geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

4521. Kis-Tábor-hegy (GCKTAH)

Csákvár felől a sárga jelzésen

Úton a Kis-Tábor-hegy felé

A mélyben a Három szarvas útja

Őszi reggel a sziklaszirteken

Elhelyezés időpontja: 2018.10.14 10:00
Megjelenés időpontja: 2018.11.03 08:24
Utolsó lényeges változás: 2021.04.05 20:14
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+1V)
Elrejtők: Tünde&Attila
Felhasználó: Tünde&Attila
Úthossz a kiindulóponttól: 2500 m
Megtalálások száma: 154 + 1 sikertelen + 4 egyéb, grafikon

A láda

A multiláda első pontja a Zöld sáv zöld és a Sárga sáv sárga turistajelzés találkozásához közel, a Kis-Tábor-hegy gerincére vezető út elején található. A koordináták egy facsoporthoz vezetnek, amelynek egyik fáján lévő odúban rejtettük el a láda megtalálásához szükséges koordinátákat (a törzset előszeretettel látogatták a harkályok :). A rejtekhelyet körülbelül szemmagasságban keressétek (kb. 160 cm):  N 47° 26,460' E 18° 26,721' 360 m [GCKTAH-1]. A láda koordinátáit az itt rejtőzködő kisméretű, 9 cm magas kis palackban találhatod.

Magát a ládát (normál, 15*10*4 centis konyhai tároló) a Kis-Tábor-hegy csúcsa közelében, egy soktörzsű fa tövében találjátok. Jó mélyre kell nyúlnod!
Korábbi helyét, a völgyre néző sziklaszurdok tetején, szétrombolta az időjárás szeszélye, ezért döntöttünk a hegytető ligetes helyszíne mellett. Szeretnénk megelőzni a talaj további erózióját és megkímélni a sziklaszurdokokat.
Tehát nem kell lemászni sehova, a rejtek teljesen biztonságos helyen van fenn a ligetes tetőn egy facsoport tövében!!! :)
Vigyázz a hely szépségére, kérünk!

A ládába TravelBug nem helyezhető.

Megközelítés

A láda megközelíthető Vérteskozma felől a Zöld sáv zöld, Csákvár felől a Sárga sáv sárga turistajelzésen.

Ha Csákvárt választjátok, itt érdemes parkolni:
 N 47° 23,915' E 18° 27,904' 123 m [GCKTAH+1parkoló]

Ha inkább Vérteskozmáról indulnátok, a falu előtt található egy parkoló:
 N 47° 26,977' E 18° 26,301' 123 m [GCKTAH+2parkoló]

Ha Csákvár felől érkeztek, utatok a csákvári vadászkápolna mellett is elvezet. Amint a két turistajelzés egymásba ér, egy jelzetlen út visz tovább a Kis-Tábor-hegy gerince irányába, ahol az első pont rejtezik.

Innen már csak egy kb. fél kilométeres út vár rátok, amely végigvezet benneteket a Kis-Tábor-hegy csodálatos kilátást nyújtó, jellegzetes vértesi dolomit-gerincén. Jobbra a Három szarvas útjának völgyét láthatjátok, a völgyön túl a Nagy-Bükk oldalára tekinthettek.

A Kis-Tábor-hegy egyike a Vértes dolomitgerinceinek, amelyek a hegység délkeleti oldalán méltán kedveltek a túrázók körében (Kilenc nővér gerinc, Redl-emlékmű gerince, Pamlag-völgy feletti ormok). Mi e gerinceket éppen a geoládák keresése során ismertük meg.

A helyet 2018 tavaszán leltük meg vértesi barangolásunk során.

Mivel a hely, amelyet most megismertetni szándékozunk, gyönyörű és emellett a szívünk csücske is, kérünk benneteket, hogy vigyázzatok rá Ti is!

