geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

4814. 20 éves a geocaching.hu - Sokorói-dombság (GC20SD)
34 (1-32) > >>

Jánosházi Vadászház

...és a pihenő

Ide nem kell felmásznod

Ezen a jelzésen is megyünk

Köves úton

Látszik a Kőris-hegy

Lefelé

Lent megy a piros

...a fák között

...és a Rábaring mellett

A hátralévő út, már látszik a vége

Víztározó

Ládagazda: nbokan
Úthossz a kiindulóponttól: 20000 m
Megtalálások száma: 41 + 1 egyéb

Idén ünnepli 20. születésnapját a geocaching.hu. 20 éve, 2001. június 24-én jelent meg GCeger, az első magyar geoláda. A jeles évforduló alkalmából 2 x 20 eseményláda jelenik meg: családi és túrázós kategóriákban. Ez a rejtés a túrázós kategória egyik tagja, mely 2022. június 24-ig lesz kereshető.

A túrázós ládák teljesítéséhez alkalmanként körülbelül 20 km-t kell gyalogolnod egy-egy tájegységünkben. A körtúrának csak az első pontját ismerheted meg a leírásból. Ezt megtalálva jutsz a következő pont koordinátájához és az első jelszórészlethez. Majd így tovább, egészen az utolsó pontig, összegyűjtve a jelszó minden darabját.

Rejtések

Az első négy ponton táblákat találsz a következő pont koordinátáival és a jelszórészlettekkel. Az ötödik ponton lesz a láda, egy 6x16x22 cm-es konyhai doboz. A jelszó, a pontok sorrendjében egybeírva.

1. pont - Sarokpont (deszkaszendvics és Dunakavics)
2. pont - Lyukas fa (moha és tuskó)
3. pont - Nem kell felmászni! (fenyő és tűzifa)
4. pont - Fém és a fa találkozása (ragaszkodó fa és csiga)
5. pont - Nyúlj a lába közé!

(Minden ponton kettő rejtés található. Ha szeretnéd, keresd meg mindegyiket!)

A ládába TravelBug nem helyezhető.

Megközelítés

Előszőr a Győr melletti Nyúl települést kell célba vennünk, a település főutcáján (Kossuth Lajos utca), a templom melletti kereszteződésnél  N 47° 35,430' E 17° 41,346' 125 m [GC20SD+Kereszteződés] forduljunk dél-nyugatra (Jókai Mór utca), ami a Zöld sáv zöld sáv jelzés is egyben. Ez elkísér minket a hazánk legnagyobb vízmosásán, a híres Sárkánylikában egészen a túránk kiindulópontjáig, a Bereklapos pihenő melletti parkolóig  N 47° 34,441' E 17° 40,056' 224 m [GC20SD+Parkoló].

Ha tömegközlekedéssel érkezel, akkor a Táncsics M. úti buszmegállónál kell leszállnod.

Sokorói-dombság

Győrtől délkeletre, a Győri-medence és a Bakony között helyezkedik el a Sokorói-dombság. Ezt a három dombsorból (Pannonhalma, Ravazd-Csanaki vonulat, Szemere) álló, a Kisalföld és a Dunántúli-középhegység között elterülő kistájat sokáig csak Pannonhalmi-dombság néven említették a legtöbb helyen. Magyarország legújabb tájbeosztása szerint a Dunántúli-középhegység nagytájhoz (makrorégió) tartozik. Régebben a Kisalföld peremvidékéhez sorolták. Ez is mutatja, hogy a táj átmeneti terület a Kisalföld és a Dunántúli-középhegység között.

Ezen a túrán Ravazd-Csanaki vonulatát járjuk be.

A túra

20 kilométeres túránk (amin 430 méter szintemelkedést kell megtenni) a Bereklapos pihenőtől indul a Zöld sáv zöld sáv jelzésen. Innen a Lila-hegyi kilátó tábláit követve indulunk el, majd a Piros sáv piros sáv jelzést elérve, egyenesen folytatjuk az utunkat. Először lefelé a löszös úton, majd felfelé a Zöld kereszt zöld kereszt jelzésig, ami felvezet a Nyúli-hegyen lévő bázisállomáshoz és megkeressük az első rejtést. A következő pont koordinátájával visszaereszkedünk Zöld kereszt zöld kereszten, a Zöld sáv zöld sáv jelzésig, ami levisz a Tényő feletti, aszfaltozott panoráma útra.
Mivel a személygépkocsik forgalmát az erdőgazdaság nem engedélyezi, ezért a kerékpáros turisták számára ez a panoráma út remek kirándulást tesz lehetővé. Hétvégén sok bringásra és futóra lehet számítani.
Az út a Sokoró főgerincén végighaladva 270-300 méteres magasságban kanyarog és hullámzik az erdőben, több helyen szép kilátással a Pannonhalmi apátságra. Ha egy kis terepbringázásra vágynál, számtalan alternatív útvonal kínál izgalmakat párhuzamosan az aszfalttal.
Kb. 6 km után balra figyeljük a táblát, mert leereszkedünk a Jánosházi Vadászházhoz és emlékkereszthez.
A kereszt az 1990-ben, az egykori főerdészi lak helyén létesített vadászház mellett található.
Felirata: "Aki utánam akar jönni, vegye föl keresztjét és kövessen engem" Máté 16,24
Állíttatta méltóságos Kreusz Krizosztom Sz. Mártoni Főapát Úr 1877-ben.

