geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

4815. 20 éves a geocaching.hu - Zalai-dombság (GC20ZD)

Útvonal

Itt felfelé az irtáson

Kilátás az irtás tetejéről

Már zöldebben

5. pont: Nem ez a "csésze", de innen már láthatod!

Megye/ország: Zala

Ládagazda: Bubuka
Úthossz a kiindulóponttól: 21000 m
Megtalálások száma: 34

Idén ünnepli 20. születésnapját a geocaching.hu. 20 éve, 2001. június 24-én jelent meg GCeger, az első magyar geoláda. A jeles évforduló alkalmából 2 x 20 eseményláda jelenik meg: családi és túrázós kategóriákban. Ez a rejtés a túrázós kategória egyik tagja, mely 2022. június 24-ig lesz kereshető.

A túrázós ládák teljesítéséhez alkalmanként körülbelül 20 km-t kell gyalogolnod egy-egy tájegységünkben. A körtúrának csak az első pontját ismerheted meg a leírásból. Ezt megtalálva jutsz a következő pont koordinátájához és az első jelszórészlethez. Majd így tovább, egészen az utolsó pontig, összegyűjtve a jelszó minden darabját.

1. Ismertető táblán
2. Ismertető táblán
3. Az öreg fában
4. Villanyoszlop alatt
5. Faodúban

Kedves Ládászok!
Sajnálattal kell közölnöm, hogy a mi multinknál a QR-kód technikai okokból nem működik, a táblát csak manuálisan (a rajta lévő koo-t bepötyögve) tudjátok használni. A hibáért elnézést kérünk!

Röviden:
Egy kb. 21 km-es körtúrára hívlak a Zalai-dombságba, 480 m szintemelkedéssel, turistautakon.
Ez egy rejtett állomásos multi, a túra során 5 pontot kell érintened. Mindegyiken megtalálod a következő pont koordinátáját és egy jelszórészletet. Jegyezd fel mindkettőt és gyűjtsd össze az 5 részletet! A jelszót a pontok sorrendjében egymás után írt részletek adják (összesen 18 karakter).

Minden táblán található egy QR kód is, ha applikációval keresed a ládát, akkor a Geoládák és a g:hu+ be tudják olvasni ezt a kódot. Információ a geocaching.hu-n alkalmazott QR kódról.

Megközelítés:
Túránk kezdő- és végpontja Letenye városa.
 N 46° 25,992' E 16° 43,344' 185 m [GC20ZD+1parkoló]

Aki tömegközlekedéssel érkezik, az autóbuszállomás szemben, az út másik oldalán található.

