Elhelyezés időpontja: 1970.01.01 01:00
Megjelenés időpontja: 2020.06.08 04:56
Utolsó lényeges változás: 2021.10.05 21:42
Rejtés típusa: Multi geoláda (4H)
Elrejtők: Csg12
Ládagazda: Csg12 Nehézség / Terep: 2.0 / 1.5
Úthossz a kiindulóponttól: 20000 m
Megtalálások száma: 145 + 3 sikertelen + 4 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.7 megtalálás hetente
A geoláda 2021. március 28. napján teljesen megújult. A megújulás célja a nagyobb keresési élmény biztosítása.
Rövid leírás
Eredetile négypontos multi - most az első pont átmenetileg nem kereshető - az egykori gyönyörű Veszprém Alsőörs útvonalon. Minden ponton jelszórészlet. A multit biciklivel a legélvezetesebb lejárni. Amz Az egyes ponthoz a segítségeket a pontok után fordítva írva találod.
1. pont: 15x8x8 cm - A fordítókorongból kényelmesen elő tudod venni.
2. pont: 8x8x4 cm - !tlotálrok ygéL
3. pont: 15x15x8 cm - !létzekré zöhőkdlöfréM
4. pont: 8x8x4 cm - !zár meN
Jelszó: az egyes pontokon összegyüjtött jelszórészletek 3-4-1-2 sorrenben. Az első pont az Alsóörsi vasútállomás taljes átépítése miatt nem kereshető, a hiányzó jelszórészlet azonban egyértelműen kitalálható. Ha kérdésed van keress bátran.
A geoláda végigvezet az egykori 11-es számú Bakonyvasút Alsóörs-Veszprém szakaszán. Legcélszerűbb kerékpárral keresni a ládát, ugyanis az Alsóörs-Balatonalmádi-Veszprém kerékpárút nagyrészt megegyezik a vasút nyomvonalával. A vasút egyes elemei, hidak, támfalak, töltések, talpfák sok helyen megmaradtak, a multi célja ezek bemutatása. A vasút állomásépületei a mai napig állnak, csak immár lakóházként, nyaralóként funkcionálnak.
Személyes indíttatás
Gyerekkorom legszebb nyarait Káptalanfüreden töltöttem, sokat meséltek az idősek az ország legszebb vasútvonalának tartott 911. számú Alsóörs-Veszprém vonalról, mely Káptalanfüredet is érintette.. Megszüntetését gazdaságtalanságra hivatkozva az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el: 1969-ben megszüntették a Meggyespuszta-Alsóörs szakaszt, majd 1972-ben a megmaradt Veszprém-Meggyespuszta szakaszt is. A vasút nyomait számtalan helyen fel lehet fedezni, a multi célja ezeknek a bemutatása.
Előzmények
A 911-es számú Alsóörs-Veszprém vasútvonalat 1909-ben építtette Veszprém városa a város és a Balaton áru- és személyforgalmának megkönnyítésére. 1909. június 8. napján avatták fel a vasútvonalat. Megszűnése előtt a mai 11-es számú Győr-Veszprém-vasútvonal részeként üzemelt, közvetlen vonatok is indultak Győrből a Balaton partjára.
22 km hosszú vasútvonal megállói a következők voltak: Veszprém, Veszprém külső pu., Jutas Veszprém régi, Veszprém ipartelepek, Veszprém honvédlaktanya, Meggyespuszta, Meggyespuszta, Meggyespuszta 2. sz. őrház Szentkirályszabadja, Balatonalmádi-Remetevölgy, Sárkuta, Sárkuta 4. sz. őrház, Balatonalmádi-Öreghegy, Káptalanfüred, Balatonkáptalanfüred m.h,. Alsóörs
A balatoni vasút gondolatának felvetődése és tervek a megvalósításra
"1881-ben sokan javasolták egy lóvasút megépítését a Veszprém és Balatonfüred közötti közlekedés megoldására. [...] Óvári Ferenc 1892-ben elmondott parlamenti szűzbeszédében a filoxiavész miatt kilátástalan helyzetbe került kivándorlásra ítélt Balaton melléki nép helyzetén való javítást éppen egy jó közlekedési politikában látta. A tapolcai, nagyvázsonyi és veszprémi választókerületek országgyűlési képviselői (Csigó Pál, Óvári Ferenc és Szabó Imre) 1893. február 15-én memorandumot intéztek a miniszterelnökhöz, melyben a filoxiavész miatt szükségessé vált szőlőfelújítások támogatására tett javaslataikat a Balaton-parti vasút kiépítésének szükségességével zárták.
1894. augusztus 12-én Balatonfüreden a Balaton-parti vasút ügyében Óvári Ferenc és Véghely Dezső javaslatára kimondták, hogy a vonalat Veszprémtől, Szentkirályszabadja, Almádi és Vörösberény érintésével a Balaton-parton haladva egészen Keszthelyig kell megépíteni. Az értekezleten elfogadott javaslat megvalósítására 200 tagú végrehajtó bizottságot választottak Véghely Dezső Veszprém megyei és Cserán Károly Zala megyei alispán elnökletével.
Az építés előkészületei 1899-ben kezdődtek meg. Mivel a Balatonparton 103, Szentkirályszabadjánál 286, Veszprémben pedig 266 méter tengerszint feletti magassággal kellett számolni, a Malom-völgyi meredek vonalvezetés miatt elsősorban személyforgalommal számoltak. Ráadásul mivel a villamosvontatás drága és fejletlen volt, a gőzvontatás pedig nehézkes, a vasutat motorkocsis üzemre tervezték. Az előkészítés és a területkisajátítások az érintett települések érdekellentétei miatt végül több évet vettek igénybe: az építkezés csak 1907 októberében kezdődhetett meg. A huszonkét kilométer hosszú Alsóörs-Veszprém szakaszt hét hónap alatt hozták létre, 1908 szeptemberében gördült rajta végig először vasúti szerelvény. A hivatalos átadás és avatás 1909. július 8-án volt. Mivel a vonal áthaladt Veszprémen, így a külvárosban lakók számára megkönnyítette a belvárosba jutást. A Balaton környéki településekről is egyszerű eljutást kínált Veszprémbe, valamint az idegenforgalom szempontjából is fontossá vált, mivel Északnyugat-Magyarországról is gyorsan el lehetett érni a Balatonhoz.
Megszüntetés
Megszüntetését gazdaságtalanságra hivatkozva az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el: 1969-ben megszüntették a Meggyespuszta-Alsóörs szakaszt, majd 1972-ben a megmaradt Veszprém-Meggyespuszta szakaszt is. A pályát 1974-ben végleg felbontották, ma csak pár száz méter emlékeztet a veszprémi vasútállomásnál, a Veszprém belvárosa felé kanyarodó rövidke szakasz.
