Megye/ország: Vas
Elhelyezés időpontja: 2017.08.07 17:30
Megjelenés időpontja: 2017.08.10 08:02
Utolsó lényeges változás: 2019.07.22 08:25
Rejtés típusa: Multi geoláda (3H)
Elrejtők: Csóka család
Ládagazda: Csóka család Nehézség / Terep: 2.5 / 3.5
Úthossz a kiindulóponttól: 22000 m
Megtalálások száma: 142 + 1 sikertelen + 4 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.4 megtalálás hetente
WAP
A multiláda három pontos, amelyen 1-1 jelszórészletet kell megkeresni.
A jelszót a 3 ponton talált jelszórészletek 1-2-3. sorrendben egybeírva adják (19 karakter).
1. Az emlékhelyen (N 47° 23,727 E 16° 42,255) mikroláda, ajándék nem fér bele. (jelszórészlet: 7 karakter)
2. Répce ártéri hídjánál (N 47° 22,306 E 16° 53,269) a töltésen hagyományos láda (8 x 13 x 5 cm). (jelszórészlet: 8 karakter)
3. Kőris-patak hídja (N 47° 20,515 E 16° 53,581), hagyományos láda, talaj szinten, dió és akácfák tövében. (jelszórészlet: 4 karakter)
A ládába TravelBug nem helyezhető.
Az egykori Zalabér-Sárvár-Répcevis-Kőszeg Dunántúli HÉV vonalának maradványaihoz visszük el, aki velünk tart. Számos érdekesség közül néhány számunkra látványosat választottunk ki a kessertársaknak.
Megközelítés
A bemutatót az egykori csepregi állomás N 47° 23,971' E 16° 42,075' 180 m [GCDHEV+1állomás] közelben található emlékhelynél kezdjük. A város határában lévő emlékhely közvetlenül a Csepreg-Tömörd út mellett található. Parkolásra is van lehetőség. N 47° 23,730' E 16° 42,255' 180 m [GCDHEV+1parkoló] A helyszínen, "a töltésen", a vascsík alatt egy mikroládát rejtettünk el. N 47° 23,727' E 16° 42,255' 180 m [GCDHEV-1] Ebben található a jelszó első részlete. Vigyázzatok, a szomszédos temető miatt időnként nagyobb a forgalom, de mindig lehet találni a közelben csendes helyet logolásra! Kérjük, ügyeljetek a láda gondos visszarejtésére! Ceruza a dobozban, tollat hozzatok!
A Répce ártéri hídja:
A 84-es útról keleti irányba egy murvázott földútra kell letérni N 47° 22,422' E 16° 53,097' 149 m [GCDHEV+2letérés]. 30 m után jobbra fordulva személyautókkal is járható murvázott úton juthatunk el a második hídig. Ennek közelében parkolj le! N 47° 22,334' E 16° 53,273' 149 m [GCDHEV+2parkoló] A közúti hídról már látszik az egykori vasúti híd szerkezete, melynek közelében található a rejtek. A hídon átérve, az ártéren keresztül kell megtenni kb. 40 m utat a vasúti töltésig, melyen felmászva a hídhoz juthatunk. A ládát N 47° 22,306' E 16° 53,269' 149 m [GCDHEV-2] a híd DK-i pillérének közelében a töltésen, az egykori sínek mellett rejtettük el, ez lesz a jelszó második részlete.
Figyelem! N 47° 22,306' E 16° 53,269' 149 m [GCDHEV+veszély] Ne menjetek fel a hídra, veszélyes!
A híd megközelítése hosszú nadrágban, zárt cipőben ajánlatos, és nagyobb áradás idején a leírt útvonalon nem lehetséges!