Első pontunkat a Szapáry-kastély parkjában, Letenye büszkesége, a platánfa (2010-ben az év fája) közelében helyeztük el. Itt található még a Makovecz stílusban épült városi könyvtár is. A pontot a jobb oldali ismertető táblán találjátok.
A  Zöld sáv (zöld sáv) jelzésen indulunk (kb. az út feléig, egészen Kistolmácsig ezen megyünk), felfelé a Kárpáti utcán. Az első kb. 3 km kissé unalmas lesz a betonúton, majd felérünk a szőlőhegyre.
Második pont : Itt a Boldog Buzád kilátót és a pincemúzeumot szeretnénk megmutatni. A táblácskát az út melletti ismertető táblán találjátok.
Megyünk tovább a zöldön a pincesoron, majd erdőben folytatjuk utunkat. Az erdő után egy mélyútban találjuk magunkat, amiből kiérve már Zajk település határán vagyunk. Itt utunk jobbra fordul (akinek sok energiája van, balra kb. 700 m-re van GCFV5 ládája), majd átmegyünk a településen. Jobbra látjuk a bekerített halastavat. A tó végén az út jobbra kanyarodik, gyakorlatilag mintha egy gáton mennénk. Egy kis erdő, majd átmegyünk egy réten, itt esős időben sár lehet.
Harmadik pont: Az út mellett egy nagy, öreg fát látunk, aminek belsejébe akár be is állhatunk. Itt találjátok a ládát talajszinten, fadarabokkal takarva.
Az úton továbbhaladva sorompó után finom, friss vizet vehettek a Szent György-forrásból. Itt találkozunk a dél-dunántúli kék Kék sáv jelzéssel, ezen megyünk jobbra tovább. Itt láthatjátok a tóig meghosszabbított csömödéri kisvasút új állomását (a 2021-es menetrendet június második felére ígérte honlapján a Zalaerdő). A Kistolmácsi-tóban az ingyenes strandon lemoshatjuk az eddigi út porát. Innen tulajdonképpen már vissza, Letenye felé megyünk, először a tó mellett, majd keresztül a falun, amíg az út balra felkanyarodik. Egy elágazásnál a kék balra fordul, de mint ahogy a tábla is mutatja, mi jobbra megyünk a kilátó felé.
Negyedik pont a Tolmácsi-hegyi kilátó. Az útvonal bejárásakor a kilátó rossz állapotban volt, tiltották a felmászást. Azóta meggyógyult, ismét látogatható! A táblát a villanyoszlop alatt kis szürke doboz fedelében találjátok.
Innen már Letenyéig a Zöld háromszög (zöld háromszög) jelzésen megyünk tovább, ami nem sokkal a kilátó után betér balra. Itt egy kissé dzsindzsás, szedres terep jön. Leérünk egy útra, ahol fakitermelés volt. Itt találjuk az utolsó jelzést (egy régi kút és beton itatóvályú maradványai közelében) egy fán. Egy darabig nem látunk jelzést, mert a letarolt domboldalon (még a jelzett fákat is kivágták) kell felmennünk a rézsútosan felvezető úton. Felérve a tarvágáson, itt is van némi kilátás.
Az ötödik pont közelében van újból turistajelzés, a kis tábla fakéreg darabra csavarozva egy fa odvában van, kb. térdmagasságban.
Innen már csak visszasétálunk Letenye központjába.

Jó túrázást!

KRW értékelés (12 db): környezet: 4.84 rejtés: 4.80 web: 4.80 átlag: 4.81

pliptai 2021.10.04 15:20 - Megtaláltam
Köszönet a rejtésért!

Nyúlék89 2021.09.18 14:40 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 5 web: 5 átlag: 4.67
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést. Részben autóval kozelitettük a pontokat. A kilátó nagyon tetszett, a láda rejteke is jó választás. :)

bagolyvera 2021.09.11 16:52 - Megtaláltam
Ignis9cel megtaláltuk, köszi!

Ignis9 2021.09.11 16:52 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.50 súly: 4.12
Bagolyverával közösen, köszönjük! :)

kerol 2021.09.04 13:07 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.50 súly: 3.73
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! 4 - 5 pontok között a Z3 nehezen járható, de nem reménytelen. Hosszú nadrág nagyon ajánlott hozzá, nem annyira a szeder, inkább a csalán miatt. Amikor a tarvágás előtt elfogy az út, érdemes bemenni jobbra a fák közé, ott párhuzamosan haladva a tarvágással, rövidesen találtok egy rég nem járt utat, azon viszonylag jól lehet haladni. Amikor az is elfogy, ott már könnyen ki lehet jutni a tisztásra. A Z3 a domb oldalában halad, kicsit mászni kell, onnét már jól járható. [Geoládák v3.11.3]

waneqr 2021.08.26 15:15 - Megtaláltam
Köszönjük a lehetőséget! A kilátóig príma túra volt, de utána Z3 nekünk túl extrém volt...

csipet_csapat 2021.08.22 13:25 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.43
Nagyon ügyes multi, igazán szép útvonalon visz végig. Sajna egészségügyi okok miatt egy részét autóval tettük meg. Köszönjük Bubuka és Zalajáró !

