Az emlékműtől pár lépésre, a megadott ponton egy műtárgy aljában találod a hagyományos ládát. Ládaméret: 15x15x5 cm
A ládába TravelBug helyezhető.
Megközelítés
Figyelem! Sajnos ezt a megközelítést nem járják már, ezért bozótos, csalános, aki erre indul, vegye ezt figyelembe! Köszönöm! Gyertyánosi parkerdő felől: Gyertyánosi Parkerdő parkolójából N 46° 19,789' E 17° 47,889' 140 m [GCHDR+1parkolo] a focipálya felé indulva a N 46° 19,764' E 17° 47,942' 160 m [GCHDR+Gyalogút] ponton kezdődő gyalogúton elindulva az erdőn keresztül, követve a gyalogutat az emlékmű melletti úthoz érhetünk, ahonnan már látszik az emlékmű. Figyelem! Az erdei út vége bozótosabb!
Kaposvár és Zselickislak közelében terül el a Hangár-domb. A környékbeli gyerekek telente ide jártak szánkózni - sajnos ezt mára kitiltották innen -, a 1970 -80-as években pedig MotoCross versenyeknek adott otthont a hely. Viszont talán kevés kaposvári tudja, miről is kapta a nevét a domb.
1929-ben, elsőként Kaposváron alakult vitorlázórepülő egyesület vidéken. Szintén 1929-ben nyílt meg a közeli Taszáron a polgári repülőtér, melynek már titokban katonai szerepet is szántak, ennek egyik fontos pilótaképző bázisaként, titkos anyagi támogatás mellett hozták létre a repülő klubbot. Akkoriban a Somogy megyei Autó Club égisze alatt hozták létre annak Aero szakosztályát (SACERO). Rövid időn belül két siklótalpas vitorlázó repülőgép beszerzéséről és hangár építéséről döntöttek.
Az ünnepélyes avatást 1930. április 13-án tartották, akkor hajtották végre az első repülést is, a 115 m magas dombról gumiköteles indítással 400m távolságra repült V. Hefty Frigyes tábori pilóta. Motornélküli vitorlázó repülőgépek indításának ez idő tájt elterjedt módszere volt a dombtetőről a lejtőre merőlegesen fúvó szembe szélbe történő kilövés, melynek indítása V alakba kihúzott, a gép orrába beakasztott gumikötéllel történt.
A gumikötél két szárára felsorakozott 2 x 4 főnyi indító személyzet a gép orrába beakasztott gumikötéllel az oktató vezényszavára "Kihúzni", "Futni", a gumikötelet megfeszítették, majd a lejtőn futásnak eredtek. Megfelelő gumikötél feszesség után az oktató "El" jelszavára a kikötött gépet egy növendék az erre a célra rendszeresített földbe rögzített kioldószerkezet kinyitásával, a vitorlázó gépet mint egy csúzli a követ, a lejtő felé kilőtte. A vitorlázógép a saját súlyától a típusra meghatározott sebességgel és siklószámmal a lejtő aljába levitorlázva leszállt.
Siklótalpas tanulógépekről lévén szó, az újraindítás hosszadalmas folyamat volt, a repülőgépet 8-9 főnyi személyzet szállította vissza a vállukon cipelve a startpontra.
Itt, a zselickislaki lejtőn teljesítette a nemzetközi vizsgáit Magyarország első női vitorlázórepülője, Abaffy Genovéva.
A repteret 1937-ig használták, előbb Taszár, majd az 50-es évek közepétől a Kaposújlakon létrehozott polgári repülőtér vette át a szerepét, ide tevődött át a kaposvári sportrepülés központja. Az emlékművet a 80-as évek elején avatták fel a Hangár-dombon.
A rendszer nem hagyta, hogy a lenti logomnál jelöljem be a karbantartást, ezért voltam kénytelen Egyéb logban megtenni ezt. Tulajdonképpen, mint ahogy írtam is, megszüntetni kellene ezt a ládát, nem karbantartani. A rejtés jó és a ládika is teljesen rendben van. A baj azzal van, hogy már elvesztette létjogosultságát. Sajnálom, de én jelenleg így érzem.
Kaposvári ládázás közben levadászva. Sajnos nagyon egyetértek becko korábbi véleményével, hogy ez a rejtés 8 év után már nem sok mindent mutat meg. A kilátás sem valami csodás a felnőtt növényzet miatt, a bozótharc a megközelítés végén kényelmetlen és maga az emlékmű alig látható a dzsungel alatt. Bemásztam és láttam, hogy valamikor talán volt rajta minkét oldalon tábla, de annak sincs már nyoma sem. Tudom, hogy a repülés imádói nem szívesen törlik ennek emlékét, de ez a láda elvesztette értelmét és meg kellene szüntetni. Bocsi! :(
Vonatos kirándulás katonakorom megcsinosodott városába. Egy 27km-es gyalogtúrán gyűjtöttem be a város 14 ládának 38!!! pontját.
Sic transit gloria mundi, jelenleg ez egy nulla értékű hely.
Megtaláltuk ! 🙂
Kissebb bozótharccal megközelíthető, a 32 fokos hőmérséklet volt inkább a kihívás. Az emlékmű lassan eltűnik a növényzet között, emléktáblát, feliratot nem találtunk a közelében. Köszönjük a lehetőséget! ! [Geoládák v3.4.1]
Kerékpáros geohétvége Kaposváron. Elég ramaty állapotban van a környék: az oda vezető ösvényt benőtte a gaz, ahogy az emlékművet is. Ráférne egy geotaposás! Köszönöm a rejtést!
A kis tótól meglepően jó állapotú ösvény visz fel a hegy tetejére, a végén pár métert kell csak bokrokat kerülgetni, nekem rövidnadrágban is ment gond nélkül.
A betonemléket megtaláltam, de a löszfalban fészkelő gyurgyalagok érdekesebbek voltak.
Kaposvári és környéki fél napunkat egy nagyon kellemes környezetben, a Gyertyános parkerdőben és a Töröcskei tó környékén töltöttük. Szebbnél szebb szurdokok váltogatták egymást.
Felrepültünk - vagy inkább fel"szuszogtunk" a dombra. A zúzmarás ködös idő hangulatossá tette a környéket és azt, ami a régmúltból itt marad, nekünk.
Köszönjük HRita, KesserHercegnővel, hogy megmutattad!