geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés
  
  
  
 
FAQ
4648. Veszprém-Alsóörs vasútvonal (GC911)

A legszebb vasútvonal - Tolnai Éva felvétele

A legszebb vasútvonal - Tolnai Éva felvétele

Fordítókorong az első ponton

Fordítókorong az első ponton

Kilátás a második pont mellől, a kép bal alsó sarkában az egykori vasúti híd támfala

Kilátás a második pont mellől, a kép bal alsó sarkában az egykori vasúti híd támfala

Kilátás a második ponttóĺ

Kilátás a második ponttóĺ

Balatonalmádi öreghegy egykori vasúti megálló napjainkban

Balatonalmádi öreghegy egykori vasúti megálló napjainkban

A kiállított mozdony Balatonalmádiban

A kiállított mozdony Balatonalmádiban

Remetevölgy vasútállomás napjainkban

Remetevölgy vasútállomás napjainkban

A vasúti töltés Remetevölgyben

A vasúti töltés Remetevölgyben

Csodálatos fasor a harmadik pontnál - itt vezetett a nyomvonal

Csodálatos fasor a harmadik pontnál - itt vezetett a nyomvonal

Robog a 375-es mozdony a Balatoni Vasút nyomvonalán

Robog a 375-es mozdony a Balatoni Vasút nyomvonalán

A Káptalanfüredi vasúti hid próbaterhelése átadás előtt a 324 sorozatú mozdony szerkocsival 1908-ban

A Káptalanfüredi vasúti hid próbaterhelése átadás előtt a 324 sorozatú mozdony szerkocsival 1908-ban

Balatonkáptalanfüred vasúti megálló - Káptalanfüred egykori neve

Balatonkáptalanfüred vasúti megálló - Káptalanfüred egykori neve

Káptalanfüred vasúti állomáson a mai napig látható az Alsóörs-Veszprém vonal vagányának a helye. Az állomás épülete a két vasútvonal között volt.

Káptalanfüred vasúti állomáson a mai napig látható az Alsóörs-Veszprém vonal vagányának a helye. Az állomás épülete a két vasútvonal között volt.

Támfal és boltozott áteresztő a Remetevölgyben.

Támfal és boltozott áteresztő a Remetevölgyben.

Remetevölgyi részlet a hegy felé nézve.

Remetevölgyi részlet a hegy felé nézve.

Balatonalmádi Öreghegy vasúti megálló 1910-ben

Balatonalmádi Öreghegy vasúti megálló 1910-ben

A harmadik pont közelében. Vödör-völgy kerékpárút

A harmadik pont közelében. Vödör-völgy kerékpárút

Remetevölgy vasútállomás

Remetevölgy vasútállomás

Jutasi pályaudvar

Jutasi pályaudvar

Korabeli menetrend

Korabeli menetrend

Veszprémi gabona-piacz

Veszprémi gabona-piacz

Véghely Dezső

Véghely Dezső
Szélesség N 46° 59,000'
Hosszúság E 17° 58,156'
Magasság: 154 m
Megye/ország: Veszprém
Térképen: TuHu - OSM - GMaps
Koordináták letöltése GPS-be
Közeli ládák
Közeli pontok

Elhelyezés időpontja: 1970.01.01 01:00
Megjelenés időpontja: 2020.06.08 04:56
Utolsó lényeges változás: 2021.03.29 09:26
Utolsó változás: 2021.06.19 17:30
Rejtés típusa: Multi geoláda (4H)
Elrejtők: Csg12
Felhasználó: Csg12
Nehézség / Terep: 2.0 / 1.5
Úthossz a kiindulóponttól: 20000 m
Megtalálások száma: 80 + 4 egyéb
Megtalálások gyakorisága: 1.5 megtalálás hetente


A geoláda 2021. március 28. napján teljesen megújult. A megújulás célja a nagyobb keresési élmény biztosítása.

Rövid leírás

Eredetile négypontos multi - most az első pont átmenetileg nem kereshető - az egykori gyönyörű Veszprém Alsőörs útvonalon. Minden ponton jelszórészlet. A multit biciklivel a legélvezetesebb lejárni. Amz Az egyes ponthoz a segítségeket a pontok után fordítva írva találod.

