geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés
  
  
  
 
FAQ
4648. Veszprém-Alsóörs vasútvonal (GC911)

A legszebb vasútvonal - Tolnai Éva felvétele

A legszebb vasútvonal - Tolnai Éva felvétele

Fordítókorong az első ponton

Fordítókorong az első ponton

Kilátás a második pont mellől, a kép bal alsó sarkában az egykori vasúti híd támfala

Kilátás a második pont mellől, a kép bal alsó sarkában az egykori vasúti híd támfala

Kilátás a második ponttóĺ

Kilátás a második ponttóĺ

Balatonalmádi öreghegy egykori vasúti megálló napjainkban

Balatonalmádi öreghegy egykori vasúti megálló napjainkban

A kiállított mozdony Balatonalmádiban

A kiállított mozdony Balatonalmádiban

Remetevölgy vasútállomás napjainkban

Remetevölgy vasútállomás napjainkban

A vasúti töltés Remetevölgyben

A vasúti töltés Remetevölgyben

Csodálatos fasor a harmadik pontnál - itt vezetett a nyomvonal

Csodálatos fasor a harmadik pontnál - itt vezetett a nyomvonal

Robog a 375-es mozdony a Balatoni Vasút nyomvonalán

Robog a 375-es mozdony a Balatoni Vasút nyomvonalán

A Káptalanfüredi vasúti hid próbaterhelése átadás előtt a 324 sorozatú mozdony szerkocsival 1908-ban

A Káptalanfüredi vasúti hid próbaterhelése átadás előtt a 324 sorozatú mozdony szerkocsival 1908-ban

Balatonkáptalanfüred vasúti megálló - Káptalanfüred egykori neve

Balatonkáptalanfüred vasúti megálló - Káptalanfüred egykori neve

Káptalanfüred vasúti állomáson a mai napig látható az Alsóörs-Veszprém vonal vagányának a helye. Az állomás épülete a két vasútvonal között volt.

Káptalanfüred vasúti állomáson a mai napig látható az Alsóörs-Veszprém vonal vagányának a helye. Az állomás épülete a két vasútvonal között volt.

Támfal és boltozott áteresztő a Remetevölgyben.

Támfal és boltozott áteresztő a Remetevölgyben.

Remetevölgyi részlet a hegy felé nézve.

Remetevölgyi részlet a hegy felé nézve.

Balatonalmádi Öreghegy vasúti megálló 1910-ben

Balatonalmádi Öreghegy vasúti megálló 1910-ben

A harmadik pont közelében. Vödör-völgy kerékpárút

A harmadik pont közelében. Vödör-völgy kerékpárút

Remetevölgy vasútállomás

Remetevölgy vasútállomás

Jutasi pályaudvar

Jutasi pályaudvar

Korabeli menetrend

Korabeli menetrend

Veszprémi gabona-piacz

Veszprémi gabona-piacz

Véghely Dezső

Véghely Dezső
Szélesség N 46° 58,981'
Hosszúság E 17° 58,099'
Magasság: 154 m
Megye/ország: Veszprém
Térképen: TuHu - OSM - GMaps
Koordináták letöltése GPS-be
Közeli ládák
Közeli pontok

Elhelyezés időpontja: 1970.01.01 01:00
Megjelenés időpontja: 2020.06.08 04:56
Utolsó lényeges változás: 2021.10.05 21:42
Rejtés típusa: Multi geoláda (4H)
Elrejtők: Csg12
Ládagazda: Csg12
Nehézség / Terep: 2.0 / 1.5
Úthossz a kiindulóponttól: 20000 m
Megtalálások száma: 98 + 4 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 1.4 megtalálás hetente


A geoláda 2021. március 28. napján teljesen megújult. A megújulás célja a nagyobb keresési élmény biztosítása.

Rövid leírás

Eredetile négypontos multi - most az első pont átmenetileg nem kereshető - az egykori gyönyörű Veszprém Alsőörs útvonalon. Minden ponton jelszórészlet. A multit biciklivel a legélvezetesebb lejárni. Amz Az egyes ponthoz a segítségeket a pontok után fordítva írva találod.

