WAP
Parmerozpazepan 2023.12.28-i újrarejtése: "Támfal kövei között kell keresn"
A ládába TravelBug helyezhető.Megközelítés
A 82. számú Veszprém-Zirc-Győr másodrendű főút 14+490 km szelvényében találjátok a kiindulópontot (parkoló), az útról jobbra lekanyarodva Zirc irányából.(szelvényezés szerint ez a bal oldal) N 47° 13,011' E 17° 54,309' 473 m [GCBVA+parkoló]
Innen ÉNY -i irányba indulva rövid sétával elérhető az alagút északi bejárata, illetve a láda is.
A láda maga egy hagyományos konyhai doboz az alagúttól kb. 50 m-re ÉK -i irányba a vasútvonal felett facsoport (bokor) tövében kövekkel álcázva.
FIGYELEM!!
A sínekre lépni,az alagútba bemenni életveszélyes, mivel itt vonatok közlekednek. (A láda megtalálásához nem kell lemászni a vasúthoz.)
Láda
A Győr-Veszprém-vasútvonal a MÁV 11-es számú, egyvágányú, nem villamosított vasútvonala. Az Észak-Dunántúlon található, a Bakonyt keresztben szeli át.
A közelmúltban az ország egyik turisztikai célpontja lett. Magyarország egyik különleges vasútvonala: műszakilag egyedülálló az országban a Porva-Csesznek és Vinye közti szakasz, ahol három alagúton és két völgyhídon át halad keresztül a Cuha-völgyön. Az egyik viadukt felett található az 1896-os vasútépítési emlékmű, valamint ezen a vonalon található az egyetlen omlásvédővel ellátott alagút. A vonal újabban Bakonyvasút néven is ismert.
A vonal teljes hossza 73,279 km. A pálya legmagasabban fekvő pontja az 56-57 szelvények között az eplényi alagút északi oldalán található.Itt rejtettem el a Ládát.
Alagút
A fent említett ismert 3 cuhavölgyi alagúton kívül a 4. Zirc-Eplény állomások között az 576+66,46 - 579+88,23 km szelvényekkel határoltan 321,77 m hosszban épült meg 1896-ban. Az alagút építése 1895. júliusában kezdődött, és 1896. májusában fejeződött be, a forgalomnak 1896. december 16-án adták át.
A vonalmegnyitó meghívójához is a legértékesebb műtárgynak, az eplényi alagútnak a fényképe volt mellékelve.
Az alagutat faragott bakonyi mészkővel falazták ki. A középső szakasza kb. 164 m hosszban, 250 m sugarú ívben fekszik, 20‰-es esésben. Az alagút végei mintegy 40-40 m hosszban, nyílt bevágásban épültek meg, és utólag töltötték vissza a földet. Az alagút Olaszfalu község Fekete-ér dűlőnél lévő dombját fúrja keresztül, amely a Bakony hegység nyúlványa.
Az alagút előtt található az 1978-ban megszűnt lókúti vasútállomás maradványa,és a közelben ered a Cuha patak is.
Kellemes kirándulást és sok szerencsét a kereséshez!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.2.5]
Többször vonatoztunk már ezen a vonalon, most kívülről is láttuk a pályát. A két völgyhíd után ezt az alagutat is megnéztük, látványos, érdekes volt.
Társasjáték hétvége után, kerékpárral, útban a vasút felé, stílszerű találat lett volna. a végén. De sajnos nem találtam, ami elég furcsa, mert amúgy igencsak nehézkes oda lejutni, szóval azt nem tudom elképzelni, hogy valaki csak úgy véletlenül arra jár, véletlenül megtalálja, és magával viszi. (Ill. lehet, hogy én mentem rossz úton, de nekem több meredek ereszkedő is volt.) Kérem szépen a találat elfgadását!
