geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés
  
  
  
 
FAQ
4648. Veszprém-Alsóörs vasútvonal (GC911)
22 (1-20) > >>

A legszebb vasútvonal - Tolnai Éva felvétele

A legszebb vasútvonal - Tolnai Éva felvétele

Fordítókorong az első ponton

Fordítókorong az első ponton

Kilátás a második pont mellől, a kép bal alsó sarkában az egykori vasúti híd támfala

Kilátás a második pont mellől, a kép bal alsó sarkában az egykori vasúti híd támfala

Kilátás a második ponttóĺ

Kilátás a második ponttóĺ

Balatonalmádi öreghegy egykori vasúti megálló napjainkban

Balatonalmádi öreghegy egykori vasúti megálló napjainkban

A kiállított mozdony Balatonalmádiban

A kiállított mozdony Balatonalmádiban

Remetevölgy vasútállomás napjainkban

Remetevölgy vasútállomás napjainkban

A vasúti töltés Remetevölgyben

A vasúti töltés Remetevölgyben

Csodálatos fasor a harmadik pontnál - itt vezetett a nyomvonal

Csodálatos fasor a harmadik pontnál - itt vezetett a nyomvonal

Robog a 375-es mozdony a Balatoni Vasút nyomvonalán

Robog a 375-es mozdony a Balatoni Vasút nyomvonalán

A Káptalanfüredi vasúti hid próbaterhelése átadás előtt a 324 sorozatú mozdony szerkocsival 1908-ban

A Káptalanfüredi vasúti hid próbaterhelése átadás előtt a 324 sorozatú mozdony szerkocsival 1908-ban

Balatonkáptalanfüred vasúti megálló - Káptalanfüred egykori neve

Balatonkáptalanfüred vasúti megálló - Káptalanfüred egykori neve

Káptalanfüred vasúti állomáson a mai napig látható az Alsóörs-Veszprém vonal vagányának a helye. Az állomás épülete a két vasútvonal között volt.

Káptalanfüred vasúti állomáson a mai napig látható az Alsóörs-Veszprém vonal vagányának a helye. Az állomás épülete a két vasútvonal között volt.

Támfal és boltozott áteresztő a Remetevölgyben.

Támfal és boltozott áteresztő a Remetevölgyben.

Remetevölgyi részlet a hegy felé nézve.

Remetevölgyi részlet a hegy felé nézve.

Balatonalmádi Öreghegy vasúti megálló 1910-ben

Balatonalmádi Öreghegy vasúti megálló 1910-ben

A harmadik pont közelében. Vödör-völgy kerékpárút

A harmadik pont közelében. Vödör-völgy kerékpárút

Remetevölgy vasútállomás

Remetevölgy vasútállomás

Jutasi pályaudvar

Jutasi pályaudvar

Korabeli menetrend

Korabeli menetrend
22 (1-20) > >>

Az összes képet kérem!
Szélesség N 46° 59,000'
Hosszúság E 17° 58,156'
Magasság: 154 m
Megye/ország: Veszprém
Térképen: TuHu - OSM - GMaps
Koordináták letöltése GPS-be
Közeli ládák
Közeli pontok

Elhelyezés időpontja: 1970.01.01 01:00
Megjelenés időpontja: 2020.06.08 04:56
Utolsó lényeges változás: 2021.03.29 09:26
Utolsó változás: 2021.03.29 20:26
Rejtés típusa: Multi geoláda (4H)
Elrejtők: Csg12
Felhasználó: Csg12
Nehézség / Terep: 2.0 / 1.5
Úthossz a kiindulóponttól: 20000 m
Megtalálások száma: 68 + 4 egyéb
Megtalálások gyakorisága: 1.5 megtalálás hetente


A geoláda 2021. március 28. napján teljesen megújult. A megújulás célja a nagyobb keresési élmény biztosítása.

Rövid leírás

Négypontos multi az egykori gyönyörű Veszprém Alsőörs útvonalon. Minden ponton jelszórészlet. A multit biciklivel a legélvezetesebb lejárni. Amz Az egyes ponthoz a segítségeket a pontok után fordítva írva találod.

1. pont: 15x15x8 cm - !inatláv jreM Narancssárga tetejű
2. pont: 8x8x4 cm - !tlotálrok ygéL
3. pont: 15x15x8 cm - !létzekré zöhőkdlöfréM
4. pont: 8x8x4 cm - !zár meN

 N 46° 59,000' E 17° 58,156' 123 m [GC911-1]

 N 47° 0,837' E 18° 0,357' 123 m [GC911-2]

 N 47° 2,684' E 17° 58,130' 295 m [GC911-3]

 N 47° 7,210' E 17° 54,967' 233 m [GC911-4]

Jelszó: az egyes pontokon összegyüjtött jelszórészletek 3-4-1-2 sorrenben.

Ha Alsóörsről indulsz, akkor:

 N 46° 59,100' E 17° 58,600' 123 m [GC911+parkoló]

Ha Veszprémből indulsz, akkor:

 N 47° 7,129' E 17° 54,708' 123 m [GC911+parkoló]

A ládáról

A geoláda végigvezet az egykori 11-es számú Bakonyvasút Alsóörs-Veszprém szakaszán. Legcélszerűbb kerékpárral keresni a ládát, ugyanis az Alsóörs-Balatonalmádi-Veszprém kerékpárút nagyrészt megegyezik a vasút nyomvonalával. A vasút egyes elemei, hidak, támfalak, töltések, talpfák sok helyen megmaradtak, a multi célja ezek bemutatása. A vasút állomásépületei a mai napig állnak, csak immár lakóházként, nyaralóként funkcionálnak.

Személyes indíttatás

Gyerekkorom legszebb nyarait Káptalanfüreden töltöttem, sokat meséltek az idősek az ország legszebb vasútvonalának tartott 911. számú Alsóörs-Veszprém vonalról, mely Káptalanfüredet is érintette.. Megszüntetését gazdaságtalanságra hivatkozva az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el: 1969-ben megszüntették a Meggyespuszta-Alsóörs szakaszt, majd 1972-ben a megmaradt Veszprém-Meggyespuszta szakaszt is. A vasút nyomait számtalan helyen fel lehet fedezni, a multi célja ezeknek a bemutatása.