1. pont: 15x8x8 cm - A fordítókorongból kényelmesen elő tudod venni.
2. pont: 8x8x4 cm - !tlotálrok ygéL
3. pont: 15x15x8 cm - !létzekré zöhőkdlöfréM
4. pont: 8x8x4 cm - !zár meN

 N 46° 58,981' E 17° 58,099' 123 m [GC911-1]

 N 47° 0,837' E 18° 0,357' 123 m [GC911-2]

 N 47° 2,684' E 17° 58,130' 295 m [GC911-3]

 N 47° 7,210' E 17° 54,967' 233 m [GC911-4]

Jelszó: az egyes pontokon összegyüjtött jelszórészletek 3-4-1-2 sorrenben. Az első pont az Alsóörsi vasútállomás taljes átépítése miatt nem kereshető, a hiányzó jelszórészlet azonban egyértelműen kitalálható. Ha kérdésed van keress bátran.

Ha Alsóörsről indulsz, akkor:

 N 46° 59,100' E 17° 58,600' 123 m [GC911+parkoló]

Ha Veszprémből indulsz, akkor:

 N 47° 7,129' E 17° 54,708' 123 m [GC911+parkoló]

A ládáról

A geoláda végigvezet az egykori 11-es számú Bakonyvasút Alsóörs-Veszprém szakaszán. Legcélszerűbb kerékpárral keresni a ládát, ugyanis az Alsóörs-Balatonalmádi-Veszprém kerékpárút nagyrészt megegyezik a vasút nyomvonalával. A vasút egyes elemei, hidak, támfalak, töltések, talpfák sok helyen megmaradtak, a multi célja ezek bemutatása. A vasút állomásépületei a mai napig állnak, csak immár lakóházként, nyaralóként funkcionálnak.

Személyes indíttatás

Gyerekkorom legszebb nyarait Káptalanfüreden töltöttem, sokat meséltek az idősek az ország legszebb vasútvonalának tartott 911. számú Alsóörs-Veszprém vonalról, mely Káptalanfüredet is érintette.. Megszüntetését gazdaságtalanságra hivatkozva az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el: 1969-ben megszüntették a Meggyespuszta-Alsóörs szakaszt, majd 1972-ben a megmaradt Veszprém-Meggyespuszta szakaszt is. A vasút nyomait számtalan helyen fel lehet fedezni, a multi célja ezeknek a bemutatása.

Előzmények

A 911-es számú Alsóörs-Veszprém vasútvonalat 1909-ben építtette Veszprém városa a város és a Balaton áru- és személyforgalmának megkönnyítésére. 1909. június 8. napján avatták fel a vasútvonalat. Megszűnése előtt a mai 11-es számú Győr-Veszprém-vasútvonal részeként üzemelt, közvetlen vonatok is indultak Győrből a Balaton partjára.
22 km hosszú vasútvonal megállói a következők voltak: Veszprém, Veszprém külső pu., Jutas Veszprém régi, Veszprém ipartelepek, Veszprém honvédlaktanya, Meggyespuszta, Meggyespuszta, Meggyespuszta 2. sz. őrház Szentkirályszabadja, Balatonalmádi-Remetevölgy, Sárkuta, Sárkuta 4. sz. őrház, Balatonalmádi-Öreghegy, Káptalanfüred, Balatonkáptalanfüred m.h,. Alsóörs

 N 46° 59,116' E 17° 58,554' 123 m [GC911+Alsóörs vasúti megálló]

 N 47° 1,729' E 18° 0,485' 123 m [GC911+Balatonalmádi Öreghegy vasúti megálló]

 N 47° 2,095' E 18° 0,247' 123 m [GC911+Balatonalmádi Remetehegy vasúti megálló]

 N 47° 2,612' E 17° 57,802' 123 m [GC911+Szentkirályszabadja vasúti megálló]

 N 47° 2,995' E 17° 56,311' 123 m [GC911+Meggyespuszta vasúti megálló]

 N 47° 5,696' E 17° 55,049' 123 m [GC911+Veszprém régi vasúti megálló]

A balatoni vasút gondolatának felvetődése és tervek a megvalósításra

"1881-ben sokan javasolták egy lóvasút megépítését a Veszprém és Balatonfüred közötti közlekedés megoldására. [...] Óvári Ferenc 1892-ben elmondott parlamenti szűzbeszédében a filoxiavész miatt kilátástalan helyzetbe került kivándorlásra ítélt Balaton melléki nép helyzetén való javítást éppen egy jó közlekedési politikában látta. A tapolcai, nagyvázsonyi és veszprémi választókerületek országgyűlési képviselői (Csigó Pál, Óvári Ferenc és Szabó Imre) 1893. február 15-én memorandumot intéztek a miniszterelnökhöz, melyben a filoxiavész miatt szükségessé vált szőlőfelújítások támogatására tett javaslataikat a Balaton-parti vasút kiépítésének szükségességével zárták.

