Elhelyezés időpontja: 2012.05.25 14:00
Megjelenés időpontja: 2012.07.25 21:52
Utolsó lényeges változás: 2012.07.25 21:52
Utolsó változás: 2013.08.09 21:37
Rejtés típusa: Multi geoláda (2V)
Elrejtők: a Hitbringa csapata
Felhasználó: Pepe Nehézség / Terep: 2.0 / 3.5
Úthossz a kiindulóponttól: 49000 m
Megtalálások száma: 62 + 1 sikertelen + 2 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.1 megtalálás hetente
WAP:
1. aranyszínű táblán szereplő pénzösszeg számjegyei.
2. a fehér táblán szereplő két kékbetűs szó.
Kettő egybeírva adja a jelszót.
TB a ládába nem tehető :-).
Megközelítés
Autóval Észak felől Ecsegfalván, délről Dévaványán keresztül közelíthetó meg a réhelyi Látogatóközpont, ahol a multi első pontja található. Vonattal Dévaványa a legközelebbi vasúti megálló, innen 6 km az első pont. Eddig a pontig a nehézség/terep 1.0/1.0. Az autót a parkolóban hagyva a második pontot kizárólag biciklivel vagy gyalogosan lehet megközelíteni. Gyalogos megközelítésnél érdemes autóval továbbmenni a Balai hídig , és annak közelében parkolni. Innen 18 km az oda-vissza táv.
A multi persze a bringázók kedvéért jött létre, így azt javaslom, hogy -amennyiben időtök engedi- szálljatok is meg a Látogatóközpontban, és csak másnap reggel vagy kora délelőtt induljatok útnak. Így egy fél-egésznapos szép túrában lesz részetek, amit a balai hídon átmenve érdemes Túrkeve meglátogatásával és egy ottani ebéddel megtoldani. Ezzel az út mintegy 8-9 km-rel lesz hosszabb. Az ajánlott útvonal (Túrkevei kitérő nélkül) az első ábrán látható, a megadott hossz is erre vonatkozik.
Az Ecsegfalva-Réhely közötti 7 km-es aszfaltozott szakasz kivételével a túra változó minőségű döngölt földutakon vezet. Száraz időben jól járható, esős időszakot követően nem javaslom.
Motiváció
A BME Híradástechnikai Tanszék fiatal oktatóinak kisebb csoportja a pünkösdi hosszú hétvége alkalmával hagyományosan háromnapos Balaton- kerülésen vesz részt. Jómagam öt éve csatlakoztam a csapathoz részben azzal a motivációval, hogy a tó környékén található, geoládákkal is megjelölt helyeket felkeressem.
Négyszeri Balaton-kerülést követően idén úgy éreztem, hogy újítani kellene, így kapóra jött az egyik csapattag ötlete, hogy az idei Pünkösdre máshová szervezzük a bringatúrát. A Körös-Maros Nemzeti parkra esett a választás, ennek egy részét jártuk be a jelen multiládához kapcsolódó bringatúra alatt. A rejtés alapötletét végül nem csupán a gyönyörű táj bemutatása adta, hanem a Berettyó jobb partján, a balai és ecsegfalvi hidak között nagyjából félúton található, kerékpárút melletti emlékmű, amely megközelítése mindenképpen egy kiadós túrára kényszeríti a keresőt.
Mit mutat be a láda?
Már az első ponton, a réhelyi Látogató központban is sok a látnivaló a természetet, állatokat kedvelők számára. Akadnak itt fekete bivalyok, magyar szürkemarha, lovak, túzokok és számos egyéb madár. Innen érhető el gyalogosan a közeli GCTUZO láda is. A Látogató központ fogadó épületének falán található tábláról olvasható le az első jelszórészlet N 47° 4,891' E 20° 56,007' 83 m [GCBIBE-1] (l. WAP).
