WAP
Sajnos elszállítják a gépet - a láda megszűnik :(
A cél egy repülőgép. A láda egy 13x8x5 cm-es műanyag doboz, mely a gép bal hátsó részén, gyári rekeszben van kívül a géptestben. Könnyen nyitható.
_____________________________________

A ládába TravelBug helyezhető.
_____________________________________
2016.05.04. Megkezdték a gép szétszedését!
_____________________________________
Ez egy repülőgépes hagyományos geoláda, az ötletet a
GCAERO adta.
Megközelítés
Autóval egyszerű, a 3-as útról Karácsond felé kell letérni, hamarosan már látható is lesz a gép.
Az An-2-esekről
(NATO-kódja: Colt) a második világháború után a Szovjetunióban, az Antonov tervezőirodában kifejlesztett egymotoros, kétfedelű szállító repülőgép. Eleinte a Szovjetunió, később Lengyelország és Kína is gyártotta. 2004-ig körülbelül 18 000 darabot gyártottak. Kezdetekben Annának becézték, Magyarországon az Ancsa név ragadt rá. A pilóták szerint az egyik legkezesebb repülőgép a világon. A gép mai napig a legnagyobb egymotoros, kétfedelű repülőgép.
A cél
egy AN-2 típusú HA-MDA lajstromjelű gép, amely ide vonult nyugdíjas éveire.
Ma is szolgálja az embereket, jelenleg Heves Megye egyetlen Repülős Büféje.
A jelszó a repülőben (a farában) rejtett normál méretű ládában található.
A HA-MDA életútja
1947-ben gyártották (PZL-Mielec An-2R - gy.sz.: 1G176-23). Kezdetben Lengyelországban volt bombahordozó aztán ejtőernyős gép. 1978-ban került Magyarországra, állomáshelye évekig Jászapáti volt.
Eredeti színe sárga volt s nálunk mezőgazdasági-permetező gépként szolgált.
2008-ig-repült, sajnos úgy gondolták, hogy költséges lenne a felújítása, így nyugdíjazták.
Ezt követően vette meg az OIL benzinkút egyik tulajdonosa.
Mai funkciója pedig repülős büfé
EP-AIR néven 2014.augusztusától.
A gép adatai
ITT is olvashatóak.
Amennyiben utad során valahol láttál már AN2-es gépet és le is fotóztad, kérlek töltsd fel azt is a bejegyzésedhez!
Technikai adatokról általánosan
Geometriai méretek és tömegadatok
Hossz: 12,74 m
Fesztávolság: 18,18 m (felső szárny)
Szárnyfelület: 71,6 m2
Üres tömeg: 3450 kg
Maximális felszálló tömeg: 5500 kg
Motor: Motorok száma: 1 db
Svecov AS-62IR kilenchengeres, benzinüzemű csillagmotor
Felszálló teljesítmény: 736 kW (1000 LE)
Repülési jellemzők:
Legnagyobb sebesség: 258 km/h
Utazósebesség: 190 km/h
Hatótávolság: 845 km
Legnagyobb repülési magasság: 4500 m
Emelkedőképesség: 3,5 m/s
Szárny, futómű
A szárnyak fesztávolsága különböző, (a felső hosszabb) szerkezetük teljesen fém, két főtartóval. A csűrők, az oldalkormány és a magassági kormány mozgatása manuális, tolórudak és kábelek segítségével van megoldva. A fékszárnyak és a trimmek elektromos működtetésűek. A futómű hárompontos, farokkerekes, a kerekek nem behúzhatók.
Motor
A gép mozgatásáról egy Svecov AS-62 típusú, kilenc hengeres, 29,87 literes űrtartalmú csillagmotor gondoskodik, melynek teljesítménye 736 kW (körülbelül 1000 Le). A motor fogyasztása 120 és 200 liter között mozog óránként, a repülési feladattól, terheléstől és a repülési magasságtól függően. A hajtóanyag 100-as oktánszámú, ólmozott repülőbenzin.
Üzemanyag-ellátás
A repülőgép ejtőtankos rendszerű, azaz az üzemanyagtartályok a felső szárnyakban helyezkednek el, jóval a motor síkja fölött, hármas csoportban a bal, illetve a jobb oldalon. A tartályok egyenként 200 literesek, így szárnyanként 600 liter, azaz összesen 1200 liter üzemanyag az egyszerre felvehető mennyiség. A tartályok közösítővel vannak ellátva, így vízszintes talajon leállított repülőgép esetében kiegyenlítődik az üzemanyagszint a tartályok között, illetve a közösítő szelepen keresztül a két szárnyban is. A pilóta repülés közben fogyaszthat csak a jobb, csak a bal, illetve mindkét tartálycsoportból közösen. Ha leszállás után nem egyenlő az üzemanyagszint a két szárnyban és vízszintes talajon áll a repülőgép, a kiegyenlítő golyós-szelep működésének jellegzetes kotyogó hangja hallatszik a gépből egy ideig az üzemanyag átfolyása miatt. Az üzemanyagszintre figyelni kell a következő repülés előtt, mivel a két oldal közötti eltérés nem lehet több 150 liternél.
