FAQ
3081. Letűnt Vasúti Hidak nyomában (GCHzMG)

A tapasztalt vándorok nem vették észre a mögöttük elsuhanó vasparipát

A tapasztalt vándorok nem vették észre a mögöttük elsuhanó vasparipát

Útközben

Útközben

Kígyós patak, ezen is át kell kelni

Kígyós patak, ezen is át kell kelni

Hz és az ojjektum photo by Gábor

Hz és az ojjektum photo by Gábor

Második pont rejtése

Második pont rejtése
Szélesség N 47° 29,697'
Hosszúság E 18° 43,238'
Magasság: 148 m
Megye/ország: Fejér
Térképen: TuHu - OSM - GMaps
Koordináták letöltése GPS-be
Közeli ládák
Közeli pontok

Elhelyezés időpontja: 2011.10.08 11:40
Megjelenés időpontja: 2011.10.15 06:02
Utolsó lényeges változás: 2018.07.31 13:26
Utolsó változás: 2018.07.31 14:20
Rejtés típusa: Multi geoláda (2H)
Elrejtők: Hz, Mira és Gábor
Ládagazda: Mira
Nehézség / Terep: 2.5 / 3.0
Úthossz a kiindulóponttól: 500 m
Megtalálások száma: 363 + 3 sikertelen + 4 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.6 megtalálás hetente


2 pontos multi, Herceghalom határában a régi vasútvonal mentén
1. pont: láda a hídon nőtt fa gyökerénél 14x3 cm-es "Hz egészséghenger"
N 47°29,697' E 18°43,238' 148 m
2. pont: láda a boltív alatt a kőfalban 14x3 cm-es "Hz egészséghenger"
N47° 29.706' E18° 43.482' 138 m
betérés az erdőbe:
N47° 29.691' E18° 43.074' 152 m
vagy
N47° 29.725' E18° 43.605' 151 m

Toll legyen nálad!
------------------------------------------------------------------

A ládába TravelBug nem helyezhető.

A láda ötlete már a GCMAV kihelyezésekor megszületett, de a kivitelezés eddig váratott magára.

A pontok Herceghalom közelében, a régi vasúti nyomvonalon helyezkednek el. A láda célja, hogy megmutassuk a régi Budapest-Bécs vasútvonal két rejtett műtárgyát és a nyomvonal egy szakaszát, melynek felfedezése és bejárása izgalmas kaland lehet bárkinek.

A dobozokat kevésbé forgalmas, de annál izgalmasabb helyeken rejtettük el.

Ha autóval érkeztek az nyomvonal szakasz mindkét végén tudtok parkolni, mi ezt javasoljuk:

 N 47° 29,772' E 18° 43,464' 150 m [GCHzMG+parkoló]
Ha a MÁV-ot veszitek igénybe, a herceghalmi megállótól 1,3 km-re kell betérni az erdőbe.

Segédpontok

 N 47° 29,691' E 18° 43,074' 152 m [GCHzMG+erdő-1]
 N 47° 29,725' E 18° 43,605' 151 m [GCHzMG+erdő-2]

1. pont: láda a hídon nőtt fa gyökerénél 14x3 cm-es "Hz egészséghenger"
 N 47° 29,697' E 18° 43,238' 148 m [GCHzMG-1]

2. pont: láda a boltív alatt a kőfalban, szokásos "Hz egészséghenger"
 N 47° 29,706' E 18° 43,482' 138 m [GCHzMG-2]

Toll legyen nálad!

Mese a rejtésről...
Egyszer volt, hol nem volt, volt három vándor. Felkerekedtek, hogy eljussanak egy távoli vidékre. De ez a távoli vidék olyan távol volt, hogy gyalog sosem értek volna oda, így hát elhatározták, hogy vonattal mennek. A három vándorból mind a három emlékezett rá, (mivel tapasztalt vándorok voltak) hogy a vonat vascsíkot hagy maga után amerre elhalad, ezért elindultak megkeresni a vascsíkot. Tapasztalatuk szerint a vascsík mindig töltésen fut, így először a töltést keresték meg, majd elindultak árkon, bokron és töltésen keresztül a csík után. De a csík csak nem lett meg. Pedig nyomát több helyen is megtalálták. A patakokon átívelő hidakon keresztül, játszi könnyedséggel küzdve le a mélységet haladtak előre. Igaz, hogy volt olyan híd is, ahol a leküzdés csak nehézCACHEen sikerült, mivel egy bizonyos Matuska Szilveszter nevű vándor már megelőzte őket. Útközben két hídhoz is varázslatos hengereket rejtettek a derék vándorok, az utánuk következőknek. Hőseink csak mentek és mentek, de a vonat és a maga mögött hagyott vascsík csak nem lett meg. Már-már a feladás gondolatával játszottak, egye meg a fene ezt az átkozott vasparipát, menjünk inkább busszal, mondták. Ekkor az égiek meghallották fohászukat, s lám a sűrű bozótból megpillantották az országutat. Itt már csak feltartott hüvelykujjal kell várakozniuk egy kicsit, és ha szerencséjük lesz, eljutnak a távoli vidékre. Abban azonban mind egyet értettek, hogy érdekes és izgalmas kalandban volt részük. Aki nem hiszi, járjon utána!

