Elhelyezés időpontja: 2011.10.08 11:40
Megjelenés időpontja: 2011.10.15 06:02
Utolsó lényeges változás: 2018.07.31 13:26
Utolsó változás: 2018.07.31 14:20
Rejtés típusa: Multi geoláda (2H)
Elrejtők: Hz, Mira és Gábor
Ládagazda: Mira Nehézség / Terep: 2.5 / 3.0
Úthossz a kiindulóponttól: 500 m
Megtalálások száma: 394 + 3 sikertelen + 4 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.6 megtalálás hetente
2 pontos multi, Herceghalom határában a régi vasútvonal mentén
1. pont: láda a hídon nőtt fa gyökerénél 14x3 cm-es "Hz egészséghenger"
N 47°29,697' E 18°43,238' 148 m
2. pont: láda a boltív alatt a kőfalban 14x3 cm-es "Hz egészséghenger"
N47° 29.706' E18° 43.482' 138 m
betérés az erdőbe:
N47° 29.691' E18° 43.074' 152 m
vagy
N47° 29.725' E18° 43.605' 151 m
Toll legyen nálad!
------------------------------------------------------------------
A ládába TravelBug nem helyezhető.
A láda ötlete már a GCMAV kihelyezésekor megszületett, de a kivitelezés eddig váratott magára.
A pontok Herceghalom közelében, a régi vasúti nyomvonalon helyezkednek el. A láda célja, hogy megmutassuk a régi Budapest-Bécs vasútvonal két rejtett műtárgyát és a nyomvonal egy szakaszát, melynek felfedezése és bejárása izgalmas kaland lehet bárkinek.
A dobozokat kevésbé forgalmas, de annál izgalmasabb helyeken rejtettük el.
Ha autóval érkeztek az nyomvonal szakasz mindkét végén tudtok parkolni, mi ezt javasoljuk:
Mese a rejtésről... Egyszer volt, hol nem volt, volt három vándor. Felkerekedtek, hogy eljussanak egy távoli vidékre. De ez a távoli vidék olyan távol volt, hogy gyalog sosem értek volna oda, így hát elhatározták, hogy vonattal mennek. A három vándorból mind a három emlékezett rá, (mivel tapasztalt vándorok voltak) hogy a vonat vascsíkot hagy maga után amerre elhalad, ezért elindultak megkeresni a vascsíkot. Tapasztalatuk szerint a vascsík mindig töltésen fut, így először a töltést keresték meg, majd elindultak árkon, bokron és töltésen keresztül a csík után. De a csík csak nem lett meg. Pedig nyomát több helyen is megtalálták. A patakokon átívelő hidakon keresztül, játszi könnyedséggel küzdve le a mélységet haladtak előre. Igaz, hogy volt olyan híd is, ahol a leküzdés csak nehézCACHEen sikerült, mivel egy bizonyos Matuska Szilveszter nevű vándor már megelőzte őket. Útközben két hídhoz is varázslatos hengereket rejtettek a derék vándorok, az utánuk következőknek. Hőseink csak mentek és mentek, de a vonat és a maga mögött hagyott vascsík csak nem lett meg. Már-már a feladás gondolatával játszottak, egye meg a fene ezt az átkozott vasparipát, menjünk inkább busszal, mondták. Ekkor az égiek meghallották fohászukat, s lám a sűrű bozótból megpillantották az országutat. Itt már csak feltartott hüvelykujjal kell várakozniuk egy kicsit, és ha szerencséjük lesz, eljutnak a távoli vidékre. Abban azonban mind egyet értettek, hogy érdekes és izgalmas kalandban volt részük. Aki nem hiszi, járjon utána!
...és a tények
A vasút elterjedése idején, a 19. század első felében, nálunk első alkalommal az 1836. évi XXV. törvénycikk rendelkezik az ország kereskedelmének fejlesztéséhez szükséges viziutak, vasutak és hidak építését elősegítő kedvezményekre vonatkozóan. Minthogy ez a törvénycikk nem határozza meg Pest-Bécs vonal vezetésének részleteit, nagy vita kerekedik abból, hogy a Duna melyik oldalán fusson a vasút. Széchenyi a jobb parti vonal támogatója. 1846-ra elkészül a bal parti vonal Pest-Vác szakasza, 1848-as szabadságharc idején nincs e tekintetben változás, 1850-re jön létre a közvetlen vasútvonal Bécsig. 1883-1884 között megépül a régóta várt Budapest-Komárom szakasz, amivel létrejön a jobb parti Budapest-Bécs közvetlen kapcsolat. Annak ellenére, hogy 15 km-rel rövidebb mint a bal parti vasút, a menetidő átlagban 30 perccel hosszabb a sok kis sugarú ív miatt. Ennek korrekciója 4 szakaszban történt meg.
1. 1884-1919 között megépül a 2. vágány Győrig, változatlan vonalon.
2. 1920-1944 között a kis sugarú ívek korrekciója.(1927-29 Budaörs-Kelenföld között, 1930-32 Bicske utáni 3km-es szakasz)
3. 1945-1970 szocializmus időszakában, romlik a pálya állapota, 60-as években átfogó tervek készülnek a korszerűsítésre.
4. 1971-1992 között 3 szakaszban változik a pálya.
- első szakaszban 1971-1977 között kiiktatják a Matuska Szilveszter által korábban már felrobbantott, majd helyreállított biatorbágyi viaduktot módosítva ezzel a szakaszt, egészen Bicske alsóig
- második szakaszban a 80-as években nyúlnak újra Bicske utáni részhez, illetve áthelyezik Szár megállóját
- harmadik szakaszban változik a Szárliget-Tatabánya vonal
65 év alatt 64 km-ről 60 km-re rövidült a Budapest-Tatabánya vonal. A 60 km-es pálya közel 48 km-en új vonalon halad, ami az összes hossznak 80%-a, ez páratlan a vasút történetében.
Jó vételt kívánunk a kereséséhez!
Hz, Mira, Marci, Gábor és Anna
'
Ládatörténet:
2018. április 16. A láda több mint 4 hónapja beteg volt, a ládagazda már nem aktív (vagy nem látszik javítási szándék), a ládaoldal nincs aktualizálva, ezért a Ládadoki javaslatára új gazdához került. [Admin(Fazék)]
Állapot: kereshető
2 játékos jelölte kedvenc ládájának
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
-
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
-
gyerekbarát láda
+
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
+
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
+
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
+
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
-
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Tetszett a látnivaló, köszönöm, hogy megmutattad! Az erdő most még így kora tavasszal jól járható, de így is volt susnya elég és persze patakátugrás. Az 1. ponton pár percig elkeresgéltünk az "emeleten".
91 km bringázás a szeles, de enyhe, tavaszias időben. A két pontot két külön helyről támadtam, a bringát mindkét alkalommal kint lekötöttem. Így télen, vegetáció-mentes időszakban járható a terep. A tubusok megvannak. Köszi a pontokat.
Megtaláltam. Kétszer is megkerestem a pontokat. Sajnos már továbbmentem Szárligetig, mikor észrevettem, hogy elhagytam a szemüvegem. Utoljára ott szálltam ki az autóbol. Igy kizárásos alapon vmelyik pontnál hagyhattam el. Persze mindkét ponthoz vissza kellett mennem. De meglett. Kék tokban volt. Igy hamar észrevettem a hid oldalában. Sajnos igy már változtattam a terveken is . Bicske helyett Zsámbékra mentem, ahol vártak rám. Fura volt látni ezeket a hidmaradványokat a bozótosban. Persze ha kizöldell a természet, akkor már ennyi sem látszik belőlük. Köszi a munkát, amit a rejtésekbe fektettél.
Ma délután jártunk a második pontnál, az első pontot májusban kerestük meg. A csúszós idő miatt Herceghalom felől sem tűnt biztonságosnak a lejutás. A rejtővel váltott levelezésünk alapján kérünk egy-egy elfpgadást. [Geoládák v3.12.10]
Fogom! :)
Köszönöm a rejtést!
Az autóban vártam meg, hogy elálljon az eső, aztán nekivágtam. Minden kétséget kizáróan a mai nap legkalandosabb találata...
Láda-karbantartás: igazából nem volt rá szükség, mert a jelszavak a helyükön voltak. De jó alkalom volt újra felkeresni a helyet: igazi vadromantikus kesselés vonatlessel. Mindenkinek ajánljuk, most nincs nagy gaz, klasszul megközelíthető mindkét pont. :)
Így télen nem volt gáz de vegetatív időszakban durva lehet a susnya és a bozót. Feltöltött fényképek alapján kérem a találat elfogadását. Én már nem tudtam kibogarászni a jelszó a két kis "ládikón". Szerintem ez így már inkább beteg mint karbantartásra szoruló láda. Természetesen ha a két kép nem elég a találat elfogadásához, mellékelni tudom a "jelszó" fényképeit is.
Hohohó! Micsoda láda...! No, ez örök emlék marad! A gyerekek alvásidejét használtam ki egy kis kalandozásra, a herceghalmi víztoronynál tett séta után jöttem ide. Fagypont környéki hőmérséklet és 4-5 cm hó volt. Az ajánlott parkolóban rendőrök álltak kedvenc háromlábú barátjukkal, nem akartam zavarkolódni, letértem inkább a 8101-es útra, elmentem az előzni tilos szakasz végéig, és ott parkoltam le az út szélén. A korábbi logokat olvasva játszós ruhával készültem, hogy ne kelljen sajnálni, és mindenféle terepen át tudjak jutni. Az ajánlott ponton tértem be az erdőbe, nagyon tetszett, hogy se út, se semmi, nagyon szeretek ilyen helyeken menni. Szeretem az elhagyott, illetve régi időkről tanúskodó helyeket is, szóval ez igazi csemege volt nekem!
