geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

4798. Češljakovački-magaslat (GCCES)

Elhelyezés időpontja: 2021.05.08 13:40
Megjelenés időpontja: 2021.06.20 22:33
Utolsó lényeges változás: 2021.06.20 22:33
Rejtés típusa: Multi geoláda (2H)
Elrejtők: Párduc50
Ládagazda: Párduc50
Úthossz a kiindulóponttól: 4500 m
Megtalálások száma: 1

Röviden

1. N 45° 29,672' E 17° 41,279' 9x17x6 cm-es,négyfülű doboz, fa talajszinti odvában.
2. N 45° 29,401' E 17° 43,359' 9x17x6 cm-es négyfülű doboz, sziklacsoport északi oldalán lévő szikla alatti üregben, kövekkel álcázva.

A multiláda bemutatása

Ismét egy túrát ajánlok a Papuk hegységbe, ezúttal annak déli-délkeleti oldalán. Ez egy kétállomásos multi, két csúccsal, és egyéb látnivalókkal.

Megközelítés

Az ország megközelítéséről bővebben nem szeretnék írni, azt úgyis az dönti el, ki honnan érkezik. A keletről érkezők Udvar, északról jövők Drávaszabolcs, míg a nyugatiak Barcs érintésével léphetik át a határt. Velika települést kell keresni a Papuk-hegység déli lábánál. A település központjában a  N 45° 26,192' E 17° 39,935' 220 m [GCCES+1elágazás] elágazásnál forduljunk északnak, majd haladjunk a  N 45° 27,737' E 17° 39,459' 275 m [GCCES+2elágazás] elágazásig, ahol jobbra folytassuk utunkat. Az utolsó két km-en az út aszfaltról makadámra vált.
Parkolni a  N 45° 29,220' E 17° 40,726' 440 m [GCCES+parkoló] ponton kiépített parkolóban lehetséges, innen a makadám utat sorompó zárja le.

A túra leírása

A túra a parkoló északkeleti végéből induló Piros kör piros karika turistajelzéstől indul. A Papuk-hegységben minden turistaút ilyen jelzéssel van ellátva, úgyhogy ne kövessétek vakon, mert néhol elágazik! Itt is két út indul a megjelölt pontból, mi az északin induljunk el, a délebbi rögtön felvisz a Češljakovački-magaslatra, a Tisovac kihagyásával. Rövid idő múlva át kell kelni egy patakon, majd a kaptató elég meredekké válik. A Tisovacig tartó szakaszon a turistautat több helyen is a térképen nem jelzett erdészeti utak keresztezik, úgyhogy figyeljük a jelzést! Mintegy fél-háromnegyed óra kapaszkodás után érünk fel a csúcsra.
A Tisovac egy 660 méter magas hegycsúcs. Tetején északnyugat felé, a völgyön át pedig a Nevoljaš (739 m) és az Ivačka glava (913 m) csúcsai felé nyílik a kilátás. Formája alapján erkélyre hasonlít, és gyönyörű kilátást nyújt a lejtőkre, valamint csodálatos helyet kínál a pihenésre és a nyugalomra. Itt található az első részláda, ami egy 9x17x6 cm-es négyfülű doboz,  N 45° 29,672' E 17° 41,279' [GCCES-1] egy fa talajszinti odvában található, faágakkal, fadarabokkal álcázva.

Miután megtaláltuk a ládát, erőt gyűjtöttünk, és kigyönyörködtük magunkat a panorámában, indulhatunk tovább a Češljakovački-magaslat felé.
Utunk a Tisovacot a Češljakovački-magaslattal összekötő gerincen halad tovább, ahol időnként észak felé szép kilátás tárul elénk.
Nemsokára a  N 45° 29,511' E 17° 42,405' 650 m [GCCES+3elágazás] kereszteződéshez érünk. Innen észak felé indulva van lehetőségünk egy kis kitérőt tenni a közeli Trišnjica -Cseresznyefa- kulcsosházhoz (400 méter)
 N 45° 29,658' E 17° 42,554' 615 m [GCCES+kulcsosház]
Aki nem akar a kulcsosház felé kitérni, folytassa útját nyugatra, amelyen 1100 métert megtéve eléri a Kapavac-forrást.  N 45° 29,565' E 17° 43,165' 785 m [GCCES+forrás] Egy meredekebb emelkedő után itt már velünk halad az is, aki megtekintette a Trišnjica kulcsosházat.
A foglalt forráson kis kifolyó található, neve nincs rajta feltüntetve.
A forrás vizétől felfrissülve nekivághatunk utunk utolsó szakaszának, még 360 méter, és a csúcson vagyunk.
A Češljakovački-magaslat (825 m) a Keleti-Papuk legmagasabb csúcsa.
A teteje erdőkkel körülvett kis fennsík, ahol két ösvény bélyegzője található: a szlavóniai hegymászó és a horvát hegymászó ösvény.

A csúcson pihenőhely, és egy három szintes kilátó található, valamint a csúcs látogatási naplója. A kilátó tetején egy távcsövet helyeztek el, hogy még jobban gyönyörködhessünk a panorámában. De vajon milyen panorámában?

Körülbelül 100 méterre a csúcstól délre volt egy kilátó, sajnos ez mára már eltűnt. Onnan állítólag kiváló panoráma nyílt a Požegai-medencére és a Szávára.
A geoláda is a csúcstól délre lett elhelyezve:
 N 45° 29,401' E 17° 43,359' [GCCES-2] egy sok sziklából-kőből álló csoport északkeleti oldalán, egyik szikla alatt, kővel takarva, talajszinten.

Ha megtaláltuk a ládát, kipihentük és kigyönyörködtük magunkat, indulhatunk vissza. Érdemes a második, egyébként valamivel rövidebb utat választani ha nem szeretnénk még egyszer felmászni a Tisovacra. Ehhez a
 N 45° 29,460' E 17° 42,045' 630 m [GCCES+4elágazás] kereszteződésnél balra dél felé, majd a  N 45° 29,460' E 17° 42,045' 630 m [GCCES+5elágazás] kereszteződésnél jobbra, kelet felé kell fordulni. A kereszteződés után hamar elérhetjük a Slatka stijena (édes szikla) névre hallgató sziklacsoportot, amire érdemes néhány pillantást vetni. Innen még mintegy 650 méter a parkoló.

Kellemes túrázást mindenkinek!

Forrás:
Túratárs.com

copfocska 2021.06.23 17:57 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! [Geoládák v3.11.1] az első piros1-ünk :) egy éve tervezzük, hogy eljövünk a Papukba láda vadászatra, de a covid töbször közbeszólt. most viszont már egy hete lefoglaltuk a szállásokat, elterveztük melyik nap hova megyünk, aztán egyszercsak, indulás előtt két nappal megjelent ez az új multi, és vérszemet kapva mindent átszerveztünk, hátha mi leszünk az elsők :))
ez volt a mai napi második túránk, az első, 10 km-es a GC3VAR multi volt, 35 fokban, brutális emelkedőkkel, majd a Szent Miklós kolostor után nekivágtunk ennek a túrának is.
Rögtön az elején kíméletlenül emelkedni kezd az útvonal, majd az első pontot elérve mesés látvány tárult a szemünk elé! megérte felmenni odáig! a második pontig szarvasokkal is találkoztunk, majd folytattuk a kaptatást a 835 m-es csúcs felé, ahol megleltük a második ládát is.
lefelé levezetésként lekocogtunk, az útvonal teljes hossza 10,2 km lett.