Jövő
A Veszprém-Alsóörs vonal új nyomvonalon történő újjáépítése nagyon sokba került volna 2011-ben az NFM szerint. A közelmúltban közlekedési fórumot tartottak Balatonalmádiban, melyen a 11-es számú Győr-Veszprém vonal egykor a Balatonig vezető, Veszprém-Alsóörs szakaszának helyzete, esetleges újraélesztése is szóba került. A Magyar Idők szerint a rendezvényen elmondták: először is fel kellene mérni az egykori nyomvonal jelenlegi állapotát, a vasúti forgalom visszaállításához azonban a környező települések komoly összefogására lenne szükség. A lap a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál (NFM) arról érdeklődött, van-e esély a megszüntetett vonalszakasz újraindítására. A minisztérium válasza meglehetősen egyértelműsíti a helyzetet. Az 1968-as gazdasági reform közlekedéspolitikai koncepciója következtében közel ötven éve megszüntetett, huszonkét kilométeres vonal két szakaszán kerékpárutat építettek a vasúti alépítményen. Máshol nemcsak a síneket, hanem a szükséges műtárgyakat, például a 71-es főút felett átvezető felüljárót is elbontották. Az egykori nyomvonal jelentős részén Veszprém és Balatonalmádi belterületén is közutakat és épületeket alakítottak ki. Vagyis gyakorlatilag nincs esély a forgalom ismételt felvételére. Egy új nyomvonalon való újjáépítés pedig rendkívül magas költségekkel járna a nehéz terepviszonyok miatt.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Ősszel kezdtem, amikor a Balaton Felvidéki kéket jártam. Ma sikerült befejeznem a multi pontjait Szentkirályszabadján. A kettes pontnál nem találtam a korlátos rejtést, akkor hívtam fel a rejtőt, kaptam segítséget. Ma sajnos a veteményen kellett átkelni a hármas pont miatt, majd a fák között, a nagy vaddisznótúrásban megtaláltam a ládát is.
A hiányzó pontokra jó lenne egy kis karbantartás. Szeretem a vasutas rejtéseket.
Ez egy elég siralmas ládakeresés volt....
Napokig gondolkodtam mit írhatnék, de csak a szomorú valóságot tudom "papírra vetni".
Első pontnál természetesen mi is megtaláltuk a bónusz ládát, majd keresés közben derül ki, hogy már nincs is itt ládika: találjam ki a jelszó többi részéből... Minek mutat ide a koordináta akkor? Miért nem a második pont lett akkor az első? Esetleg oda beírni azt a jelszórészletet amit ki kellene találnom?
Második pontnál jártam már korábban is. Akkor se találtam meg a rejteket, most se. Sok minden nem változott a kb 1 év alatt, csak maximum több lett a domboldalban a szemét. Szóval ez a pont is sikertelen :(
Harmadik pont. A nap fénypontja, végre megvan az első jelszórészlet. ( spoiler: és utolsó ) Ugyan sok látványosság nem volt erre, de hát mégiscsak egy megszűnt vasútvonalon vagyunk, ezt nem is nehezteltem :)
Negyedik pont:
A vasútállomásnál elindultunk a peronon a ládika fele. Közben megláttam, hogy vannak kis információs táblák, meg kiállított vonat is. Na ez a része tetszett. Na aztán a vonat után véget ért az út, ugyanis tiltó tábla van kihelyezve :) Itt nem mentünk tovább, nem akarok balhét. Szerintem így is hülyének gondoltak minket zseblámpákkal a vonatnál :D Megpróbáltunk egy másik helyről, egy murvás út felől közelíteni, de mindenfele szúrós, sűrű bokrok állták utunk. Ráadásul ekkorra már jócskán ránk is sötétedett, szóval hagytuk az egészet...
Legalább 2021 óta vannak problémák a ládával a logok alapján, mégse lett javítva, csinosítva semmi. El nem hiszem hogy ennyire igénytelen legyen egy ládatulajdonos... Se egy leírás hogy mit honnan lehet megközelíteni, hogyan lehet megközelíteni. Sajnálom mert lehetett volna ez egy jó rejtés is, de így csak a totális kudarc íze maradt a szánkban... "Kárpótlásul" még meglátogattuk a Jutas Vitéz kilátót is, illetve megkerestük azt a geoládát is, hogy legalább friss sikerélménnyel térjünk haza. :)
[Geoládák v4.2.6]
Kékszalag rajt és első hajók célba érkezése után keresgettük a pontokat.
1. pont: Elmentünk. A fordító romjai még meg vannak.
2. pont: Korlátokba ütköztünk, de a ládát nem leltük.
3. pont: Láda meg van, kicsit jobban álcáztuk, nagyon kilógott.
4. pont: Az állomást felújítják, minden elkerítve, rejtek nem megközelíthető.
Nagyon szép, érdekes környék, Káptalanfüreden a Panoráma sétány tetszett a legjobban. Sajnos ott nem találtam meg a 2. pontot, a 3. és 4. pont jelszavát elküldtem a rejtőnek. A jelszavak és a fényképek alapján kérném a találat elfogadását!
Köszönjük az élményt. Részletes beszámoló otthonról. [Geoládák v3.12.10]
Reggel, felhős-napos időben indultunk "A" és "B" tervvel.
Az autópálya mentén a szokásosnál több stoppos volt, mert most van a 16. HungaroHitch stoppos verseny, de az időjárás nem könnyítette meg a dolgukat, meg a miénket sem és mire Veszprémbe értünk már szemerkélt az eső, ezért a "B" tervet vettük elő, és kisebb sétákkal kerestük/ találtuk meg a pontokat fordított sorrendben.
4. ponton, Veszprémben a földön hevert a doboz, majdnem ráléptem. Kerestünk neki egy helyet kicsit magasabban.
3. ponton a doboz ötletes rejtekben várt. A szentkirályszabadjai állomás épületet lakják, rémes állapotban van.
2. ponton Káptalanfüreden a doboz nem korlátolt, inkább lógós. A három részletből megfejtettük a jelszót, de elmentünk az 1. ponthoz, Alsóörsre is. Találtam egy kerek dobozt logbookkal, de nem volt benne jelszó, így megnéztem a a com-os oldalt, de ott sem találtam ilyen rejtést, így nem tudom pontosan, hogy ott mit találtam meg. Egyébként a koordináta körül nincs építkezés.
Az első három pontot már réges-rég megtaláltam, de a veszprémi vonatállomáshoz valahogy soha nem volt időm elmenni. Ma ezt a hiányt pótoltam, így meglett a jelszó.
2-1,4 pontok két korábbi alakalommal lettek felkeresve, a 3. pontot a GC20BF kitérőjével kerestem meg. A jelszóképzés nem sikerült elsőre, de korábbi megtalálótól sikerült tippet kapnom, amivel sikeres volt a logolás. Köszönöm a helyek bemutatását! [Geoládák v3.12.10]
Megtaláltam Alizzal, köszönöm a rejtést!
Az első ponton lévő láda ugyan nem lett meg (eltűnt?), de a rejtő segítségével összeállt a jelszó. Ez úton is köszönöm a segítséget! [Geoládák v3.12.10]
Megvan, köszi!
A 3. és 4. pont a GC20BF közben lett meg (a 3-as nagyon tetszett!), a 2-es most.
Sajnos nem találtam ki az első jelszórészletet, Csg12 készségesen segített ebben, innen is köszi!
3 lépésben.
(i) 3.pont június 27. 11:15 GC20BF közben.
(ii) 2. pont június 28. 11:11
(iii) 4. pont július 23. 14:50 (38 fokban, forró északnyugati szélben)
A pontos jelszóhoz pedig egy telefonhívás az imént. Köszönöm, így azért egyszerűbb volt.
Köszönjük a rejtést. Két részletben begyűjtve. Különösen az első pont tetszett, amit még a felújítás előtt kerestünk meg. (Akkor még pontról pontra multi volt.)
GC20FB túrája előtt kerestük fel az első két pontot. A harmadikkal túra közben találkoztunk, a negyedikért pedig a túra után autóztunk el. A rejtések tetszettek, bár az első kivételével mindegyiket túl távolinak éreztem.