...és a tények
A vasút elterjedése idején, a 19. század első felében, nálunk első alkalommal az 1836. évi XXV. törvénycikk rendelkezik az ország kereskedelmének fejlesztéséhez szükséges viziutak, vasutak és hidak építését elősegítő kedvezményekre vonatkozóan. Minthogy ez a törvénycikk nem határozza meg Pest-Bécs vonal vezetésének részleteit, nagy vita kerekedik abból, hogy a Duna melyik oldalán fusson a vasút. Széchenyi a jobb parti vonal támogatója. 1846-ra elkészül a bal parti vonal Pest-Vác szakasza, 1848-as szabadságharc idején nincs e tekintetben változás, 1850-re jön létre a közvetlen vasútvonal Bécsig. 1883-1884 között megépül a régóta várt Budapest-Komárom szakasz, amivel létrejön a jobb parti Budapest-Bécs közvetlen kapcsolat. Annak ellenére, hogy 15 km-rel rövidebb mint a bal parti vasút, a menetidő átlagban 30 perccel hosszabb a sok kis sugarú ív miatt. Ennek korrekciója 4 szakaszban történt meg.
1. 1884-1919 között megépül a 2. vágány Győrig, változatlan vonalon.
2. 1920-1944 között a kis sugarú ívek korrekciója.(1927-29 Budaörs-Kelenföld között, 1930-32 Bicske utáni 3km-es szakasz)
3. 1945-1970 szocializmus időszakában, romlik a pálya állapota, 60-as években átfogó tervek készülnek a korszerűsítésre.
4. 1971-1992 között 3 szakaszban változik a pálya.
- első szakaszban 1971-1977 között kiiktatják a Matuska Szilveszter által korábban már felrobbantott, majd helyreállított biatorbágyi viaduktot módosítva ezzel a szakaszt, egészen Bicske alsóig
- második szakaszban a 80-as években nyúlnak újra Bicske utáni részhez, illetve áthelyezik Szár megállóját
- harmadik szakaszban változik a Szárliget-Tatabánya vonal
65 év alatt 64 km-ről 60 km-re rövidült a Budapest-Tatabánya vonal. A 60 km-es pálya közel 48 km-en új vonalon halad, ami az összes hossznak 80%-a, ez páratlan a vasút történetében.

További képek és információk itt.

Jó vételt kívánunk a kereséséhez!
Hz, Mira, Marci, Gábor és Anna
'

Ládatörténet:
2018. április 16. A láda több mint 4 hónapja beteg volt, a ládagazda már nem aktív (vagy nem látszik javítási szándék), a ládaoldal nincs aktualizálva, ezért a Ládadoki javaslatára új gazdához került. [Admin(Fazék)]
Állapot: kereshető
2 játékos jelölte kedvenc ládájának

KRW értékelés (198 db): környezet: 4.23 rejtés: 4.44 web: 4.57 átlag: 4.42

-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
-
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
-
gyerekbarát láda
+
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
+
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
+
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
+
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
-
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
-
GPS nélkül is érdemes megkeresni
+
kereshető egész évben
+
kereshető 24 órában
-
a látnivalóért fizetni kell


neogeo 2022.11.05 15:46 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4.5 web: 5 átlag: 4.83 súly: 3.83
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]

Puhapracli 2022.10.21 23:59 - Megtaláltam
Köszönöm a rejtést !

kasap 2022.10.21 13:32 - Megtaláltam
Megtaláltam. :-) Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.4a]

paidlp 2022.10.03 15:33 - Megtaláltam
Fogom! :)
Köszönöm a rejtést!
Az autóban vártam meg, hogy elálljon az eső, aztán nekivágtam. Minden kétséget kizáróan a mai nap legkalandosabb találata...