A ládától a megadottól ellentétes irányban juthatunk vissza a 84-es útra, melyen Zsédenyig haladva egy könnyebben megtalálható hídon lesz a 3. pontunk. A Kőris-patak hídja:
A 84-es útról Zsédenynél kell letérni N 47° 20,455' E 16° 54,368' 149 m [GCDHEV+3letérés]. A Rákóczi utca végén a Szent Márton templom mellett a régi temetőhöz jutunk ki, amely mellett elérjük a vasút nyomvonalát. N 47° 20,293' E 16° 53,942' 149 m [GCDHEV+kereszteződés] A bokrok mögött bújik meg az elhagyott egykori zsédenyi vasútállomás épülete. A töltésen Ny felé haladva 650 m után érjük el a Kőris-patak hídját. Előtte a töltésen bárhol van lehetőség a parkolásra.
A harmadik részlet egy évszám négy számjegye, amelyet egy 140 ml-es kis ládában rejtettünk el talajszinten, a hídtól a falu felé eső facsoportban, dió és akácfák árnyékában. N 47° 20,515' E 16° 53,581' 149 m [GCDHEV-3] Kérjük, ügyeljetek rá, hogy nem lásson senki keresésnél és visszarejtésnél, mivel - a helyszín kihaltsága ellenére - 2 év alatt ez már a 3. láda ezen a ponton.
Leírás
Régi vágyunk teljesül első ládánk elrejtésével, külön örömünk, hogy ezzel 50 éve elhagyott helyekre kalauzolhatunk el érdeklődőket.
A Dunántúli HÉV vonalat 1913. november 9-én adták át hivatalosan, és alig több, mint 60 évvel később, 1974-ben állt le a forgalom rajta. Rövidesen a pályát felszedték, az épületek pedig pusztulni kezdtek. Az egykor közel 140 km hosszan Zalabértől Sárváron át Répcevisig, sőt akár Kőszegig is közlekedést és áruszállítást biztosító vonalból mára alig valamilyen emlék maradt. Néhány éve lelkes vasútbarátok egy emlékhelyet alakítottak ki Csepregen.
Az épületek jelentős részét lebontották, néhány helyen ma is lakják (pl. Csepreg), máshol, mint a zsédenyi is, szebb napokra vár.
A vasútvonal mentén viszonylag kevés építmény készült, hiszen vonalvezetése nem tett szükségessé költséges építményeket, ill. ahol lehetett a MÁV vonalain addigra elkészült hidakat használták pl. a Rábán Sárvárnál és a Répcén Büknél. A HÉV számára épült leghosszabb híd a Répcén Tompaládonynál található, ahol az ártérben és a Répce fölött is kiépült egy-egy vas szerkezetű híd, összesen egykor 81 m hosszban. Amíg az előbbi a 2. ponton megtalálható, a Répcén átívelő egykori hídnak csak a pillérei maradtak meg a folyó partján. Ez is elérhető a 2. ponthoz vezető murvás úton tovább haladva, majd a következő közúti híd N 47° 22,222' E 16° 53,482' 149 m [GCDHEV+közúti híd] közelében leparkolva. Közvetlenül a híd után É-i irányban található az egykori vasúti töltés, melyen a folyó felé visszakúszva-mászva elérjük a pillér tetejét. (Figyelem, a hely veszélyes, a pillér alatt nagy mélység van!)
Ládatörténet:
2018.07.16.: pótoltuk az eltűnt ládát a 3. ponton és kiderült, hogy a 2. ponton lévő láda sincs a helyén, ezért azt is pótoltuk.
2018.10.31.: a 3. ponton lévő láda teteje hiányzott, egy új dobozzal javítottuk.
2019.03.12.: a 3. ponton lévő láda eltűnt, ezért a javításig ott virtuálisat kereshettek
2019.07.22.: a 3. ponton, új rejtekhelyre ismét ládát tettünk ki.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Több részletben kerestem fel a multi pontjait. A harmadik pont majdnem kifogott rajtam. Mindent alaposan átnéztem, de nem találtam sehol. Hívtam a rejtőt akivel egyeztettünk hol lehet a láda, amikor véletlen botlottam bele, jóval a rejtés helyétől, kukoricás szélén hevert sértetlenül. Vissza rejtettem a fa tövéhez.