Magas füvek, bökős bokrok, mutáns rovarok. Egy élmény volt. :) A ládát köszönjük szépen, megtaláltuk. Az eszköz sajnálatos módon sérült. A doboz alul megrepedt, abba pókok és meztelencsigák költöztek. Ajánlott annak kijavítása. [Geoládák v3.12.10]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]
wolfkery küldött nekem kettő havas fotót, ha a rejtő nem dönt, január 11-én délután elfogadom addig is türelmedet kérem.
logbíró GYEZegzug
2023.01.07 19.30
Szép helyen van. Esetleg egy pontosabb megközelítés hasznos lenne.
Az ajánlott parkolóból indultam, de az első 50-100méteren egy gazos réten kell menni, ebben minden van: bógáncs, csalán, akác susnyó, aztán jön egy lankás domboldal, onnan már minden szuper.
A láda törött, most egy zöld neylonban van, ez valamennyire védi, cserére szorul.
Köszi!
Jó kialakítású alagút, sajnos immáron üzemen kívül. Pedig szívesen meglestem volna a domboldalról, ahogy átrobog rajta a vasparipa. A láda is hamarabb meglett, mint amire előzetesen számítottam, így érdemes volt egy kis szintkülönbséget leküzdeni. Köszi a rejtést!
Mai napunk első láldája volt ez. Mindig szerettem a vasúttal kapcsolatos ládákat, így örömmel kezdtünk itt. Sajnos egy magasság méret, ami sokban eltért a valóságtól becsapott bennünket. A láda lent van, meglehetősen közel a sínekhez. Van egy pont, ahonnan egy füves földút vezet majdnem teljesen a láldához, azt nagyon jó lenne útpontnak berakni a leírásba. Egyébként nagyon tetszett a hely és köszi a rejtést.
Porváról hazaúton, a GC20BY teljesítse után még beszorítottunk pár útba eső ládát. "Szegénységén" javítottunk a nálunk lévő ajándékokkal. Kapott egy TB-t is! Váró vonat nincs csak váró utas, - mi ennek ellenére sokáig nem vártunk! Köszönjük!
Az új logbook első megtalálóiként köszönjük a lehetőséget! A láda rendkívül jó környezetben van, bár mi nem az út felől érkeztünk, így megküzdöttünk a domboldalakkal, amelyek nagyon meredekek itt-ott, dehát mi mikor választjuk a könnyebb utat? (Soha. :))
Zirc és környéke ládázás. Kis sétával az állatcsapásokat követve kerestük meg.Időközben egy személyvonat is előbújt az alagútból :)
A GPS 1m-t mondott, 3 m pontossággal ennek ellenére a láda szabadon hevert. Igaz olyan helyen, ahol akár korábban valami növény is lehetett.
Ugyanott hagytam a ládát,kövekkel letakarva. A rejtő ránézhetne, hogy tényleg itt kellene-e lenni a ládának.
Köszönjük a rejtést!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Szerencsénk volt, mert épp jött szemben a vonat, így láttuk eltűnni az alagútban. Pár perc múlva pedig visszafelé, az alagútból kifelé is láthattuk a másik vonatot a naplementében. A jó állapotú dobozt könnyen megtaláltuk. [Geoládák v3.10.5]
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! épp alkonyati fényben kaptuk el, hogy megy a vonat. ügyes rejtés és szuper állapotban van a láda. Évi ♡ Toti [Geoládák v3.10.5]
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.6.10]
A feltöltött képen látható tábla fogadott az ajánlott parkolónál. Igazán kedves fogadtatás...
A ládát a szintén feltöltött képen látható módon találtam, nem tudom, hogy állat szedte-e ki, vagy ember hagyta-e így...
Számomra nem volt egyértelmű a megközelítés, még kialakult "kesser-ösvényt" sem találtam. A felsoroltak miatt nem volt felhőtlen a keresés, így inkább most nem pontozok! Minden esetre a hely valóban érdekes, köszönet a rejtésért!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.9.6] és pont jött a vonat. :)
Könnyen meglett a láda, jó, hogy fagyos volt a föld, így nem lettünk annyira sárosak.