Néha a töltésen, néha mellette mentem, itt-ott vasúti műtárgyak nyomai bukkantak fel. Kisvártatva elértem a második (nekem első) ponthoz, számomra fantasztikus hangulata van annak, ahogy így megbújik a természetben egy ekkora egykori híd. Felmásztam a hídlábhoz (hóban kicsit necces volt), és rendben megtaláltam pontot. Innen letekintve vettem szemügyre a patakot, ami meglehetősen szélesnek és bővízűnek tűnt, viszont a hídtól kicsit távolabb be volt fagyva. Lemásztam a hídlábtól, és rámerészkedtem a jégre - elbírt! Óvatosan átkeltem, és folytattam utamat a következő ponthoz. Az eddigiekhez hasonló körülmények között a töltésen értem el a másik hídhoz, nagyon tetszett ez is! Itt is megleltem a dobozkát, a hótakaró alatt kicsit nehezebb volt, de a leírás segített. Kicsit még nézelődtem, érdekes volt a régi hídon állva látni az új hídon halkan elsuhanó RailJet-et, ami után még egy darabig kavargott a menetszél által felkavart porhó. Körülbelül ugyanazon az úton, amin jöttem, visszamentem a kocsihoz, és itt ért egy kellemetlen meglepetés: a slusszkulcs elveszett!
Mint korábban említettem, játszós ruhával készültem, annak pedig az egyik zsebe lyukas, és én véletlenül pont abba tettem induláskor a slusszkulcsot. Felhívtam a feleségemet, hogy nem fogok a takarításra hazaérni, és újra belevetettem az erdőbe. Elég reménytelennek éreztem a dolgot: ilyen terepen, úttalan utakon, hóban megtalálni egy slusszkulcsot... A hónak köszönhetően legalább a lábnyomaim mentén tudtam haladni. Viszont kezdett sötétedni, és a telefonom csak 30%-on volt, sokáig nem tudott már zseblámpaként funkcionálni. Mindenesetre végigmentem az egész úton még egyszer, újra fel a hídlábhoz, át a jégen, fel a másik hídra - de nem lett meg. Nagy szerencse, hogy csak alig 1,5 km innen Herceghalom vasútállomás, ahonnan félóránként közlekednek vonatok Budapestre, úgyhogy elsétáltam oda, és hazavonatoztam. Igazából még porszívózni tudtam is otthon. Nem akartam a kocsit egész éjszakára ott hagyni, úgyhogy miután lefektettük a gyerekeket, felmarkoltam a pótslusszkulcsot, fejlámpát, zseblámpákat, és a 21:32-kor induló vonattal visszautaztam Herceghalomra. A vonatról éppen Herceghalmon egy meglehetősen agresszív utast leszállítottak, de nem tartottam valószínűnek, hogy éppen utánam szegődne a sötét a országúton. Visszamentem a kocsihoz, szép telehold volt, és -7 fok. Rászántam 20-30 percet, hogy egy kicsit még keresgessem a kulcsot, de hát sötétben még reménytelenebb volt. Azért egy darabig újra elmentem a nyomaim mentén, de nem lett meg. A pótkulccsal aztán hazaautóztam este 11 körül.
Mindez szombaton történt, másnap sokat gondolkodtam rajta, visszamenjek-e újra keresgélni, de igazán esélytelennek tűnt. Próbáltam szupermágnes vagy fémdetektor bérlésének utánanézni, de nem volt elérhető, meg igazából pont egy elhagyott vasúti töltésen nem is biztos, hogy nagy segítség lett volna. Hétfőn felhívtam néhány slusszkulcsmásolót, és szomorúan konstatáltam, hogy a kulcsmásolás 45ezer forint + áfa (bicskakulcs, immobiliser, távirányító). Az egyik helyen azt mondták, csak pár perc, ha odamegyek. Kedden délelőtt 11-től volt egy szabad órám, felhívtam ezt a helyet, hogy mehetek-e, de kiderült, hogy aznap már nem férek be. No, gondoltam, ha másoltatni nem tudok, de van egy szabad órám, visszamegyek a helyszínre. Így is tettem. Izgultam, hogy még ne olvadjon el az összes hó, mert akkor azt sem fogom megtalálni, pontosan hol tértem be az erdőbe, nemhogy merre mentem aztán. Szerencsére csak pár centit olvadt, de pár centi még megmaradt. Bementem az erdőbe, ezúttal világosban, lassabban, figyelmesebben, és körülbelül 100-150 méter után megtaláltam! Nagyon megörültem neki! Vissza a kocsihoz, és az eredeti slusszkulcs használatával boldogan hazatértem. Éljen!
Újabb kincs a tarsolyban, köszönöm.
A második pontot még két és fél évvel ezelőtt, ez azóta kimaradt az útirányból.
Odafelé ösvényen, vissza a régi nyomvonalon.
A pót jegyzökönyv-oldal nagyon megszívta magát vízzel, rosszul írható, a dobozra kívülről írt jelszó-részlet igen kopott, kicsit kitalálósdi a csak mai nyelvet beszélők számára.
Nem volt nálam hasonló doboz, így nem tudtam karbantartást végezni.
Köszönjük a rejtést!
Édesapámmal mindketten nagy történelem rajongók vagyunk, így nekünk a két egykori híd meglátogatása igazi "karácsonyi" ajándék volt. Kissé nagy a dzsungel és sok a szemét, így nehézkes megközelíteni, de a nyári zöldben megbúvó pillérek látványa csodálatos. Olyan, mint egy ottfelejtett erőd.
A pezsgőtablettás megoldás szerintem ötletes és praktikus, a jelszavak viszont eléggé lekoptak a külsejükről (!!). Érdemes lenne a "ládák" belsejébe egy papírra írva berakni őket (az első pontnál ez így is történt), illetve orvosolandó probléma: a második "ládának" hiányzik a teteje.
Aprónépet nem, szúnyogriasztót viszont érdemes vinni... :D [Geoládák v3.8.3]
Igénytelen pezsgőtablettás dobozok romjai a pontokon, a jelszavak nagy része olvashatatlan, szerencsére ki tudtuk következtetni google segítségével.
Mindkét pontot megközelíteni dzsungel harc, rövid szerkó még nyáron sem ajánlott.
A helyek semmit sem adnak, csak akkor érdemes felkeresni, ha nincs az embernek jobb dolga.... [Geoládák v3.11.0]
A korai geocachinget juttatta eszembe a multiláda, nem egy turistaúttól 5 m-re elhelyezett ládasor ez.
A május végi növényzet nem könnyítette meg a pontok begyűjtését, de a csöpögő esőben végül meglett mindkét kapszula.
Ez elött a multi elött a herceghalmi multit kerestük fel köszönjük a rejtést. az elsőn sokat szemvedtünk de a kettes könnyen meglett de mi azt kerestük először jó volt a multi.
Nagyon érdekes volt itt csatangolni, s a patakon való átkelés is több helyen lehetséges.
A ládák lehetnének hagyományosak is, s már kissé nehéz is róluk a feliratot leolvasni.
Köszi a rejtést. Néhány éve nyáron próbáltam megkeresni a két pontot, de bemenni a sűrűbe szinte lehetetlen volt. Most végre sikerült, mert nem volt nagy növényzet.
A mai túra második pontja. Vasútbarát vagyok, és az "eltűnt idő"-re is fogékony, tehát engem kifejezetten érdekelnek ezek a helyszínek - ugyanakkor megértem, ha valaki, aki fiatalabb, és nem vonatozott életében kb. 3 egyenlítőnyit, mint én, az csak káromkodik az ilyen típusú ládáknál... :-)
Az ajánlott parkolónál tettem le az autót (bár nem pont ott, hanem a főút mellett, a Tatabánya irányú oldalban), és mivel a tuhus térképen be volt rajzolva a régi nyomvonal, úgy döntöttem, hogy szép hosszan, és kicsit visszább, Budapest felől kezdve, majd előbb a 2., és csak aztán az 1. pontot keresve megyek végig a sínek helyén, ha lehet.
Kezdetben sima ügy volt, az erdőben teljesen egyértelmű a régi nyomvonal helye - mert ugyan fiatalos cserjés-erdős terület az egész, viszont az egykori műtárgyak nyomai szépen kivehetők (elsősorban a felsővezetéktartó oszlopok nyomai, merthogy ott nemes egyszerűséggel lefűrészelték a vasoszlopokat a betonalapról, a maradékot meg otthagyták). Aztán eljutottam a híd hűlt helyéig, azaz 2. ládáig - s csak odaérve konstatáltam, hogy ezt a hidat lebontották, így fentről le kellett botorkálnom a két megmaradt pillér közötti "alagútba", ami elég meredek volt, de végül is sikerült megúsznom, hogy leguruljak a töltésoldalon. A "láda" könnyen meglett, de a tartalmát inkább nem minősítem, mert mindössze egy papírfoszlányt tartalmazott, amin még épp kivehető volt a jelszó (igaz, az a vitaminos hengerre kívülről is rá volt írva, tehát a "lényeg" megvan - de ezzel együtt egy ilyen "láda" nálam bőségesen kimeríti a "karbantartásra érett" fogalmát, ha már "hagyományos"-ként szerepel. Tehát minimum logfüzet kéne bele.
