A ládába TravelBug helyezhető.
WAP:
A láda és rejteke megújult a megadott koo-n. Az épülettel szemben lévő kőszikla emlékmű mögött kb: 3 m-re, az örökzöld fa tövében kövek alatt találod. A láda /10x10x5/, négy helyen zárható, ajándékokkal feltöltve. Kérlek a logolás után gondosan állítsd vissza a rejtést! /ha elakadsz a gondnok bácsi is segít/. Alternatív:1.Épület hátsó részén ablakkereten 170 cm-en N 47° 27,327' E 21° 23,456';2. A Huba utca felől, főépület mellett kis kapuval szemben csatornán boka magasságban; 3. József Attila úti főbejáratnál lévő információs tábla alján gravírozott táblán /futás és séta/.
"Ezekkel a sorokkal és ládáinak gondozásával szeretnénk megőrizni játékostársunk, Vgyuri (Dr. Varga György) emlékét. A geocaching magyarországi indulásánál már ott volt, első ládája a 45. sorszámot kapta, a GCLHDC (Cívis reptér). A repülés szerelmeseként jelentős szerepe volt a budaörsi (GCLHBS) és a tököli reptér, (GCLHTL) ládák létrehozásában is. Elindította a "minden reptérnek legyen ládája" akciót. Összesen 11 ládát hagyott ránk, köztük a sinus90-el közös rejtését, a GCHGny-t, amelynél egy óriási kódex várja a megtalálókat, valamint a zsinagóga sorozatát."
Ládakarbantartás
2024.07.29. Eltűnt láda pótlása, alternatívak átírása.
2023.08.21. Eltűnt láda pótlása, alternatív kihelyezések.
2023.05,22. A korábbi rejteket adó fa kiszáradt, új rejtés, feltöltés.
2022.04.27. Éves láda ellenőrzés, karbantartás és feltöltés.
2021.04.23. Éves láda ellenőrzés, karbantartás és feltöltés.
2020.09.15. A láda és rejteke megújult.
2020.05.07. Éves láda karbantartás, ellenőrzés és feltöltés.
2019.10.28.
VP kessertársunk javaslatára a láda koordinátáit javítottam.
2018.11.30.
A legutolsó logolást követően a ládát ellenőriztem, a koordinátákat pontosítottam. A láda a helyén volt.
2018.11.11.
A ládát átvettem, köszönöm az elődök munkáját. Nagyfeco
Itt a magyarországi repülőtereket bemutató sorozat egy következő tagja, mellyel a hajdúszoboszlói repülőtérre invitáljuk kessertársainkat.
Megközelítés és parkolás
A látszólagos főbejárat csak gyalogosan/kerékpárral használható, aki autóval jön, annak javasoljuk a Huba utca jobb oldalán megállni
N 47° 27,290' E 21° 23,500' 102 m [GCLHHO+ingyen], és gyalog bemenni.(Újabban a sorompó előtt van egy ingyenes parkolási lehetőség is a gyepes részen.) Egy repülőtéren általában nem szeretik az üzemi területen bóklászókat, de a láda egy "sétaúton" van. A repülőtér gondnoka, aki ott is lakik, tud a ládáról. Ha valaki üzemnapon érkezik, a sétaúton menjen el a hangárelőtérig, ott kaphat tájékoztatást az "üzemlátogatási" és sétarepülési lehetőségekről.
Története
A repülőteret ideiglenes jelleggel, a nyári táborok idején már 1939-től használták a vasutas repülők (a DVSC sportklub szakosztálya). 1944 őszén, amikor a front közeledett, "bevonultatták", és német nehéz-vadászgépek állomásoztak rajta. A front átvonulása után egy-két évig csend honolt a füves reptéren, majd a sportrepülés újraindulásával a vasutasrepülő táborok (budapestiek is) visszatértek.
