geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

4814. 20 éves a geocaching.hu - Sokorói-dombság (GC20SD)
34 (1-32) > >>

Jánosházi Vadászház

...és a pihenő

Ide nem kell felmásznod

Ezen a jelzésen is megyünk

Köves úton

Látszik a Kőris-hegy

Lefelé

Lent megy a piros

...a fák között

...és a Rábaring mellett

A hátralévő út, már látszik a vége

Víztározó

Felhasználó: nbokan
Úthossz a kiindulóponttól: 20000 m
Megtalálások száma: 9 + 1 egyéb

Idén ünnepli 20. születésnapját a geocaching.hu. 20 éve, 2001. június 24-én jelent meg GCeger, az első magyar geoláda. A jeles évforduló alkalmából 2 x 20 eseményláda jelenik meg: családi és túrázós kategóriákban. Ez a rejtés a túrázós kategória egyik tagja, mely 2022. június 24-ig lesz kereshető.

A túrázós ládák teljesítéséhez alkalmanként körülbelül 20 km-t kell gyalogolnod egy-egy tájegységünkben. A körtúrának csak az első pontját ismerheted meg a leírásból. Ezt megtalálva jutsz a következő pont koordinátájához és az első jelszórészlethez. Majd így tovább, egészen az utolsó pontig, összegyűjtve a jelszó minden darabját.

Rejtések

Az első négy ponton táblákat találsz a következő pont koordinátáival és a jelszórészlettekkel. Az ötödik ponton lesz a láda, egy 6x16x22 cm-es konyhai doboz. A jelszó, a pontok sorrendjében egybeírva.

1. pont - Sarokpont (deszkaszendvics és Dunakavics)
2. pont - Lyukas fa (moha és tuskó)
3. pont - Nem kell felmászni! (fenyő és tűzifa)
4. pont - Fém és a fa találkozása (ragaszkodó fa és csiga)
5. pont - Nyúlj a lába közé!

(Minden ponton kettő rejtés található. Ha szeretnéd, keresd meg mindegyiket!)

A ládába TravelBug nem helyezhető.

Megközelítés

Előszőr a Győr melletti Nyúl települést kell célba vennünk, a település főutcáján (Kossuth Lajos utca), a templom melletti kereszteződésnél  N 47° 35,430' E 17° 41,346' 125 m [GC20SD+Kereszteződés] forduljunk dél-nyugatra (Jókai Mór utca), ami a Zöld sáv zöld sáv jelzés is egyben. Ez elkísér minket a hazánk legnagyobb vízmosásán, a híres Sárkánylikában egészen a túránk kiindulópontjáig, a Bereklapos pihenő melletti parkolóig  N 47° 34,441' E 17° 40,056' 224 m [GC20SD+Parkoló].

Ha tömegközlekedéssel érkezel, akkor a Táncsics M. úti buszmegállónál kell leszállnod.

Sokorói-dombság

Győrtől délkeletre, a Győri-medence és a Bakony között helyezkedik el a Sokorói-dombság. Ezt a három dombsorból (Pannonhalma, Ravazd-Csanaki vonulat, Szemere) álló, a Kisalföld és a Dunántúli-középhegység között elterülő kistájat sokáig csak Pannonhalmi-dombság néven említették a legtöbb helyen. Magyarország legújabb tájbeosztása szerint a Dunántúli-középhegység nagytájhoz (makrorégió) tartozik. Régebben a Kisalföld peremvidékéhez sorolták. Ez is mutatja, hogy a táj átmeneti terület a Kisalföld és a Dunántúli-középhegység között.

Ezen a túrán Ravazd-Csanaki vonulatát járjuk be.