1894. augusztus 12-én Balatonfüreden a Balaton-parti vasút ügyében Óvári Ferenc és Véghely Dezső javaslatára kimondták, hogy a vonalat Veszprémtől, Szentkirályszabadja, Almádi és Vörösberény érintésével a Balaton-parton haladva egészen Keszthelyig kell megépíteni. Az értekezleten elfogadott javaslat megvalósítására 200 tagú végrehajtó bizottságot választottak Véghely Dezső Veszprém megyei és Cserán Károly Zala megyei alispán elnökletével.

Az építés előkészületei 1899-ben kezdődtek meg. Mivel a Balatonparton 103, Szentkirályszabadjánál 286, Veszprémben pedig 266 méter tengerszint feletti magassággal kellett számolni, a Malom-völgyi meredek vonalvezetés miatt elsősorban személyforgalommal számoltak. Ráadásul mivel a villamosvontatás drága és fejletlen volt, a gőzvontatás pedig nehézkes, a vasutat motorkocsis üzemre tervezték. Az előkészítés és a területkisajátítások az érintett települések érdekellentétei miatt végül több évet vettek igénybe: az építkezés csak 1907 októberében kezdődhetett meg. A huszonkét kilométer hosszú Alsóörs-Veszprém szakaszt hét hónap alatt hozták létre, 1908 szeptemberében gördült rajta végig először vasúti szerelvény. A hivatalos átadás és avatás 1909. július 8-án volt. Mivel a vonal áthaladt Veszprémen, így a külvárosban lakók számára megkönnyítette a belvárosba jutást. A Balaton környéki településekről is egyszerű eljutást kínált Veszprémbe, valamint az idegenforgalom szempontjából is fontossá vált, mivel Északnyugat-Magyarországról is gyorsan el lehetett érni a Balatonhoz.

Megszüntetés

Megszüntetését gazdaságtalanságra hivatkozva az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el: 1969-ben megszüntették a Meggyespuszta-Alsóörs szakaszt, majd 1972-ben a megmaradt Veszprém-Meggyespuszta szakaszt is. A pályát 1974-ben végleg felbontották, ma csak pár száz méter emlékeztet a veszprémi vasútállomásnál, a Veszprém belvárosa felé kanyarodó rövidke szakasz.

Jövő

A Veszprém-Alsóörs vonal új nyomvonalon történő újjáépítése nagyon sokba került volna 2011-ben az NFM szerint. A közelmúltban közlekedési fórumot tartottak Balatonalmádiban, melyen a 11-es számú Győr-Veszprém vonal egykor a Balatonig vezető, Veszprém-Alsóörs szakaszának helyzete, esetleges újraélesztése is szóba került. A Magyar Idők szerint a rendezvényen elmondták: először is fel kellene mérni az egykori nyomvonal jelenlegi állapotát, a vasúti forgalom visszaállításához azonban a környező települések komoly összefogására lenne szükség. A lap a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál (NFM) arról érdeklődött, van-e esély a megszüntetett vonalszakasz újraindítására. A minisztérium válasza meglehetősen egyértelműsíti a helyzetet. Az 1968-as gazdasági reform közlekedéspolitikai koncepciója következtében közel ötven éve megszüntetett, huszonkét kilométeres vonal két szakaszán kerékpárutat építettek a vasúti alépítményen. Máshol nemcsak a síneket, hanem a szükséges műtárgyakat, például a 71-es főút felett átvezető felüljárót is elbontották. Az egykori nyomvonal jelentős részén Veszprém és Balatonalmádi belterületén is közutakat és épületeket alakítottak ki. Vagyis gyakorlatilag nincs esély a forgalom ismételt felvételére. Egy új nyomvonalon való újjáépítés pedig rendkívül magas költségekkel járna a nehéz terepviszonyok miatt.

forrás:
Veszprém-Alsóörs vasútvonal története
www.vasutallomasok.hu
Indóház online
Youtube videó a vasútvonal történetéről
Állapot: kereshető

