4730. Soproni-hegység forrásai 2 (GCSHF2)

Hármas-forrás

Kopjafa a forrásnál

Tolvaj-árok

Tolvaj-árki patak

Túraút a hamadik pont felé

A földvár nyomai

Megjelenés időpontja: 2021.02.28 22:35
Utolsó lényeges változás: 2021.02.28 22:35
Utolsó változás: 2021.09.03 20:25
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+2V)
Elrejtők: distike
Ládagazda: distike
Úthossz a kiindulóponttól: 4150 m
Megtalálások száma: 82, grafikon

Röviden

1. Az első jelszórészlet fa gyökerei közé rejtett palackban, laminált lapon.
2. A második jelszórészlet fa gyökerei közé rejtett palackban, laminált lapon.
3. A harmadik jelszórészlet 11 cm átmérőjű konyhai tároló dobozban, mesterséges üregben.

A ládába TravelBug nem helyezhető.

Bevezető

A multival a Soproni-hegység forrásai közül újabb forrásokat kívánok bemutatni egy túrázós útvonalra felfűzve, gyönyörű természeti és vadregényes környezetben. A források a Tacsi-árok és a Tolvaj-árok szurdokvölgyeiben, valamint a Madár-árokban találhatók.

Megközelítés

Ajánlott parkoló  N 47° 39,835' E 16° 33,616' 367 m [GCSHF2+parkoló] amely egyben a túra kezdőpontja is. A parkoló ingyenes, a túra útvonala kerékpárral is bejárható!

Tömegközlekedéssel érkezőknek a túra ajánlott kezdőpontja a Deák-kút  N 47° 40,115' E 16° 33,815' 329 m [GCSHF2+kiindulópont], amelyet az 1-es, vagy a 2-es busszal, a Lőver Uszoda megállótól érhetünk el. A gyalogosan érkezők a Deák-kúttól haladjanak a zöld sávon Zöld sáv a  N 47° 39,835' E 16° 33,616' 367 m [GCSHF2+parkoló] a Károly-kilátó parkolójáig!

1. pont: Hármas-forrás

A fent megadott ajánlott kiindulóponttól induljunk el délnyugat felé az aszfaltozott Récényi úton a  N 47° 39,782' E 16° 33,446' 376 m [GCSHF2+útvilla] útvilláig és az útvillánál térjünk le a Ciklámen tanösvény Ciklámen tanösvényre! Haladjunk a Hét-bükkfa pihenőig, ahol jobbra tartva folytassuk utunkat a Ciklámen tanösvény Ciklámen tanösvényen, illetve a Kék sáv kék sáv túraútvonalon a  N 47° 39,649' E 16° 32,034' 417 m [GCSHF2-1] koordinátán lévő ládáig! Ez az útszakasz csodálatos természeti környezetben végig kíséri a Tacsi-árok szurdokvölgyét. A forráshoz meredek lépcsősoron juthatunk le. Óvatossan járjuk a lépcsősort, nem lépcsőház! Az első jelszórészlet egy facsoport egyik fájának gyökerei közé rejtett palackban, laminált lapon található. A palack kővel, avarral álcázott.

A láda közvetlen közelében van a Hármas-forrás, amely a Tacsi-árokban ered. Régebben három kifolyócső volt különböző szintekben elhelyezve. Innen ered a forrás elnevezése. Napjainkban csak egy foglalt kifolyócső működik. A másik két forráshely épített nyomai még mindig látszanak, a kövek közül így is csordogál a víz. A forrás és a Tacsi-árok környéke a Parkerdő egyik legfestőibb, legvadregényesebb helye. A forrást és környékét utoljára 2013 szeptemberében újították fel. Ha ittunk a forrás vizéből, akkor másszuk meg a meredek lépcsősort és az eredeti túraúton induljunk a második pont felé!

