Elhelyezés időpontja: 1970.01.01 01:00
Megjelenés időpontja: 2020.10.01 09:48
Utolsó lényeges változás: 2020.10.01 09:48
Utolsó változás: 2020.10.01 18:27
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: Csg12
Ládagazda: Csg12 Nehézség / Terep: 2.0 / 1.0
Úthossz a kiindulóponttól: 100 m
Megtalálások száma: 236 + 2 sikertelen + 4 egyéb Megtalálások (havi bontásban): A legaktívabb hónap 2020-10 volt 43 'Megtaláltam' loggal, OFF
Megtalálások gyakorisága: 1.9 megtalálás hetente
A rejtésről
26x18x8 cm-es trükkös rejtés, bármikor kereshető. Ha nem vagy benne biztos, keresd a GC jelet. A láda megszerzéséhez nem kell a sárga madzag által elzárt részre bemenned! Segítség visszafelé: !eleb jlúyn natdoguN
A gyüjtemény tulajdonosa engedélyével van a láda elhelyezve. Tárlatvezetés Kókai Gábortól kérhető a +36303667049-es telefonszámon. A gyűjtemény megtekintése ingyenes.
A ládába TravelBug nem helyezhető.
Megközelítés
A 31-es számú főúton a Szentmártonkáta tábláig, onnan már látszik a Tölgyes csárda.
Szentmártonkátán a Tölgyes panzió udvarán található a retro-gépjármű múzeum. Több mint 30 autó, több mint 70 kiállított motor, buszok, teherautók várják az ide látogatókat.
A gyűjteményben többek között olyan ritkaságok találhatók, mint a magyar gyártású Alma autó, Velorex, magyar átépítésű Volkswagen buggy-k, vasúti pályamesteri sínautó, régi rendőrségi járművek, tűzoltóautók.
A szabadtéri tárlaton minden kiállított járműnek külön története van.
Szentmártonkáta és a Tölgyes csárda
Szentmártonkáta község Pest megyében, a Nagykátai járásban. Az Alföld és a Gödöllői-dombság találkozásánál meghúzódó Tápió-vidék települése, Budapest központjától 55 km-re. Szentmártonkátához tartoztak Szunyogos és Tamáskáta puszták, valamint Forró, Homokerdő, Homokimajor, Középerdő és Székes lakott helyek is. A szentmártonkátai Tölgyes csárda a hozzá tartozó területen lévő tölgyes erdőről kapta a nevét. Az 1970-es 1980-as évektől 2002-ig Nagykáta környéke és Pest megye legkedveltebb Csárdájaként tartották számon. 2002-től 2014-ig zárva volt. A 2014 januárban kezdődő felújítás 10 hónapig tartott. 2014 október 10-én ismét megnyitotta kapuit a szentmártonkátai Tölgyes Csárda.
Az Alma autóról
A gyűjtemény érdekessége, és egyben Gábor kedvenc autója a magyar átépítésű Alma autó. Azt, hogy az Alma autóból pontosan mennyit gyártottak, nem tudni, 12-20 darab lehet a hazai állományuk.
Kérjük azokat a kessereket akik tudnak bármilyen állapotban lévő Alma autóról, a gyártásról információval rendelkeznek, vagy esetleg saját élményük is kötődik ehhez az autóhoz, logban, vagy üzenetben írjon róla! Köszönjük.
