geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

4815. 20 éves a geocaching.hu - Zalai-dombság (GC20ZD)

Útvonal

Itt felfelé az irtáson

Kilátás az irtás tetejéről

Már zöldebben

5. pont: Nem ez a "csésze", de innen már láthatod!

Megye/ország: Zala

Felhasználó: Bubuka
Úthossz a kiindulóponttól: 21000 m
Megtalálások száma: 11

Idén ünnepli 20. születésnapját a geocaching.hu. 20 éve, 2001. június 24-én jelent meg GCeger, az első magyar geoláda. A jeles évforduló alkalmából 2 x 20 eseményláda jelenik meg: családi és túrázós kategóriákban. Ez a rejtés a túrázós kategória egyik tagja, mely 2022. június 24-ig lesz kereshető.

A túrázós ládák teljesítéséhez alkalmanként körülbelül 20 km-t kell gyalogolnod egy-egy tájegységünkben. A körtúrának csak az első pontját ismerheted meg a leírásból. Ezt megtalálva jutsz a következő pont koordinátájához és az első jelszórészlethez. Majd így tovább, egészen az utolsó pontig, összegyűjtve a jelszó minden darabját.

1. Ismertető táblán
2. Ismertető táblán
3. Az öreg fában
4. Villanyoszlop alatt
5. Faodúban

Kedves Ládászok!
Sajnálattal kell közölnöm, hogy a mi multinknál a QR-kód technikai okokból nem működik, a táblát csak manuálisan (a rajta lévő koo-t bepötyögve) tudjátok használni. A hibáért elnézést kérünk!

Röviden:
Egy kb. 21 km-es körtúrára hívlak a Zalai-dombságba, 480 m szintemelkedéssel, turistautakon.
Ez egy rejtett állomásos multi, a túra során 5 pontot kell érintened. Mindegyiken megtalálod a következő pont koordinátáját és egy jelszórészletet. Jegyezd fel mindkettőt és gyűjtsd össze az 5 részletet! A jelszót a pontok sorrendjében egymás után írt részletek adják (összesen 18 karakter).

Minden táblán található egy QR kód is, ha applikációval keresed a ládát, akkor a Geoládák és a g:hu+ be tudják olvasni ezt a kódot. Információ a geocaching.hu-n alkalmazott QR kódról.

Megközelítés:
Túránk kezdő- és végpontja Letenye városa.
 N 46° 25,992' E 16° 43,344' 185 m [GC20ZD+1parkoló]

Aki tömegközlekedéssel érkezik, az autóbuszállomás szemben, az út másik oldalán található.

