geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

4358. Duna-parti séta Erzsébeten (GCRSD)

Pestszenterzsébet

Régi csónakház

Kísérteties csónakház

Új csónakház

Horgász a lenyugvó nap társaságában.

Horgász a  lenyugvó nap társaságában.

Magányos kenus

Megjelenés időpontja: 2018.02.07 16:56
Utolsó lényeges változás: 2021.05.17 17:32
Utolsó változás: 2021.05.25 23:44
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+3V)
Elrejtők: Hajna&Feri
Ládagazda: -Mike-
Úthossz a kiindulóponttól: 1600 m
Megtalálások száma: 412 + 2 sikertelen + 4 egyéb, grafikon

Hárompontos multi geoláda, mely a Ráckevei-Soroksári Dunaághoz (RSD) hív titeket a Kalóztanyától a Csőhídig.

Ha sokan vannak, NEM MUSZÁJ kivenni a ládát!
A jelszó anélkül is összeáll a három részlet alapján.

1.pont: "N 47° 26,298'" "E 19° 05,349' 101m"
A jelszó első részletét keresd egy régi fa villanyoszlopon.

2.pont: "N 47° 25,649'" "E 19° 05,545' 100m"
A jelszó második részletét keresd egy zöld faoszlopon.

3.pont: "N 47° 25,410'" "E 19° 05,604' 100m"
A jelszó harmadik részét egy régi, használaton kívüli stég sarkán találod. NEM kell rámenni, a partról látszik!

A láda egy sokágú fa ölelésében van elrejtve a harmadik ponttól kb 20-30 méterre. Itt: "N 47° 25,435'" "E 19° 05,598' 100m"(konyhai tárolódoboz 18cm*13cm*6cm)
TOLLAT VIGYÉL, SAJNOS NEM FÉR BELE.

A JELSZÓT NEM A MEGTALÁLÁS SORRENDJÉBEN KELL ÖSSZERAKNI. KÖVETKEZTESS A LÁDA NEVÉBŐL.

A ládába TravelBug nem helyezhető.

Megközelítés

Közösségi közlekedéssel a 35,36,148-as buszokkal a Sós-fürdő megállónál érdemes leszállni. A 23-as vagy a 66-os busszal a Pesterzsébet-felső megállótól kb 5 perc séta az első pont.

Autóval itt érdemes megállni. Innen gyalog tovább a következő pontokig.
 N 47° 26,157' E 19° 5,384' 100 m [GCRSD+parkoló]

Motorral, biciklivel minden pont elérhető. Roller, gördeszka elakad a sétányon.

Kajakkal, kenuval, csónakkal mindegyik pont közelében ki lehet kötni.

Bevezető

Az eredeti leírás:
Első ládánkat mindenféleképpen a lakhelyünkhöz közel szerettük volna elrejteni. Sokat gondolkoztunk rajta,de jött a nagy ötlet. Párom is és én is nagyon szeretjük az erzsébeti Duna-partot. Igaz én nem régóta lakom a kerületben, de párom ide született. Sokat mesélt nekem a Dunáról,a hídról és a csónakházakról. Említette hogy itt tanult meg kajakozni, gyermek korában sokat horgásztak a híd pillérjeiről és a bátrabbak ugrani is mertek. Séta közben mesél, én hallgatom és csodálom a környezet egyedi varázsát. Biztosak vagyunk benne , hogy ez a környezet másokat is rabul ejt.
Ezért szeretnénk titeket is elinvitálni Pesterzsébetre egy kellemes 1-2 órás Duna-parti sétára,közel a városhoz de messze a város zajától. A fényképezőt ne hagyjátok otthon mert bizony sok szép és érdekes dolgot tartogat nektek az erzsébeti kis Duna.

Miért Gubacs és miért Erzsébet?

Gubacs nevét a magyarok betelepülésében részt vevő Huba vezérről kapta. A szeretet hangzó "cs" hozzáadásával, azaz szeretett Huba vezér a jelentése.
A Soroksárhoz tartozó Gubacs puszta területén az 1860-as évektől két telep alakult ki parcellázások útján. Az egyik Erzsébet királyné, I. Ferenc József felesége tiszteletére az Erzsébetfalva nevet kapta, a másiknak Kossuth Lajos után Kossuthfalva lett a neve. A két telep 1897-ben szakadt el Soroksártól és alakult önálló községgé Erzsébetfalva néven, nagyközségként. A hagyomány szerint Erzsébetfalva elnevezése a parcellázások előtti időkből származik és Szekrényessy Pálné szül. Dillinger Erzsébet (1809-1892) keresztnevére utal, lévén a Szekrényessy család már az 1830-as évektől jelentős gubacsi birtokokkal és elegáns kúriával rendelkezett e területen. (forrás: Slachta Etelka soproni úrileány naplója 1842-1843 IV. kötet. Győr, 2007. ISBN 978-963-062395-7

