Ötpontos multi láda.
1. N 47° 17,711''' E 18° 10,108'
Hány szem található a turistajelzéssel ellátott fán:) Szemmagasság felett.
2. N 47° 18,017' E 18° 06,935'
A Fa matuzsálem melletti facsoporton, térdmagasságban, henger, kéreggel takarva.
3. N 47° 16,901' E 18° 04,990'
Megjelölt fadarab, combmagasságban. SESENGÁM
4. N 47° 14,011' E 18° 07,131'
Egy szép fenyő melletti fa tövében, kövek közt. Fadarab.
5. N 47° 13,368' E 18° 10,666'
Láda, faodúban.
Jelszóképzési sorrend:2,1,3,4,5
Az útvonal tracklogja letölthető
innen.
Parkoló Bakonykuti játszóterénél található (a bolt és kocsma nem üzemel)!
A multi teljes átalakításon esett át: Jelenleg csak a WAP-os leírást és a fenti tracket használd, a részletes leírás szövege még átdolgozás alatt van (letöltéskor természetesen már az új koordinátákat kapod)! Köszönöm a türelmedet!!

A ládába TravelBug
nem helyezhető.
Mivel a Sárréten elkerülő utat építenek, ezért a multi útvonalát átalakítottam. Olyan kört csináltam belőle, amely az egyik kedvenc Kelet-Bakonyi karikám. Igaz az 1-es pont pár km.-es környéke sárérzékeny, a vadászok terepjárói miatt, de sajnos más, montis alternatíva nincs a kör azon részén. Szóval egy Bakonykúti-Isztimér-Kisgyón-Hamuház-Hétházpuszta-Királyszállás-Lőtér-Bakonykúti túrával van dolgunk. Én imádom :) Ráadásul így most az MTB1-el és MTB2-vel egy nyolcast alkot a multi, akár 3 kerékpáros ládát begyűjthetünk egy közel sem teljesíthetetlen túrával. Kocsmát csak Isztiméren találunk, a főút menetirány szerinti bal oldalán.
Meghagyom az eredeti leírást is:
A
GCMTB1 és
GCMTB2 multi kedvező kritikái után, megjött a folytatás. Most jóval nagyobb fába vágjuk a fejszénket, 100 kilométer teljesítésére vállalkozunk. Legalábbis, ha egyben teljesítjük, a két szakaszra (GCMTB4) bontott távot.
Csőszpusztától Szápárig, az aszfaltra szavazók sebességrekordokat döntögethetnek. A merészebbek itt 60 km/h fölé is engedhetik a cajgát. Nekem 52.8 a rekordom, de fékeztem rendesen. Ezért lett a cím: gurulj velem. Mondjuk egy idő után rájöttem, hogy a terepes rész (a tracken mtb3terep) sokkal szebb és élvezetesebb. Az 50 km/h-t itt is megközelíthetjük.
Vagyis többször is válaszút elé foglak állítani, így mindenki szájíze szerint választhat egyes szakaszoknál.
Számottevő szintkülönbségek, aszfaltos szakaszokon vannak. Mindezek ellenére, nekem, átlagos fizikummal, 9-10 órára van szükségem a két multi együttes teljesítéséhez.
Melegben ez a kedvenc útvonalam, a tracken fordítva haladva. Így szinte az összes emelkedő árnyékban és erdőben jön!
Országúti kerékpárral az útvonal jelentős része járhatatlan. MTB !
A körútról track log készült, ami letölthető a leírás végén.
A track log használata erősen ajánlott, az útvonal bonyolult és hosszú. A lépésről-lépésre leírás most el is marad, csupán a pontok környezetének leírására vállalkozok. Az érintett helyiségekről bővebb információkat, bármelyik keresőprogram segítségével, könnyedén találunk.
Részletes leírás
Mivel körtúrával van dolgunk, így bármely ponton beszállhatunk. Fehérvárról indulóknak, 1 kilométeren belüli, a Lidl áruház. Tágas, biztonságos parkírozója van.
N 47° 12,265' E 18° 23,144' 107 m [GCMTB3+parkoló]
Nem kedvelem az emlékművek tábláit, virtuális pontként. Most viszont nem hagyhattam ki, mivel ez a buszbaleset az én környezetemben és korosztályommal történt. Annak idején fél órán belül a helyszínen voltam.
Ez az emlékmű az
első pont.
N 47° 17,711' E 18° 10,108' 307 m [GCMTB3-1]
Az évszám hasznunkra lesz a GCMTB4 utolsó pontjánál, jegyezzük fel. Most viszont a harmadik áldozat (élt 29 évet), vezetéknevének első két betűjére lesz szükségünk.