A keresztet a Főapátsággal közösen az erdészet 1994-ben restauráltatta, a közelben pedig pihenőhelyet alakítottak ki.
Itt megpihenhetünk, vannak asztalok és kiépített tűzrakó is. Ha feltöltöttük magunkat, a vadászház előtt elhaladunk és egy köves utat követve jutunk el a Rábaring déli végéhez, ami egy remek kilátópont a Bakony irányába. Innen leereszkedünk a Piros sáv piros sáv jelzésre, amit végig követhetünk (vagy akár a túratérképen jelölt, könnyebben követhető, alternatív útvonalon) az egykori sípályáig, ahol nagyszerű panoráma nyílik Győr felé. A sípályán csak le kell csúsznunk és már vissza is értünk a parkolóhoz.

Ha maradt még energiád, érdemes elmenni a közelben lévő Lila-hegyi kilátóba. Innen visszatekinthetsz és megnézheted, hogy merre jártál.

Források:

Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.7.14]

Discover 2021.10.20 13:40 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.37
Köszönöm a remek rejtéseket!
[Geoládák v3.12.2]

[g:hu 1.6.7]

hinia lux 2021.10.16 15:56 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.2]
A ládát két szombaton több részletben kerestük meg alternatív megközelítésekkel. Így is élmény volt, és sok kilométert megtettünk gyalogolva. Köszönjük a rejtő munkáját.

Hangulat útközbenTakaros porta
Fontos faPontközelben
Rába-ring
Gropius & Ruffy 2021.10.16 15:56 - Megtaláltam

joove 2021.10.10 19:12 - Megtaláltam
A vége már tök sötétben. Még szerencse, hogy itt lakunk egy köpésre. Köszönjük a rejtést.

erdei csiperke 2021.10.04 15:30 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.85

VaVi 2021.09.26 19:08 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.1]

KP1965 2021.09.19 07:42 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.24
Szombaton jártuk végig a túra nagy részét. A legnagyobb élmény az volt, hogy az unatkozó biztonsági őr elvitt minket egy körre a Rábaringen. Kellett kapaszkodni rendesen, amikor nagy sebességgel vettük a megdöntött kanyart. Viszont emiatt a be nem tervezett program miatt kifutottunk az időből, így az utolsó pont és a láda már vasárnap reggelre maradt. Végig a QR kódokat használtuk a tovább lépéshez és a jelszóképzéshez is, remekül működik. Ez volt a harmadik 20 év - 20 km túrám.

20210918_09341420210918_114008
20210918_12255120210919_074651
Páratlanpáros 2021.09.15 14:36 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! [Geoládák v3.12.1]

nepster 2021.09.14 13:57 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.1]
Pannonhalmáról indultam bringával. A nyúli kilátó volt az első célpont, onnan mentem az első ponthoz. Nyilván a rossz úton, ami egy idő után egy vadetetőben ért véget, gondoltam toronyiránt már nincs messze az út nem megyek vissza. Hiba volt, a sűrű növényzetben nindenhol elakadtam. A pont könnyen meglett, jött a következő az is egyértelmű volt. Kis kitérő a Barátok várához, majd a hármas négyes és az ötös pont. Minden pont könnyen megtalálható, jó rejtés, olvassa az aplikáció, nem kell a földön feküdni, hogy leolvasd, mikor a nap pont szembe süt és nam látja a táblát a telefon. Az útvonalon van minden is, földút, mélyen kijárt nyomvájús is, aszfalt, köves út is, mi szem szájnak ingere. Összességében jó volt köszönöm a munkát.

IMG_20210914_114537IMG_20210914_125646
IMG_20210914_131931IMG_20210914_132923
IMG_20210914_135913IMG_20210914_142451
Endresz_család 2021.09.12 15:30 - Megtaláltam
780.