A multi második pontjához vezető bringatúra elején guruljunk ki a Látogató központból az aszfaltútra, majd északnak fordulva bal kéz felől előbb egy gazdaságra vezető betonutat találunk, majd további 400 méter után egy földutat. Itt N 47° 5,110' E 20° 55,884' 83 m [GCBIBE+itt balra] forduljunk balra, a Berettyó felé vezető útra. Útközben, a folyóhoz közeledve -ha éppen szerencsénk van- időről-időre őzek, nyulak és nem utolsó sorban fehér kócsagok, kisebb ragadozó madarak tűnhetnek fel. Az utunk néhány kanyartól eltekintve alapjában Nyugatnak tart.
A kanyarból Nyugatnak indulunk tovább, eltávolodunk a folyótól és jobb kéz felől átvágunk az ún. Templomzug hodály mellett, amelyet a Berettyó egyik nagy kanyarulata vesz körül. Mintegy 2 km után ismét a folyó közelébe érünk, ahol mindössze 260 méter választ el minket a második ponttól, amely viszont "sajnálatos módon" a folyó túlsó partján van. Követve a folyó ívét, további alig 2 km után az előzőhöz hasonló módon a folyó ezúttal a Gyűrű zug-ot öleli körbe, mi meg e mellett egyenesen átvágva folytatjuk utunkat.
Ezt követően már többé-kevésbé az egyre lágyabban kanyargó folyót követve, újabb 6 km megtétele után érünk a már említett balai hídhoz, ahol el kell döntenünk, hogy a hídon átmenve ellenkező irányban folytatjuk utunkat a Berettyó jobb partján, avagy a korgó gyomrunkra hallgatva teszünk-e egy kitérőt Túrkevére. Mi ez utóbbi mellett döntöttünk, és habár a városka a színes templomtornyát leszámítva nem igazán bűvölt el, a Korda Sándor Színházteremmel szembeni falatozó-kocsmában kis pénzért jól laktunk.
Visszatérve a hídhoz rátérünk a töltésen vezető földútra kb. 4 km után újra elérjük a Gyűrű zugot, amit most viszont a folyó kanyarulata miatt hűen követnünk kell. Egy rövidebb egyenes szakasz után a Templom zugot övező kanyarulathoz érünk, itt található Balogh János biológus, e táj szerelmesének emlékműve.
Miközben ezen a ponton megpihentünk, fogant meg bennem az ötlet, hogy ezt a szép kis túrát emlékezetessé kellene tenni egyrészt önmagunk számára, másrészt megmutatni a többi bringázó-ládázó társainknak. Nemzeti Parkról lévén szó, a második ponton is egyelőre csak virtuális rejtést keress, mégpedig az emlékműhöz közeli, a földút mellett álló oszlopon lévő táblán N 47° 7,011' E 20° 50,591' 82 m [GCBIBE-2] olvasható két szót. Amint meglesz az NP hatósági engedélye, a közelben kereshetővé válik egy hagyományos láda (0,5 literes pillepalack) is.
Az út hátralévő részén megkerüljük a Templom zugot körülölelő folyóhurkot, majd -mielőtt visszatérnénk az Ecsegfalva-Dévaványa közötti aszfalt útra- utolsóként a Bokros zugot is. Ecsegfalván több kocsma is van, ahol megmenekülhetünk a fenyegető kiszáradástól, itt már az ember nem a sört, hanem a szódát kívánja, és meg is kapja, fél litert 50.- (azaz Ötven!) forintért, tavaly a Balatonon ugyanennyiért 500-at fizettem!
Epilógus
Aki hozzánk hasonlóan netán háromnapos bringázást tervez, annak itt a javasolt folytatás: az autót a réhelyi Látogatóközpontban hagyva irány Dévaványa - Körösladány - Vésztő - Okány - Zsadány - Biharugra - Madárvárta (75 km). Szállás a Madárvártán, majd másnap Biharugra - Kőrösszakál - Magyarhomorog - Komádi - Ujiráz - Csökmő - Szeghalom - Kőrösladány - Dévaványa - Réhely (90 km). Útközben több geoláda is megkereshető, úgy mint GCWKRP, GCKLAD, GCVMAG, GCVTYN, GCfrd, GCBLNY, GCmviz, GCPAKR, GCSZGH.