Légcsavar
A légcsavar fém, négytollú, állítható szögű, átmérője: 3,6 méter. A légcsavar kihajtása nem közvetlenül helyezkedik el a főtengelyen, hanem bolygókerekes, reduktoros megoldású. Az áttétel viszonya: 0,687 ami azt jelenti, hogy ennyiszer lassabban forog a légcsavar, mint a főtengely. A motor maximális fordulatszáma 2200/perc, a légcsavar ilyenkor 1510-et forog percenként, amely értéket nem szabad túllépni az igen hosszú légcsavarlapátok végeinek magas kerületi sebessége miatt. Az ilyen "hosszúlapátos" légcsavarral ellátott repülőgépek esetében a tervezés során külön odafigyelést igényel ez a szabály, miszerint a lapátvégek semmiképp nem léphetik át a hangsebességet, mert az ilyenkor kialakuló rezonanciák, áramlásleválások tönkretehetik a légcsavart illetve a motort. A motor-főtengely és a légcsavar forgásiránya is, a pilóta felől nézve: jobb.
Hidraulika, olajrendszer
A légcsavar szögállító hidraulikus, az olajrendszer kétkörös. A kisnyomású kör a motor kenéséért felelős, míg a nagynyomású kör a légcsavarszabályzót működteti. A szokásos kenőolaj-mennyiség 50 liter, de az olajtartályt maximálisan 85 liter olajjal lehet feltölteni. A motor jellegéből adódóan jelentős olajfogyasztással is számolni kell az üzemeltetés során.
A fedélzeti elektromos rendszer
24V-os, negatív testelésű. Az alkalmazott technikai megoldások és a repülőgép általános jellemzőinek ismeretében elmondható, hogy az üzemeltetés nagyon mostoha körülmények között is biztonsággal megvalósítható, de mindenképp felkészült és hozzáértő földi műszaki személyzetet illetve hasonlóan jól kvalifikált repülőszemélyzetet igényel. A gép repülését csak B kategóriás pilótajogosítvánnyal lehet végrehajtani, az érvényben lévő jogszabályok szerint.
További AN-2-es gépek
HA-MAW
94'-től repült nálunk, jelenleg Gyomaendrődön vár szebb napokra.
HA-MBF
1975-ben kezdte pályafutását, 2004-ben repült utoljára, 2007-ben jégeső-jégverés áldozata lett. 2012-ben Kadarkútra szállították (HA-ANA projekt)
HA-MBP
1976-tól repült nálunk, szintén Gyomaendrődön rekedt. 2010-ben törölték üzemét, de megmenekült. Elsőként Nagykátára, majd Algyőre szállították. 2012-től katonai színekben kiállították.
HA-MDR
1980-tól repült hazánkban. Sajnos jelenleg üzemképtelen. Börgöndön található.
HA-MEY
1986-ban érkezett hozzánk mezőgazdasági célokra. Sok éve Domaszéken pihen üzemen kívül.
HA-MKA
97'-től szolgál nálunk. Domaszéken várja, hogy újra repüljön.
HA-YHB
1979-ben kezdte pályafutását. Érdekessége, hogy fotogrammetriai vagyis térképész feladatokhoz használt változat.
PF változatú gépről van szó, melyből mindössze 5 példány került hozzánk. Ebből magyar lajstromban egy gép repül Szatymazon (HA-YHD), két gép üzemen kívül van (HA-YHB, HA-YHE), illetve egy gép Fertőszentmiklóson állomásozik, osztrák felségjel alatt (HA-YHA (ma OM-EIB)). A HA-YHC "Air Church" 2010 őszén német tulajdonba került. Szerencsére megmaradt magyar lajstromban, és a Győr melletti Bőny repülőterén szokott állomásozni.
HA-YHE
1981-ben érkezett Magyarországra, hogy a Repülőgépes Növényvédő Állomás térképészeti célokra alkalmazza. Később Kaposújlakra került, darabokban. 2013-ban elkezdték a felújítását.
Forrás:
Wikipédia
Néhány jobb sorsra érdemes
AN2-es
A tulajdonossal egyeztetve van a láda, keressétek nyugodtan!
Kellemes nézelődést kívánok.
GEONEO