WAP: Fehér jelzőoszlop mellett, talpfa odvában. Ügyesen rejtsd vissza!
A ládába TravelBug helyezhető.
A láda, és megközelítése
Láda A hídtól nyugatra a sínek között, az egyik talpfa kikorhadt üregében találod az 5 cm átmérőjű és 8 cm magas csatos üveg geoládát, amely két talpfacsavar között pihen a sínszál alatt. A talpfa mellett közvetlenül fehér oszlop van. Tömegközlekedéssel: A vasútállomástól induló 8-as busszal a KRÚDY VIGADÓ megállóig kell menni.(a 8A jelzésű NEM jó, mert nem megy el addig) Onnan a (Lila Mária út) jelzésen haladva a sínek mellett haladva 1km-es sétával érhető el a láda. Biciklivel: itt van több választási lehetőség, mert Sóstó felől ugyanúgy a gyalogos úton lehet végigmenni, de Nyírszőlős-Vasút utca, vagy akár Nyíregyháza-Kótaji út-Csongor utca útvonalon is meg lehet közelíteni. Autóval Változtak a parkolók is 2015-re, jelenleg a legközelebbi parkoló az egykori megállóhely közelében található. N 48° 0,820' E 21° 42,566' [GCEVV+parkoló] Jó megközelítés lehet még a Sikló utca vége, innen kb. 400m séta a láda. N 48° 0,555' E 21° 42,931' 145 m [GCEVV+Rövidebb parkoló]
Röviden a kisvasútról:
A Nyírvidéki Regionális Kisvasút, közismertebb nevén a Nyírvidéki Kisvasút (kisvonat) egy 760 mm nyomtávolságú, egyvágányú, nem villamosított kisvasúti hálózat, melynek két vonala mintegy húsz települést és tanyát kötött össze Nyíregyházával. 1905-ben épült meg és végül 2009. szeptember 17-től "ideiglenesen" szünetel a forgalom Herminatanya és Dombrád, illetve Herminatanya és Balsa között, 2009. december 13-tól, a 2009/2010. évi menetrendváltástól viszont a teljes hálózaton leállt a forgalom, beleértve a Nyíregyháza-Herminatanya közötti vonatokat, és a korábban leállított részeken közlekedő vonatpótló buszjáratokat.
Mi most ennek a vonalnak az egyik alig ismert, ráadásul Magyarország első vasbeton hídjához invitálunk benneteket.
A híd
Részlet Dr. Nemeskéri - Kiss Géza Korányi díjas okl. építő mérnök "100 éves a vasúti vasbetonépítés Magyarországon konferencián tartott előadásából:
A hazai beton és vasbeton vasúti hidak építése a kezdettől 1985-ig c. előadásában beszámolt arról, hogy a MÁV vonalain az 1880-as években kezdték meg a beton csőátereszek és a beton hídfalazatok építését. A hídépítés területén elődeink kezdetben óvatosan fogadták a betonnak, az akkor még új építőanyagnak az alkalmazását. Ennek tudható be, hogy a beton felhasználásával tervezett hidakat csak az 1900-as évek első évtizedétől kezdtek építeni. Ebben az időben a beton készítésére, a vasúti hidakra vonatkozóan előírások még nem voltak. 1909-ben jelent meg a Magyar Mérnök- és Építészegylet: "Szabályzat a vasbetétes betonszerkezetek tervezése és építése tárgyában" című kiadványa, amit 1914- ben változatlan formában újra kiadtak. Ennek a szabályzatnak az előírásait alkalmazták a MÁV -nál az 1900 -as évek elején a sin- és tartóbetétes beton teknőhidak és a különböző szerkezeti kialakítású vasbeton hidak esetében. Az első vasúti vasbeton híd 1905-ben a Nyíregyháza-Dombrád keskeny-nyomtávú vasúton épült 4,9 + 8,8 + 4,9 m támaszközű, négytámaszú bordáslemezes szerkezetű híd ma is jó állapotban van, jelenleg gyalogosforgalom célját szolgálja, mivel 1972-ben a vasútvonalon nyomvonal-módosítást hajtottak végre. A híd 1945 után került a MÁV kezelésébe. A későbbi évek folyamán a beton és vasbeton vasúti hidak tervezésére és építésére a múlt század folyamán a különböző időpontokban hatályba lépett Hídszabályzatok tartalmaztak előírásokat. Az ilyen hidak kivitelezésére, pedig a Magyar Mérnök- és Építész-egylet Vasbeton Szabályzata alapján 1944-ben dolgozták ki az első MÁV Utasítást. Ennek az Utasításnak a későbbi években megjelent újabb kiadásai lettek a MÁV H. 2. számú Utasításai. Az 1984-ben kidolgozott ötödik kiadás a jelenleg érvényben levő ilyen jellegű MÁV utasítás. A MÁV első utófeszített vasbeton hídját, a 17 m. nyílású recski Tarna hidat 1966-ban helyezték forgalomba. Beton és vasbeton hidak jelentőségét jelzi, hogy a MÁV vonalhálózatán az összes hidak darabszámának kereken 85 % -át ezek a műtárgyak képezik.
