WAP ON
Geoláda a fal tövében
Alternatív jelszó: A koordinátához legközelebbi fehér kilométerkövön lévő szám
WAP OFF
A ládába TravelBug helyezhető.
Megközelítés
Autóval az állomásig lehet menni.
Ajánlott megközelítés a ládához: a vasútállomás után a sínek mentén.
Csak Mezőhegyes felől jár a vonat, az is ritkán. A láda a másik irányban van, így olyan sínek mellett megyünk el, amik már egy ideje használaton kívül vannak.
Koordináták:
N 46° 16,878' E 21° 0,252' 100 m [GCBPVM+Geocache]
N 46° 16,501' E 21° 0,433' 100 m [GCBPVM+Régi vasúti átjáró]
N 46° 16,934' E 21° 0,255' 100 m [GCBPVM+parkoló]
N 46° 16,667' E 21° 0,353' 100 m [GCBPVM+sínvég]
N 46° 16,771' E 21° 0,316' 100 m [GCBPVM+régi bakterház]
Egy kis történelem
A vasútvonal keleti irányban hagyja el Mezőhegyest, majd Tompapuszta után dél-délkeleti irányba fordul és eléri Battonyát. A vonal ma Battonyáig tart, régebben tovább folytatódott Ópécska felé, ahol megint keletnek fordulva elérte Aradot. A határon túl Arad és Ópécska között használatban van a vonal, Ópécskától azonban az északi battonyai irány helyett nyugat felé, a romániai Nagylak felé folytatódik. Ez a vonalszakasz a terület Romániához csatolása után épült.
A Mezőhegyes-Battonya-Ópécska-Arad-vasútvonalat 1882. november 25-én adta át a forgalomnak az Arad-Csanádi Vasút. A vonalat a trianoni határ kettészelte. Az első világháború után 5 évig szünetelt a határátmenet, de később, 1927. május 11-től 4 pár vonattal újra elindult. A második világháború után újra megszűnt és azóta se indították újra. A Battonyától a határig vezető szakaszt 1978-ban szedték fel, és azóta sem épült vissza.
A határátmeneten kb. 11 kilométer hiányzik. Térségi szinten tervezik az újjáépítését Európai Uniós pályázatok segítségével, azonban ez csak távlati terv.
(Forrás: Wikipedia)
Igaz, hogy a helyi fiatalságnak nem számít sokat a vasútállomás, mert mindenki, vagy buszozik, vagy személygépjárművel közlekedik, de ez nem volt mindig így.
A vonal, mint már fentebb a forrásban olvasható 1882-ben épült és egészen 1978-ig járható volt.
Battonyát a vasúti közlekedés virágoztatta fel. Az első világháború előtt körülbelül 15ezer fős volt a város. A növekedést lelassította, majd megállította a vasút leállítása.
Jelenleg a Mezőhegyes - Battonya vonalon (amit már párszor meg akartak szüntetni) 2 pár vonat közlekedik. Ópécska felé a vágány meg egy bokor alatt ér véget.
A ládát azért hoztam létre, hogy emléket állítsak ennek a vonalnak és, hogy ne csak a környékbeliek láthassák a vasútállomás egykor csodaszép, de mára már az idő vasfoga miatt kicsit lepusztult épületét.
Az utunk során elmegyünk egy bakterház mellett is, ami az utolsó bezárása óta szinte érintetlen.
Változások:
2012.09.16. A láda elrejtve. Sok sikert kívánunk a keresőknek :)
2013.03.31. A láda, mint ahogy Gabriello írta, eltűnt. Remélhetőleg minél hamarabb sikerülni fog újrarejteni.
2013.07.26. Mikroládát újrarejtettem!
2014.05.09. Hagyományos láda lett belőle
2015.07.01. Újrarejtve, a "rakodó"fal tövében. Alternatív jelszó, a legközelebbi fehér kilométerkövön található szám.