Megye/ország: Fejér
Elhelyezés időpontja: 2019.02.17 17:00
Megjelenés időpontja: 2019.02.17 18:31
Utolsó lényeges változás: 2025.03.08 15:42
Rejtés típusa: Multi geoláda (3H)
Elrejtők: szalais78
Ládagazda: szalais78 Nehézség / Terep: 2.0 / 2.0
Úthossz a kiindulóponttól: 6000 m
Megtalálások száma: 319 + 3 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 1.0 megtalálás hetente
A geoláda egyetlen jelszórészletének megtalálásához sem szükséges a sínekre lépni, a vágányon áthaladni, vagy védőkorlát mögé mászni, ami mint tudjuk tilos és ÉLETVESZÉLYES!
Röviden
1. pont: mágneses kapszulában (Láncot nem kell leszerelni!)
N 47°25,528' E 18°35,139
2. pont: kerítés melletti fa tövében, kő alatt, kb. 10x6x4 cm műanyag dobozban (követ nem kell elmozdítani, bal oldalról alá lehet nyúlni!)
N 47°26,449' E 18°35,232'
3. pont: kb. 10 cm átmérőjű, 15 cm magas, csavaros tetejű (!), műanyag doboz a földbe süllyesztve, fedéllel ellátva.
N 47°27,856' E 18°35,686'
A ládába TravelBug nem helyezhető.
Bevezető
Ez a geoláda része a GCkisv - Magyarországi kisvasutak sorozatnak.
A kisvasutakat kedvelő kessertársak biztosan értékelni fogják e ládát, de remélem, olyan is lesz, aki ezután kap kedvet a kisvasútakhoz.
Egy kirándulást az arborétumért, a kalandparkért, vagy legalább három rövid sétát biztosan megér.
A kiindulópont
Mivel a láda a 3. ponton található, gépkocsival érkezőknek javaslom a megadott koordinátán való parkolást. N 47° 25,319' E 18° 35,160' 140 m [GCVVKV+1Parkoló]
Innen nyugat felé haladva, majd jobbra fordulva már látható a kisvasút Alcsútdobozi Arborétum állomása, illetve továbbhaladva megközelíthető az első pontnak helyet adó híd.
Kerékpárral minden pont attól néhány méterre megközelíthető.
E geoláda könnyen begyűjthető autóval, kerékpárral, kisvasúttal egyaránt, ezért a pontok közötti közlekedési útvonalakra részletesen nem térek ki.
A multi geoláda leírása
1. pont: Alcsútdobozi Arborétum megállóhely
Az állomás mellett elhaladva, az elágazástól kb. 50 méterre lévő híd túloldalán található az első jelszórészlet. A jelszó első részlete a baloldali korláton található mágneses mikroládában, bokamagasságban. A mikroládát egy esetleges leeséstől lánc védi, amit nem kell sem a korlátról, sem a dobozról leszerelni! N 47° 25,528' E 18° 35,139' 145 m [GCVVKV-1]
3. pont: Puskás Akadémia megállóhely
Gépkocsival érkezők megállhatnak a Puskás Ferenc utca végén található parkolóban. N 47° 27,862' E 18° 35,418' 142 m [GCVVKV+3Parkoló]
Innen gyalogosan (vagy akár kerékpárral) folytatható az út a vasútállomás előtti elágazásig. N 47° 27,931' E 18° 35,637' 142 m [GCVVKV+Elágazás]
Az elágazástól egyenesen haladva felérünk a kisvasút megállóhelyéig, jobbra megtalálhatjuk a ládát a harmadik jelszórészlettel.
(Kisvasúttal érkezők is ezt az kereszteződést kell, hogy keressék, értelemszerűen balra fordulva találják majd a ládát.)
A láda - benne a harmadik jelszórészlettel - a közvetlen környezet legnagyobb fájával szemben, az út túloldalán található földbe süllyesztve, cserép fedéllel takarva. N 47° 27,856' E 18° 35,686' 142 m [GCVVKV-3]
A három jelszórészlet egybe írva adja a jelszót.