2. pont: Postás-forrás

A Tacsi-árkot átívelő hidacskát elérve haladjunk át rajta és forduljunk balra, majd körülbelül 100 méter megtétele után jobbra a Kék kereszt kék kereszt túraútvonalra és haladjunk a  N 47° 39,645' E 16° 31,498' 437 m [GCSHF2-2] koordinátán lévő következő ládáig! A második jelszórészlet egy bükkfa gyökerénél, üregbe rejtett műanyag palackban, laminált lapon olvasható. A rejtek kővel, gallyakkal és avarral takart.

A láda közelében található a Postás-forrás. A forrás a Tolvaj-árok mellett helyezkedik el. A forrás korábbi neve Magasfenyves-forrás volt. A foglalás két kifolyóval készült, de jelenleg mindkettő száraz. A forrás mellett kiépített pihenőhely áll a túrázók rendelkezésére. 2016-ban egy postás emlékkopjafát állítottak fel a forráshely mögé.
A második jelszórészlet rögzítése után tovább mehetünk a végláda felé.

3. pont: Szent György-forrás

A forrástól induljunk el északkeleti irányba a jelöletlen úton, majd forduljunk balra a Kék sáv kék sáv túraútra és haladjunk a  N 47° 39,868' E 16° 31,847' 449 m [GCSHF2+útcsomópont] koordinátán lévő útcsomópontig! Itt balra fordulva rátérünk a Ciklámen tanösvényre és tovább haladunk a  N 47° 40,115' E 16° 32,250' 358 m [GCSHF2-3] koordinátán található végládáig. Utunk során elhaladunk a Várhely-kilátó mellett és áthaladunk a kelta földvár területén, ahol láthatóak a földsáncok maradványai.
Meredek lejtésű útvonalon érünk le a láda rejtekhez. A láda mesterséges üregben található, egy mohás betontömb mellett, kővel lefedve, avarral és gallyakkal álcázva. Kérem a láda gondos visszarejtését!

A láda mellett található a Szent György-forrás, amely a Madár-árokban tör a felszínre. A forrás régi kiépített forrásfoglalás, vízhozama sajnos csökkenő értéket mutat.

A jelszórészeket a pontok sorrendjében kell leírni!

Közeli kereshető láda: GCFERF

Látványosság,tudnivalók

Akinek ideje és kedve van, az keresse fel a közeli kora vaskori várhelyet, a halomsírokat és a  N 47° 39,776' E 16° 31,821' 475 m [GCSHF2+sírmúzeum] sírmúzeumot! A Várhelyi-kilátóból  N 47° 39,976' E 16° 31,948' 482 m [GCSHF2+panoráma] csodálatos körpanoráma tárulhat a szemünk elé. Bővebb ismeretet nyújthat a közeli GCVHKE ládám felkeresése.
A kiindulópontként megadott parkolóból gyalogosan felkereshetjük a közeli Károly-kilátót. A gyermekkel érkezők erdei játszóteret vehetnek igénybe. Büfé is működik. Közeli felkereshető láda a GCKaMa.

Forrás

A Sopron-hegyvidék forrásai kiadvány. Kiadó a Tanulmányi Erdőgazdaság Zrt.

Kellemes túrázást, sikeres ládázást kívánok!
1 játékos jelölte kedvenc ládájának

KRW értékelés (30 db): környezet: 4.89 rejtés: 4.86 web: 4.87 átlag: 4.87

vitibi 2022.09.21 21:55 - Megtaláltam
[g:hu+ 2.9.12]

Horváth Edit 2022.09.19 12:04 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!Nagyon tetszett mindhárom forrás,remek útvonalon mentem végig.Az utolsónál még egy kis kézmosányi víz is csurgadozott a forrásból. [Geoládák v3.12.10]

Brigi84 & Fifikee83 2022.09.06 18:11 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! [Geoládák v3.12.10]

Mr Zerge 2022.08.01 10:50 - Megtaláltam
A Muck felé bevezető úton parkoltunk az erdőgazdasági út elágazásánál, a sorompó előtt. A láda pontjaihoz kerékpárral mentünk, végül is jó döntés volt, elég hosszú az útvonal. Viszont mindegyik pont előtt el kellett fektetni a bozótosba a kerékpárt, az utolsó egy-kétszáz méter még gyalogosan sem egyszerű. A kelta vár helyénél láttunk régészkedő csoportot, ott ásogadtak.
Üdv Mr Zerge.

picuresnagyur 2022.07.31 16:57 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.45
Köszi

csehipest 2022.07.17 13:07 - Megtaláltam
[g:hu+ 2.9.11]

distike 2022.07.16 09:50 - Megtaláltam
A GCFV mozgó láda újrarejtése kapcsán egyben ezen ládám pontjait ellenőriztem.