Az Alma autót Szorcsik Lajos tervező tervezte meg elsőként 1990 körül Papillon (pillangó) fantázianévvel. A külsőleg fiatalos, "buggy-sított" Trabantnak kinéző járművet az 1994-es BNVformatervezési kiállításán is bemutatta, itt látták meg a Pápa testvérek, Pápa Imre és Pápa Zsigmond, akik fantáziát láttak az autóban, amit mediterrán országokban kívántak értékesíteni. A testvérek felvásárolták a Pestvidéki Gépgyár biharkeresztesi üzemét, hogy ott kezdjék meg az autó gyártását. Az autó főbb részei használt Trabant-alkatrészekből állt, míg a meghajtásáról szintén használt, Fiat 128-asból származó, felújított 903 köbcentiméteres, 47 lóerős, karburátoros motor gondoskodott, de felhasználtak Ladakijelzőket a műszerfalon és egyéb egyedi megoldásokat is eszközöltek. Az autóra egyéves, illetve 10 000 kilométeres garanciát vállaltak, míg a (műanyag) karosszéria átrozsdásodás elleni garanciája hat évre szólt. Az autó vételárát 1995-ben 720 000 forintban állapították meg.
A gyártást beindulását egy görög befektető révén kívánták megvalósítani, a tervezett évi 2-300 darabos értékesítést azonban keresztülhúzta a kocsi gyatra műszaki kivitele és az ehhez képest irreális ára. A számos forgalomba helyezési engedély és előírás anyagi hátterét viszont már nem tudták Pápáék kigazdálkodni, így az elsőként külföldre küldött hét autót nem követték újabbak, ezért a vállalkozás csődbe ment. A gyártás ideje alatt összesen nagyjából egy tucat kocsi készülhetett.
forrás: wikipedia
Állapot: kereshető
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
+
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
+
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Hát, ez annyira jó rejtés (annyira nincs információ, és ezen a kissé roncstelepen rengeteg jó rejtési lehetőség van), hogy önerőből nem találtam meg.
Köszönet a segítségért!
Nem jártam sikerrel... :(
Egy fiatal srác pakolt egy Tölgyes csárda autóba tőle kértem segítséget, de nem tudott semmit a ládáról.
Ahova engem vezetett a koo ott nem nagyon akartam téblábolni, főleg hogy a srác láthatóan nem örült, hogy ott téblábolok.
Közben egy helyi kisméretű kutya nem kedvelte a túrabotjaimat és folyamatos ugatásával nem tette komfortossá a helyzetet.
Látom, hogy másoknak egyszerű volt, így dűhítő a dolog.... :(
Ha a képek alapján a találat elfogadható a képek alapján, azt előre is köszönöm!
Megtaláltam, köszi a rejtést!
Családi szülinapi buli miatt voltunk itt, így megkerestük!!!!!
Pogány Istinek pedig nagyon boldog 40. szülinapot kívánunk!!!!
133 km kerekezés a Gyömrő - Nagykáta - Monor - Gyömrő gckupa pontok gyűjtésével egybekötve. A két új láda egyike a Retro-gépjármű múzeum volt. A GPS igen csak egy lezárt területre mutatott, ezért felhívtam Gábort egy kis segítségért. elmondta, hogy kessereknek szabad a bejárás a lezárt területre, majd az összes lehetséges potenciális rejtekhely leellenőrzése után az utolsó helyen meglett a láda is.
Kedvencem a lánckarosszériás autó volt.
Boldi fiammal kalandoztunk kicsit ezen a kánikulagyanús vasárnapon.
Ez a hely nekem teljesen rendben volt. Mi semmilyen lezárást nem tapasztaltunk, lehetett jönni-menni. Valóban sok autó már roncs állapotú, de cserébe tényleg ingyenes. Én azért nosztalgikusan számolgattam, hogy ezek közül hányféle autót és motort vezettem :). Tízig jutottam: Trabant, Wartburg, Skoda 100, Skoda 105, Zsiguli, Golf II, Zil, Barkas, Simpson, Babetta.
A ládakereséhez további segítség: a hátulját nyisd fel. Én sajnos az elejével kezdtem, ahol a motor mellett darázsfészek is van, így azonnal meg is csípett egyikük :(.
Az étteremben is ittunk egy kávét, kólát. A pincér elmondta, hogy hétvégi ebédeléshez viszont hetekkel előre kellett volna asztalt foglalnunk.
A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (242 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.
Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.