IMG_20210822_102815DSC02699
DSC02715IMG_20210822_111840
IMG_20210822_121158IMG_20210822_124904
IMG_20210822_125144DSC02719
Vincenzo65 2021.08.21 14:16 - Megtaláltam
Szóval Zalai-dombság. Nem normálisan 10 .30-kor indulok. Beton végig az első pontig. Árnyék a sapka alatt, de ezt már jól ismerem a zalai múltamból. Útközben megállok a Szent Gellért kápolnánál. Szerencsére ott van a terület tulaja is. Kis történeti útmutató után tovább. Első pont csodás. Még nem jártam erre. Innen oldalra GC5fve elcsípéséért. Majd be Zajkra. Pihenőhelyeken ülnek is többen, és nézik, hogy délidőben itt császkálok. 3.pont sima ügy. Most olvasom hová kell mennem. Rájövök a Rocki útvonala és az oly sokszor jól jött Tó büfé. Személyes kedvencem Lispeszentadorján mai nap csak táblákon. Forrás-Tó büfé dupla frissítés. Kilátó hamar meglett. Fel is másztam. Irány lefele. Z3 balra, csúnya kinézett, GPS-m nem jelzi, így irány lefele. Út tiszta, jól járható. Útvillánál újra balra, völgyben nagy sárdogonya. Honnan került oda? Ötödik pont nincs messzi, irány a gerinc. Csak munkagép nyomok, egyet kiválasztok, nem az erdőszélit. Elfogadhatóan fel lehet menni gyalog. Itthon olvastam, hogy a Z3 durva. Próbáljátok erre, míg fel nem nő az aljnövényzet. Meg van az ötödik is. Útszéli fák becsapósak. Itt bíztam a Rejtőkben legjobban, hogy nem a falu határában lesz az utsó pont. GCHELY 2 felé átlépés, hiszen nincs messzi. Sikerült is: út, tárcsázott mező, kis susnyás régi út, völgyből elinduló szekérút és szőlők kombójával már a másik gerincen lenni, egy km-re a tetőtől. Új helyek, régi emlékek. Jól éreztem magam. Köszi!

kivancsifancsi 2021.08.19 18:29 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.67 súly: 4.44
Az eredeti tervünk egy szlovéniai kirándulás volt ami sajnos meghiúsult, így pár napot Zalában töltöttünk. Sok szép és érdekes helyet láttunk és közben számtalan ládát találtunk, összesen 39-et.
Az időjárás jelentés alapján a leutazásunk napja volt a leghűvösebb, így megérkezés után egyből nekikezdtünk ennek a 20. évfordulós ládának. Utólag megbántam, hogy nem bringával vágtunk neki, mert a hosszú aszfaltos szakaszok gyalogosan nagyon lassan fogynak. A pontok számozásával és a QR kódokkal van valami keverés, de végül sikerült kibogozni. A látnivalók tetszettek. Köszönöm az invitálást.

Fidorka 2021.08.19 18:29 - Megtaláltam
kivancsifancsi társaságában

Bence2009 2021.08.17 13:52 - Megtaláltam

Endresz_család 2021.08.16 15:30 - Megtaláltam
753.