A szülinapi 20 km-es túra jó apropót teremtett ennek a multinak a felkeresésére is. Végül 2-1-3-4 lett a pontok felkeresési sorrendje. Az első kettőt, meg az utolsót drive-in-re vettük még a túra előtt, illetve után, a hármas pedig a túra útvonalán volt. Almádiban kicsit keveregtünk, mire megtaláltuk a helyes utcát (akkor is csak eggyel feljebb, a párhuzamosan futót), Alsóörsön meg sokkal közelebb is parkolhattunk volna. Mindkettőre gyorsan rábukkantunk, utóbbinál még az egykori fordítókorong maradványai is érdekesek voltak. Hogy magából az egykori vasútvonalról is legyen élményünk, arról a szülinapi útvonal második fele gondoskodott. Bőséges idő jutott a volt nyomvonal helyén létesített kerékpárúton gyaloglásra. Itt néhai állomásépületeket, szelvényköveket és egyéb kiegészítő építményeket is láthattunk. Továbbá párhuzamosan találtuk meg a témát feldolgozó com-os ládákat is. A 3-as pontnál már gyakorlatilag sötét volt, így nem bonyolódtunk az egykori állomásépület keresésébe. Inkább a kocsi felé vettük az irányt és felautóztunk Veszprémbe, hogy pontot tegyünk a történet végére. Itt előbb egy 375-ös gőzössel, majd az egykori vágányok gazba vesző folytatásával zártuk a napot. Kimerítő volt számunkra az új év első napja, így Macóval együtt bebóbiskoltunk a hazaúton.
A GC20BF közben találtam meg a 3. pontot, utána autóval mentem el a másik kettőért. Nekem kb. tizedik próbálkozásra sikerült kitalálni a jelszót... Szerintem amíg az egyes pont nem kereshető, addig a ládaoldalon a pont leírása mellett közölni kéne az ott megszerezhető jelszórészletet. Így kezdéskor olyan kenne, mintha az első pontot már felkerestük volna, ez így fair, és mások így is szokták csinálni. A többi pont rendben megvolt. Köszönöm!
Áprilisban a 4. és a 3. pontot kerestük meg bringával, ma pedig a 2. pontot. Nagyon tetszett a 2. és a 3. pont, a többit már jól ismertük. Köszönjük a rejtést!
Kerékpáros találat, 66 km 1000 m szint.
Veszprémből indultam a gc20bf, a gcxx19 és a gcrc03 ládákat felkeresni.
Az állomás közelében levő lakótelepen parkoltam, majd elsőnek a 4. pontot kerestem fel. Az állomás peronja felöl sima a megközelítés. A vasútőr és a forgalmista jól megbámultak, hogy hova biciklizek kora hajnalban a peronon. Az előző logokat olvasva nem kellett sokáig keresni a rejtést.
Kisebb gckupa pontgyűjtő kitérők után a Balaton felé vettem az irányt. Meglepett, hogy az előre kinézett, az ipari park felé vezető kerékpárút le van zárva, ezért a 73-as úton kellett folytatnom az uatamat, szerencsére gyér volt a forgalom.
A gc20bf 3. pontja után az optimális útvonalról letérve ejtettem útba a multa 2. pontját. A rejtekhely nekem is nehezen lett meg, a korlátra történő utalást én úgy értelmeztem, hogy a korlátra van ragasztva a jelszóhordozó, pedig a földön kell keresni.
Visszatérve a gc20bf nyomvonalára a multi 8. pontja előtt elugrottam a gc911 3. pontjáért. A megközelítéssel nincs semmi probléma, az erdősáv bármelyik oldalán a tarlón vagy a réten elindulva a rejtekhely közelében könnyen be lehet váltani az erdőbe a ládához. A fák elhelyezkedése jól mutatja az egykori nyomvonal helyét.
Az első pontot még tavaly augusztusban egy Balaton kerülés során találtam meg.
Látnivalókban valóban nem bővelkedik a multi, jól sikerült a vasútvonal felszámolása, tárgyi emléket már nem lehetett fellelni.
Szinte napra pontosan egy éve találtam meg az első és második pontokat a balaton kerülős, két napos kerékpártúrámon. Akkor a többipont nem esett útba, így nem fejeztem be a multit. Akkor még máshol volt a kettes pont, és azóta az első sem kereshető, pedig az nagyon ötletes rejtésű volt.
Ma a balatoni 20km-es, jubileumi túra után keresgéltük meg a pontokat. illetve az egyiket a túra közben. Jó kis multit sikerült összerakni! Tetszettek a pontok!
A meleg nyári idő kicsit visszahűlt, az iskolák kinyitottak, kiürült a Balaton környéke, így mi ezt a remek napsütéses hétfőt használtuk ki a Balaton felvidéki évfordulós túra teljesítésére. Lelcache és Fidorka társaságában remekül telt el a nap.
Ez egy hosszú megtalálás lett. Az első pontját még a tavalyi Balaton kerülő bringa túránk során találtuk meg, de az a pont mostanra megszűnt. Sajnálom, mert nagyon ötletes volt a rejtése. A többi pontot ma göngyölítettük fel, egy részét gyalogosan, egy részét a 20km-es túra után autóval megközelítve. A rejtések nagyon ötletesek.
TFTC!
Eseménydúsan a Balaton-felvidéken
A GC20BF multi göngyölítése közben jártam be a pontokat.
Köszi a rejtői segítséget az 1. jelszórészlethez, a többi rendben a helyén.
A téma ugyan tetszett, a rejtések is jók, a látnivalót éreztem egy kicsit csekélynek.
A láda rövid neve is érdekes egybeesés, mert erről elsőre sajnos valami más ugrik be az embernek.
[Geoládák v3.11.3]
Bringával.
Az első 10-ben már letekertem, de a veszprémi állomásra akkor nem mentem be. Ma újra kerestem, miközben teszteltem a Veszprém-Alsóörsi bringautat is (és már elmentem az állomásra is). a 2. pontnak jót tett az áthelyezés. Rejtett kincs az a panoráma út.
Köszi !!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Az egyes jelszó segítséggel lett meg. A felsőörsi új biciklisutat próbáltuk ki Balatonfüred - Almádi - Veszprém - Balatonfüred körrel. [Geoládák v3.11.3]
Ez egy kemény multi volt!
Kezdődött az első ponttal, amihez odamentem, mikor is a leírásban elolvashattam, hogy nem is kellett volna... Találjam ki a jelszórészletet! Találgattam, de nem jutott eszembe semmi értelmes. Maradtam az "állomás"-nál. A kettes pontnál meg bénáztam. Bár elolvastam a hintet mégis alig találtam meg. Lehet, hogy azért, mert ez volt a multi szép pontja, a kilátásban gyönyörködtem. Végül azért meglett.
Tehát a csalódás és a szépség pontja megvolt, jöhetett a hármas. Kiderült, hogy ez pedig az átkozódás pontja. A ládához ugyanis csak egy igen magas növényzettel határos rendkívül keskeny ösvényen lehet hozzájutni. Így az összes ruhám csupa bogáncs lett. A láda meglett könnyen.
A negyedik pont a félelemé. Bár a segítség szerint nem ráz, egy magas feszültségű oszlophoz mégsem szívesen nyúl hozzá az ember. Leginkább ez az ember. Így rettegve szedtem ki a logfüzetet.
