Megye/ország: Jász-Nagykun-Szolnok
Elhelyezés időpontja: 2018.01.01 00:00
Megjelenés időpontja: 2018.02.03 07:10
Utolsó lényeges változás: 2018.02.03 07:10
Utolsó változás: 2018.08.07 18:22
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: Skultéty család
Ládagazda: Skultéty család Nehézség / Terep: 2.0 / 1.0
Úthossz a kiindulóponttól: 300 m
Megtalálások száma: 715, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 1.8 megtalálás hetente
WAP
A láda mágnessel felhelyezve, mérete 3x5 cm, henger alakú. Esőtől védett helyen. A megadott koordinátán "akarj bemenni", tekingess fölfelé és nyújtózkodj! (kb. 190 cm) Mivel forgalmas is lehet a hely, így óvatosan a muglikkal. (Íróeszköz van benne, de nem árt ha van nálad is.)
A ládába TravelBug nem helyezhető.
A rejtés
A szolnoki vasútállomástól pár száz méterre (tulajdonképpen még a vasútállomás része) invitálunk benneteket. Sok szolnoki sem tudja, hogy van a városban egy légoltalmi bunker, mely a mai napig látogatható. Érdemes nyitvatartási napon ládakeresésre indulni, de a láda az épületen kívül található, így bármikor kereshető.
Megközelítés
A láda könnyen megközelíthető gyalog, kerékpárral, vonattal, autóval, busszal. Bárhogyan érkezel, célozd meg a Szolnok Vasútállomást. (Ha vonattal jössz, ezt nem lesz nehéz megtenni.) N 47° 10,751' E 20° 10,592' 123 m [GCLEGK+Vasútállomás]
Szolnok helyi autóbuszpályaudvara szintén a vasútállomás előtt található, így ha helyi járaton közlekedsz, autóbusszal is érkezhetsz. (Azért nézd meg milyen járattal érdemes kijutni.)
A légoltalmi óvóhelyről
Egyedülálló gyűjteménnyel büszkélkedhet a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Polgári Védelmi Szövetség. Szolnokon, valódi légoltalmi helyen, egykor tényleg működő, ma is használható berendezések adta díszletek között rendezhette be "Légoltalomtól a katasztrófavédelemig" elnevezésű gyűjteményét. A két és fél méter vastag beton falak kétszáz ember elhelyezésére voltak alkalmasak egykor.
Rendeltetése szerint a vasúti közlekedést irányították volna innen, ha az állomást találat érné. Légszűrő berendezései ma is működőképesek, vizet is képes felszivattyúzni a talajból, és nem lenne baja akkor sem, ha a közelében csapódna be egy gránát. A falak ma az ország leggazdagabb polgári védelmi tárlatát őrzik.
Már az épület felhúzása sem volt egyszerű feladat, hiszen ahhoz, hogy rendeltetését ellássa, folyamatosan kellett önteni a betont, nem szilárdulhatott meg, így napokon keresztül folyt az anyag a zsaluk közé, s egy tömbben száradtak meg a két és fél méter vastag falak és a három méter vastag födém.
Akár régi képregényeknek is gondolhatnánk azokat a szemléltető ábrákat, amelyek a fecskendő helyes tartását, a vederláncot, vagy a tűz esetén tanúsított helyes magatartást illusztrálják. Az országos hírű "Légoltalomtól a Katasztrófavédelemig" című állandó kiállítás anyagában érdemjelek, karjelzések, hajdani dokumentumok mellett gázszűrővel ellátott csecsemő-hordtáska, baba gázmaszk vagy korabeli oktatóanyag, egyenruhás bábu is látható. A zegzugos belső térben olyan érzése van az embernek, mintha visszaröpülne az időben. (forrás: Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Polgári Szövetség weboldala)
A Szolnok Vasútállomás története
A mai állomásépület Schneller Vilmos Ybl-díjas építész tervei alapján épült és 1975-ben, Szolnok város alapításának 900. évében adták át. Alapterülete 13.000 m2. Ekkor Szolnok, Közép-Európa legmodernebb vasúti csomópontja volt. Személypályaudvar, rendezőpályaudvar, konténerterminál, magasfogadó, gurítódomb és "A" típusú teherkocsi javító is épült. Forgalmi szolgálat, menetjegykiadás, információ van és az áruforgalom is jelentős. Az állomáson több büfé, söröző, újságos és egyéb kisbolt is található.