Előzmények

A 911-es számú Alsóörs-Veszprém vasútvonalat 1909-ben építtette Veszprém városa a város és a Balaton áru- és személyforgalmának megkönnyítésére. 1909. június 8. napján avatták fel a vasútvonalat. Megszűnése előtt a mai 11-es számú Győr-Veszprém-vasútvonal részeként üzemelt, közvetlen vonatok is indultak Győrből a Balaton partjára.
22 km hosszú vasútvonal megállói a következők voltak: Veszprém, Veszprém külső pu., Jutas Veszprém régi, Veszprém ipartelepek, Veszprém honvédlaktanya, Meggyespuszta, Meggyespuszta, Meggyespuszta 2. sz. őrház Szentkirályszabadja, Balatonalmádi-Remetevölgy, Sárkuta, Sárkuta 4. sz. őrház, Balatonalmádi-Öreghegy, Káptalanfüred, Balatonkáptalanfüred m.h,. Alsóörs

 N 46° 59,116' E 17° 58,554' 123 m [GC911+Alsóörs vasúti megálló]

 N 47° 1,729' E 18° 0,485' 123 m [GC911+Balatonalmádi Öreghegy vasúti megálló]

 N 47° 2,095' E 18° 0,247' 123 m [GC911+Balatonalmádi Remetehegy vasúti megálló]

 N 47° 2,612' E 17° 57,802' 123 m [GC911+Szentkirályszabadja vasúti megálló]

 N 47° 2,995' E 17° 56,311' 123 m [GC911+Meggyespuszta vasúti megálló]

 N 47° 5,696' E 17° 55,049' 123 m [GC911+Veszprém régi vasúti megálló]

A balatoni vasút gondolatának felvetődése és tervek a megvalósításra

"1881-ben sokan javasolták egy lóvasút megépítését a Veszprém és Balatonfüred közötti közlekedés megoldására. [...] Óvári Ferenc 1892-ben elmondott parlamenti szűzbeszédében a filoxiavész miatt kilátástalan helyzetbe került kivándorlásra ítélt Balaton melléki nép helyzetén való javítást éppen egy jó közlekedési politikában látta. A tapolcai, nagyvázsonyi és veszprémi választókerületek országgyűlési képviselői (Csigó Pál, Óvári Ferenc és Szabó Imre) 1893. február 15-én memorandumot intéztek a miniszterelnökhöz, melyben a filoxiavész miatt szükségessé vált szőlőfelújítások támogatására tett javaslataikat a Balaton-parti vasút kiépítésének szükségességével zárták.

1894. augusztus 12-én Balatonfüreden a Balaton-parti vasút ügyében Óvári Ferenc és Véghely Dezső javaslatára kimondták, hogy a vonalat Veszprémtől, Szentkirályszabadja, Almádi és Vörösberény érintésével a Balaton-parton haladva egészen Keszthelyig kell megépíteni. Az értekezleten elfogadott javaslat megvalósítására 200 tagú végrehajtó bizottságot választottak Véghely Dezső Veszprém megyei és Cserán Károly Zala megyei alispán elnökletével.

Az építés előkészületei 1899-ben kezdődtek meg. Mivel a Balatonparton 103, Szentkirályszabadjánál 286, Veszprémben pedig 266 méter tengerszint feletti magassággal kellett számolni, a Malom-völgyi meredek vonalvezetés miatt elsősorban személyforgalommal számoltak. Ráadásul mivel a villamosvontatás drága és fejletlen volt, a gőzvontatás pedig nehézkes, a vasutat motorkocsis üzemre tervezték. Az előkészítés és a területkisajátítások az érintett települések érdekellentétei miatt végül több évet vettek igénybe: az építkezés csak 1907 októberében kezdődhetett meg. A huszonkét kilométer hosszú Alsóörs-Veszprém szakaszt hét hónap alatt hozták létre, 1908 szeptemberében gördült rajta végig először vasúti szerelvény. A hivatalos átadás és avatás 1909. július 8-án volt. Mivel a vonal áthaladt Veszprémen, így a külvárosban lakók számára megkönnyítette a belvárosba jutást. A Balaton környéki településekről is egyszerű eljutást kínált Veszprémbe, valamint az idegenforgalom szempontjából is fontossá vált, mivel Északnyugat-Magyarországról is gyorsan el lehetett érni a Balatonhoz.

Megszüntetés

Megszüntetését gazdaságtalanságra hivatkozva az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el: 1969-ben megszüntették a Meggyespuszta-Alsóörs szakaszt, majd 1972-ben a megmaradt Veszprém-Meggyespuszta szakaszt is. A pályát 1974-ben végleg felbontották, ma csak pár száz méter emlékeztet a veszprémi vasútállomásnál, a Veszprém belvárosa felé kanyarodó rövidke szakasz.

Jövő

A Veszprém-Alsóörs vonal új nyomvonalon történő újjáépítése nagyon sokba került volna 2011-ben az NFM szerint. A közelmúltban közlekedési fórumot tartottak Balatonalmádiban, melyen a 11-es számú Győr-Veszprém vonal egykor a Balatonig vezető, Veszprém-Alsóörs szakaszának helyzete, esetleges újraélesztése is szóba került. A Magyar Idők szerint a rendezvényen elmondták: először is fel kellene mérni az egykori nyomvonal jelenlegi állapotát, a vasúti forgalom visszaállításához azonban a környező települések komoly összefogására lenne szükség. A lap a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál (NFM) arról érdeklődött, van-e esély a megszüntetett vonalszakasz újraindítására. A minisztérium válasza meglehetősen egyértelműsíti a helyzetet. Az 1968-as gazdasági reform közlekedéspolitikai koncepciója következtében közel ötven éve megszüntetett, huszonkét kilométeres vonal két szakaszán kerékpárutat építettek a vasúti alépítményen. Máshol nemcsak a síneket, hanem a szükséges műtárgyakat, például a 71-es főút felett átvezető felüljárót is elbontották. Az egykori nyomvonal jelentős részén Veszprém és Balatonalmádi belterületén is közutakat és épületeket alakítottak ki. Vagyis gyakorlatilag nincs esély a forgalom ismételt felvételére. Egy új nyomvonalon való újjáépítés pedig rendkívül magas költségekkel járna a nehéz terepviszonyok miatt.

forrás:
Veszprém-Alsóörs vasútvonal története
www.vasutallomasok.hu
Indóház online
Youtube videó a vasútvonal történetéről
Állapot: kereshető

KRW értékelés (33 db): környezet: 4.49 rejtés: 4.07 web: 4.62 átlag: 4.39

-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
-
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
+
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
-
GPS nélkül is érdemes megkeresni
+
kereshető egész évben
+
kereshető 24 órában
-
a látnivalóért fizetni kell


zalajaro 2021.04.09 19:28 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 5 web: 4 átlag: 4.33 súly: 4.54
Aki keres, az talál! :)

kópé1993 2021.04.02 15:40 - Megtaláltam
Örültem neki, hogy nyilvánosak lettek a multi pontjai, így lehetett előre tervezni. Mindegyik pont rendben volt. Köszi a rejtést!

