Megye/ország: Pest
Elhelyezés időpontja: 2018.01.12 14:00
Megjelenés időpontja: 2018.01.12 21:38
Utolsó lényeges változás: 2023.09.10 08:04
Rejtés típusa: Multi geoláda (4H)
Elrejtők: Kokó, Dudu
Ládagazda: Kokó Nehézség / Terep: 2.0 / 2.0
Úthossz a kiindulóponttól: 8000 m
Megtalálások száma: 161 + 1 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.4 megtalálás hetente
A multi négy nyilvános pontból áll:
1. N48 01.263 E18 55.511 - 15x10x5 cm-es doboz különös fa üregében
2. N48 00.825 E18 57.642 - 3 cm átmérőjű, 5 cm magas henger bal hátul bent fent
3. N48 00.700 E18 58.460 - 3 cm átmérőjű, 5 cm magas henger jobb hátul bent fent
4. N48 00.646 E19 00.602 - 3 cm átmérőjű, 5 cm magas henger jobb hátul kint lent
A négy részlet együtt adja a bejelentéshez szükséges jelszót.
A ládába TravelBug nem helyezhető.
Megközelítés
Az útvonal a Nagy-völgy Zoo kerékpárút vonalát járja be, melynek minősége azért hagy némi kívánnivalót. A Kalakocs és Oszlopó környéki rész kátyús és saras.
Az általam javasolt kiindulópont az autóval érkezők számára a Matracszállásnál található terület. N 48° 1,660' E 18° 54,915' 190 m [GCBEV+parkoló]
Természetesen Nagyoroszi felől is bejárható az útvonal, csak az autósok figyeljenek a "mindkét irányból behajtani tilos" táblákra, mert ez egy sorompókkal védett erdészeti magánút!
A vasút nyomvonala nem az út volt! Attól 10 és 50 méter között változik a távolsága a patakfelöli oldalon. Az eredeti nyomvonal nehezen vagy inkább sehogy sem járható, mivel sok helyen benőtte a szeder és persze az erdő. A patakátkelőknél még megtalálhatjuk a hídpilléreket, és néhány helyen a töltés is látszódik.
Történet
A Pest megyei Bernecebaráti község közelében, a Nagy-völgyben építettek keskeny nyomközű kisvasutat, amit 1912-ben fejeztek be. A kisvasút azzal a céllal épült ki, hogy a Börzsönyben kitermelt faanyagot elszállítsa onnan a településre, ahonnan átrakás után tovább szállíthatták, vagy a helyi fűrésztelepen vágták fel igény szerint.
Fekvése és adottságai a kemenceihez voltak hasonlóak. Ezt a vonalat is a Wolfner-Schanczer és fiai cég építette. A legnagyobb különbséget mégis a jelenlegi állapot mutatja, mivel a kemencei vonal legalább még részben működik. A két vonal szinte mindenben rokon, bár fizikai kapcsolatban soha nem volt a két vasút. Azonban az Érsekség az átvétel után egy üzemegységként kezelte a két vonalat.
A vasút a falu szélétől indulva N 48° 1,263' E 18° 55,511' 215 m [GCBEV-1], délkeleti, majd keleti irányban, a Szántó-hegy, Kakukk-bérc és a Mészdomb, István-hegy között induló Nagy-völgyben futott a Vár-patak mentén. 1910-12 között épült ki a 600 mm nyomközű BERNECEBARÁTI - OSZLOPÓ - DRINÓ fővonal 5,7 km hosszban. Ugyanekkor készült el a kalakocsi mellékvonal 2,3 km-e is N 48° 0,825' E 18° 57,642' 240 m [GCBEV-2].
Az ezt követő években öt szárnyvonal épült ki a fővonalból kiágazva, amelyek együttes hossza 11,2 km-t tett ki. Köztük az oszlopói vonalak N 48° 0,708' E 18° 58,439' 265 m [GCBEV-3]. A szárnyvonalak többségét is a Wolfner-Schanczer vállalat építette meg, de ezeket az 1920-as évek végéig felszámolták a tarvágások miatt.