Aztán teljesen leereszkedtem a töltésről, és a patakon átkelve folytatni akartam a túrát a volt nyomvonalon - ám egyrészt a patak meglepően bővízű volt, és sajnos bele is csúsztam az átkelési kísérlet során, másrészt a további szakasz nagyon nehezen járhatónak tűnt (totális dzsumbuj). Így inkább visszamentem a főútig, azon előre kb. 400 m-t, aztán balra neki a 1. ládáig. Ezúttal sikerült átkelnem a patakon, és a hídhoz érve - amelyet a másikkal ellentétben szerencsére nem bontottak le - most bölcsen a talajszinten maradtam. Aztán kiderült, hogy itt viszont a hídon van a láda, úgyhogy a meredek töltésmászást itt se úsztam meg. Itt rendben volt a pont, bár ez se egy túl igényes rejtés az én véleményem szerint. Sokat azonban nem időztem, mert a beázott edzőcipőt mihamarabb cserélni akartam a kocsiban levő tartalékra. Összességében nekem érdekes kaland volt, viszont jól példázta a természet erejét: megdöbbentő, hogy pár évtized alatt hogy "birtokba vesz" mindent, amit az ember elhagyott...
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.9.6]
Szép lassan mindent visszafoglal a természet. S már arra sem nagyon emlékszem, hogy gyerekkoromban még ezen a vonalon hozott fel Édesapám Budapestre (Tatáról). Azóta már sem a vonal, sem Édesapám nincs meg :-(.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Bicskére kellett elugranunk, közben megálltunk itt kutyát sétáltatni. Szépen befagyott a patak, engem el is bírt, a barátom nem kockáztatta a 100 kilójával, így kerültünk egyet a két pont között. Tavasszal nem lesz ez ilyen könnyű láda, minden tele van csipkebokrokkal! Jó séta volt, szeretem az elhagyott mindeneket!
Elkövetve Dr. Ladával és Lopakodóval.Az első pontot könnyen megtaláltuk,a másodiknál a rejtő segítségét kértem,de miközben telefonáltam Dr.Lada megtalálta a ládát :) Most viszonylag egyszerűen bejutottunk a ládákig,nyáron dzsungelharc lehet.
Szeretem az ilyen helyeket, jó kis multi, bár a régi nyomvonalat már rendesen visszafoglalta a természet. Az első ponttól nem messze parkoltunk és nekiindultunk először a töltésen majd mivel lent az aljában láttunk egy csapást lemásztunk arra. Azrán rájöttünk, hogy jó meredeken mászhatunk fel, hogy a híd tetején lévő ládát megszerezzük. A láda egyből meglett a logbook teljesen tele volt, így tettünk bele egy új logbookot. Miközben ezt csináltuk hatalmas autózajra lettünk figyelmesek, lenézve láttuk 6-8 terepjárós épp a híd alatt a patakban kel át. Mit mondja a patak medrét teljesen szét is rombolták.:-( Innen folytattuk a nyomvonalon tovább utunkat, majd megint lementünk mellé, mert ott járhatóbb volt. Elértünk a második ponthoz, ami nekem jól ismert volt, hisz 2012-ben a gg-s rejtés miatt már jártam itt, akkor kalandos volt az átkelésem a patakon, hisz akkor a jeges köveken megcsúsztam és az egyik lábam megmostam a nem túl meleg vízben..-) Most is jegesek voltak a sziklák, de most azért száraz lábbal keltem át. Megtaláltam a ládát, itt is elég rossz állapotú a logbook, de mivel a hátizsákom a patak túloldalán hagytam a lányokkal nem tudtam cserélni, kétszer meg nem akartam oda vissza átkelni. Jó móka volt tetszett.
Geokarácsonyfá megkeresése után tettünk egy kis kitérőt ehhez a ládához kitkat0123-mal. Hu-s és com-os ládát se hagytunk megtalálás nélkül. Érdekesek voltak a helyek. Az első pontnál már ránksötétedett, kicsit nehezen adta magát.
Köszönöm a rejtést!
A mai napra terveztem be a két multi felkeresését Herceghalom térségében, ezzel kezdtem. Először a 2. ponthoz mentem, itt gyorsan meg is lett a láda, az 1. pontnál viszont csak telefonos segítséggel sikerült megtalálni. Kalandos, de élvezetes volt a pontok megközelítése, volt bozótharc, patakátkelés és mászás a csúszós töltésoldalon.
Korda Studió látogatás után.Máskor nem tudom, hogy milyen a patak és a környék. A sok esőtől most széles volt, macerás hely. És a természet már visszavette a környéket. November elején is nagy volt a susnyás, sok a szúrós ág, amitől ez nem lett élvezetes séta. A nagy vízhozam miatt nem volt egyszerű átkelőhelyet találni a patakon.
Az első pontot néhány hete találtam meg, de akkor rövid nadrágban voltam, és "néhány" csaláncsípés után feladtam. Ma megfelelő öltözékben (értsd: hosszú farmer, hosszú ujjú felső) elverekedtem magam a második pontig. Menet közben "jutott eszembe számtalan szebbnél-szebb gondolat". Gyakorlatilag végig bozóthac volt, az ösvénynek csak helyenként volt nyoma.
A második ponton a láda fedele hiányzik, a papír átnedvesedett, így beleírni nem tudtam - meg a tollam is elveszett valahol a bozótban :-(
Nem találtuk meg. A második pont esett először útba, megálltunk a javasolt parkolónál, visszasétáltunk a leágazásig, de semmilyen ösvény nem volt, viszont ember magasságú bozót, csalán és minden más igen, szóval nem vágtunk neki...
Az első ponthoz is megpróbáltunk elmenni a másik irányból. Ehhez nagy segítség volt nemesa 2020.05.04-i bejegyzése, tényleg érdemes az erdei úton indulni, a patakig járható volt. Utána viszont gondolom a korábbi esőzés miatt ugyan a patakon át lehetett volna kelni, de akkora sár volt, hogy nem mégsem tudtunk átmenni. Egyébként itt is iszonyú nagy a bozót. Így mind a két pont ugrott...
A második ládát sajnos nem találtuk meg, az első láda felől érkeztünk és akkor víz volt a patakban, hogy nem lehetett átkelni rajta, a GPS meg a túl parti boltívhez mért. Kérjük, a képek alapján a találat elfogadását. Köszönjük a rejtést. ZASKL.
Köszi a rejtést, jó látni a közlekedéssel kapcsolatos emlékeket. Érdekes, hogy az Etyek felé vezető úton is látható a korábbi híd két pillérje az első pontnál. Egyébként az első ponthoz érdemesebb a vasúti hídtól kb. 50 m-re délre bemenni a kijárt erdei úton, ami gyalogösvénnyé szűkül, a patakon meg átkelni gyerekjáték a bedobott kőlapokon. Itt látható, hogy a most használatban lévő híd 1975-ben épült. A második ponthoz eljutni a megadott parkolóhelytől is egyszerű, a kesserek kis csapást alakítottak ki,
Megtaláltuk...! Már május elején is óriási a susnya, kullancsok. Inkább téli, őszi rákeresést javaslok. Ha bringával jöttök, lakatot hozzatok mert nem igen lehet odatolni sem! [Geoládák v3.3.2]
Megpróbáltuk pótolni, ami múlt héten kimaradt ott folytatva, ahol abbahagytuk. A két pontot (illetve hidat) külön-külön az út felől közelítettem, így nagy gond nem akadt. A szomszédos sínpáron mindeközben igen sűrűn jöttek-mentek a különböző szerelvények.
A nagyapámmal kerestük egy egész napos kesselés után. A második ponttal kezdtük, az hamar meglett, az első ponton viszont még a patakon is át kellett menni, de találtunk kiálló köveket, azon átugráltam, ő pedig a túlparton jött végig. Nagyon hangulatosak a pontok! A jelszó is tetszett. Köszönjük a rejtést!
Nagyon érdekes hely, de azért nem ez az a láda, amit általában kétszer felkeres egy kesser... Mi már jártunk itt, 2013. nyarán, és akkor sem volt könnyű, városi séta. Most Nagyflisziék kedvéért kerestük meg újra a pontokat, ráadásul végig a töltés nyomán, pedig volt valami halvány emlékem, hogy itt lesz magasságkülönbség, meg patak. De nem bántam, hogy ismét erre jártunk.
Köszönjük a rejtést. Igazi dzsindzsaharc. Az első pont nem pontos, valóban a híd egyharmada körül, a gyökér és a fal között, kövekkel takarva található.
Vakáció bérlet 2019 42/75.
Ezt is megtaláltam! Köszönöm a rejtést. Nem volt hiába eljönni ide. :)
Részletek és képek hamarosan.