Köszi!
21. GCWALK után kerestük fel a pontot. Jó meredek a rézsű és sajnos a vaddisznók is széttúrták a töltést. Kincstári logfüzetbe logoltunk, köszi Lada! Köszönjük a rejtést!
Micra73-al kerestük fel GCWALK után levezetésképpen.:-) A ládától remek a rálátás az alagútra, tetszett a hely, kár hogy épp nem jött vonat. Mivel a ládában állt a víz, meg a penész kicseréltem egy egyesületi cseredobozra.
A mai túra harmadik ládája. A GCeper ládától sétáltam ide. A szél majdnem elfújt, de annál gyorsabban haladtam.
Sopronból Zircig vonat, onnan Olaszfaluig busz, a többi gyalog.
A ládát nem kellett keresni, teljesen szabadon hevert a földön, ahogy az első képen látható. Szerintem vaddisznók túrhatták ki, mert az egész környék fel volt"szántva".
Érdekes volt kívülről látni, merre szokott vinni a vonat.
Cseredoboz sajnos nem volt nálam, az elázott logbook használhatatlan.
Visszarejtés után irány Eplény. Itt felszálltam a Veszprém-Győr autóbuszra, majd Győrböl vonattal irány Sopron.
Jó nap volt, köszönöm az élményt!
Több mint 20 km-es körtúra pontjaként kerestük fel a helyet (a sorrend: GCEPER, GCKOVK, GCEPLN, GCBVA, GCKOKB). GCEPER parkolójából indultunk, ahol egy kis fekete kutya hozzánk szegődött, végig jött velünk.
Köszönjük a rejtést!
Mai utolsó ládánk..Alaposan körbejártuk, aztán jól megleltük a ládát. A tetthelyen földmérők is dolgoztak, színes kis léceket vertek le a földbe, kedvesen integettek nekünk, nyilván tudták mi a dörgés. Vonat nem jött, de a bevezető úton sáros dagonya volt. Ez még hiányzott mára. Amúgy a hely klassz, Oldfoxxal köszönjük!
Bakonyi kódorgás a téli hőmérsékletű tavaszi télben. 10. állomás.
Utolsó és lényegében ráadás. Már túl voltunk a Monostori Cukrászda látogatáson és alapvetően hazaindultunk, de volt még némi, keresésre alkalmas fény. Hát kihasználtam. Az utóbbi pár évben már jó párszor maradt ki, amikor a 82-esen robogtunk itt el a közvetlen közelében. Visszaérve a kocsihoz pedig a kivilágított eplényi sípályában gyönyörködhettünk egy kicsit.
A GeoVándor Túrasorozat harmadik túráján a Bakonyban jártunk, a túra után levezetésként még megálltunk pár helyen útközben és begyűjtöttünk kilenc ládát, ez volt a negyedik. Utaztam én ezen a vonalon a közelmultban két szakaszon is: a Győr - Pannonhalma és a Vinye - Porva-Csesznek szakaszokon, de ezen az alaguton még nem mentem át vonattal. A láda gyorsan meg lett, mert a túratársak közül többen is gondoltak arra, hogy felkeresik az alagút száját, így kézbe kaptuk a logfüzetet.
Mivel kicsiny országunkban elég kevés az alagút, így ezt is érdekességnek vettük, hogy a vonat a hegység gyomrában halad, és nem kell neki is megmásznia.
A területi viszonyok megfigyelhetők, távolból alig tűnik fel, hogy itt vasútvonal helyezkedik el.
A láda hamar meg lett, még egy menetrend szerinti vonatot is láttunk elhaladni az alagútban. Köszi a rejtést!
