geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés
  
  
  
 
FAQ
3081. Letűnt Vasúti Hidak nyomában (GCHzMG)

A tapasztalt vándorok nem vették észre a mögöttük elsuhanó vasparipát

A tapasztalt vándorok nem vették észre a mögöttük elsuhanó vasparipát

Útközben

Útközben

Kígyós patak, ezen is át kell kelni

Kígyós patak, ezen is át kell kelni

Hz és az ojjektum photo by Gábor

Hz és az ojjektum photo by Gábor

Második pont rejtése

Második pont rejtése
Szélesség N 47° 29,697'
Hosszúság E 18° 43,238'
Magasság: 148 m
Megye/ország: Fejér
Térképen: TuHu - OSM - GMaps
Koordináták letöltése GPS-be
Közeli ládák
Közeli pontok

Elhelyezés időpontja: 2011.10.08 11:40
Megjelenés időpontja: 2011.10.15 06:02
Utolsó lényeges változás: 2018.07.31 13:26
Utolsó változás: 2018.07.31 14:20
Rejtés típusa: Multi geoláda (2H)
Elrejtők: Hz, Mira és Gábor
Ládagazda: Mira
Nehézség / Terep: 2.5 / 3.0
Úthossz a kiindulóponttól: 500 m
Megtalálások száma: 340 + 3 sikertelen + 6 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.7 megtalálás hetente


2 pontos multi, Herceghalom határában a régi vasútvonal mentén
1. pont: láda a hídon nőtt fa gyökerénél 14x3 cm-es "Hz egészséghenger"
N 47°29,697' E 18°43,238' 148 m
2. pont: láda a boltív alatt a kőfalban 14x3 cm-es "Hz egészséghenger"
N47° 29.706' E18° 43.482' 138 m
betérés az erdőbe:
N47° 29.691' E18° 43.074' 152 m
vagy
N47° 29.725' E18° 43.605' 151 m

Toll legyen nálad!
------------------------------------------------------------------

A ládába TravelBug nem helyezhető.

A láda ötlete már a GCMAV kihelyezésekor megszületett, de a kivitelezés eddig váratott magára.

A pontok Herceghalom közelében, a régi vasúti nyomvonalon helyezkednek el. A láda célja, hogy megmutassuk a régi Budapest-Bécs vasútvonal két rejtett műtárgyát és a nyomvonal egy szakaszát, melynek felfedezése és bejárása izgalmas kaland lehet bárkinek.

A dobozokat kevésbé forgalmas, de annál izgalmasabb helyeken rejtettük el.

Ha autóval érkeztek az nyomvonal szakasz mindkét végén tudtok parkolni, mi ezt javasoljuk:

 N 47° 29,772' E 18° 43,464' 150 m [GCHzMG+parkoló]
Ha a MÁV-ot veszitek igénybe, a herceghalmi megállótól 1,3 km-re kell betérni az erdőbe.

Segédpontok

 N 47° 29,691' E 18° 43,074' 152 m [GCHzMG+erdő-1]
 N 47° 29,725' E 18° 43,605' 151 m [GCHzMG+erdő-2]

1. pont: láda a hídon nőtt fa gyökerénél 14x3 cm-es "Hz egészséghenger"
 N 47° 29,697' E 18° 43,238' 148 m [GCHzMG-1]

2. pont: láda a boltív alatt a kőfalban, szokásos "Hz egészséghenger"
 N 47° 29,706' E 18° 43,482' 138 m [GCHzMG-2]

Toll legyen nálad!

Mese a rejtésről...
Egyszer volt, hol nem volt, volt három vándor. Felkerekedtek, hogy eljussanak egy távoli vidékre. De ez a távoli vidék olyan távol volt, hogy gyalog sosem értek volna oda, így hát elhatározták, hogy vonattal mennek. A három vándorból mind a három emlékezett rá, (mivel tapasztalt vándorok voltak) hogy a vonat vascsíkot hagy maga után amerre elhalad, ezért elindultak megkeresni a vascsíkot. Tapasztalatuk szerint a vascsík mindig töltésen fut, így először a töltést keresték meg, majd elindultak árkon, bokron és töltésen keresztül a csík után. De a csík csak nem lett meg. Pedig nyomát több helyen is megtalálták. A patakokon átívelő hidakon keresztül, játszi könnyedséggel küzdve le a mélységet haladtak előre. Igaz, hogy volt olyan híd is, ahol a leküzdés csak nehézCACHEen sikerült, mivel egy bizonyos Matuska Szilveszter nevű vándor már megelőzte őket. Útközben két hídhoz is varázslatos hengereket rejtettek a derék vándorok, az utánuk következőknek. Hőseink csak mentek és mentek, de a vonat és a maga mögött hagyott vascsík csak nem lett meg. Már-már a feladás gondolatával játszottak, egye meg a fene ezt az átkozott vasparipát, menjünk inkább busszal, mondták. Ekkor az égiek meghallották fohászukat, s lám a sűrű bozótból megpillantották az országutat. Itt már csak feltartott hüvelykujjal kell várakozniuk egy kicsit, és ha szerencséjük lesz, eljutnak a távoli vidékre. Abban azonban mind egyet értettek, hogy érdekes és izgalmas kalandban volt részük. Aki nem hiszi, járjon utána!