Köszönjük a rejtést! Az első részlethez egy kis segítség: "kerék alatt"; az itteni mikrolád a be volt ázva. A második is sikerült; A harmadik viszont sajnos nem lett meg, a ládának nyomát sem leltük a megadott helyen. Az első két jelszót természetesen tudom.
Kérem szépen a találat képek alapján történő elfogadását!
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést és a rejtő segítségét a 2. pontnál! Szuper helyeken jártunk a multit kutatva, élmény volt! (a 2. pont eléggé bozótos és rendkívül szúnyogos) [Geoládák v4.0.2]
A végéről kezdtük a multit. A 3. pont még hagyján, de a 2. pont környezete nagyon elhagyatott évek óta, ennek megfelelően kihívás az oda eljutás. Tényleg az lenne a távolabbi megoldás, ha bicikliút épülne a nyomvonalra.
Üdv Mr Zerge.
Otthon voltunk pont és már nagyon régóta néztem ezt a ládát. először gondoltam milyen jó lenne körbe letekerni, de pont volt egy vásárlásom csepreg mellett, így összekötöttük a kellemest a hasznossal :) Tetszettek a rejtések, és a helyek is.
Az első ponton a rengeteg temető látogató miatt nem tudtam keresgélni, a második ponton pedig a nagy sár miatt nem értem el a láda helyét. A harmadik ponton egy jó kis sétával a jelszórészlet megtalálva (láda a helyére vissza helyezve, mert az út közepén hevert).
Kérem a képek alapján a találat elfogadását. Z [Geoládák v3.12.10]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! :) [Geoládák v3.12.5]
A harmadik ponttól indultam és elsőre nem éreztem a koncepciót, de ez csak annak tudható be, hogy ezt a ládát ad hoc módon kerestem fel. A kis hidat megpillantva, már felcsillant a szemem. A második pont vitt mindent, a hódok elképesztő átalakítást végeznek. Összességében nagyon tetszett.
Az első pont még tavasszal meglett, ma elmentem a másik két pontért is.
A 2.ponton a hódok nagy munkában vannak :)
A 3. ponton visszarejtettem a ládát, valószínűleg a vadak kitúrták a rejtekéből.
Köszi, hogy megmutattad a helyet.
Megtaláltam, két részletben, köszönöm a rejtést! Nagyon tetszett, még akár több pontot is "elviseltem" volna :) Az első pontnak 2x futottam neki, először túl sok mugli volt. [Geoládák v3.12.2]
Vas megyei kalandozás alatt kerestük fel a ládát kitkat0123-mal. Hu-s és com-os ládát se hagytunk megtalálás nélkül. Celldömölkön volt dolgunk, ami után felkerestünk pár ládát a környéken, Vát, Szeleste, Gór, Bükfürdő, Bük, Csepreg, Nemesládony, Vasegerszeg és Vámoscsalád volt az útvonal. Sok érdekes helyet ismertünk meg. Gyorsan meglettek a pontok.
Köszönöm a rejtést!
A leírás alapján sokkal nehezebbre számítottam. Segítségemre voltak a kesserutak, és a tapasztalatom. Az első pontnál megrémített a leírás, de igazából nagyon egyértelmű volt, a másodiknál imádtam az erdő azon részét. Az a nyugalom, és látvány megfizethetetlen volt. A harmadik pontnál szándékosan sétálltam a temetőtől a ládáig, egy kicsit magamban merengve. Mindent összevetve nagyon látványos, és szuper a rejtés. Köszönet érte, hogy megmutattad.
Fogtam!
A ládát és tartalmát szétszóródva találtam, persze teljesen szétázva. A jelszórészlet még olvasható. Összeszedtem az egészet és nem tudva az eredeti rejtés helyét, a hídfőnél egy betonalj mellé rejtettem, zúzott kövekkel takartam a dobozt.