A GCSZKP gyors megkeresését követőn 9:05-kor indultunk kettesben, gyalogosan.
Aszfalt, napsütés, szederevés, aszfalt. A borospincék/hétvégi házak némelyike elég érdekes. A Boldog Buzád kilátó és a pincemúzeum szintén impozáns, szép, kár, hogy egyiket sem tudtuk megnézni belülről.
Zajkon a temetőnél vízvételi lehetőség!
A harmadik pontnál éppen a gazt ritkították, 4-5 botos fűnyíró zajongott veszettül.
A tó előtt kissé eltoltuk, nem tértünk le jobba a zöld sávon, hanem a sikerült továbbmennünk a rét szélén és a kék kereszten ereszkedtünk le kisvasút állomásig. Ez mint utólag kiderült plusz két kilométerünkbe került.
Ismét aszfalt...
A Szent György-forrásnál többen is vételeztek vizet ottjártunkkor, mi nem tettük. A tó mentén aszfalt-aszfalt, 33 fok hőség. A tó végénél a motoros emlékmű mellett kerti csap féleség, töltöttünk is vizet.
Aszfalt-aszfalt, betonozott kaptató a kilátóhoz. Eddig kiválóan járható volt az egész út.
Az innentől következő részt nem értjük, a következő pontig a másfél kilométer több, mint egy óránkba került.
A zöld háromszög az ötödik pontig másfél kilométer tömény szívás! A kilátótól derékig-mellig érő csalánban és tüskés szederinda dzsungelben ereszkedtünk le a völgybe, azt hittük ennél rosszabb már csak nem lesz.
De lett.
Az út tökéletesen eltűnt, amerre haladni kellett volna embermagasságú sárga dzsungel volt, ameddig a szem ellát. Kissé balra tértünk a fák felé, ott csak térdig ért a dzsindzsa, jobban haladhatónak tűnt - viszont hatalmas túrás volt, rendkívül egyenetlen talaj. Az írtásnál találtunk egy felfelé vezető munkagép nyom félét, gondoltuk ez lesz az út, de nem hittünk a szemünknek. Ez most komoly?? Felkaptattunk a derékig érő bozótban a domboldalon a magányos oszlop és a tetőn látható fák irányába, de az "út" egyre rosszabbul járhatóvá vált, majd megszűnt. Irtó keserves háromszáz méteren átverekedve felértünk a fákig, onnan már sima ügy volt megkeresni az utolsó pontot. Derékig mindketten ezer sebből véreztünk.
Innentől ismét teljesen sima ügy volt Letenyéig, bár a kedvünket (és a ruházatunkat) azért megtépázta a domboldal.
Tényleg nem értjük, hogy az amúgy kiváló útvonalat hogyan lehetett ennyire elrontani. Oké, rendben van, nem találtuk meg a helyes utat, de már a völgybe ereszkedés a zöld háromszögön is csúnya szívás a kilátótól, bicajjal meg nem is tudjuk elképzelni, hogyan kivitelezhető.
Egy magyarázat lehetséges, hogy az útvonal kijelölésekor még úgy-ahogy járható volt. Mostanra, augusztus közepére viszont a vegetáció alaposan átírta a környéket.
Mindentől függetlenül viszont örülünk, hogy megcsináltuk. Ha ma ismét végig kellene járnom, mindenképpen vinném magammal a bozótvágó késemet és a zöld jelről nem letérve átvágnám magamat. Bicajjal nem'tom.
Az út nagy része árnyékmentes, továbbá aszfalt vagy beton, így nagyon jó szolgálatot tettek az árnyékot adó kalapok a hőségben.
16:30-ra értünk az autóhoz Letenyére, a megtett táv 26,2 km. lett botorkálással-eltévedéssel együtt.
Köszönjük!

A zöld háromszögön lefeléErre vezetne az út
Írtás, meredeken fel a fák irányábaFogakat összeszorítani
szívásPihenő a dombtetőn
scele 2021.08.10 13:58 - Megtaláltam
mögvan

kicsiscele 2021.08.10 13:58 - Megtaláltam
scele társaságában

anettx 2021.08.08 12:00 - Megtaláltam
TFTC!
Zalaegerszeg és környéke
2 éve a környéket több alkalommal is sikerült bejárni, már csak ez meg a GCBOBU láda váratott magára.
Az útvonal egy része leautózható, ezért kocsival és gyalog jártam be, sok új helyet is mutatott a tetszetős és jól megtervezett útvonal, rejtések hamar meglettek.
[Geoládák v3.11.3]

GC20ZD-collage
"J&J" 2021.08.07 15:38 - Megtaláltam
GC20túráink első találata.
A kiírásnak megfelelően gyalogtúra!
Meglepetés: találkozás Carmin-ékkal :)
Köszönjük a rejtést!

GC20_1DSC_4183
carmin 2021.08.07 14:37 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
[g:hu+ 2.7.14]

V_Gabor 2021.08.06 15:06 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.52
Boldog szülinapot geocaching.hu!
GC20: 11/20

Bringával. Közben kisebb kitérők más ládákhoz: GCSZKP, GCBoBu, GC5FVE és GCDZK1. A sarat a Mesevölgy rejtés felé tervezett kitérőm egy rövid emelkedőjén szedtem össze, de az sem volt vészes. Az eső nyoma hamar eltűnt. Az eredeti útvonal egyébként jól tekerhető, de én mindig találok egy kis extrát. :)
A 4. és 5. pont közötti szakasz nem lett a kedvencem, ezek a tar vágások úgy néznek ki, mint egy háború utáni jelenet.
Az utolsó ponttól legurultam a 7-es melletti bringaútra és ott tekertem vissza az ajánlott parkoló irányába. Én találtam egy kellemes, árnyékos helyet az autónak.

