Megye/ország: Szabolcs-Szatmár-Bereg
Elhelyezés időpontja: 2015.01.08 20:00
Megjelenés időpontja: 2015.01.08 20:02
Utolsó lényeges változás: 2025.03.01 16:11
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+1V)
Elrejtők: Bl4st3r & Amy, KányaZoltán
Ládagazda: fabian11 Nehézség / Terep: 1.5 / 1.0
Úthossz a kiindulóponttól: 1000 m
További infók: http://coord.info/GC5JH4D
Megtalálások száma: 324 + 2 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.6 megtalálás hetente
Kétpontos multi:
1: kerítés mellett Y alakú fa elágazásánál 7 karakter
2: hagyományos láda,kupé galéria felirat alatt, alulról az alvázon (9 karakter)
Írd a két jelszót egymás után!
A ládába TravelBug helyezhető.
Megközelítés, láda
Mindkét pont gyakorlatilag a belvárosban van, így akár gyalogosan, autóval, biciklivel, ill. tömegközlekedéssel is egyszerűen megközelíthető. Első pont a vasút oldalában, az állomás kerítése melleti fán van. Parkolója közvetlenül a Huszár soron az út mellett kialakított parkolósávban. N 47° 56,515' E 21° 42,659' [GCNYKI+1. pont parkoló] Itt a gyalogos piros kapu melletti függőleges sínszálon, szemmagasságban találod a jelszóhordozó lapocskát.
A ládához az intézmény előtt közvetlenül az utcában ingyenesen lehet parkolni. N 47° 56,903' E 21° 42,591' [GCNYKI+Láda parkoló] A Vasutas Művelődési Ház és Könyvtár címe: Nyíregyháza Toldi u. 23 Nyitva tartás: hétköznapokon 8:00-20:00 óra között biztosan, de a programoktól függően szombaton általában, időnként vasárnap is nyitva vannak. A láda -20x10x5cm-es mikrósdoboz- az intézmény udvarán lévő vasúti kocsi (galéria kupé) ajtajának bal oldalánál, belülről mágnesesen van elhelyezve a kocsi alvázgerendájára. A geoláda elhelyezésére engedélyt kaptunk, kapcsolattartónk Malamidesz Szilvia igazgatónő. Alternatív jelszó a kerítésen lévő postaládán kapott helyet.
Nyírvidéki Kisvasút
A Nyírvidéki Kisvasút különlegessége, hogy a többi keskenynyomközű vasúttal ellentétben nem csak teherszállítás céljából épült, már korán nagy hangsúlyt kapott a személyszállítás is. A Nyíregyházavidéki kisvasutak Részvénytársaság által épített kisvasút 760 mm nyomtávolságú, 56 km-es fővonalát Nyíregyháza és Dombrád között 1905. december 20-án adták át. A személyforgalom igen korán, 1906. március 24-én indult meg ezen a vonalon. A Buj község Herminatanya állomásától Balsáig tartó 15 km-es szárnyvonalat 1911. augusztus 5-én nyitották meg. Ezen már az átadás napján jártak személyvonatok. A Nyíregyháza belterületén haladó, Sóstóig tartó nyolc kilométeres szakaszt 1911-ben villamosították, így a helyi közlekedést villamos motorkocsikkal oldották meg.
1930. október 23-án adták át Kenézlő és Balsa közötti vonalat a Balsai Tisza-híddal együtt. Ezzel a Nyírvidéki Kisvasút közvetlen összeköttetésbe került Bodrogközi Gazdasági Vasúttal, amely már az Északerdő Zrt. tulajdonában lévő Pálházi kisvasúttal eleve össze volt kötve. Az összekapcsolt pályák együttes hossza meghaladta a 187 kilométert. A Tisza nevű könnyű pótkocsis motorkocsival közlekedtetett menetrend szerinti járatokkal elért 60 km/h-s sebesség ma is rekord a keskeny nyomközű közlekedés hazai történetében. A vasúton mind a személy-, mint a teherforgalom jelentősen fellendült, aminek a második világháború vetett véget, a Tisza-híd 1944-es felrobbantását követően a hálózat végleg két részre szakadt. Ezután az utasok komppal szállhattak át egyik vonatról a másikra. A Hegyközi Kisvasutat 1980-ban számolták fel.