A híd tervezője/kivitelezője
Zielinski Szilárd 1860. május 1-jén született Mátészalkán. Apja Stanislaus Zieliński, politikai okokból Magyarországra menekült lengyel nemesember volt, anyja Böhm Terézia. Tanulmányait a Budai Főreáltanodában, majd Pesten, a m. kir. József- Műegyetemen végezte, majd 1888-ig állami ösztöndíjjal Németországban, Angliában és Franciaországban tanult, illetve Párizsban dolgozott az Eiffel-cégnél. 1889-től mérnöki irodát nyitott Budapesten, és elsősorban hídtervezéssel és vasúti nyomjelzéssel foglalkozott. Ekkoriban még főleg vasszerkezeteket alkalmazott. 1897-től tanár a Műegyetemen. A XIX. sz. második felében London, New York, Chicago és Párizs metróépítési lázban égtek, 1897-re Zielinski Szilárd is megalkotta a budapesti "Magyar Metropol Vasút" tervét. Meghatározta az észak-déli és a keleti-nyugati főirányokat is. Így a mérnökök közt ő volt az első, aki metróhálózati építési tervekért doktori címet kapott. Miután megismerte François Hennebique francia mérnök vasbetonépítésre vonatkozó szabadalmát mérnöki munkájában az országban elsőként szorgalmazta a vasbeton szerkezetek alkalmazását. Kezdetben francia tervek alapján és francia munkások alkalmazásával dolgozott, majd nem sokkal később már saját tervek és szegedi munkások segítségével függetlenítette magát. Mérnöki munkássága mellett sok éven át küzdött a Mérnöki Kamara megalakításáért. Erre vonatkozó első javaslatát még 1900-ban nyújtotta be, de egészen 1923-ig kellett várnia, amíg a Mérnöki Kamara, illetve nem sokkal később a Budapesti Mérnöki Kamara megalakulhatott. Utóbbinak ő lett az első elnöke a március 8-ai megalapítástól április 24-én bekövetkezett haláláig.
Kellemes vadászatot, és jó vételt kívánunk nektek: Kánya Zoltán és Bl4st3r & Amy
A parkolótól a ládáig sétálni lehangoló élmény volt az enyészetnek átengedett sínpálya miatt. A hídhoz közelebb kellene rejteni, merta gaztól nehéz észrevenni. Köszönöm a rejtést.
Nagyon tetszik a rejtekhely és a láda.
Egy nagy család épp előttem osont el a rejtekhelyrol. Egyből tudtuk hogy ők is Cacherek :) Egy szarvas is meglepett minket. Köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.0.2]
Köszönjük az élményt. Részletes beszámoló otthonról. [Geoládák v3.12.10]
A közelben volt a szállásunk, így ma reggel itt indult a napunk. Újabb sínpár, ami az enyészetté lesz...
Jó rejtés, köszönjük.
