geocaching.hu geocaching.hu FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum    |   belépés
  
  
  
 
FAQ
4648. Veszprém-Alsóörs vasútvonal (GC911)

Robog a 375-es mozdony a Balatoni Vasút nyomvonalán

Robog a 375-es mozdony a Balatoni Vasút nyomvonalán

A Káptalanfüredi vasúti hid próbaterhelése átadás előtt a 324 sorozatú mozdony szerkocsival 1908-ban

A Káptalanfüredi vasúti hid próbaterhelése átadás előtt a 324 sorozatú mozdony szerkocsival 1908-ban

Így már ismerősebb? Aki a Balatonon északi partján járt, látta ezt a támfalat. De vajon tudta, hogy a mi volt a funkciója? A Káptalanfüredi vasúti hid napjainkban.

Így már ismerősebb? Aki a Balatonon északi partján járt, látta ezt a támfalat. De vajon tudta, hogy a mi volt a funkciója? A Káptalanfüredi vasúti hid napjainkban.

Balatonkáptalanfüred vasúti megálló - Káptalanfüred egykori neve

Balatonkáptalanfüred vasúti megálló - Káptalanfüred egykori neve

Káptalanfüred vasúti állomáson a mai napig látható az Alsóörs-Veszprém vonal vagányának a helye. Az állomás épülete a két vasútvonal között volt.

Káptalanfüred vasúti állomáson a mai napig látható az Alsóörs-Veszprém vonal vagányának a helye. Az állomás épülete a két vasútvonal között volt.

Támfal és boltozott áteresztő a Remetevölgyben.

Támfal és boltozott áteresztő a Remetevölgyben.

Remetevölgyi részlet a hegy felé nézve.

Remetevölgyi részlet a hegy felé nézve.

Balatonalmádi Öreghegy vasúti megálló 1910-ben

Balatonalmádi Öreghegy vasúti megálló 1910-ben

Balatonalmádi öreghegy egykori vasúti megálló napjainkban

Balatonalmádi öreghegy egykori vasúti megálló napjainkban

A harmadik pont közelében. Vödör-völgy kerékpárút

A harmadik pont közelében. Vödör-völgy kerékpárút

Remetevölgy vasútállomás

Remetevölgy vasútállomás

Jutasi pályaudvar

Jutasi pályaudvar

Korabeli menetrend

Korabeli menetrend

Veszprémi gabona-piacz

Veszprémi gabona-piacz

Véghely Dezső

Véghely Dezső
Szélesség N 46° 59,000'
Hosszúság E 17° 58,156'
Magasság: 154 m
Megye/ország: Veszprém
Térképen: TuHu - OSM - GMaps
Koordináták letöltése GPS-be
Közeli ládák
Közeli pontok

Elhelyezés időpontja: 1970.01.01 01:00
Megjelenés időpontja: 2020.06.08 04:56
Utolsó lényeges változás: 2020.06.08 10:54
Utolsó változás: 2020.06.08 18:55
Rejtés típusa: Multi geoláda (4H)
Elrejtők: Csg12
Felhasználó: Csg12
Nehézség / Terep: 2.0 / 1.5
Úthossz a kiindulóponttól: 20000 m
Megtalálások száma: 39 + 2 egyéb
Megtalálások gyakorisága: 2.6 megtalálás hetente


Rövid leírás
Négypontos multi az egykori gyönyörű Veszprém Alsőörs útvonalon. Minden ponton jelszórészlet, az első három ponton a következő pont koordinátája. A multit biciklivel a legélvezetesebb lejárni.
Segtség:
1. pont: etekeF 15x15x8 cm Narancssárga tetejű
2. pont: !zár meN 8x8x4 cm
3. pont: .úgámoráH 15x15x8 cm
4. pont: !zár meN 8x8x4 cm

Jelszó: az egyes pontokon összegyüjtött jelszórészletek 3-4-1-2 sorrenben.