Köszönjük a rejtést! Egy Eplényi geotúra alkalmával leltünk a ládára.Nagyon jó kis hely, kb 25-30cm-es hó borította a környéket!Kár hogy vonatot nem láttunk kiközlekedni az alagútból.
Köszönjük a rejtést! Nem is terveztem mára semmit, csak sima kutyasétát bevásárlás előtt. A séta végül az eplényi erdőben esett meg, majd a parkolóban eszembe jutott, mintha erre lenne egy láda... innen pár perc és indultunk is felé. Az útirány belövésénél az extrapoláció nem segített, másik utat kellett választani. Csakazértis!
A Cuha-völgyben értem az alagutak szükségét. Ez az alagút nekem az M6-os alagútjait juttatja az eszembe. Miért nem mehetett itt az egész vonal a bevágásban? A láda egyébként rendben. Köszi a rejtést.
Soha nem jutott volna eszembe, hogy meg lehet közelíteni gyalog ezt az alagutat. Tetszett. Köszönjük. Négyesben voltunk Viviennel és Benivel.
A Papod-hegy környéke volt a mai cél, ezzel a kis kitérővel.
Útban a vinyei GC32FV felé, még kissé ködös időben kerestük fel a ládát, de Vinyére már napsütésben értünk oda. A remek társaságban élvezet volt a ládakeresés.
Eplény címere.
Eplény címere beszélő címer (tessera loquens). A középütt lévő vörös bak a település nevére utal: amelynek jelentése "a szántalpakat összefogó keresztgerenda", s ebből talán mindenféle fából készült áthidalás. Valószínű tehát, a hajdan itt élő népesség a királynak vagy az egyháznak ácsmunkával, famegmunkálással, elsősorban szánok készítésével szolgált, a szán iránti hajlandóság máig ható jele a település szánpályája (a környező településeken is kerékgyártók, faszerszámkészítők, szénégetők laktak). Ugyanakkor emlékeztet a bányatámfalakra és arra, hogy itt több út találkozik, valamint emlékeztet a hídszerű kapcsolatra, amely Olaszfaluhoz és Zirchez kötötte, köti. A vörös szín a mangánércet is felidézheti.
A népesség az itt húzódó végvári vonal miatt elvándorolt, kipusztulhatott, de a viruló zöld tölgyág éppen azt jelképezi, hogy a község újratelepült, s lakosainak életereje, élni akarása töretlen. A bányászcsákány a közel fél évszázadig sok családnak kenyeret adó mangánércbányászatra utal.
A turul a nemzeti hagyományokhoz és a szűkebb pátriához való ragaszkodást fejezi ki, továbbá azt a tényt is, hogy a település a honfoglalás millecentenáriumán döntött önálló jelképei megalkotásáról.
A szablya is kettős jelentésű: szimbolizálja a hősi múltat, ugyanakkor felidézi clairvaux-i Szent Bernátnak, a második keresztes hadjárat szellemi vezérének (akinek tiszteletére van szentelve a település temploma is) emlékét, s általa az egykori helyi ciszterci birtoklást is.
A sisak a település hősi halottainak állít emléket, a korona pedig az önkormányzati autonómiát jelzi.
Ha már itt mentünk el közvetlenül mellette, gondoltuk, nem hagyjuk ki. Úgysem az elsők között terveztük a versenyen való elindulást. Picit tartottunk a reggeli harmattól, de nem áztak át a cipőink ezen a rövid szakaszon. A láda gyorsan meglett. A látnivaló? Szerintem nem annyira rossz a helyzet, hogy egy alagút olyan szintű érdekesség lenne, hogy ládát kell kapjon. De ha már, akkor megkerestük Folti mackómmal. Vonat sajnos épp nem jött.
Vinyei GC fesztre menet ejtettük útba.
Ekkor még nagy köd volt, pedig nagyon vártam a szép időt. Megjött szerencsére. :)
A helyben különösebb extrát nem éreztem, de sebaj, van ez így.