Strombus 2022.07.10 15:17 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.59
Bringával bekebeleztük ma mindkét forrásos multit (és még sok mást). Ez keményebb kihívást jelentett, de érdekesebb is volt.
Meglepő, hogy itt, a Soproni-hegységben mennyire ritkán jelölik meg a forráshoz vezető utakat. A Mecsek tele van pöttyökkel, sokszor egész messziről indulva, hosszasan üde forrásvíz reményével kecsegtetve a szomjas turistát.

A Hármas-forrásnál elég soká kerestük a pontot. A koordináták nekünk 14 m-rel arrébb mutattak és nehezen állt rá a szemünk a segítségben leírt helyszínre. De aztán meglett a jó rejtés. Utána pedig a forrás is. Még így, hogy csak egy folyik a háromból nagyon szép, megnézésre érdemes helyszín.
Postás-forrás: pad tényleg van, víz tényleg nincs.
Szent György-forrás: szegény, jól el van felejtve! Az alulról érkezőnek van egy, a rövid letérést mutató jel, de aki felülről jön, ha nem geokesser, simán elmehet mellette. Az ötletes rejtésen látszik, hogy nem vegetációs időszakban lett kihelyezve, de azért így sem fogott ki rajtunk!

Péter60 2022.07.10 15:15 - Megtaláltam
ok

johnnycache 2022.07.03 11:10 - Megtaláltam
Köszönöm az élményt! :-)

csipet_csapat 2022.06.18 14:56 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.45
Sopron ( Lővérek) örök szerelem. Gyerekkorom kedves nyaralóhelye ( Ősz utca 19 :) ).
De a Lővereket megunni nem lehet. Most, a multinak köszönhetően olyan részén jártunk, ami nem éppen ismert az átlag turistáknak.
A dús aljnövényzet miatt a ládát a kedves rejtő segítségével sikerült megtalálni. Kár, hogy ezt a forrást kicsit elfelejtették, nem gondozzák.
Csodás séta volt! Köszönjük, h megmutattad. Legközelebb jöhetnek a barlangok :)

DSC04680IMG_20220618_131854
DSC04701IMG_20220618_131405
GeoEvike 2022.05.29 12:42 - Megtaláltam
Igazi meseerdő ez a táj, a források is aktívak, tetszett, köszönjük szépen! Évi ♡ Toti [Geoládák v3.12.10]

Toti 2022.05.29 12:41 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm, jók a rejtések és csodaszép vegyes faállományú erdőben vezetett utunk. Volt benne szint is, ami a tegnapi GC20 után ismét jól esett. [Geoládák v3.12.10]

limeflash 2022.05.15 16:22 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.67
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Bár ez volt az egyik legmászósabb ládánk, az órám szerint összesen 325 m szintemelkedést gyűjtöttünk. Kapásból a Postás forrásnál elfáradtunk, mert nem sikerült rendesen betájolni a ládát, és átkutattuk a forrás melletti összes fát, míg rájöttünk, hogy a felső út felett van, nem rögtön a forrás felett. A Szent György forrásnál konkrétan úgy éreztem, hogy én innen aztán vissza nem megyek, de akkor még nem tudtam, hogy a Hármas forrásnál fel fogunk mászni egy százméteres lépcsőn. Au. Szerintem megérdemeltünk volna ezért három ládát is :) (Tanulság: legközelebb körültekintőbben tervezek utat teniszezés előtt.) [Geoládák v3.12.10]

Aniko & Gyuri 2022.05.15 10:13 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! [Geoládák v3.12.9]

tevelady 2022.05.08 17:27 - Megtaláltam
Megtaláltam Hegyóval, köszönöm a rejtést. [g:hu 1.6.2y]