1953-ban szükségessé vált a fővonal meghosszabbítása, így azt tovább építették Deszkáspusztáig, ami 2,8 km-es új vonalat jelentett N 48° 0,646' E 19° 0,602' 305 m [GCBEV-4]. Sokáig megmaradtak a lóvontatásnál, mivel ezek a vonalak nem csatlakoztak nagyvasúthoz,így nem volt érdemes nagyobb fejlesztésbe fogni. A vonatot itt is csak hegymenetben kellett vontatni, a teli kocsik - fékkel biztosítva - legördültek a fűrésztelepre. A kemencei és az itteni vonalon 29 teherkocsit használtak. A fát, csakúgy mint Kemencén, teherautóra rakták és Drégelypalánk MÁV állomásra szállították.
1954-ben a vasút egy MD-40 típusú motormozdonnyal gyarapodott.
A kedvező fejlemények ellenére 1966-67-ben a mellékvonalak után a Drinó-Deszkás, majd 1968-69-ben a Bernecebaráti-Oszlopó vonal sorsa is a felszedés lett. Járműveit más erdei vasutakra vitték, vagy szétvágták. Ezzel egyidőben Bernecebaráti és Kemence községek környékéről - egy kisebb szakasztól eltekintve - eltűntek az erdei vasutak.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.5.0]
Erre nem gondoltam. Hontra igen, de ha már itt vagyok elkezdtem. Az első pontnál nálam a koo messzebb mutat, de a leírás szerinti rejtek csak egy van a környéken. második pont olyan volt mint a harmadik és a negyedik. Útközben sok kút és forrás van, merítősek amikkel én találkoztam. A hosszú kánikula érezteti hatását, kevésnek találtam a patakok vizét, kút volt majdnem szárazon. A rég megkopott aszfalton, amit részben visszavett a természet nagyon könnyű a haladás. Valahogy nehezebbnek képzeltem a terepet. Az utolsó pont kicsit "trükkös". Innen Drégelyvár felé haladtam, de időbe már nem fért, ezért mellette elhaladva Sáferkútnál végeztem
Vacakos es Betavac társaságában, több részletben kerestük fel a pontokat GCBF10 pontjaival egybefúzve. Az első pontnál öregszik a láda, de még rendben van (az előző megtaláló kipucolása által), a többi pont rendben van, bár szinte minden réten táboroztak. A negyedik ponton kellett kicsit küzdeni a megközelítéssel, hosszúnadrág javasolt jelenleg. A pontok közben jókat nosztalgiáztunk korábbi itteni élményeken. A hidak közül nem mindegyiket közelítettük meg, egy februári időzítés motiválóbb lett volna az ilyen kitérőkre :) Érdekes lenne ezt a kisvasutat életre kelteni, talán nem volna jelentős környezetromboló hatása. Köszönjük a lehetőséget!
Megvan, köszi!
A Nagy-völgyi multik közül ma ezt is felkerestük Makival egy remek körtúra keretében.
Biciklivel ez a multi könnyebb menet lehet :)
A három mikroláda rendben. A dobozt kipucoltam és a szemetet elhoztam belőle. A szegélye az egyik sarkánál eléggé repedt, talán be nem ázik, de párásodhat.
Nagyszerű túra volt a 30.Walk a Börzsönyben, az Ozmotoring és a Nagy-völgy útvonalán, a túra minden ládapontja tetszett. Jó volt találkozni a régi ismerősökkel. A túra vége felé különleges fára és annak virágára lettünk figyelmesek. Itthon utána néztem és kiderült, hogy Kínai császárfát láttunk. Kínai császárfa
Köszönjük Júliának a szervezést!
Megtaláltuk, köszönjük a lehetőséget. [g:hu+ 2.10.16]
A GCWALK alatt útba ejtett rejtések egyike, amit a résztvevő túratársainkkal közösen találtunk meg.
A negyedik részletet a múlt heti túra alkalmával kerestük meg az akkori csapattal.
Az első ponton repedt a doboz, benne nedves a logfüzet is.
Ez volt a mai GCWALK alatt az utolsó ládánk. A multit a GCBF10-el együtt keresgéltük, miután lejutottunk a Cicőkétől egy nagyon meredek és csúszós hegyoldalon a völgybe. Ezt a kisvonatot nyugodtan helyre lehetne hozni, mert biztos, hogy népszerű lenne sok kiránduló és kesser között. Köszi, hogy megmutattad.
Geoverseny környéki ládakeresés a csipet_csapat kedves közreműködésével. Kösszi a rejtést!*** Hosszú séta gyalogosan, majd bringával is letekerem 1x. A vasútnak nyoma se maradt.