Megtaláltuk ! 🙂
Kőszeg felé haladva szedtük össze a láda pontjait. A 3-as ponthoz autóval be lehet menni, a 2-es megközelítése egy kicsit vadregényes az 1-es ponthoz jó szem kell, hogy megtalálja az ember a kis mikrót. Köszönjük a lehetőséget! ! [Geoládák v3.4.1
Kerékpáros találat 129 km
Répcelak - Zsira - Röjtökmuzsaly - Réprcelak 129 km
Az emlékhelyen volte egy kis fejvakarás, hogy az ágyazatban hol lehet a doboz, de végül is elsőre a rejtekhelyhez nyúltam.
Érdekes volt az ártéren az elhagyatott vasúti híd.
A ládához vezető töltésen kemény dzsindzsa harcra készültem, e helyett remek kavicsos úton gurulhattam a rejtekhelyig.
Sárvár felől a 3. pontnál kezdtük a keresést. A kis méretű dobozt végül a hídtól 40 m-re találtuk meg, a hídnál csak az alternatív feliratot találtuk. A 2. pont gyorsan meglett, a csepregi emlékhely is érdekes volt. Köszönjük a tartalmas rejtélyt.
Fordított sorrendben kerestük fel a multi pontjait és ez így szerintem jobb is.
A 3. pontnál először a ládát kerestük meg, kissé csodálkoztunk a helyén (utólag, az oldalt olvasva már érthető) és a kicsike dobozon és levágott tollon. Utána sétáltunk el a pár méterre lévő hídig és kezdett jobban tetszeni az egész.
A 2. pont környezete már jóval szebb, érdekesebb volt, a rejtés, a doboz mérete, állapota és tartalma is kiváló. A tollat valaki véletlenül elvihette belőle és sajnos éppen nem volt nálam se olyan, amit betehettem volna.
Lenyűgöztek a töltés melletti óriási ikerfák. Vajon milyen állat jár ki a híd mellett a vízből?
Megnéztük a közeli temetőt is. Öröm látni, hogy a felújításán dolgoznak és mára a sírok többsége ki van szabadítva a dzsindzsából, csak néhány alussza még csipkerózsika álmát sűrű bokrok rejtekében.
Az 1. ponton az emlékmű és a rejtés is nagyon tetszett.
Ötletes multi, nekem a 2. pont tetszett a legjobban. Tettünk egy kitérőt a közeli temetőhöz is, meglepett, hogy milyen szépen karban van tartva.
Az első ponton sajnos csurom víz belül a kis filmes doboz, pedig jónak tűnik a rejtek. A jelszó még olvasható.
Őszölés 10/14.
Csepregen volt a szállásunk, így hazafelé az emlékhelynél kezdtünk. Kis keresgélés után előkerült a kapszula. A penészes tekercs helyett tettem bele friss logbookot.
A második pont szinte drive-in lett, köszönhetöen a száraz időjárásnak. Nekünk ez a hely tetszett a legjobban. Vadregényes, csendes. Ráadásul a közelben van egy régi temető (főút felől bal oldalon), s ezekben én szeretek kicsit elnézelődni.
A harmadik pont is közel drive-in teljesítettük. Talán ez a legkevésbé érdekes része a multinak.
Összességében élveztük!
Köszi
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.5]
Érdekes múltidéző pontokat mutat be ez a multi. Jó a leírás, profik rejtések. A 2. pontnál naná, hogy a másik oldalon kerestük először, így aztán a híd mindkét végét megnéztük.
Az első ponton a logbook nedves, nehezen olvasható a jelszórészlet. Szerintem cserélni kellene.
A 3. pont környezete tetszett a legjobban.
A Répce patakhoz közeli két ponton kezdtünk. Először a zsédényit gyűjtöttük be kicsit megküzdve a dzsindzsával, aztán a 2.pont vadregényes hídját kerestük fel! Nagyon tetszett a hely!
A településen lévő kezdőpontot a végére hagyva párszor körbejártuk az "ojjektumot", mire meglett a mikroláda.