A személypályaudvar vonatfogadó vágányai között, kivéve a két átmenő (V. és VI.) fővágányt, részben fedett, magasperonok vannak, melyeket aluljárón keresztül lehet megközelíteni. A peronokon vízcsapok és padok szolgálják az utazók kényelmét. Mindkét végüket ún. kiszolgáló alagutak kötik össze. Ezeket régen a darabáru és a postaküldemények szállítására szolgáltak, az utasforgalom számára nem használhatóak.
Az épület előtti téren (Jubileum tér) találjuk az autóbusz pályaudvart és taxiba is ülhetünk. A tér látképének meghatározó épülete a vasútállomáson kívül a 24 emeletes toronyház (lakóház), ami a város legmagasabb épülete, valamint a jubileumi emlékmű. A személypályaudvar két vége felett egy-egy felüljáró ível át. A kezdőponti oldalon a 4-es számú főút (Kolozsvári híd), a végponton pedig a 32-es út (Rékasi felüljáró) halad át rajtuk. (forrás: Magyarország vasútállomásai és vasúti megállóhelyei)
A Szolnoki Bivaly
Pár méterre a ládától látható a Szolnoki Bivaly. A kiállított 424-es ("Bivaly") gőzmozdony a vasútállomás épülete mellett, annak déli, "Budapest felőli" oldalán található. N 47° 10,669' E 20° 10,462' 123 m [GCLEGK+'Bivaly']
Sok sikert, jó kalandot!
Állapot: kereshető
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
+
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
+
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
+
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Megvan. Abádszalók-Szolnok kerékpáros túrám 7/7, utolsó felkeresett ládája. Vonat+bicó Debrecenből, a 108-as vasútvonal túrása miatt rövidített útvonalon. A rejtés helye a napnál is világosabb, egyből ki is szúrtam a ládikót. Csakhogy a 177 cm magasságommal nem értem el, még nyújtózkodva sem. Nekikezdtem ugrálni, és kipiszkálni a ládát, ami úgy a hetedik ugrásnál sikerült is. Az a logfüzet, bakker... logolás előtt úgy három percig szórakoztam, hogy megtaláljam a jelszót, és egy szabad helyet a logfüzetben, aztán nem tudtam összetekerni és visszatenni a ládába, mert ahány lapja volt, mint felkunkorodott, és vagy öt percet bohóckodtam vele, amíg végre sikerült összetekerni, és nagy nehezen betuszkolni a ládába. Aztán újabb ugrálások sora, mert ahogy leszedtem, ugyanúgy kellett visszarakni. Pattogtam, mint kecskebogyó az ugródeszkán, és úgy ötödik ugrásra sikerült visszatenni. Egy kicsit kintebb van, mint a megtalálásom előtt volt, talán könnyebben is észrevehető. Az egész műveletet le kellett volna videózni, utólag bizonyára jót röhögnék magamon. Mindenesetre az utánam érkező hozzon magával egy jó hosszú cipőkanalat, hacsak nem egy két méteres égi meszelő lesz a következő megtaláló. Köszönöm a lehetőséget!
A mai nap rövid összefoglalója: 90,5 km biciklizés, hét geoláda megtalálása, egy elhagyott csavar, szinte végig szembeszél, ami miatt ez a megtett út jóval többnek hatott.
Régi-régi adósság önmagammal szemben, immár másodszori felkereséssel. 🫡
Most egy kicsit több időm volt, meg ugye, legutóbb rossz bejáratnál kutakodtam.
Picit azért több, mint 190 cm [van az 220 is], de meglett. 😅
Köszönet a rejtői munkáért! 😇
A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (715 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.
Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.