Köszi
... és egyszer csak kibújt a vonat:) Úgy meglepődtünk, majdnem a fotózásról is lemaradtunk. A ládát kicseréltük, a vizes-penészes logbookot elhoztuk, ha a rejtő szeretné visszakapni, jelentkezzen, egy kis szárítás után szívesen:) Játékszabályt elfelejtettünk vinni, a következő esetleg legyen szíves. Köszönjük.
Bakonybélből hazafelé jövet,ndavid42-vel és Mártival megkerestük.
A láda még mindig repedt,a logbookból csöpögött a víz. Kinyitva kitettük a napra száradni egy kicsit,hogy legalább be tudjunk írni. Addig lementünk az alagúthoz.
Köszi a rejtést!
A láda belseje eléggé nyirkos volt, ami azért is érthetetlen, mert a közvetlen közelében több olyan helyet is láttunk, ahol időjárásvédetten lehetne elrejteni. A hely egyébként érdekes, ha több időnk lesz, a Cuha forrásvidékét is felkeressük majd. Köszönjük a rejtést.
Megtaláltuk! Hát nem egy babakocsis rejtés az szent igaz! Ösvény nincs.Szabadon választott gyakorlat a láda megtalálása.Még jó,hogy nem multi egy ponttal a túloldalon!
GCMTB6 közben megtalálva!
A dögmelegben elég kihívás volt ide eljutni, na meg biciklivel megfelelő utat találni a ládáig, majd onnan gyalogszerrel megkeresni.
Nálam ez tipikus példája annak, hogy a ládaoldal jobb, mint maga a helyszín és a rejtés. Az alagutakat kedvelem, jó, hogy felkerült a térképre és a pont is meglett. Öröm a köbön!:)
Köszönöm a lehetőséget!
Köszönjük a lehetőséget, a rejtés nagyon tetszett. A láda megközelítése némileg "alpesi feeling"-re emlékeztette Pétert. :) A keskeny ösvények a töltés oldalában. :)
Hárskútról hazafelé megkerestük ezt a ládát is, sajnos vonat éppen nem jött, és nem akartunk még egy órát várni. A ládán kb. egy ötkilós kő volt, amit nem viselt jól, sajnos az oldala törött is, cserére szorul majd. Lepakoltunk a nagy köveket róla és gyűjtöttünk ágakat, amivel álcáztuk a ládát. Reméljük a jövőben nem pakolnak rá köveket.
Heuréka! Megtaláltam! Nem volt könnyű odajutni, de a rejtés pompás! Első megtalálás, GPS nélkül. Harmadik nekifutásra.
Az eredeti leírás nem olvasható, elázott.
Aki még nem járt erre, ki ne hagyd: a 82 - es út bal oldalán a temető mellett felfelé gyalog vagy bringával legalább a Nordica Síarénáig érdemes elmenni. Csodás élmény. Nagyon szép hely!
Lókút felől jöttem, és gyorsan meg is találtam a rejteket. A találat után egy kicsit meg is pihentem, így visszaindulás előtt még sikerült elkapnom egy Győr felől érkező Bz szerelvényt. Hogy aztán én is vissza utazzak Győrbe, egy Bz-n, de nem az alagúttól :) Köszönöm a rejtést!
A ládaoldalon olvasott ismertetővel és szép képekkel együtt sokkal érdekesebb ez a rejtés, mint amilyennek olvasás előtt, a helyszínen megéltem ezen az esős, szürke napon.
A doboz teteje törött, sürgősen cserére szorul. Kövek és műanyag sajnos nem barát. :-(
A Veszprém környéki még meg nem talált ládákat már nem tudtam felfűzni egy kirándulássá ezért autóval közelítettem meg a helyszíneket.
Meglepően gazdag láda, de ez lett a veszte is: a sok ajándék miatt nem lehet rendesen becsukni ezért valaki eltörte a doboz tetejét miközben eröltette. A tél előtt cserére szorulna a doboz.