Nyíregyházi gyerekkorom miatt a kisvasúthoz számos emlékem kötődik, de erről a műszaki érdekességről egészen mostanáig semmit nem tudtam - lám, erre (is) jó a geocaching... Nagy látványosságra persze nem érdemes számítani: egy apró hidacska egy elég jellegtelen környezetben. A híd meglepően jól bírja az idő vasfogának harapását annak ellenére is, hogy mai szemmel nézve elég vékonyka pilléreken áll. Tematikailag szerintem indokoltabb lett volna nem önálló ládaként (annyit "nem ér"), hanem a nyírvidéki kisvasutat bemutató, kétpontos GCNYKI multiláda 3. pontjaként szerepeltetni.
A kisvasút Sóstógyógyfürdő-Nyírszőlős állomásközét sétáltam végig oda-vissza a hídért. Nosztalgiasétának kiváló volt, sokat merengtem arról, hogy mennyire megváltozott a környék (Sóstó) ötven évvel ezelőtti gyerekkorom óta, javára és hátrányára is. Sajnos a vasúttal kapcsolatban egyértelműen a negatívumok dominálnak: bár a vasút melletti gyalogösvény járható (biciklisek is használják), a sínek között néhol már többméteres akácfák is kinőttek, azaz már az évi egyszeri gyomirtómenetet se végzi el a MÁV (igaz, a talpfák jó része annyira korhadt, hogy biztonságosan tán már nem is lehetne). Az egykori vasúti járművek többségét pedig lenyúlta "nemzet gázszerelőjének" felcsúti játékvasútja... :-(
Az utolsó két Rotary ládáért indultam (Felsőtárkány és Nyíregyháza), de ha már ilyen messzire "kellett" autózni, begyűjtöttem a maradék Nyíregyháza környéki ládákat is. Kár ezekért a kisvasutakért ... még jó, hogy időnként egy-egy feltámad. De mi lesz akkor a rejtéssel? :)
A közelben volt a mai szállásunk, így ezt is megkerestük. A Csongor utcai parkolóból indultunk, jól járható volt az ösvény és a láda is gyorsan meglett, kösz a rejtést.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést. Ötletes. A ládával és a logbookkal rendben volt minden, bár lassan már betelik. ( ilyen cseréjére még nem voltam felkészülve )
A kisvasút mentén keskeny ösvény vezet. Derékig ér a gaz. Ráadásul biciklisek is használják, alig tudtam félre állni.
Nem sok segítséget olvastam el, de igy is hamar meglett a láda. A jelszót nem fényképeztem le... aztán rájöttem, hogy mégis jobb lenne, mert bizonytalan lettem! Vissza mentem! Biztos, ami biztos.
Köszi a rejtést!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Bővebben később. Tamás [Geoládák v3.11.3]
Reggeli kocogás közben errefelé kanyarodtam. Tényleg ez lett volna az első?
A helyhez jól alkalmazott rejtésmód, segítő leírás.
Nem adtuk fel!Megtaláltam. Nagyon jól van rejtve!
Igaz a GPS egy picit megtévesztett, de a láda leírása tökéletes.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.6.11]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.7.6]
A mai napot a sóstógyógyfürdői és sóstói erdő ládapontokra szántuk. Nyolcas busszal végig a nyíregyházi vasútállomástól, aztán hajrá. Egy másik láda harmadik pontja felkeresése után a pálinkaház múzeum (nem ez a pontos neve :) mellett bevetettük magunkat a dzsindzsába. Egysoros kalandösvény a rothadó héthatvanas nyomtáv mellett, minek talpfái között bármi megnő. Hangos kutyaugatás kerítés túloldalán intett óvatosságra, de minden rendben ment. Megérkezve nem voltunk "egyedül", egy férfi ült a híd közepén. Ő unta meg hamarabb. így készült pár kép az emlékalbumba. Rejtekhely nagyon tetszett, a hídon nem látszik a különlegesség. A kis tábla felirata alig olvasható, a ládaleírásból következtethető. Vissza ugyanazon az úton a fagyizó víztoronyhoz (nem ez a pontos neve :) Belegondolva sajnálatos, hogy az enyészeté. A kisvasút utolsó napjairól van a legnépszerűbb videómegosztón A Nyírvidéki Kisvasút végnapjai címen, sajnos a hídról nem esik szó.
