Elhelyezés időpontja: 2020.06.08 05:00
Megjelenés időpontja: 2020.07.02 07:09
Utolsó lényeges változás: 2023.08.22 13:08
Utolsó változás: 2024.05.27 10:21
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+1V)
Elrejtők: ha2
Ládagazda: ha2 Nehézség / Terep: 2.0 / 3.0
Úthossz a kiindulóponttól: 5000 m
Megtalálások száma: 489 + 1 sikertelen + 7 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 2.2 megtalálás hetente
Rövid leírás
Kétpontos multiláda:
1.pont: N 47°28,827' E 18°56,122' 358 m magányos szikla tövében, egy geokövet keress!
Itt láthatod Sinka Lajos emléktábláját.
2.pont: N 47°28,456' E 18°56,413' 343 m a P+turistaút közelében,kis szikla alatt. (14x7x7cm-es láda). A felújított emlékmű közelében.
A jelszó a két ponton talált jelszórészletek sorrendben (1-2 pont) egybeírva.
A rejtés a "Repülős emlékhelyek" ládasorozat egyik tagja. A GCREPZ záróláda helyének megismeréséhez a sorozat mind a 10 ládáját meg kell találnod.
Megközelítés
Budapest felől tömegközlekedéssel a 21-es busszal Csillebérc, KFKI végállomásig.
Ezzel a kis multival a Budaörsi kopárokon található, a magyar vitorlázó repülés bölcsőjének számító helyszínt szeretném bemutatni.
Az útvonal szinte teljes hosszában "Fokozottan védett" természeti területen vezet. Erre sok helyen táblák is felhívják a figyelmet.
Multipontok
Az első ponton N 47° 28,827' E 18° 56,122' 358 m [GCREP5-1] látjátok Sinka Lajos emlékére állított emléktáblát. Az 1935 - 2001 között élt gyémántkoszorús vitorlázó repülős tevékenyen részt vett ennek a sportágnak a fejlesztésében. Sok fiatalt oktatott és maga is szép versenyeredményeket ért el. Az emléktáblát őrző sziklához keskeny, kanyargós ösvényen juthatunk fel. Korábban ez jelzett turistaút volt. Ma már csak a szürke lefestések látszanak.
Mindenképpen meg kell említenünk id. Rubik Ernő nevét. Ő tervezte az 1960-as évek elején az R26-S Góbé kiképző repülőgépet, melyet kezdetben a Pestvidéki Gépgyár Esztergomi Gyáregységében gyártották. Ez egy kétüléses, kétkormányos, fémépítésű kiképző vitorlázó repülőgép volt.
Első felszállása 1960. május 6-án volt.
Második multipont N 47° 28,459' E 18° 56,410' 343 m [GCREP5-2] a 2017-ben teljesen felújított repülő emlékművet mutatja be. A magyarországi vitorlázórepülés 50 éves évfordulójára - 1979-ben- épült az egykori MÁV pihenőház ormán a két fémszárnyból álló emlék. Az eltelt majdnem 40 év alatt ennek állaga leromlott, amihez a fémgyűjtők is hozzájárultak. 2017-ben egy pilótákból és lelkes önkéntesekből álló csapat az emlékművet kompozit anyagból újjáépítette. Sajnos 2023-ban újra vandalizmus áldozata lett a két szárny.....
A két pont Csillebérc felőli kiinduló pontból egy kb. 6 km-es körtúrával is bejárható.
Bármelyik irányból kezditek a túrát, útvonalatok bővelkedni fog szép panorámás helyekben.
Történet
Az I. Világháború után, a korábbi pilóták, gépek hiányában lehetőséget kerestek a repülés újrakezdéséhez.
Az 1920-as években a háborúban vesztes államoknak megtiltották a repülést és a repülőeszközök gyártását.
Kivételt a sportcélú polgári repülés jelentett.
1921. november 10-én megalakult a Műegyetemi Sportrepülő Egyesület.
Bár 1922-ben megtervezték az első magyar vitorlázógép koncepcióját, a gépek megépítését nem tudták finanszírozni. A magyar vitorlázórepülés története az 1927-es évvel indult el. Ez a folyamat napjainkban is töretlen.
1929 nyarán megérkeztek a megrendelt repülőgépek és elkezdődött a hazai vitorlázórepülő képzés. A növendékek számára - ahogy az ma már természetes - külön biztosítást is kötöttek. A máig híres első repülőterep, a Budai-hegység déli vonulatában található "Kútvölgy" nevéhez fűződik. A repülések megkezdése előtt felépült egy fa hangár és egy lakóépület is. A korábbi Budaörs-farkashegyi repülőtelep közelében ma emlékmű áll N 47° 28,481' E 18° 56,378' 349 m [GCREP5+emlékmű] (N47°28,481' E 18°56,378' 349 m), továbbá néhány épület, rom és a Szekrényes-hegy tetején látható katapult is megtalálható.
Bár a második világháború miatt a vitorlázó sport háttérbe szorult, a háború végeztével a pilóták minden követ megmozgattak az újraindulás érdekében.
Ládaellenőrzés(sokadik). 2023.08.22.
Toronyvadász a régi (eredeti) rejtekhelyen keresgélt.