 N 46° 59,100' E 17° 58,600' 123 m [GC911+parkoló]

A ládáról

A geoláda végigvezet az egykori 11-es számú Bakonyvasút Alsóörs-Veszprém szakaszán. Legcélszerűbb kerékpárral keresni a ládát, ugyanis az Alsóörs-Balatonalmádi-Veszprém kerékpárút nagyrészt megegyezik a vasút nyomvonalával. A vasút egyes elemei, hidak, támfalak, töltések, talpfák sok helyen megmaradtak, a multi célja ezek bemutatása. A vasút állomásépületei a mai napig állnak, csak immár lakóházként, nyaralóként funkcionálnak.

Személyes indíttatás

Gyerekkorom legszebb nyarait Káptalanfüreden töltöttem, sokat meséltek az idősek az ország legszebb vasútvonalának tartott 911. számú Alsóörs-Veszprém vonalról, mely Káptalanfüredet is érintette.. Megszüntetését gazdaságtalanságra hivatkozva az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el: 1969-ben megszüntették a Meggyespuszta-Alsóörs szakaszt, majd 1972-ben a megmaradt Veszprém-Meggyespuszta szakaszt is. A vasút nyomait számtalan helyen fel lehet fedezni, a multi célja ezeknek a bemutatása.

Előzmények

A 911-es számú Alsóörs-Veszprém vasútvonalat 1909-ben építtette Veszprém városa a város és a Balaton áru- és személyforgalmának megkönnyítésére. 1909. június 8. napján avatták fel a vasútvonalat. Megszűnése előtt a mai 11-es számú Győr-Veszprém-vasútvonal részeként üzemelt, közvetlen vonatok is indultak Győrből a Balaton partjára.
22 km hosszú vasútvonal megállói a következők voltak: Veszprém, Veszprém külső pu., Jutas Veszprém régi, Veszprém ipartelepek, Veszprém honvédlaktanya, Meggyespuszta, Meggyespuszta, Meggyespuszta 2. sz. őrház Szentkirályszabadja, Balatonalmádi-Remetevölgy, Sárkuta, Sárkuta 4. sz. őrház, Balatonalmádi-Öreghegy, Káptalanfüred, Balatonkáptalanfüred m.h,. Alsóörs

 N 46° 59,116' E 17° 58,554' 123 m [GC911+Alsóörs vasúti megálló]

 N 47° 1,729' E 18° 0,485' 123 m [GC911+Balatonalmádi Öreghegy vasúti megálló]

 N 47° 2,095' E 18° 0,247' 123 m [GC911+Balatonalmádi Remetehegy vasúti megálló]

 N 47° 2,612' E 17° 57,802' 123 m [GC911+Szentkirályszabadja vasúti megálló]

 N 47° 2,995' E 17° 56,311' 123 m [GC911+Meggyespuszta vasúti megálló]

 N 47° 5,696' E 17° 55,049' 123 m [GC911+Veszprém régi vasúti megálló]

A balatoni vasút gondolatának felvetődése és tervek a megvalósításra

"1881-ben sokan javasolták egy lóvasút megépítését a Veszprém és Balatonfüred közötti közlekedés megoldására. [...] Óvári Ferenc 1892-ben elmondott parlamenti szűzbeszédében a filoxiavész miatt kilátástalan helyzetbe került kivándorlásra ítélt Balaton melléki nép helyzetén való javítást éppen egy jó közlekedési politikában látta. A tapolcai, nagyvázsonyi és veszprémi választókerületek országgyűlési képviselői (Csigó Pál, Óvári Ferenc és Szabó Imre) 1893. február 15-én memorandumot intéztek a miniszterelnökhöz, melyben a filoxiavész miatt szükségessé vált szőlőfelújítások támogatására tett javaslataikat a Balaton-parti vasút kiépítésének szükségességével zárták.

