ládát is, arra gondolva, hogy autóval visszafelé megállok, ha nem szakad az eső.
Visszaérve Pátyra száraz maradtam, becsomagoltam a csacsit a négykerekű esernyőbe és visszamentem a ládához. Ha frissítettem volna a ládaadatokat, akkor nem kellett volna eltekernem a sorompóval lezárt úton majd 2km-t addig a pontig, ami már nem is része a multinak. De nem frissítettem, ezért ahogy a mondás is szól: "akinek nincs a fejében, legyen a fenekében és a lábában" A helyszínen keresgélve sem jöttem még rá, hogy valami nem kerek, az feltűnt, hogy a neten a szövegben csak 3 pontról ír a rejtő, és ez a helyszín valahogy nincs megemlítve. Végül a rejtő telefonon világosított fel, ezúton köszönöm a segítséget és, hogy nem szamarazott le hangosan...
Az útbaigazítás tökéletes volt, meg is lett a láda a helyén. Kicsit veszélyes azonban a hely, mivel a hídfőbe egy vaslemez mögé méhek fészkeltek, a ládához kapaszkodva kb 1,5 méterre kell elmenni előttük. Szerencsére nem támadtak meg.
Kellemesen elfáradtam, a lábam pedig csupa piros folt a sok allergén növénytől, amit a saját butaságom miatt szenvedtem végig.
Talán annyit változtatnék, hogy a ládát lehoznám az út mellé, vagy a híd fedett boltíve alá. Ennyi bringázás és szép táj mellett nem hiányzott az a pici kaptató a sűrű növényzetben és a méhek mellett.
Anno Napvirággal lesétáltuk a multit, ma viszont pont arra (is) bringáztam. A "Vashídnál" (gyermekkoromban így hívtuk :-)) fel akartam menni az aszfaltról a zöldre, de a tábla elbizonytalanított :-( Remélem, csak rossz vicc...
De szerencsére az aszfalton is megtaláltam Biát - igaz, elég nehezen :D Jobban mondva Torbágyra nem sikerüt meglelnem a legtövidebb átjutást, így jó sok plusz km-t letekertem ott helyben. Így végül a szezonnyitó tekerés 55 km- nél állt meg, de hogy holnap én is meg tudok-e állni a lábamon, az 2esélyes :D
Az első és a negyedik pontot még 2013. október 4-én kerestem meg, a pátyi ládákkal összekötve. Ma pontot tettem a multi végére, és egyúttal a herceghalmi rejtéseket is útbaejtettem. Köszönöm!
Több részletben közel másfél év alatt . Közben a fotóim a jelszórészletek egy részével elszálltak. A rejtővel emailben történt egyeztetés után szeretném kérni az elfogadást. Köszönettel.
Délutáni tekerés Biatorbágyról Herceghalomra. Az első és a negyedik pontot kb. 1 hónapja kerestem meg a pátyi ládákkal együtt. Most a második és a harmadik pontot gyűjtöttem be. Köszönöm a rejtést!
[:664:]
79 km BP-Biatorbágy-Páty-Budakeszi-BP bringázós kör
2-3-1-4 sorrendben, mert úgy esett útba. Különösen a régi hidas része tetszettek, bár az elsővel (2. pont) megszenvedtem, felmentem mindre, lejöttem, körbenéztem már mindenhol... mire meglett. A ládát mondjuk ugyancsak sokat kerestem, nyilván a ládától fél méterre is vizsgálódva, de hát nem láttam a szememtől. A kálváriát sikerült tökön-paszulyon keresztül megközelíteni, mert túljöttem az elágazáson, és gondoltam, jó lesz így is (nem volt jó) . Pátyon mit nem adtam volna, ha működik az ivókút... helyette vehettem sört a boltban az ebédhez...
Minden pontja megvan. A hídon a láda, hídfőn a tábla, a kút és a szobor is. Érdekes helyek, ragyogó időtöltési lehetőség.
Vétek lenne megszüntetni!
A Hídon a láda egészséges, karbantartást sem igényel, a többi pont magáért beszél.
Nem értek egyet Strumbus kesser társammal. Sajnos bányát nyitottak a 2. pontnál. Attól a hídrom még létezik. Mérnök révén nagy tisztelettel néztem a megmaradt hídfőt. Ma már ilyet nem tudunk építeni. Meg lehet beszélni a bánya tulajdonosokkal, hogy miként lehet bemenni a hídromig!
A rossz útról csak annyit, hogy ha nem tetszik 90 %-át aszfaltos úton is megtehetik a távnak. Útközben más érdekes helyek is feltűnnek, akkor meg lehet állni, meg lehet nézni, de nem biztos, hogy láda is kell oda. Hagyjuk meg a rejtő szabadságát a döntésben. Nem vagyunk egyformák, így a rejtésünk sem egyforma. Sajnos kevés "minőségi" rejtés van, véleményem szerint ez a rejtés felső kategóriába sorolható!
Nagyon örülök, hogy a rejtő visszavonta a megszüntetési szándékát!
Mindenkinek ajánlom, aki érdeklődik a régi mérnöki műtárgyak iránt!