Most az 1.pontra új geokövet tettem.
A 2.ponton a láda rendben. De kapott ő is egy geokövet, tartaléknak.
A jelszó kicsit módosult.
Állapot: kereshető
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
+
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
+
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
-
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
-
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
-
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
-
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.5.0]
Munka után hazafelé megálltam sétálni egyet, és megkerestem három ládát a környéken. Két órás minitúra lett belőle, gyönyörű környezetben, csodás kilátásokkal tarkítva. A második ponton az emlékmű már nincs meg sajnos, de a panoráma csodás. Épp egy vitorlázórepülő repkedett ott.
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.10.16]
Szép időben ért a lehetőség, jó sokan voltak a hegyen. A 2. pontnál az emlékműnem túl látványos, ellenben az első pont tetszett. Hozzátenném még, hogy a leírás alapján arrébb kerestem a ládát a 2. pontnál, szerintem ez már nem közvetlen az út mellett van.
Mindenesetre köszönet a rejtésért, ezzel megszereztem az első találatot a repülős emlékhelyek listájából!
Cuki kis láda, tetszett! Átvaddisznóztam az 1. ponttól a másodikig, valószínűleg tényleg vaddisznók alkotta ösvényen. A V alakú emlékmű most nincs meg, sajnos. :( a séta viszont jólesett. Ollé! Köszönöm.
Kár, hogy a vitorlázó emléknek már csak a hűlt helye van. Oly sok éven keresztül ott volt... Ahogy néztem, március előtt lopták el az egyiket szárnyat, azóta meg a másikat is leflexelték. Vajon milyen ostoba állatnak kellett otthonra? Vagy leadta a MÉH-be 1000 Ft-ért?
Köszönjük a rejtést!
Megtaláltam Cooper kutyával, köszönöm a rejtést! Normafa-Budaörs utvonalon gyűjtögettük a még hiányzó pontokat. A 2. pontnál nekem is Zsu&Guszti 2023.10.07. bejegyzésében írt koordinátája volt a jó. [Geoládák v4.2.1]
A második pontot tavaly tavasszal szedtem össze, most csak az elsőt, mindkettőt biciklivel. Érdekes volt végigpörgetni a linkelt PDF-et, ajánlom mindenkinek akit picit is érdekel, hogy mire emlékeznek az emlékművek.
Megvan a 2. pont. Előzőleg a régi helyén kerestem, de most már ott is megtalálható a jelszó. Az első ponton továbbra sem jártam, mert biciklivel nem fogok arra menni (így is rémes volt az út). Folyt köv [Geoládák v4.0.3]
Ládakarbantartás.
Az 1.pont környékén rengeteg a som. Van ahol már erősen hullik, van ahol lehet érett szemeket csipegetni és vannak még teljesen halványpirosas bogyós bokrok is.
A 2.pontnál az emlékmű még mindig megrongált állapotban. Vandalizmus a köbön. Lenne ötletem, hogy mit tennék az elkövetőkkel....
A 2. ponton a ládát nem találtam. Szerintem eltűnt, mert a (az általam gondolt) rejtekhely üres és mellette vannak kövek elszórtan, amik egykor a ládát takarhatták. [Geoládák v4.0.2]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]
Két külön sétával találtam meg a két pontot. A második pont nagy kedvenc hely, nagyon szép arra a táj.
"Ha egyszer megkóstoltad a repülést, szemed az ég felé fordítva fogsz örökkön a földön járni, mert ott voltál, és mindig visszavágysz." - Leonardo da Vinci. Én pedig köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.9.12]
Normafáról érkeztünk, de most csak az első pontot néztük meg. A hely nagyon jó, ráadásul nem voltak sokan és ez is tetszett. Az első pontot már pár alkalommal megtaláltuk, így a jelszó nem okozott problémát. Innen a buszhoz mentünk, sajnos kimaradt a Törökugrató
Mindkét pont szép, a hozzájuk vezető utak is sok érdekeset mutatnak, és könnyen összeköthető más ládákkal.
Az emlékművet megrongálták sajnos, már csak egy szárnya maradt...
Összekötöttük a kellemes a hasznossal és a Budai kirándulások multi keretén belül ezt is meglestük! A második ponton fantasztikus a kilátás (látszik az IKEA is :)) Nagyon szépen köszönjük a bemutatást és a túrát! Szilvi, Edina és Szaddám az amstaffkutyus
Ezt is felkutattuk, Köszönjük a rejtő fáradozását! Bővebben otthonról, fényképek később. [Geoládák v3.12.10]
Hajdani repülő emberként, örömmel láttam ezt a ládát. A terület egy részét még 2012-ben bejártuk egy másik multi felkeresése során. Mivel szeretünk visszatérni egy-egy helyre, szívesen jöttünk újra. A KFKI-tól indulva, fordított sorrendben kerestük a multit. A láda helyéhez érve, értetlenül álltunk a feldúlt, eredeti rejtek előtt. Hogyan képzelte bárki, hogy ezen a nagykörúti forgalmat bonyolító helyen, ilyen szem előtt lévő helyen megmarad a láda? Közben eszembe jut, hogy otthon a logok között olvastam, hogy valaki újra rejtette, kissé távolabb az úttól. Vé, szinte azonnal jelzi, hogy megtalálta. Míg logolunk, bemérem a helyet. A láda új koordinátái kb. 40 mérés alapján: N 47° 28,456' E 18° 56,414'. Ez már jó helynek tűnik. A rejtekadó sziklára ülve, feltűnés nélkül lehet logolni. Szerintünk, lehetne ez a végleges helye.