Végül kiderült, hogy az első pont jelszórészlete nem állomás. Többet nem árulhatok el.
Változatos multi során négy érzéshez jutottam, melyek közül egy volt pozitív :-(
Rejtői segítséggel, mivel az első pont jelszava nekem sem volt egyértelmű.
Érdekes ez a láda, tetszik a koncepció is. Az 1-es pont nincs meg, de már építkezés sincs a pont egykori helyének közvetlen közelében. Szerintem a fordítóhoz elhelyezhető lenne egy ládika. A második pontot fentről közelítettem, a Szigeti József utcán álltam meg a járgánnyal, majd egy, a dobozzal kb. egy vonalban, két ház közül induló kis gyalogúton közelítettem meg a Panoráma sétányt. A dobozka jó 15-20 méterrel odébb található, de rendben megvan. A harmadik ponttal nekem semmi gondom nem volt, tetszett a fasor is. A villanypásztor mellett közelítettem, majd bokrok alatt be a fasorhoz, ahol hamar meglett a láda. A negyedik pontot az állomásról közelítettem, ez is könnyen meglett. Köszönet a rejtésért!
Veszprémből indultam neki bicajjal a multinak, de a 3. pont után ráfordultam GC20BF körére, s utána folytattam ezt.
Tovább menve még megkerestem GCXX19-t, Füreden pihentem egyet a sétányon, végül Aszófő hegyén GCASFO-tól kiláttam egy jót, legurultam az állomásra, és hazavonatoztam.
70km-ből kijött az egész, jó móka volt.
Lenne még mit csiszolni ezen a rejtéssoron, a 3. ponton nem látom értelmét a 200m-es susnyásban gázolásnak, hiszen ott éppúgy nincs semmi látnivaló mintha az út mellett lenne.
A 2. ponton a felső út nincs rajta a tuhun, így a kütyü a főútról tervezi az elérését, ezt - bár bevállalós vagyok - kihagytam, inkább kerültem egyet, meg is lett a dobozka 15m-el odébb. Nagyobb baj hogy ennek sem értem a helyét, semmi vasúttal kapcsolatos dolgot nem láttam itt.
A jelszórészben nem egyértelmű a kezdő karakter, én számnak néztem, pedig betű a helyes.
Az 1. ponthoz adott "könnyen kitalálható a hiányzó rész" infót kétségbe vonom, kellett hozzá s rejtő segítsége.
Fogtam! - de csak rejtői segítséggel (köszönöm!), mert az első pontnál, Alsóörsön ledózerolták a terepet - midőn villamosították a vonalat Füredig.
A Fűzfő - Alsóörs - Füred - Fűzfő háromnapos vitorlázással színesített fürdés közben és után jártunk erre.
Megtaláltuk.
Bigmick, Iza
Nosztalgia-láda, legalábbis nekem (Bigmick).
Gyerekkoromban alig vártam, hogy kánikulás vasárnapokon (akkor még a szombat is munkanap volt) szüleimmel elgyalogoljunk a veszprémi Kisállomásra, és ott valahogy feltuszakoljuk magunkat a dugig tömött vonatra, ami szép lassan elcsühögött velünk Alsőörsig, ahol várt ránk a strand, meg a Balaton. Este ugyanez vissza, azzal fűszerezve, hogy a kanyarokban (amiből volt bőven) az erőlködő gőzös korma, füstje bejött a kocsik nyitott ablakán.
Később, amikor apám munkahelyének lett egy tóparti csónakháza Káptalanfüreden, már ott leszálltunk menetben, de este sokszor elgyalogoltunk az alsőörsi állomásig, hogy biztosan felférjünk a Veszprémbe induló vonatra.
A mai keresésről:
Az 1. ponton, meg a tágabb környékén a MÁV valami nagy átrendezést csinál. Felszedték a nem használt síneket, kiirtották a fákat, bokrokat, óriási placcot legyalultak. Telefonon beszéltünk a rejtővel, aki megígérte, hogy a ládaleírást hozzáigazítja az új fejleményekhez.
A 2. ponthoz felballagtunk a tűző napon. A rejtés egyből meglett.
A 3. pont nem lett a kedvencünk. Igaz, hogy a vonat hajdan errefelé kanyargott, de ma már a láda közelében semmi nem utal erre, ennyi erővel a rejtés akárhol is lehetne a környéken, ami szebb helyen van.
A 4. pont is egyértelműen adta magát. A jelszóból hiányzó részlet (az 1. ponté) kikövetkeztethető volt a többi ismeretében.
[g:hu+ 2.7.6 dev]
Kerekeztünk egyet, kíváncsiak voltunk hogy áll a Veszprém-Alsóörs kerékpárút.
Szabadságpuszta és Felsőörs között egy szakaszon még nem járható.
58 km-t bicajoztunk oda-vissza.
Az alsóörsi vasútállomáson tereprendezés történt, eltűnt a jelszót tartalmazó váltó, a sínek egy része, a rejtő segített, köszönjük. A harmadik pontot csaknem teljesen körbejártuk az utakon, minden irányból 250 méter távolságot mutatott a GPS. Ezután csaknem teljesen visszamentünk a közeli házhoz, onnan gázoltam be a ládához a fasor és a vetés határán. Gyönyörű pipacsmező fogadott bennünket. Segítségül, a napelem táblától nem messze van az erdősávban. A negyedik pontot a veszprémi vasútállolmáson keresztül közelítettük meg, bicajjal elég feltűnő jelenség a kesser a sínek mellett.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.3]
Ránéztem a térképre és csodálkozva láttam, hogy van a közelben egy láda, amiről eddig nem tudtam... no igen, megszűnt rejtettpontosnak lenni a gc911.
Így már be tudtuk tervezni, és drive-in kerestük meg a pontokat, mivel a bemutatni szánt útvonalon már számtalanszor végigbicikliztünk.
A pontok rendben, tetszett a doboznál kialakított mérföldkő.
Köszönöm a rejtést! Nem tagadom, ez a láda személyesen megérintett. Aztán a tapasztalatak megleptek. A kezdetektől figyelem a láda oldalát, és egy idő után azt hittem, hogy egy fészbukk kommentsorozatban vagyok.
Nekünk a geocaching kezdetektől fogva a játékot jelenti. Örülök, hogy van más lelkes egyén is, aki veszi a fáradságot, és meg akar mutatni valamit, ami fontos a számára. Ezért nagyon ritkán "szólok be" a rejtőnek. Ezek szinte mindig a terep rossz besorolására, vagy az elérhetetlen, két méter magasan lévő mély oduba dobott ládára vonatkoztak. Feltételezem, hogy a rejtő igyekszik legjobb szándéka szerint jó rejtést kitalálni.
Nekem ezzel a rejtéssel semmi bajom nem volt. Az első pont kimondottan tetszett. Milyen jól mutatna a kertben egy ilyen izé! A második? Nem kell olyan sokat gyalogolni a füves padkán. A harmadik nagyon megfogott, és milyen kevesen vették észre a csodás fasort! A negyediket kocsival 100 méterre megközelítettük.
Ami számomra furcsa, a rengeteg negatív vélemény. Ez játék! Mindenki megtalálhatja magának a megfelelő ládát, érdeklődésének és fizikai képességének megfelelően. És igen, ládát lehet keresni este tízkor a nádasban négykézláb matatva, a városban a metró lejáratánál, sárban, hegytetőn, bárhol. Ha nem tetszik a sár, arra gondolok, a felfedezők sem aszfaltos úton mentek pár száz km-t, vagy megvárom a fagyot. Mivel nem érdekel minket, hány ládát találtunk már meg, ráérünk alkalmas időben menni, kivárjuk. Pont ez a játék lényege, nem a teljesítmény hajhászása.