Röviden és tömören: borzalom! :D
Kicsit hosszabban: ahogy a GCMAV-nál is írtam, imádom a vasutat, az elhagyott helyeket, illetve ezek kombinációját is. Herceghalom állomástól sétáltam ki, majd igyekeztem a láda felé az erdőben, hát inkább kevesebb sikerrel. Végül meglett egy oszlop maradéka (ami szerintem alapból érdekes dolog), már jó úton jártam, és kerestem a ládát. Sok volt nagyon a növényzet, így elég lassan haladtam, ráadásul kicsit elnéztem a dolgot, és a híd tetején kezdtem először keresni, de természetesen ott nem volt semmi. Lent viszont gyorsan meglett, innen már a túloldalra jutás is egy külön művészet volt, majd a másik hidat elérni egy újabb. :D Tele voltam karcolásokkal, szerintem még a csalán is megcsípett néhol, szóval sérülés nélkül nem úsztam meg, a végére kicsit ideges is lettem (főleg hogy a herceghalmi ládára nem maradt idő), de azért örültem hogy ez is megvan, nem semmi hely. Visszafelé nem voltam hajlandó bevállalni ezt a kört, szóval kimentem a sínek mellé, azt követve pedig az első lejárónál lementem, kis várakozás után pedig jött a busz, aminek kifejezetten örültem. [Geoládák v2.2.5] 1172.
A kettes pont belső beton bekötő útjánál kidobott pet palackok segítik az irányt. Kisebb csapásnyomokon jól megközelíthető a híd. A láda teteje hiányzik. A legközelebbi kesser hozzon egy pezsgő tablettás kupakot. Az egyes ponthoz a töltésen mentem. Nem tudom mi lett volna jobb, ha esetleg körbe megyek. A palack a híd egy harmadánál hevert. Beraktam a gyökér és a beton közé, kövekkel lefedve.
Az egyes pont bemutatásánál nekem érdekesebb a közelben elrobogó vonatok hangja.
Megtaláltuk.
A 2-es pontal kezdtük, a parkoló előtt van egy ösvény amely a hídhoz vezet, itt a híd alatt könnyen meglett a dobozocska. Átkeltünk a patakon, majd a töltésen nyomoltuk az 1-es pontig, azért volt egy kis dzsindzsa, de nem volt veszélyes.
Azért az 1-es ponton elfért volna egy normális méretű láda is.
Köszönjük a lehetőséget! [iGC] [wapon beküldött szöveg]
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget. A többit majd otthonról... :) [g:hu 1.6.2y]
Ez volt a mai napi gyalogtúrám 3. találata az ötből... :D
Herceghalomról a GCHerc multi megtalálása után gyalogoltam ide ki a legfelső, vadgesztenyés úton.
Jó kis "dzsungelharcot" kellett vívnom, mire elértem a 2. ponthoz. Ma reggel már jártam egy hasonló helyszínen, a GCBZD 2. pontjánál, bár akkor sokkal egyszerűbb dolgom volt. A boltív alatt lévő láda adta magát, logoltam, majd indultam tovább a multi 1. pontja felé. Miután átkeltem a patakon, felmentem a töltésre, és az azon futó ösvényszerűségen küzdöttem el magam az 1. pontig. Érdekes volt ott fent nézelődni, az egykori híd tetején. Ott hirtelen kinyílt a tér, nem volt semmi susnyó, jó volt egy kicsit megpihenni. A láda könnyen meglett, logoltam, majd mentem tovább az Etyekre vezető aszfaltút felé...
Köszi a rejtést! :)
Tavaszváró ládászkodás a Vértes aljában Szabinával. Kösszi a rejtést! --- Ilyen rejtések és elfeledett helyszínek miatt szeretem főleg a geocachinget! Gratula!
Bringával, köszönöm. Az első pont nekem egy jól kitaposott fához mutatott, mivel nem találtam a környékén sem, ezért griffs leírásában olvasott hídon levő fánál találtam meg. Ott csak egy fa van ezért nem volt nehéz. A második pont egyből meglett.
GCfeszt felé menet gondoltam megnézem ezt a ládát, sorsa mostanában hánytatottnak bizonyult. Felkészültem pótlásra is, hátha...
A 2. ponttal kezdtem, a TuHu-n berajzolt, eredeti nyomvonalon szerettem volna menni, de csak bukdácsolásra futotta. Mindent visszavett már a növényzet... A boltívnél a láda rendben, kapott egy extra logbook-ot. Az ajánlott parkolóig vissza toronyiránt mentem.
Az 1. ponthoz átautóztam, parkolás a híd alatt, majd kevésbé vadregényes környezetben elértem a hidat. S lám, a láda itt is a helyén. Szintén kapott egy új logbookot.
Vagyis mindkét pont a leírás szerinti helyen, csak keresni kell :)
Emléknek remek kis láda, régen még szépséges hidakat építettek, hatalmas kontraszt az 1. pontnál lévő modern vasúti híd.
Ösvényt itt senki ne keressen, hosszú nadrág ajánlott. Csak elszántaknak!
Köszi
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.4]
Update @2018.11.04:
Az utánam érkező Ancs játékostárs logját olvasva láttam, hogy az első ponton lévő láda megvan. Ezek szerint én nem voltam elég ügyes. Ennek okán a mai napon felkerekedtem, és ismét felkerestem az első pontot. A GPS-em alapján a megadott koordinátán továbbra sem találtam a dobozt. Tovább kutakodtam a hídon, és 10 perc keresgélés után végül megleltem a ládát. Amire érdemes figyelni: a hídon nőtt fa, ami azt jelenti, hogy ne a töltés oldalán keresd, hanem valóban a hídon. Az én GPS-em más koordinátákat mutatott a ládához, ennek pontos adatait a mellékelt képen olvashatjátok, habár ez is 5 méteres pontosságú, de hátha segít másoknak:
N 47° 29,693' E 18° 43,231'
@2018.10.06:
Sajnos az első ponton lévő ládát nem találtam a megjelölt helyen ("hídon nőtt fa gyökerénél"). Pontosan a megadott koordinátán álltam, ahol valóban volt egy fa, ami valóban pont a hídon nőtt. Ennek ellenére a láda sehol nem volt. Körbejártam 10 méteres körzetben az egész környéket, de ládát nem láttam.
A második ponton lévő láda megvan, benne a jelszóval, azonban a papír nagyon nedves/ázott volt, csak óvatosan mertem kihajtogatni, nehogy eltépődjön. Ezt érdemes lenne cserélni.
Az első pontot visszafelé is bejártam mégegyszer, de második alkalommal sem jártam sikerrel. Felhívtam Mirát, a láda jelenlegi tulajdonságát, aki készségesen elárulta a jelszó első részét, persze a jelszó második részét előtte megmondtam neki.
Az út nagyon tetszett, inkább nem volt kijárt út, mint igen, így sokkal izgalmasabb a séta. Nagyon érdekes a régi két híd, főleg úgy, hogy nem messze tőle suhannak a modern vonatok a másik, újabb hídon. Viszont csak túracipőben és hosszú nadrágban szabad nekivágni. Kellemes sétát mindenkinek! :)
Herceghalom-Tarján (oda aszfalt, vissza Somló) bringatúra első találata.
Készültem hengeres ideiglenes dobozzal de nem volt rá szükség.
Az eddig szabadon lévő 1-es pontot most már a hídon nőtt fa gyökerénél keresd !!
A 2-es pont rejtése már-már parádés, tetszett. Mindkét hengerbe úgy raktam vissza a betelt papírt, hogy kivételnél szembeötlő legyen a jelszó. Persze felírtam mindkettőnél a hengerre is a jelszót festékes, golyós filccel. Általában van nálam egy fehér és egy fekete, ezekkel sok szitut meg lehet oldani. Merem ajánlani ! :)
Pest környéki ládázás során jártunk itt is. Az első ponton nem találtam meg a hengert, csak ráutaló "jeleket", játékokat. Egy kessertárstól kértem segítséget, melyet ezúttal is nagyon köszönök.
Egyszer már próbáltuk tavaly nyáron, akkor az ősdzsungel legyőzött minket. A láda első pontja erőteljesen karbantartásra szorul. A feltételezett rejtektől kb 3 méterre az avarból félig kilógva találtuk, a benne lévő papírok salátává gyűrődve/ázva. Mivel nem tudtuk, hogy pontosan hol lehetett a rejtek, inkább ott hagytuk, ahol mi is megtaláltuk. Köszönjük.
132 km-es bringatúra, négy ládával. Nagyon érdekelt ez a hely, mert én még utaztam a régi vasútvonalon. A korábbi logok alapján szörnyű hercehurcára készültem, de nagyon kellemes élmény lett. Az évszak miatt jól átlátható volt a növényzet, megfagyott a sár, a patak-átkelést pedig kiváltottam egy kis országúti kerekezéssel. A papírok cserét kérnek. Az első pontnál szabadon hevert a fiola, a dugója sem volt benne. Avar alá dugtam. Köszönöm a rejtést!
Megtaláltam Old Eye-jal. Már nem sok látszik az első képeteken a háttérben elsuhanó vasparipából, de talán csak ebben az évszakban. A híd maradványai csak pár méter közelségből láthatóak, az alig érintetlen természetből. Az "érintés" csak a szemétkupacokból érzékelhető. Közben bozóttisztítást végzett Old Eye, így is szereztünk néhány vérző sebet.
A logfüzetek réges-régen beteltek, évekkel ezelőtti bejegyzések nyomát látni csak a papírcafatokon.
Ennek ellenére érdemes ezt az érdekes helyet felkeresni, egy kaland volt. Köszönjük a rejtést!
