Elhelyezés időpontja: 2021.06.25 00:00
Megjelenés időpontja: 2021.06.25 18:42
Utolsó lényeges változás: 2023.08.05 22:20
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: LionDaddy
Ládagazda: LionDaddy Nehézség / Terep: 3.0 / 2.0
Úthossz a kiindulóponttól: 20 m
Megtalálások száma: 327 + 2 sikertelen + 1 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 2.2 megtalálás hetente
10 cm átmérőjű hengeres doboz környezetbe illő, nem hétköznapi álcázású és nem természetes rejtekben. Nem villanyoszlop!
(Az a láda egy archivált com-os rejtés.)
Erővel nem jutsz hozzá, egy kis "csavaros" észjárással viszont könnyedén.
Az Egységes Hídnyilvántartási Rendszer adatai szerint Magyarországon ma mindössze két működő közúti pontonhíd található. Az egyik a geoláda által megmutatni kívánt csongrádi fahíd, mely műemléki védelem alatt áll. A másik ilyen szerkezetű híd pedig szintén egy tiszai, a Szabolcs-Szatmár-Bereg-megyei Tiszadob nagyközségnél köti össze a folyó két partját. Nem véletlen, hogy annak közelében is találunk geoládát, hiszen a GCTDOB a nemrégiben felújított Andrássy-kastélyt mutatja meg.
A fahíd története
"1896-ban a nagyréti tanyai emberek kérték a város vezetését, hogy épüljön egy fahíd a város és annak szolgáltatásainak elérésének megkönnyítése miatt. A kérést elutasították pénzhiányra hivatkozva. A réti lakosok összefogtak, és az esztergomi lebontott fahíd árát összeadták, és megvásárolták. 5 darab hídosztályt vettek, osztályonként 1000 forintért. Minden osztályt három tölgyfahajó tartott a vízen. Vásároltak még külön hajókat is, darabonként 200 forintért. A szállítása a következőképpen történt: a Dunán leúsztatták Titelig, majd felhúzták Csongrádig, és az elemeket újra összerakták. Budapesttől a híd Csongrádra szállítását (a Dunán lefelé eresztették, felfelé a Tiszán lovakkal vontatták) csongrádi fuvarosok vállalták.
A cél elérése végett példaértékű volt az emberek összefogása.
A hidat 1896. augusztus 30-án állították fel, vonala a mai pontonhídtól a folyón felfelé 40-50 méterre volt. Mivel a hídnak jelentős része fából készült, a köznyelvtől hamarosan megkapta a fahíd elnevezést.
Akkor az útpálya szélessége duplája volt a mainak, így a megrakott szénásszekerek is kényelmesen tudtak közlekedni, illetve megoldott volt a kétirányú közlekedés is. Ezt a pontonhidat 1919-ben és 1944-ben is felrobbantották, a második újjáépítéskor már csak egy nyomvonal szélességben állították helyre. 1956-ban a faszerkezetet vasra cserélték, de a neve megmaradt fahídnak.
2004-ben a 18 pontoneleméből hetet újra cseréltek, a többit korszerűsítették, 2007-ben pedig mintegy 26 millió forintból teljesen felújították a padozatát.
Többszöri átalakítás után a mai napig is a vízállás függvényében a pontonokból összeállított ideiglenes híd átjárást biztosít a Tisza partjai között.
A téli időszakban a hidat szétszedik és a part közelébe vontatják, ekkor komp vagy dereglye biztosítja a két part között a kapcsolatot."
Információs telefonszám a híd működésével, téli üzemszünettel kapcsolatban : +36-63-483856, +36-20-2625370
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.2.6]
Jó kis rejtés. Először persze a com-os láda lett meg. Aztán jóval nehezebben előkerült ez is. A fahídat nyilván ki kellett próbálni. Mondjuk korábban már jártunk erre, de akkor is.
Utána még megnéztük az óvárosi részt is, ami nagy élmény. Aki teheti, szánjon rá egy kis időt, megéri.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! A pontonhidat felszedték december elején. A Tisza az elmúlt napok tetőzése után kicsit lejjebb ment. A komppal átmentem a monostorhoz is.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.2.0]
Kimondani is szörnyű, de 12 éve már tettem kísérletet az akkori comos rejtés felkutatására. Azt hamar otthagytam, a magyar ládát nem szívesen hagytam volna log nélkül hátra. Ügyes rejtés, csavaros észjárás kell hozzá :)