Walterhal 2021.02.21 12:10 - Megtaláltam
Köszönöm a rejtést! Nem tagadom, ez a láda személyesen megérintett. Aztán a tapasztalatak megleptek. A kezdetektől figyelem a láda oldalát, és egy idő után azt hittem, hogy egy fészbukk kommentsorozatban vagyok.
Nekünk a geocaching kezdetektől fogva a játékot jelenti. Örülök, hogy van más lelkes egyén is, aki veszi a fáradságot, és meg akar mutatni valamit, ami fontos a számára. Ezért nagyon ritkán "szólok be" a rejtőnek. Ezek szinte mindig a terep rossz besorolására, vagy az elérhetetlen, két méter magasan lévő mély oduba dobott ládára vonatkoztak. Feltételezem, hogy a rejtő igyekszik legjobb szándéka szerint jó rejtést kitalálni.
Nekem ezzel a rejtéssel semmi bajom nem volt. Az első pont kimondottan tetszett. Milyen jól mutatna a kertben egy ilyen izé! A második? Nem kell olyan sokat gyalogolni a füves padkán. A harmadik nagyon megfogott, és milyen kevesen vették észre a csodás fasort! A negyediket kocsival 100 méterre megközelítettük.
Ami számomra furcsa, a rengeteg negatív vélemény. Ez játék! Mindenki megtalálhatja magának a megfelelő ládát, érdeklődésének és fizikai képességének megfelelően. És igen, ládát lehet keresni este tízkor a nádasban négykézláb matatva, a városban a metró lejáratánál, sárban, hegytetőn, bárhol. Ha nem tetszik a sár, arra gondolok, a felfedezők sem aszfaltos úton mentek pár száz km-t, vagy megvárom a fagyot. Mivel nem érdekel minket, hány ládát találtunk már meg, ráérünk alkalmas időben menni, kivárjuk. Pont ez a játék lényege, nem a teljesítmény hajhászása.

targonczas 2021.01.17 13:09 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.4.10]

Kisbubi 2021.01.12 12:33 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.8.3]

Mr Bean 2021.01.11 16:16 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.8.3]

paidlp 2021.01.11 15:32 - Megtaláltam
Fogom! :)
Köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.8.3]

csehipest 2021.01.04 17:16 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.7]

antonia03 2021.01.03 18:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4.5 web: 5 átlag: 4.83
2 részletben kerestük a ládát, elsőre 01.03-án csodás napos időben tettünk egy pár km-es balatonparti sétát. Majd január utolsó napján Szentkirályszabadja felől sétáltunk Almádi felé havas tájon. Hogy őszinte legyek nem értem a sok negatív logot. Az 1.pont teljesen jó, aztán a másodiknál pár métert kell egy főút mellett sétálni, ez nem tudom miért zavar annyira embereket, főleg hogy lakott területen van, én sokkal veszélyesebb helyen is keresgéltem már. A 3. pont kicsit távolabb van a bicikliúttól, de ennek teljesen értelmes oka van, ha valaki megnézi hol is van éppen. Utolsó ponttal sincs baj, egyáltalán nem veszélyes a hely. Én köszönöm a ládát, remélem átszervezés után sem fog sokat változni. Nagy kár amúgy ezért az útvonalért, ha néhány évtizeddel később került volna szóba a felszámolás talán menthető lett volna.

Acsart 2020.12.30 17:00 - Megtaláltam KRW környezet: 3 rejtés: 1.5 web: 4 átlag: 2.83 súly: 3.98
Meglelve! Köszönjük az élményt és a rejtést: Andi, Laci

IMG_20201017_125302IMG_20201121_153448
IMG_20201230_171509IMG_20201230_171836
Aniko & Gyuri 2020.12.28 19:21 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! [Geoládák v3.8.3]

bagolyvera 2020.12.20 23:59 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszi!

Ignis9 2020.12.20 15:49 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.50 súly: 4.02
Bagolyverával közösen, köszönjük! :) Azért ez nem volt annyira rossz, mint ahogy többen is írták. Vannak ennél sokkal értelmetlenebb rejtések...

Bubu_83 2020.11.28 11:20 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.75
Meglett, köszi. Az első három pontot még augusztus végén, bringával gyűjtöttem be, a vasútállomásra ma sikerült odaérni. Tetszett!

20200830_08184720200830_081852
20200830_08185520201128_103248
20201128_10330120201128_103315
20201128_10354320201128_103643
letya2 2020.11.02 17:37 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.7.6]

S13 2020.11.02 17:36 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.21
Megtaláltam, köszi a rejtést! [Geoládák v3.7.6]

MZ/XX 2020.10.24 15:53 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.3.4]

V_Gabor 2020.10.24 12:29 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 3.5 web: 4.5 átlag: 4.00 súly: 4.47
Elolvasva az eddigi találatokat, a drive-in keresés mellett döntöttem. Az útvonalat GCPUPU kapcsán már letekertem.

A második pontot valami fura ok miatt rosszul rögzítettem a g:hu+ app-ban. Az a vicces, hogy egy nagyon jó és logikusnak tűnő helyre vitt a téves koordináta. A bringaút éppen ott megy át egy volt vasúti kőhídon. Felhívtam a rejtőt, aki szívesen próbált segíteni. Fotóm volt, így most a GPS-be pötyögtem be, immár helyesen. Innentől eseménytelenül kerestem és találtam az összes rejtést. Mind a helyén volt, koordináták pontosak.

A 3. láda kicsit beázott és penészes is a füzet. A koordinátát tartalmazó lap kiszakadt a füzetből. Erre érdemes lenne ránézni!

Nekem nagy bajom nincs ezzel a multival. Talán feleslegesnek érzem a rejtett pontokat, de ez sem nagy tragédia.

Kerestem már ennél szörnyűbb helyen rejtett ládákat is.

Köszönöm!
[g:hu+ 2.3.4]

2020-10-24 10.54.41R2020-10-24 10.55.06R
2020-10-24 10.55.23R2020-10-24 11.14.04R
2020-10-24 11.16.15R2020-10-24 11.58.30R
2020-10-24 12.27.02R2020-10-24 12.27.42R
Paul 2020.10.23 18:14 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.7.6]

Zugi 2020.10.23 15:18 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.67 súly: 3.85
Részemről a Balaton körüli ládák szisztematikus levadászása miatt került sor erre a multira, annak ellenére, hogy elég jó távot átölelnek a pontjai.
Amit bemutat, az érdekes ismeretanyag. A táj, a pontok közötti haladás mind nagyon szép.
Ami viszont nem tetszett az egyrészt a rejtett pontok. A pontokból az első kettő erősen mugli veszélyes helyeken is van, illetve kár az igénytelen kivitelezésű leírásokért a ládákban. Kézírással össze-vissza, sok egyik-másik helyen még épp, hogy olvashatóan a papírfecniken. Másrészt ha a rejtő elsősorban kerékpáros multinak képzeli el, akkor a 3. pontját miért tette jó messze a bicikliúttól egy olyan helyre, ahova felázott, sáros és beszántott szántóföldön haladva lehet eljutni?