...és a tények
A vasút elterjedése idején, a 19. század első felében, nálunk első alkalommal az 1836. évi XXV. törvénycikk rendelkezik az ország kereskedelmének fejlesztéséhez szükséges viziutak, vasutak és hidak építését elősegítő kedvezményekre vonatkozóan. Minthogy ez a törvénycikk nem határozza meg Pest-Bécs vonal vezetésének részleteit, nagy vita kerekedik abból, hogy a Duna melyik oldalán fusson a vasút. Széchenyi a jobb parti vonal támogatója. 1846-ra elkészül a bal parti vonal Pest-Vác szakasza, 1848-as szabadságharc idején nincs e tekintetben változás, 1850-re jön létre a közvetlen vasútvonal Bécsig. 1883-1884 között megépül a régóta várt Budapest-Komárom szakasz, amivel létrejön a jobb parti Budapest-Bécs közvetlen kapcsolat. Annak ellenére, hogy 15 km-rel rövidebb mint a bal parti vasút, a menetidő átlagban 30 perccel hosszabb a sok kis sugarú ív miatt. Ennek korrekciója 4 szakaszban történt meg.
1. 1884-1919 között megépül a 2. vágány Győrig, változatlan vonalon.
2. 1920-1944 között a kis sugarú ívek korrekciója.(1927-29 Budaörs-Kelenföld között, 1930-32 Bicske utáni 3km-es szakasz)
3. 1945-1970 szocializmus időszakában, romlik a pálya állapota, 60-as években átfogó tervek készülnek a korszerűsítésre.
4. 1971-1992 között 3 szakaszban változik a pálya.
- első szakaszban 1971-1977 között kiiktatják a Matuska Szilveszter által korábban már felrobbantott, majd helyreállított biatorbágyi viaduktot módosítva ezzel a szakaszt, egészen Bicske alsóig
- második szakaszban a 80-as években nyúlnak újra Bicske utáni részhez, illetve áthelyezik Szár megállóját
- harmadik szakaszban változik a Szárliget-Tatabánya vonal
65 év alatt 64 km-ről 60 km-re rövidült a Budapest-Tatabánya vonal. A 60 km-es pálya közel 48 km-en új vonalon halad, ami az összes hossznak 80%-a, ez páratlan a vasút történetében.

További képek és információk itt.

Jó vételt kívánunk a kereséséhez!
Hz, Mira, Marci, Gábor és Anna
'

Ládatörténet:
2018. április 16. A láda több mint 4 hónapja beteg volt, a ládagazda már nem aktív (vagy nem látszik javítási szándék), a ládaoldal nincs aktualizálva, ezért a Ládadoki javaslatára új gazdához került. [Admin(Fazék)]
Állapot: kereshető
2 játékos jelölte kedvenc ládájának
1 játékos karbantartást javasolt; lásd a logot.

KRW értékelés (192 db): környezet: 4.22 rejtés: 4.44 web: 4.56 átlag: 4.41

-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
-
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
-
gyerekbarát láda
+
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
+
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
+
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
+
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
-
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
-
GPS nélkül is érdemes megkeresni
+
kereshető egész évben
+
kereshető 24 órában
-
a látnivalóért fizetni kell


Imperator Csaba 2021.09.09 18:06 - Megtaláltam
+Van! Köszi :)
Csak nagyon elszántaknak, mert nincs útvonal. Mindent benőtt a természet.