Jó bringázást, kevés defektet, és még kevesebb ellenszelet kívánok mindenkinek!
Állapot: kereshető
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
+
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
-
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
-
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
-
gyerekbarát láda
+
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
AK Vésztő - Réhelyi Látogatóközpont - Mezőtúr szakasz közben.
Reggel az 1. pontról indultunk, s a kéktúra útvonalán közelítettünk a 2. pontig. Valahogy nem jött be ez a láda, mert ha körül, akkor egy 3. pont hiányzik.
A telepítéskor megvolt az oka a 2 virtuálisnak, de ma már talán nincsen.
A gát, a tegnapi 68km után már nagyon nem esett jól, pedig ma 35km-en zötyögtünk rajta...
Köszi
Tiszántúli biciklizés Debrecentől Kistelekig. Igy az Epilogusban javasult útvonalat meg is csináltuk, és egy kicsit túl is teljesítettük :).
A gáton azért nem tükörsima az út, de sikerült hasraesés nélkül végigmenni :))
Sajnos az "ellenszélellenes" jókívánság nem jött be...
Kösz a rejtést!
Mi már nem bírunk ennyit bicajozni, és gyalog sincs már ennyi kilométer a lábaimban, ezért autós a találat: Ecsegfalvától a Balai hídig a gáton, hármasban Heki úrfival.
(Kértem, és kaptam töltéshasználati engedélyt.)
Csodás idő volt, jó lett volna gyalogolni, hallgatni a csendet. De így is láttunk csodás madarakat, hallottuk a hangjukat, az ebédünket pedig egy nagyon klassz horgászhelyen, békakuruttyolás közepette költöttük el itt: N 47° 06,731' E 20° 49,099'.
Az egyik pontját még tavasszal találtam meg, tudtam, hogy felírtam, örültem hogy megtaláltam hova, erre elírom a részletet. Jó lenne, ha tudnék olvasni. Köszönöm Péter segítségét.
A 2. pont a holnapi nagy biciklis kör előtt bemelegítésként. Helyenként elég rázós az út, de most legalább mindenhol csont száraz. (Az 1. ponton már jártam korábban.)
Én is csak az É-i szakaszt tekertem végig. Értem én, hogy negyedszerre unalmas a Balaton, bár én helyiként 25 éve nem unom, de akkor inkább Velencei-tó kerülés. Ez itt nekem túl csendes, bár megvan a varázsa.
Biciklivel, Alföldi Kéktúra végigjárásom közben.
A 2 hetes bringatúra alatt 1160 km-t tekertem, 53 ládát találtam meg, ez volt a 22.
Ám a lényeg, hogy sok-sok jó élménnyel gazdagodtam! :)
Az egyes ponttól 40 méterre volt a szállásom. Csodaszép naplemente, nyugodt este, szép környék. Csak a kéket ne vitték volna át azon a bozótoson. Azaz inkább, bárcsak valaki azt is rendben tartaná.
'AK' közben a rejtő által megadott bringás körtúra teljesítve. Volt egyáltalán másik olyan elvetemült, aki végigtekerte ezt a tracket? Nincs idők/kedvem és semmilyen késztetésem ezt ellenőrizni, önigazolást keresni, mindenesetre a visszaút egy jelentős része nem volt még rajta a turistautak.hu-n, így kétlem, hogy gyakran járták volna. A trackem alapján most már fent vannak az utak, teljes a kör. Tulajdonképpen jobb volt, mint vártam, egyáltalán nem bántam meg, hogy oly' módon teljesítettem, ahogy a rejtő kitalálta. Persze ehhez nélkülözhetetlen némi száraz időjárás, mert ezeken az utakon eső után bringázni nem lehet nagyon "buli". Az emlékkőnél elrejtettem a GCTREK-et.