2 részletben kerestük a ládát, elsőre 01.03-án csodás napos időben tettünk egy pár km-es balatonparti sétát. Majd január utolsó napján Szentkirályszabadja felől sétáltunk Almádi felé havas tájon. Hogy őszinte legyek nem értem a sok negatív logot. Az 1.pont teljesen jó, aztán a másodiknál pár métert kell egy főút mellett sétálni, ez nem tudom miért zavar annyira embereket, főleg hogy lakott területen van, én sokkal veszélyesebb helyen is keresgéltem már. A 3. pont kicsit távolabb van a bicikliúttól, de ennek teljesen értelmes oka van, ha valaki megnézi hol is van éppen. Utolsó ponttal sincs baj, egyáltalán nem veszélyes a hely. Én köszönöm a ládát, remélem átszervezés után sem fog sokat változni. Nagy kár amúgy ezért az útvonalért, ha néhány évtizeddel később került volna szóba a felszámolás talán menthető lett volna.
Elolvasva az eddigi találatokat, a drive-in keresés mellett döntöttem. Az útvonalat GCPUPU kapcsán már letekertem.
A második pontot valami fura ok miatt rosszul rögzítettem a g:hu+ app-ban. Az a vicces, hogy egy nagyon jó és logikusnak tűnő helyre vitt a téves koordináta. A bringaút éppen ott megy át egy volt vasúti kőhídon. Felhívtam a rejtőt, aki szívesen próbált segíteni. Fotóm volt, így most a GPS-be pötyögtem be, immár helyesen. Innentől eseménytelenül kerestem és találtam az összes rejtést. Mind a helyén volt, koordináták pontosak.
A 3. láda kicsit beázott és penészes is a füzet. A koordinátát tartalmazó lap kiszakadt a füzetből. Erre érdemes lenne ránézni!
Nekem nagy bajom nincs ezzel a multival. Talán feleslegesnek érzem a rejtett pontokat, de ez sem nagy tragédia.
Kerestem már ennél szörnyűbb helyen rejtett ládákat is.
Részemről a Balaton körüli ládák szisztematikus levadászása miatt került sor erre a multira, annak ellenére, hogy elég jó távot átölelnek a pontjai.
Amit bemutat, az érdekes ismeretanyag. A táj, a pontok közötti haladás mind nagyon szép.
Ami viszont nem tetszett az egyrészt a rejtett pontok. A pontokból az első kettő erősen mugli veszélyes helyeken is van, illetve kár az igénytelen kivitelezésű leírásokért a ládákban. Kézírással össze-vissza, sok egyik-másik helyen még épp, hogy olvashatóan a papírfecniken. Másrészt ha a rejtő elsősorban kerékpáros multinak képzeli el, akkor a 3. pontját miért tette jó messze a bicikliúttól egy olyan helyre, ahova felázott, sáros és beszántott szántóföldön haladva lehet eljutni?
Jómagam a legelső pontját még szeptember 13-án autóval találtam meg, hatalmas strandolós tömeg és bringaforgalom mellett. Nehéz volt észrevétlen maradni. A második pontja mellett utána többször elhaladtam, de végül október 23-án bringával terveztem egy szép kirándulás keretében. A Határ étterem parkolójától indultam, de a 2-es pontért kétszer kellett visszamenjek a piros lámpánál feltorlódó kocsioszlopok figyelő szemei előtt, mert elsőre sajnos mint kiderült, a kis füzetből nem a következő pont koordinátáit sikerült felírjam, hanem a ládában feleslegesen benne lévő, éppen aktuális pont koordinátáját.
Innen kezdve jött a bringa. A bringaút végig kifogástalan Veszprémig. Egyes szakaszain már ládáztam, így az almádi kiállított gőzmozdonynál is már jártam a nyár elején egy másik láda kapcsán, valamint a GCALRE láda megtalálásakor is kíváncsian megmásztam mellette a töltést, megkukkantva, hogy mi van a tetején és már akkor tetszett az a szuper bringaút ott az erdőben. Egyedül jelenleg az átépülő veszprémi körgyűrűn van erősen megbonyolítva az átjutás.
A veszprémi pályaudvar pedig épp a város legátellenesebb pontján volt, ami miatt az egész várost át kellett szelni, de nagyon szeretem Veszprémet, így élmény volt benne bringázni.
Nagy szerencse, hogy nem vagyok moderátor, ezért nem ismerhettem az ennél sokkal jobb ládatervet. Nekem így is jó. Főleg azért, mert édesapám gyerekkori barátjának, aki Veszprémben élt, volt egy nyaralója Alsóörsön és 1960-61-ben lehetőségünk volt a Balatonnál nyaralni. Nagyon sok mindenre emlékszem ... arra a gőzösre is, aminek a masinisztája meginvitált a vezetőfülkébe. Persze nem mertem menni, mert orrán-száján füstöt okádott, gőzt fújt, parazsat köpött, de elhúzta a vonatot Alsóörstől Veszprémig (meg vissza). Szóval ez - nekem - több, mint egy geoláda ... :)
Mikulás hozzászólása teljesen tényszerű és helytálló.
A láda ebben a formájában kényszermegoldásként született.
Az élet alakít faramuci helyzeteket azonban ez senkit sem menteít a felelősség alól, így engem sem.
A moderátorokat illető kritikákat a rejtőre vonatkoztassátok, mert úgy korrekt.
Balatonvilágosi hétvége szombatján ugrottunk el Veszprémba (városi séta, állatkertlátogatás Lilluval), de előtte kitetettem magam Alsóörsön az első pont környékén. Ez nagyon nagyon tetszett, Lilluval kerestük meg. Nagyon jó rejtés, igazán jól illett a tematikába. Innentől azonban sok-sok meglepetés volt: pozitív is, de főleg csalódás. A második pont (bár a rejtés maga tetszett), de a helyszínt jogosan kritizálták az előttem keresők. A 71 út mellett egy villanyoszlop? Ez nem a Gábor-szint! A harmadik pont sem igazán bringabarát, de ott legalább látszott a régi nyomvonal. A rejtés nagyon gyenge viszont. A negyedik pont megközelítése megint csak nem volt épp egyszerű, de ott a régi sínek, a vágány vége miatt még érthető...
Ami nagyon nem tetszett (és ez egyben válasz a modikat citló hozzászólásokra): mi nem ezt moderáltuk. Szerintem egyetlen pont sem ott van, amik a moderáláskor volt. Látom a rejtett mezőben a pontok koordinátáit és semmi köze a valósághoz. Nem pár száz méter eltérés van (az is sok lenne), hanem kilométerek, a rejtések módja is teljesen más lett volna. Ezt kár volt moderáltatni, ha valami merőben más jelenik meg...
No, de legyen pozitívum is: nem bringáztam még ezen a remek bringaúton Almáditól Szentkirályszabadja felé és nagyon klassz útvonal. Jól esett a kis edzés (25 km) és szép idő volt, szélmentes, stabil 18-20 fok, így október elején. Ez ajándék időjárás. Utána még alaposan kisétáltuk magunkat a lányokkal az állatkerben. Nem vagyok egy nagy rajongója az állatkerteknek, de ez momentán tetszett...