1894. augusztus 12-én Balatonfüreden a Balaton-parti vasút ügyében Óvári Ferenc és Véghely Dezső javaslatára kimondták, hogy a vonalat Veszprémtől, Szentkirályszabadja, Almádi és Vörösberény érintésével a Balaton-parton haladva egészen Keszthelyig kell megépíteni. Az értekezleten elfogadott javaslat megvalósítására 200 tagú végrehajtó bizottságot választottak Véghely Dezső Veszprém megyei és Cserán Károly Zala megyei alispán elnökletével.

Az építés előkészületei 1899-ben kezdődtek meg. Mivel a Balatonparton 103, Szentkirályszabadjánál 286, Veszprémben pedig 266 méter tengerszint feletti magassággal kellett számolni, a Malom-völgyi meredek vonalvezetés miatt elsősorban személyforgalommal számoltak. Ráadásul mivel a villamosvontatás drága és fejletlen volt, a gőzvontatás pedig nehézkes, a vasutat motorkocsis üzemre tervezték. Az előkészítés és a területkisajátítások az érintett települések érdekellentétei miatt végül több évet vettek igénybe: az építkezés csak 1907 októberében kezdődhetett meg. A huszonkét kilométer hosszú Alsóörs-Veszprém szakaszt hét hónap alatt hozták létre, 1908 szeptemberében gördült rajta végig először vasúti szerelvény. A hivatalos átadás és avatás 1909. július 8-án volt. Mivel a vonal áthaladt Veszprémen, így a külvárosban lakók számára megkönnyítette a belvárosba jutást. A Balaton környéki településekről is egyszerű eljutást kínált Veszprémbe, valamint az idegenforgalom szempontjából is fontossá vált, mivel Északnyugat-Magyarországról is gyorsan el lehetett érni a Balatonhoz.

Megszüntetés

Megszüntetését gazdaságtalanságra hivatkozva az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el: 1969-ben megszüntették a Meggyespuszta-Alsóörs szakaszt, majd 1972-ben a megmaradt Veszprém-Meggyespuszta szakaszt is. A pályát 1974-ben végleg felbontották, ma csak pár száz méter emlékeztet a veszprémi vasútállomásnál, a Veszprém belvárosa felé kanyarodó rövidke szakasz.

Jövő

A Veszprém-Alsóörs vonal új nyomvonalon történő újjáépítése nagyon sokba került volna 2011-ben az NFM szerint. A közelmúltban közlekedési fórumot tartottak Balatonalmádiban, melyen a 11-es számú Győr-Veszprém vonal egykor a Balatonig vezető, Veszprém-Alsóörs szakaszának helyzete, esetleges újraélesztése is szóba került. A Magyar Idők szerint a rendezvényen elmondták: először is fel kellene mérni az egykori nyomvonal jelenlegi állapotát, a vasúti forgalom visszaállításához azonban a környező települések komoly összefogására lenne szükség. A lap a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál (NFM) arról érdeklődött, van-e esély a megszüntetett vonalszakasz újraindítására. A minisztérium válasza meglehetősen egyértelműsíti a helyzetet. Az 1968-as gazdasági reform közlekedéspolitikai koncepciója következtében közel ötven éve megszüntetett, huszonkét kilométeres vonal két szakaszán kerékpárutat építettek a vasúti alépítményen. Máshol nemcsak a síneket, hanem a szükséges műtárgyakat, például a 71-es főút felett átvezető felüljárót is elbontották. Az egykori nyomvonal jelentős részén Veszprém és Balatonalmádi belterületén is közutakat és épületeket alakítottak ki. Vagyis gyakorlatilag nincs esély a forgalom ismételt felvételére. Egy új nyomvonalon való újjáépítés pedig rendkívül magas költségekkel járna a nehéz terepviszonyok miatt.

forrás:
Veszprém-Alsóörs vasútvonal története
www.vasutallomasok.hu
Indóház online
Youtube videó a vasútvonal történetéről
Állapot: kereshető