Nyíregyházi tekerés. A dús növényzet miatt kerékpárral nem volt ideális, de végső soron végig tudtam vezetni, délről érkezve és észak felé távozva. A "vasúti talpfa odva" elég beszédesen illusztrálja a kisvasút állapotát, és ez előre vetíti azt is, hogy valószínűleg már soha többé nem fog megindulni itt a vasúti közlekedés. Ránézésre nem mondanám meg, hogy ez lenne az első vasúti betonhíd. Köszönöm a rejtést!
Sóstói nyaralás 12/12.
A ládát a Múzeumfalu közeléből induló alig észrevehető kis ösvényen közelítettem meg. Hát kalandos volt, de sikerült. A Sóstófürdőn nyaraló sok ember nem hiszem, hogy véletlenül belebotlana ebbe a ládába. :-)
Másnap egy nyíregyházi barátomtól tudtam meg, hogy az egykor itt közlekedő vasúti kocsikat vitték Felcsútra...
Köszónöm a rejtést, nagyon tetszett!
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget. A többit majd otthonról! [g:hu 1.6.4]
Ez volt a mai napi gyalogtúrám 3. találata az ötből... :)
Van egy kis gond a ládával!!!
A csatos üvegnek csak a darabjait találtam meg, mert valami vadbarom ripityára zúzta azt. A Logbook a sínektől kb. 3 m-re volt bedobva a gazosba, viszont teljesen jó állapotban van. Kissé nedves volt, de a nagy melegben gyorsan megszáradt. Nem volt nálam semmi ládaszerűség, így egy kis átlátszó nylonba tettem bele a Logbookot, majd visszahelyeztem a rejtekébe, és töltéskövekkel álcáztam. Úgyhogy most átmenetileg azt keressétek!!!
Fényképeket majd csak otthonról tudok feltenni. A rejtőt hívtam a helyszínről, kicsörgött, de nem vette fel...
Amúgy a hely és az építmény tetszett, könnyen megközelíthető volt a sínek melletti gyalogösvényen. Innen visszaballagtam a tavakhoz egy kis frissítőért, majd megindultam a Parkerdőbe becserkészni a GCSSPE multit...
Köszi a rejtést, tetszett! :)
Hajdú-Bihari kalandozások során itt jártunk Robogo es tabletta társaságában. Nyíregyháza, Debrecen, Hajdúszoboszló környékével ismerkedtünk, közben sok érdekes helyet is felkerestünk, hus és comos ládákat is kerestünk.
Nagyon szépen köszönöm a rejtést és a munkát, amit a láda kihelyezésébe fektettél.
Sok megyés (Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Békés, Jász-Nagykun-Szolnok ) ládázós hosszú hétvégén kerestük fel a ládát kitkat0123 és tabletta társaságában. Hu-s és com-os ládát se hagytunk megtalálás nélkül. Mai célpontunk Nyíregyháza és környéke volt.
Köszönöm a rejtést!
Megtaláltuk ! 🙂
Őszölés Nyíregyháza környékén, és természetesen ládák felderítése.
Ötletes és a környezetbe illő rejtés, pontos meghatározás.
Köszönjük a lehetőséget! [iGC] [wapon beküldött szöveg]
Családi ládatalálat!
Nyaralásunk utolsó ládája.
Sikerült 50Db-ot összekapnunk itt a környéken, Yeah és közben átlépni a 400. találatot is.
Nagyon pofás a láda!
Nem csoda, hogy megszűnt itt a kisvasút, a sín talpfák már a múlté.
Jó pár csilliárdott rákellene locsolni erre a projectre, de hát akkor már inkább egy stadiont...
Addig is aki kisvasúttal szeretne utazni menyen Felcsútra:)))
Köszi a rejtést!
Karácsonyi karbantartás Nyíregyházán: Érdekes ipari emlék, de nem úgy látszik mintha nagyon gondoznák. Az eső még mindig zuhogott, így a fényképezőgép még mindig bent maradt a tokjában. Ügyes rejtés. Köszi!
Ezt a ládát is megtalálta a szegedi Antal család: Attila, Kitti, Réka, Levente. Köszönjük a rejtést! Velünk volt Guszti, és Zsuzsa is! [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]
Köszönöm a rejtést, és örülök, hogy ezt is láthattam.
