geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

3141. Panoráma út (GCPUT)

START

Panoráma út madártávlatból

Itt indul a Panoráma út

Az útról

Az út

A Mecsekben ritka a fenyő, itt az is van

Télen

Elhelyezés időpontja: 2011.12.29 01:00
Megjelenés időpontja: 2011.12.29 18:20
Utolsó lényeges változás: 2019.10.14 19:08
Rejtés típusa: Multi geoláda (3H)
Elrejtők: Zolika, RoriZo
Ládagazda: RoriZo
Úthossz a kiindulóponttól: 7300 m
Megtalálások száma: 225 + 1 sikertelen + 1 egyéb, grafikon

WAP

1. pont a ládát egy fa feltűnően nagy, lyukas gyökerei között találod, a gyalogútról látható helyen, kis csapás vezet fel a fához. 7*6*4cm-es kisméretű dobozkát keress!

2. pont hatalmas kidőlt fa mögötti területen, két fa között félúton egy "magányos" szikla alatt, kövekkel takarva leled a rejteket.
7*6*4cm-es kisméretű dobozkát keress!

3. pont a keresztet ölelő sziklatömb keleti oldalában 130 cm magasa, sziklahasadékban bújik a 14*9*7 cm-es doboz benne a logfüzettel, és az ajándékokkal.

1. N46°04.876' E18°09.060'
2 .N46°05,319' E18°08,637'
3. N46°05,527' E18°07,763'

A ládába TravelBug nem helyezhető.

N 46° 4,876' E 18° 9,060' 402 m [GCPUT-1]
 N 46° 5,319' E 18° 8,637' 437 m [GCPUT-2]
 N 46° 5,527' E 18° 7,763' 420 m [GCPUT-3]

Ládatörténet

2019.10.14. Az 1. pont dobozát a helyén találtam, nem veszett el. A koordinátákat frissítettem, ismét kereshető.
A multi láda ötletét a fiam Zolika találta ki, amikor a karácsonyi szünetben ismét erre jártunk. Apa! Ezen a szép úton van már láda? -kérdezte. Tényleg miért ne legyen, így született ez a "csésze".

Panoráma út, a Mecseket járó turisták így ismerik, mégsem találkozol ezzel a névvel a Mecsek turista térképén. Pedig a Nyugati Mecsek egyik, ha nem a legszebb ösvénye.
Az út megjelölés egy kicsit túlzás, inkább ösvény, utacska.
Családommal, barátaimmal sokszor ezen az "úton" közelítjük meg a Babás-szerköveket, a Zsongor-kő szikláit, és a Pálos-kolostor romjait, pedig erre jóval hosszabb.
A Panoráma út-nak nevezett szakasz csupán 3 km hosszú, végig a Jakab-hegy oldalában halad. Téli, késő őszi, kora tavaszi időszakban gyönyörű kilátás nyílik Pécsre, és a Pécs környéki településekre. A terep nagyon változatos, vadregényes: kidőlt fák, csúszós, szűk szakaszok, sziklák, fenyves erdő tarkítja az útvonalat. Sokszor nem tudsz gyönyörködni a táj szépségében, mert a lábad elé kell nézned olyan szűk ösvényen haladsz.

Megközelítés

Mint említettem a szakasz csupán 3 km hosszú, de odavezető utat, és a visszautat is részletezem. Két alternatív lehetőséget ajánlok.

1. hosszabb verzió (ajánlott)

Kiinduló pontként én Éger-völgyet javasolom, itt is a híres Teca Mama vendéglőt! Az általam javasolt túra innen indul, és itt ér véget, akár egy jó ebéddel.
Az biztos, hogy nem ez a legrövidebb útvonal, de hogy a legszebb azt garantálom.

N 46° 5,230' E 18° 10,968' 236 m [GCPUT+parkoló]
Bátran itt lehet hagyni a gépjárművet!