1. pont: Átmenetileg nem kereshető, de a nyomvonal és a fordítókotong miatt érdemes itt kezdeni a túrát.
2. pont: 8x8x4 cm - !tlotálrok ygéL
3. pont: 15x15x8 cm - !létzekré zöhőkdlöfréM
4. pont: 8x8x4 cm - !zár meN

 N 46° 59,000' E 17° 58,156' 123 m [GC911-1]

 N 47° 0,837' E 18° 0,357' 123 m [GC911-2]

 N 47° 2,684' E 17° 58,130' 295 m [GC911-3]

 N 47° 7,210' E 17° 54,967' 233 m [GC911-4]

Jelszó: az egyes pontokon összegyüjtött jelszórészletek 3-4-1-2 sorrenben. Az első pont az Alsóörsi vasútállomás taljes átépítése miatt nem kereshető, a hiányzó jelszórészlet azonban egyértelműen kitalálható. Ha kérdésed van keress bátran.

Ha Alsóörsről indulsz, akkor:

 N 46° 59,100' E 17° 58,600' 123 m [GC911+parkoló]

Ha Veszprémből indulsz, akkor:

 N 47° 7,129' E 17° 54,708' 123 m [GC911+parkoló]

A ládáról

A geoláda végigvezet az egykori 11-es számú Bakonyvasút Alsóörs-Veszprém szakaszán. Legcélszerűbb kerékpárral keresni a ládát, ugyanis az Alsóörs-Balatonalmádi-Veszprém kerékpárút nagyrészt megegyezik a vasút nyomvonalával. A vasút egyes elemei, hidak, támfalak, töltések, talpfák sok helyen megmaradtak, a multi célja ezek bemutatása. A vasút állomásépületei a mai napig állnak, csak immár lakóházként, nyaralóként funkcionálnak.

Személyes indíttatás

Gyerekkorom legszebb nyarait Káptalanfüreden töltöttem, sokat meséltek az idősek az ország legszebb vasútvonalának tartott 911. számú Alsóörs-Veszprém vonalról, mely Káptalanfüredet is érintette.. Megszüntetését gazdaságtalanságra hivatkozva az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el: 1969-ben megszüntették a Meggyespuszta-Alsóörs szakaszt, majd 1972-ben a megmaradt Veszprém-Meggyespuszta szakaszt is. A vasút nyomait számtalan helyen fel lehet fedezni, a multi célja ezeknek a bemutatása.

Előzmények

A 911-es számú Alsóörs-Veszprém vasútvonalat 1909-ben építtette Veszprém városa a város és a Balaton áru- és személyforgalmának megkönnyítésére. 1909. június 8. napján avatták fel a vasútvonalat. Megszűnése előtt a mai 11-es számú Győr-Veszprém-vasútvonal részeként üzemelt, közvetlen vonatok is indultak Győrből a Balaton partjára.
22 km hosszú vasútvonal megállói a következők voltak: Veszprém, Veszprém külső pu., Jutas Veszprém régi, Veszprém ipartelepek, Veszprém honvédlaktanya, Meggyespuszta, Meggyespuszta, Meggyespuszta 2. sz. őrház Szentkirályszabadja, Balatonalmádi-Remetevölgy, Sárkuta, Sárkuta 4. sz. őrház, Balatonalmádi-Öreghegy, Káptalanfüred, Balatonkáptalanfüred m.h,. Alsóörs

 N 46° 59,116' E 17° 58,554' 123 m [GC911+Alsóörs vasúti megálló]

 N 47° 1,729' E 18° 0,485' 123 m [GC911+Balatonalmádi Öreghegy vasúti megálló]

 N 47° 2,095' E 18° 0,247' 123 m [GC911+Balatonalmádi Remetehegy vasúti megálló]

 N 47° 2,612' E 17° 57,802' 123 m [GC911+Szentkirályszabadja vasúti megálló]

 N 47° 2,995' E 17° 56,311' 123 m [GC911+Meggyespuszta vasúti megálló]

 N 47° 5,696' E 17° 55,049' 123 m [GC911+Veszprém régi vasúti megálló]

A balatoni vasút gondolatának felvetődése és tervek a megvalósításra

"1881-ben sokan javasolták egy lóvasút megépítését a Veszprém és Balatonfüred közötti közlekedés megoldására. [...] Óvári Ferenc 1892-ben elmondott parlamenti szűzbeszédében a filoxiavész miatt kilátástalan helyzetbe került kivándorlásra ítélt Balaton melléki nép helyzetén való javítást éppen egy jó közlekedési politikában látta. A tapolcai, nagyvázsonyi és veszprémi választókerületek országgyűlési képviselői (Csigó Pál, Óvári Ferenc és Szabó Imre) 1893. február 15-én memorandumot intéztek a miniszterelnökhöz, melyben a filoxiavész miatt szükségessé vált szőlőfelújítások támogatására tett javaslataikat a Balaton-parti vasút kiépítésének szükségességével zárták.

