Bringával persze jöhetsz Csátalja, Dávod vagy Hercegszántó felől is, gazdag a földesút hálózat.
Csábítónak tűnhet a csátaljai mezőgazdasági telep felőli autós megközelítés, kár a benzinért, mert az aszfalt út végén sorompós őr fog visszafordítani!
A hely
A magunkfajta, GPS-szel foglalatoskodó játékosnak mindig felcsillan a szeme, ha a készüléke kijelzőjén különleges számsort pillanthat meg.
Egy ilyen helyre, egy ún. konfluencia-ponthoz hívlak ezzel a rejtésemmel. A 46. szélességi és 19. hosszúsági kör Gara község határában, szántóföldek közt, egy földút mellett metszi egymást.
Messzire ellát innen a szem és amerre csak tekint, gyönyörű, bácskai fekete földet lát. Míg Magyarországon 20 aranykoronás földek mondhatók átlagosnak, addig itt a Bácskában nem ritkák a 40-45 aranykoronás területek sem. Itt az a mondás járja, ha valaki ebbe a földbe bukfencet vet, még az is kinő. Minden mezőgazdász szeme örül az ilyen zsíros föld látványának, azonban ha téged ez nem villanyoz fel, javaslom, bámuld inkább a kütyüdet! Érdekes látvány, amikor az utolsó számjegy is 0-ra fordul és 10 darab nulla mosolyog rád. Na, ezen a ponton hajolj le és keresd meg a ládát!
A konfluencia-pontokról általában
Ezek azok a pontok, melyeknek szélességi és hosszúsági koordinátájuk is fokban mérve egész szám.
A Földet szélességi és hosszúsági körök hálózzák be. Ha ezek közül kiválasztjuk azokat, melyek koordinátái egész fokok, akkor az Egyenlítőn kívül 89 szélességi kört kapunk az északi félgömbön, 89-et a délin (összesen tehát 179-et) , valamint 360 hosszúsági kört. Ezeknek 179 x 360 = 64 440 metszéspontja van, tehát ennyi konfluencia-pont létezik a Földön. Gyakran hozzá szokták még számolni az Északi-sarkot és a Déli-sarkot is, melyeken nem halad át szélességi kör, ezekkel együtt a konfluenciák száma 64 442. A 64 442 pontból azonban csak 21 543 van szárazföldön. Ezek közül 11 van Magyarországon, itt megnézheted őket.
A 11 pontból 4-nél már van láda: GC4821 (Dupla kanyar dupla nulla), GC4618 (Gerdei soknulla), GC4718 (láda a nádasban) és GCAkac (N48 E22). A GC4820 (Kerek pont) sajnos megszűnt, mert magánterületre került.
A konfluencia-pont vadászat is egy hobbi. Vannak, akiknek - geoláda nélkül is - az okoz örömet, ha egy-egy konfluencia-pontot felkereshetnek és a hely aktuális állapotát lefényképezhetik. Ehhez játékhoz te is csatlakozhatsz.
Állapot: kereshető
1 játékos jelölte kedvenc ládájának
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
+
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
-
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
A 2. parkolóig autóztunk. Elmentünk a rejtésért, egy darabig próbáltam a kötelező fotót megcsinálni, de nem állt be tökéletesen 0-ra GPS, hiába sz...kodtam. Mivel még egy földvár hátra volt, ezért siettünk tovább. Köszönjük a rejtést! [Geoládák v4.3.0]
Megtaláltuk Csongival! Azt út kriminális . Vki féltéglával megszorta az utat 60 méterenként. Egy sima autónak is kihivás. Magánúti parkolótól a célig fekete bogarak kisértek bennünket . Vagy ahogy fiam mondta ez tényleg nulla ! [Geoládák v4.2.6]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.2.6]
A remekül megszervezett első Nyéki kistermelői vásárból hazafelé végre minden adott volt, hogy utolsó hiányzó Bács-Kiskun megyei ládánkat levadásszuk. Ezúttal nem kellett félni a rossz időtől, a sáros úttól (kétszer már meghátráltunk...), úgyhogy Gara felől beautóztunk a ládáig. Hosszú utunkat csak a nagy csapatokban barangoló őzikék zavarták meg (illetve mi zavartuk meg őket). Logolás után visszafelé nem fordultunk le a földúton Gara felé, hanem a Csátalját Garával összekötő 5505-ös számú utat közelítettük meg, mely kicsit simábban volt járható... a por mindenesetre hatalmas volt, vastagon belepte az autót, dehát minden nem lehet hibátlan. A kötelező "0"-ás fotókat elkészítettük! Bács-Kiskun megye immár 100 %-os találat.
