geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

4807. 20 éves a geocaching.hu - Mátra (GC20MA)

Útvonal

A felvonó

Krisz mutatja az első pont helyét

Elvágólag

Ládagazda: scele
Úthossz a kiindulóponttól: 20000 m
Megtalálások száma: 50

Idén ünnepli 20. születésnapját a geocaching.hu. 20 éve, 2001. június 24-én jelent meg GCeger, az első magyar geoláda. A jeles évforduló alkalmából 2 x 20 eseményláda jelenik meg: családi és túrázós kategóriákban. Ez a rejtés a túrázós kategória egyik tagja, mely 2022. június 24-ig lesz kereshető.

A túrázós ládák teljesítéséhez alkalmanként körülbelül 20 km-t kell gyalogolnod egy-egy tájegységünkben. A körtúrának csak az első pontját ismerheted meg a leírásból. Ezt megtalálva jutsz a következő pont koordinátájához és az első jelszórészlethez. Majd így tovább, egészen az utolsó pontig, összegyűjtve a jelszó minden darabját.

Pontok:
1. A síház sarkán keresd!
2. Fura fatörzs.
3. Forrás mellett 1 m magasságban (GCCSPV-el társbérletben).
4. Fa tövében.
5. Irányító tábla hátán.
6. Kerítés melletti fánál.

Röviden: egy kb. 20 km-es túraútvonalat szeretnék nektek megmutatni a Nyugati Mátrában, a jubíleum alkalmából. A túrán kb. 700 m szintet kell megtenned végig jelzett turistautakon. A leírásban pontos itinert találsz.
Rejtett állomásos, pontról-pontra vezető rejtésekről van szó. Mindenhol a jelszó egy darabját találod, valamint a következő állomás koordinátáját. Jegyezd fel mindkettőt és gyűjts össze a 6 részletet! A jelszót a pontok sorrendjében egymás után írt részletek adják (összesen 14 karakter).

Minden táblán található egy QR kód is, ha applikációval keresed a ládát, akkor a Geoládák és a g:hu+ be tudják olvasni ezt a kódot. Információ a geocaching.hu-n alkalmazott QR kódról.

Megközelítés
A túra kiindulópontja Bagolyirtáson van, a soha el nem készülő "kastély" mellett. Parkoló itt:
 N 47° 53,784' E 19° 51,954' 750 m [GC20MA+parkoló].

Tömegközlekedéssel Bagolyirtás buszmegállónál kell leszállni, ahonnan kb. 380 méter a túra kezdőpontja.

Pontok és túraleírás

1. Pont - Bagolyirtási elfeledett sípálya
A túrát a zöld háromszög jelzésen Zöld háromszög kezdődik. Kb. 350 m múlva már el is éred a rejtést.
Bagolyirtás tányéros felvonóját az Erőmű Beruházási Vállalat létesítette a Mátraszentimrei Tanács beleegyezésével, majd a 90-es évektől lelkes villamosenergia-iparági dolgozók üzemeltették megfelelő téli időjárási körülmények között. Sajnos a felvonó mára már nem használható, a sípálya nyomvonalát is kezdi visszafoglalni a természet. A táblát a síház sarkán találod. A második pontig a zöld háromszög Zöld háromszög , majd a zöld Zöld sáv jelzésen haladj! Némi kitérővel a GCMARY láda levadászható.

2. Pont - Fallóskút után maga a doboz
Fallóskút után az út bal oldalán lévő fura fában keresd a dobozt!
Innen a zöld jelzésen Zöld sáv menj, majd a Csörgő patakon való átkelés után a piros jelzésen Piros sáv haladj a harmadik pontig!

3. Pont - Borcsa forrás
A tábla a Borcsa-forásnál található, a GCCSPV ládával társbérletben, a forrás mögötti fán, kb. 1 méter magasságban. Itt jegyezném meg, hogy a túra során becko ládájának szinte összes pontja útba esik, tehát levadászható. Csak a második ponthoz kell némi kitérőt tenni.
A 4-es pont felé haladj a piros jelzésen Piros sáv tovább a Csörgő patak mentén Mátrakeresztesig lefelé! Innentől továbbra is a piros jelzésen Piros sáv kell menned, csak most már fölfelé a Kosik-tanyáig.

4. Pont - Kosik-tanya
A táblát az út melletti fa tövében keresd! A tanyától zöld jelzésen Zöld sáv menj egészen az Ágasvári th-ig!
A turistaház minden hétvégén 10-17-ig van nyitva. Kaja és pia kapható. Főtt étel is szokott lenni, térjetek be bátran!

5. Pont - Ágasvár alatt
A táblát a piros barlang Piros barlang és piros jel Piros sáv találkozásánál lévő irányító táblán találod. A 6-os pont felé, haladj a piros Piros sáv majd zöld négyzet Zöld négyszög jelzésen! Itt jön az izgalom, a Csörgő patak völgyében lesz némi vízátkelés.