A kör és a bemutatott látnivalók tetszettek!

Köszönöm!

VaVi 2021.08.02 18:38 - Megtaláltam

Mira 2021.07.31 13:17 - Megtaláltam
Köszönjük a rejtést!

Mathau 2021.07.31 13:17 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.60
Bringával, kellemes kis kör volt. A 2. pontnál valamilyen gyűlés volt, ott voltak a környező falvak polgármesterei is többek között. Megkínáltak borral, szódával, így kellemesen iszogatva logoltunk. Zajk után annyira fel volt ázva az emelkedő, hogy elkapart a kerék, picit tolni kellett. Kistolmácson kellemes hőmérsékletű a víz... A kilátóból már láttuk, hogy jön a vihar, ami az utolsó pontnál utól is ért és 2 perc alatt bőrig áztatott minket és az utakat is egyaránt. A végén az aszfalton gurultunk le a 7-es melletti kerékpárútig és azon mentün vissza Letenyére. Összességében, így bicajjal, nekem nagyon tetszett!

ha2 2021.07.31 10:05 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]
Hajnali-éjszakai indulással Budapestről sikerült a nagy hőség előtt végigjárni.
Sajnos vannak hosszú aszfaltos szakaszok. Az elején még a sok érett szeder is lassította a haladásomat. Útközben két rövid kitérővel begyűjtöttem gc5fve és gcBoBu ládákat is.
A mai napon utánam jövőkkel ellentétben sikerült a felhőszakadást megelőznöm.
Éppen megérkeztem Nagykanizsa vasútállomására, amikor leszakadt az ég.

Boronapince restaurálvaModern
ZajkZajki templombelső
KilátótúraHorgásztó Zajk közelében
D0FEFD25-7B7C-4F97-A4E5-A64864343D66C3C197DF-0E47-4CBD-9B6D-F722808160D1
884FF1C4-CC62-42A6-8A50-DC80F43D772DSok hasonló van útközben
Letenye óriás platánLetenyén
nagykanizs vasútállomásNagykanizsa v.á.
Csaba & családja 2021.07.28 12:59 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.66
Megtaláltuk köszönjük a rejtést Ez ebből a fajtából a 10.

anettnori 2021.07.23 09:57 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.40
Megvan!
[g:hu+ 2.7.14]

Biciklis teljesítés.
7 előtt indultam, az első pont hamar meglett. Utána GCBoBu következett, meg az ottani pont. GC5FVE felé kitértem, úgy éreztem, kár lenne kihagyni.
Utána jöhetett a ládatalálat az érdekes fánál. A Béci patak előtt megkerestem a comos rejtést, aztán begurultam a faluba. Jó kis emelkedővel elértem a kilátót, ahol meglett a negyedik pont is.
Innen jött a szívatás, egyetlen pozitívum, hogy legalább lefelé kellett a dzsindzsás részen haladni. Szerintem ez gyalogosan is emberes rész. A tarvágásos részen már 30 fok feletti hőmérsékletben inkább toltam a bringát. Az utolsó pontot kerestem egy darabig, mire meglett. Itt sem sikerült a QR kódos bejelentés (a ládaoldalon írták, hogy nem fog menni, de azért reménykedtem, hátha javítottak rajta). Ezután már zömmel lefelé gurulva egyszer kellett megállni, a kerítés zsinórok babrálása miatt.
Végül szűk négy óra alatt, 22,3 km lett. Köszönet a lehetőségért!

-1-2

20210717-2061120210717-20617
20210717-2062020210717-20623
20210717-2063120210717-20633

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (34 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.