geocaching.hu geocaching.hu FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum    |   belépés

4603. Szarajevó vára panorámával (GCSVP)

Temető

Felhasználó: Kokó
Úthossz a kiindulóponttól: 200 m
Megtalálások száma: 3, grafikon

10*10*5 cm-es doboz a völgy feletti Fehér erőd közelében lévő rom külső falában. A bátortalanabbak az átellenes belső sarokban találják az alternatív filmesdobozt.

A ládába TravelBug nem helyezhető.

Megközelítés

A rejtéskor mi egy nagyon kellemes gyalogos túrát tettünk a Latin-hídtól indulva, át Baščaršija nyüzsgő bazárjai között, fel a lépcsős-sikátoros, mégis forgalmas szűk utcákon. Sétánk alatt több helyről is ráláthattunk Szarajevóra, ahogy az útba eső Sárga-bástyáról is. Az autóval érkezőknek a Visegrádi-kapu előtti éles kanyart kell bevenniük, hogy elérjék a Fehér erőd parkolóját  N 43° 51,605' E 18° 26,700' 650 m [GCSVP+parkoló]. Az erőd látogatása néhány márkával megfizethető, de a pont megszerzéséhez nem kell bemenni az erőd területére. Eleinte utca, majd ösvény vezet az erősség alatti romhoz. A doboz megtalálása mellett remek kilátásban is gyönyörködhetünk.

Vár(maradvány)

A völgyben fekvő város keleti végén emelkedő magaslatra épült várból mára csak faldarabok maradtak. Az egykori erődítmény felsőbb részeit szinte teljesen benőtte a növényzet, eltüntetve az épületek romjait. Míg a "Vörös bástya" falaiból alig maradt valami, addig a "Sárga erősség"-hez vezető lépcső mellett annak előtére is megmaradt. Természetesen a környék utcáin sétálva gyakran találkozhatunk kerítésnek álcázott romokkal is. A legjobb állapotban a "Fehér-erőd" maradt meg, melynek látogatásáért 2019-ben 5 BAM-t kellett fizetni. Persze az is lehet, hogy az egykori várnak csak ezt a részét hozták látogatható szintre, mivel könnyen elérhető, és a remek kilátás mellett nyújt némi be- és kitekintést Szarajevó életébe.

Sétánk közben szerettük volna közelebbről megnézni a Jajce kaszárnya romjait, de csak innen sikerült jobban szemügyre venni.
Érdekes élmény volt, amikor az egyik házból megszólítottak, hogy menjünk be a teraszukra, mert onnan jobb a kilátás!

Források és ajánlott olvasnivalók

- Európai Ifjúsági Portál
- Videó
- Egy remek blog

KRW értékelés (3 db): környezet: 5.00 rejtés: 4.66 web: 4.66 átlag: 4.78

Mathau 2020.04.20 10:59 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.55
Valamikor, réges-régen a rejtésben segédkeztem, vagy legalábbis jelen voltam. A piros 1-es elkelt, így most be is jelentem.

macikupac 2020.03.04 15:27 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 4 átlag: 4.33 súly: 4.52
Szarajevó trip 1.

Alig foglaltuk el a szállásunkat, rögvest a város keleti részének a felfedezésére indultunk. Mi a gyönyörű, mór stílusú Nemzeti Könyvtár épülete mellett szálltunk meg. Egy kőhajításnyira a kakaóbarnán hömpölygő Miljackától. Innen nagyon meredek utcácskákon át kapaszkodtunk fel a Fehér-erődhöz. Útközben érintettük a vár Fellegvári-kapuját is, majd találkoztunk a környéken szinte mindenhol látható, turbános síremlékkel. A várba 5 KM a belépő. Mivel kiállítás, vezetés nincs, csak a maguk pusztaságában álló romok, gondolhatnánk azt is, hogy akkor mire a pénz. De ezen szőr mentén, így nem is lesz. Nagyon jó helyen van az erőd, mert uralja a folyóvölgyet és a városra is remekül rálátni. Még a mostani borongós időben is. A rejtektől egy hatalmas szikla is látszik, ami fentről nem. A (pót)ládát a helyéről kiesve, a kövek közül halásztam ki. Az épületrom sarkán lévő üregbe tettem. De a koordináta egy másik sarokra mutat, a primer láda meg a harmadik saroknál van. Ám minderre csak a szálláson jöttem rá az oldal nézegetése után. Dörmit hoztunk magunkkal.

Update: Csak nem hagyott nyugodni a dolog és 2 napra rá ismét felmásztam ide. (Az is nyomott a latban, hogy az itteni com-os doboz sem került elő, így azt meg pótoltam.) Megvan az elsődleges láda is a fotón jelölt helyén. Abban csak a rejtők logja volt. Koo-t nem mértem.

csg69 2020.01.02 13:40 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.40
Igazán szép helyen lakik a dobozka, és a kilátás is gyönyörű :)