A Vértesről

A Vértes a Dunántúli-középhegység 314 négyzetkilométer nagyságú része, a Bakony és a Gerecse között terül el, a Velencei-hegység szomszédságában. Mint tájegység, 300-400 méter magas "csúcsokat" és az azt körülvevő pusztákat, réteket foglalja magába.

A Vértes határa korábban jóval északabbra húzódott, egészen a Gerecse csúcsának szomszédságában. Emiatt van, hogy Vértestolnát az általunk ma Gerecseként ismert hegység mélyén találjuk:)

A síkság és a hegység találkozásában rendkívül változatos domborzati viszonyok és klímahatások eredményeként ritka, gazdag élővilág figyelhető meg. A dolomittömbök tagolta hegyoldalak déli peremét sziklagyepek és karsztbokorerdők borítják, míg a völgyek északi oldalán alacsony növésű erdők élnek.

Ősszel a déli Vértesben a kivillanó fehér sziklákat díszítő, sokak szerint a kanadai indián nyarat idéző színpompában, a cserszömörce sokszínű lombszíneződésében gyönyörködhetünk. Sok a vad is errefelé, különösen a szarvas és az őz.

A Vértesről bővebben..

Vérteskozma

A környék leghangulatosabb települése Vérteskozma, ahonnan könnyen megközelíthető a láda. Történetéről a ProVértes alapítvány honlapja a következőket írja:

Máig jellemző arculata a 19. század közepén alakult ki. A hófehér, feketelábazatú házak a telkek baloldalán épültek, szemben az ólak, a hidasok épültek, az udvar végében pedig a lábas pajta állt, amihez gyakran pince is csatlakozott. A lakóteret tágas lakószoba, pitvar konyhával és kamra alkotta. A konyha felett német jellegű (kétirányban boltozott), nyitott kéményt alakítottak ki. A lakóházak előtt tornác futott végig.

A legkorábbi épületjelzés 1821-ből ered. A török idők után gróf Esterházy József bajorországi telepesekkel népesítette be a falut. A II. világháborút követően a csaknem 300, német anyanyelvű lakost Németországba telepítették ki. Emellett a falu hanyatlásához a hagyományos mezőgazdaság visszaszorulása (az 50-es évek téeszesítése) is hozzájárult (Érdekesség, hogy a szomszédos Gánt az iparosodás során fellendülő bauxitbányászat miatt megőrizte lakosságát, Vértestolna -szerencsére vagy sem - ebből nem tudott profitálni).

Egészen az 1970-es évekig kellett várni arra, hogy a falu új életet kezdjen. Ekkor városi lakosok fedezték fel a varázslatosan szép környezetben fekvő települést, felvásárolták az ingatlanokat, és a népi építészeti értékek meghagyásával felújították az épületeket. A község nemcsak külsejében, de hangulatában is hűen őrzi a múltat, amit a kitelepítettek emlékére állított emlékkereszt is jelez. Napjainkra gyönyörűen gondozott, virágzó üdülőfaluvá vált, ahol turistaház és vadászház várja az ideérkezőket.

KRW értékelés (68 db): környezet: 4.92 rejtés: 4.72 web: 4.84 átlag: 4.83

oldfox 2021.06.05 09:48 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.5]

Maria581 2021.06.05 09:45 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 1.00
Legelső megtalálásom, izgalmas volt. Szép a környezet , minden rendben volt!

JugglingDra 2021.06.05 09:45 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 1.00
Minden rendben volt. Gyönyőrű kilátás

Famágus 2021.06.05 09:45 - Megtaláltam
Kedvenc helyek egyike a csodás Vértes, most is nagyon jólesett itt kirándulni.. Társaságunkban két, /remélhetőleg/ leendő kesser hölggyel :-)
Remek multi, csodás környezet, jó társaság, mi kellhet még?!
Oldfoxxal köszönjük!!