KRW értékelés (37 db): környezet: 4.47 rejtés: 4.13 web: 4.64 átlag: 4.41

-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
-
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
+
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
-
GPS nélkül is érdemes megkeresni
+
kereshető egész évben
+
kereshető 24 órában
-
a látnivalóért fizetni kell


Dr.Lada 2021.10.03 18:20 - Megtaláltam
Kerékpárral elkövetve.:-)
Log később.
[g:hu+ 2.7.14]

G.P.S. 2021.09.26 12:00 - Megtaláltam
Megtaláltam Apával és Anyával, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.1]

G_Sanyi 2021.09.26 12:00 - Megtaláltam
Áprilisban a 4. és a 3. pontot kerestük meg bringával, ma pedig a 2. pontot. Nagyon tetszett a 2. és a 3. pont, a többit már jól ismertük. Köszönjük a rejtést!

IMG_0875 
comcen1 2021.09.11 16:21 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.1]

Attibati 2021.09.05 12:42 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4.5 web: 5 átlag: 4.50 súly: 4.58
Kerékpáros találat, 66 km 1000 m szint.
Veszprémből indultam a gc20bf, a gcxx19 és a gcrc03 ládákat felkeresni.
Az állomás közelében levő lakótelepen parkoltam, majd elsőnek a 4. pontot kerestem fel. Az állomás peronja felöl sima a megközelítés. A vasútőr és a forgalmista jól megbámultak, hogy hova biciklizek kora hajnalban a peronon. Az előző logokat olvasva nem kellett sokáig keresni a rejtést.
Kisebb gckupa pontgyűjtő kitérők után a Balaton felé vettem az irányt. Meglepett, hogy az előre kinézett, az ipari park felé vezető kerékpárút le van zárva, ezért a 73-as úton kellett folytatnom az uatamat, szerencsére gyér volt a forgalom.
A gc20bf 3. pontja után az optimális útvonalról letérve ejtettem útba a multa 2. pontját. A rejtekhely nekem is nehezen lett meg, a korlátra történő utalást én úgy értelmeztem, hogy a korlátra van ragasztva a jelszóhordozó, pedig a földön kell keresni.
Visszatérve a gc20bf nyomvonalára a multi 8. pontja előtt elugrottam a gc911 3. pontjáért. A megközelítéssel nincs semmi probléma, az erdősáv bármelyik oldalán a tarlón vagy a réten elindulva a rejtekhely közelében könnyen be lehet váltani az erdőbe a ládához. A fák elhelyezkedése jól mutatja az egykori nyomvonal helyét.
Az első pontot még tavaly augusztusban egy Balaton kerülés során találtam meg.
Látnivalókban valóban nem bővelkedik a multi, jól sikerült a vasútvonal felszámolása, tárgyi emléket már nem lehetett fellelni.

lelcache 2021.09.04 17:13 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 5 web: 5 átlag: 4.67 súly: 4.55
Szinte napra pontosan egy éve találtam meg az első és második pontokat a balaton kerülős, két napos kerékpártúrámon. Akkor a többipont nem esett útba, így nem fejeztem be a multit. Akkor még máshol volt a kettes pont, és azóta az első sem kereshető, pedig az nagyon ötletes rejtésű volt.

Ma a balatoni 20km-es, jubileumi túra után keresgéltük meg a pontokat. illetve az egyiket a túra közben. Jó kis multit sikerült összerakni! Tetszettek a pontok!

Köszönöm a rejtést!

lelcache

20200908-1739220200908-17395
2020.09.0820200908-17398
20200908-1739620210904-21826
20210904-2182720210904-21829
20210904-2183020210904-21835
20210904-2183320210904-21844
20210904-21845 
kivancsifancsi 2021.09.04 17:13 - Megtaláltam
Kitúrtam

Fidorka 2021.09.04 17:13 - Megtaláltam
lelcache társaságában

anettx 2021.09.04 14:30 - Megtaláltam
TFTC!
Eseménydúsan a Balaton-felvidéken
A GC20BF multi göngyölítése közben jártam be a pontokat.
Köszi a rejtői segítséget az 1. jelszórészlethez, a többi rendben a helyén.
A téma ugyan tetszett, a rejtések is jók, a látnivalót éreztem egy kicsit csekélynek.
A láda rövid neve is érdekes egybeesés, mert erről elsőre sajnos valami más ugrik be az embernek.
[Geoládák v3.11.3]

gc911-collage 
Bobby Holmes 2021.08.19 13:51 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]

benger 2021.08.15 20:22 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]

katika 2021.08.07 17:07 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]