A túrát ennél a sorompónál kezded:

N 46° 5,243' E 18° 10,953' 242 m [GCPUT+Start]

Egy kavicsos úton haladj Éger-völgyi tó mellet egészen a kék kereszt(Kék kereszt), és a zöld sáv(zöld sáv) kereszteződéséig! Itt kanyarodj balra felfelé a Zöld sáv(zöld sáv) jelzésre!
Elhaladsz a Mohosi kis-kút mellet. Hamarosan megérkezel az Éger-tetői pihenőhöz.
A tisztás dél-nyugati végében halad tovább a Zöld sáv(zöld sáv) jelzés, délnek lefelé egy szélesebb kavicsos úton. Egy kb. 250 m múlva a Zöld sáv(zöld sáv) jelzés egy sorompónál jobbra kanyarodik. Innen lényegében "egyenes" út vezet a Panoráma út kezdetéig.

N 46° 4,919' E 18° 9,367' 355 m [GCPUT+Letérés]

A Zöld sáv(zöld sáv) jelzés itt jobbra felfelé halad, ne ezt kövesd! Innen a Piros háromszög(piros háromszög) útvonalon haladj tovább, ez a Panoráma út kezdete.

Végre a Panoráma úton haladsz 3 km hosszan, egészen a Jubileumi-keresztig.

A Babás-szerkövek előtt itt mindenképpen állj meg!
Visszatekintve innen lehet legjobban látni, hogy honnan jöttél.

N 46° 5,413' E 18° 8,080' 417 m [GCPUT+Itt állj meg!]

Ha felkerested a multi pontjait menj vissza a Babás-szerkövekhez! Innen Sas-fészek érintésével a Kék kereszt(kék kereszt) útvonalon felkapaszkodsz a Kék sáv(kék sáv) jelzésig, és ott jobbra kanyarodsz! A Kék sáv(kék sáv) útvonalon haladj a Pálos Kolostorig, innen egyenes út vezet a Jakab-hegy tetejéről lefelé a Zöld telikör(zöld kör) jelzésen Éger-tetőig, és innen már könnyen visszajutunk a Teca Mama vendéglőig.

A Pálos Kolostortól egy másik útvonalon is visszajöhetsz, mi ezen szoktunk lejönni hosszabb, de sokkal szebb. Végigvezet Éger-völgyön. A Kolostortól haladj tovább a Kék sáv(kék sáv) jelzésen nyugati irányban, mindaddig amíg el nem éred a Piros sáv(piros sáv) útjelzést, itt kanyarodj délnek (jobbra). A Farkas-forrást elhagyva hamarosan csatlakozik az utad a Kék kereszt(kék kerszt) útra, ami már a célba vezet.

A teljes táv a hosszú útvonalon 13.5 km.

2. rövidebb verzió

Létezik egy legrövidebb alternatíva " Drive In" ami Cserkútról indul, a Kék háromszög(kék háromszög) jelzésen.

N 46° 4,547' E 18° 8,031' 200 m [GCPUT+Cserkút]

Kővágószőlősről pedig a Piros négyszög(piros négyszög) jelzésen, ami a Jubileumi-keresztnél ér ki.

N 46° 5,032' E 18° 7,531' 242 m [GCPUT+Kővágószőlős]

A rövidebb alternatíva is 8 km, persze ez sem Drive-in.

Hát hosszabb volt leírni, mint végigjárni.

A hosszabb útvonalat úgy terveztem, hogy sok másik ládát kereshess!

Éger-tető, Mohosi Kis-Kút (GCEGTE)
Nyugati sziklafal (GCfal1) Ezt alaposan tanulmányozd át!
Pálos kolostor romjai (GCPK)
Farkas-forrás (GCBUEK)
Sasfészek, Babás-szerkövek (GCVIII)
Égervölgy (GCegvo)

free counters

Kellemes időtöltést, jó szórakozást!