Első, harmadik, negyedik pontok rendben a helyükön, másodikat pótoltuk általunk kitalált jelszórészlettel (rejtői felhatalmazással) az adott koordinátán, kindertojásban. Köszönjük a rejtést.
Történetünk ezzel a multival egészen 2022. szeptember 24-éig nyúlik vissza, amikoris édesapámmal (Leslie33) meghódítottuk Drégely várát. Akkor pont jól útba esett a 4. pont, csalános volt, de egy kis küzdelem árán összeszedtük. Ma ismét ebbe a völgybe tértünk vissza, csak a másik részére. A túránk az alábbiak szerint alakult:
Bernecebaráti - Ozmotring - Cicőke - Bugyihó - ez a völgy - Bernecebaráti.
A Bugyihónál úgy gondoltam, le van tudva a túra neheze, hiszen elértük a legmagasabb pontot, de ez nem egészen így volt...
Az ereszkedés a völgybe valami rettenetes volt. Kövek, sziklák, sár, víz, szúrós növények lépten-nyomon és ráadásul a nap során először a Nap is kisütött, így felülről az tűzött ránk, alulról pedig a vizes növényzet ontotta a párát, rettenetes idő volt ott, de nagy nehezen végre leértünk a völgybe. Egyik első élményünk a völgyben a 3. pont volt ehhez a multihoz. Kerestük, keresgéltük, a leírás alapján egészen egyértelműnek tűnt, de mégsem találtuk meg még ketten sem, ráadásul egy ponton arra lettem figyelmes, hogy mögöttünk, a szabad ég alatt szakad az eső, ami nagyon nem volt szerencsés. Viszont legalább hamar elállt és mivel már a keresés előtt megettük a kakaós csigáinkat, folytattuk utunkat, hátha majd a 2. pontnál sikeresebbek leszünk. Hamar el is jutottunk a 2. ponthoz, ahol kempingező párral találkoztunk. Na itt aztán teljes volt a kalamajka, majdnem túl is mentünk rajta, illetve már előzetesen olvastam, hogy a láda nincs meg, de a jelszó lehet, hogy igen és a nemzetközi láda van a magyar helyett, de abban van jelszó... Próbáltunk utánajárni, én meg is találtam a nemzetközit nemzetköziként, magyar jelszó viszont sajnos nem volt benne. Meglepő volt egyébként, hogy ennyire egy helyen van két teljesen különböző multi egy-egy pontja. Kissé letörten ballagtunk tovább az 1. pont felé, illetve ennél azért kicsit bonyolultabb volt, én még letértem egy-két nemzetköziért (nem érte meg) és végül a pontnál találkoztunk újra össze apukámmal. Itt már szerencsésebbek voltunk, apám már jóval előttem megtalálta a ládát és így nem maradt más, mint visszasétálni az autóhoz. Nagyjából 20 km-re jött ki a kis túránk, szép helyeken is jártunk, Börzsöny feeling is volt, jó volt, szép volt, csak meglehetősen fárasztó. A kisvasutas ládák-multik, főleg az elhagyatottak általában érdekelnek, nagyon jók szoktak lenni, itt annyira nem vettem észre a maradványokat, de nagyon jó kis vasút lehetett, ha működne, biztosan kipróbálnám.
Szeretném kérni a találat elfogadását! Köszönjük a multit! [Geoládák v4.0.2]
Bp - Bernecebaráti, Domszky Pál Matracszállás parkolója (autó) - GCBEV-M1-M2-M3 - GCBF10-M1 - GCDMb - GCBEV - GCSPT - GCsrkn - GCBF10-M2 - GCM01 - GCBF10 - GCM01 (rejtés) - Bp (autó). Ma nem kellett dolgoznom, így GCBEV multira felfűztem egy ládavadászatot. A vége: 22km, 320m szint, 4.6km/h mozgásbeli átlagsebesség, nulla találkozás másokkal. Zseniális.
A mai ládavadászat alapja ez a multi volt. Kicsit tartottam attól, hogy aszfaltúton kell túrázni, de az erdő, a bővizű patak, a néptelen út és a sok hóvirág természetközelivé tette. Imádtam minden szakaszát, valamint a rejtéseket is. Bábaasszony-rétje, Kalakocs, Oszlopó, Deszkáspuszta, mind bámulatos hely, de Kalakocs és Deszkáspuszta így tavasz eleji napsütésben lenyűgöző. Érdekes megoldás, hogy az első pont a nagy láda (és nem az utolsó), a többi pedig kicsi. A másodikból hiányzik a jelszórészlet, de a végén kitalálható. A harmadik után már sejtettem is a teljes jelszót. Deszkáspusztán csendes magányomban eltöltöttem fél órát, majd feltöltődve elindultam visszafelé. Igazán szép hely az árnyékot adó fenyőkkel és az általuk közrefogott tisztással.