6. Pont - Vadaspark
Az utolsó ponton némi állatnézegetésben lesz részed. Én itt szinte mindig más-más állatokat látok. A táblát a kerítés melleti fánál találod.

Befejezés
A parkolóba tovább a zöld négyzeten Zöld négyszög haladj Mátraszentimréig, majd a focipályától a zöld jelzésen Zöld sáv Bagolyirtásig!

Boldog születésnapot geocaching.hu!
2 játékos jelölte kedvenc ládájának

KRW értékelés (23 db): környezet: 4.90 rejtés: 4.94 web: 4.92 átlag: 4.92

kiskodmon 2021.10.26 17:44 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.33 súly: 3.32
Köszi!

Dr.Lada 2021.10.24 11:30 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.54
Elkövetve.:-)

[g:hu+ 2.7.14]

Sokszor jártam ezeken az útvonalakon, de ismét jó volt végigjárni. Reggel 2 C-ban indultam, de gyorsan melegedett az idő, hisz hét ágról sütött a nap, így a kabát gyorsan a hátizsákba landolt. Nagyon jól nézett ki végig az útvonal, hisz mesés színekbe öltöztek a fák.
A 3-as ponton sajnos törött a műanyag lapocska és mivel a qr kód egyik sarka hiányzik, így nem tudta a telefonom beolvasni. Szerencsére a koo és jelszó részlet megvan rajta, így megoldottam manuálisan.

-3-4
-5-6
VaVi 2021.10.21 17:40 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.2]

Attibati 2021.10.20 16:38 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.59
Kerékpáros találat, 62 km , 1500 m szint.
A mai nap útvonalának a gerince a gc20ma láda volt, de kisebb-nagyobb kitérőkkel felkerestem az újonan megjelent ládákat is. Mátrakeresztesen parkoltam - hogy valami sportértéke is legyen a megtalálásnak - innen tekertem fel Galyatetőre, majd ereszkedtem le a Vércverés bérchez, majd visszatekertem Galyatetőre és legurultam Bagolyirtásig.
Az útvonal eleje nagyon kellemes volt, gyakorlatilag Mátrakeresztes környékéig gurulni lehet, de tudtam, hogy ennek még meglesz a böjtje.
A 3. ponton a jelszóhordozó lapból hiányzik egy jókora darab, itt a QR kód leolvasás nem fog működni.
A 3. pont után kissé küzdelmessebbé válik a terep, egy két helyen már leszálltam a bringáról, azért éreztem a tegnapi Velencei-hegység kört a lábaimban, de szerettem volna még kihasználni azt az egy-két napos viszonylag meleg időt.
Az igazi fekete leves az 5. pont után következik. A Csörgő-patak völgyében nem sokat ültem a bringán, hanem a köves úton tologattam, a kidölt fákon és a patakon cipeltem át a bringát. Alaposan elkészültem az erőmmel, a végén már úgy mozogtam, mintha lassított felvételt néztek volna az arrajárók.
A 6. pont után hamarosan megjött a műút, majd Mátraszentimrénél rátértem a pásztói országútra. A guruláshoz téliesítettem az öltözékem, majd pontosan az eltervezett időben értem vissza az autóhoz.

fkmaster 2021.10.17 11:15 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 5 web: 4.5 átlag: 4.67 súly: 4.40
Gyönyörű őszi időben, ismerős helyszíneken vitt végig a túra, a rejtések tökéletesek, a pontok környékén GPS nélkül is egyértelmű volt a leírás alapján, hogy hol kell keresni.

ellfelek 2021.10.16 15:46 - Megtaláltam
Biciklivel végigjárva az utat, az elég izgalmas. A Csörgő-patak első pár pontja még nem olyan vészes, csak a nagy kiálló kövekre kell figyelni. A 4. pontjáig elmentem, de ott inkább már én vittem a biciklit, nem ő engem... :) Az hogy menet közben a Csögőlyuk-barlanghoz miért mentem, azt nem tudom... persze nem emlékeztem, hogy már megnéztük Bettivel, mikor a Csörgő-patak mentén túráztunk. De sebaj, mert ott is cipeltem a bringát... :) Egyébként érdekes volt, hogy a gyalogos túrázók többsége nem haragudott, hogy biciklivel jártam ezeket az ösvényeket. Persze arra mindenképp figyelni kell, hogy itt a gyalogosoké az elsőbbség... De mivel lassan és óvatosan közlekedtem, mikor találkoztam valakivel, ezért mindig köszöntek mintha én is gyalogos túrázó lenék...
Az útvonal végig tetszett így két keréken is, bár egy kicsit elfáradtam... :)
Köszi a rejtést!