Hegyo 2022.05.08 17:25 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.67 súly: 4.22
Megtaláltam Teveladyvel a soproni túránk során. Köszönöm, hogy megmutattad a helyet. [Geoládák v3.12.8]

Micra73 2022.04.15 11:53 - Megtaláltam
[g:hu+ 2.7.17]

Dr.Lada 2022.04.15 11:08 - Megtaláltam
Micra 73-al elkövetve.:-)

Log, képek később.
[g:hu+ 2.7.17]

csillagvadasz&kiralylany 2022.04.15 10:50 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.76
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.8]

robinbird 2022.03.14 17:25 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.67 súly: 3.92
Több ládát fűztünk fel mára, GCSTfa - csodás a tölgy, ide nagyon érdemes elmenni - GCFERF - érdekes a környéke - GCVHKE - kissé rozoga kilátó, de megéri felmenni, csodás a kilátás, valamint ez a láda. Az egyes pontot a ciklámen tanösvényen közelítettük meg, onnan le, majd a nem jelölt úton fel, hogy eljussunk a 3-as pontig érintve a kilátót. Utána a jelszó már sejthető, de mivel úgyis a 2-es pontot éritve kellett visszamenni az autóhoz, így a biztonság kedvéért leszedtük azt is. Szép kis kör volt. Minden láda a helyén és rendben volt.

pliptai 2022.03.14 17:10 - Megtaláltam
Köszönet a rejtésért!

carmin 2022.03.14 15:28 - Megtaláltam
A mai napra elég húzós ládákat terveztünk be, GCSH1, GCMTBS, GCVHKE, majd a GCSHF2. Az emlékezetes a Hármas-forrás volt. A GCVHKE felöl érkeztünk és a forrással szembeni oldalról akartunk lemenni az árokba, de olyan veszélyesnek ítéltük, hogy inkább kerültünk. Aztán le a meredek lépcsőn, majd vissza, na ez már tényleg nem hiányzott a túra vége felé. Tetszett mindhárom forrás, mindegyik ismeretlen volt, ezzel ismételten kiszürkítettük a Soproni-hegységet :-)
Köszönjük a rejtést.

james 2022.03.12 15:48 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
James [Geoládák v3.12.6]

Bobby Holmes 2022.01.16 15:18 - Megtaláltam
Hogy én mennyire utáltam ezt a multit... Ez szivatásból lett így megcsinálva? Vagy csak nekem volt ekkora balszerencsém?? Egy az, hogy az első pont kivételével mindegyik kitérő volt nekem (persze, tervezhettem volna máshogy az utat, csak akkor a többi láda nincs benne meg sokkal hosszabb...), ráadásul nem csak hogy kitérő, DE ÖSSZESEN KB. 300 MÉTER SZINTET VESZÍTETTEM a pontok megkeresésével. Egyszerűen borzasztó volt, a 3-as ponttal indultam, ott azt hittem elsírom magam, mikor láttam, hova mászok le (ugyanott vissza is kellett másznom), a 2. pontnál szintén jó sokat lemásztam, ráadásul 400 méterrel a láda előtt volt egy megérzésem a jelszórészlettel kapcsolatban, tényleg az is volt (ott már meg se néztem a forrást, csak a ládától integettem neki), az 1. pont meg maga a halál volt. Rendesen előjött a Lukács-árok (Pilis) PTSD-m, ott ugyanis sikerült egy őskáoszos, lezárt, emberek által járatlan részre betévedni, hát ez is kb. úgy nézett ki. Meg se találtam az utat, amerről jöttem, küzdöttem az árokban, majd megláttam a forrást, annak legalább örültem nagyon. Csak mászhattam fel megint kb. 150 métert (ráadásul lépcsőn...), amit az imént másztam le a másik oldalról. UTÁLTAM. Reméltem, hogy legalább a vizétől nem halok majd meg. Mindenesetre érdekes multi ez, nem is azzal van a baj, de hogy én mennyit szo...
Köszönöm a multit!

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (82 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.