1894. augusztus 12-én Balatonfüreden a Balaton-parti vasút ügyében Óvári Ferenc és Véghely Dezső javaslatára kimondták, hogy a vonalat Veszprémtől, Szentkirályszabadja, Almádi és Vörösberény érintésével a Balaton-parton haladva egészen Keszthelyig kell megépíteni. Az értekezleten elfogadott javaslat megvalósítására 200 tagú végrehajtó bizottságot választottak Véghely Dezső Veszprém megyei és Cserán Károly Zala megyei alispán elnökletével.

Az építés előkészületei 1899-ben kezdődtek meg. Mivel a Balatonparton 103, Szentkirályszabadjánál 286, Veszprémben pedig 266 méter tengerszint feletti magassággal kellett számolni, a Malom-völgyi meredek vonalvezetés miatt elsősorban személyforgalommal számoltak. Ráadásul mivel a villamosvontatás drága és fejletlen volt, a gőzvontatás pedig nehézkes, a vasutat motorkocsis üzemre tervezték. Az előkészítés és a területkisajátítások az érintett települések érdekellentétei miatt végül több évet vettek igénybe: az építkezés csak 1907 októberében kezdődhetett meg. A huszonkét kilométer hosszú Alsóörs-Veszprém szakaszt hét hónap alatt hozták létre, 1908 szeptemberében gördült rajta végig először vasúti szerelvény. A hivatalos átadás és avatás 1909. július 8-án volt. Mivel a vonal áthaladt Veszprémen, így a külvárosban lakók számára megkönnyítette a belvárosba jutást. A Balaton környéki településekről is egyszerű eljutást kínált Veszprémbe, valamint az idegenforgalom szempontjából is fontossá vált, mivel Északnyugat-Magyarországról is gyorsan el lehetett érni a Balatonhoz.

Megszüntetés

Megszüntetését gazdaságtalanságra hivatkozva az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el: 1969-ben megszüntették a Meggyespuszta-Alsóörs szakaszt, majd 1972-ben a megmaradt Veszprém-Meggyespuszta szakaszt is. A pályát 1974-ben végleg felbontották, ma csak pár száz méter emlékeztet a veszprémi vasútállomásnál, a Veszprém belvárosa felé kanyarodó rövidke szakasz.

Jövő

A Veszprém-Alsóörs vonal új nyomvonalon történő újjáépítése nagyon sokba került volna 2011-ben az NFM szerint. A közelmúltban közlekedési fórumot tartottak Balatonalmádiban, melyen a 11-es számú Győr-Veszprém vonal egykor a Balatonig vezető, Veszprém-Alsóörs szakaszának helyzete, esetleges újraélesztése is szóba került. A Magyar Idők szerint a rendezvényen elmondták: először is fel kellene mérni az egykori nyomvonal jelenlegi állapotát, a vasúti forgalom visszaállításához azonban a környező települések komoly összefogására lenne szükség. A lap a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál (NFM) arról érdeklődött, van-e esély a megszüntetett vonalszakasz újraindítására. A minisztérium válasza meglehetősen egyértelműsíti a helyzetet. Az 1968-as gazdasági reform közlekedéspolitikai koncepciója következtében közel ötven éve megszüntetett, huszonkét kilométeres vonal két szakaszán kerékpárutat építettek a vasúti alépítményen. Máshol nemcsak a síneket, hanem a szükséges műtárgyakat, például a 71-es főút felett átvezető felüljárót is elbontották. Az egykori nyomvonal jelentős részén Veszprém és Balatonalmádi belterületén is közutakat és épületeket alakítottak ki. Vagyis gyakorlatilag nincs esély a forgalom ismételt felvételére. Egy új nyomvonalon való újjáépítés pedig rendkívül magas költségekkel járna a nehéz terepviszonyok miatt.

forrás:
Veszprém-Alsóörs vasútvonal története
www.vasutallomasok.hu
Indóház online
Youtube videó a vasútvonal történetéről
Állapot: kereshető

KRW értékelés (34 db): környezet: 4.50 rejtés: 4.09 web: 4.62 átlag: 4.40

-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
-
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
+
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
-
GPS nélkül is érdemes megkeresni
+
kereshető egész évben
+
kereshető 24 órában
-
a látnivalóért fizetni kell


ésKata 2021.06.20 17:59 - Megtaláltam
Megvagy!

Zergi 2021.06.18 18:10 - Megtaláltam
Fogtam! - de csak rejtői segítséggel (köszönöm!), mert az első pontnál, Alsóörsön ledózerolták a terepet - midőn villamosították a vonalat Füredig.
A Fűzfő - Alsóörs - Füred - Fűzfő háromnapos vitorlázással színesített fürdés közben és után jártunk erre.