A túra

20 kilométeres túránk (amin 430 méter szintemelkedést kell megtenni) a Bereklapos pihenőtől indul a Zöld sáv zöld sáv jelzésen. Innen a Lila-hegyi kilátó tábláit követve indulunk el, majd a Piros sáv piros sáv jelzést elérve, egyenesen folytatjuk az utunkat. Először lefelé a löszös úton, majd felfelé a Zöld kereszt zöld kereszt jelzésig, ami felvezet a Nyúli-hegyen lévő bázisállomáshoz és megkeressük az első rejtést. A következő pont koordinátájával visszaereszkedünk Zöld kereszt zöld kereszten, a Zöld sáv zöld sáv jelzésig, ami levisz a Tényő feletti, aszfaltozott panoráma útra.
Mivel a személygépkocsik forgalmát az erdőgazdaság nem engedélyezi, ezért a kerékpáros turisták számára ez a panoráma út remek kirándulást tesz lehetővé. Hétvégén sok bringásra és futóra lehet számítani.
Az út a Sokoró főgerincén végighaladva 270-300 méteres magasságban kanyarog és hullámzik az erdőben, több helyen szép kilátással a Pannonhalmi apátságra. Ha egy kis terepbringázásra vágynál, számtalan alternatív útvonal kínál izgalmakat párhuzamosan az aszfalttal.
Kb. 6 km után balra figyeljük a táblát, mert leereszkedünk a Jánosházi Vadászházhoz és emlékkereszthez.
A kereszt az 1990-ben, az egykori főerdészi lak helyén létesített vadászház mellett található.
Felirata: "Aki utánam akar jönni, vegye föl keresztjét és kövessen engem" Máté 16,24
Állíttatta méltóságos Kreusz Krizosztom Sz. Mártoni Főapát Úr 1877-ben.

A keresztet a Főapátsággal közösen az erdészet 1994-ben restauráltatta, a közelben pedig pihenőhelyet alakítottak ki.
Itt megpihenhetünk, vannak asztalok és kiépített tűzrakó is. Ha feltöltöttük magunkat, a vadászház előtt elhaladunk és egy köves utat követve jutunk el a Rábaring déli végéhez, ami egy remek kilátópont a Bakony irányába. Innen leereszkedünk a Piros sáv piros sáv jelzésre, amit végig követhetünk (vagy akár a túratérképen jelölt, könnyebben követhető, alternatív útvonalon) az egykori sípályáig, ahol nagyszerű panoráma nyílik Győr felé. A sípályán csak le kell csúsznunk és már vissza is értünk a parkolóhoz.

Ha maradt még energiád, érdemes elmenni a közelben lévő Lila-hegyi kilátóba. Innen visszatekinthetsz és megnézheted, hogy merre jártál.

Források:
hu.wikipedia.org
www.kaeg.hu
www.termeszetjaro.hu

KRW értékelés (4 db): környezet: 4.89 rejtés: 4.89 web: 4.89 átlag: 4.89

Mira 2021.07.10 11:19 - Megtaláltam
Köszönjük a rejtést!

Kerékpáros teljesítés. :) A túrát a Speckó fitness bringámmal tekertem le. Az kezdeti hosszabb, meredek emelkedőt kivéve kellemes tekerés volt, rejtések adták magukat. Bár korábban voltam már ezen a környéken bringázni, de ez a kör teljesen kimaradt eddig. Köszi a lehetőséget!

43129EEC-0ACA-4882-94D9-778CA8399D8CAD3710B1-5B38-4324-B7E0-87A994AF8E10
90DAC845-7D0D-410B-B5BF-BBF8D0AA8A042E42A7D2-EC3B-4FA6-B3F5-EC4F9580E679
Mathau 2021.07.10 11:14 - Megtaláltam
"If you don't go crazy you are not normal"

[g:hu+ 2.7.13]

tabletta 2021.07.04 16:11 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.55
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]
Tetszett!

IMG_20210704_135507IMG_20210704_142918
kerol 2021.07.03 18:36 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.50 súly: 3.71
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.2]

kupec 2021.07.03 15:13 - Megtaláltam
Nos, bennem azért vegyes érzéseket hagyott ez a túra, abban azért egyetérthetünk, hogy nem igazán gyalogos túrázóra van ez a kör optomalizálva. Értem én, hogy MTB, de azért na. Mondjuk jó sok bringással találkoztam, gyalogossal eggyel sem, talán nem véletlenül. Az 1. pont jó iránypontnak, látnivaló semmi. A 2.-ig egy dögunalmas aszfalton kutyagolsz km-eket. A térkép jelez egy rövidítő ösvényt a vadászház felé (gyalog ugye azért nem mindegy, hogy kerülsz-e másfél kilót aszfalton), na ott rövidgatyában belefutottam derékig érő csalánba néhány száz m-en, de nem volt kedvem visszafordulni. A vadászház környéke nagyon kellemes, onnan ismét a térképen látható rövidítésen mentem a 4. pont felé, először az erdőben, majd a gázvezeték nyomvonalán, na az egy kellemes szakasz volt. A 4. ponttól a gáz nyomvonalán mentem tovább, a P jel néhol beleveszett a mellig érő csalánba, ösvény sehol, nem is értem. Az utolsó ponttól remek volt a kilátás és a sípálya is tetszett, elképzeltem micsoda élet lehetett itt 30-40 éve, mikor leesett a hó.