Gyermekkorom sok emléke köt ehhez a vasúthoz. A kertünk végében volt a töltés.
Az első pont környezetében teljes rekonstrukció zajlik, szedik fel a síneket és szerelvényeket. Kérdéses, meddig marad a láda rejteke.
Az 1. pont még tetszett, tényleg jól kapcsolódik most is a vasúthoz. A 2. pont érthetetlen volt számomra, miért kell a 71-s út mellett balesetveszélyes gyaloglásra kényszeríteni a kessereket? A 3. pontnál értem, hogy nyomvonal, de a szántáson, sárban, villanypásztoron keresztül egyszerűen szivatásnak éreztem. A 4. pont kissé kényes a vasúti terület miatt. A régi gőzmozdony tetszett, akár ott is lehetne egy mágneses doboz, akkor nem kellene feltűnően az állomás külterületén bóklászni a kessereknek.
Hát ez nagy csalódás volt!
Májusban, röviddel ennek a multinak a megjelenése előtt bicikliztük végig az útvonalat petheovacka .com-os, de már itteni megjelenésre előkészített 12 pontos ládasorozatát. A volt vasút nyomvonalát valóban végigjáró, érdekes emlékeit bemutató, ötletesnél ötletesebb rejtések, nagy gondossággal elkészített ládaoldalak.
Szeptemberig pihentettük ezt a ládát, gondoltuk, addigra megemésztjük a csalódást, hogy nem az jelent meg itt is és nem bánjuk azt sem, hogy ismét fel kell tekernünk Veszprémbe, szép az útvonal és biztos ötletesek ezek a rejtések is.
1. pont: rárejtve a .com-os ládára. Ha a 80 m-re lévő volt fordító bemutatása a cél, miért nem ott a rejtés? A laminált mugli infó hiányzott, tettem.
2. pont: főút mellett a bemutatani kívánt látnivalótól 150 m-re. A megközelítése se biciklivel, se gyalog, se kocsival nem élvezet. A doboz valószínűleg be fog ázni, ezért a logbookot zip-lock zacskóba tettem és a hiányzó mugli infót is pótoltam.
Na, itt ment el a kedvünk ettől a ládától, inkább egy másik multi keresésével töltöttük a délutánt és 3 héttel később kocsival kerestük meg maradék 2 pontot, mivel azok pont a gyönyörű kerékpárutas részt hagyják ki és lényegében drive-in megközlíthetők.
3. pont: bozótos erdősávszerűség. A láda a földön, minden takarás nélkül. Talán egy fa ölében a helye, de abban áll a víz, talán valaki ezért hagyta kint. A fa tövébe visszarejtettük. A nyirkos logbookkat nem tudtunk mit kezdeni, így nem lett volna értelme bezacskózni. Mugli infót tettem. Utána felkerestük a kb. 500 m-re lévő látnivalót, a volt állomásépületet. Érdekes volt az 1971 óta ott lakó emberrel beszélgetni.
4. pont: A rejtés nem hozott meglepetést. Mugli infót itt is tettem.
Ha valakinek ennyire ákom-bákom a kézírása és nem tudja a rendelkezésre álló felületet sem jól beosztani, érdemes a logbookba szánt információt gépen megszerkeszteni, kinyomtatni és beragasztani a füzetkébe.
Biztosan nem lennék ilyen szigorú ezzel a rejtéssel, ha nem lenne ilyen nagy a kontraszt. Ha nem bosszantana, hogy van egy ugyanezt bemutató sokkal jobb ládasorozat, amit igen kevés magyar játékos fog megtalálni, mivel a nagy többség csak ezen az oldalon játszik. :-(
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget. Az első ponton csak elképzeltem a fordítót. A negyedik pontnál nagyon sokan mászkáltak a munka idő végeztével.
[g:hu+ 2.3.3 ]
Július 12-én kezdtem a pontok felkeresését, ma pedig a 4-es ponthoz mentem el. Érdekes olvasmány a Veszprém-Alsóörs vasútvonal története. A 4-es pont helyszíne fogott meg a legjobban, itt látszik a nyomvonal és a síneknek a vége. Az öreg, régi talpfák és csavarok egy letűnt kor emlékei. Köszönet a rejtésért.
Az 1-3. pont már megvolt, így mára csak az utolsó maradt. Az 1-es pont helye tetszett, a 2. pont helye azonban nem, ezt lehetett volna a látnivalóhoz közelebb rejteni. A 3. pontnál a megközelítés kicsit nehézkes a szántóföld és a villanypásztor miatt, a láda már most vízben áll. A 4. pont eléggé szem előtt van. A multi valóban elbírt volna több pontot is, ahogy mások is írják.
A 8. Éjszakai bringázás közben ez is meglett. Az első három pontot fordított sorrendben érintettük (segítséggel), jó kis gurulás volt. Hajnalban, a bringázás után még elgurultam a régi és a jelenlegi veszprémi vasútállomáshoz is, de ide már autóval. Kösz a rejtést.
Érdemes összekötni a .comos sorozattal, ezt felfelé, azt lefelé.
A 115 km-es éjszakai tekerésre felfűzve. A sporttársak már minden pont helyét tudták, így elvileg könnyű volt a keresés, de (nekem valahogy) sikerült még így is eltévedni. Néha ilyen is kell.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.7]
A 8. éjszaki Kerékpártúra alkalmával, csoportos megtalálás. Fordított sorrend, kessertársi segítséggel (rejtett koordináták)
Szerencsére, még a balesetem előtt sikerült megtalálni (részletek a gcjaro logokban). Élmény volt a közös tekerés.
Köszi a rejtést! Háromnegyed bringa, egynegyed autó találat.
Örülök, hogy valaki megcsinálta ezt a multit ezzel a tematikával, ugyanakkor többé-kevésbé egyetértek azokkal, akik némi kritikát fogalmaztak meg a rejtéssel kapcsolatban.
Rengeteg érdekes részlet maradt ki a pontsorozatból, a multi elbirt volna még simán 3-4 további - akár virtuális - pontot is, például almádi és veszprémi objektumokra gondolok itt. Kicsit részletesebben az egyes pontokról:
1. Rendben van, ötletes, bár a .com láda jelenléte zavaró (modik??), és elég forgalmas hely nyáron. Én itt elvittem volna kicsit tovább, a mozdonyforditó korong megmaradt betonmedencééig.
2. Ez nem tetszett. A mutatandó látványosság elég messze van, és egy főút melletti rejtés, gyorskötözővel?? Miért? (Modik??) Itt több és jobb hely is adódna a rejtésnek.
3. Ez tök rendben van, szép a hely, és a nyomvonal abszolút indokolja a helyszint. Kis küzdés kell időnként a szántón, de én pont üres mezőn át jutottam a ládáig. A láda miatt kicsit aggódom, ebből előbb-utőbb egyesületi ládacsere lesz :)
4. Kétségtelenül vasútüzemi terület, de abszolút indokolt a helyszin. A láda helye szerintem aggályos itt is, mint 2.-nál, én itt eltettem volna a bokrosba inkább.
A csatolt linkek közt van nagyon részletes és alapos bemutató a vonalról, ez pozitiv.
Egy koordináta követős multinál nyilván sorrendben keresgél az ember, mi is így tettünk Szabival.
Az első pont nagyon tetszett, főleg, amikor a comos is meglett.
