Megye/ország: Vas
Elhelyezés időpontja: 2017.08.07 17:30
Megjelenés időpontja: 2017.08.10 08:02
Utolsó lényeges változás: 2019.07.22 08:25
Rejtés típusa: Multi geoláda (3H)
Elrejtők: Csóka család
Ládagazda: Csóka család Nehézség / Terep: 2.5 / 3.5
Úthossz a kiindulóponttól: 22000 m
Megtalálások száma: 142 + 1 sikertelen + 4 egyéb Megtalálások (havi bontásban):
A legaktívabb hónap 2017-08 volt 6 'Megtaláltam' loggal, OFF
Megtalálások gyakorisága: 0.4 megtalálás hetente
WAP
A multiláda három pontos, amelyen 1-1 jelszórészletet kell megkeresni.
A jelszót a 3 ponton talált jelszórészletek 1-2-3. sorrendben egybeírva adják (19 karakter).
1. Az emlékhelyen (N 47° 23,727 E 16° 42,255) mikroláda, ajándék nem fér bele. (jelszórészlet: 7 karakter)
2. Répce ártéri hídjánál (N 47° 22,306 E 16° 53,269) a töltésen hagyományos láda (8 x 13 x 5 cm). (jelszórészlet: 8 karakter)
3. Kőris-patak hídja (N 47° 20,515 E 16° 53,581), hagyományos láda, talaj szinten, dió és akácfák tövében. (jelszórészlet: 4 karakter)
A ládába TravelBug nem helyezhető.
Az egykori Zalabér-Sárvár-Répcevis-Kőszeg Dunántúli HÉV vonalának maradványaihoz visszük el, aki velünk tart. Számos érdekesség közül néhány számunkra látványosat választottunk ki a kessertársaknak.
Megközelítés
A bemutatót az egykori csepregi állomás N 47° 23,971' E 16° 42,075' 180 m [GCDHEV+1állomás] közelben található emlékhelynél kezdjük. A város határában lévő emlékhely közvetlenül a Csepreg-Tömörd út mellett található. Parkolásra is van lehetőség. N 47° 23,730' E 16° 42,255' 180 m [GCDHEV+1parkoló] A helyszínen, "a töltésen", a vascsík alatt egy mikroládát rejtettünk el. N 47° 23,727' E 16° 42,255' 180 m [GCDHEV-1] Ebben található a jelszó első részlete. Vigyázzatok, a szomszédos temető miatt időnként nagyobb a forgalom, de mindig lehet találni a közelben csendes helyet logolásra! Kérjük, ügyeljetek a láda gondos visszarejtésére! Ceruza a dobozban, tollat hozzatok!
A Répce ártéri hídja:
A 84-es útról keleti irányba egy murvázott földútra kell letérni N 47° 22,422' E 16° 53,097' 149 m [GCDHEV+2letérés]. 30 m után jobbra fordulva személyautókkal is járható murvázott úton juthatunk el a második hídig. Ennek közelében parkolj le! N 47° 22,334' E 16° 53,273' 149 m [GCDHEV+2parkoló] A közúti hídról már látszik az egykori vasúti híd szerkezete, melynek közelében található a rejtek. A hídon átérve, az ártéren keresztül kell megtenni kb. 40 m utat a vasúti töltésig, melyen felmászva a hídhoz juthatunk. A ládát N 47° 22,306' E 16° 53,269' 149 m [GCDHEV-2] a híd DK-i pillérének közelében a töltésen, az egykori sínek mellett rejtettük el, ez lesz a jelszó második részlete.
Figyelem! N 47° 22,306' E 16° 53,269' 149 m [GCDHEV+veszély] Ne menjetek fel a hídra, veszélyes!
A híd megközelítése hosszú nadrágban, zárt cipőben ajánlatos, és nagyobb áradás idején a leírt útvonalon nem lehetséges!
A ládától a megadottól ellentétes irányban juthatunk vissza a 84-es útra, melyen Zsédenyig haladva egy könnyebben megtalálható hídon lesz a 3. pontunk. A Kőris-patak hídja:
A 84-es útról Zsédenynél kell letérni N 47° 20,455' E 16° 54,368' 149 m [GCDHEV+3letérés]. A Rákóczi utca végén a Szent Márton templom mellett a régi temetőhöz jutunk ki, amely mellett elérjük a vasút nyomvonalát. N 47° 20,293' E 16° 53,942' 149 m [GCDHEV+kereszteződés] A bokrok mögött bújik meg az elhagyott egykori zsédenyi vasútállomás épülete. A töltésen Ny felé haladva 650 m után érjük el a Kőris-patak hídját. Előtte a töltésen bárhol van lehetőség a parkolásra.