[g:hu+ 2.7.11]

16253318195641625331819569
16253318195741625331819579
anettnori 2021.07.01 14:09 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.40
Megvan!
[g:hu+ 2.7.8]

Az első 20 km-es körtúra... Anett-tel kettesben.

Az ajánlott parkolóból indultunk 11 óra előtt. Az éjszakai eső erős nyomot hagyott az első szakaszon, bár lehet, szárazon is tolni kellett volna. Az első ponton remek ösvény fogadott, kellett is. Innen még volt egy kis kínlódás a panoráma útig, de aztán a vadászházig kellemesen lehetett haladni. A kettes és hármas pont is gyorsan meglett. A hársfák alatt pihentünk és kajáltunk egy kicsit. A kütyü valamiért innen 28 km-es utat tervezett a negyedik pontig, de inkább magam tervezte úton mentünk a tóhoz. Az ötödik pontig azért voltak technikás szakaszok, néha igencsak észnél kellett lenni. Az utolsó pont után hamar leértünk az autóhoz. Végül kényelmesen, 3,5 óra alatt jártuk meg a kört.

Remek kör volt, pontosan kimért pontok, jó leírás.
Köszönet!

-1-2
-3-4
-5-6
V_Gabor 2021.06.30 18:28 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.51
Boldog szülinapot geocaching.hu!
GC20: 7/20
Minden pontot QR-kóddal olvastam be.

17 h után már a nyugati oldalt sem süti meg a nap, így csak pár helytől eltekintve árnyékban tekerhetsz.

Nagyon jó XC pálya! 1 kullancsot találtam magamon.

Az első párszáz méter erősen emelkedik és elég rossz az út is (vízmosás, törmelékkel feltöltve), itt azért készülhetsz egy kis bringa tologatásra.
Utána mérsékelt övi esőerdő hangulat egészen az első pontig, amit a rejtő igazán jól megközelíthetővé tett! Köszi! :)
A második pont könnyedén előkerült. Itt találkoztam egy két másik bringással, akik a másik irányba tekertek.
A harmadik pont is rögtön előkerült. Innen visszafordultam a vadászház felé és a piros sávon, illetve a gázvezeték nyomvonalán (a kettő néha azonos) értem el a harmadik pontig.
A kis mászás SPD-s cipőben érdekes volt, de nem csúsztam meg a kemény, száraz talajon. A 4. rejtés rendben.
Innen a GPS-re hagyatkozva jutottam el a ládáig, onnan pedig egy hatalmas gurulással már a kiindulóponton is voltam.

Járhatatlan szakasszal, illetve akadállyal nem találkoztam. Volt egy nagy dagonya, de ott is volt kijárt kerülő út.

Köszönöm!

2021-06-30 18.24.43R2021-06-30 18.28.38R
2021-06-30 18.29.43R2021-06-30 18.34.47R
JAck:66: 2021.06.30 11:39 - Egyéb
Méltó megemlékezés a geocachingnek.

Ma Győrben akadt dolgom, így ha már szabad lettem gondoltam becélzom ezt a különleges eseményládát. Egyéb okokból a sokorópátkai temetőnél raktam le az autót, hiszen az útvonal ismert, nagyjából a pontok helyszíne is belőhető, a körutat ígyis-úgyis meg kell tenni, ha szeretnék visszaérni az indulási helyszínre. Hiba volt, így kétszer másztam meg a dombot, ráadásul olyan izmokat kezdtem újra érezni, amihez a jogosítvány és egyben a bringám letétele óta nem volt szerencsém. Hallgass a rejtőre, indulj Nyúlról! :)

A panoráma út és az érintett turistautak is MTB-vel jól járhatóak, gyalog nem biztos, hogy élveztem volna ezt a 20 km-es távot.
A rejtések minőségiek, a koordináták pontosak, a leírás és a megjelenés is egyben van, profi munka! Köszönöm a lehetőséget!