Első pontunkat a Szapáry-kastély parkjában, Letenye büszkesége, a platánfa (2010-ben az év fája) közelében helyeztük el. Itt található még a Makovecz stílusban épült városi könyvtár is. A pontot a jobb oldali ismertető táblán találjátok.
A  Zöld sáv (zöld sáv) jelzésen indulunk (kb. az út feléig, egészen Kistolmácsig ezen megyünk), felfelé a Kárpáti utcán. Az első kb. 3 km kissé unalmas lesz a betonúton, majd felérünk a szőlőhegyre.
Második pont : Itt a Boldog Buzád kilátót és a pincemúzeumot szeretnénk megmutatni. A táblácskát az út melletti ismertető táblán találjátok.
Megyünk tovább a zöldön a pincesoron, majd erdőben folytatjuk utunkat. Az erdő után egy mélyútban találjuk magunkat, amiből kiérve már Zajk település határán vagyunk. Itt utunk jobbra fordul (akinek sok energiája van, balra kb. 700 m-re van GCFV5 ládája), majd átmegyünk a településen. Jobbra látjuk a bekerített halastavat. A tó végén az út jobbra kanyarodik, gyakorlatilag mintha egy gáton mennénk. Egy kis erdő, majd átmegyünk egy réten, itt esős időben sár lehet.
Harmadik pont: Az út mellett egy nagy, öreg fát látunk, aminek belsejébe akár be is állhatunk. Itt találjátok a ládát talajszinten, fadarabokkal takarva.
Az úton továbbhaladva sorompó után finom, friss vizet vehettek a Szent György-forrásból. Itt találkozunk a dél-dunántúli kék Kék sáv jelzéssel, ezen megyünk jobbra tovább. Itt láthatjátok a tóig meghosszabbított csömödéri kisvasút új állomását (a 2021-es menetrendet június második felére ígérte honlapján a Zalaerdő). A Kistolmácsi-tóban az ingyenes strandon lemoshatjuk az eddigi út porát. Innen tulajdonképpen már vissza, Letenye felé megyünk, először a tó mellett, majd keresztül a falun, amíg az út balra felkanyarodik. Egy elágazásnál a kék balra fordul, de mint ahogy a tábla is mutatja, mi jobbra megyünk a kilátó felé.
Negyedik pont a Tolmácsi-hegyi kilátó. Az útvonal bejárásakor a kilátó rossz állapotban volt, tiltották a felmászást. Azóta meggyógyult, ismét látogatható! A táblát a villanyoszlop alatt kis szürke doboz fedelében találjátok.
Innen már Letenyéig a Zöld háromszög (zöld háromszög) jelzésen megyünk tovább, ami nem sokkal a kilátó után betér balra. Itt egy kissé dzsindzsás, szedres terep jön. Leérünk egy útra, ahol fakitermelés volt. Itt találjuk az utolsó jelzést (egy régi kút és beton itatóvályú maradványai közelében) egy fán. Egy darabig nem látunk jelzést, mert a letarolt domboldalon (még a jelzett fákat is kivágták) kell felmennünk a rézsútosan felvezető úton. Felérve a tarvágáson, itt is van némi kilátás.
Az ötödik pont közelében van újból turistajelzés, a kis tábla fakéreg darabra csavarozva egy fa odvában van, kb. térdmagasságban.
Innen már csak visszasétálunk Letenye központjába.

Jó túrázást!

KRW értékelés (5 db): környezet: 4.79 rejtés: 4.79 web: 4.79 átlag: 4.79

anettnori 2021.07.23 09:57 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.40
Megvan!
[g:hu+ 2.7.14]

Biciklis teljesítés.
7 előtt indultam, az első pont hamar meglett. Utána GCBoBu következett, meg az ottani pont. GC5FVE felé kitértem, úgy éreztem, kár lenne kihagyni.
Utána jöhetett a ládatalálat az érdekes fánál. A Béci patak előtt megkerestem a comos rejtést, aztán begurultam a faluba. Jó kis emelkedővel elértem a kilátót, ahol meglett a negyedik pont is.
Innen jött a szívatás, egyetlen pozitívum, hogy legalább lefelé kellett a dzsindzsás részen haladni. Szerintem ez gyalogosan is emberes rész. A tarvágásos részen már 30 fok feletti hőmérsékletben inkább toltam a bringát. Az utolsó pontot kerestem egy darabig, mire meglett. Itt sem sikerült a QR kódos bejelentés (a ládaoldalon írták, hogy nem fog menni, de azért reménykedtem, hátha javítottak rajta). Ezután már zömmel lefelé gurulva egyszer kellett megállni, a kerítés zsinórok babrálása miatt.
Végül szűk négy óra alatt, 22,3 km lett. Köszönet a lehetőségért!

-1-2

20210717-2061120210717-20617
20210717-2062020210717-20623
20210717-2063120210717-20633
banyóka 2021.07.08 16:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.96
Köszönjük a rejtést. Megállapították, hogy elszoktunk a rekkenő hőségben való gyalogl?stól. Ennek ellenére élveztük.

Attibati 2021.07.06 09:15 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4 web: 4 átlag: 4.00 súly: 4.58
92 kilométeres kerekezés Letenye környékén.
Ez a jubileumi multi volt az első megkeresett láda. Egyenletesen emelkedő jó minőségű út visz az első ponthoz, a boronapincéhez. Útközben már messziről látszik az egyik mammutfenyő az út mellett, koordinátája N46 27.403 E16 42.700.
A pincétől mintegy ötven méterre egy csapat kutya futott elő a pincék közül, szerencsére nem követtek. Bringával nem árt vigyázni, nem teljesen kihalt a környék.
A pincét elhagyva elnéztem egy kereszteződést, így egy nem túl gyakran járt úton értem el a zajki műutat. Zajk után következett egy szép erdei szakasz. Csodálkoztam, hogy erre nedves az erdő talaja. Egy helyen toló üzemmódba is kellett váltanom. A küzdelmes rész után jól esett a Kistolmácsi-tó mellett vezető jó minőségű aszfalton gurulni.
Az 5. pont előtti tarvágáson átvezető úton még tolni is nehéz volt a bringát a hőségben.
Hamarosan a N46 27.323 E16 45.200 pontban elértem egy jó minőségű aszfalt utat, amin a 7. út mellett vezető kerékpárútig gurultam, majd a gchely multival folytattam a napot.
Bár voltak kerékpárral nehezen járható szakaszok, azért szerintem ez a kör könnyebben teljesíthető kerékpárral mint gyalog.