JenniMiki 2022.09.15 06:58 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.82
Megtaláltuk, köszönjük szépen a rejtést! :) Jenni&Miki&Lujzi

Csg12 2022.08.06 20:13 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.2]

SuperAnya 2022.08.06 20:13 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]

Leslie33 2022.07.10 14:21 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]

kergosz76 2022.05.06 20:29 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.8]

csillaf 2022.04.17 17:34 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.7]

braunfrici 2022.04.17 10:14 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.50 súly: 3.78
Megvagy!

Mira 2022.04.10 09:55 - Egyéb
Láda-karbantartás: igazából nem volt rá szükség, mert a jelszavak a helyükön voltak. De jó alkalom volt újra felkeresni a helyet: igazi vadromantikus kesselés vonatlessel. Mindenkinek ajánljuk, most nincs nagy gaz, klasszul megközelíthető mindkét pont. :)

7C16111D-4A5A-47A4-8D00-932C7E9A24F491299D54-91BF-4021-83F9-6035F79BDB8A
36CA5DFF-DCF3-47B6-8D1B-094E7DC8B8799174A37D-7C18-49C6-932C-365B949B28FE
FD79C2BF-5CE6-43EB-8E1A-36A96C05A6A94CB21A5F-B35B-4345-846A-5AE6DC4BB9E7
9E1BE0F2-0985-4A92-8666-F35A2588CDED 
tomposg 2022.03.20 07:20 - Megtaláltam
Így télen nem volt gáz de vegetatív időszakban durva lehet a susnya és a bozót. Feltöltött fényképek alapján kérem a találat elfogadását. Én már nem tudtam kibogarászni a jelszó a két kis "ládikón". Szerintem ez így már inkább beteg mint karbantartásra szoruló láda. Természetesen ha a két kép nem elég a találat elfogadásához, mellékelni tudom a "jelszó" fényképeit is.

[Jóváhagyta: Mira, 2022.03.27 19:53]

IMG_20220320_070128IMG_20220320_070810
vaslemez 2022.03.14 12:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.28
Érdekes a két híd megbújva a fák közt. Köszi.

kwh 2022.02.25 15:00 - Megtaláltam
gotcha

BRobi 2022.02.05 14:59 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.7.16]

bubac 2022.02.05 14:57 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.7.16]

Szilvási család 2022.01.22 16:06 - Megtaláltam
Hohohó! Micsoda láda...! No, ez örök emlék marad! A gyerekek alvásidejét használtam ki egy kis kalandozásra, a herceghalmi víztoronynál tett séta után jöttem ide. Fagypont környéki hőmérséklet és 4-5 cm hó volt. Az ajánlott parkolóban rendőrök álltak kedvenc háromlábú barátjukkal, nem akartam zavarkolódni, letértem inkább a 8101-es útra, elmentem az előzni tilos szakasz végéig, és ott parkoltam le az út szélén. A korábbi logokat olvasva játszós ruhával készültem, hogy ne kelljen sajnálni, és mindenféle terepen át tudjak jutni. Az ajánlott ponton tértem be az erdőbe, nagyon tetszett, hogy se út, se semmi, nagyon szeretek ilyen helyeken menni. Szeretem az elhagyott, illetve régi időkről tanúskodó helyeket is, szóval ez igazi csemege volt nekem!

Néha a töltésen, néha mellette mentem, itt-ott vasúti műtárgyak nyomai bukkantak fel. Kisvártatva elértem a második (nekem első) ponthoz, számomra fantasztikus hangulata van annak, ahogy így megbújik a természetben egy ekkora egykori híd. Felmásztam a hídlábhoz (hóban kicsit necces volt), és rendben megtaláltam pontot. Innen letekintve vettem szemügyre a patakot, ami meglehetősen szélesnek és bővízűnek tűnt, viszont a hídtól kicsit távolabb be volt fagyva. Lemásztam a hídlábtól, és rámerészkedtem a jégre - elbírt! Óvatosan átkeltem, és folytattam utamat a következő ponthoz. Az eddigiekhez hasonló körülmények között a töltésen értem el a másik hídhoz, nagyon tetszett ez is! Itt is megleltem a dobozkát, a hótakaró alatt kicsit nehezebb volt, de a leírás segített. Kicsit még nézelődtem, érdekes volt a régi hídon állva látni az új hídon halkan elsuhanó RailJet-et, ami után még egy darabig kavargott a menetszél által felkavart porhó. Körülbelül ugyanazon az úton, amin jöttem, visszamentem a kocsihoz, és itt ért egy kellemetlen meglepetés: a slusszkulcs elveszett!