Nehéz kedves bringástársak ládájáról nem lelkesen írni, de nekem ez a multi nagyon nem tetszett. :-(
Herceghalomról indultunk, így a 2-es pont került először az utunkba. A rejtők, úgy látszik, kedvelik az efféle helyeket, nem először és nem is utoljára mutatnak ilyesmit. Jelszó kis keresés után meglett. Egy fakó "idegeneknek belépni tilos" felirat és nyitott sorompó után széles, de vacak út. Következett a 3. pont. Hasonló látványosság, jó rejtés, jó állapotú láda, pont annyi keresgélés megint, amennyi jól esik. Tovább a kijelölt úton, ami egyre ócskább, poros, nagy köves, egyáltalán nem élvezet rajta biciklizni. Miközben nyeljük egy elhaladó teherautó által felvert port, hitetlenkedünk, hogy ez a track. Aztán egy útkaparó masinába és harcias söfőrjébe botlunk, aki egyáltalán nem barátságosan közli, hogy semmi keresnivalónk itt, ez bányaterület, magánterület. A nem túl baráti beszélgetés után faképnél hagyjuk és tekerünk tovább a pocsék úton csak azért, hogy rájöjjünk, neki volt igaza. Mondjuk, azt nem mondta érvnek, hogy az út csak a bányába vezet. Nincs más, csak a mások által is már 2012-ben is említett, lefényképezett fojtós szagú, fehér agyag (mész?). Átveszkődünk egy földkupacon és egy keskeny ösvényen tekerünk tovább, míg az ezt lezáró sorompóig nem érünk, ahol nagy tábla és felirat fogadott volna, ha a jó irányból jövünk. "Belépni tilos." Akkor miért küldtetek minket erre?
Pontok szempontjából eddigre a multi fele megvan, de zöldet még nem láttunk és ezután is egy leginkább ipari negyednek nevezhető részen visz a track tovább. Aztán eltekerünk egy bájos kápolna és régi temető mellett, de itt nem állít meg a rejtő, csak a stációit vesztett és így látnivalót nem igen nyújtó kálváriánál (1. pont.) Innen Pátyig végre egy zöldben vezető, hangulatos, szép szakasz következik. Örülök, hogy fordítva tekertük a kört, mert a normál irányban nem hiszem, hogy tolás nélkül megúsztam volna az 1. pont utáni szakaszt és jó volt a széppel befejezni. A "mi" irányunkból kellemes volt minden emelkedő. Akkor miért nem az a normál irány?
A 4 pont nem egyenletesen van elszórva a "pályán". A jelszóképzés unalmas.
Értem én, hogy ez első rejtés, da javítani lehetne rajta! Azóta sok év eltelt, sok tapasztalatot gyűjtöttek a kedves játékostársak. És egy első rejtőtől sem elfogadható, hogy lezárt, működő bányaterületre küldi a játékosokat, ahol ráadásul semmi szépség sincs, viszont megközelíteni is nagyon pocsék.
A mai nap bicajos programjának gerince volt ez a multi kellemesen enyhe téli napon. A rejtések, a terep, és a feltárandó terület is nagyon érdekesek, a korábban már látogatott 1-es vonali átépítések újabb geoládája.
Kellemes kis túra nagyon szép vidéken. A kálvária szegény nagyon leromlott, a hídnál pedig valamit nagyon rendeznek vagy átalakítanak. Saras játék. A vonatleses rész tetszett a legjobban. Köszi a rejtést!
Jó kis multi ez! A hídrom pont melletti löszfalat érdekes lehet a tavasztól-őszig tartó időszakban távcsővel felkeresni, a löszfalban fészkelő madarak miatt! Sajnos most egy árva gyurgyalagot sem láttunk! A kálváriánál a stációk egy kicsit viseletesek! Köszönet a rejtésért!
Olyan régóta szeretném letekerni ezt a ládát, most végre sikerült!
Apa vitt el kocsival Herceghalom szélére, innen kezdtük meg körünket, Dorka, geoöcsi és én. Az első pontig hamar elgurultunk, ám a láda megtalálásával annál több idő ment el. Kerestük hosszasan a hídfő környékének minden résében, leküzdve a vadrózsatöviseket is, de nem sikerült rátalálni. Végül Mira és Gábor telefonos segítsége után megtaláltuk. (Köszi ismét!)
Innen kellemes kerekezés következett egészen Biatorbágyig, némi megállót beiktatva a következő pontnál. Kicsit furcsállottam hogy Magánterülettel jelzett úton kell haladni, illetve meglepő volt hogy egyszer csak egy nagy földtorlasszal ér véget a kocsiút. Ezen sikeresen átjutva kellemesen árnyékos ösvényen haladtunk Biáig, majd a híd közepéig meg sem álltunk. Szeretem innen a kilátást, évente egyszer biztosan megfordulok itt.
Következett a kálvária, majd egy kis emelkedő és egy jó hosszú lejtő, amin egészen a "vadnyugatig" gurultunk. Legalábbis a filmforgatás helyszínén lévő kellékekből és lótetemekből erre következtettünk. :)
Páty közepét elérve megszereztük az utolsó jelszórészletet, majd indultunk Szomor felé. Dorkát és geoöcsit útközben felvette apa, én meg egészen Szomorig kerekeztem, kiadva ezzel a fölösleges energiáimat. :)
Tetszett a multi által bemutatott útvonal, kellemesen dimbes-dombos, kényelmesen bringázható. Sajnálom hogy csak egy hagyományos rejtést tartalmaz, néhány mikroládával és/vagy trükkös rejtéssel, még jobban fel lehetne dobni az egészet. Persze ez csak az én véleményem! :)
Köszi a rejtést, és a türelmet hogy kivártátok hogy megírjam a logot. :)
Mivel ma volt a nemzetközi drótszamár-nap, őket kímélve gyalogosan vágtunk neki Napvirággal a multi-mókának.
Csöppet sem bántuk meg, mert így hosszabb ideig és intenzívebben gyönyörködhettünk a tájban :)
Ráadásul nekem rengeteg régi emléket hívott elő ez a kis séta, hiszen a környék "messzeringó gyerekkorom világa" :)))
Köszi a rejtést és az élményt!!!
Ja, és a rejtői segedelmet is, amikor kikerült az elakadás-jelző táblánk! :D
PÁTYON A DOMBOLDAL JELENTŐS RÉSZÉT FORGATÁS MIATT LEZÁRTÁK, ÍGY AJÁNLOTT NÉMI KERÜLŐVEL VÁLTANI A ZÖLD HÁROMSZÖGRE!