20211016_12403420211016_132259
20211016_13310520211016_141042
20211016_14104420211016_143100
20211016_145012
ha2 2021.10.16 15:29 - Megtaláltam
Bringával teljesítve. Persze ha anettx nem tervezi meg ilyen klasszul, akkor egyedül biztosan nem vágok neki a körnek. Legfeljebb gyalog, de most a beteg térdemmel nem vállalok be 20 kilométert. Ahogy mások is írták hétvégén természetesen vigyázni kell a gyalogos túrázókra.
Mi még egy kisebb bringás csapattal is találkoztunk.
Igen, volt itt minden. Sziklás és sáros szakaszok, gurulás és tolás.
Szerencsére nagyon klassz időjárást fogtunk ki.
Természetesen a Holtner-forrást sem hagytuk ki.

IMG_20211016_100333IMG_20211016_125329
IMG_20211016_125343IMG_20211016_132759
IMG_20211016_154218IMG_20211016_123003
IMG_20211016_120219IMG_20211016_123643
anettx 2021.10.16 15:29 - Megtaláltam
TFTC!
Gondoltam megpróbáljuk a mátrai kört is bringával ha már így belejöttem a terepi tekerésbe:) Nézegetve az útvonalat és olvasva a korábbi bringás teljesítők logját, egy rövidebb kört nyomtunk így, a 2.-tól az 5. pontig a Holtner-forrás parkolójából indulva: volt ahol azért kellett tolni de sok helyen klassz élmény volt tekerni, sár volt, de MTB-vel az sem volt vészes. Értelemszerűen kocsival az elsőt a túra előtt, az utolsót pedig utána.
[Geoládák v3.12.2]

gc20ma-collage
erdei csiperke 2021.10.09 19:10 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.85
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.2]

-3-4
-5-6
barnanya 2021.09.26 16:02 - Megtaláltam
Megtaláltam benebotoval, köszönöm a rejtést! Nagyon tetszett, főleg az 5-6 pont közötti rész. [Geoládák v3.12.1]

beneboto 2021.09.26 16:02 - Megtaláltam
Megtaláltam barnanyával, köszönöm a rejtést! Rendes log pár hét múlva várható. [Geoládák v3.12.1]

Páratlanpáros 2021.09.26 15:48 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.94
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! [Geoládák v3.12.1]

Hajnali indulás és cca. 400 km autózás után érkeztünk Bagolyirtásra az ajánlott kiindulópontra. Útközben elértük a nekünk kissé kieső lillafüredi GCXX04 -es és a felsőtárkányi Rotarys GCRC10 ládákat. Ragyogó, kora őszi időben vághattunk neki a síház felé vezető turistaútnak. A szelíden simogató napfényben már csodálhattuk az ősz színeit. A pontok könnyen meglettek, az útvonal sok szép látnivalót adott. A Holtner-forrásnál a pihenő névadójának fiával és feleségével találkoztunk, akik éppen forráskarbantartást végeztek. Ágasvár előtt rövid ideig együtt haladtunk barnanya és beneboto kessertársakkal. A GCHOLA mellett a Csörgő-patak GCCSPV völgyének ládáit is begyűjtve hat órás kényelmes sétával teljesítettük a kört.
Köszönjük a rejtő munkáját.

Fallóskút feléSíház
DSC_0492A forrás gyógyítói
Csörgő patak völgyeKét jelszórészlet a közelben
Mátrakeresztes feléLencs forrás
Kosik tanyaSzelíden csörgedezve
Mohás kövek közöttNyílik az őszi kikerics
Állatfarm Mátraszentire előttSzentimre szélén
Hegedüs Zsuzsa 2021.09.25 16:05 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.06
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]
Nagyon szép őszi időben kerestem.
Minden pont könnyen kereshető, nem kell kereséssel tölteni az időt.
Lehet kényelmesen túrázni élvezni a szép idő, az erdő színeit, a kilátást.

gyildarefo 2021.09.23 16:04 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4 web: 4 átlag: 4.00 súly: 4.04
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.1]

22 km 650 m szint egy kilátástalan erdei teljesítménytúra keretében Zsoltival

F4FA12A8-F511-4538-8460-08A9DF0E64980FD95326-8F4E-432D-98C9-812B86B2256E
6CEB4449-7FE1-4E6B-986C-2D0542658B0EBFA01724-0C43-497C-A9D8-B3F0483B953A
pliptai 2021.09.20 15:00 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.1]

Discover 2021.09.13 13:06 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.36
Szép erdei utakon vezető, élvezetes túra volt. A harmadik pont táblája, a Borcsa forrásnál sajnos el van törve, de megtaláltam a földön a hiányzó darabot. Betettem a felcsavarozott rész mögé.
Köszönöm a rejtést!