Aniko & Gyuri 2021.08.13 17:39 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! Erdekes, de nagy probatetel! Nem esett jol a kb 2 km bozotharc. [Geoládák v3.11.3]

Jacsa 2021.07.20 19:00 - Megtaláltam KRW környezet: 2 rejtés: 3 web: 3.5 átlag: 2.83 súly: 3.45
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Csak elszántaknak!!! Lassan karbantartásra szorúl. Főleg a 2.pont. [Geoládák v3.11.3]

Thimpuk 2021.07.10 15:04 - Megtaláltam
Köszönjük a rejtést!
Édesapámmal mindketten nagy történelem rajongók vagyunk, így nekünk a két egykori híd meglátogatása igazi "karácsonyi" ajándék volt. Kissé nagy a dzsungel és sok a szemét, így nehézkes megközelíteni, de a nyári zöldben megbúvó pillérek látványa csodálatos. Olyan, mint egy ottfelejtett erőd.
A pezsgőtablettás megoldás szerintem ötletes és praktikus, a jelszavak viszont eléggé lekoptak a külsejükről (!!). Érdemes lenne a "ládák" belsejébe egy papírra írva berakni őket (az első pontnál ez így is történt), illetve orvosolandó probléma: a második "ládának" hiányzik a teteje.
Aprónépet nem, szúnyogriasztót viszont érdemes vinni... :D [Geoládák v3.8.3]

LőrincDombiBarangolók 2021.06.12 10:38 - Megtaláltam KRW környezet: 1 rejtés: 1 web: 1 átlag: 1.00
Igénytelen pezsgőtablettás dobozok romjai a pontokon, a jelszavak nagy része olvashatatlan, szerencsére ki tudtuk következtetni google segítségével.
Mindkét pontot megközelíteni dzsungel harc, rövid szerkó még nyáron sem ajánlott.
A helyek semmit sem adnak, csak akkor érdemes felkeresni, ha nincs az embernek jobb dolga.... [Geoládák v3.11.0]

fkmaster 2021.05.30 13:40 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 3.5 web: 4 átlag: 3.83 súly: 4.38
A korai geocachinget juttatta eszembe a multiláda, nem egy turistaúttól 5 m-re elhelyezett ládasor ez.
A május végi növényzet nem könnyítette meg a pontok begyűjtését, de a csöpögő esőben végül meglett mindkét kapszula.

morph 2021.05.25 12:10 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.5]

joove 2021.05.15 10:14 - Megtaláltam
Kerékpártúrába beiktatva. Köszönjük a rejtést.

Hudakcsalad 2021.05.08 14:29 - Megtaláltam KRW környezet: 2.5 rejtés: 3.5 web: 5 átlag: 3.67 súly: 2.58
Ez elött a multi elött a herceghalmi multit kerestük fel köszönjük a rejtést. az elsőn sokat szemvedtünk de a kettes könnyen meglett de mi azt kerestük először jó volt a multi.

KJ & GM 2021.05.04 09:45 - Megtaláltam
Köszönjük a lehetőséget!

J14_1253J14_1255
zoldbeka 2021.04.23 11:02 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a játékot. [g:hu 1.6.7]

KeresTalál 2021.04.18 15:10 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.12
Köszönjük a rejtést.
Nagyon jó volt a régi töltésen
megközelíteni a két híd maradványait.
Közben két patakon átjutást is legyőztünk.

petiba 2021.04.04 11:36 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 3.5 web: 5 átlag: 4.50 súly: 4.19
Nagyon érdekes volt itt csatangolni, s a patakon való átkelés is több helyen lehetséges.
A ládák lehetnének hagyományosak is, s már kissé nehéz is róluk a feliratot leolvasni.

IMG_20210404_111658 
sogor36 2021.04.04 10:30 - Megtaláltam KRW környezet: 3 rejtés: 3 web: 3.5 átlag: 3.17 súly: 4.05
Köszi a rejtést. Néhány éve nyáron próbáltam megkeresni a két pontot, de bemenni a sűrűbe szinte lehetetlen volt. Most végre sikerült, mert nem volt nagy növényzet.

