1.rész: A hídon található középső üvegburkolat elemeinek száma.
A láda:a gyalogösvénytől jobbra a liget szélén van egy fa odvában, de nem fent és nem teljesen talajszinten, benne a jelszóval.
A ládába TravelBug
nem helyezhető.
A koordináták letölthető formátumban:
1.rész
N 47° 10,184' E 20° 11,562' 85 m [GCTvir-1] A hídon található középső üvegburkolat elemeinek száma.
A láda
N 47° 10,070' E 20° 11,323' 85 m [GCTvir-2] A gyalogösvénytől jobbra a liget szélén van egy fa odvában, de nem fent és nem teljesen talajszinten, benne a jelszóval.
LÁDATÖRTÉNELEM:
2011.04.29 A ládát az eredeti rejtek hangyásodása miatt áttelepítettem.
2013.05.07 A láda a tereprendezés martalékává vált, ezért újra áttelepítettem.
2014.06.08 A ládát ismét ellopták, ezért újra áttelepítettem.
2015.08.23 A láda eredeti helye tönkrement valaki szét is zúzta, ezért újra áttelepítettem.
2017.06.19 Ládakarbantartás. A logbookban még bőven van hely, a láda ép és száraz. Némi újabb ajándékkal feltöltve.
2018.04.08 A ládát tavaly már sokadszorra tették tönkre. Így új módszerrel lett újratelepítve.
2019.02.16 A ládát újra, sokadszorra tették tönkre. Köszönöm anettx-nek a pótlását.
2021.05.15 A ládát újra, Így most az eredeti helyén próbáltuk felújítani.
2023.12.08 A ládát már sokadszorra tették tönkre. Egy kedves kessertárs felajánlásával lett újratelepítve.
Kiindulópontnak autóval érkezőknek a
N 47° 10,102' E 20° 11,689' [GCTvir+parkoló1]-t, vagy a
N 47° 9,983' E 20° 11,329' [GCTvir+parkoló2]-t javaslom, amelyek ingyenesek. Az első a hídfő mellett van, a másik 400 méterre a liget belseje felé, a Szolnoki főiskolánál. Innen nem messze található sétánk kiindulópontja, amely a híd Tiszaligeti hídfője
N 47° 10,081' E 20° 11,587' [GCTvir+Hídfő] . Keljünk át a hídon és gyönyörködjünk a híd szerkezetében. Átkelés után a hídtól jobbra található szökőkútban láthatunk két Tiszavirág szobrot
N 47° 10,264' E 20° 11,588' [GCTvir+Szökőkút]. A város parti hídfő a Tiszai hajósok terén található, innen könnyen elérhető a belváros.
A hídon visszafelé menet számoljuk meg a híd közepén lévő üveglapok számát, így kapjuk meg a jelszó első részét.
A hídon visszaérve jobbra fordulunk és irány a láda maga.
A láda a gyalogösvénytől jobbra a liget szélén van egy fa odvában, de nem fent és nem teljesen talajszinten, benne a jelszóval..
Óvatosan logoljatok, mugliveszély!
Előzmények
Szolnok városának történelmi városmagja, és az ebből kinőtt modern város a Tisza jobb partján, a Zagyva torkolatának környezetében alakult ki. A város használhatósága, a lakosok életminőségének javítása (gyalogosan és kerékpárral is jól megközelíthető legyen a belvárosból a ligeti oldal), a fejlesztések előmozdítása érdekében már régen felmerült egy gyalogos-kerékpáros Tisza-híd létesítésének gondolata, melyre a város önkormányzata 2007 júliusában pályázatot is kiírt.
A pályázat célkitűzése egy olyan átkelési kapcsolat tervezésének elindítása volt, mely egyedi hídszerkezete és annak megjelenése révén a város jelképévé is válhat, ugyanakkor a város felőli hídfőben levő tér átépítésével és forgalmi kapcsolatainak megoldásával szervesen illeszkedik a város testébe.