Jómagam a legelső pontját még szeptember 13-án autóval találtam meg, hatalmas strandolós tömeg és bringaforgalom mellett. Nehéz volt észrevétlen maradni. A második pontja mellett utána többször elhaladtam, de végül október 23-án bringával terveztem egy szép kirándulás keretében. A Határ étterem parkolójától indultam, de a 2-es pontért kétszer kellett visszamenjek a piros lámpánál feltorlódó kocsioszlopok figyelő szemei előtt, mert elsőre sajnos mint kiderült, a kis füzetből nem a következő pont koordinátáit sikerült felírjam, hanem a ládában feleslegesen benne lévő, éppen aktuális pont koordinátáját.
Innen kezdve jött a bringa. A bringaút végig kifogástalan Veszprémig. Egyes szakaszain már ládáztam, így az almádi kiállított gőzmozdonynál is már jártam a nyár elején egy másik láda kapcsán, valamint a GCALRE láda megtalálásakor is kíváncsian megmásztam mellette a töltést, megkukkantva, hogy mi van a tetején és már akkor tetszett az a szuper bringaút ott az erdőben. Egyedül jelenleg az átépülő veszprémi körgyűrűn van erősen megbonyolítva az átjutás.
A veszprémi pályaudvar pedig épp a város legátellenesebb pontján volt, ami miatt az egész várost át kellett szelni, de nagyon szeretem Veszprémet, így élmény volt benne bringázni.

kép01_2kép02_2
kép03_2kép04_2
kép05_2kép06_2
kép07_2kép08_2
kép09_2kép10_2
tfmb 2020.10.19 12:37 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 3 web: 4 átlag: 3.67 súly: 3.82
Köszi a rejtést!

hitamas 2020.10.18 12:23 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.44
Nagy szerencse, hogy nem vagyok moderátor, ezért nem ismerhettem az ennél sokkal jobb ládatervet. Nekem így is jó. Főleg azért, mert édesapám gyerekkori barátjának, aki Veszprémben élt, volt egy nyaralója Alsóörsön és 1960-61-ben lehetőségünk volt a Balatonnál nyaralni. Nagyon sok mindenre emlékszem ... arra a gőzösre is, aminek a masinisztája meginvitált a vezetőfülkébe. Persze nem mertem menni, mert orrán-száján füstöt okádott, gőzt fújt, parazsat köpött, de elhúzta a vonatot Alsóörstől Veszprémig (meg vissza). Szóval ez - nekem - több, mint egy geoláda ... :)

nmárti 2020.10.17 12:36 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4 web: 4 átlag: 4.00 súly: 4.56
Köszi a rejtést, részletek később.

Csg12 2020.10.12 12:50 - Egyéb
Kedves Játékosok!

Mikulás hozzászólása teljesen tényszerű és helytálló.

A láda ebben a formájában kényszermegoldásként született.
Az élet alakít faramuci helyzeteket azonban ez senkit sem menteít a felelősség alól, így engem sem.

A moderátorokat illető kritikákat a rejtőre vonatkoztassátok, mert úgy korrekt.

Csg12

Mikulás 2020.10.10 12:30 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 2.5 web: 2.5 átlag: 3.00 súly: 4.69
Balatonvilágosi hétvége szombatján ugrottunk el Veszprémba (városi séta, állatkertlátogatás Lilluval), de előtte kitetettem magam Alsóörsön az első pont környékén. Ez nagyon nagyon tetszett, Lilluval kerestük meg. Nagyon jó rejtés, igazán jól illett a tematikába. Innentől azonban sok-sok meglepetés volt: pozitív is, de főleg csalódás. A második pont (bár a rejtés maga tetszett), de a helyszínt jogosan kritizálták az előttem keresők. A 71 út mellett egy villanyoszlop? Ez nem a Gábor-szint! A harmadik pont sem igazán bringabarát, de ott legalább látszott a régi nyomvonal. A rejtés nagyon gyenge viszont. A negyedik pont megközelítése megint csak nem volt épp egyszerű, de ott a régi sínek, a vágány vége miatt még érthető...
Ami nagyon nem tetszett (és ez egyben válasz a modikat citló hozzászólásokra): mi nem ezt moderáltuk. Szerintem egyetlen pont sem ott van, amik a moderáláskor volt. Látom a rejtett mezőben a pontok koordinátáit és semmi köze a valósághoz. Nem pár száz méter eltérés van (az is sok lenne), hanem kilométerek, a rejtések módja is teljesen más lett volna. Ezt kár volt moderáltatni, ha valami merőben más jelenik meg...
No, de legyen pozitívum is: nem bringáztam még ezen a remek bringaúton Almáditól Szentkirályszabadja felé és nagyon klassz útvonal. Jól esett a kis edzés (25 km) és szép idő volt, szélmentes, stabil 18-20 fok, így október elején. Ez ajándék időjárás. Utána még alaposan kisétáltuk magunkat a lányokkal az állatkerben. Nem vagyok egy nagy rajongója az állatkerteknek, de ez momentán tetszett...

Mikulás

IMG_7972IMG_7973
IMG_7976IMG_7980
IMG_7981IMG_7983
IMG_7984IMG_7987
IMG_7988IMG_8029
IMG_8030IMG_8044
Walterhal 2020.10.05 23:59 - Egyéb
Gyermekkorom sok emléke köt ehhez a vasúthoz. A kertünk végében volt a töltés.
Az első pont környezetében teljes rekonstrukció zajlik, szedik fel a síneket és szerelvényeket. Kérdéses, meddig marad a láda rejteke.

Mr Zerge 2020.10.04 10:00 - Megtaláltam
Megvan, részletesen késöbb... Üdv Mr Zerge.

Az 1. pont még tetszett, tényleg jól kapcsolódik most is a vasúthoz. A 2. pont érthetetlen volt számomra, miért kell a 71-s út mellett balesetveszélyes gyaloglásra kényszeríteni a kessereket? A 3. pontnál értem, hogy nyomvonal, de a szántáson, sárban, villanypásztoron keresztül egyszerűen szivatásnak éreztem. A 4. pont kissé kényes a vasúti terület miatt. A régi gőzmozdony tetszett, akár ott is lehetne egy mágneses doboz, akkor nem kellene feltűnően az állomás külterületén bóklászni a kessereknek.

Skali&Margó 2020.10.03 07:30 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.33 súly: 4.16
OK!