Köszönet! Régóta tervben volt már ennek a multinak a felkeresése. Kár, hogy minden virtuális...
Évek óta "kergetem" ezt a ládát is (az első ponttól 4 km-re nőttem fel), a mai edző-körömet úgy alakítottam, hogy végre pontot tegyek az "ügy" végére :)
Országúti bringával a második pontot egy kicsit nehezebb volt megközelíteni (a köves úttól ~10.5 km-re van végig a gáton, aminek az utolsó 3,5 km-es szakasza már jobban be volt nőve, gondolom azért, mert arra már nem nagyon járnak), de nem volt vészes a szárazság miatt. Út közben rengeteg őzet, nyulat, Nagy kócsagot láttam, hihetetlen szép a környék.
Köszönöm! Alföldi kéken bringával. Félreolvasás miatt már megpóbáltam szerezni egy enigmát , hogy megfejtsem a betűkódot, de a Bakk család kisegiitett , nagyon köszönöm nekik! :)
Nem az ajánlott útvonalon mentem mivel ma a szarvasi arborétum és a dévaványai vasútállomás közötti kéktúra szakasz teljesítése volt a cél.
Itt pár napja még komoly esőzések voltak, így utólag nagy merészségnek tűnt bevállalni 40 km gátat de hát egyszer élünk :-) Az árnyékosabb szakaszokon igencsak kerülgetni kellett a tócsákat de a napsütötte részeken is épp csak a felső 2-3 mm volt teljesen száraz. Alatta erősen rogyadozott a felázott agyag a bringa kerekei alatt.
Az emlékműnél már kb kétszer akkora távolságot éreztem a lábamban amekkorát valójában megtettem de valahogy csak eljutottam Ecsegfalvára ahol a Nagy Faház nevű műintézményben két gyönyörű fröccs - és pár helyi törzsvásárló - társaságában erőt gyűjtöttem az út további részéhez.
Az út hátralevő részében lágy szellő...madárdal....no meg némi aszfalt...
A réhelyi Látogató központban a jelszó első felének a leolvasása után elsétáltunk a túzok kilátóhoz, ahol három szép példány is megmutatta magát. Egészen a kerítéshez jöttek. Ecsegfalvánál a hídon átkelve megálltunk elfogyasztani a szendvicseinket. Mivel nyitva volt a töltésen a sorompó, gondoltunk egyet és felhajtottunk, majd egészen az emlékműig gurultunk. Az aránylag jól járható földúton egy-két mélyedést kellett kerülgetni. Útközben több ritka madarat is láttunk. Az emlékmű környéke szépen rendbe van tartva. Visszaindulás előtt még lesétáltunk a Berettyó partjára. A szivattyú telephez érve azért örültünk, hogy rátérhettünk az aszfaltos útra.
Kisújszállásról indulva 75 kilométert tettem meg a kánikulában.
Megkönnyebülés volt a 2. pont felé vezető - kezdetben - műútra rátérni, végre egy kis árnyék. A szivattyútelepig tartott az aszfalt, majd a gátőrházig egy elég jó minőségű földúton gurultam. Innen már kevésbé volt kijárt az út, rázott is rendesen, örültem, hogy elértem az emlékművet.
Gondoltam, hogy visszafelé a közelben futó kerékpárúton megyek vissza, de egy holtág (?) utamat állta, így maradt a zötykölődés visszafelé is.
A ládaleírásban javasolt teljes kör megtételére ebben a hőségben nem is gondoltam.
Az első pontot kerestem meg másodszorra a látogatóközpontban. A kedvemért kinyitották a büfé, így megmenekültem a szomjhaláltól. A magammal vitt víz már olyan meleg volt, hogy kézmosásra is kellemetlen volt használni.
Mindenesetra ekkora túrához kevés ez a két pont, legalább még egy állomást be kellene iktatni, hogy végigmenjenek az útvonalon a keresők.
