wap: Egy 3x5cm-es fekete-fehér mikroládát keress, a gyalogos-felüljáró korlátja alatt kb. 130 cm magasan.
A láda mérete miatt, benne íróeszköz nem fér el, ezért ha szeretnél írni a log füzetbe, akkor ÍRÓESZKÖZRŐL gondoskodj lécci.
(Tehát a ládáért fel kell menni a felüljáróra, ha fent vagy és a repülőtér a hátad mögé esik, akkor a jobb oldali korlát alatt találod a ládát. Kérlek oda tedd vissza ahol találtad)
A ládába TravelBug
nem helyezhető.
A magyarországi repülőtereket bemutató sorozatot kívánunk ezzel a ládával indítani. Sajnos nem a szépen felújított helyekről fog szólni, inkább a pusztulni hagyásról. Ezt vedd kérlek figyelembe az értékeléskor, vagy inkább ne értékeld.
A
Budaörsi Repülőtérre szól a meghívásunk.
Megközelítés: jöhetsz földön és levegőben. Mi a 87-s busszal jöttünk és a Budaörsi Repülőtér megállónál szálltunk le.
Parkolás a bejárat közelében, kb. itt:
N 47° 26,834' E 18° 59,074' 126 m [GCLHBS+ingyen], de szinte a láda mellett is megállhatsz.
Ha séta-repülni akarsz szívesen látnak, de ez nem jelenti a szabadon kószálást!
Története
A nemzetközi légi forgalom kiszolgálására 1937-ben megnyitott Budaörsi Repülőtér Magyarország első igazán világszínvonalú, a korabeli európai példákkal egyenrangú légikikötője volt. Hazánk két világháború között létrejött legjelentősebb közlekedési célú épületegyüttese. Közforgalmú repülőtér funkcióját - a forgalom növekedését építészeti okokból nem tudta követni - egy évtized alatt elvesztette, azt a ferihegyi, ma Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér vette át, ami 1937-ben még alulmaradt Budaörssel szemben. Ettől kezdve több repülőszervezet közösen használta: ez volt a Magyar Repülő Szövetség (és félkatonai elődszervei) központi repülőtere, itt állomásoztak a mezőgazdasági, vízügyi és légi mentőszolgálatok gépei.
Az elmúlt évtizedekben valaha volt fontossága egyre inkább a feledés homályába veszett. Napjainkra az ország egyik méltatlanul elhanyagolt, eredeti jellegéből kiforgatott modern emlékévé vált. Az ingatlan vállalati tulajdon, az üzemeltető - egyelőre - a Magyar Repülő Szövetség.
Egyedülálló értékei, történeti szerepe elismeréseként a 2000-ben megszerzett műemléki védelem mellett nagyobb figyelmet, több gondoskodást érdemelne. A körépület és a nagy hangár kapott műemléki védettséget. Majd a füves munkaterület, a kifutópálya is védett lett, aminek kerámia csapadékelvezető alagcsövei maguk is kuriózumok.
A körépület - repülőtér fogadóépülete
A kiírt pályázat két nyertese Dr. Bierbauer/ Borbíró Virgil és Klárik László volt. Végül inkább Dr. Bierbauer/ Borbíró Virgil elképzelései valósultak meg. A repülőtér fogadóépületénél, mivel szűkös keretből, mindössze 4 millió pengőből épült, törekedni kellett az olcsó építésre is. Ez akkoriban azonban nem jelentette egyben az alacsony minőséget is. Az olcsóságon kívül fontos szempont volt az is, hogy a repülőtér minél hamarabb épüljön meg, mivel a mátyásföldi helyszín már komolyan gátolta a további fejlődést. Az építkezést 1936 októberének végén kezdték és már 1937. június 20-ra elkészültek a házzal, a teljes építkezés tehát csak 199 munkanapot vett igénybe. Ehhez a gyors ütemhez kiváló szervezésre és minőségi, hatékony munkára volt szükség. A teljesítmény még figyelemre méltóbb, ha megnézzük, hogy ilyen rövid idő alatt, ráadásul télen, mennyi munkát végeztek el. Az épület kivitelezésében több mint 100 vállalat vett részt, a területen egy időben nagyjából 500 munkás dolgozott.