-1-2
-3 
Zsu14 2021.08.06 20:28 - Megtaláltam KRW környezet: 3.5 rejtés: 3.5 web: 4 átlag: 3.67
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! Zsuzsi, Levi [Geoládák v3.11.3]

griffs 2021.07.31 12:00 - Megtaláltam
Bringával.
Az első 10-ben már letekertem, de a veszprémi állomásra akkor nem mentem be. Ma újra kerestem, miközben teszteltem a Veszprém-Alsóörsi bringautat is (és már elmentem az állomásra is). a 2. pontnak jót tett az áthelyezés. Rejtett kincs az a panoráma út.
Köszi !!

kovigaga 2021.07.29 18:37 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Az egyes jelszó segítséggel lett meg. A felsőörsi új biciklisutat próbáltuk ki Balatonfüred - Almádi - Veszprém - Balatonfüred körrel. [Geoládák v3.11.3]

Párduc50 2021.07.22 10:38 - Megtaláltam
Ez egy kemény multi volt!
Kezdődött az első ponttal, amihez odamentem, mikor is a leírásban elolvashattam, hogy nem is kellett volna... Találjam ki a jelszórészletet! Találgattam, de nem jutott eszembe semmi értelmes. Maradtam az "állomás"-nál. A kettes pontnál meg bénáztam. Bár elolvastam a hintet mégis alig találtam meg. Lehet, hogy azért, mert ez volt a multi szép pontja, a kilátásban gyönyörködtem. Végül azért meglett.
Tehát a csalódás és a szépség pontja megvolt, jöhetett a hármas. Kiderült, hogy ez pedig az átkozódás pontja. A ládához ugyanis csak egy igen magas növényzettel határos rendkívül keskeny ösvényen lehet hozzájutni. Így az összes ruhám csupa bogáncs lett. A láda meglett könnyen.
A negyedik pont a félelemé. Bár a segítség szerint nem ráz, egy magas feszültségű oszlophoz mégsem szívesen nyúl hozzá az ember. Leginkább ez az ember. Így rettegve szedtem ki a logfüzetet.
Végül kiderült, hogy az első pont jelszórészlete nem állomás. Többet nem árulhatok el.
Változatos multi során négy érzéshez jutottam, melyek közül egy volt pozitív :-(

Atmosz&Zozmosz 2021.07.17 14:55 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4 web: 4.5 átlag: 4.33 súly: 4.36
Rejtői segítséggel, mivel az első pont jelszava nekem sem volt egyértelmű.
Érdekes ez a láda, tetszik a koncepció is. Az 1-es pont nincs meg, de már építkezés sincs a pont egykori helyének közvetlen közelében. Szerintem a fordítóhoz elhelyezhető lenne egy ládika. A második pontot fentről közelítettem, a Szigeti József utcán álltam meg a járgánnyal, majd egy, a dobozzal kb. egy vonalban, két ház közül induló kis gyalogúton közelítettem meg a Panoráma sétányt. A dobozka jó 15-20 méterrel odébb található, de rendben megvan. A harmadik ponttal nekem semmi gondom nem volt, tetszett a fasor is. A villanypásztor mellett közelítettem, majd bokrok alatt be a fasorhoz, ahol hamar meglett a láda. A negyedik pontot az állomásról közelítettem, ez is könnyen meglett. Köszönet a rejtésért!

becko 2021.07.06 12:59 - Megtaláltam
Veszprémből indultam neki bicajjal a multinak, de a 3. pont után ráfordultam GC20BF körére, s utána folytattam ezt.
Tovább menve még megkerestem GCXX19-t, Füreden pihentem egyet a sétányon, végül Aszófő hegyén GCASFO-tól kiláttam egy jót, legurultam az állomásra, és hazavonatoztam.
70km-ből kijött az egész, jó móka volt.

Lenne még mit csiszolni ezen a rejtéssoron, a 3. ponton nem látom értelmét a 200m-es susnyásban gázolásnak, hiszen ott éppúgy nincs semmi látnivaló mintha az út mellett lenne.
A 2. ponton a felső út nincs rajta a tuhun, így a kütyü a főútról tervezi az elérését, ezt - bár bevállalós vagyok - kihagytam, inkább kerültem egyet, meg is lett a dobozka 15m-el odébb. Nagyobb baj hogy ennek sem értem a helyét, semmi vasúttal kapcsolatos dolgot nem láttam itt.
A jelszórészben nem egyértelmű a kezdő karakter, én számnak néztem, pedig betű a helyes.
Az 1. ponthoz adott "könnyen kitalálható a hiányzó rész" infót kétségbe vonom, kellett hozzá s rejtő segítsége.

