Megye/ország: Csongrád-Csanád
Elhelyezés időpontja: 2021.06.25 00:00
Megjelenés időpontja: 2021.06.25 18:42
Utolsó lényeges változás: 2023.08.05 22:20
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: LionDaddy
Ládagazda: LionDaddy Nehézség / Terep: 3.0 / 2.0
Úthossz a kiindulóponttól: 20 m
Megtalálások száma: 393 + 2 sikertelen + 1 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 1.9 megtalálás hetente
10 cm átmérőjű hengeres doboz környezetbe illő, nem hétköznapi álcázású és nem természetes rejtekben. Nem villanyoszlop!
(Az a láda egy archivált com-os rejtés.)
Erővel nem jutsz hozzá, egy kis "csavaros" észjárással viszont könnyedén.
Az Egységes Hídnyilvántartási Rendszer adatai szerint Magyarországon ma mindössze két működő közúti pontonhíd található. Az egyik a geoláda által megmutatni kívánt csongrádi fahíd, mely műemléki védelem alatt áll. A másik ilyen szerkezetű híd pedig szintén egy tiszai, a Szabolcs-Szatmár-Bereg-megyei Tiszadob nagyközségnél köti össze a folyó két partját. Nem véletlen, hogy annak közelében is találunk geoládát, hiszen a GCTDOB a nemrégiben felújított Andrássy-kastélyt mutatja meg.
A fahíd története
"1896-ban a nagyréti tanyai emberek kérték a város vezetését, hogy épüljön egy fahíd a város és annak szolgáltatásainak elérésének megkönnyítése miatt. A kérést elutasították pénzhiányra hivatkozva. A réti lakosok összefogtak, és az esztergomi lebontott fahíd árát összeadták, és megvásárolták. 5 darab hídosztályt vettek, osztályonként 1000 forintért. Minden osztályt három tölgyfahajó tartott a vízen. Vásároltak még külön hajókat is, darabonként 200 forintért. A szállítása a következőképpen történt: a Dunán leúsztatták Titelig, majd felhúzták Csongrádig, és az elemeket újra összerakták. Budapesttől a híd Csongrádra szállítását (a Dunán lefelé eresztették, felfelé a Tiszán lovakkal vontatták) csongrádi fuvarosok vállalták.
A cél elérése végett példaértékű volt az emberek összefogása.
A hidat 1896. augusztus 30-án állították fel, vonala a mai pontonhídtól a folyón felfelé 40-50 méterre volt. Mivel a hídnak jelentős része fából készült, a köznyelvtől hamarosan megkapta a fahíd elnevezést.
Akkor az útpálya szélessége duplája volt a mainak, így a megrakott szénásszekerek is kényelmesen tudtak közlekedni, illetve megoldott volt a kétirányú közlekedés is. Ezt a pontonhidat 1919-ben és 1944-ben is felrobbantották, a második újjáépítéskor már csak egy nyomvonal szélességben állították helyre. 1956-ban a faszerkezetet vasra cserélték, de a neve megmaradt fahídnak.
2004-ben a 18 pontoneleméből hetet újra cseréltek, a többit korszerűsítették, 2007-ben pedig mintegy 26 millió forintból teljesen felújították a padozatát.
Többszöri átalakítás után a mai napig is a vízállás függvényében a pontonokból összeállított ideiglenes híd átjárást biztosít a Tisza partjai között.
A téli időszakban a hidat szétszedik és a part közelébe vontatják, ekkor komp vagy dereglye biztosítja a két part között a kapcsolatot."
Információs telefonszám a híd működésével, téli üzemszünettel kapcsolatban : +36-63-483856, +36-20-2625370