Kis forgalmú, hangulatos, külvárosi utakon haladunk tovább, pár kilométert, a 8-as főút, benzingőzös, bringaútja helyett. Hamar elérjük a
Sárrét szélét. A magasabb részeken fog vezetni utunk, amit még a 2010-es belvíz is csak részben érintett. Dimbes-dombos részek, öreg fák, nádasok szegélyezik utunkat, váratlanul változatossá téve azt.
A
második pont is egy öreg, odvas fában található.
N 47° 18,017' E 18° 6,935' 230 m [GCMTB3-2]
Fémlemez, jól elrejtve, légy figyelmes. Mivel birkanyáj szokott itt legelészni, 1 kilométerrel tovább, helyeztem el alternatívot. A földút mellett nem lehet nem észrevenni a tájvédelmi körzet táblát. Az oszlopon, földközelben, fémlemez.
Csóron is a kisebb utcákat választjuk, itt egészen más az élet, mint a főúton.
Csór és Inota között lesz ismerős szakasz annak, aki teljesítette a GCMTB2 multit. Haladhatunk ugyanazon az útvonalon, a track log azonban a temető mellett már felvisz. Ez keményebb, MTB-s rész, viszont hamar fenyőillat csapja meg az orrunkat. Árnyékosabb, hangulatosabb.
Ne hagyjuk ki az Inotai Készenléti Lakótelep kocsmáját. Kívül ronda, belül hangulatos. Vendéglátó egységet csak 30 km-el később találunk.
N 47° 12,339' E 18° 12,212' 145 m [GCMTB3+Kocsma]
Elhaladunk az eldugott inotai horgásztó mellett is, majd pár kilométer kavicsút leküzdését követően, jön az igazi kihívás.
A legendás,
Tési fennsíkra vezető út. Itt még a 'békebeli' autók is meg szoktak szenvedni. Közel 300 méter szintkülönbség.
Hamar letérünk róla, a panoráma és a
harmadik pont kedvéért. Ez egyben a láda is, pluszos doboz formájában. Egy berobbantott bunker, levegőztetőcsöveinek egyikében, kővel takarva.
N 47° 16,901' E 18° 4,990' 291 m [GCMTB3-3]
A sok eltűnés miatt kb. 2 méterre, egy fix kőre is felírtam a jelszórészletet, a bunker lejáratánál.
A legnagyobb dilemma itt fogad minket. Ha az eddig megtett nyomvonalon visszatérünk az aszfaltútra, akkor sima utunk lesz. A track log azonban terepen visz felfelé. Nem szeretek visszafelé haladni, a kihívásokat jobban kedvelem. Úgy 150 métert toltam is a bringát, de jó erőpróba volt. Az aszfaltútra felérve viszont már át is hidaltam a szintkülönbséget.
Csőszpusztán, a szápári elágazó első háza mögött található a Bakonyi Barlangkutató Állomás. Sokat barlangásztam itt fiatalkoromban és még többet ittam-buliztam. Nyugodtan járjuk körbe az épületet, érdemes.
Pár méterre található a
negyedik pont, filmes dobozban.
N 47° 14,011' E 18° 7,131' 446 m [GCMTB3-4]
Alternatív: falu vége tábla tövében fémlemez.
Jön a nagy száguldás a Gaja patakig és egy kisebb lejtő Szápárig, de erről már beszéltem. Van közben emlékhely és egyéb látnivaló, de nem láttam még bringást, aki megállt volna. Ezt a száguldást vétek félbeszakítani:)
Az ínyenc mtb-sek, viszont inkább a falutábla után letérnek jobbra, a kék jelzésen. Itt egy rövid földút fogad bennünket, amiről hamar letérhetünk a pirosra. A jóleső erdei gurulás, kíváló minőségű utakon, egészen az uccsó pontig tart.
Ha mégis az aszfalt verziót választottuk:
Szápárt csak érintjük, a terjedelmes
Bakonycsernyén viszont végigtekerünk. Üzemelő éttermet csak a falu elején találunk (baloldalt), egy Pizzéria formájában. Egy gyros tállal szoktam magam itt feltölteni:)
Az
ötödik pontot Kisgyón területén helyeztem el.
N 47° 13,368' E 18° 10,666' 248 m [GCMTB3-5]
Egy feliratot keress egy dobozon. Necces rejtés, ezért az eggyel visszább lévő villanyoszlopon fémlapot találunk, földközelben, alternatívval.
Ha probléma támadna, csak bringás keresést fogadok el (fénykép), elvégre ez egy kerékpáros multi.
Egy szuper
Videó, a multi csoportos tekeréséről, mentororom, Gextrem tollából.
Jó tekerést!