Régóta kerülgetjük ezt a ládát, de most kellett egy másfél órás levezető túra, annak pont megfelelt. Fontos, hogy már a vasútállomásnál le kell térni a kisútra. A parkolótól most, mikor még nem olyan buja az aljnövényzet, torony iránt el lehet menni a második ládáig a patak mellett, nem kell elmenni a betérőig. Ráadásul a betérőnél rettentő szemetes minden. Elég széles volt most a patak, nem lehett rajta átkelni, körbe kellett mennünk. Az első ládánál azonban nem tudtunk toronyiránt menni, ott tényleg a kijelölt utat tudtuk csak követni.
Érdemes volt ide eljönni, de tudni kell a láda hátrányait. Dáviddal és Dórival
Nagyon tetszett a rejtést és az is, amit megmutat! Ezerszer jártunk erre, de eddig nem tudtuk, mit rejt az erdő... Nem olvastuk a korábbi logokat, így nem vittünk papírt, pedig kellett volna, mert nem tudtunk logolni. Viszont az 1. doboz kupakjába belebotlottunk a boltív alatt, így visszatettük rá. :-) A patakátkelés azért nem egyszerű a jelenlegi, elég bő vízhozam mellett, de találtunk deszkát, amiből lehet hidat építeni, ott is hagytuk kéznél a következőnek. :-)
Ez tényleg olyan hely, ahova soha nem jutok el, ha nem válik belőlem ládász...!
Az erdőbe betérve úgy éreztem magam, mintha egy mese kalandor főszereplője lennék. Az érintetlen természet csodákra képes...
Én is kerestem a síneket a púpok és maradványok felett, de aztán rájöttem, hogy ezen a ponton ki kell lépni a meséből a valóságba, mert a sín az "vázsbúl ván" :D
A Kígyós-patak kígyója benyelhette a környék összes zsákmányát, mert igencsak meghízott, elnyelve az átkelés köveit. Javaslom, hogy aki nem gyakorlott a "lábszárig a jegeces vízben" elnevezésű mutatványban, az (A): a leírt sorrendben kövesse a pontokat, vagy (B): vigyen ugrórudat, gólyalábat, trambulint, vagy (C): az erdő helyett a betonúton kerüljön. Visszafelé én is itt mentem már...
A híd alatti logbook betelt - a következő ládászoknak javaslom, hogy vigyetek egy füzetlapnyi papírkát pótlásnak! A felső ládának pedig nem volt meg a teteje - összekajtattam a környéket, de sehol nem láttam. Nem ártana pótolni, mert a papírba máris befészkelte magát egy pókcsalád pont a jelszó mellé, otthonának tekintve a védett hengeres üreget.
Köszönöm a rejtőnek ezt a felfedezős-kalandozós élményt! :)
Jó volt bóklászni az erdőben és felfedezni ezeket a maradványokat. A régi hidak stílusa jobban tetszik, az újon viszont jöttek-mentek a vonatok; meglestük őket. :) Köszönjük, Tádé és Teodóra
már jó sokszor elhaladtam vonattal e mellett a híd mellett. könnyű vasárnap délutáni találat volt, bár lehet, hogy nyáron sokkal nehezebb lett volna haladni.
Ez egy nagyon érdekes hely, de sajnos az erdő már annyira dzsungel szerű, hogy nem különösebben élvezetes a bozótharc. Mi a második ponthoz mentünk először, így nem kellett a patakon átgázolnunk. Sajnos később az első pontnál nem jutott eszünkbe, hogy a hídon is át lehetett volna menni a rejtekhez, így kénytelenek voltunk egy gázlót építeni kidőlt fatörzsekből. Így egészen jól ment a dolog. Köszi a rejtést.
Tetszik a ládaoldalon olvasható kedves történet. Hangulatos erdei környezetben, a csörgedező patak átkelésével és a töltés megmászásával értük el a két pontot. Érdekes helyszín, a főúton közlekedők talán nem is sejtik milyen "műtárgyat" rejt az erdő. Mind a két rejtés nagyon ötletes. Köszönöm a rejtést és a lehetőséget.
Sajnos nem lett meg... Etyek felől érkeztünk, ezért a második pontnál kezdtük, a boltíveket megnéztük, több alkalmas hely is volt, de a ládát nem találtuk :(
Kicsit nehéz volt megközelíteni a dús vegetáció (közöttük csalán) miatt, de amúgy érdekes hely... Mire visszasétáltunk az állomáshoz, ránk is esteledett.
Szokásos tavaszi medvehagyma beszerző túránkat idén az Equinox Trekking Club által szervezett Medvehagymás szalonnasütés a Gerecsében eseményhez csatlakozva tettük meg.
A jól sikerült túra után hazafelé útba ejtettünk egy pár közeli ládát, hogy ne teljen el a nap geoláda nélkül. 3/2. találat.
2.-1. pont sorrendben kerestem meg a pontokat a most még átjárható erdőben, de egy hónap, és olyan dzsumbuj lesz itt, hogy nomég! :) A két objektum nagyon érdekes, a főúton elhaladva senki sem gondolná, hogy ilyen spéci romok bújnak meg itt. A ládák a leírásnak megfelelően könnyen megtalálhatók, a teli logbook egy ideje már csereérett mindkettőben.
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést :) Fodorékkal és Winnykével közösen
A víztoronytól gyalogosan sétáltunk el az első pontig, majd vissza a másodikra. Érdekes rejtés volt, de nekem legjobban a patakokon való átkelés tetszett a legjobban.
Első ponttal kezdtük, aztán megközelítettük a második pontot kb 15 méterre, de a patakon most nem lehetett száraz lábbal átkelni, ezért vissza. Majd a javasolt parkolótól a patak mellett a második ponthoz. Kösz a rejtést.
A mai napot három multiláda levadászásának szenteltük, melyek közül ez volt sorrendben a harmadik. Anno egy Árok-Partyra menet egyszer már nekivágtunk eme multinak LaySoft-tal. Az ajánlott parkolóból próbáltuk toronyirányt megkeresni a pontokat. Nyár volt, így az áthatolhatatlan dzsungelen mi sem tudtunk átvergődni, így egy-kettőre feladtuk. Másik alkalommal Levinnel terveztük, hogy egy Vértes-túra után eljövünk ide is, de akkor az időt sikerült másfelé elvernünk. A mai nap épp ideális volt, hogy revansot vegyünk az első fiaskóért. Ezúttal Gyöngyivel érkeztünk és a megadott helyen az erdőbe hatolva 1-2 sorrdenben kerestük meg a pontokat. Megmondom őszintén: ez nagyon király volt! Enélkül a láda nélkül sosem jöttem volna rá, hogy a főút közvetlen közelében ilyen klassz hely van. Ennek ellenére nyáron biztosan nem keresném a csészét. Lombozat nélkül is látszik, hogy akkor igazi dzsindzsaharc várja itt a ládászokat. A pontok pikk-pakk meglettek, de a logpapírok beteltek, cserélni kellene őket. A második pontért az igencsak megáradt patakon kellett átkelnem, így az egyik cipőm be is ázott, de megérte. A második jelszórészleten visítva röhögtem, mert eszembe jutottak egy bizonyos film poénjai. Egy szó, mint száz: király hely, érdemes eljönni ide, de nyáron csak extrémeknek! Köszönjük a rejtést!
A 2-es pont megközelítése kerékpárral igen nehéz volt, de sikerült, bár inkább csak cipeltem a kerékpárt. Az 1-es ponton már lent hagytam a bicót, így gyorsan meglett a pont. Köszönöm a rejtést!
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. Kis dzsungelháború, de megérte. Hasonló érzésem volt, mint amikor egy szellemvárosban jártam. Az első pontnál az előző rejtő jó szándékúan beletuszkolt egy kis ajándékot a pezsidobozba, a loglapokat ezáltal úgy legyűrte a doboz aljára hogy percekig tartott kihalászni onnan. No de sebaj, ezt az ajándékot továbbvittük egy másik nagyobb ládikába :)
Azért örülök, hogy nem ezzel kezdtük a napot, hanem ezzel fejeztük be!
A patak árad! Nehéz az átkelés. Az utat csak a térkép jelöli. A pontokat is csak mázliból szúrtam ki.
Na ez is megvan.
Az egyik dobozkába már csak macerásan fért bele a papír, és mindkettő megtelt. Egy csere majd nem árt.
Köszönjük a játéknak, hogy itt lehettünk.
Az ajánlott parkolónál parkoltunk, a leírt utat az erdőbe nem találtuk. Mindkét logbook megtelt. Pont sikerült lefotóznom a hídmaradványról az elhaladó szerelvényt.
Első utunk volt a háti manószállítóval.
Megtaláltuk. Köszönjük a lehetőséget. Nicky&Ati [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Eddigi legjobb és legizgalmasabb megtalálásunk. Nagyon jó volt a régi vasút nyomvonalán menni, híd maradványról lemászni, felmászni, patakon átugrani. Egyszerűen fantasztikus rejtés, imádtuk. :)
Egy újabb kis részletét ismerhettük meg az egykori Budapest-Bécs vasúti nyomvonalnak ezzel a ládával. Mára részben új, korszerűbb nyomvonalon vezet a pálya. Feltehetően a megnövekedett forgalom, s azon belül is a sebesség és a szállított áru tömegének nagymértékű növekedése vezetett oda, hogy helyenként új íveket kellett építeni, illetve a multi által bemutatott hidakat más megoldással kiváltani. Mára ezek az egykori pályák nagyon elhanyagolt állapotban vannak. Sem sínek, sem talpfák, sem szelvénykövek nem maradtak - vagy legalább is nem láttunk belőlük egyet sem. Valahol Szár környékén még a régi vasúti őrház kertjében nőnek a virágok és a régi állomás peronja is megvan. Ám lassan mindent elfed az enyészet és a pusztulás. Ilyenkor, tavasz elején még csak-csak járható a töltéskorona, de lombmentes időszakon kívül nem ajánlott a dolog. Jonkó mackóm jött velem egy kis vasúti nosztalgiázásra.