A 2012-es utunkról írt bejegyzésünk a blogunkon olvasható.
Szeles nap, megannyi vitorlázó repülő a magasban. Mi meg persze épp keressük ezt a ládát. Érdekes, hogy a nyáron lettünk figyelmesek a repülős emlékhelyek sorozatra, amikor Szigligeten is megtaláltuk az ottani rejtést. Nem mintha most emiatt jöttünk volna erre a környékre, de így elmondható, hogy (a Jakab-heggyel együtt) már három is megvan a sorozatból. 10-20 év és meglesz mind. :) Tetszett az emlékmű is.
A második ponton valaki volt oly kedves és pótolta a ládát, és valóban pár méterrel a turistaúttól távolabb van. Az eredeti(nek látszó) rejtek üres volt.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]
Először a ládát kerestük a kettes ponton. Ott van az, csak kicsit beljebb kell menni a turistaúttól. Ezután gyalogoltunk fel a Sinka emléktáblához, ahol a geokő leolvasása után egy gyors egyeztetésre felhívtam ha2 kessertársat. ;)
A környéket korábbi ládázások kapcsán ismertem, de bármikor szívesen visszatérek, szeretem ezt a vidéket, a sok kopár dombbal és szép kilátásokkal.
Kellemes időben Budakesziről indultunk Archival, hogy körbejárjuk a BUK1, KGYT és BML pontjaival együtt ezeket is.
A virtuális pont környezete nagggggyon tetszett. Laci kedvenc fái voltak mindenhol :)
A második helyen végre egy leleményes műremeket láttunk.Jól szórakoztunk Archival :D
Szomorú volt azonban látni, hogy a lelkes ládapótlás csak 2 napig tartott, mert mi csak hűlt helyét találtuk. Emiatt a mellékelt képek alapján szeretném kérni a találat elfogadását.
Köszönöm szépen.
Az első ponton esőben megtaláltuk a kő által rejtett jelszórészletet. A második pontnak csak hűlt helyét találtuk, pedig előző nap pótolták az elveszett ládát. Felhívtam ha játékostársat, viszont nem vette fel a telefont, így információ hiányában, a mellékelt kép és az e-mail alapján kérem jelszónélküli elfogadást.
Hirtelen felindulásból elkövetett láda pótlás. Két évig bírta az eredeti doboz, de valakinek most nagyon kellett a konyhájába. Minimál tartalom, csak log füzet, laminált infó és toll. Aki ajándékot akár találni az legyen szíves vigyen magával:))
A Szekrényes-hegy tetején található egykori katapult helye Szig. Véd. Ter.
Aki felmegy az vagy ne írja be a logjába,vagy csatolja az engedélyét!
Újból virágzik az orgona bokor!(utolsó kép)
a (GCBUK1) multi körbejárása közben kerestem meg a pontokat. Nem hagyhattam ki a Szekrényes-hegyen lévő csúzlis starthely felkeresését sem. Azt elképzeltem, hogyan lőtték ki gumikötéllel a vitorlázó gépeket, de arra nem jöttem rá, hogyan vitték fel a minden felől meredek hegyoldalon a gépeket.
Logfüzetcsere és találkozás egy rézsiklóval, amely jól rám ijesztett gyerekkoromban. Annak idején felelőtlenül megfogtam és ő jól megharapott. Mintázata okán viperának nézte a családom.
Köszi a rejtést! A ládákat visszafelé sorrendben szedtem össze, de így is érdekes volt. A ládában a logbook már majdnem teljesen tele van. Az író szerszám ötletes!
Kellemes napsütésben gyalogoltunk 10 kilométert az ismerősnek hitt környéken.
Az első pont mégse volt annyira ismerős, nagyon tetszett az odavezető ösvény.
Újabb rész megvan a repülős emlékhelyek sorozatból! Végre ide is eljutottam, apukámmal. Az 1. ponton tartottam a geokőtől, nem szeretem őket, de könnyen meglett és tetszett a márvány emléktábla. A 2. pont pedig egészen egyszerűen zseniális. Gyönyörű kilátás van, ezer féle dolgot lehet látni (sőt, az egyik táblán be is van jelölve kb. minden, ami innen látható) és marha jól néz ki az emlékmű maga, nagyon egyedi. Köszönjük a multit!
A budai geokavicsokat keresve jutottam el eddig a ládáig. A 2.pont jött szembe először, majd a GCsorr-t érintve másztam fel az első pontig. Remek cserkész ösvény ez is. Kifürkészve.