A második pont ezután szerintem kissé összecsapott, lehetne jobb helyen is. Így nyáron ez eléggé kellemetlen kereséssé is fajulhat. Nem beszélve a reklámtábláról, szerencse, hogy a felszerelők nem bántották a multipontot.
A harmadik pont bringával egy vicc, gyalog ilyen aktív vegetációs időszakban igazán szívatós.
Az utolsó pont jó lehetne, ha nem a másodikra hajazna. Érdemes megkeresni a tőle 15 m-re lévő comos kezdőládát (már ha valaki megtalálja), ég és a föld a különbség kivitelezésben is, tartósságban is, ötletben is!
Összegezve: Adott a téma, a hu-s oldalon 4 ponttal, a comos oldalon 10+1 ponttal. Aki csak letudni szeretné, keresse a magyar oldalit Alsóörstől Veszprémig. Aki élvezni is akarja a keresés izgalmát, a remek rejtéseket, nos, az keresse a comost, Veszprémtől Alsóörsig. Aki meg olyan, mint mi, van ideje, szereti a kihívásokat, csinálja meg mindkettőt.
Kösszi a rejtést? Hát...Felemásak az érzéseim a multival kapcsolatban. Egyrészt örülök, hogy bemutatja a régi vasút nyomvonalát és történetét. Másrészt lehetett volna ezt sokkal jobban is... Kicsit kritikusabban írok most, mint általában.
Az első pont tetszett, ötletes, a tökéletes rejtek a környéken.
A második pont az exhíd környékén kicsit problémásabb, az egykori híd környékéhez közelebb is akadt volna hasonló rejtek, nem kellene a forgalmas úthoz közel baktatni. Maga a rejtek jópofa, de a gyorskötözőt hamar megeszi a nap, a cső pedig már most is kidőlt.
A harmadik pont annyiban mutatja a vasút emlékét, hogy a nyomvonalon van. Nem túl érdekes helyszín, mondjuk szépek a fák, ennyi. A rejtés itt már hevenyészett (elfogyott az ötlet?), szokásos, 12-ből egy tucat.
Az utolsó pont ötlete csak ismétlés, a gyorskötöző itt se lesz hosszú életű...
A multi lehetett volna sokkal részletesebb, több pontos, rejtések a még fellelhető vasúti műtárgyaknál, állomáspontoknál.
Bevallom keserű a szőlő...Az én beadott tervem ennél sokkal részletesebb és kidolgozottabb volt ugyanebben a témában. Sajnos, megelőztek. Aki nem hiszi, az csinálja meg ugyanezt a geotúrát a com-on. Csak fordítva, Veszprémből indulva.
Sajnos nem tudtam megszervezni a bringás bejárást, így a Balatonról hazafelé tartva autóval. Az első pont szellemes megoldás, csak sajnos a közelben három karbantartó figyelte tevékenységemet. A második pont rendben, de nem épp bringabarát. A harmadik pontról már többen írtak kritikát, egyetértek. A negyedik pont parkolója földlerakó, egyébként rendben. A dobozka kicsit nedves volt belül, vagy gondatlan visszazárás, vagy nem bírja az özönvizet. Igényes a multi, bringával biztos nagyobb élmény lett volna a 3. ponttól eltekintve.
Bringával természetesen. Jó lenne ez a multi, de a hármas pont felé vezető út pont az ajánlott kerékpárral nem vagy csak korlátozott fajtájúval tekerhető. Fel van tárcsázva vagy fogasolva. A négyes pont a város túloldalán van, nem szeretek városban az autók között bolyongani, de ez az én problémám nem a rejtőé. Köszönöm a rejtést.
Idei első csobbanás a Balatonban. A 30+ fokhoz illőnek gondoltunk egy 80 km-es tekerést is, így Veszprémből futottunk neki a sajkodi strandnak. :) Pacsálás után a balatoni bringaúton mentünk vissza Káptalanfüredig, majd a régi vasútvonal mentén fel Veszprémbe.
Eredetileg Fűzfőből indultunk volna, így neki sem akartam állni a multinak (a pontról-pontra koncepció itt inkább zavaró, hiszen a vonatok sem csak egy irányba közlekedtek, ahogy a bringások és a kesserek sem. :) Van, aki esetleg lefelé menne végig. Egy M7-esen történt szokásos hétvégi baleset miatti kerülővel aztán Veszprém lett a kiindulópont, így este 7-kor el is értük az első pontot Alsóörsön. :)
Az 1.ponton társbérletet kapott a .com-os láda, 2in1 logolás, jó a rejtés. :) A 2. pont is ötletes, bár furcsa helyen van, a bringaút mentén is bárhol lett volna ehhez hasonló tereptárgy, de nem vészes a megközelítés. A szépen kialakított kerékpárúton ezután élmény volt tekerni, még fáradtan, felfelé is.
A 3. pont a nagy talány: értem, hogy az eredeti nyomvonal erre ment, de miért kell a szántásban 3-400m-t oda-vissza tolatni a bringát a keresőkkel egy teljesen önkényesen kiválasztott pontig, ha már kerékpárra van optimalizálva a multi? Tudom, kényes vagyok, de ha ez felázik, akkor itt csüdig fog mindenki süllyedni. :)
Az utolsó pontot is értem, hogy keretbe foglalná az egész vonalat, de talán a régi veszprémi vasútállomás épülete a belvárosban érdekesebb, és bringával jobban megközelíthető lett volna. A biztonságiak is előbb-utóbb idegesek lesznek, ha sokan rohangásznak MÁV üzemi területen, még ha csak a szélén is. Ezt a pontot már inkább a megérdemelt vacsi után, este 10-kor, drive-in, fejlámpával kerestem meg. :)
Összességében tehát szép téma, és a rejtések is önmagukban jók, de a pontokon én még csiszolnék egy kicsit. :) Köszi a munkát!
4 busz, egy autóstop, egy vonat igénybevételével, és 10 km sétával meg van! KÖSZÖNÖM A REJTÉST! A 3. pontnál össze szaladtam VADALMÁVAL. Na nem az erdei gyümölccseL, hanem egy remek kessertárs ifiasszonnyal! Egyébként akit érdekelnek a vasút témájú jelvényszerző túramozgalmak, örömmel tudom ajánlani a Garbai Gábor Sporttársam által működtetett BAKONY ÉS A BALATON-FELVIDÉK RÉGEN ELFELEDETT VASÚTVONALAI programot.
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! Balatonfüredről indultunk biciklivel, majd egyből az alsóörsi pontnál összefutottunk Hektorral, pont egyszerre érkeztünk a ládához. Szerencsére a logok alapján viszonylag hamar sikerült megtalálni, ezúton is gratulálok a Rejtőnek a kivitelezéshez és az ötlethez. Innen már Hektorral együtt tekertünk tovább. Köszönjük, hogy alkalmazkodott a lassabb tempónkhoz.
Összességében egy nagyon jól felépített multi volt, egyedül a harmadik pontnál maradt bennem egy kis hiányérzet.
Egy laza biciklis kör: először végig a multi nyomvonalán, aztán a veszprémi váron és belvároson át a felsőörsi templom érintésével vissza.
