WAP
A jelszó
első része - mikroládában, talajszinten a kerítésnél keresd!
N 47° 40,098 E 19°40,518
második - A parkban talajszinten. Nézd meg két gőzöst út közben!

A ládába TravelBug
nem helyezhető.
Jelszókét részből áll
1.pont mikroládában, talajszinten a kerítésnél keresd! )
N 47° 40,098' E 19° 40,518' 100 m [GC60pl-1]
2.pont A parkban talajszinten!
N 47° 40,227' E 19° 40,592' 100 m [GC60pl-2]
Ezzel a ládánkkal szeretnénk
Hatvan város
GC60-ból kimaradt két nevezetességét bemutatni, és emlékezni a volt hatvani Cukorgyárra. Pár éve még Hatvan a cukor- és konzervgyártásáról, a vasúti csomópontjáról volt ismert. A vasúti közlekedés ma már hanyatlóban, a konzervgyár (
aranyfácán védjeggyel) még működik, de a cukorgyártás megszűnt.
Parkolni mind a két pontnál ingyen lehet. Az első ponttal szemben park (játszótérrel és 2 gőzmozdonnyal), benzinkút és Liedl üzlet.
1.pont
Múzeum
A hatvani cukorgyár bejáratánál nyílt emlékkiállítás a településen több mint száz éven át meghatározó szerepet játszó cukorgyártásnak. Az üzem egykori dolgozóinak közreműködésével gyűjtötték össze a tárgyi és írásos emlékeket, fényképeket, ipartörténeti relikviákat. Szabadtéren látható pár régen használt gyári gép. Nem látogatható jelenleg.
A vasútállomás
Az első ponttól 800 m-en a gyár kerítése mellett sétálhatsz el a hatalmas, árnyat adó fák alatt, láthatod balra a szebb napokat megélt Kristály Kastélyt. Az épületet 1906-ban építette a hatvani Deutsch-család. A "cukorgyári otthon"- így ismerték a helyiek a gyár művelődési házát, ami később hotelként üzemelt, jelenleg zárva. Jobbra az új, modern autóbusz pályaudvar a régi víztoronnyal. Ha elérkeztél az állomás épületéhez, menj fel a gyalogos felüljáróra, nézz szét!
MÚLT
1888 tavaszán a vasútállomás melletti ingoványos, lápos területen megkezdődtek az építkezések. 1889-ben alapította a hatvani Deutsch család a Hatvani Cukorgyárat, ami akkoriban Európa egyik legnagyobb gyára volt. Fokozatosan fejlesztették a kapacitását.
Radnóti Miklós, mint munkaszolgálatos járt itt 1942-43 között.
1944. június 12-14-én a cukorgyár területén gettó volt, ahonnan 1121 Hatvan és környékbeli személyt deportáltak a koncentrációs táborokba.
Az 1944. szeptember 20-i bombázás során kisebb károk keletkeztek a gyárban. 1948-ban államosították, egy igazgatója lett a cukor- és konzervgyárnak.
Rendszerváltás után francia, majd német tulajdonba került,
2004-ben bezárt a gyár.
Épült egy modern cukorsiló 40 000 tonna cukor tárolására és kiszerelésére. Az elmúlt másfél évtized során Hatvan egyik jelképévé vált ez a látványos építmény, de cukorsiló tavaszra eltűnik, ahogy eltűnt a hatvani cukorgyár is. A nagy részben már lerombolt gyárat a föld színével egyenlővé tették alig 15 év alatt a külföldi befektetők.
A településen
1867. március 31-én indult meg a vasúti forgalom a Pest-Hatvan, majd a Hatvan-Salgótarján vasútvonalon. Miskolcra 1870-ben, míg Szolnokra 1873-ban indulhatott el az első vonat.
1944. szeptember 20-án angol-amerikai bombázók több száz polgári lakost is megölve porig rombolták a pályaudvart és környékét.
A város 1944. november 25-én esett el, majd az első szocialista városként épült újjá. Az állomás épületének átadására
1956. január 20-án került sor.
Vonatok indulnak Budapest, Nyíregyháza, Sátoraljaújhely, Szolnok, Salgótarján felé.
A mozdonyok története:
A Bumbardó egy második világháborús vasóriás, amely 1985-ig dolgozott a teherszállításban, a 90-es évek végén került a hatvani vasútállomásra. A Trumant az Atlanti - óceánon keresztül hozták át Európába teherszállító hajókon, azonban ez nem volt kis mutatvány, ugyanis az ellenséges német csapatok számos teherhajót kilőttek akkoriban. De a mozdony hazánkba kerülése sem volt teljesen problémamentes, ugyanis az akkori MÁV elnököt Varga Lászlót koncepciós perbe is fogták, majd kivégezték, amiért egy amerikai gyártmányú gőzmozdonyt rendelt Magyarországra.
A két mozdony tehát számos történelmi megrázkódtatást és az idő vasfogát is sikeresen túlélte, manapság pedig méltó helyen és felújított állapotban tekinthetőek meg a Népkertben. Az áttelepítés napokig tartott és rendkívül látványos volt: nem mindennapi dolog ugyanis, hogy egy 1940-es években készült, több mint 100 tonnás gőzmozdonyt emelődaruk segítségével költöztetnek.
Kellemes időtöltést, sikeres keresést kívánunk a városunkban.
2012.01.15-én a vasúti biztonsági őrökkel beszéltünk, nyugodtan kereshetitek a ládát, csak ahol kitáblázva, hogy üzemi terület, ott ne kóboroljon senki.
2013.09.01-én az igazi ládikó megunta a gőzöst, felszállt a gyorsvonatra és huss! Ezért ideiglenesen csak jelszó található a mikroládában.
2013.09.21-én a virtuális jelszó nem látható, ezért mikroládában található az első jelszórészlet.
2015.10.04-én a mozdonynál pótoltuk a ládát.
2016.08.10-én láda pótolva.
2017.04.01-én fekete láda!
2018.07.26-án a parkba került a láda, a rejtekadó gőzmozdony ideköltözött a társával.