KRW értékelés (129 db): környezet: 4.74 rejtés: 4.57 web: 4.67 átlag: 4.66

NZs 2021.07.28 17:21 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4 web: 4.5 átlag: 4.33 súly: 3.97
Pécsi kesingtúra 2021.
Ezt a hosszú multit - teljesítőképességünket reálisan felmérve - kissé rövidebbre szabtuk. Tettük ezt különösen azért, mert sikerült július egyik legdöglesztőbb kánikulai napjára időzítenünk a túrát...
Kővágószőlőst É felé elhagyva, a N46 05.436 E18 07.530 ponton, az út egy kiöblösödésében tettük le Geopelt. Innen a piroson értük el a Jubileumi keresztet, és mellette a multi 3. pontját. Természetesen megnéztük a Babás szerköveket sorjában - én már jártam itt korábban. A K3-ra letérve, majd a K+ jelzésen haladtunk a Sas-fészekig. Itt kicsit kifújtuk magunkat a nagy melegben, aztán felkapaszkodtunk a sziklákon a kék jelzésre. Elérve a Zsongor-kő kilátóját jó sokat fotózkodtunk, csodálva az emlékezetes panorámát. Szerintem ez hazánk egyik legszebb helye! Tovább indultunk és hamarosan elértük a Jakab-hegyi kilátót, ami sajnos zárva van, mivel lódarazsak költöztek bele. (Fura, senkinek se jutott még eszébe, hogy nem a kilátó lezárása és a létra lebontása lenne ennek a helyzetnek a legcélszerűbb megoldása...?) A "ki-nem-látó" tövében, a padokon kellemes árnyék volt, itt némi pihenőt követően a Pálos kolostor romját néztük meg, majd a Z S jelzésen indultunk el D felé. Útba ejtettük a GCHAFT és a GC500S ládákat, azután továbbra is a hegyről lefelé ereszkedve elgondolkodtunk a további utunkról. Tervben volt a Z S - P3 kereszteződésében jobbra fordulni és megkeresni GCBIFA-t is, de erőnk (és 2,5l vizünk) fogytán inkább a rövidítés mellett határoztunk. A tuhu-n jelzett ösvényen átvágtunk a P3-ra. Egy nagy fa mellett elhaladva hirtelen valami "nem odaillő" tűnt fel - közelebb mentem és pont az 1. pont dobozkája volt az! :-) Logolás után folytattuk utunkat a P3-on a 2. ponthoz. Hát, itt nem volt akkora szerencsénk, mint az előbb. Ketten kétfelé, jó fél órát kerestük a ládát, de semmi. Végül aztán elértem telefonon a rejtőt, aki próbált, de nem tudott sokat segíteni a ládával kapcsolatban. Még egyszer átnéztünk mindent, sajnos megint hiába, aztán csináltunk pár képet bizonyítékul és tovább indultunk. Ismét elhaladtunk a Babás szerkövek mellett, most is tetszettek, de én itt már leginkább egy zuhanyról és egy hideg sörről fantáziáltam... :-) A kocsinál szerencsére minden rendben volt. Visszaautóztunk pécsi szállásunkra és megvalósulhattak a fantáziák...! Végülis "csak" 9,9 km lett a teljes út, de a nagy hőség miatt minimum kétszer annyinak éreztük... A mai nap eléggé kifárasztott minket, ezért másnapra pihenésképpen a Orfűi-tó strandját választottuk - a túrát harmadnap, egy Villányi nappal folytattuk. Ennek első ládája pedig a GCPALK volt.
Köszönjük a rejtő segítségét a 2. jelszórészlettel!
NZs & Dóri

Babás szerköveknélitt még frissen, fiatalosan!
Egy nagy "baba"Sasok fészke

tukus 2021.04.24 13:15 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.5]

banyóca 2021.04.23 13:04 - Megtaláltam
Gyönyörű volt a Panoráma úton végigsétálni, megkeresni a pontokat, és a tavaszi fák közül előbukkanó látványt csodálni. Köszönet a rejtőnek!

20210423_11421420210423_114454
20210423_11450720210423_124847
20210423_124929
Merida901 2021.04.23 13:04 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.50 súly: 3.39
A Bika-dombi Farkas-forrástól a Babás-szerkövekig terjedő részen még nem jártam eddig. Szép volt, főleg a fenyves része tetszett. [Geoládák v3.10.5]

R-Gyu 2021.04.10 15:37 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.9.6]

19izsi73 2021.04.10 15:37 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.1]