Ma éjszaka horgásztam (eredmény egy 4,5 kg-os ponty), majd a kora reggeli vonattal Herceghalom állomásra utaztam. Herceghalom és Etyek környéki ládák összegyűjtése volt a cél. A tegnapi nagy meleg után végre lehűlt a levegő, de napközben mégis megközelítette a 30°-ot, bár az erős, esetenként viharos szél miatt jobban elviselhető volt. A mai ládázás távja 34 km. A láda 2 pontját (1 és 4) 07.18-án, a hiányzó két jelszórészletet ma kerestem. Szomorú, hogy az új vasúti nyomvonal építése során ott maradt földel kevert kavics, föld felszín fölött 60-70 cm magasságban elvágott felsővezeték tartó oszlop tövek mind ott maradtak. Mégcsak el sem igazították a talajt. Na de ki láttja ezt. Az is szomorú, hogy milyen felépítményeket hagynak veszni, átadva az enyészetnek. Örülök, hogy a Rejtő mindezt megmutatta, legalább emlékezzünk rá. Ma a vonat les is megvolt.
Bár az időjárás nem mindig járt a kedvünkbe, de azért két részletben összegyűjtöttük :)
Az első három (különösen az első) pont nagyon tetszett, A negyedik pont kicsit csalódás volt.
Mindenesetre köszönjük a kirándulást.
Környékbeli bringásként lehet, hogy jó lett volna, de messziről jött motorosként nekem túl zavarosnak tűnt. Ráadásul volt néhány "zárt terület" is útközben.
Az 1. és 4. pontokat már korábban begyűjtöttük, ma a középső pontokat kerestük fel. A vonatles sima ügy volt, a réztáblát keresni kellett nem keveset, de legalább jó alaposan megszemléltük azt a pillért. Kellemeseket túráztunk a pontok felkeresése kapcsán, úgyhogy köszönet érte!
Nem a megadott útvonalon, de meglett. Biatorbágyról indultam és Herceghalom lett a dolog vége. A ládánál volt egy mugli, de szerencsére hamar tobávv állt.
Amúgy tök érdekes elfelejtett helyekre visz a láda.
Érdekes volt a kálvária, és az út közben felfedezett 19. sz. végi zsidó temető Páty szélén.
Megtaláltuk. Ez nekünk is 2 éves projekt volt. Hol gyalog, hol kerékpárral, hol pedig autóval jártunk éppen az adott pontokhoz közel. Köszönjük a lehetőséget!
Közel két év alatt lett meg ez a láda:)
A negyedik pontot a láda megjelenése után kerestük meg. Aztán egy év elteltével eljutottunk a vonatleshez. Idén áprilisban elbicikliztünk a 2. ponthoz. Végül a kálvária következett.
A környéket viszonylag jól ismertük Biatorbágyiként, de sosem árt egy kis ismétlés :)
Köszönjük!
Zoli, Helga, Barnabás, Mártika, Bíbor, Balázs, Eszter, Csobán, Kende
Két részletben gyűjtöttem össze a pontokat. Az 1-4-est még tavaly ma pedig a nagy melegben a GCBiaK és a GC100L után a hiányzó két pontot. A hídromnál a kis tábla megtalálásához a rejtő segítségét köszönöm.
Egy kis kitérővel GCVad-dal összekötve 55km körbe letudva.összességébe tetszett mind az útvonal mind a rejtések.Az időjárás is kegyes volt,kellemes szellőbe tekertem végig a távot.
Várom a folytatást!!!(a környéken).
Első nekifutás: 2011.08.21. A csapat egyik része beteg, másik fele másnapos. Kicsit késve indultunk. A kiindulási pont Biatorbágy volt. Mivel a csapat többi részben az egészségesnél kicsit nagyobb volt a versenyszellem, én pedig sajnos megpróbáltam őket utolérni (esélytelen) ezért egy pont mellett elsuhantunk, egyet megfogtunk. Herceghalom után az emelkedőn elfogyott a track, ezért nem tudtuk a tovább vezető utat. Később kiderült, hogy ennek ellenére jó irányba haladtunk. Pátyon a cukrászdában megpihentünk kicsit. Mivel későre járt már, ezért egyenesen Biára mentünk vissza....
Második nekifutás: 2012.05.20: Az előzőekből okulva a csapatot kihagyva Bal3 barátommal vágtunk neki. Tőlük indultunk, majd a Pátyi emelkedő előtt némi folyadékot vételeztünk. :) A domb tetején tudtam, nem lesz ez sétagalopp. :) Az aszfaltutat elhagyva előbb mezőn, majd egy szép csendes erdőn vágtunk át. (Láttunk rókát :)) A kálváriához vezető út kis keresgélés után meglett. Itt kicsit pihentünk, majd leszáguldottunk Biára. Majd vissza fel a dombra. A főtéren megint pihentünk, ettünk, ittunk. Innét a múltkor már bejárt ismerős útvonalon haladtunk. Sajnos az utat megszakító hatalmas földkupac még mindig megvolt. A területet föld depónak használják, és valami nagyon fura fehér anyag lep be mindent. Kellemes tempóban legurultunk a földútig, ezúttal begyűjtöttük a múltkori hiányzó pontot, és belogoltunk a ládába is. Kis kerülővel a herceghalmi benzinkutat érintve értünk be a faluba. A focipálya mellett RC autó bemutató volt. hihetetlen mekkora erő van azokban a ki gyöszökben. Herceghalmot elhagyva ismét nagy emelkedő következett. Most nem 38 fok volt mint tavaly, és ezúttal az egész track meg volt. :) Leereszkedtünk a tópartra, itt kicsit megint megpihentünk. A múltkor már bejárt úton jutottunk el Pátiba (közben egy helyi bácsinak segítettünk némi ytongot felerősíteni a robogójára). Itt jött a meglepetés: ha egyenesen hazamegyünk, nem lesz meg 30km. Ezért a nagy emelkedő melletti kis utcákon felkerekeztünk a falu fölé, majd leszáguldottunk. :) Kicsit még kóvályogtunk a környező mellékutcákon, így kicsivel lett több, mint 30km.