Biciklivel jártam végig a multi pontjait fordított sorrendben. Érdekes dolgot mutat be ez a multi, profi a leírás, profik rejtések. Szeretem az ilyen emlékládákat, remek helyeken jártam, nagyon tetszett.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.2y]
A 3. pont jelszójának megtalálása elég necces. Sztem veszélyes helyre kell lemászni - lehajolva nem lehet látni, és oldalról lemászni a patakpartra ezen az oldalon reménytelen.
Megtaláltuk az eredeti ládát fedő nélkül - némi füzetmaradványokkal a gerendák közt. A festés a ládaponthoz legközelebbi gerendán van.
Az 1.pont nem a vascsík alatt, hanem kerék alatt - jó sokat szöszöltünk a sín alatt a kövek közt turkálással feleslegesen - közben a temetőből-ba jöttek-mentek.
Fordított sorrendben kerestük fel a pontokat, a harmadik doboznak nincs meg a teteje és már a papírt is szétrágta valami, a többi rendben volt. Szeretem az ilyen emlékládákat. Remek helyeken jártunk, köszönöm, hogy megmutattad.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.4]
A 3. ponttal kezdtem a HÉV bejárását. A lepusztult vasúti hídnál a láda előkerült csak a fedele hiányzott, fejreállítva volt elrejtve, hogy a tartalma el ne ázzon. A 2. pont, egykor szintén szebb napokat látott hídnál, én egy szép új ládát találtam meg, szerintem elsőnek mert log bejegyzés még nem volt benne. A 1. emlékműnél lévő pont a nejem érdeme, mert én már feladtam volna a keresést! Köszi, hogy felhívtad multiddal a figyelmet erre a HÉV vonalra, nem vagyok vasúti fan, de felkaptam rá a fejem! :)
A mai nap utolsó ládája, nekem nagyon tetszett. Tényleg érdekes dolgot mutat be, profi a leírás, profik rejtések. A második pont újrarejtését viszont nem értem, én egy eredetinek tűnő ládát találtam meg.
A Kőris-patak hídjánál kezdtem. Jó félóra keresgélés, bozótharc után a rejtő segített (a leírás lehetne talán informatívabb).
A Rábca híddal folytattam. Bozótharc itt is, most eléggé nehéz a megközelítés.
Az emlékhely gyorsan ment.
Anno én még kisgyerekként (0-4 évesen) utaztam ezen a vonalon, Sárvár-Chernelházadamonya között. A szüleim is ezen a vonalon ismerkedtek meg.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.2]
Úton Siófok felé (egy nappal előbb indultunk, hogy legyen egy kis idő kesselni...) GeoPatikuS-sal közösen kerestük meg. A gyorsan elolvadt hó miatt jó nagy sár volt.
Kőszegről hazafelé jövet "útba ejtettük." Az első pontnál nem értettük, hogy miért 3,5-es a terep nehézsége. A másodiknál rájöttünk... Köszönjük a rejtést, élmény volt. Marika és Imre
Bicajos múltidézés múlt héten Bükről Csepregre, ma pedig egy kiadósabb körön Zsédeny, Hegyfaluig. (Két énekesnő neve is!) Jók a rejtések, ill. apró élményt jelentenek a rozoga hidak, régen készült töltések felkeresése. A 2. pont közelében már az útról kiszúrtam, hogy hol halad át a 84-es főút új nyomvonala az egykori töltésen.
Nagyon tetszett, a pontokat nem a megadott sorrendben kerestük . Nekem legjobban a híd tetszett és a töltésen elrejtett doboz. Az emlékhelyen kellett a rejtő segítsége. A harmadik pontnál már esett az eső, beázott a fényképezőnk:( és egyetlen kép sem sikerült. Hiába agyalok, nem jut eszembe, mi volt az utolsó pont. Kérek egy elfogadást, ha lehetséges köszönettel.
Kőszegről hazafelé. Tegnapi nap után csak úgy kényelmesen, autóval. Második pontnál a temető bejáratától kocsival nem érdemes tovább menni. Mindig örömmel veszem ha a múltra emlékezünk.