Őszi Pihenés Ábrahámhegyen
Kis utakon hazafelé...Balaton-felvidék...Vértes...Budapest.
Bár az idő nagyon ködös volt, de ez nem szegte kedvünket...közben elkezdett szépülni:D
A helyszín érdekes.
Lőttem fotógéppel egy őzet:D
Köszönjük a rejtést,
skiccpausz&nárcisz&(misi)
Sajnos a rossz talajviszonyok miatt nem tudtunk lejutni a ládához, a talaj nagyon sáros volt, egy esetleges csúszást pedig nem akartunk kockáztatni, pedig nem voltunk messze a ládától. A képek alapján, kérem a találat elfogadását! Köszönöm! (vele: szandrus1226)
Tájékozatlanságból én a felszín közelében kerestem először a síneket, viszont annál nagyobb meglepetés volt meglátni alattunk több méterrel a lényeget.
Ráadásul itt találkozhattunk egy kesser társunkkal, akivel a nap további idejét tölthettük, jókat beszélgetve kalandokról, történetekről, majd együtt megkeresve a GCMVTS-t.
Köszönjük a rejtést!
GCVAHI után újabb vasutas találat! MÁV, én így szeretlek! :) A doboz teteje repedt, a nylon még némi védelmet nyújt neki, de jobb lenne cserélni. Kösszi.
Nagyon tetszett, érdekes hely. Kár, hogy az időjárás nem volt túl kegyes hozzánk, kárpótlásul a sárdagasztásért láttuk az alagútból kibukkanó kisvasutat.
Köszönjük a rejtést.
Ez volt a 147. A megtalálást rendkívül fülledt meleg időben, telefonos GPS segítségével hajtottam végre. Odafelé kisebb dzsungelharc árán jutottam a ládáig (ugyanis nem a megjelölt parkolótól, hanem a faluból indultam, majd a falu felső murvás utcáján kiérve Eplényből a vízmű felől közelítettem rá a ládikára), visszafelé már jobban tájékozódtam.
A ládika kissé törött, ennek okán be is ázott. A logbook azonban még írható, a védőfóliának hála. A láda alig volt rejtve, én jobban álcázva hagytam ott, mint ahogy találtam.
Köszi hogy megmutattad, és üdv minden "kincsvadász"-nak.
Lehet hogy, nem a legoptimálisabb útvonalat szúrtuk ki, kicsit belegabalyodtunk a levirágzott repcébe, aztán egy két mélyebb árok következett ami csak akkor derült ki amikor már félig bent voltál, mert olyan dús a vegetáció, hogy a cipőd orrát sem nagyon látod. A rejtést nem lehet komolyan venni, ott van a fa tövében álca szinte nulla és kész. Mindent egybevetve egy sétát megért a hely, köszönjük az élményt és a rejtést: Cözi, Andi, Feri, Acsart és GeoMazsi
Köszönjük a rejtést, szép hely. Nyílik a len!
Talán érdemes lenne feltrackelni a parkolótól a láda felé vezető földutat, mi majdnem elindultunk toronyiránt! :)
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. sajnos a gyerekek faradtak, ehesek megyunk enni.kerjuk a kep alapjan az elfogadast [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Cuha völgyi tekerés után, hazafele eszembe jutott ez a ládika. Nosza gyorsan meg is kerestem. Vonatra nem vártam, szerettem volna elérni az eplényi állomáson.
A vonatozások alkalmával sokszor gondolkodtam rajta, hogy meg kellene nézni kívülről is, most adta magát a lehetőség.
Mélységesen egyetértek Tapsifüles játékostárssal, hogy sokkal látványosabb rejtő helyek is vannak, mindjárt kapásból fel is sorolom: Leszálló Sárkány Öble, Niagara, Grand Canyon, Riói Cukorsüveg-hegy, Devil's Tower, Uluru, Machu Picchu.