A második ponton a logfüzeten hiányzik a jelszórészlet, de kitaláltuk. Gyönyörű útvonal, mi gyalogosan jártuk be, az őszi színek még épp adták a hangulatot. Köszönjük!
megvan köszi! Az első ponton a láda be volt ásva, nagyon sok idő ráment a találatra.
Második ponton csak egy comos ládát találtunk , jelszó nincs/kitaláltuk/ , a pihenő gusztustalanul koszos.
A harmadik pont rendben .
Negyedik pont derékig érő csalán , láda rendben. Egy jót bringáztunk , de nekünk ez a lád ebben a formában a kacat kategóriába tartozik, bocsánat,, igazából nem a rejtő hibája!!
Két rejteknél épp sátoroztak bent...ki voltak pakolva az épületben...rém kellemetlen volt felkelteni őket és bemenni a hengerekért... De szerencsére kedvesek voltak... Köszönöm a rejtést!
Bernecebarátiból indultunk a multi teljesítésére kerékpárral. A pontok megtalálása nem jelentett gondot. Meglepően sok iskolás táborozott a falu végétől indulva több helyen is. A réteken sok sátor állt, néhol csapatostul járták az erdőt. A kerékpár tempóját eléggé vissza kellett fogni a helyenként nagyon leromlott, rázós út miatt. A reggeli indulás előnye, hogy nem volt túl meleg, egyébként az út többnyire árnyékban van.
Börzsönyi körtúra során felkutatva. Eszméletlen mennyiségű szúnyog van, a négyes ponton pedig nyakig érő csalános az esőbeálló körül. Eltartott egy ideig míg utat vágtam.
Jó volt itt lenni.
Tegnapi hatalmas esőzés után, mindenütt víz és sár. Ma kellemes tavaszi idő, az igazolvánnyal végig mentünk az erdei úton, stmester szervezésében.
Köszi szépen a lehetőséget.
A GCBF10 ládával egybekötve begyűjtöttem ezt a multit is, visszafele haladván a pontokon. Könnyen is ment minden egészen a számomra utolsó (amúgy 1-es sorszámú) pontig, ahol a láda rejtőzött. Már a leírás alapján is tartottam egy kicsit a "különös fa" említésétől...ez takarhat elég sok mindent. A helyszínre érve aztán valóban volt egy olyan fa amit szinte biztosra véltem, hogy jó lesz. Végül valóban ez a fa volt a helyes, de elsőre nem leltem a dobozt, úgyhogy vagy 15 percig körbe mentem és más fákat is megvizsgáltam, míg végül újra itt kötöttem ki, és ekkor már sikerrel jártam.
Kár, hogy a vasútból semmi sem maradt... [Geoládák v3.7.6]
Bringás keresgélés Péterrel a Börzsönyben. Egyik legmeghatározóbb GC élményem volt a mai nap egésze. Nagyon tartottam tőle, nem tudtam mennyire fogom bírni, lesz e technikai vagy egyéb gond, végül egy tökéletes, egész napos élmény lett belőle. Nagyorosziból indultunk a Nagy-völgyön át, majd visszafelé a Bernecebaráti, Hont, Drégelypalánk útvonalon tekertünk. Közben az előre eltervezett pontokat kerestük fel.
A bringatúra során szépen 4-3-2-1 sorban kerestem fel a pontokat, mindegyik rendben megtalálható. Köszönöm a rejtést!
A tegnapi tekerés után ma egy 23 km-es levezető túrát tettünk a Börzsöny északi felén. Pénzásástól indulva lejöttünk a festői Z jelzésen, majd elindultunk a Nagy-völgyben összecsipegetni néhány ládát, ami az elmúlt pár évben jelent meg, mióta nem jártunk erre. Ez is köztük volt.
Végigjártuk a multit, ügyes rejtések, kissé egymás nyakára van rejtve a forrásos multival, de legalább így 2in1, gyorsabb a keresés. :) Köszi a rejtést.