A harmadik részlet egy évszám négy számjegye, amelyet egy 140 ml-es kis ládában rejtettünk el talajszinten, a hídtól a falu felé eső facsoportban, dió és akácfák árnyékában. N 47° 20,515' E 16° 53,581' 149 m [GCDHEV-3] Kérjük, ügyeljetek rá, hogy nem lásson senki keresésnél és visszarejtésnél, mivel - a helyszín kihaltsága ellenére - 2 év alatt ez már a 3. láda ezen a ponton.
Leírás
Régi vágyunk teljesül első ládánk elrejtésével, külön örömünk, hogy ezzel 50 éve elhagyott helyekre kalauzolhatunk el érdeklődőket.
A Dunántúli HÉV vonalat 1913. november 9-én adták át hivatalosan, és alig több, mint 60 évvel később, 1974-ben állt le a forgalom rajta. Rövidesen a pályát felszedték, az épületek pedig pusztulni kezdtek. Az egykor közel 140 km hosszan Zalabértől Sárváron át Répcevisig, sőt akár Kőszegig is közlekedést és áruszállítást biztosító vonalból mára alig valamilyen emlék maradt. Néhány éve lelkes vasútbarátok egy emlékhelyet alakítottak ki Csepregen.
Az épületek jelentős részét lebontották, néhány helyen ma is lakják (pl. Csepreg), máshol, mint a zsédenyi is, szebb napokra vár.
A vasútvonal mentén viszonylag kevés építmény készült, hiszen vonalvezetése nem tett szükségessé költséges építményeket, ill. ahol lehetett a MÁV vonalain addigra elkészült hidakat használták pl. a Rábán Sárvárnál és a Répcén Büknél. A HÉV számára épült leghosszabb híd a Répcén Tompaládonynál található, ahol az ártérben és a Répce fölött is kiépült egy-egy vas szerkezetű híd, összesen egykor 81 m hosszban. Amíg az előbbi a 2. ponton megtalálható, a Répcén átívelő egykori hídnak csak a pillérei maradtak meg a folyó partján. Ez is elérhető a 2. ponthoz vezető murvás úton tovább haladva, majd a következő közúti híd N 47° 22,222' E 16° 53,482' 149 m [GCDHEV+közúti híd] közelében leparkolva. Közvetlenül a híd után É-i irányban található az egykori vasúti töltés, melyen a folyó felé visszakúszva-mászva elérjük a pillér tetejét. (Figyelem, a hely veszélyes, a pillér alatt nagy mélység van!)
Ládatörténet:
2018.07.16.: pótoltuk az eltűnt ládát a 3. ponton és kiderült, hogy a 2. ponton lévő láda sincs a helyén, ezért azt is pótoltuk.
2018.10.31.: a 3. ponton lévő láda teteje hiányzott, egy új dobozzal javítottuk.
2019.03.12.: a 3. ponton lévő láda eltűnt, ezért a javításig ott virtuálisat kereshettek
2019.07.22.: a 3. ponton, új rejtekhelyre ismét ládát tettünk ki.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Több részletben kerestem fel a multi pontjait. A harmadik pont majdnem kifogott rajtam. Mindent alaposan átnéztem, de nem találtam sehol. Hívtam a rejtőt akivel egyeztettünk hol lehet a láda, amikor véletlen botlottam bele, jóval a rejtés helyétől, kukoricás szélén hevert sértetlenül. Vissza rejtettem a fa tövéhez.
Köszönjük a rejtést! Az első részlethez egy kis segítség: "kerék alatt"; az itteni mikrolád a be volt ázva. A második is sikerült; A harmadik viszont sajnos nem lett meg, a ládának nyomát sem leltük a megadott helyen. Az első két jelszót természetesen tudom.
Kérem szépen a találat képek alapján történő elfogadását!
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést és a rejtő segítségét a 2. pontnál! Szuper helyeken jártunk a multit kutatva, élmény volt! (a 2. pont eléggé bozótos és rendkívül szúnyogos) [Geoládák v4.0.2]
A végéről kezdtük a multit. A 3. pont még hagyján, de a 2. pont környezete nagyon elhagyatott évek óta, ennek megfelelően kihívás az oda eljutás. Tényleg az lenne a távolabbi megoldás, ha bicikliút épülne a nyomvonalra.
Üdv Mr Zerge.
Otthon voltunk pont és már nagyon régóta néztem ezt a ládát. először gondoltam milyen jó lenne körbe letekerni, de pont volt egy vásárlásom csepreg mellett, így összekötöttük a kellemest a hasznossal :) Tetszettek a rejtések, és a helyek is.
Az első ponton a rengeteg temető látogató miatt nem tudtam keresgélni, a második ponton pedig a nagy sár miatt nem értem el a láda helyét. A harmadik ponton egy jó kis sétával a jelszórészlet megtalálva (láda a helyére vissza helyezve, mert az út közepén hevert).
Kérem a képek alapján a találat elfogadását. Z [Geoládák v3.12.10]