Értékelés: értékelés (19 db): környezet: 4.69 rejtés: 4.35 web: 4.84 átlag: 4.62

 - történelmi nevezetesség, várrom, épület?
 - szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni?
 - különleges látványosság, helyszín?
 - speciális koordináta-érték vagy magasság?
 + vízpart, tó/folyó, forrás van-e a környéken?
 - település belterületén van a láda?
 + van-e a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület?
 + nyugodtan ajánlanád-e télen, hóban is (megtalálható-e)?
 + ajánlanád-e a környéket nyáron a legnagyobb kánikulában is?
 - hegyen, csúcson, nagy dombon van-e a láda (a környékhez képest)?
 + megközelíthető-e járművel néhány száz méteren belül?
 - a javasolt kiindulóponttól elérhető-e fél órán belül?
 - babakocsit toló család induljon-e a láda keresésére?
 + kisgyermekkel, nagyszülőkkel is elérhető helyen van?
 - igénybe veszi-e a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos)?
 - a láda megszerzéséhez kell-e sziklát mászni (gyerek a nyakban kizárt)?
 + sötétben ajánlanád a láda felkeresését?
 - van-e a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb.?
 - szokatlan méretű/alakú-e a láda (az ajándékok miatt fontos)?
 + el tudok-e menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyhatom)?
 - GPS nélkül is érdemes megkeresni
 + kereshető minden évszakban
 + kereshető 24 órában
 - a látnivalóért fizetni kell


szollosi73 2020.09.11 14:54 - Megtaláltamkörnyezet: 3.5 rejtés: 3.5 web: 4.5 átlag: 3.83 súly: 4.23
Megvan.

stmester 2020.09.10 16:47 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget. Az első ponton csak elképzeltem a fordítót. A negyedik pontnál nagyon sokan mászkáltak a munka idő végeztével.
[g:hu+ 2.3.3 ]

IMG_20200907_184552IMG_20200907_185007
IMG_20200910_144032 
Katona55 2020.09.10 16:45 - Megtaláltam
Hétfőn kezdtük, ma fejeztük be. Közös túrázás stmesterrel.

godlada 2020.09.07 13:59 - Megtaláltamkörnyezet: 4 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.33 súly: 3.32
Egy kis laza Vp-Alsóörs-Vp útvonal bringával. Köszi!

Liberty 2020.09.04 09:30 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.57
Július 12-én kezdtem a pontok felkeresését, ma pedig a 4-es ponthoz mentem el. Érdekes olvasmány a Veszprém-Alsóörs vasútvonal története. A 4-es pont helyszíne fogott meg a legjobban, itt látszik a nyomvonal és a síneknek a vége. Az öreg, régi talpfák és csavarok egy letűnt kor emlékei. Köszönet a rejtésért.

Veszprém címere
kobcikrajci 2020.09.02 20:15 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.3.3 ]

qtatom 2020.08.28 13:30 - Megtaláltam
Biciklis találat. [Geoládák v3.5.3]

carmin 2020.08.25 13:55 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]

Az 1-3. pont már megvolt, így mára csak az utolsó maradt. Az 1-es pont helye tetszett, a 2. pont helye azonban nem, ezt lehetett volna a látnivalóhoz közelebb rejteni. A 3. pontnál a megközelítés kicsit nehézkes a szántóföld és a villanypásztor miatt, a láda már most vízben áll. A 4. pont eléggé szem előtt van. A multi valóban elbírt volna több pontot is, ahogy mások is írják.

DSC05822DSC05825
DSC05830DSC05831
kl 2020.08.15 15:38 - Megtaláltam
Itt jártunk... Köszönjük!

Puszkany 2020.08.15 15:36 - Megtaláltam
Pontok rátok rontok. Köszönöm a lehetőséget! [Geoládák v3.3.2]

nbokan 2020.07.26 05:10 - Megtaláltamkörnyezet: 4.5 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.50 súly: 4.24
A 8. Éjszakai bringázás közben ez is meglett. Az első három pontot fordított sorrendben érintettük (segítséggel), jó kis gurulás volt. Hajnalban, a bringázás után még elgurultam a régi és a jelenlegi veszprémi vasútállomáshoz is, de ide már autóval. Kösz a rejtést.
Érdemes összekötni a gcvova">.comos sorozattal, ezt felfelé, azt lefelé.

