Az emlékműtől pár lépésre, a megadott ponton egy műtárgy aljában találod a hagyományos ládát. Ládaméret: 15x15x5 cm
A ládába TravelBug helyezhető.
Megközelítés
Figyelem! Sajnos ezt a megközelítést nem járják már, ezért bozótos, csalános, aki erre indul, vegye ezt figyelembe! Köszönöm! Gyertyánosi parkerdő felől: Gyertyánosi Parkerdő parkolójából N 46° 19,789' E 17° 47,889' 140 m [GCHDR+1parkolo] a focipálya felé indulva a N 46° 19,764' E 17° 47,942' 160 m [GCHDR+Gyalogút] ponton kezdődő gyalogúton elindulva az erdőn keresztül, követve a gyalogutat az emlékmű melletti úthoz érhetünk, ahonnan már látszik az emlékmű. Figyelem! Az erdei út vége bozótosabb!
Kaposvár és Zselickislak közelében terül el a Hangár-domb. A környékbeli gyerekek telente ide jártak szánkózni - sajnos ezt mára kitiltották innen -, a 1970 -80-as években pedig MotoCross versenyeknek adott otthont a hely. Viszont talán kevés kaposvári tudja, miről is kapta a nevét a domb.
1929-ben, elsőként Kaposváron alakult vitorlázórepülő egyesület vidéken. Szintén 1929-ben nyílt meg a közeli Taszáron a polgári repülőtér, melynek már titokban katonai szerepet is szántak, ennek egyik fontos pilótaképző bázisaként, titkos anyagi támogatás mellett hozták létre a repülő klubbot. Akkoriban a Somogy megyei Autó Club égisze alatt hozták létre annak Aero szakosztályát (SACERO). Rövid időn belül két siklótalpas vitorlázó repülőgép beszerzéséről és hangár építéséről döntöttek.
Az ünnepélyes avatást 1930. április 13-án tartották, akkor hajtották végre az első repülést is, a 115 m magas dombról gumiköteles indítással 400m távolságra repült V. Hefty Frigyes tábori pilóta. Motornélküli vitorlázó repülőgépek indításának ez idő tájt elterjedt módszere volt a dombtetőről a lejtőre merőlegesen fúvó szembe szélbe történő kilövés, melynek indítása V alakba kihúzott, a gép orrába beakasztott gumikötéllel történt.
A gumikötél két szárára felsorakozott 2 x 4 főnyi indító személyzet a gép orrába beakasztott gumikötéllel az oktató vezényszavára "Kihúzni", "Futni", a gumikötelet megfeszítették, majd a lejtőn futásnak eredtek. Megfelelő gumikötél feszesség után az oktató "El" jelszavára a kikötött gépet egy növendék az erre a célra rendszeresített földbe rögzített kioldószerkezet kinyitásával, a vitorlázó gépet mint egy csúzli a követ, a lejtő felé kilőtte. A vitorlázógép a saját súlyától a típusra meghatározott sebességgel és siklószámmal a lejtő aljába levitorlázva leszállt.
Siklótalpas tanulógépekről lévén szó, az újraindítás hosszadalmas folyamat volt, a repülőgépet 8-9 főnyi személyzet szállította vissza a vállukon cipelve a startpontra.
Itt, a zselickislaki lejtőn teljesítette a nemzetközi vizsgáit Magyarország első női vitorlázórepülője, Abaffy Genovéva.
A repteret 1937-ig használták, előbb Taszár, majd az 50-es évek közepétől a Kaposújlakon létrehozott polgári repülőtér vette át a szerepét, ide tevődött át a kaposvári sportrepülés központja. Az emlékművet a 80-as évek elején avatták fel a Hangár-dombon.
Megtaláltuk, köszönjük! Hű és ha. Nem volt egyszerű megtalálni az emlékművet. Bozót is van rendesen, de a lényeg, hogy eljutottunk ide is. [Geoládák v4.5.0]
Réges-régen egy Geoszilveszter során már megtaláltuk a ládát, most azért jöttünk el újra, hogy a TB7F95K "(Don't) Remove Before Assembly" travel bug-ot belerejtsük. Úgy gondoltuk, a Hangár-domb egy olyan hely itt a környékünkön, amit egy ilyen céllal érkezett utazó ügynöknek mindenképpen látnia kell! ✈️
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.2.5] A korábbi logok alapján rosszabbra számítottam, de valószínűleg jó ötlet volt így a téli időszakban felkeresni, amíg "alszik" a növényzet. Mi kimentünk a szántásig, aztán vissza, így sikerült viszonylag tiszta ösvényen megközelíteni az emlékművet. A láda mondjuk nem adta magát szúrás nélkül, de ennyi belefért.
Megtaláltuk flevyvel. Közel egy évet váratott magára ez a láda. A logok alapján mindig el bizonytalanodtunk. Ma viszont rászántuk magunkat. Végezetül nem is volt akkora kihívás. A kilátás is szép volt, és az eső is megkímélt bennünket. Igazán méltó kezdése az új évnek!
Köszönjük a lehetőséget.
[g:hu+ 2.10.16]
Igy falják fel a Langolierek emlékeinket. Még megvan, amikor a legelős domboldalon megjelent a különleges alakú emlékmű, melyet a 67-esről találgattuk, hogy mi lehet. Aztán a '87-es Zselic kupán közelről is megszemlélhettük, s a rét kellemes versenyközpontnak bizonyult. Megvolt a kígyóként tekeredő mocsokrossz pálya is. S ma, mikor arra jártunk, már csak sűrű növényzet. A Hódos tótól felbezető ösvény is csak nyomokban lelhető fel, s jókora vargabetűvel, szúros kökénybokor bozóttal harcolva akadtunk rá az egykor szebb napokat látott emlékhelyre, s a kötelében lévő műtárgyra. Szomorú volt látni, ahogy az elvaduló természet lassan eltünteti a múlt eme emlékét. Köszönjük, hogy még láthattuk.
Halló!