Pontról-pontra

Túránk kiinduló pontja a Kalóztanya állóhajó, ahol kajak, kenu és motorcsónak is bérelhető. Innen visszaindulva a Gubacsi híd tűnik fel, amely a Ráckevei-Duna egyik átkelője Budapest XX. -és XXI. kerülete között. A pillérek alapozását 1919-1922 között Zsigmondy Béla, a vasszerkezetet 1923-24-ben a Magyar királyság Állami Vasgyárak építette meg. A második világháborúban a német alakulatok felrobbantották. A hidat 1947-ben építették újjá. 1959-ben hurok végállomást létesítettek a Határ út és a Gubacsi út sarkán. Ettől kezdve innen indultak az eredeti vonalon a "H" jelzésű vonatok Csepelre. A HÉV járatot 1978-ban megszüntették. Az 1997-es felújításkor a déli oldalra került az irányonként egy sávra szűkült erős közúti forgalom. Az északi oldalon egy kerékpárút halad.
A jelszó első részletét keresd egy régi fa villanyoszlopon.
 N 47° 26,298' E 19° 5,349' 101 m [GCRSD-1]

Kalóztanya kenu és csónak kölcsönzés

Innen indulunk meg a második pont felé. Sajnos ezt az utat végig a Duna-parton nem tudjuk megtenni. A Vízisport utcán a Duna parttal párhuzamosan haladhatunk tovább. A pesterzsébeti jódos-sós gyógyfürdő tűnik fel, amit az elmúlt években újítottak fel. Az 1920-as évek végén épült fürdő korábban Budapest egyetlen olyan fürdője volt, melynek gyógyvize a jódos, brómos vizek csoportjába tartozik.
Tovább haladva elérjük a csónakházakat, ahol a régi műemlékek és az újonnan épült régi stílusú csónakházak követik egymást.
A Hullám Csónakházak 2015 júniusától fokozatosan megújuló sport- és szabadidőközponttal, kulturális közösségi térként várja a látogatókat, komplex funkciókat ellátva. A Hullám Csónakházak felújítása egy olyan hosszú távú program, mely során az egykor Somody Csónakházakként ismert terület éled újjá a Kis-Duna 270 méter hosszú, csendes, pesterzsébeti szakaszán.
Most félúton járunk 2.pontunk felé és az evezős telepek végéhez érve jobbra fordulva ismét a Duna-parton vagyunk. Utunkat folytatva itt már gyönyörködhetünk a Kis Duna élővilágába is. A szomorú-fűz, a nád, a vadkacsák és egy-egy hattyú, mind jellegzetes része a vízpartnak. Megcsodálhatjuk a hajókat, csónakokat és a régi, szinte kísérteties, elhagyatott csónakházakat.
A jelszó második részletét keresd egy zöld faoszlop alsó részén.
 N 47° 25,649' E 19° 5,545' 100 m [GCRSD-2]

Ettől a ponttól már nincs messze a 3. pont. Szemben velünk a csepeli evezős versenypálya látható. Itt szoktak rendezni nemzetközi horgászversenyeket is. Miután megpihentünk induljunk el a 3.ponthoz és a láda rejtekhelye felé. Elhagyva a csónakházakat és kikötőket hétvégi házak, nyaralók szomszédságába érünk. Igen, ez itt a nyugalom szigete, közel de mégis távol a város zajától. Miközben gyönyörködünk a szép tájban, hallgatjuk a békák és a vízimadarak előadását, csodáljuk a kitartó horgászokat és ámulva nézzük a vízen evező sportolókat akik között egy-egy olimpikont is felfedezhetünk, azért legyünk résen, mert közledünk a 3. ponthoz. A pont egészen közel van a jellegzetes csőhídhoz, mégpedig a híd előtti utolsó rozoga móló sarkán található. FONTOS, hogy nem kell rámenni a stégre, mert a partról olvasható a jelszórész.
 N 47° 25,410' E 19° 5,604' 100 m [GCRSD-3]

Maga a láda egy konyhai doboz (18*13*6) mely egy sokágú fa ölelésében rejtőzik.
 N 47° 25,435' E 19° 5,598' 100 m [GCRSD-4]

Reméljük sikerült felkeltenünk az érdeklődést, és máris útra keltek, mert ez a táj az év bármely évszakában gyönyörű és magával ragadó.