A "nagy" hangár
A hangárépület funkciójából, méreteiből, szerkezetéből adódóan eredendően más karakterű, mint a terület többi létesítménye. Ezt a különbséget tovább fokozza az, hogy nem a többi épülettel együtt tervezték, hanem mérnökibb jellege miatt tervezésére külön pályázatot írtak ki. A hangárt két kiváló mérnök Czakó László és Méhes György tervezte. A csarnok 2x70 m fesztávolságú és 42 méter mély, így a korabeli Európa legnagyobb ilyen célú épületének számított. Az építmény acél és részben vasbeton szerkezetű. A hátsó oldalon kisebb keresztmetszetű acél pillérek, elöl pedig mindössze három, tekintélyes keresztmetszetű pillér tartja a rácsos-tartós félnyereg szerkezetet. A homlokzaton a funkcióból adódóan jelentős felületet foglal el a két, teleszkopikusan nyitható hatalmas acél kapu és az acélvázas bevilágító ablakok sávja. A másik domináns elem a nyers tégla burkolatú felület, mely az oldalfalak és a középső pillér előtt jelenik meg, így hangsúlyozza a szerkezeti rendszert és elrejti a kinyitott kapuk nagy részét. A középső pillér előtti tekintélyes faltömegen megjelenik Magyarország címere kőből kifaragva. Ma a nagy hangárban bérleti alapon a legkülönbözőbb motoros repülőgépek és helikopterek kaptak helyet, de vannak a reptéren működő egyéb cégeknek külön kisebb hangárai is, de helyhiány miatt sok gép áll a szabadban is, közülük kiemelkedik a Goldtimer Alapítvány által repülőképes állapotba hozott muzeális értékű ex-MALÉV Li-2 utasszállító gép is.
Források melyeket érdemes elolvasni:
Wikipédia
Budaörsi Repülőtér
A repülőtér hivatalos adatai
A repülőtér webkamerája
Keresd meg a közeli ládákat is:
GCKAMM Kamaraerdei Nagy Séta,
GCKAMV Kamaraerdő,
GColim Olimpiai park.
Szép időt, sikeres ládavadászatot kívánnak a rejtők: vgyuri és sinus90
Ládakarbantartás:
Eredetileg is volt egy pax betét a ládában. Az első megtalálókkal találkozva újabb tollat és még + ajándékokat tettem a ládába. A 8. megtaláló már nem talált egy íróeszközt sem. kl vitt újabb tollat. Az is lábrakélt.
Ma 2011.11.22-én vittem ceruzákat a ládába, melyből már az üdvözlő szöveg is hiányzott, jspanyik pótolta, nála volt belőle.
Az ajándékok CSERE ajándékok és az íróeszközök a LÁDA TARTOZÉKAI!
2012.06.08. A ládában se írószerszámot, se csereajándékot nem találtam. Tettem be újabb /sokadik/ ceruzát, de a csereajándékokat nem pótoltam és /egyelőre/ nem is fogom /2 van benne/. Úgy látszik sokan nem tudják mit jelent a csereajándék: csereajándék azt jelenti, hogy ha kiveszel valamit, helyette tenned kell egy másik kis ajándékot. Ha nincs nálad csereajándéknak való, NE VEGYÉL ki semmit!
2012.11.11 Ládakarbantartás: új helyen, megváltozott jelszóval újra kereshető a láda.
2013.04.20 Ládakarbantartás: ÚJ LÁDA, Új REJTEK! Új logfüzet! Senki nem írta, hogy a láda eltörött, hogy a füzet teli van!!!
2014.07.25 Építési terület lett a láda környezete, azért ÚJ helyen, egy Újabb ládát tettem ki.
2016.04.09 Tettem be logfüzetet a kilopott helyett.
2018.06.14 A ládának 758 megtalálás után újgazdája lesz, DFRi. Köszönöm az eddigi megkereséseket!
2018.06.16 A láda kicserélve. Ismét kereshető.
A log füzet lassan betelik, nemsokára cserélve lesz.
DFRi
2021.06.27 A láda a sorozatos eltűnések miatt a gyalogos felüljáró lépcsője alól felkerült a felüljáróra, a korlát alá, egy mikróláda formájában...
DFRi