A vadasparkban töltött fél nap kellemes séta, és nézelődés után, Esti naplementében ezt is megnéztem, megkerestem.
[g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
A vonaton sok-sok éve még utaztam. Nagyon profi a rejtekhely, hiába pontos a leírás, de még így is keresni kellett. Sajnos valaki, valamikor fejjel lefelé rakta vissza, így kicsit nedves a logbook, de még éppen használható.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget, nyiregyhazi hetvegenken Lilivel közösen. Ő egy elsős rokon kislány, el volt ragadtatva a geoládázástól. A közös fotót sajnos lenyelte a g:hu. A környék nagyon nyugalmas, érdekes volt a talpfák között gyalogolni.
Nyíregyházi ládatisztogatás alkalmával megtalálva.
Cseles rejtés, nem találtuk volna, ha nincs velünk a rejtő sógora. Ez persze annak is köszönhető, hogy hét eleje óta megváltozott a koo, s régi leírással nehéz.
Egyébként nagyon jó rejtés, reméljük, hosszú életű lesz.
Köszi
Mi Nyírszőlős felől közelítettük meg a hidat. Így egy darabon az egykori pályát követve jöttünk. Még láttunk olyan szelvénykövet is, ami nem kőből készült. Ha az ember nem tudná (és persze az emléktábla sem lenne ott), hogy miről nevezetes az építmény, akkor simán elintézhetné egy kézlegyintéssel a dolgot. Statikai méréseket nem végeztünk ugyan, de szemrevételezés alapján a hídnak nincs baja, ettől akár üzemelhetne is a vasút. Barni medvémmel jártam ezen az ipartörténeti emlékhelyen.
A hídon valamiféle munkások ettek mikor odaértem, kérdezték, hogy a vasúttól jöttem-e ellenőrizni a hidat, miután nemleges választ adtam, arra jutottak, hogy a műemlékvédelemtől jöttem, ebbe beleegyeztem.
Nyíregyházán töltött hosszú hétvégénk során ide is eljutottunk. Volt egy kis időnk még a múzeumfalu nyitásig, addig elsétáltunk megkeresni ezt a ládát is. Az ösvényen nagy volt a forgalom.
Ládázás Nyíregyházán (lvl 2) 7/9.
Ezt is megtaláltam! Köszönöm a rejtést!
Nem volt hiába eljönni ide. :)
Részletek és képek hamarosan!
A GCNYVT egyik pontja után hamar lesétáltam ide. Sétálgattam a sínek között, pótoltam a vonatot. :) A kis hídhoz elérve kb. 2 percig tartott a láda elővétele, jól el volt rejtve. Szintén a sínt igénybe véve leültem rá, és ott logoltam. Nem jártak sokan a környéken, de pont azelőtt, hogy vissza tudtam volna rejteni, érkezett két ember biciklivel. Én fényképezgetek mindent, hogy mihamarabb eltűnjenek, de nem vált be. Egy idő után elmentek a gyaloghídról, be az árnyékba. Még 10 percet vártam arra, hogy végre elmenjenek, de semmi eredmény. Így hát fogtam magam, leültem a híd mellé, aztán bedobtam a rejtekbe a ládát. A helyről annyit, hogy szeretem az ilyeneket, ajánlom Madym-nak, beszéltünk erről a ládáról is a múltkor. :) Mind a ketten vasútfüggők vagyunk, de ő könnyebben eléri a ládákat. Kár, hogy erre sem jár vonat, de amit a DEosörön hallottam, úgy nem is csoda. [g:hu 1.5.0t] [wapon beküldött szöveg] 172.
Kapcsolódva Békéscsabáról az állatkertbe különvonatos kirándulásunkhoz természetesen aktuálisan ezt a ládát sem lehetett kihagyni, pláne mivel érdekel minket minden kisvonattal kapcsolatos téma.
Köszönjük a rejtést!