Dévaványán a réhelyi látogatóközpontnál az aranyszínű tábla - nyolc számjegyű - leolvasva. Irány Ecsegfalva menet közben begyűjtve a GCMIGA láda ,-utána jelzi a gps, hogy cca. 5-6 km-re van a kis fehér tábla a Mirhó-gáton nyíl egyenesen,- indulás. 157 m-re a cél előtt jött a nagy víz,- mi más irányban akartuk megközelíteni,-sajna van ilyen csont. Csöpörgő esőben kellemes időtöltés. Kérem a képek alapján elfogadni
Megtaláltuk! Gyalogos vadászat volt 16,6 km sétával a töltésen a 2. pontért, röpke 3 óra alatt teljesítve. A táv úgy sikerült ekkorára, hogy találtunk egy rövidítést. Az ecsegi híd után nem sokkal nyugatra indul egy keskeny aszfaltút a halastavak között, ami a Berettyó töltéséhez csatlakozik egy szivattyútelepnél. Bár a telep területére belépni tilos, kívül lehet hagyni az autót. Innen már csak 8,3 km gyaloglás a 2. pont. Így oda-vissza 4,8 km gyaloglás spórolható meg. A Naviguide térképen feltüntetett, Bokros felé vezető aszfaltút egy sorompóval elzárt, járhatatlan magánút, így az rövidítésre nem használható.
Hangulatos volt a környék, bár gyaloglásnak elég hosszúra nyúlt a dolog még a rövidítéssel is. Köszönjük a rejtést!
Dévaványa-Ecsegfalva-Kisújszállás bicajtúra. A mai napi program motiváló ládája nyugis vízparton, szép időben. Az ide-oda kanyargó gáton néha kemény volt az erős déli szél. Szeretem a kies helyeken elrejtett emlékműveket, jó volt megpihenni kicsit.
Köszönjük a lehetőséget és a rejtést!
Nagyon szép volt a nagy pusztaság látványa és érdekes volt látni azt hogy a semmi közepén egy emlékmű áll egy nyughellyel.
Egy hagyományos ládát is belehetett volna építeni de így is nagyon tetszett.
Üdv Réka és Pepe
Kerékpárral gyönyörű időben az Ecsegfalva-Túrkeve-Dévaványa útvonalon.
A Berettyó még mindig az ártéren,a gát tövében.
Parkoló, Ecsegfalva benzinkút mellett 398Ft/l. A gáton a második pontig: gátőr, halász, őz, nyúl, énekes és vízimadarak, gyíkok, békák és halak. Szóval volt látnivaló rendesen.
Bíztam benne hogy a föld fagyos így nem lesz sár. Ez néhol igaz is volt, de azért nem mondanám ideálisnak az útviszonyokat a biciklizéshez. Nyakig sárosan és jól elfáradva értem vissza az autóhoz. Ismét jól éreztem magam.
Békésről indulva egy 142km-es bringatúra keretében lett meg az első első ládám. :)
A két pont között én 21km távolságot, mértem. Az útvonal most eléggé nehéz volt, végig sáros, dimbes-dombos töltésen kellett mennem. Ilyenkor senki nem ajánlom, kivéve ha gyalog megy. Nagy szárazság idején felkereshető bringával is, vagy a javasolt túra is végigjárható.
Tökéletesen igazad van. Útközben tracket nem készítettem, utólag meg nem volt kedvem a tuhura be nem rajzolt útvonalra tracket szerkeszteni. Szerintem a két út között nincs nagy különbség.
Egy pici megjegyzés: az "GCBIBE+itt jobbra" N47 04.832 E20 53.346 segédpont a tuhu térképen a semmiben van. Műhold felvételen látszik, hogy van ott út (és talán járhatóbbnak is tűnik, mint a zöld kerékpár út )
Vicces, hogy az 1. képen a track a -on megy és nem is érinti a fenti segédpontot.
Egy track link jó lenne, amíg felkerül a tuhu-ra az a rész is.
Kösz!
_____
2012.07.27
Köszönöm a választ! Akkor az első megtaláló készítsen tracket, hajrá! :)