Ez volt a hetedik gyalogos találatunk a GC20xx sorozatból.
Már útközben gyanússá vált, hogy talán a GPS kissé alternatív szakaszokat tervezett, így időnként nem az ajánlott útvonalon haladtunk.
Gyalogosknak: A 2. ponttól az uncsi aszfalt elkerüléséhez kb. 120 m vissza, jobbra be az erdőbe, amikor a piros sáv előtt 200 m-re elfogy a járható út és jön a dzsindzsa, akkor a jelöletlen erdei úton balra a magaslesig, ott jobbra - ez szuperül járható és levisz a piros sávra. Hátrány: a 3. ponttól ugyanezen kell visszajönni 2,5 km-t. De hát visszafelé ugye minden más...

Későn, 10:36 -kor indultunk, 15:40 -kor értünk az ajánlott parkolóba az autóhoz.
A távot 21,1 km-re mondta a Garmin, 5 óra 4 perc alatt.

A 3. és 4. pont között egy kapitális szarvasbika jött velünk szemben az úton. Megálltunk, bámultuk egymást pár másodpercig, majd amikor a telefonomhoz nyúltam, hogy lefényképezzem, sarkon fordult és eliramodott.
Fejedelmi példány volt hatalmas agancsokkal.
Különösebb látnivalóról nem tudunk beszámolni, maga a túra remek volt.

Köszönjük!

becko 2021.09.07 11:59 - Megtaláltam
Győrig mentem vonattal, onnan bicajjal cserkésztem be ezt, és a pannonhalmi GCRC02 rejtést, 69km tekerés után már ismét a győri pályaudvaron voltam.
Már az ajánlott parkolóig is elég meredek volt, aztán a gerincig még húzósabb (pontosabban tolósabb) lett.
Az elején még felmentem a kilátóig, mert azt gondoltam hogy a kör végén már nem lesz hozzá kedvem. Aztán egy jókora gurulás le a völgybe, persze ennek is meg kellet fizetni az árát egy újabb tolással.
Viszont az 1. pont után már végig tekerhető az út, bár a vége felé necces lenne eső után jönni.
Visszaérve a parkolónál megkerestem a felfelé elrejtett sörömet, megebédeltem, és irány Pannonhalma.

nrudi 2021.08.29 19:36 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! ZMER [Geoládák v3.11.3]

Wilka74 2021.08.29 11:50 - Megtaláltam
Első 20-as ládám, de nem szokványos, két nap alatt lett meg. Mivel stmester szülinapi kirándulást tartottuk, ezért azt gondolom, hogy ez így volt jó. Soha nem jártam még ezen a környéken, így minden méter újdonság volt, köszönöm. Azt gondolom, hogy ezt a 20-ast bringával lehet izgalmas letolni, gyalog azért elég monoton. [Geoládák v3.11.3]

stmester 2021.08.29 11:47 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.

IMG_20210829_113713IMG_20210829_114810
Katona55 2021.08.29 11:45 - Megtaláltam
Stmester szülinapi ládatúrájának alkalmával egy szülinapi ládát is megkerestünk.

Skali&Margó 2021.08.28 15:50 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4 web: 4 átlag: 4.00 súly: 4.22
OK!

Dr.Lada 2021.08.28 11:06 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.53
Kerékpárral elkövetve.:-)
Log később.
[g:hu+ 2.7.14]