Strombus 2020.10.02 18:09 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 3 web: 5 átlag: 4.00 súly: 4.56
Hát ez nagy csalódás volt!
Májusban, röviddel ennek a multinak a megjelenése előtt bicikliztük végig az útvonalat petheovacka .com-os, de már itteni megjelenésre előkészített 12 pontos ládasorozatát. A volt vasút nyomvonalát valóban végigjáró, érdekes emlékeit bemutató, ötletesnél ötletesebb rejtések, nagy gondossággal elkészített ládaoldalak.
Szeptemberig pihentettük ezt a ládát, gondoltuk, addigra megemésztjük a csalódást, hogy nem az jelent meg itt is és nem bánjuk azt sem, hogy ismét fel kell tekernünk Veszprémbe, szép az útvonal és biztos ötletesek ezek a rejtések is.
1. pont: rárejtve a .com-os ládára. Ha a 80 m-re lévő volt fordító bemutatása a cél, miért nem ott a rejtés? A laminált mugli infó hiányzott, tettem.
2. pont: főút mellett a bemutatani kívánt látnivalótól 150 m-re. A megközelítése se biciklivel, se gyalog, se kocsival nem élvezet. A doboz valószínűleg be fog ázni, ezért a logbookot zip-lock zacskóba tettem és a hiányzó mugli infót is pótoltam.
Na, itt ment el a kedvünk ettől a ládától, inkább egy másik multi keresésével töltöttük a délutánt és 3 héttel később kocsival kerestük meg maradék 2 pontot, mivel azok pont a gyönyörű kerékpárutas részt hagyják ki és lényegében drive-in megközlíthetők.
3. pont: bozótos erdősávszerűség. A láda a földön, minden takarás nélkül. Talán egy fa ölében a helye, de abban áll a víz, talán valaki ezért hagyta kint. A fa tövébe visszarejtettük. A nyirkos logbookkat nem tudtunk mit kezdeni, így nem lett volna értelme bezacskózni. Mugli infót tettem. Utána felkerestük a kb. 500 m-re lévő látnivalót, a volt állomásépületet. Érdekes volt az 1971 óta ott lakó emberrel beszélgetni.
4. pont: A rejtés nem hozott meglepetést. Mugli infót itt is tettem.
Ha valakinek ennyire ákom-bákom a kézírása és nem tudja a rendelkezésre álló felületet sem jól beosztani, érdemes a logbookba szánt információt gépen megszerkeszteni, kinyomtatni és beragasztani a füzetkébe.
Biztosan nem lennék ilyen szigorú ezzel a rejtéssel, ha nem lenne ilyen nagy a kontraszt. Ha nem bosszantana, hogy van egy ugyanezt bemutató sokkal jobb ládasorozat, amit igen kevés magyar játékos fog megtalálni, mivel a nagy többség csak ezen az oldalon játszik. :-(

Péter60 2020.10.02 18:09 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 2 web: 4 átlag: 3.33 súly: 4.56
Strombus mindent leírt - meg többen is- ez így ebben a formában nagyon gáz.
Azóta beszéltem a rejtővel, remélem lesz míves megoldás.

viad 2020.10.02 13:32 - Megtaláltam
Köszi a rejtést!

szollosi73 2020.09.11 14:54 - Megtaláltam KRW környezet: 3.5 rejtés: 3.5 web: 4.5 átlag: 3.83 súly: 4.23
Megvan.
Vegyesek az érzéseim ezzel a multival kapcsolatban. Nálam az első és az utolsó pont rendben van, a másik kettő nem tetszett.
Köszi a rejtést!

Veszprém-Alsóörs vasútvonal-1Veszprém-Alsóörs vasútvonal-2
Veszprém-Alsóörs vasútvonal-3Veszprém-Alsóörs vasútvonal-4
Veszprém-Alsóörs vasútvonal-5Veszprém-Alsóörs vasútvonal-6
Veszprém-Alsóörs vasútvonal-7Veszprém-Alsóörs vasútvonal-8
stmester 2020.09.10 16:47 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget. Az első ponton csak elképzeltem a fordítót. A negyedik pontnál nagyon sokan mászkáltak a munka idő végeztével.
[g:hu+ 2.3.3 ]

IMG_20200907_184552IMG_20200907_185007
IMG_20200910_144032 
Katona55 2020.09.10 16:45 - Megtaláltam
Hétfőn kezdtük, ma fejeztük be. Közös túrázás stmesterrel.

godlada 2020.09.07 13:59 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.33 súly: 3.32
Egy kis laza Vp-Alsóörs-Vp útvonal bringával. Köszi!

Liberty 2020.09.04 09:30 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.57
Július 12-én kezdtem a pontok felkeresését, ma pedig a 4-es ponthoz mentem el. Érdekes olvasmány a Veszprém-Alsóörs vasútvonal története. A 4-es pont helyszíne fogott meg a legjobban, itt látszik a nyomvonal és a síneknek a vége. Az öreg, régi talpfák és csavarok egy letűnt kor emlékei. Köszönet a rejtésért.

Veszprém címere
kobcikrajci 2020.09.02 20:15 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.3.3 ]

qtatom 2020.08.28 13:30 - Megtaláltam
Biciklis találat. [Geoládák v3.5.3]

carmin 2020.08.25 13:55 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]

Az 1-3. pont már megvolt, így mára csak az utolsó maradt. Az 1-es pont helye tetszett, a 2. pont helye azonban nem, ezt lehetett volna a látnivalóhoz közelebb rejteni. A 3. pontnál a megközelítés kicsit nehézkes a szántóföld és a villanypásztor miatt, a láda már most vízben áll. A 4. pont eléggé szem előtt van. A multi valóban elbírt volna több pontot is, ahogy mások is írják.

DSC05822DSC05825
DSC05830DSC05831
kl 2020.08.15 15:38 - Megtaláltam
Itt jártunk... Köszönjük!

Puszkany 2020.08.15 15:36 - Megtaláltam
Pontok rátok rontok. Köszönöm a lehetőséget! [Geoládák v3.3.2]

nbokan 2020.07.26 05:10 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.50 súly: 4.24
A 8. Éjszakai bringázás közben ez is meglett. Az első három pontot fordított sorrendben érintettük (segítséggel), jó kis gurulás volt. Hajnalban, a bringázás után még elgurultam a régi és a jelenlegi veszprémi vasútállomáshoz is, de ide már autóval. Kösz a rejtést.
Érdemes összekötni a gcvova">.comos sorozattal, ezt felfelé, azt lefelé.