Az első pont rögtön meglett, de a második kifogott rajtunk.A patakon még csak átkeltem valahogy, de a boltív alá nem bírtam bemászni. Felmentem a híd tetejére is, de megláttam magam alatt a megáradt patakot és a tériszonyom bejelzett. A férjem a túlpartról drukkolt, ő már a patakon sem jött át (kicsit magas volt a víz:)
Bízva a rejtő jóindulatában, kérjük a megtalálás elfogadását. Természetesen a jelszó első felét elküldöm ímélben.
A régi út és a régi nyomvonal között nagyon sok a szemét...
Visszaérkeztem Herceghalomba - a barátságos inditász möndta - kicsit késni fog a vonat - baleset volt. Eröltettem - mi történt = személyi sérülés / 20 percet késik... Amikor már félórás volt a késés - csak megmondta - Tata és Tatabánya között elgázolt valakit a vonat . . .
De a MÁV "behozta" a Déliig a késést --- Kelenföldön a külső infotáblán óra 32 volt kiirva - késés 5 perc -- a GPS órája 36-percel elöbbre járt. Gondolom azt az öt percet hamar behoztuk .......
Időhiányában két oldalról támadtunk. Az első ponton illendően köszöntöttük a ládaőrt (meztelen csiga), majd tovább indultunk, de sajnos útközben elhagytuk a leírást, így nem tudtuk, hogy a második ponton mit kell keresni. Telefonos segítséget kértünk, de olyan lassan érkezett, hogy hamarabb megtaláltuk a ládikát.
Klassz kis kalandtúra volt, a patak átkelésekre nem számítottunk, de megoldottuk:). A rejtések ötletesek, bár mindkét hengerben már rojtos a logbook, nem ártana cserélni.
Kedves a sztori is, köszönöm.
Köszönjük. Teljesítette 4 fő. A hozzászólásokat olvasva kicsit megijedtünk, hogy mi vár ránk. Feleslegesen izgultunk, csak a patakátkelés volt necces. Ajánlott parkoló, 2. segédpont, töltés mellett, boltív 2. pont, patak, töltés, GG játék, híd, 1. pont, 1. segédpont, út, autó
A 2-es pont azonnal meglett, az első viszont elég kalandosra sikeredett. Nem mentünk át a patakon, inkább kerültünk egy kicsit, de végül meglett és nem gurultunk le a mélybe. Köszönjük!
Mára Herceghalom ládáit ütemeztem, de napközben átkeveredtem Zsámbékra is. Több mint 31 km-es gyalogtúra jött össze. Utoljára hagytam ezt a ládát, de jól tettem. Hihetetlen fizikai munka volt a műtárgyak megközelítése a dzsindzsáson keresztül. Nem akartam hinni a szememnek, hogy micsoda értéket rejt az alig áthatolható bozót. Vonattal nagyon sokat elhaladtam mellette, de onnan semmi nem látszik. Megérte küzdeni a dzsungellel. Amikor kikevergőztem fél óráig takarítottam a cipőmet és a zoknikat, végül eldobtam a zoknikat.
A kecskeméti Katona József Gimnázium 1962-ben végzett C osztályának "maradéka" Herceghalmon jött össze egy osztálytalálkozóra. A vállalkozóbb szelleműeket elcsaltam geoládázásra, amíg az ebéd készült. Az első ponttal nem is volt gondunk, kis dzsungelharc és nagy szúnyogharc után betyárul meglett az első jelszórészlet. Tovább a következő pontig, toronyiránt. Na, itt már többször vissza akartunk fordulni, annyira belekeveredtünk a dzsuvába. De valamelyikünk mindig kitartott. El is értük a második műtárgyat, de a boltív alatt sehogyan sem találtunk rá a hengerre. Valamit elszúrhattunk, pedig hárman is vizsgáltuk a potensiális relytekhelyeket. Visszafelé már szó szerint árkon bokron át mentünk, majd a végén átgázoltunk a patakon. Azután este hosszan mostam a nadrágomat és a cipőmet, ennek ellenére, azt mondom, megérte! A képeket felteszem. Gy.
Pupu70 tekerés közben útba esett. Az hiszem, hogy a lehető legrosszabb időszakban kerestük meg a ládát, igazi dzsungelharc volt. Érdekes környék, köszönöm a rejtést!
Miután kicsiogrével elindultunk a második pont felé, megértettük, hogy Mikulás miért elégedett meg az első pont bringás lepacsizásával. :-) Záportól nedves szúrós, csípős vagy ragadós, combing érő növényzet, szunyogfelhő, nemhogy sín, de ösvény sincs. Érdekes volt, de talán nem most kellett volna felkeresni. De hát mikor máskor?
Mi nem alakítottuk kalandtúrává a találatot, azaz nem próbáltunk meg átkelni a patakon. Inkább a két segédpont érintésével elmentünk az egyik, majd a másik ponthoz. Így sem maradtunk ki a dzsungelharcból, főleg a 2. pontnál. Nehéz volt kerülgetni a csigákat - rengeteg van! -, nem lehetett elkerülni az összes csalánt, és a szúnyogok direkt a lehető legközelebb jöttek hozzánk. Néhány kullancsot is hazavittünk (vagy innen, vagy a GCMAV-tól). Jó tanács: ide ne gyertek rövidnadrágban! Köszönjük a rejtést!
Azt hiszem, jó, hogy nem azon frissiben jelentettem be a megtalálást, mert most, pár nappal később, már csak a szépre emlékezem:-)
Halványan rémlik valami dzsungelharc, megáradt patak és jópár kullancs, na meg 2 varacskos disznó kinézetű kesser, de összességében inkább tetszett a kaland, mint nem. 3 vonatot is láttunk.
Nagyon vadregényes, klassz hely. Ha a patakátkelést megúszod, onnan már könnyű, kellemes séta a töltésen. Gyönyörű a természet, épp virágsziromeső hullott. Köszi!
Herceghalomról tettünk egy kis kitérőt ide. Patakátkelés nélkül, simán meglettek a ládák, csak a gg-s verzió volt rendesen befagyva. Köszönjük, hogy megmutattad ezeket a rejtett érdekességeket!
A mai nap megkoronázásaként jött ennek a rejtésnek a felkeresése. A tordasi agility-n két kizárás majd az M7-en egy traffipax után muszáj volt lehiggadni és sétálni egyet a jó levegőn.
A műtárgyak igen jó állapotban vannak, leszámítva azt a tényt, hogy a második hídnak csak a pillérei vannak meg; hiányzik a teteje. Saccolgattam, hogy át tudok-e ugrani, de a hó, na meg hogy a mentőhelikopter itt nem fog tudni leszállni meggyőzött, hogy a kis kerülő nem szégyen. A patak igencsak bővizű, szerencsére van benne pár "kavics" ami segíti az átkelést.
A tubusok megvannak, bár a kis papírok megteltek, nem is volt már hely loggolni egyikbe sem.
Aki ide készül, hozzon magával egy-két A5-ös papírt!
Láthatósági mellényes emberkék furcsán néztek utánunk, vajon hova igyekszünk hárman... A patak igen bővizű volt, de sikeresen átjutottunk.
Mindkét pont tetszett. Köszönjük.
Régóta szemeztem a ládával mivel mindennap itt robogok el mellette. Ma végre volt egy kis szabadidőm, és most decemberben a sár és a vegetáció sem akadályozott nagyon. A patak majdnem, de csak a bal lábam merült bele bokáig.
Szokásos rejtés és jelszó a szerzőtől :)
Kellemes volt a séta a havas erdőben, és tetszettek a hídmaradványok. A patakon való átkelést nem mertük megkockáztatni a havas-jeges köveken, ezért picit körülményesebben, de gond nélkül meglett mindkét pont.
Köszönjük a rejtést!
Fogtam!
A "Birodalmi vonal" a sűrűn változó követelmények miatt sokszor átépült már. Azt hiszem nem érem meg, hogy mágnesvasúttá alakítsák át:( Meg azt is remélem, hogy nem kell több dzsungelharcot folytatni a felhagyott hidakat bemutató Hz-s ládákhoz:)
A parkolóban éppen lányok drosztoltak, a közeg is aktív volt.
Az egészséghengerekben levő "logbookok" BETELTEK!
Hát ez nagyon tetszett!!! Nem egyszerű közlekedni a volt vasúti vonal mentén, de szerintem pont ez volt benne a jó! Cerberus denevérei most nem voltak ott, lehet, hogy nyaralni mentek! Köszönet a rejtésért!
Megtaláltuk! Kalandos dzsungelharc volt a pontokig. A 2. pont rejtekhelyével szemben a falban denevérek élnek, ottjártunkkor elég hangosan méltatlankodtak. Ha valaki fél tőlük, csendben közelítsen:) Köszönjük a rejtést.