Korábban többször is ért az a szerencse, hogy Hercegszántón láthattam el szolgálatot és már akkor terveztem, hogy szabadidőmben felkeresem a ládát. Sajnos valahogy sosem került erre alkalom, mivel nem volt szabadidőm, de most elérkezett a pillanat ????
Garáról mentem a megadott útvonalon egészen a ládáig. Bármilyen gond nélkül könnyen autózható volt, Amperával mentem.
Egyedüli gond csak az idővel volt. Szép napsütéses, ugyan szeles volt amikor elindultam, de menet közben hatalmas fekete fellegek jöttek iszonyatos szél mellett, majd a +8C°-os idő ellenére valóságos hózáporok csaptak le.
A rejtés találó, érdekes a fekvése a pontnak. A láda mellett még a kis "vendégeink" nyomait is megtaláltam.
Tegnap volt az 50. születésnapom! Ezen jeles alkalomból adtam magamnak 2 nap szabadságot, és eljöttem begyűjteni a környékbéli ládákat.
A mai napom leghosszabb kirándulása volt. Eredeti terv szerint gyors menetnek tűnt, de amikor kiderült, hogy a hétvégén esni fog az eső, és itt az út ilyenkor jó sáros lesz, tudtam, hogy nem lesz ez mégsem egy gyors menet. Sőt, amikor előző nap azt jósolta a meteorológia, hogy ilyenkorra már irtózatos felhőszakadás lesz, el is gondolkoztam, hogy van-e kedvem 12 km-t gyalogolni szakadó esőben, a sárban. De mivel úgy nézett ki, hogy mégsem szakad az eső, nekiindultam.
Gara felől közelítettem. Az aszfaltos utca végén tettem le a kocsit, felkaptam a gumicsizmát, esőkabátot, és nekiindultam a földútnak. Néhány lépés után láttam, hogy elég rendesen fel van szórva apró kaviccsal, és téglatörmelékkel, így annak ellenre, hogy kicsit saras, simán járható kocsival. Így visszasiettem a géphez, és elindultam a megadott parkoló felé. Sajnos csak valamivel több, mint egy kilométert sikerült megtennem kocsival, mert az út süppedős, csúszós latyakosra váltott, ahonnan már nem mertem továbbmenni a nyári gumikal. Nem jó móka esőben traktort hajkurászni, hogy rántson ki a dágványból. Szóval az út szélén letámasztottam a gépjárművet, és innen gyalogszerrel közelítettem meg a neves koordinákat. Az eső csak néha szemerkélt, de az út az előző napi esőzésektől nagyon szar minőségű volt. Még gumicsizmában sem esett jól közlekedni rajta. Csúszkáltam, ragadtam, pedig igyekeztem a növényekkel benőtt út szélén haladni, de ez nem mindig sikerült. A gumicsizmás, csúszkálós, majd 9km-es túra eléggé meg is viselte a térdeimet. Azóta is fájnak. De ne szaladjunk ennyire előre.
Szépen lassan közelítettem a célom felé. A megadott parkoló ponttól gyönyörű, tükörsima, széles aszfaltos út következett! Meg is lepődtem, hogy a süppedős sár után egy kevésbé laza talajon is közlekedhetek. A koordinátákhoz vezető célegyenes megint saras földútra váltott, de ez már nem volt sok. A rejtésen elmosolyodtam! Meglehetősen egyedi, és illik is ebbe a vidéki környezetbe. A vizet kiöntözgettem a ládát tartó tárgyból, de szerencsére a doboz belseje csont száraz volt. Aztán megcsináltam a kötelező fotókat a sok-sok nulláról. Milyen szerencse, hogy éppen az út is itt megy el, és nem kell a szántó közepére becaplatni, hogy a szélességi és hosszúsági vonalak kereszteződésén állhass.
Visszafelé a helyi mezőgazdasági terület egyik embere megállt mellettem terepjáróval, és érdeklődött, hogy mi a bánatot is keresek én itt. Elmeséltem neki, hogy a közelben van egy konfluencia pont. Ez nagyon érdekelte. Röviden elbeszélgettünk, és ment tovább a dolgára. Én meg vissza a kocsihoz. Visszafelé többször rákezdett az eső, de szerencsére különösebben intenzív egyik alkalommal sem volt. Végül majd 9 km gyaloglás, és kb. másfél óra után értem vissza az autómhoz. Bár a környezet nem volt különösebben tetszetős, örültem, hogy végül mégis bevállaltam ezt a ládát! Száraz időben biztosan gyorsabb lett volna, de azért így sem volt rossz!