Instant Sárga 15 túra alkalmával találtuk meg ezt a ládát is. Igaz, hogy a túra fordított irányba visz, ezért fordított sorrendben találtuk meg a két pontot. Ez egy 15 km-es út Csíki-hegyeken végig. Tervben volt, hogy a GCBUK1 ládát is begyűjtjük közben, azonban erre már nem volt idő. Szép őszi idő, egy kis széllel. A rejtés mindkét esetben könnyen megtalálható. Útközben sok ládát útba lehet ejteni, de ezek már régebben megvoltak. Érdemes pár évente ezt a környéket is felkeresni, vannak változások. A hely nekem különösen kedves, mert az egyik kedvenc könyvem Müller Péter: Madárember. Ez a magyar repülés hőstörténetéről szól, főleg erről a környékről.
A 70-es évek eleje óta rendszeresen felkeressük ezt a vidéket, eleinte a gyerekekkel téli szánkózásra később ahogy a növényzet kezdte benőni a kopár dombokat szalonna sütéseket rendeztünk a közeli felhagyott kőbánya területén. Amikor a fekete fenyők komolyabb erdőt alkottak, jó gombász terület alakult ki. A repülős emlékmű az elmúlt évtizedek alatt többször megrongálódott, szerencsére mindig volt aki felújította. Most is örömmel jöttünk a Farkashegyre, a Szekrényesre a kies völgybe és a Sorrento szikláihoz. Sok kedves emléket idéztünk fel, ezen a csodálatos panorámával és látnivalókkal teli környéken. A láda és a logbook rendben vannak, tetszettek a multi pontjai és a rejtések. Köszönjük a lehetőséget!
Budapest belvárosából indított 58 km-es bringatúránk egyik célpontja volt ez a láda. Az 1. pont utolsó 300 m-ét persze inkább gyalog tettük meg, hogy nehogy zavarjunk más turistákat a szűk ösvényen és hogy gyönyörködhessünk az ösvény melllett virító nagy ezerjófüvekben. :-) Nagyon tetszett ez a környezet. A 2. ponthoz a GCBUK1 teljesítése után jutottunk. Érdekes és szép helyszín ez is. Kár, hogy eléggé fáztunk, így nem időztünk túl soká. Számomra új ismeret, amit a magyar vitorlázórepülés történetéről olvashattam. De jó, hogy volt akarat az emlékmű újjáépítésére. Fontos hely ez.
Mindkét kitűnő állapotú, igényes rejtés könnyen adta magát.
A budaörsi kopaszok egy eleve nagyon gyönyörű szép hely tele van nevezetességgel repülős emlékmű sziklák régi épületek és persze szigorúan védett növény fajok lakhejéül szolgálnak a kopasz hegyek némelyik hegy a növélyfajok miatt le is van zárva.
15 km séta a Budai kirándulások 1. (GCBUK1) multira építve, Budaörsi starttal. Tetszettek a pontok, a panoráma különösen, kösz a rejtést. A rejtekben egy aranyos kis egér vigyázott a ládára.
Volt pár órányi szabadidőm délután, s mivel semmi értelme nem lett volna hazamenni, sétáltam egy 10-est a KFKI-tól.
Az első pont gerincén még nem jártam, tetszett a hely. A másodikon legutóbb talán túravezetői gyakorlaton jártam. A tetőn erős szél fújt, így a sárkányosok kirajzottak. Egy vitorlázó repülőt is láttam kicsit távolabb.
Köszi
Ismerős helyek. 15 éve, ezeken a hegyeken keresgéltük a ládákat, mikor eltört a bokám, akkor is Húsvét első napja volt. Előtte és azóta is többször voltam erre, utoljára a GCBUK1 láda pontjai adtak egy szép őszi kirándulást.
Köszönjük a rejtést! Két hete az első felét találtuk meg, ma meglett a láda is. Jó kis családi kirándulás volt. A repülőkre emlékezve mi sárkányt eregettünk :)
Megtaláltam barnanyával, köszönöm a rejtést! A második pontot januárban a GCBUK1 és a GCbusv után kerestük fel. Az elsőre most került sor. Mind a két pontot rendben találtam, és Sinka Lajos emlékkövét eddig nem is ismertem. Érdekes volt még látni azt a sárga házat, amit a Sorrento és a szárnyas emlékmű között csak messziről lehet látni, most szinte testközelből látni. [Geoládák v3.9.6]
Csodálatos időben egy nagyon kellemes kis körtúra Anita, Bea, LionDaddy és Molly kutya társaságában. A napsütés sokakat kicsalt a Budapest közeli dombokra, rengeteg túrázóval és kutyással találkoztunk. Túránk során a GCREP5 1. pontját, GCSORR, GCBUK1 1. pontját, GCREP5 2.pontját, GCBUSV, GCBUK1 7.pontját érintettük.
A rejtés mindkét pontja rendben van. Köszönöm, hogy elhoztál ide.
Fagypont alatti hőmérsékletben, de szép napos időben tettünk egy kört a budaörsi Kopároknál Anitával, Beával, Kectammal és Molly-val. Nagyon kellemes vidék ez, szép sziklákkal és panorámákkal.
Valószínűleg a főváros közelsége és a csalogató napsütés miatt, de meglepően sokan voltak az erdőben. Családok, gyerek- és nyugdíjas túracsoportok is szép számmal jöttek szembe az ösvényeken.
A túra során megkerestük még a GCSORR és GCBuSV ládákat, valamint a GCBUK1 multi kezdő és végpontját is.