A ládát örökbefogadtam és felújítottam 2021. május 17-én. Kicsit meghosszabbítottam a sétát, a Kalóztanyától a Csőhídig.
Itt születtem és nőttem fel a kerületben, sokat jártunk az erzsébeti strandra és a parti sétányra. Ezért különösen örülök, hogy kezelhetem ezt a ládát. Kis műanyag táblácskákat tettem mindhárom pontra, tehát ha sok a mugli vagy a láda eltűnne, még mindig kereshető! Kérésem, hogy ha bármi gond van értesítsetek! -Mike-

KRW értékelés (149 db): környezet: 4.30 rejtés: 4.39 web: 4.54 átlag: 4.41

justancsi 2021.09.12 18:14 - Megtaláltam
Bicikis ládagyűjtögetés volt, jól esett.

infernus 2021.09.11 19:20 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.37
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.1]

SirAndrew 2021.08.29 13:50 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.46
Nagyon remek ez a partszakasz, tök jó kis séta volt. Köszönjük szépen a rejtést.

lyza 2021.08.29 12:47 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 1.60
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]

zolika87 2021.08.29 08:35 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 3.5 web: 4 átlag: 3.83 súly: 3.43
Évek óta nem jártam erre, így egy kicsit nosztalgiáztam is :)
Kollégámmal közösen, egy kellemes séta keretében levadászva. Tetszett a jelszó :) A végláda helyett csak a virtuális pontokat használtuk, mivel ott horgászott egy mugli. Köszönöm, hogy megmutattad!

AceMcLoud42 2021.08.29 08:15 - Megtaláltam
A heti testmozgás megvolt, láttunk sok kacsát :)

Balazsl02 2021.08.23 19:05 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! jó volt végre a kis-duna ezen oldalán barangolni, bár a csepeli oldal kevésbé bizarr, és jóval tágasabb. köszi hogy megmutattad, máskülönben nem jutottam volna ide sosem [Geoládák v3.11.3]

pstrx 2021.08.08 20:18 - Megtaláltam
Kösz a rejtést! [Geoládák v3.11.3]

Rózsás László 2021.08.07 10:46 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]

nano 2021.08.01 11:32 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 4 átlag: 4.33 súly: 3.48

fa-peti 2021.07.31 17:00 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]

Kékvirág100 2021.07.31 14:51 - Megtaláltam

20210731_140021
basys 2021.07.31 14:20 - Megtaláltam
Ma bepótoltam néhány kesst azok közül, amiket már rég meg kellett volna keresni, amíg még a környéken laktunk.
Köszi!
[Geoládák v3.11.3]

sorx 2021.07.17 13:35 - Megtaláltam

vvivien128 2021.07.13 14:34 - Megtaláltam

tuzvarazslo 2021.07.13 11:30 - Megtaláltam
Az első pontot ki lehetne hagyni. utána vagy 1 km-t kell a házal között gyalogolni, hogy elérjük a Duna partot.Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]

dbkh 2021.07.04 13:59 - Megtaláltam
Köszönjük! Dbkh és családja. Ide jövő héten visszajövünk a gumicsónakunkkal.

richard_szabo 2021.06.29 14:46 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.7]

Dr.Lada 2021.06.20 16:07 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.52
Kerékpárral elkövetve.:-)
[g:hu+ 2.7.4]

Mivel ma a kem mozgóért tekertem be a Csepel szigetre, mikor azt odébb gurítottam a Gubacsi hídon visszajutva Pestre, gyorsan dobtam egy balost a Kalóztanyához. Itt egyből meg is lett az első pont, bár meg is akadtam, mert nem tudtam melyik az alja, így azt sem hogy melyik lehet az eleje, hisz ha egyik irányból nézem is értelmesek a betűk és a másik irányból nézve is értelmesek. Ahogy haladtam a második pont felé a strandnál lezárásba ütköztem, ott most éppen a jó kis ösvényt díszköves sétányra cserélik. Szerencsére jól ismerve a helyet egyből visszazötyögtem a cicakavicson és a Vízisport utcába terveztem eljutni a második ponthoz. Itt is lyukra futottam mert a rendőrség lezárta egy szakaszát, bent meg láttam a sok villogó tűzoltóautót, így ismét átterveztem és még kerültem egy kicsit. Még szerencse, hogy bringával voltam nem gyalog, mert úgy azért már macerás lett volna. Végül eljutottam a második ponthoz, ami szintén egyből meg is lett. Innen már tudtam az ösvényen haladni a 3-as ponthoz. Jó volt látni a csőhidat, anno a 80'-as években még jó párszor ezen keresztül mentünk át Csepelre, vagy épp vissza. Látom már nincs rajta a kötél amin fel lehetett mászni, gondolom a balesetek miatt eltávolították meg szigorúbban tiltják mint anno. innen visszagurultam a ládához amibe pont ugyanazt a jelszót találtam mint a csőhídnál. Szerintem 3-as pontnak a ládát kellene megadni és a csőhídnál lévő lenne a pótjelszó részlet. Háztól házig a kem mozgóval 39,5 km lett a vége.

-1-2
-3-4
Bugár-orienteering 2021.06.09 16:09 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4 web: 4 átlag: 4.00 súly: 4.07
Összekötve a kellemest a hasznossal, a tájfutó pályán útba ejtettem 2-3-4-t.
Végül az 1.

housefly 2021.06.07 16:55 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.7.4]

peter76bp 2021.06.06 16:35 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!

Csák Norszi 2021.06.06 15:22 - Megtaláltam
Köszönjük

Era11 2021.06.03 17:04 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.5]

Gmre 2021.06.02 20:50 - Megtaláltam

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (418 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.