Szülőfalumban, Szakonyban is a szőlőhegy alatt ment Csepreg felé a vasút. Elmondások szerint 1956-ban is sokan ezzel a közlekedési eszközzel haladtak Ausztria felé. A sínek helyén az út még gyerekkoromban is használatos volt mezőgazdasági útnak.
Köszönöm a rejtést!
Családi hétvége a nyugati végeken. A georendezvény miatt (no, meg persze a csodás őszi időjárás miatt) időzítettük erre a hétvégére az őrségi kirándulást. Odafelé menet ejtettük útba ezt a multit. A dobozok könnyen előkerültek a hidaknál. Nem óriási látnivaló egyik sem, de ebben a szép időben jó volt a szép, nyugodt környéken járni. Az emlékmű kifejezetten tetszett, a kis mikrot keresni kellett, de meglett. Köszönöm a lehetőséget!
Megtaláltam.
Tömegközlekedéssel nem volt egyszerű végigjárni egy nap alatt a kört, de sikerült. Ez volt a hab a tortán. Nagyon tetszett amit láttam, sokat tanultam.
Köszönöm a rejtést!
Köszönjük a lehetőséget! Aránylag jó megközelítési lehetőség a 2. ládához: N47° 22.313' E16° 53.314' ponton indul. Megfordulási lehetőség a 2. pont parkolója után: N47° 22.293' E16° 53.365'. Az 1. pontnál köszönjük a rejtő segítségét.
Én logoltam a harmadik pontnál reggeli időponttal, és természetesen jártam az első és második pontnál is. Pénteken reggel láttam, hogy megjelent a láda, gondoltam munkába menet felkeresem. Nekem úgy esett útba, hogy a harmadik pontnál kezdjem a keresést (Kapuvár-Zsédeny-Csepreg-Sopronkövesd útvonal). Mivel én még a puritánabb leírás alapján indultam a láda keresésére, sajnos a második pontnál elsőre meg sem találtam a ládát. Próbáltam a rejtőt elérni, de ez, ott nem sikerült. Később a rejtő hívott vissza, adott egy kis útmutatást a kereséshez, ami kérésemre a leírásba is belekerült. Irány vissza a második pont! Mivel nem akartam elkésni a munkából, ezért itt már csak leolvastam a jelszót és rohantam az első ponthoz, majd jelszó olvasás után a munkába. Sajnos a munkahelyemen nincs lehetőségem bejelenteni a találatot. Este hazaérve szomorúan tapasztaltam, hogy megelőztek, ráadásul ketten is.:( Természetesen vagyok annyira lovagias, hogy nem logolok Önök elé, ez a játék nem vérre megy.
A rejtés, és a bemutatott pontok tetszettek, szeretem az ilyen vadregényes helyeket.:)
Renaiddal közösen indultunk annak reményében, hátha miénk lesz az első megtalálás. Megküzdöttünk az elemekkel, kidőlt fák, úttorlaszok, a vihar bizony mindenhol nyomot hagyott maga után. Az első logolásnál örültünk, még senki se járt erre. Mentünk tovább. A második logbook is üres volt, gondoltuk még mindig jók vagyunk! :) Az utolsó, harmadik pontnál azonban már volt egy bejegyzés reggeli időponttal...Nem tudom, így kit illet az első megtalálás, az biztos mi tisztességgel végigjártuk, az illető viszont az előző két ponton vagy nem járt, vagy nem logolt... dehát ilyen a szerencse... :) Köszönjük a rejtést!
Nekiindultunk Gyöngyvirág7-el a piros 1-es reményében. Az első ponton a logbook szűzen nézett vissza ránk, ilyent még nem láttam, nagy volt az öröm, hogy először írhatok bele. A második ponton kicsit katasztrófa turisták lettünk, vihar után fatorlaszok állták utunkat. De megküzdöttünk velük. Néhány fotó, kis nézelődés, 2. pont logolva, a füzet itt is érintetlen volt. :)
3. ponton meglepetten látom, hogy valaki reggel megtalálta a ládát. Az első két ponton viszont nincs találata logolva. Szóval bízom a korrektségében!