Az állandó reptérré alakulás - akár egy tucat hazai alap-sportreptérnél - az 1950-es évek elején történt, amikor a honvédség utánpótlását biztosítandó a Magyar Honvédelmi Sportszövetség itt építette ki a vitorlázó és motoros oktatóképzés egyik bázisát, ennek megfelelően főépület, hangárok, műhelyek épültek. Az oktatói iskola később megszűnt, de a hajdú-bihari sportrepülők (akik időközben kiszorultak a debreceni repülőtereikről) kiválóan használták az örökölt infrastruktúrát 1968-ig. Országos versenyeket rendeztek, bajnoki címek és országos rekordok születtek - nemcsak a vitorlázó- és motorosrepülésben, hanem ejtőernyőzésben is, amihez az ugrató gépek Budapestről érkeztek.
1968-ban egyfajta üzletiesedés indult meg a sportrepülésben, a kluboknak szponzorokat kellett találni a szocialista nagyvállalatok és önkormányzatok között. Ez a hajdú-bihari repülőknek nem ment olyan jól, mint a repülés, a klubot leminősítették helyi fenntartású kategóriába, amihez nem volt elég támogató, ezért a repülőtér működését felfüggesztették.
A repülőtér üzemeltetése 1968 után formálisan szünetelt, de az immár MHSZ-nek nevezett honvédelmi szövetség kezelésében maradt, a főépület mint a járási szövetség irodája. A repülők makacs emberek, ezért ha kidobják őket az ajtón, visszamásznak az ablakon. A becsukott reptéren rendszeresen megrendezték a Hüse Károly ejtőernyős emlékversenyt, a környékről származó tragikusan elhunyt ejtőernyős sportoló és katona emlékére. Az eleinte megtűrt kategóriába tartozó sárkányrepülők - mivel nekik nem kell hivatalos repülőtér - 1973 után egyre nagyobb mértékben használták a névleg legelőként funkcionáló területet, később az egyik - bútorraktárként használt - hangárt is sikerült visszaszerezni.
1986-ban - nem kis mértékben a szintén a környékről származó és sajnos túl korán elhunyt Oláh István honvédelmi miniszter patronálásával - a honvédelmi szövetség hivatalosan is újra megnyitotta a sportrepülőteret, immár az ultrakönnyű motoros gépekkel és sárkányokkal, valamint a hőlégballonokkal kiegészülve. Ez a támogatott időszak sajnálatosan rövid volt, az 1990-es rendszerváltás után az MHSZ megszűnt, a klubok önálló társadalmi szervezetté alakultak, egyre kevesebb központi, állami támogatással. Gyakorlatilag felélték az MHSZ örökségét és a hajdan a kezdőktől bajnokokig terjedő klubtagság átalakult "magán-repülőgép üzemeltetők csoportjává".
A hajdúszoboszlói önkormányzat hozzáállása kiismerhetetlen. Néhány éve még idegenforgalmi beruházásnak tekintették, új irányítótornyot építettek (senki sem használja) és azt hitték, hogy a schengeni könnyítéseket kihasználva tömegesen érkeznek a gyógyfürdőre vágyó repülő emberek kisgépeikkel. De amikor kiderült, hogy ez folyamatosan pénzbe kerül, fölénybe kerültek azok, akik a gyógyfürdő közelében levő területet felparcelláznák. Ettől csak az mentette meg a repteret, hogy Natura 2000 védelem alatt áll nagy része. A kötélhúzás ma is tart. A repülőtérről, elsősorban történetéről többet megtudhattok a Délibábok légterében című könyvből. (link lent)
Ha valakinek futni, sétálni támad kedve, az nyugodtan megteheti a reptér körül erre a célra kijelölt útvonalon. / táv: 4240m /.
A repülőtér hivatalos adatai
Ajánlott irodalom
Délibábok légterében a 66. oldaltól
Hüse Károly
Közeli láda:
GCHSZ
Szép időt, sikeres ládavadászatot kívánnak a rejtők: Vgyuri és sinus90
Egyebek
Ha szeretnéd a többi debreceni és környékbeli hagyományos és multi geoláda pontjait egyetlen nagyítható térképen látni, akkor ajánlom figyelmedbe K:Pisti által elkészített térképet, mely a
geocaching.lap.hu támogatásával jött létre:
Debrecen és közvetlen környékének összes geoláda pontja Google Maps térképen