-1-2
-3-4
-5-6
-7-8
Fazék 2020.07.26 04:40 - Megtaláltam
A 115 km-es éjszakai tekerésre felfűzve. A sporttársak már minden pont helyét tudták, így elvileg könnyű volt a keresés, de (nekem valahogy) sikerült még így is eltévedni. Néha ilyen is kell.

gst76 2020.07.25 22:22 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.00
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.7]
A 8. éjszaki Kerékpártúra alkalmával, csoportos megtalálás. Fordított sorrend, kessertársi segítséggel (rejtett koordináták)
Szerencsére, még a balesetem előtt sikerült megtalálni (részletek a gcjaro logokban). Élmény volt a közös tekerés.

pliptai 2020.07.19 17:30 - Megtaláltam
Köszönet a rejtésért!

tak-tak 2020.07.18 16:33 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! 3 pont biciklivel, az utolsó autóval.

kasap 2020.07.17 16:31 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]

Butchman 2020.07.17 16:31 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]

Parmerozpazepan 2020.07.15 18:12 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 3 web: 4.5 átlag: 4.17 súly: 3.98
Köszi a rejtést! Háromnegyed bringa, egynegyed autó találat.
Örülök, hogy valaki megcsinálta ezt a multit ezzel a tematikával, ugyanakkor többé-kevésbé egyetértek azokkal, akik némi kritikát fogalmaztak meg a rejtéssel kapcsolatban.
Rengeteg érdekes részlet maradt ki a pontsorozatból, a multi elbirt volna még simán 3-4 további - akár virtuális - pontot is, például almádi és veszprémi objektumokra gondolok itt. Kicsit részletesebben az egyes pontokról:
1. Rendben van, ötletes, bár a .com láda jelenléte zavaró (modik??), és elég forgalmas hely nyáron. Én itt elvittem volna kicsit tovább, a mozdonyforditó korong megmaradt betonmedencééig.
2. Ez nem tetszett. A mutatandó látványosság elég messze van, és egy főút melletti rejtés, gyorskötözővel?? Miért? (Modik??) Itt több és jobb hely is adódna a rejtésnek.
3. Ez tök rendben van, szép a hely, és a nyomvonal abszolút indokolja a helyszint. Kis küzdés kell időnként a szántón, de én pont üres mezőn át jutottam a ládáig. A láda miatt kicsit aggódom, ebből előbb-utőbb egyesületi ládacsere lesz :)
4. Kétségtelenül vasútüzemi terület, de abszolút indokolt a helyszin. A láda helye szerintem aggályos itt is, mint 2.-nál, én itt eltettem volna a bokrosba inkább.
A csatolt linkek közt van nagyon részletes és alapos bemutató a vonalról, ez pozitiv.

anettnori 2020.07.02 17:45 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.50 súly: 4.34
Megvan! [g:hu 1.6.5]

Egy koordináta követős multinál nyilván sorrendben keresgél az ember, mi is így tettünk Szabival.
Az első pont nagyon tetszett, főleg, amikor a comos is meglett.
A második pont ezután szerintem kissé összecsapott, lehetne jobb helyen is. Így nyáron ez eléggé kellemetlen kereséssé is fajulhat. Nem beszélve a reklámtábláról, szerencse, hogy a felszerelők nem bántották a multipontot.
A harmadik pont bringával egy vicc, gyalog ilyen aktív vegetációs időszakban igazán szívatós.
Az utolsó pont jó lehetne, ha nem a másodikra hajazna. Érdemes megkeresni a tőle 15 m-re lévő comos kezdőládát (már ha valaki megtalálja), ég és a föld a különbség kivitelezésben is, tartósságban is, ötletben is!
Összegezve: Adott a téma, a hu-s oldalon 4 ponttal, a comos oldalon 10+1 ponttal. Aki csak letudni szeretné, keresse a magyar oldalit Alsóörstől Veszprémig. Aki élvezni is akarja a keresés izgalmát, a remek rejtéseket, nos, az keresse a comost, Veszprémtől Alsóörsig. Aki meg olyan, mint mi, van ideje, szereti a kihívásokat, csinálja meg mindkettőt.

IMG_20200702_171530IMG_20200702_171559
IMG_20200702_175244IMG_20200702_175320
petheovacka 2020.06.27 10:59 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 3.5 web: 3.5 átlag: 3.67 súly: 4.09
Kösszi a rejtést? Hát...Felemásak az érzéseim a multival kapcsolatban. Egyrészt örülök, hogy bemutatja a régi vasút nyomvonalát és történetét. Másrészt lehetett volna ezt sokkal jobban is... Kicsit kritikusabban írok most, mint általában.
Az első pont tetszett, ötletes, a tökéletes rejtek a környéken.
A második pont az exhíd környékén kicsit problémásabb, az egykori híd környékéhez közelebb is akadt volna hasonló rejtek, nem kellene a forgalmas úthoz közel baktatni. Maga a rejtek jópofa, de a gyorskötözőt hamar megeszi a nap, a cső pedig már most is kidőlt.
A harmadik pont annyiban mutatja a vasút emlékét, hogy a nyomvonalon van. Nem túl érdekes helyszín, mondjuk szépek a fák, ennyi. A rejtés itt már hevenyészett (elfogyott az ötlet?), szokásos, 12-ből egy tucat.
Az utolsó pont ötlete csak ismétlés, a gyorskötöző itt se lesz hosszú életű...
A multi lehetett volna sokkal részletesebb, több pontos, rejtések a még fellelhető vasúti műtárgyaknál, állomáspontoknál.
Bevallom keserű a szőlő...Az én beadott tervem ennél sokkal részletesebb és kidolgozottabb volt ugyanebben a témában. Sajnos, megelőztek. Aki nem hiszi, az csinálja meg ugyanezt a geotúrát a com-on. Csak fordítva, Veszprémből indulva.

benist 2020.06.25 12:00 - Megtaláltam
Sajnos nem tudtam megszervezni a bringás bejárást, így a Balatonról hazafelé tartva autóval. Az első pont szellemes megoldás, csak sajnos a közelben három karbantartó figyelte tevékenységemet. A második pont rendben, de nem épp bringabarát. A harmadik pontról már többen írtak kritikát, egyetértek. A negyedik pont parkolója földlerakó, egyébként rendben. A dobozka kicsit nedves volt belül, vagy gondatlan visszazárás, vagy nem bírja az özönvizet. Igényes a multi, bringával biztos nagyobb élmény lett volna a 3. ponttól eltekintve.

nepster 2020.06.24 17:17 - Megtaláltam
Bringával természetesen. Jó lenne ez a multi, de a hármas pont felé vezető út pont az ajánlott kerékpárral nem vagy csak korlátozott fajtájúval tekerhető. Fel van tárcsázva vagy fogasolva. A négyes pont a város túloldalán van, nem szeretek városban az autók között bolyongani, de ez az én problémám nem a rejtőé. Köszönöm a rejtést.

tabletta 2020.06.20 18:40 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.4a]

Walterhal 2020.06.15 23:30 - Egyéb
Micsoda véletlen egybeesés! A MNL OL Veszprém Megyei Levéltárának kisfilmje a vasútról.