A parkolóból a felvezető út elég törmelékes, így meg is ijedtem, hogy az aszfaltig ilyen lesz, de szerencsére csak egy rövidke szakasz volt. Ezután egy elég jó mélyúton haladhattam, majd a jobb kanyar után megint elég rosszra váltott, de csak felértem az első ponthoz. Öröm volt az applikáció qr-jét használni. Én minden multinál kötelezővé tenném ezt a megoldást. Gyorsan beírtam a következő pontot és már gurultam is tovább. Az aszfalton nagyon élvezetes volt haladni, majd elindultam lefelé a vadászházhoz a nagy lejtőn. Jó nagy lendülettel haladtam a jobbos kanyar után viszont átrepültem egy sárlerázó rácson, de szerencsére túléltem. A hármas pontnál egy rókába botlottam, nem elfutott, hanem lefeküdt a fűbe, ízt hitte nem látom.:-) Így elővettem a fényképezőt és lefényképeztem, persze utána beszaladt az erdőbe. Innen visszagurultam a pirosra és azon folytattam utam. Itt végig láttam nagy vad élet van, a vadszagot is éreztem. Aztán ahogy tekertem egyszer csak átszaladt előttem egy kis vadmalac, egyből tudtam baj lesz, meg is kergetett a szülő. Szerencsére a kismalac leszaladt az útról így gyorsan abbahagyta a nagy a segédedző szerepét.:-) Nem mondom, hogy jól esett azon a földúton közel 40-el tekerni. Mikor láttam megszabadultam a bajtól gondolkoztam visszafordulok és lefényképezem őket, de aztán úgy voltam jobb nem rángatni az oroszlán bajszát, vagy jelen esetben a vaddisznó agyarát csavargatni.:-) A 4. ponthoz a feljutás kicsit nehézkes volt bringás cipőbe, de megoldottam a dolgot. Az itteni rejtés tetszett a legjobban, persze a többi is remek volt. Innen a gázvezeték útján mentem a P+-ig, majd mivel láttam a piros kerül egyet, így egy egész jó szekérúton átvágtam, ahogy kiértem a pirosra találkoztam pár dagonyával, így csak sikerült összesaraznom a bringám a végére. Ezt követően könnyen eljutottam a ládához ahonnan kicsit gyönyörködtem a remek panorámába, majd a törmelékes úton gurultam vissza, amit épp felújítottak egy markolóval meg egy ifá-val, így meg kellett állnom mert nem fértem el mellettük a szűk úton. Szerencsére már eléggé az alján jártak, mondták pár perc múlva végeznek és ők is mennek le, így kivártam sorom.
Remek kis kör volt nagyon tetszett, végig élveztem. Méltó kör a 20. szülinapra.
Boldog Szülinapot GC!

-1-2
-3-4
-5-6
-7-8
-9-10
-11-12
petheovacka 2021.08.21 23:59 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4 web: 4.5 átlag: 4.17 súly: 4.13
A bakonyi 20-as gyaloglós mizériám felejtendő bringás teljesítéssel tekertem le a multit. A táj nem kínál sok látnivalót (kivéve Lila hegyi kilátó, erdészház környéke), de a bringával pont jó kis kihívás volt. Az első kreatív rejtés után hasonló jókat reméltem, de kicsit csalódtam a többiben... Az erdei utak nagyrészt szét vannak dúlva a munkagépektől. Kösszi a rejtést!

Attibati 2021.08.19 14:00 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 5 átlag: 4.67 súly: 4.58
Kerékpáros találat, 77 km, 750 méter szint.
Ménfőcsanakról vágtam neki a mai túrának, ahol régi barátokat látogattunk meg. Az Árpád-forrás után kezdődött az igazi emelkedő, majd egy hajtűkanyarnál meglehetősen "technikás" terepre kellett válatani. Az én szempontomból jobb lett volna, ha a pontok számozása az óramutató járásával ellentétes irányba el lett volna csúsztatva, akkor nem kellett volna kétszer is végigjárnom ezt a nehéz szakaszt az első pontig. A 2., 3. 4. pontok megközelítése nem jelentett problémát, a nehezebb terep az 5. pont felé menet kezdődött. Itt egy darabig keresnem kellett a jól járható utat, az OMP térkép kicsit hiányos ezen a környéken.
A láda logolása után visszaküzdöttem magamat ahhoz a hajtűkanyarhoz, ahol már kétszer is jártam ma, innen már gondtalan gurulás következett Tényőig, ahol a Barátok vára ládája felé kanyarodtam.

sirgalahad 2021.08.18 09:03 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 4.83 súly: 4.60
Hol Nyúlról átjutok a ravazdi dombra
Ott nyúlról álmodik a ravaszdi róka
Túrakör Nyúlról jön, majd Nyúlra visszanyúl
Fülpörkölt attól függ, nyúl hogyan viszonyul

ha2 2021.08.15 14:25 - Megtaláltam
Bringás találat. Minden köszönetem anettxnek, aki végig navigált a túránkon és még az oda-vissza autóutat is levezette.
Ebben a túrában volt minden. Rekkenő hőség, árnyas, hűvösebb erdők,horhosok.
Gyakran vízmosásokban kellett egyensúlyoznunk és néha gondtalan suhanásban is volt részünk. Na ebből volt a kevesebb. Sajnos az erdészeti munkagépek sok helyen járhatatlanná teszik az amúgy széles, jól bringázható földutakat.
Túrázókkal nem találkoztunk, kivéve az Árpád-kúthoz tett kitérőnknél.
A jelszó rejtések nagyon profik és ötletesek. Legtöbbször mindkét helyen könnyen megtalálhatóak.
Meglepően sok helyen láttam kisebb dió erdőket. Érdemes erre járni ősszel is.

Egy könnyebb szakaszVadászház
Autók nélkül - bringávalElhanyagoltan
Jó az irány!Az egyik pihenő
Ez mi lehet?

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (42 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.