A második világháború után 1948-ban ezt a vasutat is államosították, ekkor a MÁV Debreceni Vasútigazgatóságához került. 1949-ben összevonták a Bodrogközi Gazdasági Vasúttal Nyírbodrogi Kisvasút néven. Az államosítás után megkezdődött a vasút korszerűsítése. A villamosközlekedés 1969. május 30-án, menetrendváltáskor szűnt meg, a belvárosi vasúti pálya felszámolásával egy időben. A belvárosi nyomvonal helyett egy várost elkerülő szakasz épült. 2000 körül elkezdődött a kisvasút fokozatos leépülése. Pénzhiány miatt csak kisebb tűzoltás jellegű karbantartásokat tudtak végezni, nagyobb felújításokra nem volt pénz. A teherszállítás megszűnésével pedig csak az utas szállítás maradt az egyetlen kiszolgált terület, ám a kisvasút sem az utazási idő, sem a kényelem tekintetében nem vehette fel a versenyt az autóbuszokkal.
A kisvasúton 2009. december 12-én megszűnt a forgalom a pálya és a járművek rendkívül rossz állapota és a rendkívül alacsony kihasználtság miatt. A menetidő a 39 km hosszú Balsai-Tiszapart Nyíregyháza közötti szakaszon a 2008-as menetrend szerint 2 óra volt. Ezt aztán a tekintélyes késések tovább növelték. Jelenleg az időnkénti pályabejárások is szünetelnek, évente egyedül a szakasz vegyszeres gyomirtása történik meg.
A kisvonat idén lenne 110 éves...
Megtaláltam DrLadával, köszönöm a rejtést!
Az első részletet mi is kikövetkeztettük, a második részletnél a pótjelszót találtuk meg, mivel zárva volt a múzeum.
[g:hu+ 2.10.16]
Az első ponton tényleg hiányzik a sín, de ezt a leírást olvasva mi is kikövetkeztettük, igaz csak a 3, gondolatunk volt helyes. A múzeum zárva volt, így csak kívülről láttuk a büfékocsit, de szerencsére van pótjelszó és az tökéletesen elérhető volt.
Csatlakozom az előttem szólókhoz. A piros kapunál a sínszál nincs ott. A művelődési ház pedig zárva volt, de az utcáról láttam a kocsit:))) A feltöltzképek alapján kérném az elfogadást. [Geoládák v4.2.6]
Fagyival megkerestük.
Vizituráztunk a Tiszán. Egyik este Balsán vertünk tábort. Én az árvának tűnő vasúti sin melletti gazmentes helyre vertem fel a családi sátrunkat. Másnap reggel a sátorból kibújva megdöbbenve vettem észre, hogy a sátorajtótól 20 - 30 centiméterre egy vasúti kocsi alsó lépcsője áll! Szerencsére a vasuti soffőr nem ment előre a szokott helyéig, hanem megállt egy kicsivel (4 - 5 méterrel) hátrébb. Azonnal összepakoltam a sátrat.
Jött két ember létrával - ezek elkezdték fotózni a vonatot, minket megkértek, hogy az ablakokból integessünk mint boldog utasok!
Kiderült, hogy a mostani indítás lesz az utolsó menet, ezért a vonattal elmentünk egy megállót, majd gyalog mentünk vissza a táborhelyre.
Mint ládadoki a geoládát utolsó logjai vizsgálata alapján betegre állítottam.
Ha van rá lehetőséged, kérlek javítsd!
További tudnivalók a beteg ládákról: https://geocaching.hu/documents.geo?id=ladadoki
Email-t küldtem a rejtőnek.
A vonatajtónál keresgéltünk egy ideg, mire kijött egy úr az épületből és megkérdezte, hogy 'a műszer nem mutatja, hogy nem ott van?' :) Majd átirányított a hátsó ajtóhoz.
Viszont a kapunál sínnek nyoma sincs. Lehet, hogy az útépítési munkák áldozata lett
Átküldtem a megtalált jelszó részletet a rejtőznek.
Az első ponton építkezés zajlik, a sínszál már nincs ott. A második pont jelszavát elküldtem a rejtőnek, kérlek fogadd el jelszó nélküli megtalálásként! [Geoládák v3.12.10]