Hektor 2020.06.14 14:06 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.02
Köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.4.1]
Köszönöm Zsuzsinak és Bálintnak, hogy melléjük cspódhattam.

akosgy 2020.06.13 22:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4.5 web: 5 átlag: 4.83 súly: 4.16
Idei első csobbanás a Balatonban. A 30+ fokhoz illőnek gondoltunk egy 80 km-es tekerést is, így Veszprémből futottunk neki a sajkodi strandnak. :) Pacsálás után a balatoni bringaúton mentünk vissza Káptalanfüredig, majd a régi vasútvonal mentén fel Veszprémbe.

Eredetileg Fűzfőből indultunk volna, így neki sem akartam állni a multinak (a pontról-pontra koncepció itt inkább zavaró, hiszen a vonatok sem csak egy irányba közlekedtek, ahogy a bringások és a kesserek sem. :) Van, aki esetleg lefelé menne végig. Egy M7-esen történt szokásos hétvégi baleset miatti kerülővel aztán Veszprém lett a kiindulópont, így este 7-kor el is értük az első pontot Alsóörsön. :)

Az 1.ponton társbérletet kapott a .com-os láda, 2in1 logolás, jó a rejtés. :) A 2. pont is ötletes, bár furcsa helyen van, a bringaút mentén is bárhol lett volna ehhez hasonló tereptárgy, de nem vészes a megközelítés. A szépen kialakított kerékpárúton ezután élmény volt tekerni, még fáradtan, felfelé is.

A 3. pont a nagy talány: értem, hogy az eredeti nyomvonal erre ment, de miért kell a szántásban 3-400m-t oda-vissza tolatni a bringát a keresőkkel egy teljesen önkényesen kiválasztott pontig, ha már kerékpárra van optimalizálva a multi? Tudom, kényes vagyok, de ha ez felázik, akkor itt csüdig fog mindenki süllyedni. :)

Az utolsó pontot is értem, hogy keretbe foglalná az egész vonalat, de talán a régi veszprémi vasútállomás épülete a belvárosban érdekesebb, és bringával jobban megközelíthető lett volna. A biztonságiak is előbb-utóbb idegesek lesznek, ha sokan rohangásznak MÁV üzemi területen, még ha csak a szélén is. Ezt a pontot már inkább a megérdemelt vacsi után, este 10-kor, drive-in, fejlámpával kerestem meg. :)

Összességében tehát szép téma, és a rejtések is önmagukban jók, de a pontokon én még csiszolnék egy kicsit. :) Köszi a munkát!

kaldigeza 2020.06.13 15:55 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.02
4 busz, egy autóstop, egy vonat igénybevételével, és 10 km sétával meg van! KÖSZÖNÖM A REJTÉST! A 3. pontnál össze szaladtam VADALMÁVAL. Na nem az erdei gyümölccseL, hanem egy remek kessertárs ifiasszonnyal! Egyébként akit érdekelnek a vasút témájú jelvényszerző túramozgalmak, örömmel tudom ajánlani a Garbai Gábor Sporttársam által működtetett BAKONY ÉS A BALATON-FELVIDÉK RÉGEN ELFELEDETT VASÚTVONALAI programot.

vadalma28 2020.06.13 15:06 - Megtaláltam
Köszönöm szépen!Jó kis biciklizős nap volt a mai.A 3.ponton együtt logoltunk Káldi Géza bácsival.Örültünk a találkozásnak!

Szamoska 2020.06.12 18:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4.5 web: 5 átlag: 4.83 súly: 3.83
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! Balatonfüredről indultunk biciklivel, majd egyből az alsóörsi pontnál összefutottunk Hektorral, pont egyszerre érkeztünk a ládához. Szerencsére a logok alapján viszonylag hamar sikerült megtalálni, ezúton is gratulálok a Rejtőnek a kivitelezéshez és az ötlethez. Innen már Hektorral együtt tekertünk tovább. Köszönjük, hogy alkalmazkodott a lassabb tempónkhoz.
Összességében egy nagyon jól felépített multi volt, egyedül a harmadik pontnál maradt bennem egy kis hiányérzet.

VP 2020.06.12 13:30 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.50 súly: 4.65
Egy laza biciklis kör: először végig a multi nyomvonalán, aztán a veszprémi váron és belvároson át a felsőörsi templom érintésével vissza.

A koncepció, hogy emléket állítson a láda az egykori vasútnak, nagyon tetszik (lásd lent). A rejtések helyét viszont nem teljesen értem - azzal együtt, hogy 4 hagyományos doboz és láthatólag sok-sok munka van benne. Az első klassz, bár 10 cm-re egy .com-os doboztól. A másodikat nem értem: se járda, se bicikliút, a forgalmas út szélén, ráadásul lehetne közelebb is a vasúthoz. Ezután jön a legszebb rész, az tényleg örömbiciklizés. A harmadik pont egy szép beerdősült pályaszakaszon van, de oda-vissza 700 m biciklitolás a szántásban. A leghosszabb 3-4. etapon a bicikliút viszont egyáltalán nem az egykori vasutat követi - igaz, az legtöbb helyen teljesen eltűnt, beépült - így nem is mutat belőle semmit. A végláda helye szimbolikus, szomorú - itt viszont hamar problémák lesznek az üzemi terület és a 25 kV miatt.

1969 nyarán, tízévesen, utaztam rajta, és jól emlékszem is rá. :-)
Ábrahámhegyről jöttünk. Átszállás Alsóörsön, gőzmozdony (minden bizonnyal 375-ös, ami az első képen is látható). Almádi fölött nagyon szép kilátás a Balatonra. Veszprémben a belvárosban szálltunk le. (Akkor az volt "Veszprém". A mostani "Veszprém" állomást akkor még "Veszprém-külső"-nek hívták.) Voltunk az állatkertben.
Azt nem tudom, mikor volt 911-es számú vonal: akkoriban már 11-es volt a száma. Nagy kár érte!