Remek túra volt! Köszönöm a rejtőnek a szervezést, valamint Bal3-nak a remek társaságot!
Igen ellentétes érzelmeim vannak ezzel a ládával kapcsolatban. Pátyi vagyok, és már nagyon meg kellett szereznem. Tegnap 20 km, ma 25 km az érintett területen.
Mind Bián, Pátyon és Herceghalmon is gyönyörű részek vannak, azonban az átkötő szakaszok annyira nem nyerték el a tetszésem. Sajnos szemetes, és nehéz földúton, traktornyomon biciklizni. Szerintem kitáblázva sincs rendesen, egy helyen át kell menni egy "Engedély nélkül belépni tilos" táblánál, majd dombot kell mászni, és kiálló drótok, és üvegcserép nehezíti a dolgot. Kerékpárútnak semmiképp nem nevezném. Valamint egy csomó helyen főúton visz, mikor kis elkerülő utcácskák is lennének. A Páty-Bia között keresztbe fektetett ágak, gondolom a motorosok ellen, de ez nem segít, sőt, a bicikliseket akadályozza.
Összességében örülök, hogy körbementem, de nem ez lesz a kedvenc útvonalam.
Félreértés ne essék, a rejtő kihozta a maximumot. A probléma csak ott van, hogy hazánkban ilyenek a kerékpárutak.
Az első és a 4. pont még pár héttel ezelőtt meglett, így most felkerestem a "maradékot" Az egész két részletben, gyalog bejárva.
Azért a Herceghalomtól Biatorbágyig vezető út megérdemelne egy ládát. Egy multit, a lényeg, hogy CITO legyen. Bár az út végén már inkább úgy voltam vele, hogy CITO power trail.
Sajnos a bringás ládák keresésének csak a gyalogos autós megközelítését tudjuk megoldani. A multi pontjai tetszettek, különösen az öreg romos vasúti hidak. Köszönjük!
Tutti bringázás Befivel.
A multi nagyon tetszett, igazán jöhetne a folytatás :) Virtuális pontokra nem szoktam 5-öst adni, de jelen esetben annyira ügyesen lettek kiválasztva, hogy nem tudtam ellenálni a kísértésnek. Ráadásul a réztáblát feltételezem a rejtő helyezte ki.
Köszönöm a lehetőséget! Ja és november közepén is tutti időnk volt, az első pár percet leszámítva csak izzadtunk :)
Kihasználva ezt a szép napsütéses őszi napot tekertem egy jót a Buda környéki dombokon. Reggel Zsuzsinak Budaörsön volt dolga, addig autóval szállítottuk a drótszamarat, így kihagyhattam a szmogos városi tekerést. Biatorbágy határából indultam és a GCBZD, GCHZMG, GCVMA, GCVAD ládák érintésével Nagykovácsin és Pesthidegkúton keresztül értem haza. Az útvonal csak egy kis része vezetett aszfalton, a többi szép napsütéses réteken, őszi színekben pompázó erdőkben. Nagyon élveztem. A vége 65km 800m szintemelkedéssel.
A multi első pontjánál kezdtem. Innen le Biatorbágyra, majd egy jobbratérés után a sorompónál elkezdődött a kis ösvény. Kb 1 km után egy nagy töltés állta az utamat, de valahogy sikerült ezen is átcipelni a bringát. A 2. pontnál bénáztam egy sort, elkezdtem keresni a dobozt, de telefonos segítség felhasználása után kiderült, hogy itt csak egy kis táblát kell keresnem. A 3. pont is könnyen meglett. A logolás után még üldögéltem egy kicsit a magasban, majd a GCHZGM és GCVMA közbeiktatásával a 4. pont felé vettem az irányt.
Régen terveztem ezt a multit, jó volt végre végigtekerni. Köszönöm a rejtést.
Hosszú távú ládavadászat. Két pontot még április 01-én kerestünk meg . A vonatles és a kálvária pontokat. Gyönyörű tavaszi időben, mindkét ponton rengeteg ibolyával találkoztunk. A ládát először néhány m szintkülönbséggel lejjebb kerestem, de végül meglett. Vonatokat is fényképeztem, csak elvesztek sajnos a képeim a sok másolgatásban, egyik gépről a másikra. :(
A kálváriánál virágszőnyeg fogadott bennünket, meghitt nyugalom. Piknikeztünk, ettünk , ittunk, átöltöztünk, Egerbe indultunk tovább. A hídromot egy későbbi alkalommal a közelben járva a tó felől kerestem meg. Végül 10.14-én újra elmentem Zsámbék és Páty környékére, hogy végre befejezzem. Sajnos bringát nem tudok Pestre vinni, de attól tartok ezt én már képtelen lennék vele végigjárni. Tetszett a multi. Érdekes, szép helyeket mutat. Köszönöm a segítséget A rejtőnek, és Old Eye-nak, aki kiment megnézni az áprilisi logot és jelszót a ládához.
Bütyökkel :-)
Mindent leírt; csak annyit tudok hozzá tenni, hogy azon a hosszú, áprilisi hétvégén nagyobbik fiam 'elcsaklizta' a fényképezőgépemet, így képeket csak Bütyök készített
Részletekben levadászva. A dátum a láda megtalálás időpontja, sajnos pontosabbat nem tudok, mert a fotó az elromlott számítógép winchesterén van, még le kell róla varázsolni.
Megvártam, míg alaposan kiszáradnak a földutak. A dolog túl jól sikerült...
Az 1-es útnál álltam be a körbe a Gctefe ládától jövet, így a 2. pont lett az első. Biatorbágy elhagyása után mindjárt egy "Belépés csak engedéllyel" tábla állta utamat, tovább mentem, erre vezetett a tracklog. Valami bányához értem, ahol több méter magas földkupaccal zárták el az utat. Valahogy átküzdöttem magam az akadályon és lassan a 2. ponthoz értem. Itt jó negyed órát vacakoltam a réztábla keresésével, pedig kiverte a szememet.