Megtaláltuk a jelszót, de a ládát sajnos sehol nem találtuk. Pedig mi minden megtettünk :D Köszi a lehetőséget. :) [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Meg van, részletesen késöbb... Üdv Mr Zerge. [wapon beküldött szöveg]
Könnyű séta volt, a ládát is hamar elő kaptam. A sineken egy érdekes szerkezet száguldott, egy családnyi emberrel. Azt hittem ez a vonal teljesen használaton kivül van.
Megtaláltuk. Köszönjük a lehetőséget.
BigMick, Iza [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
A ládát nem találtuk, az alternatív pont viszont gyorsan meglett.
A ládát nem találtuk meg. Már egyszer nyáron is kerestük, de a nagy fű miatt akkor nem találtunk semmit. Most újra kerestük, inden rejteket megnéztünk, lementünk a híd alá, de a láda sehol. Pótjelszó megvan, az jó helyre felírva.
Köszi a rejtést!
Nyírszőlős-Sóstóhegy átkötés a sínek mellett. Milyen kár, hogy szerelvénytől már nem kell tartani. Érdekes technikatörténeti emlék, hasonlóan érdekes tartalmú ládával! :)
Nagy élmény volt, köszönjük a rejtést! Jó volt a friss levegőn, a mezők mentén sétálni. A rejtés ötletes, bár mindenkit óvatosságra intek, mert csúszós tud lenni a homok mikor leereszkedünk a ládához. Meglepően sokan bringáznak erre a jó időben.
Különösen izgalmas keresés volt, mert a Skanzennél rossz irányba bicikliztünk, és bementünk egy udvarra, ahol először az öreg tulajdonos nem volt boldog ("sokan jönnek még maguk után?"), de miután elmagyaráztam, hogy mi ez, és hogy keveredtünk oda, még mutatott egy rövidítést is! :)
A láda jó volt, köszönjük!
Ebéd után kicsit pihegtünk, míg visszamentünk volna az állatkertbe, ezért biciklivel gyorsan kiugrottam ide. Hát, kerestem egy darabig, de aztán meglett. Ami azt illeti, 40 fokban még egyszer nem vállalnám be...
A közelebbi parkolótól mentünk a ládához, közben elég sok biciklis előzött meg minket, de amikor a ládát kerestük akkor senki sem jött arra :)
Köszönjük a rejtést.
A múzeumfalu mellől gyalog közelítettük meg a síneken a ládát, néhány száz méteres séta volt. Könnyen meg is találtuk. Története miatt valóban érdekes hely.
FTommal elhatároztuk, hogy becserkésszük az utóbbi időben Nyíregyháza körül megjelent ládákat, ez volt a mai 6/9. Könnyen megtaláltuk kellemes sétával a Sikló utca végétől. Érdekes, hogy a híd alatti Érpataki-főfolyás még nincs rajta a tuhu-n, pedig nem is olyan jelentéktelen, most is rendesen folyt benne a víz! Köszi a rejtést.
A hidak az Érpataki-főfolyás fölé épültek. Jelenleg hiányzik a térképről, de pótolni fogom. Sok éve többször jártam már itt, amikor még megrendezték a Nyírség 50 teljesítménytúrát.
Sajnos a ládát nem találtuk, meg valószínűleg megint eltűnt, így a pótjelszóval tértünk haza. A gyerekek nagyon élvezték az elhagyott vasútvonalon a sétát.
Nyíregyházra megérkezésünk délutánján rögtön nekiestünk a könnyen beszerezhető ládáknak. Ez is közte volt. Betartottuk a parkolásra vonatkozó ajánlásokat (utólag látva lett volna sokkal közelebbi hely is), így jó sokat kutyagoltunk a sinek mentén, nem sok mindent látva, ellenben időnként a bringások és kismotorosok elől félreállva. Egyszer még egy gyalogosnak is sikerült ránkdörrenteni, mert elmélyedve a gps-t néztük, ő meg szép csendben velünk jött szembe az egyszemélyes ösvényen. A híd se nem szép, se nem nagy, de értékeltük, hogy ő volt az első vasbeton.