NZs 2021.05.21 12:32 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 4.5 átlag: 4.50 súly: 3.97
Vértes 2021 kesingtúra 8/6.
Utolsó napunkat itt kezdtük. A ládaoldal fotói kedvenc vértesi tájainkat idézte, így nagy várakozással telve érkeztünk meg Vérteskozmára. Az ajánlott parkolót némi hezitálás után nem tartottuk elég biztonságosnak Geopelnek, mivel már az összes cuccunk a csomagtartóban volt. Begurultunk hát a településre - embert alig láttunk, csend, napsütés és madárcsicsergés mindenütt. A falucska elején levő zsákutcában, egy ház előtt találtunk megnyugtató helyet. Az utca végén, a tuhu által is jelzett gyalogösvényen akartunk lejutni a túra kiindulópontjához, de az elmúlt napok esőzései miatt az olyan sáros volt, hogy végül elég nagy kerülő lett belőle. A zöldön végre elindulva meg hamarosan vissza kellett fordulnunk: az iratok a kocsiban maradtak... A kissé zaklatott kezdés után már simán mentek a dolgok, könnyen meglett az első pont, a Kinder-tojásra írt koo - leszámítva az állandóan kikapcsoló és műholdakat elvesztő öreg gps-em rakoncátlankodásait. Az igazán szép táj a jelzetlen, két nyomsávos földúton kezdődött, és fokozódott egészen a 2. láda helyéig. Sok apró, színes virággal gazdagon behintett rétek, bólogató árvalányhaj-mezők, sziklás, meredek szakadékokkal szegélyezett gerinc... mindaz, amit annyira szeretünk a Vértesben! Egyedül az erős, néha viharos szél okozott kellemetlenséget, a napsütés ellenére fel kellett vennünk az esőkabátokat, hogy csillapítsák a szikláknál tomboló szél erejét. Jó darabig elidőztünk itt a metsző hideg ellenére, csodáltuk a kilátást és fotóztuk a lábunk alatt élő apró szépségeket. Végül aztán visszasétáltunk a bejárt úton a faluba, a kocsi szélvédett melegében megebédeltük szendvicseinket és indultunk tovább Fehérvárcsurgóra, a GCFCSG-hez. 7,2km volt a túra hossza. Köszönjük ezt az emlékezetes helyet!
NZs & Dóri

grw766 2021.05.15 14:05 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.50 súly: 3.48
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!

bagolyvera 2021.05.01 23:59 - Megtaláltam
Május 1-jei kirándulás Ignis9cel, nagyon tetszett!! Köszönjük!

Diesel Family 2021.05.01 10:59 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük az élményt.
Nagyon szép a táj, a sziklás részekkel.
[g:hu+ 2.6.11]

Ignis9 2021.05.01 10:41 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.67 súly: 4.07
Bagolyverával közösen, köszönjük! :)

20210501_10443620210501_104441
csillagvadasz&kiralylany 2021.04.25 12:21 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.75
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Februárban már próbálkoztunk,de a rossz koordinátás cetli alapján nem sikerült. Most levadásztuk! [Geoládák v3.10.5]

ludvig 2021.04.17 11:32 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Már sokat jártam a vértesben, de ez még azon belül. is egy gyöngyszem [Geoládák v3.7.6]

gyfulop1987 2021.04.02 13:08 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.9.6]

grofferi 2021.03.28 12:59 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 2.79
Megtaláltam, köszönöm a rejtést. Az első pont rejtése nanyon ötletes. Jól néz ki a szurdokvölgy.

pliptai 2021.03.23 07:30 - Megtaláltam
Köszönet a rejtésért!

kerol 2021.03.20 16:27 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.67 súly: 3.59
A sűrű hóesés sem tántorított el. Szuper a hely. köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.9.6]

EmesESE 2021.03.13 13:57 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.50 súly: 4.40
Megtaláltuk! 🙂
Vérteskozma elején lévő parkolóból sétáltunk el a szikláig, majd tovább a falu másik végét érintve a GCTEVE pontja után vissza a parkolóig, folytatva a GCKATH felé. Sokan sétáltak a tavisziasodó de elég szelles időben az erdei utakon.
Köszi FIXIS a koo javítását, igy mi gyorsan megtaláltuk a ládát, bár a GARMIN-om nem ismerte a gerincen végigfutó utat, le akart vinni a völgybe.
Köszönjük a lehetőséget! [Geoládák v3.9.0]

Zolas21 2021.03.13 12:36 - Megtaláltam
Fixis már megírta a lényeget. Én csak azt nem értem, miért kétpontos multi a láda?!