Nos, ennek az alagútnak aztán van múltja.Gyerekkoromban gyakran jártunk itt a haverokkal, még egy szénapadlás is volt a bejárat fölött. Aztán jött a szovjet hadászati bővítés, és az alagút egy része beomlott, így megrövidült az építmény.
Most a gyerekeket hoztam el ide, úton a nagyszülők felé. Viharos szélben kerestük fel a helyet. Nos, a láda fedele törött, de egy nagyobb esőig nem vészes.
Lehet azon vitatkozni, ládaérdemes hely-e, de én örülök minden új megjelenő rejtésnek, ami értelmes dolgot mutat meg.
Mai ládázásom első találta.
A ládára sajnos túl nehéz követ sikerült rátenni álcának; nem is bírta. A láda teteje be van törve.
Mikor megjelent ez a láda, első kommentként volt egy "egyéb" hozzászólás, amit most nem látok. Azt kell mondjam, egyetértek vele. Én sem találom annyira különleges helynek, hogy ide láda legyen rejtve. Nem rossz hely, de nem elég egy ládához. Csak azért, mert itt van egy alagút..? Aki alagútból kijövő vonatot akar fényképezni, az úgyis megtalálja, sőt még örülne is, ha nem jönnének kesserek beleállni a képbe. A 11-es vonalon több helyen is van alagút, még sincs mindegyiknek külön ládája - még szerencse. Koránt sincs olyan nagy szám, mint a Cuha-völgye vagy a veszprémi viaduktok.
Majdnem enyém lett a piros 1-es, csak akkor este felkészületlenül mentem ki. Így viszont egy jó kis szombat délutáni családi program lett belőle. Tetszik a hely, nem értek egyet Ármika kessertárs véleményével! Én 5 megtalálással nem osztanék észt. Bár lehet, hogy nekünk, akik közlekedéssel foglalkozunk, érdekesebb mint másoknak. Köszönjük a rejtést!
Szép, számomra kedves hely, jó hogy került ide láda, köszönet a Rejtőknek. Annak idején rengetegszer száguldottam errefelé a 275-ös bakkecske által kínkeservvel vontatott szuperexpresszel, alig 3 és fél óra alatt megtéve a Győr-Veszprém 82 km-es távot. Egyébként ez az alagút illetve vonalszakasz volt a színhelye a Bors c. tv-sorozat menekülés-jelenetének.
Mi egy közelebbi parkolóba álltunk meg nagyobbik lányommal, így 92m állt előttünk. Igaz, hogy a szint jelentősnek mondható az utolsó 100m-en. De meg lehet oldani, nem vészes.
A rejteket messziről kiszúrtuk, logolás után pár fotó. Sajnos nem jött vonat. Meg is egyeztünk, hogy jobb lett volna, ha a vonatmenetrendet is számításba vettük volna. Talán legközelebb. Köszi a rejtést, pont ezen a helyen még nem jártunk (csak vonattal).
Jótanács: át kellene gondolni a rejteket, mert a köves álca könnyen a láda sérülését okozhatja.
A ládát a megjelenés után kilenc perccel észleltem. (Továbbra sem kapunk értesítést!!!) Nem volt kérdéses, hogy azonnal indulunk-e. Bakancs, elemlámpák, feltöltött GPS, nem üres benzintank, no meg a SZÁNDÉK.
A parkolóban állt egy autó, ami pár perccel korábban előzött meg bennünket.
Gondoltuk: "El vagyunk veszve." Miközben mi összeszedtük a szükséges felszerelési tárgyakat, a gépjármű vezetője indított és tovább hajtott.
Nagy kő esett le a szívünkről. Az első 350 métert a sötétben is egyszerűen tettük meg, a további 150-et kalandosan, úttalan utakon, pici ködben.
Továbbra is szeretjük a piros egyeseket.
Köszönjük a rejtést. Marika és Imre