A Bernecebarári, Ozmotring, Cicőke, Bugyihó, Sisa Pista tanösvény, Sárkány törés, Bernecebaráti útvonalon tettünk egy 30km-es 10 ládát érintő nagyon klassz túrát. A túra már visszafelé kanyarpdó szakaszán szedegettük a multi pontjait. Szinte teljesen összefonódik a forrásos multival, így kb ugyanazért a látnivalóért két pont is jár. :) Köszönjük a lehetőséget
Iszkirivel és Berci kutyával Nagyoroszi-Bernece-Szob kerékpártúra során megtalálva. Sajnos a bemutatni kívánt vasútból semmit nem mutatott a multi. Így - mint a korábbi logokban is írták - két párhuzamos multi, semmi több. Utánfutóval elég rázós volt az úton végig zötykölődni. A Nagyoroszinál kezdődő emelkedő azonban kellemes volt. Sokkal jobb útminőség, kellemes egyenletes emelkedő. Csalódás volt, hogy Deszkáspusztán már nem található meg a kulcsosház, pedig azt hittem, tudok nosztalgiázni, hisz korábban többször megszálltam benne.
28 km-es túra Bernecebaráti - Pénzásás között, odafelé Cicőke, Bugyihó útvonalon, visszafelé a Nagy-völgyben.
Ez így nagyon nem jó! Megyünk 8km-t, és egy inci-finci vasúti emléket nem mutatsz, a rejtéseknek a még fellelhető vasúti műtárgyaknál lenne a helye. Jelen formában csak egy unalmas utat és néhány bódét ismerhetünk meg.
Az első 3 pontot még a téli, havas GCWALK alkalmával találtam meg. Most - a kontraszt kedvéért - kánikulai biciklis megközelítéssel jöttem Nagyoroszi felől. Sajnos a 4. pontot nem találtam meg, az esőbeálló környékén felnőtt hatalmas csalánt még csak valahogy "lekaszáltam" egy nagy karóval, de a dobozt a terület megtisztítása után se találtam "hátul, jobb oldalon, alul". A jelszó részletet elkértem.
Erre bóklászva ezt is sikerült előkotorni. :) [g:hu 1.6.2]
Március 15-én évek óta klasszikus program, hogy megyünk valahova - most éppen a régóta hanyagolt Börzsönyre esett a választásunk Nikicsuval, KRobi88-cal, Orcával és Samu kutyával. Nagyoroszi kálváriája, Drégely vára és a Sárkány-törés képezte a mai túránk első nagy gerincét, majd Sisa Pista tanösvényén leereszkedve ez a multi jelentette a második nagy részletet. Örülök, hogy a környékbeli aktív erdei vasutak mellett ez a vonal is kapott legalább az emléke okán egy multit.
GCWALK16 - Ozmotring - Börzsönyi emléktúra alkalmával a túra népes csapatával kotortuk ki a hó alól.:-) Csak 3 popntját jártuk végig, de a jelszó így is kitalálható. A 4. pontját hamarosan pótolom, hisz arra a részre islehet remek túrákat szervezni.
GCWALK#16 harmadik találata. A mai túra csak a multi első három pontját érintette, de a jelszórészletek alapján kikövetkeztettük a hiányzó részt. :) A 10 cm-es friss hóban én semmi nyomát nem találtam az egykori kisvonatnak.
GCWALK 16 alkalmával enneik is összeszedtük három pontját, a negyediket meg kitaláltuk.. :) De Sisa Pista ládája még úgyis terítéken van... :) A vasútból sokat nem láttunk... lehet hogy a hó miatt?
Köszi a rejtést!
A GCWALK #16-ra igyekezve, két nappal korábban megkerestük a 4. pontot, majd most, a közös túra során a másik hármat.
Jó, hogy a multi emléket állít ennek a vasútvonalnak.
GCWALK #16 - Ozmotring-emléktúra
A pirosról leérve igazi megkönnyebbülés volt a térdnek a sík terep, bár még itt is csúszkáltunk rendesen.
Ha ez a völgy mesélni tudna... Kisvasút, frontvonal, ki tudja, mi minden még...
Egy kellemes és könnyed levezető sétával érintettük a 3-2-1 pontokat. A negyedik részletet meg kitaláltam. Talán a rejtő nem veszi zokon....