Megtaláltuk! Nyíregyháza környéki ládák bike-in begyűjtése, 2. állomás. Csodálatos idő, 17 km tekerés, munka-iskola utáni levezetésként. Ismét egy "na erről a helyről sem tudtunk volna, ha nincs a gc.hu". Érdekes helyszín, szomorú kisvasúti vég, lassan a hidak is az enyészetté válnak, nem kellene hagyni... Kedveljük a vasutakat, mozdonyokat, nekünk tetszett a helyszín. Tökéletes rejtés. 2 Tb out. Köszönjük!
Köszönet! Bringás ládatalálat. Bal3-mal kerekeztünk Nyíregyházán egy jót (bő 50 km lett a vége). Ez a láda volt a mai nap mélypontja. Kibringáztunk ide, de semmi érdekeset nem láttunk. Ez számunkra nem GC célpont, hanem még POI-nak is kevés. A csaholó kutyákon kívül semmi mély nyomot nem hagyott bennem ez a rejtés.
Következő láda kihelyezve az új helyére, leírás és koo.-k már módosítva, pótjelszó kiírva, reméljük itt tovább tudjuk biztonságban a ládát. Tb-k egyelőre biztonsági okból nem költöznek bele. Mindenkinek sikeres ládavadászatot!!! Üdv: Bl4st3r&Amy és KányaZoltán
Szülinapi "ámok-ládázás"-ra mentünk Nyíregyházára és környékére.
Nagyon kellemes időt kaptam ajándékba "fentről", jól esett ez a séta.
Mai utolsó ládikónk lett volna, de sajnos, miután tűvé tettünk mindent a környéken rá kellett jönnünk, hogy nem találjuk.
Felhívjuk a rejtőt, Zoli nagyon rendes volt, megmondta a jelszót. Mondta, hogy nem is találhattuk volna meg, mert már sokadszorra lopták el, a kocsijában van az új doboz.
Köszönjük neki a kedvességét, barátságosságát, és a többi segítséget is! :-)
Kellemes kis séta volt az elhagyatott vágányok mellett a fagyos januári napsütésben. Rendes ösvény van a vágány mellett és így a láda eléggé szem előtt van. Köszi a rejtést!
Úgy néz ki valóban megtetszett valakinek a láda, mert eltűnt a helyéről :( Szerencsére Tb kivételesen pont nem volt benne. Ettől függetlenül továbbra is kereshető, egy átmeneti dobozzal fut tovább az eredeti helyen. Ha ez is eltűnik akkor új helyre költözik a rejtés.
Szép kis hidacska. Kár hogy nincs már használatban. Szép időjárás volt a látogatásunk idején. A ládát sehol sem találtuk. A képek alapján kérjük a megtalálás elfogadását! Köszönjük!
Karácsony első napján a szatmári rokonokhoz indultunk ünnepelni, ma pedig hazafelé a még eddig meg nem talált ládákat vettük célba.
A megközelítéstől tartottam egy kicsit ebben a nagy locspocsban, de a nyírségi homokon még ilyen időben is jól járhatók a földutak. Sajnos nem ez volt a legnagyobb probléma, mint később kiderült. A hídhoz odaérve pont a koo-n dumált, cigizett két fickó, akik nem is nagyon akartak odébbállni. Nagyon érdeklődve figyelték, ahogy nézelődöm és fotózgatok, de ez idő alatt sem távoztak a helyszínről. Ilyen körülmények között nem kockáztattam meg a ládakeresést.
A hely vasúttörténeti szempontból érdekes, de esztétikailag nem sokat nyújt sajnos, műszaki állapota igen csak leromlott. Kár ezekért a keskeny nyomtávú vonalakért.
Kérem a rejtőt, a fényképek alapján fogadja el a találatot. Köszi a rejtést!
Reggel 6 23-kor indult velem a vonat Pestről. Fél tizre értem Nyíregyházára. Fél tiztől kettőig sétáltam 25 km-t, és begyüjtöttem a megmaradt ládákat Nyíregyen. A sorrend: Hősök temetője, Víztorony multi 2, Vasbeton híd, Víztorony multi 3, Fityulás 20-as 1-2, Víztorony multi 1. Kellemes séta volt a havas erdőben meg a városban. Végül épp elértem a 14 10-es nagykállói buszt. Szeretem Nyíregyházát! Köszi a rejtéseket!