Fixis 2021.03.13 12:36 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 1 web: 5 átlag: 3.67 súly: 4.10
Megtaláltuk az első pontot, amiben egy laminált lapra olyan koordináták voltak felírva, aminek köze sincs a végponthoz. Jóhiszeműen odamentünk, keresgéltünk, majd beszéltünk az előző megtalálóval, aki segített beazonosítani a valós helyet nagyjából. Ott némi keresgélés után ráleltünk a dobozra. Visszafelé jövet kicseréltük az 1. pontban található laminált lapot egy papírdarabra, amire a jó koordinátákat felírtuk. (Javítottuk.)
Nem értem, hogy ez hogyan történhetett, de ráment 1 óránk, és kerültünk egy nagyot.

selza 2021.01.30 13:45 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4.5 web: 5 átlag: 4.83 súly: 3.27
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Rövid keresgélés után. [Geoládák v3.9.0]

naglniki80 2021.01.24 16:30 - Nem találtam meg
Sajnos csak a multipapírt találtuk meg, a ládát nem. Nagyon sok soktörzsű fa volt, a koordináták szerinti fa tövében semmi nem volt sajna, de körbejártuk jó nagy körzetben, de semmi. Vissza fogunk még menni. Köszönjük!

23934D35-75A6-48FD-AF78-400F12F267F7
MEMME és ZEREB 2021.01.24 14:45 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.26
GPS és telefon nélkü lis könnyen megtaláltuk az első pontot, bár a rejtés igazán környezetbe símuló. A fentiek miatt a koordinátákkal nem tudtunk mit kezdeni, de a leírás alapján sikerült félórás keresés után a ládát is megtalálni.
Csodás kilátás, köszönjük a rejtést!

Wilka74 2021.01.24 13:19 - Megtaláltam
Az első ponton nem találtuk a koordinátát tartalmazó dobozt. Liberty kisegitett a második pont koordinátáival, köszönöm Neki! Jobbhíjján egy laminált lapra felírtuk a második pont koordinátáit, a lapot kéreggel takartuk. Ez átmeneti megoldás. Amúgy nem értem minek kell multizni, az első nem ad hozzá sokat, a második pont egy hagyományossal éppen eleget mutat. A második pont szerintem el van mérve, az É-i koordinátából 3-t kivonnék, a K-ihez 5-t hozzáadnék.

Liberty 2021.01.22 12:45 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.59
A Vértesben két szép túrát terveztünk a mai napra. Többször jártam a Vértesben, ez az a táj, amit sohasem lehet megunni, mindig tartogat valami újat.
Vérteskozma felől a zöld jelzésen indultunk, szép útvonalon jutottunk el a sziklákig, a hatalmas sziklák tetejéről gyönyörű a kilátás. Útközben az egyik fán láttunk egy lófejre emlékeztető kinövést. Most még minden növényzet csak barnás színű, üdítő látvány volt a csillagmoha és a bimbózó zöld hunyor. A túra után elmentünk Vérteskozmára a GCTEVE ládához is, ahol 2015. decemberében már jártam. Ez a kedves kis falu most is rabul ejtett a régi, szép házaival. Köszönet a rejtésért.

Vérteskozma címere (Gánt)
pappcsalád 2021.01.22 12:41 - Megtaláltam
[g:hu 1.6.7]

atiiig 2021.01.10 11:56 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.8.3]

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (159 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.