Köszi
Az egykori vasútról volt tudomásom, meg arról is, hogy a "túlsó" végén nem sok nyoma maradt. A pontokat fordított sorrendben jártam végig, de közben egy nagyobb kurflit téve a Sárkány-töréshez. A pontokat mindenhol megtaláltam, de hol könnyebben, hol nehezebben. És egész úton meresztgettem a szemeimet, hogy lehetőleg minél több maradványt fedezzek fel az egykori nyomvonalból. Ezekből érdemileg azért sem feltétlenül maradt meg, mert a völgytalpon vezető vasút helyén ma út megy. Az Oszlopó-forrás utáni hidak, majd a Kalakocs-pihenő utáni nyomvonal-maradványoknál is látványosabb a Nagyboldogasszony rétjénél látható hidak romjai és a váltók. Jó kis kaland volt ez ma Bibissel.
A multiláda egy újabb nagy-völgyi kirándulásra adott módot, örömmel jártuk végig ismét a csendes utat. A rejtekhelyeket ismertük, gyorsan meglettek a jelszórészletek, köszönjük a rejtést.
A mai napon a Bernecebaráti Erdei Vasút (GCBER) ládáját terveztem végigjárni, ahogy az erdészeti útra történő behajtani tilos tábla kéri gyalogosan. A végén 21 km sétáltam és 36 emelet szintet tettem meg. Visszatérve egy kerékpár azért sokat segített volna, de autóval a most folyó útfelújítás és fakitermelés néhány helyen normál autóval járhatatlanná tette az utat. A túra során megtaláltam a GCDMb, GCsrkn, GCSPT, GCBF10 ládákat is.
Jól karbantartott pontokkal találkoztam, jó leírással.
Börzsönyi bringázás során. Jól felépített és kivitelezett multi. Egyedüli bosszúságot a gps- em okozta, ismèt rakoncátlankodott és rendszeresen 18-20 méterekkel mellé mért.
Levivel és Szabival egész napos biciklizős-túrázós kirándulás során a Nagy-völgyben és környékén.
Szépen gyűltek a pontok és kilométerek. Aztán a végén a negyedik pontot nem találtuk meg. Köszönet a rejtői segítségért!
42 kilométeres péntek délutáni bringás kör a nyáridőben. Nagyorosziról indultam. A kálváriás láda után nekiveselkedtem a Drégelyvár felé vezető szépen emelkedő erdészeti útnak. A negyedik ponttal kezdtem, majd a máriás emlékhely ládája következett. Ahogy onnan nyeregbe pattantam, lemerült az akksi a GPS-ben és nem volt nálam csere. Mobil térerő zéró. Egy mákom volt: gc.hu és bigmick :-) Az appot nem használom, de telepítve volt és korábban letöltöttem a ládákat is, így volt leírásom és a mobil gps-szét használva sikerült megtalálom a maradék két mikrót és a ládát (egyes pont) is. Bigmicknek küldöm innen is hálámat! Ezt beszoptam volna nélküle, mert felkészületlenül jöttem. Nagyon jók és egyértelműek a rejtések, Kokó, ez profi munka. Az útvonalat élveztem, az ereszkedés, gurulás az erdőben olyan felemelő pillanat, amit imádok újra és újra átélni. Ami még emlékezetessé tette ezt a túrát: több ezer pillangó, ilyet még nem tapasztaltam korábban sehol. Ennyit egyszerre nem láttam. Nagyon klassz lassított felvételű videot sikerült készítenem. Bernecebarátira leérve eldöntöttem, hogy körbe bringázom, így tovább tekertem a Hont - Drégelypalán - Nagyoroszi útvonalon (2-es út), illetve néhol a mellette futó bringaúton. Szép délután volt, nem fáztam :-)
Kerékpáros találat, Börzsöny kör Nagymarosról 120 km.
Kivártam a hosszabb száraz időszakot, így gond nélkül végig tudtam biciklizni a Nagy-völgyön.
Nagyon élveztem az enyhén emelkedő utat, csak szúnyog ne lett volna olyan sok.
A 2. ponton kicsit megzavart a comso doboz, ami fél méteren belül volt a magyar ládától.Kellett egy kis idő. míg leesett, hogy comos petlinket találtam meg.
Csak az első pont ládájába logoltam, a többi ponton a mütyürözésre - az összehajtott papirhenger visszarejtésére nem volt kedvem.
