Elhelyezés időpontja: 2011.06.18 00:00
Megjelenés időpontja: 2011.06.20 00:10
Utolsó lényeges változás: 2011.07.31 20:50
Utolsó változás: 2014.05.03 18:14
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+3V)
Elrejtők: Vucsi
Felhasználó: Vucsi Nehézség / Terep: 1.0 / 3.0
Úthossz a kiindulóponttól: 22400 m
Megtalálások száma: 110 + 1 sikertelen + 2 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.2 megtalálás hetente
Waposoknak
Négyállomásos multiláda a hajtánytúra útvonalán
1. pont: egy szám, mely a felsőpulyai végállomáson olvasandó le egy váltóról.
2. pont: híd közepén, jobb oldali (felsőpulyai indulás esetén) sín belső feléről leolvasandó 2 betű.
3. pont: láda a híd alján acélszerkezetbe rejtve (Alternatív jelszó: híd közepén, jobb oldali (felsőpulyai indulás esetén) sín belső feléről leolvasandó 2 betű.)
4. pont: villanyoszlopról leolvasandó szám.
A hajtányról
A hajtány története a 18. században, a badeni születésű erdőmester, Karl-Friedrich Drais (1785-1851) idejében kezdődött. Ő szerkesztette az első, a mára már jócskán megváltozott kerékpárt.
A kezdetekben még toló- vagy taposókerékpárnak nevezett szerkezet, melyet lábbal, a földről elrugaszkodva kellett mozgásba hozni, később az odenwaldi erdőmester után a "Draisine" nevet kapta.
A mester barátai Prágában és Bécsben jelentős fejlesztéseket hajtottak végre - azonban a "Draisine" (drezina) név máig fennmaradt, magyarul a hajtány nevet kapta.
Megközelítés
A hajtányok páros napokon a Haracsony/Sopronnyék (Horitschon/Neckenmarkt) végállomásról, míg páratlan napokon a Felsőpulya (Oberpullendorf) végállomásról indulnak. Előbbit a kópházai, utóbbi a kőszegi határátkelő felől érdemes megközelíteni. A végállomásról taxival, vagy helyközi autóbusszal lehet visszautazni a kiinduló állomásra.
Működési idő:
A szezon április 1-jétől, október 31-ig tart.
Hétköznapokon 13-19 óráig, hétvégén és ünnepnapokon 9-19 óráig üzemel.
Az árakról itt tájékozódhatsz.
A túra:
A közel 23 km-es túra 4, 5, 7, 9 és 10 fős kocsikkal teljesíthető akár 2 óra alatt is, de aki körül szeretne nézni az állomások környékén, akár egész napra is tervezhet. A 10 fős kocsi sörcsappal van felszerelve, vásárolható hozzá söröshordó. Így egy több fős baráti társaság vidáman tekerheti végig a távot.
Nagyobb állomások, látnivalók: 1. Felsőpulya (Oberpullendorf) N 47° 29,791' E 16° 30,282' 255 m [GChajt+1.állomás]
- 17. században épült Rohonczy-kastély
- 1707-ben épült Szent Ferenc kápolna
- 1934-ben épült Római katolikus plébániatemplom
Az állomáson büfé üzemel.
2. Csáva (Stoob) N 47° 31,719' E 16° 28,201' 263 m [GChajt+2.állomás]
- 13. században épült hegyitemplom
- Keresztelő Szent János tiszteletére szentelt római katolikus temploma.
- 1962-ben épült evangélikus templom
- Fazekasmúzeum
- Kálváriahegy a kálvária szoborcsopottal.
Az állomáson játszótér is van.
4. Veperd (Weppersdorf) N 47° 34,392' E 16° 25,904' 297 m [GChajt+4.állomás]
- A Szentháromság tiszteletére szentelt római katolikus templom
- 1931-ben épült Evangélikus templom
Az állomáson grillezési lehetőség van.