IMG_20210618_200713IMG_20210618_200912
IMG_20210618_200957IMG_4117
IMG_4118 
bigmick 2021.06.17 13:55 - Megtaláltam
Megtaláltuk.
Bigmick, Iza
Nosztalgia-láda, legalábbis nekem (Bigmick).
Gyerekkoromban alig vártam, hogy kánikulás vasárnapokon (akkor még a szombat is munkanap volt) szüleimmel elgyalogoljunk a veszprémi Kisállomásra, és ott valahogy feltuszakoljuk magunkat a dugig tömött vonatra, ami szép lassan elcsühögött velünk Alsőörsig, ahol várt ránk a strand, meg a Balaton. Este ugyanez vissza, azzal fűszerezve, hogy a kanyarokban (amiből volt bőven) az erőlködő gőzös korma, füstje bejött a kocsik nyitott ablakán.
Később, amikor apám munkahelyének lett egy tóparti csónakháza Káptalanfüreden, már ott leszálltunk menetben, de este sokszor elgyalogoltunk az alsőörsi állomásig, hogy biztosan felférjünk a Veszprémbe induló vonatra.
A mai keresésről:
Az 1. ponton, meg a tágabb környékén a MÁV valami nagy átrendezést csinál. Felszedték a nem használt síneket, kiirtották a fákat, bokrokat, óriási placcot legyalultak. Telefonon beszéltünk a rejtővel, aki megígérte, hogy a ládaleírást hozzáigazítja az új fejleményekhez.
A 2. ponthoz felballagtunk a tűző napon. A rejtés egyből meglett.
A 3. pont nem lett a kedvencünk. Igaz, hogy a vonat hajdan errefelé kanyargott, de ma már a láda közelében semmi nem utal erre, ennyi erővel a rejtés akárhol is lehetne a környéken, ami szebb helyen van.
A 4. pont is egyértelműen adta magát. A jelszóból hiányzó részlet (az 1. ponté) kikövetkeztethető volt a többi ismeretében.
[g:hu+ 2.7.6 dev]

GC911_20210617_111311GC911_20210617_115112
GC911_20210617_123029GC911_20210617_135250
Endresz_család 2021.06.12 18:00 - Megtaláltam
724.

Kerekeztünk egyet, kíváncsiak voltunk hogy áll a Veszprém-Alsóörs kerékpárút.
Szabadságpuszta és Felsőörs között egy szakaszon még nem járható.
58 km-t bicajoztunk oda-vissza.

Az alsóörsi vasútállomáson tereprendezés történt, eltűnt a jelszót tartalmazó váltó, a sínek egy része, a rejtő segített, köszönjük. A harmadik pontot csaknem teljesen körbejártuk az utakon, minden irányból 250 méter távolságot mutatott a GPS. Ezután csaknem teljesen visszamentünk a közeli házhoz, onnan gázoltam be a ládához a fasor és a vetés határán. Gyönyörű pipacsmező fogadott bennünket. Segítségül, a napelem táblától nem messze van az erdősávban. A negyedik pontot a veszprémi vasútállolmáson keresztül közelítettük meg, bicajjal elég feltűnő jelenség a kesser a sínek mellett.

Köszönjük a rejtést!

IMG_2189IMG_1808
IMG_2194IMG_1813
IMG_2196IMG_2199
IMG_2208IMG_1808
IMG_1813 
szaatt 2021.06.01 16:42 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.5]

james 2021.05.29 15:45 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
James [Geoládák v3.10.5]

Horváth Edit 2021.05.28 16:12 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.5]

filomario36 2021.05.16 14:32 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 2.46
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! Nagyon hangulatos ez az útvonal!
filo&clark [Geoládák v3.10.5]

MedvegyT 2021.05.09 15:52 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.5]

Zazi és a Lányok 2021.04.28 16:07 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.5]

IMG_9056IMG_9058
Gropius & Ruffy 2021.04.18 14:27 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.5]

Veszprémi végállomásLádaközelben
hinia lux 2021.04.18 14:25 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.3]
Ránéztem a térképre és csodálkozva láttam, hogy van a közelben egy láda, amiről eddig nem tudtam... no igen, megszűnt rejtettpontosnak lenni a gc911.
Így már be tudtuk tervezni, és drive-in kerestük meg a pontokat, mivel a bemutatni szánt útvonalon már számtalanszor végigbicikliztünk.
A pontok rendben, tetszett a doboznál kialakított mérföldkő.