No, ez volt ám a dzsungeltúra! :) Erdő-1 pontnál vetettem bele magam, majd 1., 2. és ki az erdő-2 pontnál, visszafelé már inkább a műúton mentem körbe.
A pontok könnyedén meglettek, ám néhol igen nehéz volt haladni a sűrű növényzet miatt. Azért így is nagyon érdekes volt látni a régi vasút nyomait, illetve néhol az, hogy már semmit nem lehet látni a múltból.
A második pont után megcéloztam a műutat. Lassan haladtam, mikor előttem csörtetést hallatszott. Először azt hittem állat, majd hajléktalanokra gondoltam. Végül kiderült, hogy három srác az egy fémdetektorral és talicskával. Köszöntem, nagyon ijedtnek tűntek. Az úton - gondolom - az apjuk várt, hogy megkérdezze: rendőr vagyok vagy mi? Mondtam, hogy egyik sem. Állítólag a vasat szedik össze az erdőben...
Megtaláltuk, köszönjük a lehetőséget!
Mónika és Gábor [g:hu 1.4.16] [wapon beküldött szöveg]
Megtaláltuk! Azon a "bejáraton" mentünk be az erdőbe, ahonnan a második pont volt közelebb. Ne a töltésen menjetek, mert ott sűrű a növényzet, és egyszercsak vége az útnak! Ott van a láda egyébként.
Megúsztuk kullancs nélkül: hosszú nadrág betűrve, plusz szúnyogriasztó spray.
Elég sok megmaradt a hidakból,érdekesek az erdő közepén!
Köszönjük a rejtést!
Az utánunk "érkezőknek" jelezném, hogy rengeteg kullancsra készüljenek!! (tényleg nagyon sokra, eddig még egyik túránk során sem sikerült ennyi kéretlen "társat" összeszednünk...)
7/7. Mai túra végén egy kis nyomozás a múlt maradványai után. Nagyon tetszett a felfedezés, a régi, elhagyott műtárgyak viaskodása a természettel. Jó attrakció lenne egy régi nyomvonalon vezetett hajtánypálya! :)
Frankó kis dzsindzsázással vadásztuk le a ládát, tömeges harci sérülést okozva testünkön:)
Nagyon jó hely!
A logbook-ok viszont beteltek, az első ponton teljesen, a másodikon sincs sok híja.
Meg van, részletesen késöbb... [wapon beküldött szöveg]
Érdekesek ezek a híd csontvázak, különösen amikor pár méterre robog a vonat a mostani pályán.
Üdv Mr Zerge.
Őrült nagy ötlet, el sem akartam hinni, hogy emellett ezerszer elmentem mit sem tudva a létéről. így tavasszal még a természeti érték is hozzáadódik, hihetetlen hangulatos a patak.
....megtaláltuk!
Remek kirándulás volt, tetszettek ezek a híd maradványok.
2.ponton fent voltunk a híd tetején, amikor Oldfox elkiálltotta magát, hogy jön a vonat.. én meg megijedtem.. jól kinevettek.. azért a közepét sikerült még lefényképeznem.. Nagyon tetszett az egész, Hadralkával és Oldfoxxal köszönjük szépen..
A 4. Geocaching Teljesítménytúra után Nórival körbeautóztuk a környéket és levadásztunk más ládákat is. Ez is az egyik "áldozat" volt!:)
Az ajánlott parkolóban megálltunk, majd a 2-es pontnál kezdtünk és a multi első pontjánál fejeztük be a sétát (még egy GG találat is beesett).
Hz barátom rejtései mindig is kihívást jelentettek, most mégis gyorsan megtaláltam őket (talán a GC419 ládájánál ráéreztem valamire:). Érdekes volt, hogy az első ponton az egészséghenger mellett még ajándékok is voltak az üregben.
Mindkét helyszín érdekes, a patak is kellemes hangulatot kölcsönzött neki. Úgy érzem szerencsénk is volt, mert még nem nőtt meg a környékbeli dzsindzsa.
Még egy vonat végét is sikerült lefotózni.
A jelszó meg valahonnan ismerős volt:)! Nálam a leghosszabb jelszó versenyben eddig a Nr. 1.! A logbook-ok hamarosan betelnek, csere javasolt.
... és a ládaoldal maga jobb, mint a rejtés, pedig az is jó.
Köszönöm a lehetőséget!
Vadregényes kirándulás a szombati munka és iskolanap után. Barnabás osztálytársát is igyekeztünk megfertőzni a geocaching "betegséggel".
Összesen 6 láb volt nálunk, de csak egy lett igazán vizes a patakban :)
A 1. pontnál a ládát tartalmazó üregben elhelyeztünk pár kincset.
Köszönjük, hogy itt lehettünk!
Zoli, Barnabás, Bence
Szóval az úgy volt, hogy tegnapra terveztem ennek az útnak a lejárását. Így utólag azt mondom, nagyon jó, hogy nem tegnap, sötétben csináltam. Reggel azért csúszott minden, mert még fagyott volt a föld, nap közben meg már a sár miatt. Hihetetlenül csodás idő volt, egy szál pólóban mentem. A kabátot csak Biatorbágyon vettem fel. Fordított sorrendben kerestem fel a pontokat. Az első pontnál szerettem volna vonatot fényképezni, ezért elkezdtem böngészni a menetrendet. Naná, hogy akkor jött a vonat, természetesen abban az órában az utolsó menetrend szerinti. A második ponthoz visszatérve a GGMAV vadászat közben 2 teher vonat és egy RailJet húzott el. Persze ott már esély sem volt fényképre. De a GCBZD 2. pontjánál találtam egy jó helyet, és itt pótoltam a lemaradásomat.
Megtaláltuk!
Egy újabb klassz multi!
Hihetetlen milyen dolgokat rejt az erdő sokszor, nem is gondolná az ember! A patakon 2x is átkeltünk, megúsztuk szárazon.
Az első pontotn elidőztünk vagy fél órát, mert egy tini párocska randevúzott a hídnál és érdeklődve figyelték, hogy mit csinálunk mi ott, így kivártuk amíg ők állnak tovább, megúnva, hogy folyamatosan őket bámuljuk :)
Köszönjük a rejtést!
Szilvi+János
Kedvesemmel, evivagyok-al :)
Sok érdekes dolgot megtudtunk a leírásból, csak a lényeget nem. Engem érdekelt volna, hogy mikor épültek ezek a hidak, és mikor "váltották le" őket :(((
Köszönjük szépen a rejtést! Nagyon érdekes hely, magunktól soha nem találtunk volna rá, pedig rengetegszer elmentünk már mellette. Szépek a hidak! :) A keresés nagyon vadregényesre sikerült bozótokon át, többszörös patakátkelésekkel.
Nagy küzdelem volt. Mikor azt hittük, hogy elértük a 2. pontot, a kütyü már csak 10 métert jelzett, egyszerre csak ott volt a fagyos (és elég duzzadt) patak. Már majdnem feladtuk, mikor találtunk egy átkelőt és egy kis térden csúszással megmásztuk a hegyet.
Köszi a rejtést : Dóra, Éva és Barnabás
Mikulás! Alig több mint egy órával utánad voltunk, jó lett volna összefutni (a kecskeméti rejtésedről azóta is ódákat zengünk)
Nos, nekem nagyon tetszett a kétpontos multi. Minkét pont izgalmas, érdekes helyen van és nagyon látványos. Ez az "igazi" geocaching célpont. A rejtő nélkül sosem jártam volna itt. A harmadik pontot (kőgomba - GG rejtés) is megkerestem. A fiola nem a helyén volt, hanem kicsit odébb eldobva, de szépen a vélt helyére tettem.
Nekem teccett, bár a jelszót úgy látszik, mégiscsak elpuskáztam...
Vagy nem tudok írni, vagy nem tudok olvasni.
A rém szimpatikus ládagazdival történt telefonos egyeztetés alapján, jónak köllene lennie a jelszónak, nekem mégis mindig azt a csúnya üzenetet dobja ki logolásnál :o(
Mivel nem akartam ellőni az utolsó patronomat, hát legyen jelszó nélküli...
A jelszó második részét mint kifejezést nem ismertem (eddig). No a jövőben igyekszem majd gyakrabban alkalmazni a gyakorlatban is :)
Kihasználva ezt a szép napsütéses őszi napot tekertem egy jót a Buda környéki dombokon. Reggel Zsuzsinak Budaörsön volt dolga, addig autóval szállítottuk a drótszamarat, így kihagyhattam a szmogos városi tekerést. Biatorbágy határából indultam és a GCBZD, GCHZMG, GCVMA, GCVAD ládák érintésével Nagykovácsin és Pesthidegkúton keresztül értem haza. Az útvonal csak egy kis része vezetett aszfalton, a többi szép napsütéses réteken, őszi színekben pompázó erdőkben. Nagyon élveztem. A vége 65km 800m szintemelkedéssel.
A GCBZD 3. pontja felől közelítettem a régi 1-es úton. A megadott ponton bevágtam az erdőbe, a bringát innen csak tolni tudtam. A 2. pontnál találkoztam Mercenary-vel, innen együtt sétáltunk át az 1. ponthoz. Mindkét helyen jó a rejtés és a látnivaló is tetszett. Köszönöm.
a sikertelen GCkaba után a nap első ládája a 10-ből.