Megvan!
Az ajánlott parkolótól kicsit lejjebb a keresztnél hagytuk a kocsit, onnan csináltunk egy körtúrát fordított sorrendben. Lent köd volt, míg fent a második pontnál már ragyogó napsütés várt ránk, csodás látvány volt, jó ideig elnézelődtünk onnan. Az első pontnál még nem jártunk soha, itt már kissé nehezebb volt a járás, a nap felolvasztotta a megfagyott földet és kissé sáros, csúszós volt. Innen aztán visszasétáltunk a kocsihoz. Tetszett a multi, jó kis séta volt.
Maga a sorozat vegyes érzelmeket kelt bennem.
Köszönöm a rejtést!
Remek társasággal teljesítettük e kiváló multit. Van némi személyes kötődésem, hiszen ismertem személyesen Sinka Lajost, bár magam nem e reptéren töltöttem a fél életemet, hanem a másik ikonikus, budapesti reptéren (LHHH), de azért itt is előfordultam.
A másik érintettség pedig az, hogy az újraépített emlékműben felállított szárnyak sajnos egy barát elvesztéséhez kapcsolódnak, hiszen ezek a szárnyak korábban a HA-4350 lajstromjelű repülőgéphez tartoztak, mely 1992.08.07-én lezuhant egy versenyen. A szárnyak még a becsapódás előtt letörtek, így maradtak meg viszonylag ép állapotban.
R.I.P. Jenő!
http://www.avia-info.hu/talalat.php?KeresettSzo=HA-4350
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Az év utolsó kirándulása, utolsó ládája. Ködös, sáros időben oly sok ember volt a szabadban, sok család, gyerekek, kutyusok. És még így is találkoztam 3 őzzel, egész közel voltak.
A budakeszi kegytemplomtól indultam, GCBUK1 pontjai közé ennek a multinak a pontjait is felfűztem. Összesen 16 km lett a mai túra, helyenként erős sárban.
Tetszett a multi!
Megtaláltuk! 🙂
Végre kimozdulhattunk otthonról, nagyon sokan tették ezt kesserek és muglik is. Látszik a sok logolásból.
A 2-es pont elég feltűnő helyen van nehéz észrevétlen logolni.
Köszönjük a lehetőséget! [Geoládák v3.4.1]
🎄🎄🎄🎄🎄🎄
A Makkosmáriai templomnál parkoltunk és onnan egy jó kis 15 km-es túrát csináltunk, persze ez a láda is útba esett. Sokszor jártam már itt gyalog is bringával is, de jó volt újra erre talpalni. Az emlékkő és az emlékmű is érdekes, bár már régebben is láttam mindkettőt, de jó volt újra. A második pont előtt kimentünk a kilátópontra és kicsit gyönyörködtünk a panorámába.
Az első pontot még nyári hőségben, családi körben kerestük meg a sokszor meredek, keskeny ösvényeken egyensúlyozva. A második pont viszont váratott magára, egészen november utolsó napsütéses délutánjáig. Nagyon sokan sétáltak a Budaörs feletti sziklákon ezen a vasárnapon, ennek ellenére a ládát mégis sikerült észrevétlenül elő- majd visszavarázsolni. Kellemes, szép emlékű marad mindkét túra.
Megtaláltam.
Szép őszi időt kihasználva, gyalogos ládakeresés Budaörs / Budapest határán.
Mai nap teljesített 3 láda második találata.
Segítségemre volt Kata, illetve Vagány, az eb.
Még soha sem jártam erre, köszönöm, hogy megmutattad.
Profi rejtések, gyors találat.
10 év elteltével ismét felmásztunk a Sinka emléktáblához, majd leereszkedtünk Sorrento felé, innen megkerestünk egy még nem ismert repülős emlékművet, ami jól el van dugva a Szekrényes-hegy lábánál a fák között, majd elsétáltunk a ládához. A szép őszi napsütés sok embert kicsalt a kopárokra, kellemeset sétáltunk mi is a rejtések kapcsán.
Köszönjük!
Az 1. pontot második nekifutásra találtuk csak meg. De legalább mindkét irányból megközelítettük a rejtekhelyet.Szép időben,gyönyörű színekben pompázó környezetben.
A GPS sajnos technikai okok miatt nem működött. Ha lehetséges a helyszínen készült képekkel igazolnám a jelenlétet. Kérném a megtalálás elfogadását a képek alapján...
A javasolt parkolóból tettünk egy kört, az óramutató irányában. Kezdetnek megnéztünk két piktortégla-üreget, majd begyűjtöttük Buda Svájca ládát, illetve kicsit lejjebb mentünk, gyönyörködni dél felé a kilátásban. Az emlékműnél hatalmas volt a tömeg, de sikerült muglimentesen logolni. Miközben a Szekrényes tetején pihentünk, egy Ka 7-es vitorlázógép több kört is tett felettünk, igazán látványos volt. A Sorrento felé megnéztük Pap Antal emlékművét is, aki még a vitorlázórepülés hajnalán, 1934-ben szenvedett katasztrófát.
Köszönjük a rejtést, nagyon élveztük.