ésKata 2021.06.20 17:59 - Megtaláltam
Megvagy!

Zergi 2021.06.18 18:10 - Megtaláltam
Fogtam! - de csak rejtői segítséggel (köszönöm!), mert az első pontnál, Alsóörsön ledózerolták a terepet - midőn villamosították a vonalat Füredig.
A Fűzfő - Alsóörs - Füred - Fűzfő háromnapos vitorlázással színesített fürdés közben és után jártunk erre.

IMG_20210618_200713IMG_20210618_200912
IMG_20210618_200957IMG_4117
IMG_4118 
bigmick 2021.06.17 13:55 - Megtaláltam
Megtaláltuk.
Bigmick, Iza
Nosztalgia-láda, legalábbis nekem (Bigmick).
Gyerekkoromban alig vártam, hogy kánikulás vasárnapokon (akkor még a szombat is munkanap volt) szüleimmel elgyalogoljunk a veszprémi Kisállomásra, és ott valahogy feltuszakoljuk magunkat a dugig tömött vonatra, ami szép lassan elcsühögött velünk Alsőörsig, ahol várt ránk a strand, meg a Balaton. Este ugyanez vissza, azzal fűszerezve, hogy a kanyarokban (amiből volt bőven) az erőlködő gőzös korma, füstje bejött a kocsik nyitott ablakán.
Később, amikor apám munkahelyének lett egy tóparti csónakháza Káptalanfüreden, már ott leszálltunk menetben, de este sokszor elgyalogoltunk az alsőörsi állomásig, hogy biztosan felférjünk a Veszprémbe induló vonatra.
A mai keresésről:
Az 1. ponton, meg a tágabb környékén a MÁV valami nagy átrendezést csinál. Felszedték a nem használt síneket, kiirtották a fákat, bokrokat, óriási placcot legyalultak. Telefonon beszéltünk a rejtővel, aki megígérte, hogy a ládaleírást hozzáigazítja az új fejleményekhez.
A 2. ponthoz felballagtunk a tűző napon. A rejtés egyből meglett.
A 3. pont nem lett a kedvencünk. Igaz, hogy a vonat hajdan errefelé kanyargott, de ma már a láda közelében semmi nem utal erre, ennyi erővel a rejtés akárhol is lehetne a környéken, ami szebb helyen van.
A 4. pont is egyértelműen adta magát. A jelszóból hiányzó részlet (az 1. ponté) kikövetkeztethető volt a többi ismeretében.
[g:hu+ 2.7.6 dev]

GC911_20210617_111311GC911_20210617_115112
GC911_20210617_123029GC911_20210617_135250
Endresz_család 2021.06.12 18:00 - Megtaláltam
724.

Kerekeztünk egyet, kíváncsiak voltunk hogy áll a Veszprém-Alsóörs kerékpárút.
Szabadságpuszta és Felsőörs között egy szakaszon még nem járható.
58 km-t bicajoztunk oda-vissza.

Az alsóörsi vasútállomáson tereprendezés történt, eltűnt a jelszót tartalmazó váltó, a sínek egy része, a rejtő segített, köszönjük. A harmadik pontot csaknem teljesen körbejártuk az utakon, minden irányból 250 méter távolságot mutatott a GPS. Ezután csaknem teljesen visszamentünk a közeli házhoz, onnan gázoltam be a ládához a fasor és a vetés határán. Gyönyörű pipacsmező fogadott bennünket. Segítségül, a napelem táblától nem messze van az erdősávban. A negyedik pontot a veszprémi vasútállolmáson keresztül közelítettük meg, bicajjal elég feltűnő jelenség a kesser a sínek mellett.

Köszönjük a rejtést!

IMG_2189IMG_1808
IMG_2194IMG_1813
IMG_2196IMG_2199
IMG_2208 
szaatt 2021.06.01 16:42 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.5]

james 2021.05.29 15:45 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
James [Geoládák v3.10.5]

Horváth Edit 2021.05.28 16:12 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.5]


A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (102 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail] [impresszum]