nmárti 2021.07.05 14:39 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.58
Boldog szülinapot geocaching! Jó volt ismerős helyeken sétálni! a kastélypark régi ismerős, ahogy a kistolmácsi tó és a kilátó is. Végre ismét utamba került a csömödéri kisvasút, már hiányzot! :) Ami leginkáb b tetszik nekem ezen a vidéken, hogy nincsenek sokan, nem kell az embereket kerülgetni, csend, nyugalom és béke. A láda közelében felriasztottunk egy őzet. A jelszó végét kitaláltuk. Közönet a rejtőknek a befektetett emergiáért és a rejtésért!

Lisianthus 2021.07.03 18:08 - Megtaláltam
Köszönöm! Klassz túra volt!
Leon11-gyel közös találat.

Leon11 2021.07.03 18:06 - Megtaláltam
Köszönöm!

targonczas 2021.07.03 12:54 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm a munkádat és a lehetőséget! A jelszó végére én tennék meg valamit, mert a harmadik pont után könnyen kitalálható.
[g:hu+ 2.7.11]

Zsu. 2021.06.29 12:43 - Megtaláltam
Mikulas társaságában

Mikulás 2021.06.29 12:43 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.69
6 napos szlovéniai kiruccanásra indula szinte "útba esett" :-) Jó kis kör, szép helyek, gyönyörű táj és érdekes látnivalók. Nagyjából így lehetne összefoglalni. Köszönöm szépen Bubukának és Zalajárónak.
Este már Tolminban aludtunk a tavaly óta kedvenc "fullos" kis apartmanunkban. A napokban Isonzó vízitúra, várlátogatás, Isonzó-forrás felkeresése, Bohinj-tavi evezés, Bohinji-Száva vízitúra, Otilijáék meglátogatása Mariborban és hasonló csupa rossz dolog várt ránk... :-)

Mikulás

Kikyo 2021.06.26 20:30 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Részletesen otthonról... [Geoládák v3.11.2]

Szóval:
Ez nem volt kis ütközet, de minden perce megérte. Álmomban sem gondoltam, hogy sikerül begyűjtenünk egy piros 1-est, boldogságom határtalan. A Zalai-dombság csodálatos, ezekre a helyekre sem jutottunk volna el soha, ha nincs a geocaching. Hiába van amúgy a közelünkben. Az útvonal egyébként nem nehéz, gyakorlott túrázóknak biztosan nem is hosszú. :) Na jó, férjem kicsit morgott a végére. :) A pontok leírása pontos, precíz, amiért nagyon hálás vagyok a rejtőknek. Elindulás előtt nagyon vacilláltam, hogy bele merjünk-e vágni, mert még sosem csináltam ilyet, hogy a pontok az út során derülnek ki, de gondoltam bátorság nélkül nincs győzelem. Úgy örülök, hogy mindkettő megvolt. A 2. ponton természetesen a GCBoBu-t is begyűjtöttük. Kistolmácson a fürdőt kihagytuk, de a jegeskávé isteni volt. Nem tudom, kötelező-e túrázni, de én ha újra kezdeném, inkább bringával vágnék neki, szerintem sokkal könnyebb lenne. Na jó, a fakitermeléses rész necces kicsit, de szerintem átvészelhető. Néhány pontot családdal, autóval is érdemes meglátogatni, akár a kilátókat, akár a Kistolmácsi-tavat. Letenyéről nem is beszélve, itt a családdal korábban már többször is ládáztunk.
Szóval hatalmas élmény volt! Ismét nagy köszönet a rejtőknek, szerintem profi munkát végeztek!