A 3. pont nem éppen kerékpárosbarát helyen van. Nem mertem a gépet az úton hagyni míg kerestem a ládát, nagy nehezen felcipeltem a híd alá. A láda nem kidölt fa alatt van...
Ezután következett a szomori kitérő, majd a tó felé vettem az irányt. Itt döbbentem rá, hogy a GPS-ből valahogy eltünt a track Pátyig terjedő része. Mindjárt a tónál bénáztam is egy sort, csak másodszori kisérletre találtam meg az utat az autópálya felüljáró felé.
Pátyra beérve a 4. pontnak nagyon örültem. Pancsoltam mint egy kacsa, végre feltöltöttem vízkészletemet.
Már csak az utolsó pontig vezető szakasz volt hátra, ahol egy kicsit komolyabb szintet is le kellet küzdeni.
Összességében tetszett a multi, várjuk a következő zöld utat...
A leírás lehetne egy kicsit pontosabb. Páty határában a kerékpárosok készüljenek bozótharcra. A 2. 3. pontnak több köze van GCVIAD-hoz, mint a két szélső ponthoz.
Autós-gyalogos találat. Minden helyszínt igyekeztünk körbe járni, nem rohanni, ráérős ebéd utáni séta keretében. A második pontnál egy helybelivel jól elpolitizálgattunk, miközben arról beszélt, hogy útvonalat jelölnek ki a BAMAKO Rally-hoz. Itt-ott ringlót is ettünk, már egész jó érett.
Köszönjük.
Kerékpáros találat. Ezt a ládát korábban már nagyon kinéztem magamnak, most végre letekertem. Sajnos vagy nem sajnos a környék ládáinak levadászása miatt elég keveset tekertem magán a Zöldúton. Helyette volt sok erdős, dzsindzsás bringatolás Páty ládáinál.
Egy >70km dögölj meg bringa kesser túra alkalmából ejtettem őket útba. Én 2,3,4,1 sorrendben. A negyedikről nincs kép, mert már elég sötét volt az erdőben.
A kálváriás pontot 2 hónapja egy teljesitménytúra során, a maradék hármat pedig ma találtam meg biciklivel.
A láda újonnan feltöltve a helyén volt, a hídnál lévő réztábla is, csak egy kicsit mászni kellett rajta. A pátyi kút rendben volt, jót mosakodtam benne. Összességében jó kis túra volt, bár a földút még most, aszálykor is nehezen járható pár helyen (Biatorbágy mellett pedig teljesen feltúrták).
50km-es biciklis túra, a Budavidék Zöldút rendezésében.
A túra közben kerestük ezt a ládát, és sikeresen meg is találtuk az összes részletet!
Köszönöm a rejtést! :)
Kissé fárasztó volt bicajjal körbejárni az utat, de mivel pátyon élnek szüleim kötelező ládakeresés volt :-) Talán az út legrosszabb része Páty-Biatorbágy a nagyon göröngyös, emelkedős Z3 volt az erdőn keresztül. A kálváriáig már teljesen üdítő volt a gurulás. Onnan már semmi gond nem volt. Köszi a rejtést.
Köszönet a rejtőnek a jól kiválasztott utvonalért és a szép és érdekes látnivalókért. Gyalogosan és visszájáról élveztem végig a száraz és szép tavaszi időben a multit. Csak az a baj, hogy a 2. pontnál a lemezkét nem leltem, pedig egy órát "kavirnyáltam". Kértem a rejtőt hagyja jóvá a találatot, mellékelve a trecket, a 2. pont fotóját és a 3 jelszó részletet. Herceghalom főutcáján mivel több emlékmű van talán lehetne még egy kiegészítő virtuális pontot elhelyezni.
A pontokat Herceghalom felől érkezési sorrendben jártuk végig autóval és gyalog (Kicsi Gesztenye futva). A hídrom közelében, a vasúti pálya feletti magaslaton megpihentünk; közben jöttek-mentek a vonatok.
Köszönjük! Kicsi Gesztenye és Tádé
A kálváriához és a hídromhoz is rejtettem már korábban mozgó ládát, sőt mikor pár éve megjelent ez a zöld út én is gondoltam rá, hogy ládát rejtek hozzá, de bejáráskor a kálvária fölött sárba süppedtem. Bár most egy kicsit tovább tekertem, de a felszántott zöld háromszög-nél, nyakig sárosan ismét visszafordultam az aszfaltút felé. Páty után a jól ismert betonutat választottam Herceghalom felé. A hídrom környékén ismét hatalmas sár fogadott, ezt az utat eddig 3x bicikliztem végig, de most ismét megfogadtam, hogy soha többet. Hogy pozitívumot is mondjak a végére: házhoz jött a láda.
Már a láda megjelenésekor csodálkoztam, hogy ezen a nem túl izgalmas, szántóföldekkel borított vidéken miért vezet egy "zöld" körút. Erre csak akkor szoktam biciklizni, ha a Vértesből vagy a Gerecséből haza akarok jutni. Országúti biciklivel, vékony gumival próbáltam minimalizálni a földutakat (de így is túl sok lett), a bicikli autóra szerelgetéséhez lusta vagyok, így a Bp. - Budakeszi - Páty - Herceghalom - Biatorbágy - Budaörs - Bp. útvonalon otthonról bicikliztem.