-1-2
-3-4
-5-6
-7-8
Fazék 2020.07.26 04:40 - Megtaláltam
A 115 km-es éjszakai tekerésre felfűzve. A sporttársak már minden pont helyét tudták, így elvileg könnyű volt a keresés, de (nekem valahogy) sikerült még így is eltévedni. Néha ilyen is kell.

gst76 2020.07.25 22:22 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.00
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.7]
A 8. éjszaki Kerékpártúra alkalmával, csoportos megtalálás. Fordított sorrend, kessertársi segítséggel (rejtett koordináták)
Szerencsére, még a balesetem előtt sikerült megtalálni (részletek a gcjaro logokban). Élmény volt a közös tekerés.

pliptai 2020.07.19 17:30 - Megtaláltam
Köszönet a rejtésért!

tak-tak 2020.07.18 16:33 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! 3 pont biciklivel, az utolsó autóval.

kasap 2020.07.17 16:31 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]

Butchman 2020.07.17 16:31 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]

Parmerozpazepan 2020.07.15 18:12 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 3 web: 4.5 átlag: 4.17 súly: 3.98
Köszi a rejtést! Háromnegyed bringa, egynegyed autó találat.
Örülök, hogy valaki megcsinálta ezt a multit ezzel a tematikával, ugyanakkor többé-kevésbé egyetértek azokkal, akik némi kritikát fogalmaztak meg a rejtéssel kapcsolatban.
Rengeteg érdekes részlet maradt ki a pontsorozatból, a multi elbirt volna még simán 3-4 további - akár virtuális - pontot is, például almádi és veszprémi objektumokra gondolok itt. Kicsit részletesebben az egyes pontokról:
1. Rendben van, ötletes, bár a .com láda jelenléte zavaró (modik??), és elég forgalmas hely nyáron. Én itt elvittem volna kicsit tovább, a mozdonyforditó korong megmaradt betonmedencééig.
2. Ez nem tetszett. A mutatandó látványosság elég messze van, és egy főút melletti rejtés, gyorskötözővel?? Miért? (Modik??) Itt több és jobb hely is adódna a rejtésnek.
3. Ez tök rendben van, szép a hely, és a nyomvonal abszolút indokolja a helyszint. Kis küzdés kell időnként a szántón, de én pont üres mezőn át jutottam a ládáig. A láda miatt kicsit aggódom, ebből előbb-utőbb egyesületi ládacsere lesz :)
4. Kétségtelenül vasútüzemi terület, de abszolút indokolt a helyszin. A láda helye szerintem aggályos itt is, mint 2.-nál, én itt eltettem volna a bokrosba inkább.
A csatolt linkek közt van nagyon részletes és alapos bemutató a vonalról, ez pozitiv.

anettnori 2020.07.02 17:45 - Megtaláltamkörnyezet: 4.5 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.50 súly: 4.34
Megvan! [g:hu 1.6.5]

Egy koordináta követős multinál nyilván sorrendben keresgél az ember, mi is így tettünk Szabival.
Az első pont nagyon tetszett, főleg, amikor a comos is meglett.
A második pont ezután szerintem kissé összecsapott, lehetne jobb helyen is. Így nyáron ez eléggé kellemetlen kereséssé is fajulhat. Nem beszélve a reklámtábláról, szerencse, hogy a felszerelők nem bántották a multipontot.
A harmadik pont bringával egy vicc, gyalog ilyen aktív vegetációs időszakban igazán szívatós.
Az utolsó pont jó lehetne, ha nem a másodikra hajazna. Érdemes megkeresni a tőle 15 m-re lévő comos kezdőládát (már ha valaki megtalálja), ég és a föld a különbség kivitelezésben is, tartósságban is, ötletben is!
Összegezve: Adott a téma, a hu-s oldalon 4 ponttal, a comos oldalon 10+1 ponttal. Aki csak letudni szeretné, keresse a magyar oldalit Alsóörstől Veszprémig. Aki élvezni is akarja a keresés izgalmát, a remek rejtéseket, nos, az keresse a comost, Veszprémtől Alsóörsig. Aki meg olyan, mint mi, van ideje, szereti a kihívásokat, csinálja meg mindkettőt.

