A 5x10x15 cm-es láda a kifutó közelében frissített koordinátákon, kérlek óvatosan kezeld, és ugyanoda rejtsd vissza! Pótjelszó a rámpa fém lábazatán
A ládába TravelBug HELYEZHETŐ.
A "Reptér"
Erről a környékről remek kilátás nyílik Hidegkútra, a fel- és leszálló vitorlázórepülőkre, siklóernyősökre. Autót legközelebb a Szépvölgyi út folytatásának legvégén lehet hagyni N 47° 32,920' E 18° 59,330' 377 m [GCerep+parkoló]. Innen kell a hegy felé gyalog menni, az út kb. 10 perc. Az utolsó pár méterre ne a nagyit küldjétek! Bringával is többé-kevésbé megközelíthető. A legnagyobb nehézséget a nagy népsűrűség okozhatja, bár a népek inkább a hegy csúcsán szeretnek nézelődni, és a rejtek onnan elvileg nem látható. Ennek ellenére különös körültekintést kérek tőletek, nehogy eltűnjön ez a nagy klasszikus, ha már eddig kibírta.
A Hármashatárhegyi repülőtér története
A repülőteret 1926-ben nyitották meg, ezzel újrakezdve az I. Világháború után a magyar repülést. Ez a repülőtér volt az egyik, ahol újraindulhatott és fejlődésnek indulhatott a repülés. A kijövő újabb és újabb géptípusok nagy része mind ezen a reptéren lett először kipróbálva, a repteret használatban tartó Műegyetemi Sportrepülő Egyesület jóvoltából. Az egyesület azokkal a vitorlázógépekkel repült melyeket önmaguknak előtte megterveztek, majd megépítettek. A gépek sikerük nyomán később nagymértékben elterjedtek Magyarországon.
A gépek túlnyomó részének tervezője, a legismertebb magyar repülőgép-tervező mérnök Rubik Ernő volt. Élete során kb. 25 vitorlázógépet (!!!) és 5 motorost tervezett, illetve tervezésükben vett részt. 1997. márciusában halt meg. A fia Ifj.Rubik Ernő tervezte a világsikerré vált Bűvös Kockát.
Másik híres tervező pilótánk volt Rotter Lajos, akinek sikerült elérnie 1936-ban a berlini Olimpián, hogy a vitorlázórepülést felvegyék az olimpiai sportágak közé. Ezt saját tervezésű gépével a Nemerével tudta elérni, azzal, hogy egy olyan napon, amikor az időjárást vitorlázórepülésre alkalmatlannak nyilvánították, Berlinből Kielbe (300 Km) repült. Ő volt az első pilóta, aki 1926-ban először repült a Hármashatárhegy fölött, bizonyítva ezzel a hatóságok kijelentésének nem megalapozott voltát, miszerint az adott terep nem alkalmas vitorlázórepülésre.
Ládatörténet
2024.04.01. láda ellenőrzés, minden rendben. feketel
2023.07.07. Imi75 kessertárs ellenőrizte a ládát és megtalálta a közelben, csak közben a 2 év alatt jócskán máshová vándorolt. Jóvoltából a koordináták is frissültek, illetve pótjelszó is kihelyezésre került. Köszönöm a segítséget Neki!
2021.07.27. a ládát átvettem Blue Malitól. Köszönjük az eddigi gondoskodást. feketel
2021.04.20: Az elázott logfüzetet elhoztam, cserébe új helyen, új láda lett kihelyezve!- Blue Mali
2020.01.08: Az elázott, összefagyott logfüzetet elhoztam, cserébe kapott egy új logfüzetet, illetve tollat, gondosan rejtsd vissza!- Blue Mali
2018.01.09: A régi ládát elhoztam, cserébe kapott egy újat, új jelszóval! Blue Mali
2019.05.27: A sok kőtől megpakolt, így összerogyott ládát elhoztam. Új rejtés, új helyen.- Blue Mali
2017.02.10 A ládát megkaptam Ákostól, nemsokára rendbe teszem, új láda, új oldal:)
skiccpausz
2016.7.12 A ládát örökbe fogadtam. hátizsÁkos
2016.07.11
A láda eredeti rejtője, Kumin már nem tud elég időt szánni a gondozására, ezért adoptálhatóvá tette a ládát. Admin (Fazék)
2015. A Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatósága 2105/3/2010. ügyiratszámú természetvédelmi kezelői véleménye alapján a geoláda elhelyezhető.
2001.07.18
Magyarország 4. ládájaként Kumin Feri elrejti a ládát.
Állapot: kereshető
2 játékos jelölte kedvenc ládájának
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
+
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
+
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
-
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Kedves Rejtő!
A mai Pipibaba teljesítménytúra alkalmával próbáltam meglelni a ládát, de sajnos hiába jártam többször körbe a helyet nem találtam. :(
A képek alapján szeretném kérni a jelszó nélküli megtalálást.
Köszönöm!
Megtaláltam, igaz csak a pót jelszót, de azért nagyon köszönöm a rejtést! Az applikáció nagyon fura üzeneteket küldött vissza , komoly problémám volt a logolással a helyszínen.
Régen én is siklóernyőztem, kellemes emlékek idéződtek fel bennem. Viszont nagyon elszomorító volt látni a lepusztult starthelyet. Érthetetlen hogy azt a kis deszkázást sem lehet fenntartani hosszabb távon. Pedig hát nem volna az olyan hatalmas költség szerintem, főleg az egyéb repüléssel kapcsolatos költségekhez viszonyítva. Egy kis összefogás kellene ha tényleg hasznos volna az az épített starthely, de valszeg az van hogy az ernyősök megoldják a startot enélkül is. Sárkányrepülősök lehet már nincsenek is ott.
[Geoládák v4.2.6]
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! Gyönyörű tavaszias időben szép kilátásunk volt. A rejteknél kicsit várnunk kellett, sok volt a kiránduló. [Geoládák v4.2.6]