Pátyról a mezőgazdasági aszfalton mentem a 3. pontig, és onnan is az aszfalton a 2. közelébe. Idáig bicikliztem, élvezetm a gyönyörű időt, a suhanást. A maradék 500 méteren én vittem/toltam a biciklit a sár miatt, de így is lett egy defektem. Egy régi, ragasztott gumi volt nálam tartalékban, de annak elég rövid volta szelepe, így jó sok időt elvacakoltam a szereléssel. A 2. megtalálása után követtem el a következő hibát: nem mentem vissza az aszfaltra, hanem a vizes-sáros dózeren mentem tovább. Ebben mi a szép? Gigantikus sitt- és szemétlerakó, és sár, sár, sár. Nagy öröm volt kiérni az amúgy nem túl szép biatorbágyi lakóparkhoz. Az 1. pont már OK, az tetszett is, de az egész kör bizony nem nyerte meg a tetszésem.
Idő hiányában mi csak autóval és gyalog jártuk végig. Érdekes helyeket mutatott a doboz. Gondunk csak a 2. ponttal volt. Nehezen találtuk meg a megfelelő utat és így is kerülővel érkeztünk, de nem baj legalább láttunk egy csomó madár vájta üreget egy löszfalban. A pontot is nehezen találtuk meg, de aztán csak kiszúrtuk:)
Szép, késő őszi időben jártuk végig az útvonalat. Igaz, hogy autóval, de így is kisétáltuk magunkat, mivel utána a szomori ládát is összeszedtük. A hídromi állomással kissé megszenvedtünk, de a rejtő segítségével minden jóra fordult. AA
Kihasználva ezt a szép idöt tekertem egy jót.Több ilyen bringás láda kellene.
Köszönöm a rejtést.
Ui: a hidromnál kellene a leírásban egy kis segitség mert kerékpáros cipöben kicsit nehéz keresni.
Tegnap volt 5 éve, hogy bringára ültem, betekertem Vácra és megtaláltam az első (két) geoládát. Ezt a számomra jeles alkalmat sikerült egy hasonló akcióval emlékezetessé tenni. Öcsémmel és még két haverunkkal nyeregbe pattantunk és az utolsó bringázásra való hétvégi napok egyikét ennek a multinak a végigtekerésére szántuk. Azért persze volt néhány másik találat is. A pontok és az útvonal egy részét már régóta ismertem. A kálváriát már érintette egy gyalogos teljesítménytúra is: még 2000-ben, az egyszeri alkalommal megrendezett "Emléktúra a 100 éves mamutfenyőkhöz". Azóta nem jártam itt. Örömmel nyugtáztam, hogy legalább kitakarították, ha a stációkat nem újították fel. Viszont az 1. számú út melletti temetőben láthatunk egy jóval fiatalabb és szép állapotút. Innen legurultunk Biatorbágyra és a GCBiaK pontjainak abszolválása után ismét ennek a multira fordítottunk figyelmet. A tavak melletti utat választottuk a földes út helyett. Így előbb került sor a 3. pontra. Nekem itt teljesen máshová mutatta a gps. Azért előkerült a doboz. A sínek mellett futó (sorompóval lezárt) úton visszatekertünk a másik hídromig. Elég zötyögős volt oda-vissza egyaránt... Utunk Herceghalmon át vezetett. Megkerestük a víztornyos ládát is, majd Zsámbéknak fordítottuk a kormányt. Tettünk egy gyenge kísérletet GCVMa-nál, de túl sok víz volt a patakban a hosszabb utat meg - a közeledő sötétségre való tekintettel - nem vállaltuk be. Pátyig kemény tempót diktáltunk az emelkedőn; kicsit szét is szakadt a sor. Az ivókútnál azután úgy döntöttünk, hogy Budakeszi, s így a kemény emelkedő felé megyünk haza. Igazán jó volt még egy utolsót(?) tekerni a késő őszben. Erre a kalandra Picúr jött velem.
A mai kör: Nyugati pu. > Farkasréti-temető > Gazdagrét > Budaörs > Törökbálint > Biatorbágy > Herceghalom > Zsámbék > Páty > Budakeszi > Szépjuhászné > Széna tér > Nyugati pu.
Ma, munka okán, Érdre kellett mennem. Délelőtt próbálkoztam a családnál, mondjuk úgy, nem sok sikerrel. Minimális aktivitást tapasztaltam részükről. Végül azért csak győzött az erőszak...
Tehát a programunk rövidke érdi kitérővel kezdődött, majd jött ennek a ládikának a csúnya leautózása. Mondjuk biciklivel biztosan szebb, autók közt cikázva pedig kalandosabb is. A mi megoldásunkban maradt a pontokhoz közeli környezet megkukkolása.
Ezek viszont tetszettek, a réztáblás rejtés pedig kifejezetten ügyes, és időtálló megoldás.
Innem még a Farkasréti temetőbe tettünk egy kis kitérőt, utána pedig pár falat gyorséttermi, aranyárban mért döghússal enyhítettük éhségünket (a család azon tagjai, akiknek bevette gyomruk a drága eledelt). Akinek meg nem, az éhezett tovább :o)
Köszönjük a lehetőséget.
Ui: Mi úgy gondoltuk, autóval keressük, mert nekünk most így volt jó, és nekünk így tetszett...
Nem ártana tiszteletben tartani mások szokásait, epés megjegyzések mellőzésével. Természetesen igen nagyra tartom a kerékpáros keresők teljesítményét, különösképp bgjozsa heroikus kűzdelmét a ládika megszerzéséért. A mi kis autós programunk nyilvánvalóan nyomába sem érhet... Úgyhiszem, ez semmit nem von le az Ő teljesítményéből.
Egyéb iránt, jól megnevettetett az előző log végére írt megjegyzése :o)
"szerintem beteg, aki ezt a ládát autóval abszolválja"
Szerintem, meg az beteg, aki leírta, méghozzá nem kicsit...
Jobbulást kívánunk neki!
Kerékpáros találat 1/2. láda. Telkiből indultunk a láda végigjárására, 4-1-2-3 sorrendben. Hideg volt nagyon, de azért szépen sütött a nap. A pontokat magamhoz képest könnyen megtaláltam. Összességében jó kis bringás kör volt; szerintem beteg, aki ezt a ládát autóval abszolválja :)
Pátiból rajtoltunk.