Ancs 2021.04.10 15:36 - Megtaláltam
Walkiatúrsz 6/13.
Sorrenben vettük a pontokat. Az első és a második között sajnos nincs túl sok kilátás, pedig próbáltam keresni a panorámát.
A másodiktól jönnek az igazi látnivalók. Zsongor-kő alulról, Babás-szerkövek illetve a Jubileumi-kereszt, mind remek kilátással.
Köszi

IMG_20210410_140502IMG_20210410_140556_1
IMG_20210410_141444IMG_20210410_144744
IMG_20210410_145645IMG_20210410_145922
IMG_20210410_152134IMG_20210410_152602
IMG_20210410_152617IMG_20210410_153500
DaZoBaViKr 2021.03.31 12:16 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.50 súly: 3.20
Megtaláltam köszi a rejtést.

Judit&WuDu 2021.03.27 13:47 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.19
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.9.6]

Zsuqrika 2021.03.21 16:07 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Ilyen szép úton még nem jártam ,szakadék,világ teteje,tűlevél szőnyeg,,gatyafék"hegynek fel,kidőlt fenyők,meredek gyönyörűség.[Geoládák v3.9.6]

Csabiq 2021.03.21 16:07 - Megtaláltam
HEURÉKA! Köszönöm a rejtést!A 3. pontot már három hete megtaláltuk. Ma könnyen meglett az első, de sajnos a 2. ponton csak a hűlt helyét csodálhattuk a ládának. Aztán Kuesztia októberi bejegyzését látva kezdtem arra gondolni, hogy talán már azóta nincs láda. Mivel a rejtőt nem értem el telefonon ,tettem egy próbát az egyik játékostársnál aki elmondta, hogy ő sem találta, de a rejtő félig kisegítette így tudott logolni. Ő pedig engem segített ki, így elhelyeztem egy csereládát, a láda csere program keretében, remélem jó helyre. Fotókat elküldöm a rejtőnek, majd ő mond rá valamit. Jó lenne jelezni, ha beteg a láda,hogy ne ott kelljen ügyeskedni. Remélem azért így is sikerült segítenem. Egyébként csodálatos erdei út, nekem főleg az 1-es és 2-es pont közötti fenyves tetszett.
Ui.: Rejtőt másnap elértem, itt eredetileg csak egy kis doboz volt a 2. jelszórészlettel, most lett egy komplett láda. Nézzétek el nekem, legalább van:).[Geoládák v3.9.6]

ballasz 2021.02.27 15:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.89
Nagyon szuper helyen vezet, még sose jártam ezen a részen. Csodálatos. [Geoládák v3.9.6]

Pincehegyiek 2021.01.04 14:44 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.7.2]

rozsahegyieva 2020.10.27 22:12 - Megtaláltam
Koszi a rejtest! A fiammal imadjuk ezt a jatekot

[Jóváhagyta: RoriZo, 2020.11.24 15:38]

Kuesztia 2020.10.23 16:59 - Megtaláltam
Köszönöm! A második ládát második próbálkozásra sem leltük... a jelszó hiányzó részét kitaláltuk... persze nem az első próbálkozásra... ;) Nagyon köszönjük az élményt!

Whiskey 2020.09.12 18:55 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést!
Bori, Petya
[Geoládák v3.5.3]

Toti 2020.09.02 21:21 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.6.0]

GeoEvike 2020.09.02 21:21 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! Évi ♡ Toti [Geoládák v3.6.0]

D.D.Anna 2020.08.10 13:31 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 2.58
Megtaláltam, köszönöm. A mecsek egyik legszebb útja. Az egyik kedvenc részem, ahol egy fenyvesen megy keresztül az út. [Geoládák v3.5.3]

csehipest 2020.07.19 11:59 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.7]

Atmosz&Zozmosz 2020.06.20 14:20 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 4.5 átlag: 4.50 súly: 4.29
25 km-es mecseki túra az Égervölgy - Jakab-hegy - Égervölgy útvonalon 6/13 találat. Nagyon szép útvonal! Útközben eleredt az eső is, de szerencsére nem esett nagyon, és nem is tartott sokáig. Köszönjük a rejtést!

szadi&agi 2020.06.01 15:58 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.4.0]

Béla 53 2020.05.21 13:33 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.2.3 teszt]

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (227 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.