Zoli barátom kedvenc elfeledett vonatos ládája. Super volt
Sztori: Ismerve Zoli észjárását a 2. pont után (ez volt meg előbb) lefogadtam volna, hogy a halas Íz az eleje. De NEM!!!
Köszönjük a rejtést
Nem panaszkodok, mert az én ládáim is szivatós helyen vannak, de szerintem még sok kritikát fog kapni ez a rejtés.
Épp visszaértem a kocsihoz már indult a következő csapat.
A jelszó 2. kifejezését rendszeresen használjuk.
Kerékpáros kupa: 112.6 km
A túra előtti napon értekeztem Tudovel a hidak megközelítési módjáról. Az ő trackje alapján az első ponthoz a műútról a N47 29.643 E18 43.091 ponton térem le, így patakátkelés és bozótjárás nélkül sikerült a rejtekhelyül szolgáló híd lábához jutnom. A rézsün való felmászás havas, jeges terepen nem lesz gyerekjáték. Az "egészséghenger rögtön meglett.
A második ponthoz szintén Tudo javaslata alapján a N47 29.760 E18 43.493 ponton tértem le a régi 1-es útról. Az ösvény szintén bozótjárás nélkül, szinte nyílt terepen vezet a 2. hídhoz. Itt is következett a már szokásos rézsümászás majd a gyors találat.
Összességében érdekesek voltak a hidak, az egyik homlokzatán mintha az 1940-es évszámot láttam volna.
A megközelítési kezdőpontokat javaslom a megadottakra átjavítani, hacsak a bozótjárás nem a mutatvány része. :-)
Nem lehet megunni, soha soha nem lehet megunni... Koszi a lehetoseget! [g:hu 1.3.21] [wapon beküldött szöveg]
A sötétségről nem raknék fel fotót. Én az első pont vonalában csapattam be merőlegesen, majd át a dzsindzsán (dzsindzsa: Rekettyés, áthatolhatatlan terület a gyakorlótereken), gondolom ez az otthonról hozott villanykörtének köszönhető, amely nem működött a szabadban. A GG-s pontnál lassítottam, majd tova szökelltem. A második pontnál Tudo segítségét kértem, mert a telefon fényénél már nem sokat láttam. Egy normál ládát elbírna a hely, ha már multi (,ha úgy nézzük 3 pontos). Az ízeket lehetne variálni is ;) , mindig narancsízűt fogyasztani, már "taposómalom".
NE KERESD, MERT MOZGÁSBAN VAN! REJTÉS HAMAROSAN!
Köszönöm, hogy a szokásos biciklis edzőköröm útvonalára telepítettetek ládát, így az ebédi utáni kerekezésbe kis pihenőt iktatva kerestem a pontokat. Érdekesek az elfeledett műtárgyak.
Tudo érzékletes beszámolója alapján megfontoltam a vonatos közelítést, de vesztett a józan ész és bringával mentem. Kis kerülővel Etyeket is útba ejtettem, majd a vasúti híd mellett be az erdőbe. Az 1. pontig még vezetett valamilyen csapás, a pataknál kicsit alakítani kellett az átkelőhelyen. Felmászva az emeletre, némi szemlélődés után előkerült a doboz. A második pontig már igazi bozótharc következett, a gonosz folyondárok állandóan visszarángatták a bringát, de rutinosan leküzdöttem az akadályokat. Itt már nem sikerült csapást találni, talán majd a sok kesser kialakítja. A második patakátleléshez már komolyabb infrastruktúra állt rendelkezésre, persze hátulról közelítettem a boltívhez. Logolás után a patakparton kiballagtam a régi 1-es útig és hazáig összesen 57 km-t tekertem.
Erre a napos vasárnapra két herceghalmi geoládát ütemeztünk be, GCHpig-et és GCHzMG-t ez utóbbi friss megjelenése apropóján.
Nem használt vasúti hidaknál már találtunk geoládát, többek között GCVIAD-ot és GCSZVH-t. Eddig ez volt a legvadregényesebb.
Köszönjük.
Megtalaltam [wapon beküldött szöveg]
Feleségem elküldött a 6. sorszámú gyerekkel sétálni. Pont ránéztem a Blackberrymre és láttam hogy a szomszéd településen lett egy multi. Gondoltam a séta keretében felkeressük. Csatlakozott hozzánk a 4. is egy fél hátizsáknyi csereajándékkal.
Megadott parkolóhelyen leálltunk a kocsival, majd betonúton elsétáltunk a javasolt erdei betérőre. Ez teljesen felesleges volt, nem értemmiért szükségesek ezek a pontok, mert az ösvény nem igazán ösvény, akár toronyiránt is lehet menni, a patakokat leszámítva. Gergely hősiesen végiggyalogolta a távot, nekünk bőven több mint egy kilométer jött ki, de igazából nem két és félévesnek való a terep. Volt nálunk jó pár toll, de sajnos mindegyik túl hosszú volt a ládához. Emlékszem 10-12 éves koromban lelkesen csámborogtam a zuglói körvasútsor mellett, de már kinőttem ebből a korból, ezért nem igazán tetszett a multi.
Nem értem azt sem, miért nincs normális méretű láda csere ajándékokkal, úgy gondolom ezen a terepen rengeteg jó rejtek van és cachereken kívül nagy forgalom nem lehet a környéken. A gyerekek csalódottak voltak.
A jelszó nekem sem jó, próbáltam kombinálni, de nem jött össze. A fényképeket hétfőn tudom feltenni.
Igaz, hogy csak Budafokra indultunk, de meggyőztem Ágit, hogy jó dél előtti program ez a láda. Úgy is lett. A 2. ponttal kezdtünk itt rögtön összefutottunk tüdővel, aki már az 1. pontot elő is túrta mire odaértünk. Érdemes volt behatolni a bozótba, hihetetlen, hogy mik lapulnak odabenn!
60 km kerékpár edzés 800 m emelkedéssel a Herceghalom - Bicske - Csabdi - Vasztély - Nagyegyháza - Óbarok - Bicske - útvonalon 1 új és 4 ládával. Kevés a futott km, de mindegyik ládánál mászni és cipekedni kellett.
Herceghalom megállótól gurultam a 2. ponthoz. A megadott kezdőpontnál vetettem magam biciklistül a sűrűjébe. Hamarosan előtűnt a volt pálya. Felkapaszkodtam rá, a kerékpárt meg feltuszkoltam a dzsindzsán át a töltésre.
A töltésen tisztán kivehetők a létesítmények, a felső vezeték oszlopok tövei, a töltéskő, és persze a boltozatos vasúti híd. A híd tetjére támasztottam a kerékpárt - azaz nem is nagyon kellett támasztani, mert a dzsungel minden irányból fogja. Lementem a híd alá, amikor Povyági és Mathauék megérkeztek. Nevemen szólítottak, én meg nem tudtam, honnan jön a hang a nagy zűrzavarban. Aztán persze meglett a doboz, közösen elcsodálkoztunk a jelszórészleten. Logoltunk, majd egy rövidebb úton kimentünk az országútra - mit mentünk: tépkedtem a bicót a sok elszáradt nyári lágyszárú között. Megállapodtunk, hogy az 1. pont segédpontjánál találkozunk.
Átgurultam a ponthoz. Csak nem jöttek, pedig ők autóval voltak. Nyilván kerülniük kellett. Újra nekiestem a bozótnak kerékpárostul. Ilyenkor azért nemcsak azt kell figyelni, hogy a hajtómű miket szed fel, hanem azt is, hogy mit szed le a bozót a járműről. A pataknál letámasztottam a bicót, átugráltam a műszer szerint mutatott túloldalra, és kezdtem felkapaszkodni a boltívekhez. Ekkor érkeztek meg Povyági és Mathauék, akik találtak egy csapást, amely talán rövidebb volt, mint enyém. A doboz azonnal előkerült.
Elképesztő, hogy milyen mérnöki munka bújik meg a bozótban. A vasútépítés legdrágább és legmunkaigényesebb része a földmunka, a pálya alépítmény, a műtárgyak. Ezek mind ott vannak, láthatóan működőképes állapotban. Nagy sajnálat, hogy üzemen kívül vannak.
Logoltunk, átugráltam a patakon a bringával, elindultunk az általuk feltárt csapáson. A patakon való újra átkelésben volt segítségem. Köszöntünk, kijöttem az országútra, leszedtem a leveleket, ágakat, bokrokat a kerékpárról és a ruhámról, és folytattam a napot Bicske, GCSTAR felé.
Itthonról nagy lelkesedéssel indultam a piros1-es reményében, végül fekete2-es lett belőle. Ettől függetlenül jó élmény volt a láda levadászása.
A megadott parkolóban hagytam a kocsit, majd először a második, végül az első pontot kerestem meg. Főleg a második pontig igen vadregényes volt az "út", onnan már jobban ki volt taposva az ösvény. Az első pontnál nekem is sikerült elcsípnem egy vonatot, amit meg is örökítettem az utókor számára. GCmav láda is megvan már, így kezd összeállni a kép a letűnt vasútvonal ezen szakaszáról.
A láda rövid neve találó! :) Köszi a rejtést!
u.i.: a jelszó utolsó karaktere nem fér el, ezért a jelszó nélküli. (ez nyilván a rendszer hibájából adódik, hiszen enged hosszabb jelszót megadni a ládaoldalon, mint amit elfogad a bejelentésnél)
u.i.2: közben Hz kijavította a hibát, így "megtaláltam" log-típust logolok.