IMG_20200702_171530IMG_20200702_171559
IMG_20200702_175244IMG_20200702_175320
petheovacka 2020.06.27 10:59 - Megtaláltamkörnyezet: 4 rejtés: 3.5 web: 3.5 átlag: 3.67 súly: 4.09
Kösszi a rejtést? Hát...Felemásak az érzéseim a multival kapcsolatban. Egyrészt örülök, hogy bemutatja a régi vasút nyomvonalát és történetét. Másrészt lehetett volna ezt sokkal jobban is... Kicsit kritikusabban írok most, mint általában.
Az első pont tetszett, ötletes, a tökéletes rejtek a környéken.
A második pont az exhíd környékén kicsit problémásabb, az egykori híd környékéhez közelebb is akadt volna hasonló rejtek, nem kellene a forgalmas úthoz közel baktatni. Maga a rejtek jópofa, de a gyorskötözőt hamar megeszi a nap, a cső pedig már most is kidőlt.
A harmadik pont annyiban mutatja a vasút emlékét, hogy a nyomvonalon van. Nem túl érdekes helyszín, mondjuk szépek a fák, ennyi. A rejtés itt már hevenyészett (elfogyott az ötlet?), szokásos, 12-ből egy tucat.
Az utolsó pont ötlete csak ismétlés, a gyorskötöző itt se lesz hosszú életű...
A multi lehetett volna sokkal részletesebb, több pontos, rejtések a még fellelhető vasúti műtárgyaknál, állomáspontoknál.
Bevallom keserű a szőlő...Az én beadott tervem ennél sokkal részletesebb és kidolgozottabb volt ugyanebben a témában. Sajnos, megelőztek. Aki nem hiszi, az csinálja meg ugyanezt a geotúrát a com-on. Csak fordítva, Veszprémből indulva.

benist 2020.06.25 12:00 - Megtaláltam
Sajnos nem tudtam megszervezni a bringás bejárást, így a Balatonról hazafelé tartva autóval. Az első pont szellemes megoldás, csak sajnos a közelben három karbantartó figyelte tevékenységemet. A második pont rendben, de nem épp bringabarát. A harmadik pontról már többen írtak kritikát, egyetértek. A negyedik pont parkolója földlerakó, egyébként rendben. A dobozka kicsit nedves volt belül, vagy gondatlan visszazárás, vagy nem bírja az özönvizet. Igényes a multi, bringával biztos nagyobb élmény lett volna a 3. ponttól eltekintve.

nepster 2020.06.24 17:17 - Megtaláltam
Bringával természetesen. Jó lenne ez a multi, de a hármas pont felé vezető út pont az ajánlott kerékpárral nem vagy csak korlátozott fajtájúval tekerhető. Fel van tárcsázva vagy fogasolva. A négyes pont a város túloldalán van, nem szeretek városban az autók között bolyongani, de ez az én problémám nem a rejtőé. Köszönöm a rejtést.

tabletta 2020.06.20 18:40 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.4a]

Walterhal 2020.06.15 23:30 - Egyéb
Micsoda véletlen egybeesés! A MNL OL Veszprém Megyei Levéltárának kisfilmje a vasútról.

Hektor 2020.06.14 14:06 - Megtaláltamkörnyezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.02
Köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.4.1]
Köszönöm Zsuzsinak és Bálintnak, hogy melléjük cspódhattam.


A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (41 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail] [impresszum]

A geocaching.hu megnevezés és a kapcsolódó logo bejegyzett védjegy.
Kereskedelmi célú felhasználásuk csak a tulajdonosok hozzájárulásával lehetséges.