Veszprémi gőzmozdonynálLádaközelben
Káptalanfüredi desingházKilátás az egyik pontról
zalajaro 2021.04.09 19:28 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 5 web: 4 átlag: 4.33 súly: 4.54
Aki keres, az talál! :)

kópé1993 2021.04.02 15:40 - Megtaláltam
Örültem neki, hogy nyilvánosak lettek a multi pontjai, így lehetett előre tervezni. Mindegyik pont rendben volt. Köszi a rejtést!

Walterhal 2021.02.21 12:10 - Megtaláltam
Köszönöm a rejtést! Nem tagadom, ez a láda személyesen megérintett. Aztán a tapasztalatak megleptek. A kezdetektől figyelem a láda oldalát, és egy idő után azt hittem, hogy egy fészbukk kommentsorozatban vagyok.
Nekünk a geocaching kezdetektől fogva a játékot jelenti. Örülök, hogy van más lelkes egyén is, aki veszi a fáradságot, és meg akar mutatni valamit, ami fontos a számára. Ezért nagyon ritkán "szólok be" a rejtőnek. Ezek szinte mindig a terep rossz besorolására, vagy az elérhetetlen, két méter magasan lévő mély oduba dobott ládára vonatkoztak. Feltételezem, hogy a rejtő igyekszik legjobb szándéka szerint jó rejtést kitalálni.
Nekem ezzel a rejtéssel semmi bajom nem volt. Az első pont kimondottan tetszett. Milyen jól mutatna a kertben egy ilyen izé! A második? Nem kell olyan sokat gyalogolni a füves padkán. A harmadik nagyon megfogott, és milyen kevesen vették észre a csodás fasort! A negyediket kocsival 100 méterre megközelítettük.
Ami számomra furcsa, a rengeteg negatív vélemény. Ez játék! Mindenki megtalálhatja magának a megfelelő ládát, érdeklődésének és fizikai képességének megfelelően. És igen, ládát lehet keresni este tízkor a nádasban négykézláb matatva, a városban a metró lejáratánál, sárban, hegytetőn, bárhol. Ha nem tetszik a sár, arra gondolok, a felfedezők sem aszfaltos úton mentek pár száz km-t, vagy megvárom a fagyot. Mivel nem érdekel minket, hány ládát találtunk már meg, ráérünk alkalmas időben menni, kivárjuk. Pont ez a játék lényege, nem a teljesítmény hajhászása.

targonczas 2021.01.17 13:09 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.4.10]

Kisbubi 2021.01.12 12:33 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.8.3]

Mr Bean 2021.01.11 16:16 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.8.3]

paidlp 2021.01.11 15:32 - Megtaláltam
Fogom! :)
Köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.8.3]

csehipest 2021.01.04 17:16 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.7]

antonia03 2021.01.03 18:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4.5 web: 5 átlag: 4.83
2 részletben kerestük a ládát, elsőre 01.03-án csodás napos időben tettünk egy pár km-es balatonparti sétát. Majd január utolsó napján Szentkirályszabadja felől sétáltunk Almádi felé havas tájon. Hogy őszinte legyek nem értem a sok negatív logot. Az 1.pont teljesen jó, aztán a másodiknál pár métert kell egy főút mellett sétálni, ez nem tudom miért zavar annyira embereket, főleg hogy lakott területen van, én sokkal veszélyesebb helyen is keresgéltem már. A 3. pont kicsit távolabb van a bicikliúttól, de ennek teljesen értelmes oka van, ha valaki megnézi hol is van éppen. Utolsó ponttal sincs baj, egyáltalán nem veszélyes a hely. Én köszönöm a ládát, remélem átszervezés után sem fog sokat változni. Nagy kár amúgy ezért az útvonalért, ha néhány évtizeddel később került volna szóba a felszámolás talán menthető lett volna.

Acsart 2020.12.30 17:00 - Megtaláltam KRW környezet: 3 rejtés: 1.5 web: 4 átlag: 2.83 súly: 3.98
Meglelve! Köszönjük az élményt és a rejtést: Andi, Laci

IMG_20201017_125302IMG_20201121_153448
IMG_20201230_171509IMG_20201230_171836
Aniko & Gyuri 2020.12.28 19:21 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! [Geoládák v3.8.3]

bagolyvera 2020.12.20 23:59 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszi!

Ignis9 2020.12.20 15:49 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.50 súly: 4.02
Bagolyverával közösen, köszönjük! :) Azért ez nem volt annyira rossz, mint ahogy többen is írták. Vannak ennél sokkal értelmetlenebb rejtések...


A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (84 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail] [impresszum]