5. Lakompak (Lackenbach) N 47° 35,130' E 16° 28,255' 298 m [GChajt+5.állomás]
- 1548 és 1552 közt reneszánsz stílusban épült Esterházy-kastély
- 17. században állított Szent Antal-oszlop, és Mária-oszlop
- Tarródy-síremlék, egy faragott kőszarkofág
- 1962-ben épült Szent Péter és Pál tiszteletére szentelt római katolikus plébániatemplom
- Zsidó temető, melyben több mint 1700 sírkő áll
A láda: 1. pont: N 47° 29,752' E 16° 30,293' 254 m [GChajt-1] egy számot kell leolvasnod, a felsőpulyai (Oberpullendorf) végállomáson egy váltóról. 2. pont: N 47° 34,293' E 16° 25,638' 293 m [GChajt-2] két betűt kell leolvasnod Veperd (Weppersdorf) közelében, a jobb oldali (felsőpulyai indulás esetén) sín belső feléről, mely pontosan egy híd közepén található. Légy körültekintő, a pont nyílt pályán található. 3. pont: N 47° 35,147' E 16° 28,301' 299 m [GChajt-3]A láda a híd aján az acélszerkezetbe van rejtve. (Alternatív jelszó: híd közepén, jobb oldali (felsőpulyai indulás esetén) sín belső feléről leolvasandó 2 betű.) 4. pont: N 47° 35,490' E 16° 32,779' 246 m [GChajt-4] egy számot kell leolvasnod, a Haracsony/Sopronnyék (Horitschon/Neckenmarkt) végállomáson egy villanyoszlopról.
A köztes jelszórészletért és a ládáért nem kell megállni a híd közepén. Mindkettő rövid sétával elérhető a szomszédos állomásról, ahol a sínről leemelve nincs útban a hajtány, amíg azokat megkeresed.
Poénnak, meg egy pontnak jó volt. A 40 euro per fős árat kissé túlzónak tartom, de hát egyszer él az ember:).
A láda nagyon jó helyen van, a leolvasósdi jelszórészletek nekem nem tetszettek.
A megjelenése óta izgatott ez a láda, a hajtányozás. Most végre eljutottunk ide is. Tetszett, de nem annyira, mint amennyibe került.
Nekem úgy tűnik, hogy az egész arról szól, hogy tekerj végig a haverjaiddal és az útközbeni állomásépületekben kialakított helyeken egyél-igyál.
Van jópár dolog Ausztriában ami a mi pénztárcánkhoz képest igen drága, de ez az első eset, ahol úgy éreztem, hogy valami simán zsebmetszés. Szerencse, hogy bringát, sőt, előrelátóan gumipókokat is vittünk magunkkal, így legalább a visszaútra nem kellett taxit fogadnunk, amit jó pénzért természetesen szintén készségesen megszerveznek.
Milyen kár, hogy nálunk nem használják efféle hajtányozós mókára például a megszüntetett Pécs-Pécsvárad vasútvonalat!
Bár egy-két helyet megálltunk, szerettünk volna gyorsan haladni, mert délutánra még más látnivalókat terveztünk. Így nagyon meglepett és bosszantott, amikor az utolsó kajáltatóhelynél a sín közepén stop tábla állta utunkat 45 perc várakozásra kényszerítve. Csak azért sem fogyasztottunk itt semmit, hanem inkább leszereltük a bringámat és tekertem pár km-t a pont nem túl érdekes környéken, de legalább egy .com-os ládát is begyűjtve.
A virtuális pontoktól többet vártam, a láda helye nagyon tetszett.
A ládában hagytam ajándéknak egy pathtagemet. Kérem, csak az vigye tovább, tartsa meg, aki hajlandó belogolni a megfelelő oldlaon, mert nekem ezzel okoz örömet, hogy tudom, kihez, hova került. Gondolom neki, meg a kis érme.
Ancs Tours 6.0, Rax Vol1, 1/10.
Kicsit izgultam a mai időjárás miatt, mert a héten nem bíztattak túl sok jóval. A dátumot már februárban belőttük, hajtányokat lefoglaltuk, majd reggel 10:15-kor 12-en gyűltünk össze a felsőpulyai állomáson a kalandra.
A rövid eligazítás után bele is vágtunk a tekerésbe. Élvezetes vot, de nehezebb, mint amire számítottunk. Itt-ott szabályt szegtünk, de jól éreztük magunkat, és mind a pontokat, mind a ládát megtaláltuk.
A gépet max 27km/h-ig sikerült meghajtani, de viszonylag sok megállóval, palacsintával, rétessel és sörrel a hasunkban f3-kor már a végállomáson voltunk. Némi naptej jól jött volna... :D
Köszi
Kedves Rejtő! Osztálykirándulás keretein belül 26-an becsülettel letekertük. Képek alapján kérném a találat jóváhagyását. Valamiért nem állt össze a jelszó. A végén még a comos láda is meglett :)