Egy órával hamarabb indultunk el Dc3-mal, mi öregesen tekeregtünk a 3 fiatal titán meg próbált utolérni. Azért mi jó alaposan másfele mentünk (az nem eltévedés), hogy ne találjanak meg. A harmadik pontra elveszítettük az előnyünket, ill. bevártuk a 3 kópét.
Amikor 2 vadidegen bringásnak "stoppoltunk vadul:-)" azért volt röhögés mikor közelebb értek. A Kozáromi tó újdonság volt, az M1 felett álldogálva kitaláltunk valami érdekest. :-) Képek majd Paco-tól.
A meterológiát átvertük, egész napra felhős esőst küldtek, mi azért napsütésben tekertük le a távot.
Pistabácsival Mikulás fényképészkedett, kifli tejföl végevan.
:-)
Ja a ládák... kit érdekel :)
Kösz a rejtést, jól eldugtátok :-)
Már a megjelenése óta tudtam, hogy ezt a kis bringás kört bizony a pátyi Bal3 barátommal fogom abszolválni, úgyis rég bringáztunk már együtt az ő környékükön. Közben dc3 is bejelentkezett, hogy ő biz' csatlakozna. Azután meg scele és Paco is jeleztek némi szándékot kerékpározás terén, így hát szépen összeállt a csapat.
Nem indultunk korán, 9:30.kor találkoztunk a CBA parkolójában (amiben általában egy lángosos is üzemel, de ma sajna az ünnep miatt "geschlossen") A 3-ak valamilyen rejtélyes oknál fogva úgy gondolták, hogy korábban kelnek és így egy kis előnyre tettek szert ;) muhaha
9:30 tehát scele és Paco ládászbarátokkal vágtam neki a multinak. Szép környezetben jutottunk el kis hegymenet és egy szép erdei lejtő után a kálváriához, ahol elég egyértelmű a jelszórészlet. Innen aszfalton nyomtuk tovább a megsemmisült hídpillérig, ahol sajnos tüdő telefonos segítségére volt szükség (ezúton is köszönöm!). Hát, ezt kereshettük volna még egy pár percig... A harmadik ponton bevártak minket a 3-ak és innen már együtt tekeregtünk végig követve a letöltött tracklogot. Még a pátyi (no nem tősgyökeres, csak amolyan "gyütt-mönt") Bal3-nak is mutatott újat a láda. Ha másról nem is lesz neki nevezetes, az autópálya budiról biztos :) A negyedik pont már csak rutin volt. A parkban eszegettünk és beszélgettünk még vagy egy órát a gc "nagy politikájáról" :) Fújj...
Hogy ne legyen hiányérzetem, egy kis GG játék keresésre indultam tovább: bolyak házát kerestem fel, azután meg felszaladtam Csergezán Pál sírjához, valamint a Nagy-Kopasztra egy jó kis körtúra keretében. Hazafelé még egy Fairy-féle egyszerúbb GG-s virtuális és teljes volt az öröm mára...
Köszönöm a rejtést! Még több ilyen bringás multit kérek! Kicsit sajnálom azokat, akik ezt is leautózták a pontocskáért...nagy élmény lehetett!
Megtalaltam [wapon beküldött szöveg]
Hazai terepen van ez a láda. A 4. pontját középső fiam foci edzése közben kerestem fel. A többi hármat gyereksétáltatás közben. Csodálkozott is a feleségem miért biciklivel megyek gyereket sétáltatni, aztán meg azon miért két óráig tartott a "séta". Közben Geri sikeresen el is aludt, a 3. ponttól már tartani kellett, úgy tekertem haza. Nem volt túl kényelmes. A 3. pontnál spontán kesser találkozó volt az utánam logoló csapattal. Persze én helyzeti előnyben voltam, mert már meg volt a 4. pontom.
70 km kerékpár edzés 700 m emelkedéssel a Budapest - Budaörs - Biatorbágy - Páty - Budakeszi - Budapest útvonalon az új ládával. A vasárnapi ebéd és az uzsonna közé éppen belefért a láda.
Az 1. pont újat mutat, egyértelműen megtalálható - a pontatlan koordinátát leszámítva. A 3. ponttal folytattam, ahol kicsit keresgélni kellett, a de a koordináta itt pontos. A 2. pont a tó felől értelmes úton nem közelíthető meg, a 3. pont után az 1-es út felől a száraz szántóföldön átvezető zöld sávon és a vasúton keresztül még úgy-ahogy tisztán elérhető. Az idevezető sárút vasárnap délután is kőkemény 3 tengelyes óriás billenőkocsikkal terhelt sűrű forgalommal, nem létezik, hogy a tiszta kerékpárommal innen bemennék.
A pilléren a kis tábla bárhol lehet. Alul, felül, oldalt - nem ártana megadni a pozíciót, hogy a szerencsétlen kesser ne bambuljon és másszon kínos perceken át. A 4. pont tetszik, rendben van. Annál is inkább, mert sógoromék 400 m-re laknak a kúttól, persze, hogy beugrottam hozzájuk. A hazafelé vezető úton az egyetlen értelmes kihívás a téglás meghódítása 42/23-on átlagos 62 rpm ped. és 156 bmp pulz. mellett.
Kerékpáros találat.