Mint korábban említettem, játszós ruhával készültem, annak pedig az egyik zsebe lyukas, és én véletlenül pont abba tettem induláskor a slusszkulcsot. Felhívtam a feleségemet, hogy nem fogok a takarításra hazaérni, és újra belevetettem az erdőbe. Elég reménytelennek éreztem a dolgot: ilyen terepen, úttalan utakon, hóban megtalálni egy slusszkulcsot... A hónak köszönhetően legalább a lábnyomaim mentén tudtam haladni. Viszont kezdett sötétedni, és a telefonom csak 30%-on volt, sokáig nem tudott már zseblámpaként funkcionálni. Mindenesetre végigmentem az egész úton még egyszer, újra fel a hídlábhoz, át a jégen, fel a másik hídra - de nem lett meg. Nagy szerencse, hogy csak alig 1,5 km innen Herceghalom vasútállomás, ahonnan félóránként közlekednek vonatok Budapestre, úgyhogy elsétáltam oda, és hazavonatoztam. Igazából még porszívózni tudtam is otthon. Nem akartam a kocsit egész éjszakára ott hagyni, úgyhogy miután lefektettük a gyerekeket, felmarkoltam a pótslusszkulcsot, fejlámpát, zseblámpákat, és a 21:32-kor induló vonattal visszautaztam Herceghalomra. A vonatról éppen Herceghalmon egy meglehetősen agresszív utast leszállítottak, de nem tartottam valószínűnek, hogy éppen utánam szegődne a sötét a országúton. Visszamentem a kocsihoz, szép telehold volt, és -7 fok. Rászántam 20-30 percet, hogy egy kicsit még keresgessem a kulcsot, de hát sötétben még reménytelenebb volt. Azért egy darabig újra elmentem a nyomaim mentén, de nem lett meg. A pótkulccsal aztán hazaautóztam este 11 körül.

Mindez szombaton történt, másnap sokat gondolkodtam rajta, visszamenjek-e újra keresgélni, de igazán esélytelennek tűnt. Próbáltam szupermágnes vagy fémdetektor bérlésének utánanézni, de nem volt elérhető, meg igazából pont egy elhagyott vasúti töltésen nem is biztos, hogy nagy segítség lett volna. Hétfőn felhívtam néhány slusszkulcsmásolót, és szomorúan konstatáltam, hogy a kulcsmásolás 45ezer forint + áfa (bicskakulcs, immobiliser, távirányító). Az egyik helyen azt mondták, csak pár perc, ha odamegyek. Kedden délelőtt 11-től volt egy szabad órám, felhívtam ezt a helyet, hogy mehetek-e, de kiderült, hogy aznap már nem férek be. No, gondoltam, ha másoltatni nem tudok, de van egy szabad órám, visszamegyek a helyszínre. Így is tettem. Izgultam, hogy még ne olvadjon el az összes hó, mert akkor azt sem fogom megtalálni, pontosan hol tértem be az erdőbe, nemhogy merre mentem aztán. Szerencsére csak pár centit olvadt, de pár centi még megmaradt. Bementem az erdőbe, ezúttal világosban, lassabban, figyelmesebben, és körülbelül 100-150 méter után megtaláltam! Nagyon megörültem neki! Vissza a kocsihoz, és az eredeti slusszkulcs használatával boldogan hazatértem. Éljen!

comcen1 2022.01.19 14:28 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.5]

Skali&Margó 2022.01.09 08:00 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 3.5 web: 4 átlag: 3.83 súly: 4.24
OK!

Göde 2022.01.02 14:40 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.36
Újabb kincs a tarsolyban, köszönöm.
A második pontot még két és fél évvel ezelőtt, ez azóta kimaradt az útirányból.
Odafelé ösvényen, vissza a régi nyomvonalon.
A pót jegyzökönyv-oldal nagyon megszívta magát vízzel, rosszul írható, a dobozra kívülről írt jelszó-részlet igen kopott, kicsit kitalálósdi a csak mai nyelvet beszélők számára.
Nem volt nálam hasonló doboz, így nem tudtam karbantartást végezni.

Cicusok1219 2021.12.11 14:53 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.3]

Világutazó 2021.11.10 13:42 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! :) [Geoládák v3.12.2]

Imperator Csaba 2021.09.09 18:06 - Megtaláltam
+Van! Köszi :)
Csak nagyon elszántaknak, mert nincs útvonal. Mindent benőtt a természet.

Aniko & Gyuri 2021.08.13 17:39 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! Erdekes, de nagy probatetel! Nem esett jol a kb 2 km bozotharc. [Geoládák v3.11.3]


A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (370 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail] [impresszum]