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget. A többit majd otthonról! [g:hu 1.6.4]
A Széchenyi-hegyről, a GCADOT levadászása után gyalogoltam el a repülős emlékhelyhez, miközben bemásztam két piktortégla-üregbe, és becserkésztem jó pár .com-os ládát is. Többször jártam már ennél az emlékműnél, legutoljára tavaly októberben, de akkor Budaörs felől küzdöttem fel magam ide. A láda könnyen megtalálható, jó állapotban van. Pár képet készítettem, miközben pihentem egy kicsit, majd pedig felmentem a Szekrényes-hegyre, mert ez eddig még mindig kimaradt. Sajnos...
Onnan aztán nagyszerű a körpanoráma, el is időztem rendesen odafent. A Szekrényesről a Sorrento felé vettem az irányt, majd onnan mentem fel a Sinka-emlékhelyhez. Nagyon szép feketefenyvesben van megbújva ez az emléktábla, tetszett a hely úgy, mint az odavezető ösvény is. A geokő megvan, rajta a jelszóval, de a szikla mellett a földön találtam még egy jelszóhordozó papírcsíkot, azt is betettem a kő alá.
Innen továbbgyalogoltam egészen le Máriamakkra, az Ívfény Múzeumhoz...
Atom jó kis multi, nagyon tetszett, köszönöm! :)
A láda több, mint 2 hónapja jelent meg, letöltöttem vevőkészülékemre az adatokat, megterveztem az útvonalat. Ismerve azonban a környék adottságait, húztam-halasztottam a láda felkeresését a hőség miatt. Ma reggelre végre 7 C lett - nekiestem a hegynek. Tudom, hogy mennyire csúszik, mennyire defekt veszélyes és poros a környék. Ennek jegyében teljesítettem a pontokat.
A -on hagytem el Budaörsöt, majd néhány GCKUPA pont elérése után GCSORR felől másztam fel az első ponthoz. A jelszó azonnal meglett. Lejöttem a rejtett bicóhoz, majd felmásztam a 2. ponthoz; ez is simán meglett - dicsérve az elrejtő precíz munkáját. Fényképezgettem, majd GCBUSV felé és a -on jöttem le Budaörsre.
Örvendve a megfelelő hőmérsékletnek a teljes útvonalon belül 1 ó 38 p-et voltam a vörös zónában.
Mi a KFKI utáni útszélre mutató parkolót használtuk. Mire odaértünk már elég meleg lett, de azért kellemes volt a séta. Mivel ez az útvonal többnyire erdőben futott, jól éreztem magam. Valami betegség vagy baleset lehetett az erdőben, mert hallottam a mentőt és amikor visszaértem a kocsihoz Roy mesélte, hogy hihetetlen tempóban ment a mentő azon a szörnyű kátyús aszfalton. Az emléktáblát nem ismertem, de a Budaőrs feletti kopaszokon már sokat voltam. A rejtés nagyon tetszett, mert bár egyszerű, szerintem kizárólag kessernek észrevehető. Anettx cuki kis logbookjai mindig tetszenek nekem és kényelmesen logoltam kicsit odébb egy nagy szikla tetején. Köszi a rejtést! :)
Kellemes délutáni túra keretében. Sorrento felől mentünk fel. Sokat túrázunk erre, jól ismerjük a környéket, de ezen a régi ösvényen még sosem jártunk. Köszönjük, hogy megmutattad!
TFTC!
Nézelődős-pezsgőrejtős-fáramászós délelőtti séta.
Ezen a szép környéken mindig érdemes kirándulni, most épp a repülős-sorozat miatt. Merész, de jó rejtések, klassz útvonal. Legelőször 10 éve voltam még a régi, rossz állapotú emlékműnél életem első ládakeresése közben:)
[Geoládák v3.5.0]
Korai kelés, reggeli-délelőtti biciklizés, ~30 km, ~700m szint. Az első pontnál kb. 20 éve jártam, jó volt újra sétálni egyet. A második pontnál évente néhányszor szoktam járni, ott talán csak az volt a meglepő, hogy kora reggel teljesen egyedül voltam.
Ez az első "Repülős emlékhelyek" találatunk, reméljük, hogy a többihez is eljutunk. A multi két pontja pont beleesett GCBUK1 útvonalába, így két legyet ütöttünk egycsapásra.
Amikor a repülő emlékműhöz értünk, hat vitorlázó gép körözött kötelékben fölöttünk, lenyűgöző látvány volt.
Köszönjük a rejtést és a magyarországi repülésnek emléket állító egész rejtést-sotozatot.
A már szokásosnak mondható nyári, munka utáni ládázásra jöttünk a környékre Fa-petivel, melynek során az új ládákat kerestük meg a környéken. A KFKI-tól indultunk el az aszfaltúton és annak a végén egy jelöletlen (de valaha jelzéssel ellátott, csak leszürkített) úton kapaszkodtunk fel a csúcsra, ahonnan több helyről is volt jó kilátásunk a környékre. Tavaly nyáron, amikor GCBUK1 multit jártam végig, akkor is ezt a nyomvonalat követtem, csak fordított irányban. Így a Sinka-emléket akkor sem tudtuk volna eltéveszteni, ha akarjuk. Innen a Sorrento kipreparálódott dolomit-sziklái felé ereszkedtünk le. Innen egy dózerúton mentünk a második ponthoz. Útközben a térképem jelzett egy repülős emlékművet az út mellett, amihez én tettem egy kis kitérőt. A második pontnál már számtalan alkalommal jártam. Remek a kilátás a Budaörs környéki dombokra, meg azon is túl. Rajtunk kívül is voltak páran a környéken és mivel a rejtek - szerintem - nagyon szem előtt van, így kicsit ügyeskednünk kellett. Logolás és visszarejtés után a KFKI-hez mentünk vissza Borzassal.