A Kisvasútról
Hazánkban számos kisvasút üzemel turisztikai célból, mint például a Gyermekvasút, vagy a balatonfenyvesi, felsőtárkányi, királyréti, lillafüredi, pálházi, szilvásváradi, szobi kisvasút. A Vál-völgyi Kisvasút a "legfiatalabb" közülük.
A Vál-völgyi Kisvasút mozdonya MK 48-as, keskeny nyomközű pályákra tervezett dízel mozdony. Magyarországon több mint 20 db van belőle jelenleg is üzemképes állapotban. Ezek a járművek dízel-mechanikus (M040) és dízel-hidraulikus (M041) változatban üzemelnek, többek között Lillafüreden, Szilvásváradon vagy a Mátrában is. Egy 2010-es fejlesztés és korszerűsítés hatására az országban két dízel-villamos-hibrid üzemű (M403) mozdony is pályára állt. A Vál-völgyben a környezetkímélő dízel- hidraulikus változatú mozdony fogja kalauzolni az utasokat.
A Vál-völgyi Kisvasút Felcsút és Alcsútdoboz között közlekedik, mintegy 6 km hosszú (pontosan 5,7 km) pályán közlekedik, három megálló érintésével.
A vasút vonal:
5,7 km hossz,
760 mm-es nyomtávolság,
3 állomás,
1 állomásépület,
20 perc menetidő,
25 km/h sebesség,
6450 vágányméter,
15.000 sínméter,
20.000 alépítményi korona,
6200 köbméter vasúti zúzott kő,
4000 méter földárok,
6 db vasúti átjáró,
1 fénysorompó,
90, illetve 100 méter hosszú peronok,
minden állomás akadálymentesített,
14 db műtárgy
Megtaláltam, köszi a rejtést!
Ma (is) szabadnapos lettem, így nekilódultam ládákat keresni, ha már az idő is ilyen szép lett!
Nekem nagyon tetszik a kisvasút, nagyon szépen megcsinálták! Szerintem Bicskével összeköthették volna lehet, hogy akkor jobb lenne a kihasználtsága.
A rejtések rendben voltak
A kisvasút sorozatból nekem ez a 03/25
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Húsvétig még nem közlekedik a vonat, így sétával kerestem meg a pontokat. A harmadik pontnál nem volt rejtve a láda, mellette találtam meg. Gondolom azért mert a rejtek helyben állt a víz. Amennyire tudtam kitisztítottam.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.5.0]
Három kisebb sétával gyűjtöttük össze a pontokat, a vonatozás most kimaradt. Eső utáni párás, fülledt idő volt. Szép helyeken megy keresztül a kisvasút.
A láda rejtekében szinte a tetejéig állt a víz. A logfüzet totál penészes a dobozban. Gyorssegélyként annyit tudtunk tenni, hogy kivettük a földből a rejtekadó vödröt, kiöntöttük belőle a bűzös vizet, és az aljában lévő nagy adag sarat kikapartuk egy fadarabbal, aztán visszarendeztük. De új logfüzet kellene, és valahogy megoldani, hogy a víz ne folyhasson be a rejtekbe.
Levadásztam, köszönöm a rejtést! A láda rejtekében áll a víz, hangyafészek is, sok-sok hangyapetével, meztelen csigákkal. Alaposan visszazártuk a ládát, de lehet befolyik a víz majd. [Geoládák v4.3.0]
Vasárnapi kisvasutazás, focipályától indultunk. Menettérti jeggyel levadásztuk a pontokat. A harmadik pontnál éppen csak visszaértünk a vonathoz. A második pont könnyen és gyorsan meglett. Majd utoljára vadásztuk le az első pontot. A láda körül rengeteg a meztelencsiga, ami miatt a gyerekek ránk bízták a láda a kinyitást :)
Látnivaló nem sok a vonalon, de hát tudjuk, hogy ez nem is arról szól.