A koncepció, hogy emléket állítson a láda az egykori vasútnak, nagyon tetszik (lásd lent). A rejtések helyét viszont nem teljesen értem - azzal együtt, hogy 4 hagyományos doboz és láthatólag sok-sok munka van benne. Az első klassz, bár 10 cm-re egy .com-os doboztól. A másodikat nem értem: se járda, se bicikliút, a forgalmas út szélén, ráadásul lehetne közelebb is a vasúthoz. Ezután jön a legszebb rész, az tényleg örömbiciklizés. A harmadik pont egy szép beerdősült pályaszakaszon van, de oda-vissza 700 m biciklitolás a szántásban. A leghosszabb 3-4. etapon a bicikliút viszont egyáltalán nem az egykori vasutat követi - igaz, az legtöbb helyen teljesen eltűnt, beépült - így nem is mutat belőle semmit. A végláda helye szimbolikus, szomorú - itt viszont hamar problémák lesznek az üzemi terület és a 25 kV miatt.
1969 nyarán, tízévesen, utaztam rajta, és jól emlékszem is rá. :-)
Ábrahámhegyről jöttünk. Átszállás Alsóörsön, gőzmozdony (minden bizonnyal 375-ös, ami az első képen is látható). Almádi fölött nagyon szép kilátás a Balatonra. Veszprémben a belvárosban szálltunk le. (Akkor az volt "Veszprém". A mostani "Veszprém" állomást akkor még "Veszprém-külső"-nek hívták.) Voltunk az állatkertben.
Azt nem tudom, mikor volt 911-es számú vonal: akkoriban már 11-es volt a száma. Nagy kár érte!
Sajnos a vasúti szárnyvonalak gazdaságtalanságra hivatkozott megszüntetése újra és újra előkerül. Néhány napja épp a hasonlóan szép Szilvásvárad - Putnok vonalat láttam: azt pontosan 40 évvel később, 2009-ben szüntették meg, a síneket még nem szedték fel, de teljesen benőtte a növényzet. Az legutolsó vonaton még utaztam 2009-ben.
Gyerekkoromban, és még utána sokáig nagy vasútbarát voltam. Sokfelé vonatoztam: utaztam még az azóta megszüntetett bugaci és nyíregyházi kisvasúton, a nagyon szép vonalvezetésű Pécs - Bátaszék vonalon, Lepsény és Hajmáskér, Kisbér és Pápa, Kál-Kápolna és Kisterenye között, és sorkatonaként tehervonattal a mai M5 bevezető helyén, a Vekerle-telep szélén futó Kis-Burma vágányain is.
Ugyanakkor például a zempléni kisvasútról, a két zselici normál nyomtávú vasútról vagy az egykori 6-os vonalról már sajnos lemaradtam.
Most - a járványra hivatkozva - újabb 36 vonalon szüneteltetik vagy ritkítják a járatokat. Egyelőre "ideiglenesen", de ez épp elég ahhoz, hogy az emberek leszokjanak róla, és aztán egy részükön "kihasználatlanság" miatt végleg megszüntessék a forgalmat.
Megtaláltam. Sok munka van ebben a rejtésben, és szép helyekre vezet.
Egy 50 kilométeres bringás körtúrával jártam be az "állomásokat".
Kedvencem a szentkirályszabadjai, amelyet a semmi közepén egy vérmes madárcsalád felügyel.
Remek multi!
Az első pont rejtése nagyon ötletes, igaz először a com-os ládát találtuk meg, értetlenkedve néztük, hogy se jelszó se 2. pont koordinátája, de hamar rábukkantunk a sárga tetejű dobozra is.
Örülök, hogy megmutattad.
Veszprémben a töltés a kertünk végében húzódott. Biciklizni az alatta lévő úton tanultam meg, mindig az Ady utcai átjáróig tekerhettem egyedül hat évesen. Tekertem is teljes erőből, ha jött a 424-es, nehogy rám essen a magas töltésről. De a kézihajtány elbűvölt, hogy szerettem volna kipróbálni! A Kisállomáson meg Lexi bácsi mérte a sört, a vasárnapi ebédhez egy korsót kellett mindig vennem. Néha még hatvan év után is azt álmodom, hogy ezen a vonaton ülök. Köszönjük a rejtést, hamarosan megyünk!
Sajnálom, hogy a vasút vonalak megszűnnek, de a legszebb bicikli utak ezek helyén vannak. Persze vonattal is szép lenne. Nem szeretem az olyan rejtéseket, ahol előfordulhat, hogy más tulajdonában nyúlkálok, és a titkosított pontokat sem. Köszönöm a rejtést, nagyon szép nap volt ez a mai.
Hajnali ötkor a láda megjelenése pillanatában olvastam az értesítő levelet, egy pillanatig el is gondolkodtam rajta hogy elindulok és még munka előtt megkeresem, de végül elvetettem az ötletet, majd ma - ha az idő engedi - szépen letekerem. Gratulálok a rejtéshez, nagyon szép téma!
------------------------------------------
Remek multi! Nekem tetszik, hogy Alsóörsről indul a multi, így volt odafelé (lefelé) alkalom egy remek megszakítás nélküli suhanásra! Nagyon szeretem ezt a kerékpárutat, főleg az új szakaszát amely sokáig az almádi hegy oldalában vezet - az egykori vasútvonal nyomvonalán és szép kilátást kínál a "tengerünkre". Az első pont rejtése egészen különleges, talán benne van a gc-s top tízben is. A második és negyedik is hozza a szintet, a harmadik meg szimplán csak oké. Bár a megközelítése inkább gyalogos pár száz méteren. Összesen 50,16 km-t tettem meg, remek bemelegítés a hétvégi bükki csapatásokhoz! Szentkirályszabadja után annyira jó időt futottam, hogy még egy versenybringást is legyőztem - bár ő nem tudott a versenyről...! :) Nagyon szomorú hogy eltűnt ez a szép vonalvezetésű vasútvonalunk! Köszönöm a rejtést!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Egy almádi fagyinyival maradtunk le a dobogóról. Jó kis túra, többször jártunk már erre.
Remek rejtés, remek sztori, nagyon köszi! [Geoládák v3.4.1]
Jó kis hétfő délutáni kerekezés lett ez a keresés. (48km) Köszönöm a lehetőséget.
Ötletesek a rejtések, tetszettek. Az első pont kifejezetten. A második ponton kicsit karban kellett tartanom, az "álca alsó része" az árokban volt Lehet külön is rögzíteni kellene...
Az 1. pont nagyon remek rejtés, bénáztam is vele egy darabig, folyton a narancssárga tetőt kerestem. Van az is de előbb a fekete. A többi pont már adta magát, aztán a végén jött egy újabb probléma. Ahogy Mozgóval és a rejtővel végigkövettük az eseményt, valszeg az eredeti jelszó hosszúra sikerült, emiatt nem lehetett logolni az appból. Jelszó aztán változott, én korrigáltam a logbookban, de addigra már annyi sikertelen próbálkozásom volt, hogy a rendszer elküldött pihenni.
A vasútvonalat egyébként ismertem, sokáig laktam az egyik állomással szemben, a nyomvonalon számtalanszor túráztam, bicajoztam.
7:30-kor vettem észre az új rejtést. Mivel nem számítottam ilyen meglepetésre hétfő reggelre, este nem tettem fel tölteni a telefonom. Így nem a kessertársakkal, hanem a telefonom akksijával futottam versenyt. Végül sikerült meglelnem mindegyik pontot, bár az elején egy kicsit bénáztam. Ezúton is köszönöm a rejtő segítségét. Nagyon jó kis multi tökéletes rejtésekkel. Jár a tripla ötös :) Köszönöm szépen a lehetőséget! Ha jól számolom ez az ötödik piros egyesem.