Nagyon jó multi, még jobb társaságban. :) Gábor75, Tilinko, Golyozsi és jómagam vágtunk neki a kalandos útnak. Volt sok emelkedő, göröngyös terep, hegymászás, akadálypálya, hídról nézelődés, jó hangulat és sok nevetés. :) A kálváriához mire felértünk minden bűnünket megbántuk. :D A hídrom jól megviccelt minket. Átvizsgáltuk minden porcikáját alul-felül. :)) Végül az "ereszkedésnél" véletlenül pillantottam meg a kis táblát. A Viadukt mellett különösen élveztem a sínek menti tekergést. Még a vonatles is bejött, mert míg Gábor logolt, közben száguldott el egy a közelünkben. Köszönet Gábornak az alapos felkészülésért és az autós logisztikáért. Mindent elmondott amit tudnunk kell és olyan úton vezetett minket, hogy mindent megnézhessünk. Sajnos a tó kimaradt, mert Tilinkonak sietni kellett, rám meg sokat kellett várni, ugyanis bringázni még mindig nem tudok, csak nagyon szeretek. :)) Csuda jól éreztem magam és köszönöm a fiúk türelmét. Remélem ládatekergünk még együtt. :)))
ok:-) [wapon beküldött szöveg]
Hibátlan multi.Vándor Csillag,Golyózsi és Tilinko társaságában.Laza kerékpáros túra keretében kerestük fel a multi pontjait.Igyekeztünk az ajánlott útvonalon menni.Ez-bár én navigáltam-többé kevésbé sikerült is.Elsőnek a legkönnyebb 4.-ik pontot találtuk meg,mivel szinte mellette parkoltunk le.A kálvária tetszett,volt egy kis hangulata most a párás-őszi időben.Utána a hídrom következett,amit a Viadukt megnézése előzött meg.Még sosem jártam rajta,ez is nagy élmény volt.Biatorbágyot elhagyva a sorompó után nem sokkal egy kisebb akadályba ütköztünk,de ez senki kedvét ne szegje,leküzdhető!A hídromnál volt némi hegymászás csúcshódítással.Ez utóbbi a jelszó megszerzése érdekében felesleges,az élmény miatt kihagyhatatlan volt. (itt megjegyezném,hogy a hegymászós feladatokban Vándor Csillag tartott velem,Golyózsi és Tilinko a paripákra vigyázott.Ezúton is köszönet érte! :-))
Legvégére maradt a láda,amit a bringán felejtett GPS miatt érzésre kerestünk és találtunk meg.Herceghalmon belebonyolódtunk egy másik multiba,de visszatértünk újra az ajánlott útvonalra.Nagy bánatomra azonban a Kozáromi tóval nem találkoztunk.De még vannak számomra szűz ládák a környéken,biztos hogy pótolni fogom e mulasztást!
Köszönöm Társaimnak a remek délelőtött,sok ilyet szeretnék még!
A rejtőnek pedig sok sikert kívánok,hasonló színvonalas rejtést!
Köszönöm az élményt! :-))
Gyönyörű időben kerestük fel ezt a multit. Csak remélni tudom, hogy lessz még ilyen ezen az őszön.
Bár a körút nagy részét ismertem, de azért tudott újat és látványosat mutatni ez a láda.
A kálváriánál minekünk is 25 méterrel elöbb jelzett a kütyü, de azért megoldható.
Mi a következőket mértük: N 47 29.259' E 18 50.352' 244m
Mivel ma szabadságon voltunk, pont kapóra jött ez a közeli új láda. Az első pont egy tipikus olyan hely, ahov gc nélkül sosem jutottunk volna el, tetszett. A második pontot az egyik lehető legrosszabb útról közelítettük meg, így a szántóföld mellett slattyogtunk végig. Kicsit kerestük a pontot, de aztán kiszúrtuk. A harmadik ponton is keresgélni kellett, mert ellenkező oldalra mutatott a GPS. Szép kis láda, jó tartalommal, elhoztuk a villáskulcsot :) és tettünk tollat a ládába, mert nem találtunk. A negyedik pont is sima ügy volt, Pátyon már többször is jártunk, számunkra szimpatikus hely.
3.
Igazán szép kis multi, gratulálok hozzá! Biztos forrásból tudom, hogy lesz még folytatása! ;) Várom.
A tegnapi megjelenéskor tudtam, hogy történhet bármi, ezt ma le kell kerekeznem. Rövidnadrágban, hosszúujjú nyári felsőben indultam neki. Fáztam az elején, de később mikor már többed magammal kerestük a pontokat, "irigykedtek a beöltözöttek".
Mindjárt az elején összefutottam cofe-val. Új ismeretség volt a miénk. Innen együtt mentünk tovább. A következő pontnál összefutottunk benist-el, majd a negyedik ponton szintén.
Az első ponton nem a megadott koordinátán van a jelszórészlet, de józan ésszel kikövetkeztethető a helye. A rejtő elmondta, hogy eredetileg mikró lett volna az a pont, de a Parkerdő, ugye...
A második pontért -feleslegesen- megdolgoztam én is, de végül meglett az is. Azt eldönteni nem tudtuk, hogy ez a táblácska gc. miatt került ki vagy mást célt szolgál.
A dobozt a harmadik ponton cofe találta meg, nem vettünk ki belőle semmit.
Pátyon közös fotózkodás, rövidke beszélgetés és jelszó ellenőrzés után szétváltunk.
Innen még "átgurultam" Budakeszire, egy másik játszótér ládájához, így a mai napra jutott 60km, 700 szint.
Kellemes időtöltés volt, köszönöm a rejtőnek és a két biciklis társnak is a napot!
Tetszett! A korai rajt miatt sikerült elsőként a ládához érni, bár ez sosem motivált. Háztól házig 60 km tekergés aszfalton és jó-rossz földutakon, a sorrend 2-3-1-4. A kis réztábla nem adta meg könnyen magát, de legalább felülről is megnéztem a hídromot. A jelszó mellé egy akáctüskét is sikerült begyűjteni az ujjamba. A láda megtalálása szintén 3 dimenziós feladat. A kálvária felé visszakerekeztem a 2-es pont felé, ahol összefutottam Ata72 és Cofe bringás sorstársakkal. A kálváriánál a koo-k jó 20 m-t tévednek, de más használható évszám nem lévén, leolvastam az egyetlent. A pátyi kútnál ismét összegyűltünk a bringás kesserekkel, most nagyon jól esett a víz is. E tájékon már nagyon sokat bringáztam, de azért útba estek ismeretlen szakaszok is.