A délelőtti hirtel jött GCBJBP kimozdulás után délutánra egy Budai hegyek túra volt betervezve lelcache, sirgalahad és Fidorka társaságában. Remek kört mentünk a már jól ismert dombokonés közben megkerestük ezt a repülős emlékhelyet is. Számtalanszor jártam erre gyalogosan és bringával is, örülök, hogy került ide is doboz.
A láda tematikája is nagyon tetszik, biztosan meg fogom keresni a sorozat többi tagját is. Köszönöm az invitálást.
1. pontnál már minden követ megmozgattak...
2. feltűnő helyen van, várnom is kellett, mert az emlékműnél 3-4 lelkes gyerkőc éppen rám látott.
Amikor indultam volna tovább az első ponttól, mikor megérkezett sirgalahad, lelcache, kivancsifancsi és Fidorka. Készítettem róluk egy csoportfotót, majd a bringacipelés után végre gurulhattam és tekerhettem a kanyargós kis ösvényen. A második pont után még eltekertem a KFKI-ig. Onnan a jelen gurultam vissza az emlékműhöz, majd le Budaörsre.
GCFENY ládától, mivel kerékpárral voltam, próbáltam szintben átjutni a GCREP5 1-es pontjához, így az északról való megközelítést választottam. GCFENY - Gall utca - Törökőr utca - Törökvész utca - Erdőalja utca - Nagyszénás utca - dózerút majd gyalogösvény útvonalon közelítettem az első ponthoz. Az utolsó 500 métert kerékpár nélkül gyalog tettem meg az ösvényen. A kis kavics könnyen meglett, majd visszasétáltam a kerékpárhoz. Innen a második pontig majdnem szintben átjutottam részben a jelzésen. A láda is könnyen adta magát. Innen egy gyors és élvezetes gurulás következett le Budaörsre, majd elértem a Kelenföldi pályaudvarról induló 16:47-es martonvásári vonatot. Nem is rossz szintidő a második ponttól 39 perc alatt Kelenföldre érni. Köszönöm a rejtést!
A N47 27.887 E18 56.257 koordinátán lévő pihenő helyet választottam parkolási és kiinduló helynek. Egy kellemes körtúrával jártuk be innen a multit. Változatos tájakon gyalogoltunk. Tetszett mindkét pont. A láda környezete régi ismerős volt már.
Szabiról visszatérve egy nagyon zűrös, munkás, komplikált héten vagyok túl, illetve még az sem igaz, mert csak csütörtök van... emiatt elképesztően jól esett a ma esti kis munka utáni séta. A KFKI-nál parkoltam és hosszú nadrágban, irodai cipőben, ingben egy szál mobillal indultam el a pontokhoz, melyet egy bő 5 kilométeres körre fűztem fel. Isteni volt az időjárás, nem érreztem a tikkasztó meleget a fák alatt, de élveztem az illatokat, a kilátást és nagyon jól ellazultam. Kitisztult a fejem. Mindkét pont teljesen egyértelmű. Szép helyek, szuper téma, informatív ládaoldal. Nekem tetszett, köszönöm!
Gyakran járok erre, mindig élmény túrázni ezen a vidéken.
A két pont közötti legrövidebb ösvény sajnos fokozottan természetvédelmi területen vezet keresztül (legalábbis Budaörs felől ez van kitáblázva).
Köszönöm, hogy megmutattad a helyet,
Két új láda jelent meg mostanában itt a Budai-hegységben, így a mai kicsit visszahűltebb júliusi időben gondoltam e kettőt felfűzöm egy túrára és pluszban az új bakancsomat is bejáratom.
A GCadot ládától jöttem ide hegyen-völgyön át, és először a láda 2-es pontjához értem. Ezen a vidéken elég sokat megfordultam már túrázásaim alkalmából, forgalmas is a helyszín és szép a kilátás. Kicsit talán kopár, de ha továbbmegyünk az 1-es pontjához arra felé szép az erdő, igazi fenyveses részei is vannak. Nem volt túl meleg, de így is eléggé megérzi az ember a kaptatót ami Sorrento felől indul. Majd végül ismét Csillebérc felé zártam végül a körömet 16km-rel.
Kerékpáros találat. 49 km.
A mai délelőttöm szabaddá vált így mit tehettem mást felkerestem a két új budapesti ládát. A megközelítésre meglehetősen direkt utat választottam, így a nagy melegben jobbnak láttam ha a nagyon meredek részeken csak tologoatom a bringát. Miután kigyönyörködtem magamat a kilátásban a 2. pontnál, egy kis gurulás után ismét számomra kerékpárral járhatatlan területre értem, egyes helyeken keményen kellett küzdenem a tereppel. A multi első pontja is könnyű találat volt. Sajnos az 1. pont fok. védett területre került, bár egykor vezetett itt turistaút azt már megszüntették.