Sajnos a vasúti szárnyvonalak gazdaságtalanságra hivatkozott megszüntetése újra és újra előkerül. Néhány napja épp a hasonlóan szép Szilvásvárad - Putnok vonalat láttam: azt pontosan 40 évvel később, 2009-ben szüntették meg, a síneket még nem szedték fel, de teljesen benőtte a növényzet. Az legutolsó vonaton még utaztam 2009-ben.
Gyerekkoromban, és még utána sokáig nagy vasútbarát voltam. Sokfelé vonatoztam: utaztam még az azóta megszüntetett bugaci és nyíregyházi kisvasúton, a nagyon szép vonalvezetésű Pécs - Bátaszék vonalon, Lepsény és Hajmáskér, Kisbér és Pápa, Kál-Kápolna és Kisterenye között, és sorkatonaként tehervonattal a mai M5 bevezető helyén, a Vekerle-telep szélén futó Kis-Burma vágányain is.
Ugyanakkor például a zempléni kisvasútról, a két zselici normál nyomtávú vasútról vagy az egykori 6-os vonalról már sajnos lemaradtam.
Most - a járványra hivatkozva - újabb 36 vonalon szüneteltetik vagy ritkítják a járatokat. Egyelőre "ideiglenesen", de ez épp elég ahhoz, hogy az emberek leszokjanak róla, és aztán egy részükön "kihasználatlanság" miatt végleg megszüntessék a forgalmat.

Almádi 375-ös
Veszprémi 375-ös
Veszprém
esemese 2020.06.11 19:31 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.24
Megtaláltam. Sok munka van ebben a rejtésben, és szép helyekre vezet.
Egy 50 kilométeres bringás körtúrával jártam be az "állomásokat".
Kedvencem a szentkirályszabadjai, amelyet a semmi közepén egy vérmes madárcsalád felügyel.

SDC10305IMG_20200611_151854
IMG_20200611_150126IMG_20200611_162701
IMG_20200611_172102IMG_20200611_173310
Alsóörs_Veszprém 
Szabó família 2020.06.11 14:21 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! [g:hu 1.6.7]

Tibi1983 2020.06.11 10:07 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.99
Remek multi!
Az első pont rejtése nagyon ötletes, igaz először a com-os ládát találtuk meg, értetlenkedve néztük, hogy se jelszó se 2. pont koordinátája, de hamar rábukkantunk a sárga tetejű dobozra is.
Örülök, hogy megmutattad.

Nemi91 2020.06.11 10:06 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.2.4 teszt]

Walterhal 2020.06.10 20:30 - Egyéb
Veszprémben a töltés a kertünk végében húzódott. Biciklizni az alatta lévő úton tanultam meg, mindig az Ady utcai átjáróig tekerhettem egyedül hat évesen. Tekertem is teljes erőből, ha jött a 424-es, nehogy rám essen a magas töltésről. De a kézihajtány elbűvölt, hogy szerettem volna kipróbálni! A Kisállomáson meg Lexi bácsi mérte a sört, a vasárnapi ebédhez egy korsót kellett mindig vennem. Néha még hatvan év után is azt álmodom, hogy ezen a vonaton ülök. Köszönjük a rejtést, hamarosan megyünk!

Csaba & családja 2020.06.09 11:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 3 web: 4.5 átlag: 4.17 súly: 4.63
Sajnálom, hogy a vasút vonalak megszűnnek, de a legszebb bicikli utak ezek helyén vannak. Persze vonattal is szép lenne. Nem szeretem az olyan rejtéseket, ahol előfordulhat, hogy más tulajdonában nyúlkálok, és a titkosított pontokat sem. Köszönöm a rejtést, nagyon szép nap volt ez a mai.

Hörcsög 2020.06.08 21:23 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.09
Hajnali ötkor a láda megjelenése pillanatában olvastam az értesítő levelet, egy pillanatig el is gondolkodtam rajta hogy elindulok és még munka előtt megkeresem, de végül elvetettem az ötletet, majd ma - ha az idő engedi - szépen letekerem. Gratulálok a rejtéshez, nagyon szép téma!
------------------------------------------
Remek multi! Nekem tetszik, hogy Alsóörsről indul a multi, így volt odafelé (lefelé) alkalom egy remek megszakítás nélküli suhanásra! Nagyon szeretem ezt a kerékpárutat, főleg az új szakaszát amely sokáig az almádi hegy oldalában vezet - az egykori vasútvonal nyomvonalán és szép kilátást kínál a "tengerünkre". Az első pont rejtése egészen különleges, talán benne van a gc-s top tízben is. A második és negyedik is hozza a szintet, a harmadik meg szimplán csak oké. Bár a megközelítése inkább gyalogos pár száz méteren. Összesen 50,16 km-t tettem meg, remek bemelegítés a hétvégi bükki csapatásokhoz! Szentkirályszabadja után annyira jó időt futottam, hogy még egy versenybringást is legyőztem - bár ő nem tudott a versenyről...! :) Nagyon szomorú hogy eltűnt ez a szép vonalvezetésű vasútvonalunk! Köszönöm a rejtést!

RékaésAdrián 2020.06.08 19:28 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Egy almádi fagyinyival maradtunk le a dobogóról. Jó kis túra, többször jártunk már erre.
Remek rejtés, remek sztori, nagyon köszi! [Geoládák v3.4.1]

zsbodor 2020.06.08 19:11 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 5 web: 5 átlag: 4.67 súly: 3.42
Jó kis hétfő délutáni kerekezés lett ez a keresés. (48km) Köszönöm a lehetőséget.
Ötletesek a rejtések, tetszettek. Az első pont kifejezetten. A második ponton kicsit karban kellett tartanom, az "álca alsó része" az árokban volt Lehet külön is rögzíteni kellene...

kupec 2020.06.08 11:08 - Megtaláltam
Az 1. pont nagyon remek rejtés, bénáztam is vele egy darabig, folyton a narancssárga tetőt kerestem. Van az is de előbb a fekete. A többi pont már adta magát, aztán a végén jött egy újabb probléma. Ahogy Mozgóval és a rejtővel végigkövettük az eseményt, valszeg az eredeti jelszó hosszúra sikerült, emiatt nem lehetett logolni az appból. Jelszó aztán változott, én korrigáltam a logbookban, de addigra már annyi sikertelen próbálkozásom volt, hogy a rendszer elküldött pihenni.
A vasútvonalat egyébként ismertem, sokáig laktam az egyik állomással szemben, a nyomvonalon számtalanszor túráztam, bicajoztam.

mozgo 2020.06.08 09:20 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.02
7:30-kor vettem észre az új rejtést. Mivel nem számítottam ilyen meglepetésre hétfő reggelre, este nem tettem fel tölteni a telefonom. Így nem a kessertársakkal, hanem a telefonom akksijával futottam versenyt. Végül sikerült meglelnem mindegyik pontot, bár az elején egy kicsit bénáztam. Ezúton is köszönöm a rejtő segítségét. Nagyon jó kis multi tökéletes rejtésekkel. Jár a tripla ötös :) Köszönöm szépen a lehetőséget! Ha jól számolom ez az ötödik piros egyesem.

IMG_20200608_091300 


Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail] [impresszum]