Találtam egy Michelin baba TB-t a ládában. Elhoztam!
Hát a környezetről nem sok jót tudok mondani, de hát ez egy ilyen műtárgy esetében adott, nem lehet válogatni. Könnyen kereshető, bármilyen időben. DTi, Andi, Fanni
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.21] [wapon beküldött szöveg]
Napnyugta előtti bringázáskor sikerült becserkészni a ládát, ami valóban igényes. Köszönöm a rejtést!
Elkerékpároztam ide is. Az ide és vissza vezető út szép volt és kellemes. A híd nem volt nagy élmény, mint ahogy az előző két nyíregyi láda sem. Valahogy jobbra számítottam ezen a hétvégén. Sebaj, ettől függetlenül jól esett a ládázás a hosszú kihagyás után.
Évek óta halogattam a kisvasút nyomvonalán való gyalogtúrát Nyíregyháza - Balsa között. (39km) Most kapóra jött a rejtés, menet közben megkerestem. Köszi a lehetőséget.
Egy ember jött szembe a gyalogúton, aki dobálta vissza a vasútiköveket a pályára. Ja és nem köszönt vissza. Sztem nem volt 100-as:(
Köszönjük a rejtést
Első saját rejtésünk KányaZoltánnal! Remek élmény volt sok közös ládázás után a saját ládánknak terepet felmérni, információkat gyűjteni, leírást készíteni, végigvinni az egészet a moderálási folyamaton, és elkészíteni egy olyan ládát amit mi magunk is szívesen megtalálnánk, beletéve a saját ötleteinket. Igyekszünk jó gazdái lenni a ládának, kányazoltán innen pár percre lakik, így megvan a lehetőség rá, hogy mindig naprakész, és roskadásig telt ládát találjatok, és természetesen igyekszünk .comossá is tenni, hogy minél több utazó ügynök is meglátogathasson minket!
bkl79 sajnálom, de nincs netes telefonom, és nem voltam addig internetközelben. Legközelebb igyekszek mihamarabb logolni, csak ha fontos elfoglaltságom van, nem tudok hamarabb.
Szeretjük mindazt, ami vasúttal kapcsolatos,- nem utolsósorban családi okokból. No és hozzá egy helyes kis híd a bónus. Elhoztunk egy fényképet, hadd nosztalgiázzunk. Köszönjük a rejtést!
Megtaláltam. Köszönjük a rejtést csak kár, hogy az első megtalálónak 5 óra múlva jutott eszébe közölni "már nem szűz a láda". Feleslegesen nem tettünk volna meg 70 km-t.
[wapon beküldött szöveg]
Tegnap este jártam erre épp a GCNYIR-t csináltam, nem is gondoltam volna, hogy itt születik a következő rejtés. Ma ebéd után vettem észre, s mivel a környéken vagyok, motorra pattantam, de két dalia megelőzött.....
A héten a megye ládáit "fosztogattam" és megállapítottam, hogy feltűnően kevés a láda....
Úgy látszik ezeknél a vasúti a síneknél (GCNVKH) nincs szerencsém szűz találatokkal.
Minden esetre én is gratulálok haywire-nek és köszönöm a rejtést!
Egész héten húzós melóm volt, gondoltam megérdemlek így a végén egy első ládatalálatot. Hát... nem jött össze, Haywire megelőzött, ezúton is gratula neki az első helyért. Azért a dobogó sem rossz... :)
Piros egyes. Köszönöm a rejtést. Nem is tudtam erről a hídról, pedig már 14 éve Nyíregyházán élek. Ezért örülök az ilyen rejtéseknek, olyan helyekre visz el amikről nem is tudok, hogy léteznek. A láda az eddig megtalált ládáim között magasan viszi a pontot, nagyon igényes, látszik, hogy a rejtő ügyelt a kinézetre, a logbook sem egy összecsapott kis füzet, és travelbug is van benne rendesen. Elhoztam egy fényképet a vonatról. :) A rejtés is jó, könnyen megtalálható, mégsem feltűnő. Még több ilyen rejtésnek örülnék a környéken, errefelé, úgyse sok láda található.
Még egyszer köszönöm a rejtést.
Patrik