Tovább a gcadot felé.
Örültünk az új budai ládának, ma meg is kerestük. Elmentünk az ajánlott parkolóig, de az utolsó 1 km - a KFKI parkolójától -, már alig nevezhető aszfaltosnak. Ma igazi nyári meleg van, így öröm volt kiérni az emlékműhöz, kellemesen fújt a szél. Ezt kihasználva a levegőben is volt forgalom. Köszönjük a rejtést
Bicajjal az Álomvölgy felől látszott a legkönnyebben járhatónak, néhány helyen beragadtam a laza hordalék kavics szigetekbe, de végül csak felértem.
A 70-es években gyakran jártunk ide motocross versenyekre, azóta is évente megfordulok erre, végignéztem az előző emlékmű apránkénti tönkre tételét.
Innen továbbtekertem a János-hegyre, majd Budaörs felé haza, ma is összejött 43km.
Van egy gondolatom a záróláda helyéről is.
Trekbiciklivel, bő 40 km. Délelőtt kimentem a Kossuth térre énekelni [öncenzúra], onnan be az egyetemre, majd Budapest és Budaörs határától küzdöttem fel magam a hegyre. 2 - 1 sorrend, mindkét pont fentről.
A helyeket nagyon jól ismerem, úgy rémlik, mintha említettem is volna a rejtőnek. :D
Az első ponthoz a születésnapomon szoktam felsétálni, olyankor nyílik ott a törpemandula - most már a termését hozza.
Hazafelé fel a Normafához, aztán János-hegy, Kút-völgy, döngetés.
Fogtam!
Helyszíni moderálás volt 2020. 06. 28-án, 12.00-kor. A logolással megvártam a dobogós helyek elkelését.
Jó kis izzasztó túrát kerített nekünk zöldfülű ZÖLDSPORT-os túravezetőnk, melynek során a természetben található fű, fa virág jelenlegi és lepréselt levelekkel az őszi állapotával is megismerkedhettünk. Az út közben hallott madárhangok azonosításáról már ne is beszéljünk! Ja és nehezményezte az első ponthoz a Sorrentóból felvezető ösvény szabad használhatóságát a szigorúan védett területen!
2016.03.10-én jártam a 2.pontnál Gyrossal, akkor a GCBUSV ládáját kerestük fel, így már ismerős volt a helyszín. Ma Sárival egy közel 8 km-es körtúrával kerestük fel a két pontot, az 1-es ponttal kezdve, a KFKI-től indulva és érkezve. Nagyon szép ez a túraútvonal a két emlékhellyel, érintve a Sorrentót, gyönyörű panorámával, szebbnél szebb erdei virágokkal és pillangókkal. A körtúra bónusz élménye volt, hogy a sárga körön tíz comos rejtést láthattam, különleges rejtésekkel, akár egy fenyőfán lógatva vagy épp egy piktor tégla üreg mélyén, de érintettük a GCBUK1 7. pontját is, ahol egy évvel ezelőtt már jártam. Megpihentünk a Lörke padon, amit az 52 éves korában elhunyt Lőrincz Sándor gitáros-zenész emlékére állítottak. Nagyon szép napunk volt, sok látnivalóval és élménnyel, köszönet a rejtésért.
Nem volt ismeretlen egyetlen lépés sem számomra. A Nagyszénászug felé vivő útról az egykor volt tanösvényen közelítettünk az első ponthoz. Nem tudtam, hogy megszüntették!
A Sorrento-tól egészen a GCBUK1 7. pontjáiig a Meteor túrák útvonalán jártunk, kisebb rövidítéssel. Legalább 4x teljesítettem a Meteor 21 teljesítménytúrát. Minden alkalommal más színű jelvényt kaptunk.
Végre újra teljes pompájában áll a Repülős emlékmű. Jó lenne, ha nem ezen gyakorolnák egyesek az erejüket. Örülök az új infótáblának és a Gubóvirág tanösvénynek.
Gyönyörű időben jót sétáltunk Libertyvel. Köszi a rejtést!
A reggeli észlelés után a 2. hely várományosaként indultam a közeli Budaörsre. A megadott 2. parkoló helyett 250 m-el lejjebb, a Domb utca villájában álltam meg, itt több kocsi is biztonsággal elfér. Az 1. ponthoz való felmászás a melegben nem esett túl jól, a geokő némi kutakodás után meglett. Innen már kényelmes és ismerős utakon a 2. ponthoz, amit rögtön észleltem. Sokszor jártam, tekertem a környéken. Örülök, hogy a "félkarú" emlékművet helyreállították, és a környéken már nem rendeznek autó és motorversenyeket..
Nincs jobb dolog, mint madárcsicsergéses erdőben reggel sétálni Szofival. Gondoltam idáig. Rájöttem, hogy mégis van, egy új láda jelenik meg a közelben. Rohamléptekkel mentünk a másik irányba és sikerült elsőnek lenni.
[g:hu+ 2.1.17]