A városok kiemelt pontjaiban létesülő gyaloghidaknál a szerkezet megválasztása is üzenet értékű. A szolnoki gyaloghíd a "Tiszavirág" motívumra rímel, a medernyílás kifelé döntött ívei a kábelsíkok erezetével a szárnyakat, a rácsozással felbontott merevítőtartó a bordázott testet szimbolizálhatja, mely a város felőli hosszabb feljáró "farok-részében" folytatódik. A híd ennek megfelelően karcsú, légies szerkezet.
A szolnoki hídverés napja
A híd ünnepélyes alapkőletételének napja 2009. augusztus 9. volt, melyet az önkormányzat A szolnoki hídverés napjának keresztelt el. Ennek alkalmából családi programokat tartottak a tervezett dísztér területén. Az alapkő egy időkapszula volt, melyben nem csak újságok és CD-k, de a járókelők rövid üzenetei is helyet kaptak.
Az építkezés
Az építkezési munkálatok előtti tereprendezés 2009 szeptemberének végén indult. December végéig elkészült a mederhíd jobb parti mélyalapozása, azonban a szokatlanul hideg tél és az áradások miatt a helyszíni munkálatokat fel kellett függeszteni. A szerkezetet Budapesten készítették, melyet azonban az időhiány miatt ott is szereltek össze, s a 390 tonnás acélszerkezet így közúti szállításra alkalmatlanná vált. Ezért a szerkezetet két uszályra rakták, melyek előbb Titelig szállították azt, majd a Tiszán hozták vissza Szolnokig; ez mintegy 500 folyó-kilométeres utat jelent. A híddarabok 2010. július 23-án indultak a fővárosból és - miután Szegeden a magas vízállás miatt rövidebb ideig várakozniuk kellett - augusztus 17-én érkeztek Szolnokra. Így az eredetileg szeptember 1-jére tervezett átadást is el kellett halasztani. A híd műszaki átadását november 29-én kezdték meg, amikor a forgalmi átadást december 17-re tervezték, azonban ezt a határidőt sem sikerült tartani.
Egy, a hídon cölöperősítést végző 49 éves férfi szeptember 17-én beleesett a Tiszába, testét napokkal később találták meg.
Hídavatás
A híd ünnepélyes átadására - az eredetileg tervezett időpont után 151 nappal - 2011. január 21-én került sor. Az alkalomból körülbelül kétezres tömeg gyűlt össze az első világháborús emlékműnél a 15 órakor kezdődő ünnepségre. A hidat Beer Miklós váci püspök szentelte fel, a hídon söröshordót gurítottak át, a híd tervezői és építői díszoklevelet és egy ezüstérmét vehettek át egy 16 éves Tisza Virág nevű szolnoki lánytól, fellépett a Vásárhelyi Pál Közgazdasági Szakközépiskola leánykórusa és a Légierő Zenekar Szolnok. 17 órakor tűzijátékkal ünnepelték a hidat, az átkelők pedig elvihettek egy-egy darabot a hídavató szalagból.
Műszaki Adatok:
A Tisza keresztezésének helye: 334+845 fkm
Hídszélesség: 5,0 m
Áteresztőképesség: 11750 fő/óra
Össztömeg: 550 t
Balparti rámpa: 39 m
Balparti feljáróhíd: 95 m
Mederhíd: 186 m
Jobbparti feljáróhíd: 38 m
Jobbparti rámpa: 87 m
Átvezetés teljes hossza: 445 m
Szerkezeti acél
Főtartó ívek: 200 t
Merevítőtartó: 148 t
Pillér bekötés: 32 t
Összesen: 380 t
Díszkivilágítás
Összes kábel hossza: 2620 m
Dísztéri ledes Korintosz-oszlopok: 75 db
Híd világítás: 945 lámpatest
Források, további információk:
Wikipédia az online lexikon
A Tiszavirág híd