bacsnyir 2021.04.01 12:30 - Megtaláltam - KRW környezet: 3 rejtés: 4 web: 4 átlag: 3.67 súly: 3.82
A mai túra második pontja. Vasútbarát vagyok, és az "eltűnt idő"-re is fogékony, tehát engem kifejezetten érdekelnek ezek a helyszínek - ugyanakkor megértem, ha valaki, aki fiatalabb, és nem vonatozott életében kb. 3 egyenlítőnyit, mint én, az csak káromkodik az ilyen típusú ládáknál... :-)
Az ajánlott parkolónál tettem le az autót (bár nem pont ott, hanem a főút mellett, a Tatabánya irányú oldalban), és mivel a tuhus térképen be volt rajzolva a régi nyomvonal, úgy döntöttem, hogy szép hosszan, és kicsit visszább, Budapest felől kezdve, majd előbb a 2., és csak aztán az 1. pontot keresve megyek végig a sínek helyén, ha lehet.
Kezdetben sima ügy volt, az erdőben teljesen egyértelmű a régi nyomvonal helye - mert ugyan fiatalos cserjés-erdős terület az egész, viszont az egykori műtárgyak nyomai szépen kivehetők (elsősorban a felsővezetéktartó oszlopok nyomai, merthogy ott nemes egyszerűséggel lefűrészelték a vasoszlopokat a betonalapról, a maradékot meg otthagyták). Aztán eljutottam a híd hűlt helyéig, azaz 2. ládáig - s csak odaérve konstatáltam, hogy ezt a hidat lebontották, így fentről le kellett botorkálnom a két megmaradt pillér közötti "alagútba", ami elég meredek volt, de végül is sikerült megúsznom, hogy leguruljak a töltésoldalon. A "láda" könnyen meglett, de a tartalmát inkább nem minősítem, mert mindössze egy papírfoszlányt tartalmazott, amin még épp kivehető volt a jelszó (igaz, az a vitaminos hengerre kívülről is rá volt írva, tehát a "lényeg" megvan - de ezzel együtt egy ilyen "láda" nálam bőségesen kimeríti a "karbantartásra érett" fogalmát, ha már "hagyományos"-ként szerepel. Tehát minimum logfüzet kéne bele.
Aztán teljesen leereszkedtem a töltésről, és a patakon átkelve folytatni akartam a túrát a volt nyomvonalon - ám egyrészt a patak meglepően bővízű volt, és sajnos bele is csúsztam az átkelési kísérlet során, másrészt a további szakasz nagyon nehezen járhatónak tűnt (totális dzsumbuj). Így inkább visszamentem a főútig, azon előre kb. 400 m-t, aztán balra neki a 1. ládáig. Ezúttal sikerült átkelnem a patakon, és a hídhoz érve - amelyet a másikkal ellentétben szerencsére nem bontottak le - most bölcsen a talajszinten maradtam. Aztán kiderült, hogy itt viszont a hídon van a láda, úgyhogy a meredek töltésmászást itt se úsztam meg. Itt rendben volt a pont, bár ez se egy túl igényes rejtés az én véleményem szerint. Sokat azonban nem időztem, mert a beázott edzőcipőt mihamarabb cserélni akartam a kocsiban levő tartalékra. Összességében nekem érdekes kaland volt, viszont jól példázta a természet erejét: megdöbbentő, hogy pár évtized alatt hogy "birtokba vesz" mindent, amit az ember elhagyott...

Innen indultam, ez az ajánlott parkoló mellett van - a Budai Zöld táblája, ha jól tudomAz egykori felsővezeték-tartó oszlopok elfűrészelt maradékai - ezek szegélyezik a felhagyott nyomvonalat
De amúgy így néz ki - furcsa, hogy ez a részlet 40 éve még vasúti fővonal voltA második (nekem az első) pontnál, a híd két pillére közötti alagút
A második (nekem első) pont: ezt a hidat lebontották (de vajon miért???)Az első (nekem a második) pont: ezt a hidat szerencsére nem robbantották fel
Ennek a betonján azért nem nőttek még ki a fák :-) 
Regnal 2021.03.21 17:35 - Megtaláltam
Megtaláltam első mutlti pontot Anyával, Apával és Pillével, a másodikat már csak Apával. Érdekes hely, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.9.6]

Kitsike 2021.03.21 11:34 - Megtaláltam
Köszönjük a rejtést! A megtalálás igazán kalandosra sikeredett! A második ponton cserére szorul a jelszórészletet mutató papír. [Geoládák v3.9.6]

Mukkaland 2021.03.21 11:34 - Megtaláltam
Nekem eddig a kedvenc multiládám! Köszi a fantasztikus rejtést, jó kaland volt! :) [Geoládák v3.9.6]

lbtibsz 2021.03.18 14:56 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.33 súly: 3.42
Köszönöm a rejtést.

20210318_14371420210318_142849
Artemix 2021.03.15 14:22 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.9.6]

tevelady 2021.03.15 11:33 - Megtaláltam
Megtaláltam Hegyóval, TFTC. [g:hu 1.6.2y]

Hegyo 2021.03.15 11:29 - Megtaláltam
Levadásztam Teveladyvel. Köszönöm a4 lehetőséget. Környezet:4 /Rejtés:4 / Web: [g:hu 1.6.2y]

szabolcsc 2021.03.13 16:24 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.07
Köszi a rejtést!

Ezeket a hídromokat nem kerestük volna meg a ládák nélkül!

csehipest 2021.03.13 15:12 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.7]

MEMME és ZEREB 2021.03.13 09:59 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4.5 web: 5 átlag: 4.83 súly: 3.34
Köszi a rejtést!


A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (349 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail] [impresszum]