_DSC3851_DSC3853
_DSC3854
icecroft 2021.09.11 17:00 - Megtaláltam
Kellemes túra volt, Mátraszentlászlói indulás és érkezéssel + GCLYVZ és GCHOLA begyűjtésével 31,5 Km.

Bence2009 2021.09.04 16:51 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]

macikupac 2021.08.29 16:07 - Megtaláltam
(Lazy wapon beküldve)

Kokó 2021.08.29 16:05 - Megtaláltam
Csupán hajnalban dőlt el, hogy ezt a túrát fogjuk teljesíteni. Az már extra feltét lett, hogy a rejtőkkel is találkozhattunk!
GCMASV közelében parkoltunk, és onnan alig 25 kilométer megtétele után érkeztünk vissza a járműhöz. Közben persze felkerestünk ismert és ismeretlen helyeket is. A rövidítésnek szánt GCMF03 rejtette a legnagyobb csapdát! Hatalmas szedresbe keveredtünk, ahonnan csak nagyon lassan tudtuk kirágni magunkat. :)
A fordulópont közelében pedig esőfelhők riogattak, de szerencsére nem gondolták komolyan.
Ágasvár érintése rengeteg emléket hozott felszínre, és az almafröccs hűsítő hatása nagyon jó érzéssel töltött el.
Ezután már csak a "hegyi befutó" kínzott meg egy kicsit - de túléltem. :)
Útközben rengeteg gombával találkoztunk, de sajnos a legtöbb nem volt ismerősöm. :(

ÚtszélikeresztÚtközben
PatakmederMaci a szedresben
CsemegeRiogató
Giling ...... galang ...
... szól ...... a harang!
V_Gabor 2021.08.28 15:17 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.53
Boldog szülinapot geocaching.hu!
GC20: 16/20

30 km-es bringás kör, 930 méter szinttel. GC20MA teljesítése közben ezeket a ládákat is megtaláltam: GCMARY, GCHOLA, GCMF03, GCMAsv, GCCSPV és GCMSZT.

Jó kis kör :)

14 fokban indultam, a Tempe rögzített valahol 11 fokot is, majd a végén, amikor ránéztem a kütyüre, újból 14 fokot mutatott. Stabil volt az időjárás. Mondjuk a múlt heti 30+ fokokhoz képest igen más volt, de nem fáztam. Sőt, a gore-tex felsőm csak pár helyen volt rajtam.

Az ajánlott parkolóból indultam, innen egy szép adag gurulással indított a kör. A pontok és a láda mindenhol azonnal előkerültek, így ezzel nem volt gondom. Pár helyen szederindák simogattak a kör alatt, de ez és a csalán kezelés lassan kihagyhatatlan a bringázások során. ;)

Pár emberrel találkoztam csak utam során. Néhányan csak a települések közelében gombásztak, illetve Ágasvár környékén volt pár túrázó csoport.

Végig tudtam tekerni, csupán a Mártaszentimre felé emelkedő zöld négyzeten (az állatpark előtt) toltam kicsit (és persze a Csörgő-patak több szakaszán a kidőlt fák miatt). A sárral nem volt gondom, sőt a patakban kétszer le is mostam a kerekeket kicsit. :) Több helyen láttam a Mátra Maraton kitáblázásait. A találat bejelentése után még áttekertem Mátraszentlászlóra is, ahol a MM XCC versenye folyt éppen. Az autóhoz műúton tempóztam vissza. Szerencsére az autósok figyelmesek voltak.

Vizet a Vándor-forrásból pótoltam a kulacsomban, de nem volt rá szükség mert a hátizsákomban lévő elegendőnek bizonyult.

Köszönöm!

2021-08-28 14.34.15R2021-08-28 15.15.53R
2021-08-28 15.27.40R2021-08-28 16.02.51R
2021-08-28 16.30.28R
Csaba & családja 2021.08.24 19:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.66
Egy 5 napos kerékpár túra alkalmával ide is eljutottunk griffssel és Attilával.

griffs 2021.08.24 18:59 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.20
Pöpec, bringával, rejtői segítséggel (útvonal ügyileg). Nekem dobogós helyre került, az eddigi 7 db. GC20 multiból. Itt kellett a legkevesebbet tolni, átlagos montis számára remek kör (van benne technikás, ínyenc rész is). Igazán különleges látnivalóval nem találkoztunk, de a Mátra nekem önmagában az és egy rutinos montis köre, igazi csemege. Kicsit még küzdöttem, a Csörget patak multival is, így nekem kerek 30 km. és 850 szint lett a vége. Csabáékkal, bár a végén leváltam a csörgeti láda miatt, miközben Csabának láncszakadása lett, sőt az esti, hátsó sor és lánccsere után kiderült, hogy váltófül is tört, így a következő 2 nap, bringa kölcsönzés jegyében telik :(
Köszi Scele !!

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (50 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.