Autóval nem teljesen szabályosan a Drégelyvár parkolóig. Innen átszálltam a bringára, és Bernecebaráti felé ereszkedvén fordított sorrendben kerestem fel a pontokat. Az út változó minőségű volt, de a nyárias időjárásnak köszönhetően szinte keresni kellett a sarat. Nagyon hangulatos volt a patakvölgy. A rejtések profik, a leírás alapján gond nélkül megtalálhatók. A 4. pontnál már szépen nő a csalános. Hála az enyhén emelkedő útnak, visszafele sem volt megterhelő a tekerés. A vasútvonal maradványait nem igazán sikerült felfedeznem.
Szuper volt! Ma éppen egy 19,5 km-es téli sétára volt szükségünk, amihez ezt a multit választottam. Minden pontján jártunk már korábbi kirándulásaink alkalmával, de így egyben csak ma. A kerékpár út általában nem túl izgalmas gyaloglásra, de ma a havas, jeges, időnként sáros útvonal egészen jó volt. Kellemes 0°C-ban és szép napsütésben egész úton egyedül sétálhattunk. Háromszor láttunk szarvas csapatot átmasírozni az úton. A végén még egy mini szurdokot is találtunk, ahol meseszép jégcsap rengeteg fogadott. Jól éreztük magunkat. Köszönjük.
Itt is VP nyomán. Gratulálok neki! :) jó rejtések, pontos koordináták. Gyalog és visszafelé teljesítve, köszi, hogy nem rejtett pontok.
Valóban van "áthallás" a párhuzamos forrásmultival, de engem az cseppet sem zavart. Nagyoroszi felől előbb Drégelyvár felé mentem, arrafelé hihetetlenül sáros volt. :)
1. és 3700. 42 km biciklizés a Bernecebaráti - Nagy-völgy - Pénzásás - Nagyoroszi - Drégelypalánk - Hont - Bernecebaráti útvonalon, trekbiciklivel, hószállingózásban, 3 új ládával.
A völgyben déjà vu érzésem volt, hiszen a GCBF10 ugyanezen az útvonalon vezetett végig, és még a pontok egy része is nagyon közel van ehhez vagy más korábbi ládákhoz. De ettől még egy nagyon jó biciklis multi ez, kifogástalan rejtésekkel, pontos koordinátákkal és nagyon sokat segítő leírással.
Reggel 6-os kelés, sötétben indulás, parkolás Bernecebarátin az ajánlott parkolóban, majd indulás a helyenként nagyon kátyús, és hosszan nagyon, néhol, a fakitermelő helyeken, durván sáros erdészeti úton. Azért ennek ellenére egy szélesebb gumis trekbiciklivel gond nélkül végigtekertem rajta.
Az autóforgalom elől elvileg lezárt úton talán most is végig lehet menni egy kicsit magasabb autóval is, de néhol azért elég mély a sár, valamint Bernecebaráti után 2 km-rel egy nemzeti parkos autóban egy természetvédelmi őr ült, Pénzásásnál pedig két kamera sasol, így még az is lehet, hogy visszafordítanak vagy megbüntetnek ... Gyalog viszont kicsit unalmas ez a hosszú, sáros dózer, tehát legjobb a bicikli. :-)
A Drégely-várhoz vezető parkoló után jó minőségű aszfalt, sok kanyarral, 10 méterrel előttem átszaladó szarvasokkal, nagy gurulásokkal. Csak a 2-es út előtt van egy rövidebb kátyús szakasz. Ez a rész emlékezetes számomra: 1978 tavaszán háromhetes gyakorlaton jártam itt az MN "szervezésében". A laktanya az erdészeti aszfalt mellett volt (romjai ma is látszanak a behajtani tilos táblánál), és a 24-órás őrségek közt lényegében szabadon csavarogtunk a hegyen, Drégelyvárra is felmentünk.
A nagyoroszi láda után kimentem a 2-es útra (jó kis lejtő!), majd bementem Drégelypalánkra, ahol egy közkútnál lemostam a sár javát. Innen a falvak közt bicikliút vezet egész Parassapusztáig (egész jó minőségű, csak persze nem takarítják, néhol vastagon borítja a megrohadt őszi lomb). Bernecebarátin benéztem a barátainkhoz, ahol egy jó meleg teát is kaptam, majd a parkoló előtti gázlón többször áttekerve alaposan lemostam a bicikli kerekeit. :-)